Gruppchef och biträdande chefsjurist till utrikespolitisk myndighet
Inspektionen För Strategiska Produkter
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du en trygg chef och skicklig jurist? Vill du arbeta på en växande myndighet med fokus på Sveriges försvars-, säkerhets- och utrikespolitik? Då är det här rollen för dig. Inspektionen för strategiska produkter (ISP) söker chef för Juridik- och tillsynsgruppen, tillika biträdande chefsjurist.   Som chef för gruppen Juridik och tillsyn leder, samordnar och utvecklar du gruppens verksamhet. Du ser till att olika kompetenser tas tillvara och skapar en inkluderande arbetsmiljö som präglas av engagemang och respekt. Du arbetar i nära samverkan med myndighetens chefsjurist. Du fattar beslut i ett stort antal ärenden och säkerställer att ärenden som föredras för chefsjuristen är allsidigt belysta och i linje med riktlinjer och praxis. Du är chefsjuristens ersättare och utgör ett viktigt stöd i myndighetens juridiska arbete.   Kvalifikationer • Flerårig och aktuell chefserfarenhet, innefattande personal- och verksamhetsansvar • Juris kandidat-/juristexamen • Fullgjord notarietjänstgöring eller motsvarande erfarenhet från domstol som myndigheten bedömer som likvärdig • Minst fem års aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från offentlig verksamhet • Betydande erfarenhet av eget kvalificerat beslutsfattande från offentlig verksamhet   Meriterande • Erfarenhet av kvalificerat arbete med förvaltningsrätt, sekretesslagstiftningen, dataskydd och/eller upphandling • Erfarenhet av arbete i överrätt   Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap. Du har god vana av att arbeta självständigt. Du har förmåga att skapa engagemang och delaktighet och är tydlig i dialogen med andra. Du lyfter frågor för att undvika missförstånd och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Arbetet ställer höga krav på förmåga att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter samt ett analytiskt och ett strukturerat angreppssätt. Du har mycket hög arbetsförmåga, ett gott omdöme och en god samarbetsförmåga. Vidare har du en hög integritet, men är ändå lösningsorienterad. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.     Arbetsgruppen Juridik- och tillsynsgruppen stödjer chefsjuristen i dennes uppdrag, såsom juridisk rådgivning och juridiskt utvecklingsarbete. Gruppen ansvarar för ärenden om misstanke om brott och administrativa sanktionsavgifter. I gruppen finns myndighetens utlämnande- och tillsynsfunktion. Som chef för gruppen har du personalansvar för tio medarbetare, varav fyra verksjurister, fyra jurister och två sekretesshandläggare. Du är direkt underställd enhetschefen som också är myndighetens chefsjurist. Du ingår tillsammans med enhetschef och ytterligare två chefer i Enheten för verksamhetsstöds ledningsgrupp.     Om anställning på Inspektionen för strategiska produkter (ISP) Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För att arbeta hos oss krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Då en stor del av arbetsuppgifterna omfattar sekretessbelagd information är möjligheterna till distansarbete begränsade.   Om ISP ISP är en statlig myndighet med utrikespolitisk inriktning. Våra uppdrag är exportkontroll av strategiska produkter samt granskning av utländska investeringar. Vi är också nationell myndighet för kemvapenkonventionen och hanterar internationella sanktioner. Läs mer om oss på isp.se. Vi är en växande specialistmyndighet belägen i Solna/Stockholm. Vi rekryterar löpande till nya uppdrag och hos oss arbetar statsvetare, jurister, ingenjörer och många andra experter. På ISP arbetar drygt hundra medarbetare som tillsammans skapar en varm och välkomnande atmosfär. Vi menar att våra olikheter är en styrka då arbetet kräver flexibelt tänkande och att kunna ta in olika perspektiv. Hos oss arbetar du i rymliga lokaler som ger arbetsro för komplexa frågeställningar. Vårt arbete sker huvudsakligen på kontoret då säkerhet är i fokus för oss. Utöver goda utvecklingsmöjligheter erbjuder vi flexibel arbetstid, friskvårdtimme och friskvårdsbidrag på 5 000 kr per år. Semestern är 28 - 35 dagar per år (beroende på din ålder) och du har möjlighet till löneväxling. De statliga kollektivavtalen ger dig trygg anställning och bra tjänstepension. Läs mer om våra förmåner på isp.se. Vi arbetar utifrån den statliga värdegrunden och vårt fokus ligger på legalitet och objektivitet samt service och effektivitet. Det är viktigt för oss att du delar dessa värderingar.   Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV, examensbevis, samt personligt brev senast den 18 augusti 2025. Enligt Riksarkivets föreskrifter gallras ansökningshandlingar från ej antagna sökande två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
