The Opportunity Components is a key business unit within Hitachi Energy, based in Ludvika, Sweden. We develop, sell and produce Bushings and Tap-Changers, both vital for all Power Transformers. We are part of delivering a safe way of transferring electricity while keeping losses at a minimum. As the world transitions towards an energy system where electricity will be the backbone - aiming to more than double our consumption of electricity worldwide until 2050, Components and Hitachi Energy are well positioned in making this happen. We at Components are now looking for an enthusiastic and driven Factory Supply Chain Specialist who values personal growth and is eager to continuously learn. In this role, you will be the key speaking partner towards our suppliers, collaborating with internal teams such as design, sales, production, services, and operational purchasing. You’ll play an essential part in driving and coordinating strategic sourcing activities, working closely with stakeholders to uncover cost-efficient and reliable solutions and setups. You’ll join a small, tight-knit, and growing team that thrives on mutual support, a fast-paced environment, and a positive atmosphere. How you'll make an impact Support the Factory Supply Chain Manager by streamlining daily operations and alleviating workload through proactive collaboration and efficient task management. Define and implement local sourcing strategies in alignment with regional goals. Develop and maintain the supply base, focusing on quality, delivery, and cost efficiency. Conduct supplier evaluations and drive improvement projects as needed. Identify and qualify new suppliers in collaboration with category teams and quality specialists. Establish and update agreements with major suppliers, including pricing and purchase terms, to meet business directives. Your background You excel in communication, networking, and collaboration, building trust across teams and suppliers. You take ownership, solve complex challenges, and have an entrepreneurial mindset. A degree in Engineering is preferred, and experience in Supply Chain is required. Knowledge or experience with electrical components is an advantage. You are proficient in Excel, PowerPoint, SharePoint, Power BI, and ERP systems like SAP. Strong Swedish skills and fluency in English are required What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager Carl Stureson, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Antra Volujevica, [email protected]
Är du nyexaminerad maskiningenjör och vill börja din karriär i en roll där du får arbeta nära produktionen och se hur dina tekniska lösningar faktiskt används? Vill du vara med och utveckla industrin inifrån, tillsammans med erfarna kollegor i en miljö där kunskap och samarbete står i centrum? Då kan det här vara rätt nästa steg för dig. Om rollen Hos AFRY i Laxå kommer du att arbeta med konstruktion av maskiner och produktionsutrustning, där fokus ligger på att förstå och förbättra den praktiska verkligheten i tillverkningen. Du arbetar med 3D-modellering i CAD program och bidrar till tekniska lösningar inom industrier. Det här är en roll för dig som vill jobba med nära produktionen och maskinerna. Det här är en möjlighet för dig som vill ta ditt första steg som ingenjör och jobba med teknik på riktigt. AFRY är en ledande aktör inom teknikkonsultbranschen och erbjuder långsiktiga utvecklingsmöjligheter, ett starkt nätverk och engagerade team över hela landet. Rollen inleds som konsult via Framtiden under cirka nio månader, med ambitionen att du därefter går över till anställning direkt hos AFRY. Krav: Eftergymnasial utbildning inom maskinteknik, produktionsteknik eller motsvarande (lägst YH-nivå) Goda kunskaper i 3D CAD, gärna i Inventor, Catia eller Solidworks Flytande svenska i både tal och skrift Stort intresse för produktion och praktisk teknik Meriterande: Erfarenhet från industri, produktion eller verkstad Praktik, sommarjobb eller examensarbete inom tillverkningsindustrin Kunskap om fordonsindustrin eller produktionsutveckling Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du är en driven person som tar egna initiativ och vill utvecklas. Du är social och har lätt för att skapa kontakt med andra människor, vilket gör att du trivs i en miljö där samarbete och kommunikation är viktiga delar av arbetet. Om AFRY Hos AFRY får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där dina idéer och din kreativitet verkligen gör skillnad. Dem är ett ledande teknikföretag som ständigt strävar efter att ligga i framkant inom hållbarhet och teknisk utveckling. Man är etablerade runt om i Europa och i norden är man ett av dem största konsultföretagen. Med 19.000 anställda erbjuder man både kunder och medarbetare teknisk utveckling och en innovativ vardag. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY. Rekryteringsprocessen består av följande steg: Telefonintervju med rekryterare Intervju Referenstagning Slutintervju med kunden Beslut om anställning Villkor Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Ta chansen att bli en del av ett framstående teknikbolag och bidra till framtidens tekniska lösningar. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär som maskiningenjör!
