Vi söker vikarierande butikschef till Albrekts Guld i Umeå
Iduna AB
Chefer inom handel

Är du en driven ledare som gillar försäljning? – Då är detta ditt nästa jobb!   I rollen som Butikschef kommer du ha personal- och resultatansvar och i tätt samarbete motiverar och leder du dina medarbetare så att ni tillsammans når butikens uppsatta mål.   Kort och gott: Du är där det händer, när det händer.   Vi söker dig som med goda resultat har tidigare erfarenhet av ledande befattning gärna från detaljhandel. Förutom att vara en duktig ledare vill vi även att du tycker det är kul att sälja och serva våra kunder och ge dem en upplevelse utöver det vanliga. För att lyckas i rollen vet vi av erfarenhet att det är viktigt med positiv inställning och ett högt engagemang. Att du att du har en hög energinivå och sprider glädje omkring dig samtidigt som du gillar struktur, ordning och reda tar vi för givet. Vi erbjuder ett självständigt jobb i ett engagerat säljteam och du ges möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling.   Tjänsten avser vikariat på heltid under 6 månader.   Tillträde enligt överenskommelse i augusti.   Låter detta intressant är Du välkommen med din skriftliga ansökan där Du berättar om dina erfarenheter, resultat och vad Du kan göra för vår butik.   Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd/ medarbetare med företrädesrätt. Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 116 butiker, Hallbergs Guld med 32 butiker och Albrekts Guld med 39 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen. Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 71 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Partner Strategy Lead, Franchise

Company Description H&M group has since 2006 worked with Franchise partners around the world in order to help liberate fashion for the many. Through these partnerships, we get access to local knowledge, infrastructure and talent whilst they get access to our amazing brands and retail excellence. H&M Group today works with 5 main franchise partners and are present, with around 250 stores, in 18 markets, located in the Middle East, North Africa, Israel, Southeast Asia and Central America. We launched our first franchise driven HM.com site in 2018 and we are now live with 8 online markets and 4 marketplaces – with many more to come. The H&M Group has a team supporting our partners based at the Head Office in Stockholm. In this team we work to create the best conditions for our partners’ in order to achieve our ambitious targets and deliver on our brand plan. Expanding into new markets, new channels through new partnerships will be key for our growth for the years to come. We are now looking for a new Partner Strategy Lead to join our diverse and dynamic team as we look to take the Franchise business to the next level. Job Description As Partner Strategy Lead, you set a cross functional and cross brand strategy to include (Branding, Marketing, Assortment, Buying Stores & Online) to deliver an updated approach to drive improved Sales, Brand Customer Experience and Profitability in the Region You are a relationship focused individual with strong communication skills and a “get things done” attitude. You perform your work in close collaboration with the franchise team, franchise, partners and support functions. Franchise is a hybrid between a region and global function and hence many of the things we work on differ from the global way of working. You need to be able to roll up your sleeves and solve all the different problems that comes your way. Key responsibilities: Set a roadmap and execute upon a plan to create local relevance for the region. Ensure Franchise Markets growth and profitability for the Franchise Partner. Act as Senior Programme Manager to help set and ensure full execution of a key Franchise Partners Business Plan to turnaround the business in a critical business Region. Work with our Franchise Partners and become key account manager for them to enable growth and support them in the execution of the strategy. Qualifications To be successful in the role as Partner Strategy, you are commercially driven & results oriented. You can handle several different topics and projects simultaneously and are used to working in an environment of ambiguity, uncertainty and limited information. You have the ability to zoom out of the day-to-day tasks to identify long-term strategic needs and can define effective long-term plans in line with broader brand and franchise direction. You enjoy teamwork and collaborate effectively with a group of diverse people to achieve set goals and targets. You have a strong business mindset, communicate well and you are comfortable in making decisions. And also have proven Program and/or Project management. What you need to succeed: Demonstrated experience of working in a complex environment and managing and negotiating with several different stakeholder Very strong communication skills are essential Additional information The role is based in H&M HQ in Stockholm, Sweden. Inclusion & Diversity H&M is a part of H&M Group. At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Driftchef sökes till Gatuavdelningen på Oskarshamns kommun