IT-chef

MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter cirka 1,4 miljarder kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad. Nu rekryterar vi en IT-chef som vill fortsätta arbetet med att bygga en robust IT-verksamhet. Du är en trygg, närvarande och handlingskraftig ledare med hög kompetens inom IT. Du är en kommunikativ ledare som visar vägen, får saker att hända och leder genom att involvera och engagera. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Lunda/Spånga. Det finns möjlighet till delvist distansarbete och provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för vården och regionens invånare. Du rapporterar till VD. Om rollen MediCarrier hanterar logistikflöden som ställer höga krav på robusta och tillförlitliga IT-system. Som IT-chef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en trygg och stabil IT-drift, samordna och vidareutveckla våra IT-tjänster samt erbjuda ett effektivt IT-stöd till hela organisationen. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du ingår även i Region Stockholms olika nätverk för IT-chefer. I rollen leder du ett team på tio direktrapporterande medarbetare och arbetar både strategiskt och operativt för att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: I rollen som IT-chef är du ledande, rådgivande och stödjande i MediCarriers digitala utveckling. Du har ett helhetsansvar för IT-staben, inklusive personal, budget och arbetsmiljö. Ditt uppdrag handlar både om att säkerställa en stabil och säker IT-drift och att arbeta strategiskt för att förstå, möta och utveckla organisationens samlade IT-behov. Genom ett nära samarbete med övriga delar av verksamheten bidrar du till att skapa hållbara, effektiva och verksamhetsnära IT-lösningar som möjliggör MediCarriers uppdrag. Arbetet inom IT-området inkluderar: - - Leda IT-utvecklingen i nära samarbete med affärsområden och staber - - Ansvara för leverantörsstyrning och säkerställa en strukturerad, framåtblickande dialog med externa samarbetspartners - - Utveckla och förvalta den strategiska IT-planen i linje med verksamhetens behov och övergripande mål - - Leda arbetet med systemarkitektur tillsammans med specialister och säkerställa en stabil och behovsanpassad systemförvaltning (exempelvis AOM, IMI, Warehouse, Opter) - - Driva IT- och informationssäkerhetsfrågor Som chef inom MediCarrier behöver du vara en agerande ledare: du är en förebild; du visar vägen; du Involverar och engagerar; du levererar resultat. Vem är du? Du har akademisk examen inom för rollen relevant område, samt aktuell arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet. Du behöver också ha tidigare erfarenhet som IT-chef med personal, - arbetsmiljö -och budgetansvar. Det är meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor. Kurser som ITIL, 3PL och agilt arbetssätt samt ledarskapsträning ses också som meriterande. Du har en stark kravställarkompetens och en sund affärsmässighet i samarbetet med externa leverantörer. Du är van vid att navigera i komplexa IT-miljöer med flera parallella system och leverantörsrelationer. Du har god förmåga att skapa struktur i en dynamisk vardag. Du har också dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och drivs av att leda organisationer genom förändring med både strategisk höjd och operativ närvaro. Om verksamheten MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag. Bolaget distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för Region Stockholms beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. På MediCarrier i Lunda/Spånga arbetar omkring 200 medarbetare. MediCarrier omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden kompetens, pålitlighet samverkan och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. När du börjar hos oss får du ett genomtänkt introduktionsprogram för att snabbt komma in i rollen och förstå både din del och vår del i Region Stockholm. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 5 000 kr, löneväxling, företagsgym och möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra med din kompetens där den verkligen gör skillnad. I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. VI ser framemot din CV och ett personligt brev på svenska. Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, ansök genom att klicka på https://www.poolia.se/lediga-jobb/stockholm/it-chef-till-medicarrier/74050/ Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Vi hoppas att du kontaktar Poolia för en vidare dialog om rollen. Välkommen!