Push the Boundaries of Packaging Design with Yangi Do you see tooling not just as a function but as an art? Are you passionate about design and functionality? Yangi is searching for an Innovative Tooling Engineer ready to redefine the packaging industry. Dive into the realm of dry-formed cellulose applications and help us transform sustainable ideas into tangible solutions. Your Role Develop groundbreaking tooling concepts that will shape the future of eco-friendly packaging and taking conceptual ideas to industrialization ready solutions. Collaborate with customers to craft unique tooling concepts, bringing their vision to life with precision and creativity. Embrace the challenge of pioneering a new technology, setting standards for the industry to follow. Qualifications Master’s degree in mechanical engineering or in related field Proven experience in tooling design for pressing and cutting, preferably in cellulose packaging or a related industry such as injection molding, thermoforming, wet molding, press forming of paperboard or sheet metal. Experience in tool and cutting manufacturing and manufacturing techniques and its requirements Experience from development process from Prototype concepts to industrialized solutions Experience from Industrial process and production is beneficial Experience and knowledge within material science and material selection is beneficial. Experience in cellulose-based materials and their behavior in tooling and cutting applications is beneficial. Self-sufficient and capable of driving project and development Excellent problem-solving and analytical skills. Ability to work effectively in a cross-functional team environment. Strong communication and documentation skills. 5-10 year of relevant experience. Who Thrives Here: To thrive in our workplace, we seek individuals who: Embraces a down-to-earth approach, valuing substance over show, and prioritizes the success of the team over individual achievements. Fails fast and utilizes learnings. Leads by empowering others, fostering a team where everyone's contributions drive our collective success. Is passionate about being at the forefront of sustainable packaging. Finds comfort in the dynamic, fast-paced environment of a start-up. Creates a fun and engaging work environment, infusing the team with enthusiasm and inspiring everyone to join our innovative journey. Join the forefront of Packaging Innovation: At Yangi, you'll do more than just fill a role. You'll be an integral part of a team that's at the forefront of sustainable technology. Your work will not just serve our customers but will pave the way for a greener, more sustainable future in packaging. Are you ready to be a part of something revolutionary? To put your stamp on the industry and be a part of our mission to innovate responsibly? Take the Leap with Yangi. Apply Now – We're reviewing applications continuously, so don't miss the opportunity to submit yours promptly!
Vill du arbeta i en verksamhet med stor potential och framdrift? Som automationstekniker får du ett jobb inom en industri i utveckling och blir en viktig kugge i arbetet mot en högre grad av digitaliserat tillståndsbaserat underhåll. Placeringsort Borlänge. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. SSAB befinner sig i ett expansivt skede och bygger ut för framtiden med flera investeringar och ombyggnationer. I din roll ingår arbetsuppgifter som förebyggande och planerat underhåll, djupare felsökning, felanalyser samt förbättring av befintlig utrustning och system. Som tekniker inom el och automation är du en viktig kugge i arbetet mot en högre grad av digitaliserat tillståndsbaserat underhåll. Eftersom du är tekniskt duktig inom ditt område så är du behjälplig vid frågor från hela produktionsorganisationen kopplat till underhåll.Du kan även bli delaktig i projekt kopplat till underhållsarbetet eller produktionsprocessen där du ibland har en ledande och samordnande roll. Arbetet är till viss del självständigt men stor vikt läggs på samarbetet både i det egna teamet och även förmåga att jobba mellan andra team för att driva och utveckla avsnittets verksamhet. Vi tillämpar grupporganiserat arbetssätt. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om dig Du har teknisk utbildning inom el- och automation på lägst gymnasienivå i kombination med några års erfarenhet, gärna inom processindustrin eller liknande verksamhet. Har du akademisk utbildning inom området eller motsvarande relevant utbildning är detta meriterande. Har du dessutom arbetat med IBA, Sinumerik, CNC, Siemens S7, Siemens PCS7, Sinamics, ABB AC450, ABB 800xA, ACS600, ACS800, ACS 880, instrument- och förbränningsteknik samt AC-/DC- drifter eller liknande arbetsuppgifter så är det meriterande, men inte ett krav. Du har spetskompetens inom el-teknik. Erfarenhet av nätverk och IT-system är önskvärt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. B-körkort är ett krav. Du har god kommunikativ förmåga, är strukturerad, noggrann och kan arbeta både självständigt och i grupp. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna https://rekryteringslots.se/medflyttarservice/ Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Pär Eriksson, Chef sektion Driftnära Underhåll Varmvals El, tfn 0243-710 37, [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00. Några ord från din blivande chef ”Jag som blir din närmaste chef heter Pär Eriksson. Hos får du ett arbete på ett företag med stort fokus på arbetsmiljö, säkerhet, stolthet, arbetsglädje och kamratskap. Välkommen med din ansökan.” SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Brinner du för fastighetsförvaltning och vill arbeta brett med både teknik och administration i ett av landets största pastorat? Hos oss får du en varierad vardag med engagerade kollegor och stora möjligheter att påverka och utvecklas. Du får förmånen att arbeta med unika kulturhistoriska fastigheter, några av dem är Eskilstunas äldsta och finaste byggnader. Eskilstuna pastorat består av Tunafors, S:t Johannes, S:t Ansgars och Västra Rekarne församlingar, en stor begravningsverksamhet, två förskolor samt centrala stödfunktioner inom HR, ekonomi, IT, kommunikation och fastighet. Med cirka 30 000 medlemmar bedriver vi en modern och mångfacetterad verksamhet, där församlingsliv, begravningsverksamhet och fastighetsförvaltning samverkar. Vi förvaltar 11 kyrkor samt ett flertal församlingshem, kapell, kyrkogårdar och verksamhetslokaler, inklusive två förskolor. Nu söker vi en fastighetsförvaltare – varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som fastighetsförvaltare ansvarar du för teknisk och administrativ förvaltning av vårt fastighetsbestånd, där kulturmiljöer möter modern verksamhet. Du arbetar nära två kollegor inom fastighetsavdelningen och rapporterar till fastighetschefen. Tjänsten är bred och varierad, vilket ger stora möjligheter att utvecklas inom exempelvis förvaltning, projektledning eller energifrågor. Rollen innebär tät kontakt med både interna verksamheter och externa parter, vilket ställer krav på både teknisk förståelse och god samarbetsförmåga. Placering: St. Eskils kyrkogård i utkanten av Eskilstuna, i nyrenoverade lokaler. Dina huvudsakliga ansvarsområden 1. Planering och underhåll • Planera, upphandla och följa upp drift, skötsel och underhåll • Delta i eller leda underhålls- och lokalprojekt • Säkerställa att inventarier hanteras enligt gällande rutiner • Upphandla och följa upp leverantörsavtal och entreprenader 2. Projektledning och ekonomi • Projektleda fastighetsrelaterade uppdrag • Ta fram och uppdatera underhållsplaner • Delta i budgetarbete och ekonomisk uppföljning • Hantera avtal, lokaluthyrning, försäkringsärenden och beslutsunderlag 3. Myndighets- och verksamhetskontakter • Ansvara för ansökningar och kontakter med myndigheter samt hantera tillstånd och bidrag • Samverka med interna funktioner, kommun, länsstyrelse och andra externa aktörer • Bevaka myndighetskrav inom förvaltningen (tex. Egenkontroll) 4. System och energiuppföljning • Delta i införande och förvaltning av fastighetssystem • Följa upp energiförbrukning och bidra till hållbarhetsmål KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning, bygg, teknik eller liknande • Erfarenhet av teknisk och administrativ fastighetsförvaltning • God förståelse för fastighetsekonomi, underhållsplanering och entreprenadupphandling • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • Kännedom om lagar, regler och standarder inom fastighetsområdet • B-körkort för manuell växellåda Meriterande: • Erfarenhet av kulturhistoriska byggnader • Erfarenhet av upphandling inom fastighetssektorn • Vana att arbeta i fastighetssystem Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, initiativrik och har ett högt eget driv. Du trivs med att ta ansvar, prioritera och strukturera ditt arbete, och har en lösningsfokuserad inställning utan prestige. Du har ett intresse för att arbeta med byggnader och inventarier av stort kulturhistoriskt värde. Du är trygg i din yrkesroll och agerar med ödmjukhet och trovärdighet. Du har lätt för att samarbeta och trivs i nära dialog med kollegor, leverantörer och andra aktörer. Du är engagerad, lyhörd, nyfiken och kommunikativ och har en naturlig förmåga att skapa goda relationer, både internt och externt. Vi ser också att du har ett starkt intresse för teknik, ekonomi och estetik, och