Oskarshamns kommun
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun! På Tekniska förvaltningen hittar du vår gatuavdelning, fastighetsavdelning, Kost- och städavdelning samt VA-avdelning. Vi är ca 200 anställda inom förvaltningen och som ytterst leds av vår Tekniska chef. Gatuavdelningen ansvarar för kommunens skogar, parker, gator, parkeringar, vårt vatten och spillvattenledningsnät. På vår avdelning arbetar totalt 37 medarbetare. Till vår avdelning söker vi nu en ny Driftchef. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som driftchef på Gatuavdelningen innebär att leda och utveckla medarbetare på individ- och gruppnivå men även att arbeta mot uppsatta mål och driva utveckling inom ramen för gatuenhetens område. I rollen ansvarar du för drift och underhåll i gatumiljön. Du har ett budget- och arbetsmiljöansvar, samt personalansvar för 6 till 8 medarbetare. I ditt uppdrag ingår det även att besvara synpunkter och föra dialog med medborgare, företagare och myndigheter i olika frågor. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs effektivt, kostnadsmedvetet och i enlighet med politiskt uppsatta mål. Kommunen tillämpar en löftesstyrd modell med medborgare och näringsliv i fokus, bland annat för en hållbar framtid med trygga utemiljöer.  I dagsläget innefattar tjänsten även ett uppdrag som Gatuingenjör med ansvar för planering och underhåll av beläggningarna på gator och vägar i kommunen. Därför är det meriterande om du tidigare arbetat med gatufrågor över hela året så som tjälskador, vinterväghållning och beläggningsplanering. En naturlig del i din roll är att använda IT-verktyg för att öka transparens och underlätta planering. Du bidrar till kommunens utveckling i samverkan med dina två chefskollegor inom drift och underhåll på gatuavdelningen som är driftchef skog och park och driftchef fordon och transport där du är direkt underställd avdelningschefen. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har:   • arbetat som chef tidigare alternativt har ett intresse för övergripande frågor i en verksamhet och människorna som arbetar i den. • arbetat med styrning och uppföljning av ekonomi och personal mot uppsatta mål och visioner. • erfarenhet av arbete med eller i en politiskt styrd verksamhet med god förståelse för den politiska beslutsprocessen. • erfarenhet av upphandling enligt LOU (lagen om offentlig upphandling). • en akademisk utbildning motsvarande lägst kandidatnivå som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget till exempel inom teknik eller samhällsbyggnad, alternativt lång erfarenhet från liknande uppdrag kombinerat med annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarar utbildningskravet. • genomfört utbildningen utvecklande ledarskap (UL).  • B-körkort.  I din roll som ledare har du helhetssyn, är handlingskraftig och agerar utifrån hela kommunens förutsättningar och behov där långa och kortsiktiga mål integreras. För dig är det självklart att utveckla organisationen och medarbetarna med ett förhållningssätt som grundar sig i tillit till den enskildes kunskap, förmåga och vilja. Du har förmåga att skapa goda relationer och bygga effektiva nätverk inom och utanför organisationen. För jobbet krävs mycket god kommunikativ förmåga och du uppfattas som lyhörd, trygg och tydlig. Du är en ambassadör i din roll och har ett professionellt förhållningssätt som bygger på mycket god självkännedom. Du delar vår värdegrund som bland annat innebär att vi visar respekt, har en helhetssyn, främjar arbetsglädje och att vi är aktiva och engagerade. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o Intervjutider kommer att bokas i vecka 30 efter planerad semester. Intervjuer är planerade att hållas vecka 31 till 32.  Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Aston Harald Mekaniska Verkstad söker Kvalitetschef
Aston Harald Mekaniska Verkstad AB
Övriga administrations- och servicechefer