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Platschef till Fitness24Seven
Adecco Sweden AB
Hotell- och konferenschefer

Om tjänsten Som Gym Experience Manager på Fitness24Seven kommer du att arbeta i en dynamisk och hälsoinriktad miljö där du ansvarar för att maximera lönsamheten för våra anläggningar. Du kommer att leda ett engagerat team och implementera strategiska planer för att förbättra kundservicen och uppnå våra mål. I rollen som Gym Experience Manager kommer du att ansvara för klustret Kronprinsen. Detta är en heltidstjänst på 40 timmar i veckan, måndag - fredag, där dina arbetstider kan variera utefter verksamhetens behov. I din roll som Gym Experience Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Säkerställa leveransen av en exceptionell träningsupplevelse för våra medlemmar • Implementera och följa upp klustrets strategiska planer, mål och budget • Ha fullt personalansvar för samtliga medarbetare inom klustret, inklusive hantering av alla personalrelaterade ärenden • Ansvara för rekrytering, introduktion och upplärning av ny personal • Skapa kostnadseffektiva och hållbara arbetsscheman som säkerställer rätt bemanning utifrån kundflöde och behov • Säkerställa att Fitness24Sevens koncept, riktlinjer, policys och arbetssätts efterlevs • Driva en kostnadseffektiv drift genom aktiv styrning av GOP-relaterade kostnader • Vara närvarande i verksamheten, interagera och engagera med medlemmar för att bygga starka kundrelationer • Aktivt ta till sig erfarenheter och feedback från kollegor samt bidra med kunskap och goda exempel till resten av organisationen • Samarbeta med relevanta interna avdelningar för att främja ett effektivt arbetsflöde och verksamhetsutveckling • Upprätthålla och utveckla goda relationer med samarbetspartners, såsom fastighetsägare, vaktmästare, städpersonal, leverantörer och andra aktörer Om dig Vi söker dig med en avslutad gymnasieexamen och gärna eftergymnasial utbildning inom ledarskap, försäljning eller liknande. Du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och en stark förmåga att strategiskt planera och genomföra försäljningsaktiviteter. Du är resultatorienterad, kommunikativ och har en förmåga att motivera och engagera ditt team. Viktigt för tjänsten är: • Minst 3 års relevant ledarskapserfarenhet, gärna med personalansvar • Erfarenhet från liknande roll inom servicebranschen, exempelvis retail, hotell eller träning • Grundläggande kunskap och intresse för träning och hälsa • God förståelse för grundläggande ekonomi, t.ex. budgetarbete och kostnadsuppföljning • Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort är ett krav Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Fitness24Seven Fitness24Seven är en av världens snabbast växande gymkedjor och riktar sig till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På 20 år har de gått från att ha ett enda gym i Malmö till att ha över 250 anläggningar i 5 länder på 3 olika kontinenter. Som medlem på Fitness24Seven har du tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer. Fitness24Seven har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar. Värderingarna som genomsyrar företaget är long-term thinking, on the customers’ terms, learning organisation, cooperation makes the team and social responsibility. Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Fitness24Seven med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Beatrice Arvidsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Enhetschef till förfogande inom Socialförvaltningen
FALKÖPINGS KOMMUN
Chefer inom äldreomsorg

Har du lätt för att sätta dig in i nya saker och är bra på att arbeta lösningsfokuserat och strukturerat? Då har vi jobbet för dig! Vad kan vi erbjuda dig? Som enhetschef till förfogande inom Socialförvaltningen i Falköpings kommun ska du under ledning av verksamhetschef och tillsammans med övriga medarbetare utveckla och driva Socialförvaltningen in i en spännande framtid. Tjänsten innebär att du som enhetschef till förfogande vanligtvis ersätter ordinarie enhetschef vid dennes frånvaro som kan vara under både kortare och längre perioder. Du arbetar medarbetarnära och med ett hälsofrämjande och tillitsabaserat ledarskap, har fullt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar, vanligtvis vid längre uppdrag. Tjänsten som enhetschef till förfogande