kan kombinera överblick med känsla för detaljer. Det kommer särskilt till sin rätt i arbetet med våra unika kyrkobyggnader och kulturhistoriska miljöer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och social förmåga i denna rekrytering. Vi ser även att du delar Svenska kyrkans värderingar. Vi erbjuder Hos oss får du en stimulerande roll i en samhällsviktig organisation med stolta traditioner och ett tydligt framtidsfokus. Du blir en del av ett tvärprofessionellt team med kunniga och engagerade kollegor, där samarbete och kompetensutbyte är en självklar del av vardagen. Eskilstuna pastorat är en trygg och modern arbetsgivare med kollektivavtal. Vi lägger stor vikt vid hälsa, arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling, både breddning och fördjupning inom din roll. Förmåner inkluderar bland annat ett generöst friskvårdsbidrag och i viss utsträckning flexibel arbetstid. ÖVRIGT I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester komma att användas som en del av rekryteringsprocessen. Provanställning upp till 6 månader kan komma att tillämpas. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och bygga framtidens elnät i en växande stad? Har du erfarenhet av entreprenadprojekt och ett tekniskt intresse för elkraft? Då kan rollen som Projektledare inom Elnät på Nätkraft Borås vara rätt för dig. Välkommen till ett bolag där samhällsnytta, teknik och hållbarhet går hand i hand! Ditt uppdrag Borås växer och med det ökar behovet av en robust och framtidssäkrad elnätsinfrastruktur. Som Projektledare Elnät får du en nyckelroll i att driva och samordna projekt som stärker och utvecklar Borås elnät. Du leder större projekt från förstudie till avslut med ansvar för ekonomi, tidsplan, kvalitet och samordning. Projekten omfattar bland annat byggnation av nya elstationer, ställverk, transformatorer, reläskydd och förstärkning av Borås elnät i spänningsnivåerna 0,4-145 kV. Du arbetar nära våra entreprenörer och är en viktig länk mellan dem och den interna organisationen. Du blir en del av ett härligt team på 13 medarbetare på enheten Nätutveckling & Drift, där gruppen präglas av hög teknisk kompetens, gott samarbete och ett stort engagemang. Tjänsten är varierande och utvecklande - du får arbeta både strategiskt och operativt i en verksamhet som är i ständig utveckling i en roll där du bidrar till att Borås får ett hållbart och framtidssäkrat elnät. Vem söker vi? För att lyckas i rollen söker vi dig som är strukturerad, lösningsorienterad och prestigelös. Du har lätt för att bygga relationer och kommunicera tydligt, både internt och med externa parter. Du har ett ordningssinne och ett naturligt driv att leda projekt som gör skillnad. Ett starkt tekniskt intresse och erfarenhet av att leda större entreprenadprojekt är av stor vikt för rollen där du är van vid att balansera krav från både interna och externa parter. Krav: * Högskoleutbildning inom elkraft, bygg eller annan relevant teknisk utbildning för tjänsten, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet * Erfarenhet av att leda större entreprenadprojekt, med fördel inom elnät * Grundläggande kunskaper i ekonomi och projektbudgetering * Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska * Körkort för personbil Meriterande: * Erfarenhet av projekt inom elnätsbranschen * Kunskap i AutoCAD * Kännedom Lagen om upphandling inom försörjningssektorerna (LUF), AB/ABT, ESA och EBR Nätkraft Borås Nätkraft Borås står för trygghet, modernitet och närhet. Vi är ett lokalt, kommunägt bolag med i dagsläget drygt 80 anställda. Vårt arbete präglas av samhällsnytta - vi utvecklar och förvaltar samhällsbärande infrastruktur för el- och IT-kommunikation, för att boråsarna ska ha möjlighet att leva ett modernt liv. På www.natkraftboras.se hittar du mer information om oss och våra tjänster. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Nätkraft Borås med Jefferson Wells och du blir anställd direkt hos Nätkraft Borås. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Ekdahl på [email protected]. Våra fackliga representanter är Ola Ståhl, Vision Fackförbund, telefon 033-35 31 71 och Therese Benjaminsson, Sveriges Ingenjörer, telefon 033-35 72 49. Eftersom det kan ingå beredskapstjänstgöring ser vi gärna att du är bosatt inom 60 minuters bilavstånd till Boråsområdet. Nätkraft Borås har en hybridpolicy där arbetsplatsen är fördelad mellan hem och kontor. Intervjuer kommer att hållas från och med vecka 33. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du också spela en viktig roll i branschen som driver det hållbara samhället? Vi bygger det som samhället inte klarar sig utan. Med vårt el- och fibernät ger vi Borås kraft att växa in i framtiden.