Om oss Vi är ett relativt ungt företag men med många års erfarenhet inom verkstadsindustri. Vår tydliga vision; att bygga Sveriges och Nordens största och bästa produktionspartner inom tung och medeltung bearbetande industri. Våra kunder återfinns inom segmenten Marine, Defence, Energy, Industrial Machines och Aerospace. Framtiden ser ljus ut och vi står inför en kraftig tillväxt kommande år. Om tjänsten Vi söker en driven kvalitetschef som tillsammans med oss vill vara med och utveckla vår verksamhet. Rollen ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera: Personalansvar för medarbetare inom ansvarsområdet Arbeta strategiskt för att nå våra kvalitetsmål Ledningens representant för kvalitetsfrågor Förvalta och utveckla våra rutiner och vårt verksamhetssystem Ansvar för verksamhetsrevisioner internt och externt Rapportera nyckeltal. Bevaka och analysera trender inom ditt ansvarsområde Kontakt med kunder och leverantörer i kvalitetsfrågor Hantering av kundavvikelser Förbättringsarbete Arbete med vidare certifiering av företaget Vem söker vi? Vi söker dig som är en engagerad ledare med hög ambition och med goda sakkunskaper inom kvalitets- och miljöutveckling. Du är en person som trivs att arbeta hårt i en verksamhet under förändring. Vi söker dig som är högskoleingenjör eller har motsvarande erfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av kvalitets- och verksamhetsledningssystem, revisioner och vi ser gärna att du haft personalansvar. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i standarder som ISO 9001 och ISO 14001, samt kvalitetsverktyg som 5-why, 8D och pFMEA. Vidare är det meriterande om du jobbat med AS EN 9100 eller IATF 16949. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i producerande företag gärna mot kunder inom försvar, flyg och rymd eller bilindustri. Ansökan / mer info: Tjänsten är placerad i Kristinehamn Skicka CV + personligt brev till [email protected] Vid frågor om tjänsten kontakta: [email protected] 0705721073 Vi önskar ej bli kontaktade av rekryteringsföretag! Urval sker löpande. Vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Restaurangchef
Nordic Service Partners AB
Restaurang- och kökschefer

Välkommen till Burger King! Vi söker dig som gillar omväxling, att arbeta i ett högt tempo och som vill vara en del av vårt härliga team! Hos oss finns möjlighet till allt från ett extrajobb till att göra en komplett karriär. Vi älskar att se våra medarbetare utvecklas och växa med oss. Ett arbete hos oss på Burger King innebär flexibla arbetstider vilket gör att det går utmärkt att kombinera med till exempel studier. Om du värderar service, kvalitet och team-work är detta jobbet för dig! Vill du utvecklas och få nya erfarenheter? Vill du ge våra gäster fantastisk service och servera riktigt grymma burgare? Vill du ha kul på jobbet med härliga kollegor? Nu har du chansen – sök jobbet idag! Sök jobbet nu direkt på endast några minuter. Ansökningsprocessen består endast av några snabba urvalsfrågor och tre korta frågor som skall besvaras via video. Vi värdesätter attityd och inställning framför arbetslivserfarenhet och meriter. Vi lägger därför stor vikt på videosvaren och värdesätter att du tar din tid för att besvara dessa. Lycka till!

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef till rehabiliteringsenheten
Härjedalens kommun
Chefer inom hälso- och sjukvård

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Vill du ha ett av Sveriges viktigaste jobb? I Härjedalens kommun finns plats för både arbete och fritid, för eget ansvar och personlig utveckling. Vi rekryterar just nu till ett delat uppdrag där ansvar som enhetschef för rehabiliteringsenheten kombineras med uppdrag som verksamhetsutvecklare för kommunal hälso- och sjukvård. För att vi ska lyckas med vårt gemensamma uppdrag behöver vi chefer och ledare med stort engagemang och mod. Ledarskapet är en viktig del för att vi ska vara framgångsrika i våra uppdrag. Du som ledare påverkar såväl dina medarbetares resultat som hur socialförvaltningen uppfattas av alla som kommer i kontakt med oss, du är en viktig ambassadör för verksamheten! Tjänsterna avser tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort kan variera mellan Sveg, Hede och Funäsdalen.  Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsuppgifter Som enhetschef har du ansvar för såväl det operativa som strategiska arbetet och du leder och fördelar arbetet för medarbetare inom kommunal hälso- och sjukvård; det vill säga arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Du ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö och för verksamheten och dess ekonomi. Du kommer ha ett nära samarbete med chefskollegor, medarbetare och samordnare. Arbetsuppgifterna innebär att ansvara för god kvalitet, vård och omsorg som bygger på delaktighet, inflytande och respekt för den enskilde. Det innebär att kunna möta kommuninvånarnas ständigt förändrade behov samt ge anhöriga stöd och information. Som verksamhetsutvecklare leder du och samordnar utvecklingsarbete inom den kommunala hälso- och sjukvården. Dina arbetsuppgifter är att leda projekt, omvärldsbevaka och samverka med andra relevanta aktörer.  