finns organisatoriskt inom verksamhet Hemstöd men placering blir där behov finns inom förvaltningen. Vad söker vi hos dig? Vi ser gärna att du har högskoleutbildning, socionom, social omsorg eller annan likvärdig utbildning, alternativt erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren värderar som likvärdig. Arbetet ställer stora krav i att kunna arbeta självständigt. Att arbeta som enhetschef till förfogande ställer krav på utbildning och erfarenhet från flera olika verksamhetsområden då tjänsten innebär arbete inom äldreomsorg, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg som ersättare vid ordinarie enhetschefs frånvaro. Vi förutsätter att du har god datavana då vi använder oss av olika datoriserade verksamhetssystem. Vi söker dig med erfarenhet och goda vitsord/referenser av arbete som chef, gärna från verksamheter med politisk styrning. Du ska vara en tydlig ledare, en person som är praktisk, strukturerad och har gott sinne för logik och pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbete som enhetschef till förfogande innebär att hantera ett flertal olika arbetsuppgifter samtidigt, arbetet kräver därför att du kan hantera stressande situationer och att du kan prioritera. Körkort behörighet B är ett krav. Upplysningar Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten kan du under semesterperioden kontakta verksamhetschef Ulf Johansson under vecka 26-29 och Marie Gustafson under vecka 30-33. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Gruppchef sökes till Riksgymnasiet för rörelsehindrade (RGRH) Stockholm
Stockholms kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Arbetsplatsbeskrivning Riksgymnasiet för rörelsehindrade (RGRH) är en skola för elever med omfattande rörelsenedsättningar. Vi har drygt 30 elever fördelade på vår egen enhet, S:t Eriks gymnasium och andra gymnasieskolor inom Stockholm stad. Vi erbjuder också elevassistans, elevboende och habilitering i skolans regi. Undervisningen anpassas efter elevens behov. RGRH Stockholm är en del av S:t Eriks gymnasium som är en stor gymnasieskola på Kungsholmen i Stockholms innerstad. Här finns en spännande blandning av både högskoleförberedande program och yrkesprogram där kreativitet och kunskap står i centrum. Skolan har en mångfald av utbildningar, aktiviteter, nationaliteter och språk vilket gör den till en rolig och stimulerande arbetsplats för både elever och personal.  Arbetsbeskrivning Som chef i Stockholm stad erbjuds du ett stimulerande, utmanande och samhällsviktigt uppdrag. Du har en viktig roll i det systematiska kvalitetsarbetet, som omfattar ständiga förbättringar, innovation och digitalisering. Allas insats är viktig och genom dialog och samarbete inom organisationen bidrar du genom att tydliggöra förhållningssätt, förväntningar på arbetssätt och önskade beteenden för dina medarbetare. Det innebär formella befogenheter och sammanhållet ansvar för verksamhet, personal och ekonomi utifrån din chefsnivå och din del av verksamheten. Chefsrollen omfattar ansvar och befogenhet att planera, leda, följa upp, utvärdera och bedöma verksamheten inom alla de områden som ingår i funktionen. Du leder verksamheten genom dina medarbetare som tar ansvar i sitt uppdrag och sin profession utifrån givna budgetramar. Som chef för ca 30 elevassistenter ingår förutom sedvanliga administrativa uppgifter som chef även ansvar för process gällande verksamhetsstöd för elevassistans, schemaläggning för elevassistenterna, medarbetar/lönesamtal, ansvar för genomförande av fortbildning för elevassistenter samt samverkan med de personliga assistenter som finns på RGRH. Du har genom delegation från biträdande rektor ansvar för de arbetsmiljöuppgifter som ingår utifrån din chefsnivå. Du ansvarar och leder även skolassistent RGRH. I verksamheten på RGRH, som är en komplex organisation, har du alltid RGRH:s elever i fokus och samarbetar med både interna och externa intressenter. Du har också god kännedom om vilka lagar, avtal, policys och riktlinjer som gäller både i ditt uppdrag och i området du verkar inom. Du skapar förutsättningar för dina medarbetares utveckling och är tydlig med vilket handlingsutrymme som finns för att kunna ge bästa pedagogiska hjälp och bästa möjliga omvårdnad utifrån elevens individuella behov på RGRH. Du ingår i RGRH:s ledningsgrupp. Att vara en del av en