DINA HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN I rollen som Instrumentingenjör är du med och ansvarar för nyinstallationer och att efterföljande underhåll optimeras för en kontinuerlig produktionsdrift. I rollen ingår också att tillse lagar och krav inom området efterföljs, teknisk support samt att analytiskt utreda orsaker till störningar i processen. Du är med vid utvärdering och val av komponenter och utrustning och är delaktig i planering och beredning av installationer och igångsättning av utrustning och funktioner. Det kommer även finnas möjlighet att arbeta som disciplinledare i projekt med ansvar för att anslagsbegärans mål uppnås. Vidare kommer du att konstruera instrumentering i programmet AutoCad samt göra kostnadsberäkningar för underhåll och utveckling inom din diciplin. För arbetsorderhantering, inköp mm användes SAP och för anläggningsdokumentation Insyde. DIN PROFIL Högskoleingenjör inom automation, elektroteknik, mekatronik eller motsvarande relevant arbetserfarenhet Erfarenhet av instrumentering inom processindustri (t.ex. kemi, energi, papper & massa, livsmedel) Erfarenhet av AutoCad och SAP, meriterande med erfarenhet av Insyde Kunskap om styrsystem är meriterande God förståelse för tekniska ritningar och dokumentation Noggrann, analytisk, initiativtagande och säkerhetsmedveten Förmåga att jobba både självständigt och i grupp Kunskap inom funktionssäkerhet (SIL) och ATEX / EX miljö Flytande svenska och engelska i tal och skrift VI ERBJUDER En god gemenskap med kollegor som tycker om att ha det roligt på jobbet Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling och ett bra stöd av kollegor och närmsta chef Konkurrensmässiga löner och förmåner. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdag.
Vill du vara med och testa tekniska lösningar som gör framtidens transporter mer energieffektiva och klimatsmarta? Just nu söker vi en driven och nyfiken testingenjör till ett team som arbetar med test och validering av värme-, ventilations- och luftkonditioneringssystem i lastbilshytter. Att jobba som Provningsingenjör Teamet du kliver in i ansvarar för att verifiera och validera prestanda, säkerhet och energieffektivitet i HVAC-lösningar för tunga fordon. Du kommer arbeta med moderna testverktyg som INCA, Canoe, Xcom och Gadget – tillsammans med kompetenta kollegor i ett teknikdrivet och hållbarhetsfokuserat företag. Teamet är engagerat i att tillsammans med partners och kunder driva omställningen mot ett mer hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad i Södertälje och förväntas starta i slutet av augusti. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Som senior konsult hos Nexer Tech Talent blir du en del av ett nätverk av erfarna specialister. Du kommer att vara anställd av Nexer Tech Talent och arbeta som konsult hos kund, men möjlighet till anställning på sikt. Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet, men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling. Vi kommer stötta och utmana dig genom hela uppdraget. Vi erbjuder också möjligheter att delta i nätverksträffar, inspirerande föreläsningar och sociala aktiviteter som stärker din roll i vårt konsultteam. Som konsult hos oss finns också möjlighet att bidra som mentor, där du kan dela med dig av din kunskap och erfarenhet till mer juniora kollegor. Vi söker dig som: Har en utbildning som högskoleingenjör eller civilingenjör, gärna med inriktning mot maskinteknik, elektroteknik, energi eller fordonsteknik Har minst 2 års erfarenhet av provnings-/testarbete, gärna inom fordon, termodynamik eller klimat C-körkort och erfarenhet av verktyg som INCA, Canoe eller Xcom är meriterande Är självgående, kommunikativ och trygg i att samarbeta med olika intressenter Har goda kunskaper i svenska och engelska Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor, kontakta Tech Recruiter Olivia Holm på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Med över 2 500 medarbetare i 15 länder och mer än 35 års erfarenhet hjälper vi våra kunder att ligga steget före strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.