Den kommunala hälso- och sjukvården bedrivs på både särskilda-och ordinarie boenden i hela Härjedalen. Chefsansvaret omfattar cirka 12 medarbetare.  Din närmaste chef är socialchef Anda Embretzen och Anda skickar följande hälsning till dig: "Som din chef förväntar jag mig att du med moget ledarskap samverkar med chefskollegor och andra aktörer. Som deltagare i den lokala ledningsgruppen plockar du fram din kreativa sida och bidrar till ett framgångsrikt arbete. Jag tror på frihet under ansvar, att du har modet att lyckas och tar lärdom om du skulle misslyckas. Av mig kan du förvänta dig ett tillitsfullt och relationellt ledarskap. Jag har stark tro på individen och att alla vill göra sitt bästa. Förväntningar som vi har på varandra ska vara tydliga och kommunicerade". Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap samt utvecklings- och förändringsarbete. Krav: - Du ska ha högskoleutbildning med inriktning mot vård och omsorg, socialt arbete, hälso- och sjukvård eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. - Du bör vara väl bekant med att arbeta med IT-baserade schema-, planerings-, ekonomi- och dokumentationssystem. - Du har tidigare arbetat med verksamhetsutveckling. - Du är väl förtrogen med gällande lagstiftning inom hälso- och sjukvård och socialtjänst.  - Du har B-körkort.   Meriterande: - Legitimerad arbetsterapeut eller fysioterapeut.    Önskvärt: - Erfarenhet av tidigare chefsuppdrag. Personliga egenskaper Fundamentet för ditt ledarskap finner du i Härjedalens kommuns värdegrund: ”Jag är här för dem som bor, verkar i eller besöker Härjedalens kommun. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.” - Du har ett starkt engagemang för uppdraget och ha ett tydligt medborgar- och medarbetarfokus. - Din förmåga att samarbeta är mycket god och du har ett lösningsfokuserat arbetssätt med fokus på mål och resultat. - Ditt ledarskap kräver såväl prestigelöshet som mod och du leder, styr och coachar utifrån ett utvecklande ledarskap.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder - Friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid.  - Chefsintroduktion samt ledarskapsutveckling och utbildningsinsatser inom aktuella verksamhets- och personalområden. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag i ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt, där vi trivs på arbetet och tillsammans jobbar för Härjedalingarnas bästa! Kontaktinformation Anda Embretzen, Socialchef, 0680 - 176 59 Anneli Stenberg, Fackligt ombud Vision, 0680 - 162 77, [email protected] Kenneth Bergman, Fackligt ombud Ledarna, 0680 - 163 60, [email protected] Arbetsplats  Sveg

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Transportchef Örebro
Dollarstore AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vi söker en engagerad transportchef till Dollarstores centrallager i Örebro. Som transportchef på vårt centrallager kommer du att ständigt arbeta med utveckling och förbättring inom operativ transport. Du kommer även att driva och utveckla ett samarbete mot åkerier, där behöver du ha förmågan att utveckla befintliga rutiner. Ytterligare kommer du att ha ett ansvar för optimering och förbättringsarbetet inom transportverksamheten. I chefsrollen ingår ett övergripande ansvar för att leda, fördela och följa upp arbetsuppgifterna inom din personalgrupp allt för att uppnå produktivitet och effektivitet i enlighet med företagets målsättningar, strategier och riktlinjer. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: - Ansvara för uppföljning och övergripande planering/optimering av tågfrakter, bilfrakter och sjötransport - Löpande kommunicera med medarbetare i den operativa verksamheten för att identifiera behov och erbjuda stöd i deras dagliga operativa arbete - Löpande utföra benchmarking avseende Dollarstores priser och avtal avseende transporter. - Bidra till att sprida och öka kompetensen om transportfunktionen inom och utom supply chain funktionen - Medverka i utveckling av arbetssätt och arbetsmetoder - Verka för en bra arbetsbalans och en god hälsa - I samverkan med chef driva den egna utvecklingsplanen - Föra en dialog på en övergripande nivå med berörda åkerier i avseende på ständiga förbättringar. - Ansvara för