ledningsgrupp innebär att ta ansvar för hela verksamheten, att sätta helheten före den egna verksamheten. I ledningsgruppen arbetar du tillsammans med dina chefskollegor med det gemensamma uppdraget och de ofta komplexa förutsättningar som råder i våra verksamheter på RGRH. Det innebär att du tar ansvar för att fattade beslut kommuniceras och genomförs effektivt i organisationen. Ledningsgruppen säkerställer att organisationens processer är effektiva och samordnas så att det leder till önskat resultat. Ledningsgruppens medlemmar är ömsesidigt beroende av varandra för att lyckas. Du har inom ledningsgruppen RGRH ett nära samarbete med biträdande rektor, arbetslagledare för lärargruppen/specialpedagog och gruppchefer för habiliteringen och boendet. Arbetet som gruppchef för RGRH innebär många kontaktytor med exempelvis olika kommuner, ekonomi- och administrationsavdelningen på skolan, elever, personal och vårdnadshavare. Du deltar i elevhälsoteamets möten kring RGRH:s elever vid behov. Du deltar även i rektors stora ledningsgrupp där samtliga chefer och arbetslagledare ingår (SLG). Kvalifikationer Du har för tjänsten en relevant utbildning och erfarenhet av chefsuppdrag. Du har en mycket god förmåga att organisera, skapa strukturer och rutiner. Erfarenhet av schemaläggning, uppdrag innefattande arbetsledning och systematiskt förbättringsarbete. Kunskap om och erfarenhet från skolans uppdrag och arbete med funktionsnedsättningar. Meriterande Du har erfarenhet av en politiskt styrd organisation eller att du har genomgått chefsförberedande program inom Stockholm stad. Du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar i behov av särskilt stöd (rörelse-, kognitiva samt andra funktionsnedsättningar). Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser: Leda Kommunicera Organisera Du har en helhetssyn med goda chefs- och ledaregenskaper, är utvecklingsinriktad och har en god samarbetsförmåga på ett lyhört och smidigt sätt med alla personalkategorier på skolan. Du är tydlig, rak och ödmjuk i din kommunikation samt har adekvat chefserfarenhet. Övrigt Du har goda referenser från liknande chefsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Skolan är HBTQI certifierad.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Teamchef till inköp | Cyclife | Nyköping
Lernia Bemanning AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Om tjänsten Cyclife Sweden söker en engagerad och driven Teamchef Inköp som vill leda och utveckla deras inköpsorganisation. I denna roll kommer du att ha ett övergripande ansvar för att effektivisera inköpsprocessen och minska företagets totala inköpskostnader. Du kommer att stödja chefer inom organisationen genom att erbjuda vägledning, bästa praxis och expertis för att säkerställa att inköpsbeslut är i linje med företagets mål och efterlevnadskrav. Rollen kräver ett närvarande ledarskap, stark kommunikativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med förbättringsprocesser och förändringsledning. Du kommer att spela en nyckelroll i att optimera inköpsprocessen och säkerställa att den följer uppsatta KPI:er. Dina arbetsuppgifter • Leda inköpsprocessen effektivt för att minska företagets totala inköpskostnader. • Stödja chefer inom organisationen genom att erbjuda vägledning, bästa praxis och expertis. • Välja, hantera och utvärdera Cyclife Swedens leverantörer samt övervaka deras prestationer. • Hantera hela inköpsprocessen från leverantörsval och kontraktsförhandlingar till betalningshantering. • Stödja verksamheten i alla inköpsrelaterade aspekter, från strategiska inköp till optimering av lagernivåer. • Genomföra strategiska inköp, förhandla och förbereda inköpskontrakt eller ramavtal samt hantera synergier med EDF-koncernen vid behov. • Delta aktivt i förbättrings- och transformationsprojekt samt samarbeta med andra avdelningar för att optimera verksamheten. Din profil Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom inköp eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. • Dokumenterad ledarerfarenhet. • God förståelse för arbetsmiljö, säkerhet och kvalitetsarbete. • Förmåga att planera och leda arbetet på ett strukturerat och effektivt sätt. • Stark kommunikativ förmåga. • Erfarenhet av att driva förbättringsarbete och förändringsprocesser. • Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. • God datorvana och kunskap i MS Office. • B-körkort. Meriterande • Erfarenhet av att arbeta i SAP. Övrigt • Omfattning: Heltid • Anställningsform: Tillsvidare • Lön: Enligt överenskommelse • Start: Enligt överenskommelse • • Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Alice Nerö via e-post: [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Byggfabriken Stockholm söker Butikschef