Vill du arbeta i teknisk framkant inom elkraft och vara en nyckelspelare i utbyggnaden av Sveriges stamnät? Vi på IC Energy söker nu en elkraftsingenjör med kompetens inom kontrollanläggning till ett spännande uppdrag i vårt team. Din roll: Som elkraftsingenjör arbetar du med konfiguration, verifiering och testning av reläskydd. Du blir en del av ett kompetent team där du både samarbetar med erfarna specialister och arbetar självständigt i labbmiljö. Du kommer bland annat att: Följa och uppdatera labbets provplaner, IP-planer och teknisk dokumentation. Bidra med input till strategiska tekniska lösningar och labbets utveckling. Delta i teknikdiskussioner och vara aktiv i både labbarbete och fjärrverifiering. Verifiera funktioner med processbuss, inklusive SV, GOOSE och MMS-signaler. Stötta vid provning och VLAN-konfiguration tillsammans med nätverksresurser. Din profil: Vi söker dig som har en passion för elkraft och ett öga för både teknik och struktur. Du är lösningsorienterad och trivs med att både samarbeta och ta eget ansvar. Vi ser att du har: Högskoleingenjörsexamen inom elkraft, eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Minst 2 års erfarenhet av provning eller driftsättning av kontrollanläggningar på minst 130 kV. Erfarenhet från minst ett stationsprojekt på region- eller transmissionsnätsnivå med IEC 61850. Kunskap om minst ett av följande reläskyddsfabrikat: Siemens, Hitachi eller GE. Vilka är vi och varför ska du välja oss? Vi är ett konsultföretag med teknikkonsulter som har spetskompetens inom energi, bygg, elkraft och infrastruktur. Vi motiveras extra mycket av projekt som har betydelse för vår framtid. Hos oss hittar du engagerade och smarta kollegor som bildar en stark och omtänksam gemenskap. Hos oss är det roligt att jobba och inte nog med det så har vi såklart också särskilt bra villkor i form av bra löner, flexibilitet, friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjukförsäkring och roliga aktiviteter. Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi verkar i uppdrag på väst- och östkusten med kontor även i Mölndal och Oskarshamn. Vi är redan ett gott gäng kollegor och vi vill bli fler. Vi har påbörjat en spännande resa som vi gärna vill ha dig med på! Övrigt Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Skicka in din ansökan, CV + ev. personligt brev, senast den 15 juni. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så sök redan idag! Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem. För frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef Mattias Elmquist Runevad på [email protected] eller ring 073 184 76 52
Institutionen för immunologi, genetik och patologi vid Uppsala universitet har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inriktade på bl. a cancer, genetiska och autoimmuna sjukdomar. En av de bärande tankarna vid institutionen är att stimulera translationell forskning och därmed främja en närmare samverkan mellan medicinsk forskning och sjukvården. Forskning bedrivs inom sex forskningsprogram: cancerprecisionsmedicin, cancerimmunterapi, genomik och neurobiologi, molekylära verktyg och funktionsgenomik, neuroonkologi och neurodegeneration samt vaskulärbiologi. Delar av verksamheten är även integrerad med avdelningarna för onkologi, klinisk genetik, klinisk immunologi, klinisk patologi och sjukhusfysik vid Akademiska sjukhuset. Institutionen har undervisningsuppdrag på ett antal programutbildningar, fristående kurser och internationella masterprogram inom den medicinska fakulteten och det teknisk-naturvetenskapliga vetenskapsområdet. Institutionen omsätter omkring 550 miljoner kronor, varav ca två tredjedelar är externa forskningsbidrag. Antalet anställda är ca 400, varav ca 100 är doktorander, och det finns totalt över 850 verksamma i arbetsstyrkan. Läs gärna mer om institutionens verksamhet här: http://www.uu.se/medarbetare/institution/immunologi-genetik-och-patologi Arbetsuppgifter: Du kommer att använda avancerade genomediteringsmetoder för att föra in och studera ärftliga eller förvärvade mutationer i kolorektalcancergener och i gener som är potentiella måltavlor för läkemedelsbehandling riktad mot heterozygositetsförlust. Arbetet kommer huvudsakligen att genomföras med metoden CRISPR-Select. Du kommer att använda sfäroidmodeller för att studera effekten av mutationer på celler som växer i 3D. Du kommer att karaktärisera cellulära effekter och fenotyper av mutationerna med metoder såsom Western Blotting, FACS- analys, trans-well migration assays, viability assays, samt konfokal mikroskopi. Kvalifikationskrav: Masterexamen i molekylärbiologi, genetik eller motsvarande. Önskvärt och/eller meriterande i övrigt: Erfarenhet av cellodling av kolorektalcancerceller i 2D och 3D, Western Blotting, FACS- analys, trans-well migration assays, viability assays, samt konfokal mikroskopi. Om anställningen Anställningen är tillsvidare , provanställning kan vara aktuellt. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Tobias Sjöblom, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 1 september 2025, UFV-PA 2025/1783. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Välj ett jobb för att visa detaljer