en bra och professionell dialog med butiker och transportörer. - Ansvara för ett optimalt varuflöde från och till våra lagerenheter och butiker. - Ansvara för att effektiviseringar och sänkta kostnader bedrivs inom hela transportfunktionen. - Övergripande ansvarig i lastbärar frågor Kvalifikationer: Vi söker dig som har minst 5 års ledarerfarenhet inom distrubiton/transport. Du ska ha en erfarenhet av ett optimalt transportflöde för transportprocessen gällande både in- och utflödet för lagerverksamhet i kombination med stor kostnadsfokus. Som transportchef är du självgående och har du en god vana att driva och utveckla samarbetet med åkerier, likaså att utveckla och uppdatera rutiner, arbetssätt och metoder. För den här rollen ska du ha förmåga att driva och delta i projekt samt ha ansvar för avdelningens budget. Du kommer ingå i lagerledningsgruppen och ta ett aktivt ansvar på förbättringsarbete och optimering. Du har en mångårig erfarenhet av ledarskap och är duktig på planering och arbetsfördelning. Vi ser också att du är flexibel i ditt förhållningssätt och har lätt att anpassa dig till snabbt ändrade omständigheter. Vi söker en transportchef som även har god samarbetsförmåga och för att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad och arbetar på ett effektivt sätt. Du har en förtroendeingivande personlighet, kan bygga starka relationer såväl internt som externt, där din förmåga att skapa tillit och trygghet är nyckeln till framgång. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och en vana av att hantera personalfrågor och samtidigt vara en tydlig och trovärdig ledare. Förmågan att vara effektiv och noggrann är viktigt, liksom förmågan att skapa en välbalanserad arbetsfördelning. Att vara en aktiv förespråkare för företagets värderingar och kultur är en central del av den här rollen. Vi ser att du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är av stor vikt. Anställningen är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning. Du anställs som tjänsteman. Hur du ansöker: Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för rollen som Transportchef senast 2025-08-07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor ang tjänstens innehåll kontakta Logistikchef Magnus Hallin, mejladress: [email protected] eller HR Business Partner: Sara Arlebo: [email protected] Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och bli en del av vår fortsatta framgångsresa. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och leda ett fantastiskt team, ser vi fram emot din ansökan! Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore!

19 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
HR-chef till Lessebo kommun
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Personal- och HR-chefer

Om tjänsten Som Lessebo kommuns HR-chef ansvarar du för att leda, driva och utveckla HR-arbetet inom kommunens organisation. Du spelar en viktig roll i arbetet med att uppnå vårt mål om att vara en attraktiv arbetsgivare för att säkra vår kompetensförsörjning. HR-avdelningen arbetar brett med alla delar inom HR-området och för alla förvaltningar. Tillsammans med dina fyra medarbetare driver och utvecklar du arbetssätt inom HR-området, som stödjer kommunens chefer i vardagen. HR-chefens ansvar omfattar helheten, från strategisk riktning till operativ rådgivning. Du kommer ha ett nära samarbete med chefer på alla nivåer samt med representanter för de fackliga organisationerna. Lessebo har också extern samverkan genom regionala nätverk och lönesamverkan med andra kommuner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla HR-avdelningen för att säkerställa en framåtriktad och stödjande funktion för hela kommunen (inklusive personal-,arbetsmiljö-, och budgetansvar). Stötta chefer i HR-frågor. Samarbeta med fackliga organisationer och vårda en god lokal samverkan. Vidareutveckla strategier och processer inom olika områden, såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö och ledarskapsutveckling. Säkerställa att arbetsrätt, avtal och policys följs och kontinuerligt förbättras. Hantera förhandlingar och arbetsrättsliga ärenden i enlighet med delegation. Du rapporterar till kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp där vi arbetar gemensamt för att utveckla kommunen. Du är ansvarig tjänsteperson för Lessebo kommuns politiska personalutskott. Placeringsort är Lessebo. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Kvalifikationer Vi söker dig som har: För uppdraget en relevant akademisk examen, med inriktning mot HR eller annan relevant utbildning. Du har gedigen kunskap inom HR-området och flerårig erfarenhet av att arbeta brett inom området inom kommun eller region. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav då det förekommer resor i tjänsten. För att lyckas tror vi också att du är lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroende både i dialogen med chefer och i samverkan med fackliga parter. Du arbetar aktivt med delaktighet och engagemang. Du har ett tydligt ledarskap som tar organisationen framåt samtidigt som du har förmåga att coacha och vägleda både dina medarbetare och chefer inom organisationen i komplicerade och ibland känsliga frågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rollen kräver en god strategisk förmåga, men den är också en stödfunktion med eget operativt ansvar och det är viktigt att du trivs med båda delarna. Du är utvecklingsinriktad, främjar nytänkande och ser möjligheter till ständiga förbättringar. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som chef. Tjänsten kräver vidare en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilket även innebär ett krav på svenskt medborgarskap.   Vi erbjuder dig: Korta beslutsvägar och nära till kollegor på alla nivåer, och du får stora möjligheter att påverka arbetet framåt. Möjlighet till löneväxling samt semesterlöneväxling. Friskvårdsbidrag. Kostnadsfri parkering. Möjlighet att köpa årspendlarbiljett med Länstrafiken genom nettolöneavdrag. En arbetsplats med hög trivsel och gott kamratskap.   Om arbetsgivaren Lessebo kommun finns mitt i Glasriket. Vår verksamhet finns i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. Läs mer här: https://www.lessebo.se/ Idag är vi cirka 8 300 invånare. Vi har ca 900 anställda. En miljon besökare varje år. 415 kvadratkilometer fyllt med småländska skogar och sjöar. Strategiskt läge, knappt 20 minuter med tåg från Lessebo till Växjö och 45 minuter från Lessebo till Kalmar.   Hur du visar ditt intresse I denna rekrytering samarbetar Lessebo Kommun med Telin Rekrytering & Konsult. Om Du är intresserad av rollen, så tveka inte att ladda upp din intresseanmälan via www.telinrekrytering.se Vi tar ej emot handlingar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Kalén på telefon 070-377 45 56 eller e-post [email protected]   Välkommen med din intresseanmälan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Kontorschef Linköping/Norrköping
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en driven och lösningsorienterad ledare med bakgrund inom VVS och energi? Har du erfarenhet av att leda team och vill vara med och bygga upp nya kontor? Då kan denna roll som kontorschef hos ENGI vara något för dig. Läs vidare och sök redan idag! I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i företagets expansion och etablering av nya kontor i Linköping och Norrköping. Du kommer att vara ansvarig för att bygga upp verksamheten från grunden med fokus på att utveckla affärer inom energieffektivisering och VVS-lösningar. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa hög kvalitet på leveranser, bygga relationer med kunder och fastighetsägare samt leda och coacha ditt team. För att trivas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom VVS, gärna som VVS-konsult eller med erfarenhet av att leda VVS-projektörer. Du har en god förståelse för fastigheters energitekniska system och har arbetat med komplexa projekt. Vidare är du en naturlig ledare med förmåga att bygga upp nya affärsområden och skapa långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom VVS eller Energi. Ett stort intresse för energi- och klimatfrågor och en vilja att göra skillnad genom att minska fastigheters energianvändning och koldioxidutsläpp. Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet som VVS-konstruktör är meriterande. Vana att skriva rapporter, göra analyser och utredningar. En naturlig ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga och leda team. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inget krav. Svenska, flytande i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett genuint intresse för service och sätter kundens behov i fokus, vilket gör att du strävar efter att leverera lösningar av högsta kvalitet. Du uppskattar nära dialog med både kollegor och kunder och kommunicerar effektivt för att bygga långsiktiga relationer. ENGI erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Möjligheten att få arbeta inom en framtidsbransch som gör skillnad. Ett välmående företag med en platt organisation och högt i tak. Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga löner. Välkommen med din ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi gör löpande urval av ansökningar, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. I denna rekrytering samarbetar ENGI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor kan riktas till Jeanett Zara via e-post: [email protected] eller telefon: 072 071 87 94, eller Celina Sundberg via e-post: [email protected] eller 070 394 38 32. Om ENGI: ENGI grundades 2012 med visionen att erbjuda både bred och djup kompetens inom energieffektivisering. Målet är att hjälpa kunder att öka sin lönsamhet samtidigt som klimatpåverkan från deras fastigheter minskas. ENGI levererar skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov och arbetar med helhetskoncept som täcker hela processen – från utredning och åtgärdsförslag till konstruktion, entreprenad och förvaltning. ENGI är stolta över att ha förtroendet att arbeta med några av Sveriges största och mest välrenommerade kommersiella fastighetsägare, såsom Alecta, AMF Fastigheter, Atrium Ljungberg, Castellum, Citycon, Corem och Fabege. Den långvariga och återkommande kundbasen är ett bevis på engagemanget för att leverera lösningar av högsta kvalitet och långsiktiga resultat.

19 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kontorschef Örebro/Västerås
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en driven och lösningsorienterad ledare med bakgrund inom VVS och energi? Har du erfarenhet av att leda team och vill vara med och bygga upp nya kontor? Då kan denna roll som kontorschef hos ENGI vara något för dig. Läs vidare och sök redan idag! I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i företagets expansion och etablering av nya kontor i Örebro och Västerås. Du kommer att vara ansvarig för att bygga upp verksamheten från grunden med fokus på att utveckla affärer inom energieffektivisering och VVS-lösningar. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa hög kvalitet på leveranser, bygga relationer med kunder och fastighetsägare samt leda och coacha ditt team. För att trivas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom VVS, gärna som VVS-konsult eller med erfarenhet av att leda VVS-projektörer. Du har en god förståelse för fastigheters energitekniska system och har arbetat med komplexa projekt. Vidare är du en naturlig ledare med förmåga att bygga upp nya affärsområden och skapa långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom VVS eller Energi. Ett stort intresse för energi- och klimatfrågor och en vilja att göra skillnad genom att minska fastigheters energianvändning och koldioxidutsläpp. Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet som VVS-konstruktör är meriterande. Vana att skriva rapporter, göra analyser och utredningar. En naturlig ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga och leda team. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inget krav. Svenska, flytande i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett genuint intresse för service och sätter kundens behov i fokus, vilket gör att du strävar efter att leverera lösningar av högsta kvalitet. Du uppskattar nära dialog med både kollegor och kunder och kommunicerar effektivt för att bygga långsiktiga relationer. ENGI erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Möjligheten att få arbeta inom en framtidsbransch som gör skillnad. Ett välmående företag med en platt organisation och högt i tak. Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga löner. Välkommen med din ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi gör löpande urval av ansökningar, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. I denna rekrytering samarbetar ENGI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor kan riktas till Jeanett Zara via e-post: [email protected] eller telefon: 072 071 87 94, eller Celina Sundberg via e-post: [email protected] eller 070 394 38 32. Om ENGI: ENGI grundades 2012 med visionen att erbjuda både bred och djup kompetens inom energieffektivisering. Målet är att hjälpa kunder att öka sin lönsamhet samtidigt som klimatpåverkan från deras fastigheter minskas. ENGI levererar skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov och arbetar med helhetskoncept som täcker hela processen – från utredning och åtgärdsförslag till konstruktion, entreprenad och förvaltning. ENGI är stolta över att ha förtroendet att arbeta med några av Sveriges största och mest välrenommerade kommersiella fastighetsägare, såsom Alecta, AMF Fastigheter, Atrium Ljungberg, Castellum, Citycon, Corem och Fabege. Den långvariga och återkommande kundbasen är ett bevis på engagemanget för att leverera lösningar av högsta kvalitet och långsiktiga resultat.

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025