Byggfabriken söker Butikschef till Stockholm, Vasastan.   Vi söker en driven och affärsorienterad butikschef med starka ledaregenskaper för vår butik i Stockholm, Vasastan. I rollen som butikschef är du både en operativ butikssäljare och en ledare med ansvar för butikens drift, utveckling och försäljning. Som butikschef ingår du även i butikschefsgruppen tillsammans med kollegor från våra andra butiker i Sverige, där ni arbetar strategiskt för att utveckla Byggfabrikens affär och stärka varumärket.   Om rollen Som butikschef på Byggfabriken är du en affärsdriven person som har butikens lönsamhet och vårt varumärke i fokus. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla team, är flexibel och lösningsorienterad och har ett strategiskt perspektiv på hur vi kan skapa mervärde för våra kunder. Du är kommunikativ och trivs med att kombinera operativt arbete i butiken med strategiska och affärsutvecklande uppgifter.   En förståelse för traditionell butikshandel och hur modern butikshandel utvecklas är avgörande, liksom att ha en förmåga att skapa en inspirerande säljkultur. Du ska kunna förmedla Byggfabrikens värderingar och skapa en stark känsla av tillhörighet inom teamet och i företaget som helhet. Rollen kräver att du ibland arbetar ensam i butiken, och du ansvarar även för att butiken är bemannad och kan hålla sina öppettider under semester och sjukdomsperioder.   Ansvarsområden • Driva försäljning och utveckla en stark säljkultur där kundservice och kundens behov är centrala • Exponera sortimentet och säkerställa att skyltning och kampanjer följer planering • Ansvara för butikens budget i samarbete med försäljningschef • Följa upp KPI samt analysera och rapportera resultat • Planera och genomföra butiksevent • Hålla medarbetarsamtal och hantera schemaläggning • Ansvara för inventering och definiera arbetsuppgifter och rutiner i butiken • Utbilda nyanställda och befintlig personal inom sortiment, affärssystem och säljteknik   Vi söker dig som • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning eller liknande, eller dokumenterad erfarenhet som ledare inom retail • Har gedigen erfarenhet av detaljhandel, gärna från fackhandel och omni-channel • Har god och aktuell IT-vana samt erfarenhet av olika program och affärssystem Det är en fördel om du har erfarenhet eller ett genuint intresse för byggnadsvård, samt kunskap om skyltning och erfarenhet av affärssystemet Pyramid.   Övrig information Tjänsten är placerad i vår Stockholmsbutik, Vasastan och är en tillsvidareanställning på 100%. Kollektivavtal finns. Tillträde sker enligt överenskommelse.  I samband med denna rekrytering samarbetar Byggfabriken med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.   Välkommen att bli en del av Byggfabriken och bidra till vår fortsatta utveckling! Byggfabriken startades 1997 med idén att erbjuda något som utan oss hade saknats. Redan från början handlade det om att ta ett samlat grepp om byggnadsvården. Att erbjuda material och inredning för att bevara hus och lägenheter från förra sekelskiftet fram till 50-talet. Men det har också alltid handlat om att vara något mer än bara en byggnadsvårdsbutik. Vi försöker vara en källa till kunskap, inspiration och gör-det-själv-glädje – helt utan pekpinnar. På produktnivå innebär det ett sortiment fullt av nytillverkade inredningsdetaljer och byggnadsvårdsprodukter för tidstypisk renovering i linje med stilhistoriska perioder från sekelskifte till funkis och modernism. Allt från kakel, klinker och väggfärg till alla sorters beslag, innerdörrar och hela kök. Många av våra produkter är egentillverkade från historiska förlagor och oftast skapade med traditionella metoder. Men du hittar även produkter som vi inte producerar själva, alla omsorgsfullt utvalda och med till största delen lokala producenter och hantverkare. Du kan se hela vårt sortiment här på webben, och i butikerna naturligtvis. Vi har på känn att du kommer hitta något du gillar!

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Laboratoriechef Halmstad
Nilsson & Mossberger AB
Forsknings- och utvecklingschefer

Viking Malt är Nordeuropas största tillverkare och leverantör av malt produkter med verksamhet i fem olika länder kring Östersjön. Vi är en global leverantör till bryggerier och destillerier på samtliga kontinenter i världen. Den svenska verksamheten med drygt 55 anställda medarbetare finns i Halmstad sedan 1997 och med stark inriktning på export. Viking Malt ägs av den finska familjekoncernen Polttimo och svenska Lantmännen. Koncernen omsätter 3,5 miljarder SEK. Läs mer på: www.vikingmalt.com Laboratoriechef till Viking Malt i Halmstad – en nyckelroll inom ledarskap och kvalitet Vill du vara med och forma framtiden i ett internationellt företag med starka nordiska rötter? Viking Malt i Halmstad söker nu en laboratoriechef med ett starkt kvalitetsfokus och ett naturligt ledarskap. Du får en nyckelroll i att säkerställa att vår laboratorieverksamhet håller hög standard både när det gäller precision, säkerhet och ständiga förbättringar. Som laboratoriechef hos oss får du en nyckelposition där du leder och utvecklar ett team om sju medarbetare. Din uppgift blir att skapa en motiverande och inkluderande arbetsmiljö där medarbetarna får möjlighet att växa och utvecklas. Du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa precision, säkerhet och kontinuerlig förbättring, samtidigt som du driver innovation och implementerar nya analysmetoder. Ditt ledarskap gör skillnad. Som ledare hos Viking Malt har du en coachande och kommunikativ approach, där du genom dialog och samarbete skapar engagemang och driver utveckling. Du kommer att: Leda och utveckla laboratorieteamet både operativt och strategiskt Säkerställa kvalitet, noggrannhet och säker arbetsmiljö i allt vi gör Driva förbättringsarbete och införa nya analysmetoder Ansvara för laboratoriets budget och långsiktiga handlingsplaner Stötta produktions- och kvalitetschef i nyckelfrågor kring kvalitetssäkring Arbeta med och vidareutveckla våra digitala systemstöd och se till att vi har rätt utrustning Säkerställa effektiva provtagningsplaner för råvaror och produkter Följa upp viktiga nyckeltal inom säkerhet, kundnöjdhet och leveransprecision Vi ser gärna att du: Har en relevant högskoleutbildning Har minst 2 års erfarenhet av ledarskap Har erfarenhet av att driva och utveckla kvalitetsarbete. Erfarenhet av ackreditering är en merit Är kommunikativ och trygg i att uttrycka dig på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt Är en strategisk och coachande ledare med förmåga att inspirera och utveckla teamet På Viking Malt kombinerar vi traditionellt hantverk med modern teknologi och som vår laboratoriechef får du möjlighet att påverka och utveckla vår framtid. Här arbetar vi nära varandra och värdesätter både resultat och god arbetskultur. Hoppas du tycker att det låter som en intressant utmaning! Har du frågor kring tjänsten? Tveka inte att kontakta Andreas Nilsson 0701–460 391 och Carin Mossberger 0701–460 390. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Viking Malt med Nilsson & Mossberger. Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Verkstadschef till Niemi Bil i Kiruna
Svensk Autorekrytering AB
Produktionschefer inom tillverkning

Arbetsbeskrivning Är du en passionerad och driven ledare som söker en roll där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad? Vill du vara en del av ett expansivt företag med högt engagemang och stor laganda? Då är detta rätt möjlighet för dig! I rollen som Verkstadschef på vår nyöppnade verkstad i Kiruna kommer du att vara en nyckelperson i verksamhetens uppbyggnad och utveckling. Här får du en operativ roll där du är med och driver den dagliga verksamheten samtidigt som du ansvarar för att skapa effektiva arbetsrutiner och processer. Du kommer att leda och inspirera ditt team, säkerställa att verkstaden arbetar effektivt och upprätthålla en hög kvalitet på våra tjänster. Som verkstadschef har du totalansvar för verkstaden, vilket innefattar personal och rekrytering, budget, arbetsmiljö, drift, bokningar och reservdelshantering. Du säkerställer att allt flyter på smidigt, från dagliga reparationer till iordningställande av sålda bilar inför leverans. Det är en operativ och ansvarsfull roll där du får möjlighet att både vara involverad i den dagliga verksamheten och samtidigt arbeta strategiskt för att forma och effektivisera arbetssätt och processer. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Din Profil Vi söker en person som brinner helhjärtat för sitt arbete och har ett starkt driv. Du är en erfaren ledare med tekniskt intresse och har du en bakgrund som mekaniker är det meriterande. Du har förmågan att både vara operativ och strategisk i ditt arbete och trivs i en miljö där du får vara nära den dagliga verksamheten. Eftersom vi är en liten verkstad som växer och utvecklas söker vi någon som både har förmågan att driva arbetet operativt och har en stark vilja att vara med och bygga upp och utveckla verksamheten tillsammans med oss. För att trivas i rollen bör du vara en lösningsorienterad person med ett starkt kundfokus, som inte räds att ta egna initiativ. Du har en tävlingsinriktad och positiv inställning och drivs av att se resultat. Vi ser gärna att du trivs i en liten och dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik och där du får möjlighet att göra skillnad. Vi söker dig som: • Har erfarenhet som verkstadschef eller ledande roller inom närliggande branscher • Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. • Är driven och har ett starkt engagemang för att utveckla verksamheter. • Är en lagspelare som tycker om att utmana dig själv och dina kollegor. • B-körkort är ett krav. Även flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Om företaget Vi är ett företag som är måna om våra anställda och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, både inom företaget och genom utbildningar. Vi arbetar i en familjär miljö där vi värnar om vårt team och våra kunder. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vår kultur: Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra” är vårt motto. Vi växer, och vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs med att arbeta hos oss. Men för oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar därför idrott, kultur och ungdom för att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen på [email protected] eller rekryterare Kajsa Fyhr på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Ekonomichef
Finnveden Executive AB
Ekonomi- och finanschefer

Gustafsborg är ett fristående fullservice företag som förvaltar skogsfastigheter, utför avverkningsuppdrag, producerar samt köper och säljer skogsbränsle i Skåne och dess närområde. Gustafsborg har en historia sedan 1867. Vi har ett eget skogsinnehav på 6500 hektar och omsätter idag ca 300 mkr och har 10 st anställda. Verksamheterna hanterar årligen ca 150 000 m3fub virke och med en omsättning på ca 300 GWh skogsbränsle tillhör vi en av de större aktörerna på skogsbränsle i närområdet. Vi värnar om skogen, vår miljö och våra kunders önskemål. Läs mer på www.gustafsborg.se EKONOMICHEF Har du ett affärsdriv och trivs med att arbeta brett inom ekonomi och administration? Lockas du av att leda och utveckla ekonomifunktionen samtidigt som du bidrar till verksamhetens tillväxt? Då kan rollen som Ekonomichef här hos oss vara rätt utmaning för dig! OM ROLLEN Som Ekonomichef får du ett helhetsansvar för ekonomiavdelningen, finans- och husförvaltning. Du leder och utvecklar det ekonomiska arbetet och säkerställer att bolaget har effektiva och moderna processer inom ekonomi, IT och administration. Du arbetar både strategiskt och operativt och är en nyckelperson i företagets fortsatta utveckling. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: Ansvar för budgetprocess, bokslut och deklarationer för koncernens bolag Ta fram ekonomiska underlag/rapporter till VD och till styrelsemöten Uppföljning, resultatanalys och rapportering till styrelse och ledning Utveckling av IT-stöd för ekonomi och administration samt IT-säkerhet Tillsammans med VD aktivt delta på styrelsemöten där du också är Styrelsesekreterare, Övergripande ansvarig för förvaltning och uthyrning av bolagets fastigheter och lokaler Som Ekonomichef har du ett personalansvar för en ekonom. Med din expertis blir du en viktig del av ledningsgruppen och du rapporterar till VD. Placering för tjänsten är på Gustafsborg i Vinnarp/ Perstorp. DIN PROFIL Vi söker dig som har en akademisk bakgrund inom ekonomi, eller motsvarande kompetens, samt flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete – både inom redovisning och controlling. Troligtvis har du en liknande roll idag, eller så arbetar du som ekonomikonsult på en redovisningsbyrå där dina uppdragsgivare främst återfinns inom skogs-, lantbruks- eller fastighetssektorn. Du drivs av utveckling och har sannolikt tidigare varit delaktig i att digitalisera eller effektivisera administrativa processer. Du är van vid att växla mellan strategiska och operativa frågor i det dagliga arbetet och känner dig trygg i en ledarroll, där du motiverar och skapar engagemang i din omgivning. DETTA ÄR DU Som person är du analytisk, strukturerad och resultatinriktad. Du har hög integritet, är prestigelös och har ett gott samarbete med såväl interna som externa kontakter. Din förmåga att driva förändring och förbättringsarbete gör dig till en uppskattad ledare och kollega. Du gillar att ta ansvar, tar egna initiativ och vill vara med och utveckla både verksamhet och människor. Om du dessutom delar vårt intresse för skog och natur blir vi extra glada. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. VI ERBJUDER Hos oss får du en utmanande och utvecklande roll i ett framstående företag där du får möjlighet att arbeta med kompetenta kollegor i en positiv och dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats där du har goda möjligheter till självständigt arbete och stort ansvar. Hoppas att vi har väckt ditt intresse! KONTAKTUPPGIFTER OCH ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Christina Cajtoft tfn +46 70 302 15 23. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025