ARBETSUPPGIFTER Är du utbildad musiklärare eller är en person som brinner för musik och att undervisa barn och ungdomar? Då kan du vara rätt person för oss! Som musiklärare på Annaskolan kommer du att ha undervisning för mellan - och högstadiet. Tveka inte att söka tjänsten! Tjänsten är deltid på 20% med arbetsdagar måndag och onsdag. Vi praktiserar 6 mån provanställning. KVALIFIKATIONER Personliga kompetenser: Vi söker dig som är pedagogisk med god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du är dessutom flexibel och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Du är samarbetsinriktad och arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du är dessutom självständig och har mod och förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag utan att vara beroende av andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt. Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Lima. Tjänstens sysselsättningsgrad är upp till 60% och arbetstiderna är förlagda till dag- och kvällstid. Vissa dagar kan även delade turer förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Kunden är en härlig tjej i sina tidiga tonår som bor tillsammans med sina föräldrar, hennes storebror och deras två katter. Hon har cerebral pares och använder elrullstol för att ta sig fram, samt lyft för att underlätta vid förflyttningar. Precis som många andra tjejer i hennes ålder gillar hon smink, hästar, pyssel och att bada. Som assistent här blir du ett stöd i det hon vill göra efter skolan – oavsett om det är en aktivitet, en stund av vila eller något kreativt. Du finns där som ett stöd vid förflyttningar, måltider, hygien och allt som hör vardagen till. Här får du möjlighet att bygga en nära och meningsfull relation, och verkligen göra skillnad i en ung människas liv. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är trygg, lyhörd och har ett genuint intresse för att arbeta med barn och unga. Du behöver vara inkännande och följsam, med förmåga att läsa av situationer och anpassa dig efter individens behov och dagsform. Det viktigt att du har ett respektfullt och vänligt sätt, och att du kan bygga en fin relation där kunden får känna sig både självständig och trygg. Vi tror att du är en person som trivs i en vardag där närvaro, omtanke och struktur är viktiga delar. Du är inte rädd för att ta ansvar och finns där som ett stöd – både i det praktiska och i det lilla som gör skillnad. Vår kund önskar kvinnliga sökande. KRAV B-körkort Ej allergisk mot pälsdjur Sysselsättningsgrad: Upp till 60% Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. ARBETSUPPGIFTER Den sociala sektorn i Säters kommun kommer att delta i EU-projektet Reviva tillsammans med dalakommunerna Falun, Borlänge och Gagnef. Projektet syftar till att öka frisknärvaron hos medarbetare i deltagande kommuner. Övergripande mål är att identifiera, pröva och utvärdera arbetssätt och modeller som bidrar till ökad frisknärvaro och som stärker den långsiktiga kompetensförsörjningen. Projektet drivs, rapporteras och samordnas av Falun Borlänge-regionen men största delen av arbetet genomföras av projektmedarbetare i respektive kommun. Är du en erfaren projektledare som gillar tuffa utmaningar och som jobbat i välfärdssektorn tidigare? Har du erfarenhet av att leda chefer och medarbetare i arbetslivsinriktad rehabilitering och kan hantera en digital sjuk- och frisktjänst utan problem? Svarar du ja på dessa frågor kan du vara den vi söker. Som projektledare i Säters kommun kommer du att arbeta för att nå Socialnämndens mål med sänkta sjuktal bland medarbetarna genom att: - Bidra till att organisationen får verktyg för att främja hälsa och förebygga ohälsa. - Genomföra stödjande insatser på individ och organisationsnivå för ökad hälsa. - Skapa förutsättningar för långtidssjukskrivna medarbetare att komma tillbaka till arbetslivet tidigare. - Använda sektorns webbaserade sjuk- och friskanmälanstjänst för att fånga upp tidiga och återkommande signaler om ohälsa bland personalen och agera på dessa tillsammans med ansvarig chef. Arbetet kommer att vara både strategiskt och operativt och du kommer att ha ansvar för att driva projektet från planering till genomförande och uppföljning. Tjänsten är placerad i den sociala sektorns stab och närmaste chef är Sektorchef. Internt kommer samarbete ske nära sektorns verksamhetschefer och enhetschefer. Externa kontaktytor består av projektets centrala projektledare på Falun-Borlänge regionen och övriga projektdeltagare i övriga tre dalakommuner. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av att leda projekt som är omfattande och som har varierande infallsvinklar. Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet från projektets fokusområde och erfarenhet av projektledning eller annat utvecklingsarbete i offentlig verksamhet. Har du dessutom arbetat med EU-finansierade projekt är det ett extra plus. Då du kommer att ansvara för den webbaserade sjuk- och frisktjänsten och använda den tjänsten som ett verktyg i arbetet med att nå nämndens mål om sänkta sjuktal i sektorn är det önskvärt att du har erfarenhet av att jobba med liknande verktyg. I din roll är du resultatinriktad och driven, samtidigt som du är nyfiken och lyhörd för de behov som uppstår hos övriga nyckelpersoner i projektet. Du har en relevant högskoleutbildning eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig utifrån din samlade erfarenhet. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift, och du har en god förmåga att kommunicera med olika målgrupper. Du har ett genuint engagemang för samhällsfrågor, människors utveckling och trivs i sammanhang där du kan göra skillnad på riktigt. I projektledarrollen behöver du också ha ett starkt driv, vara uthållig och beredd på att förutsättningarna snabbt kan ändras. ÖVRIGT Tjänsten är en treårig projektanställning med tillträde 1 september 2025 (eller enligt överenskommelse) fram t o m 31 augusti 2028.
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Ruukki Construction, är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster. Som en del av det globala stålföretaget SSAB har vi lång erfarenhet inom stål- och byggbranschen. Samarbete, transparens och kvalitet står i fokus när vi gör affärer där våra medarbetare bidrar till vår framgång. Ledarskap, mångfald, hälsa och säkerhet är våra nyckelområden och som bidrar till att engagera våra medarbetare. Vi är 1 400 medarbetare med olika färdigheter och bakgrunder på våra anläggningar och kontor i flera europeiska länder. Nu har vi investerat i en ny anläggning för tillverkning av sandwichpaneler i Borlänge. Den nya produktionslinjen blir den första i Skandinavien att producera PIR-sandwichpaneler som skräddarsys för nordiska kunders behov. Dina arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och driven utlastningsoperatör till Ruukki i Borlänge. Hos Ruukki får du arbeta i en varierande roll där du är med och säkerställer att logistiken fungerar smidigt – från godsmottagning till utleverans. Du får även vara med och påverka arbetssätt, rutiner, säkerhet och vårt förbättringsarbete. Du arbetar enligt gällande instruktioner och noggrant följer och dokumenterar, åtgärdar mindre fel och stopp samt säkerställer kvalitén. Rotation av arbetsuppgifter kan förekomma när vi fått stabil produktion och det är då viktigt att du kan ta till dig an olika typer av arbetsuppgifter och moment. Arbetet sker på dagtid men 2-skift kan bli aktuellt i framtiden. I arbetsuppgifterna ingår: - Ansvara för lastning och lossning av gods samt den övergripande logistiken inom fabriksområdet - Ta emot leveranser och hantera godsmottagning på ett strukturerat och effektivt sätt - Vara behjälplig vid emballering av produkter inför leverans - Truck och traverskörning - Delta aktivt i förbättrings- och förändringsarbete inom logistikflödet Din profil Vi ser gärna att du som söker har en bakgrund från tillverkningsindustrin och har erfarenhet av truckkörning. Det är meriterande om du även har erfarenhet av traverskörning. Som person är du ordningsam och gillar att arbeta metodiskt och noggrant även när tempot är högre. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, flexibel och en teamplayer då mycket av arbetet sker i grupp. Vi efterfrågar också ett högt miljö- och säkerhetsmedvetande. Då Ruukki, Borlänge är i en uppstartsfas finns ständigt behov av förbättrande åtgärder för att skapa högre effektivitet och bättre processer och för att trivas behöver du motiveras av detta. Ansökan Ruukki samarbetar i denna rekrytering med Clockwork. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025-08-31. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Emma Gällstedt på 070-821 53 44. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.
Vill du vara med på Nordens största Hair & Beauty-äventyr? På Nikita Hair i Borlänge Kupolen arbetar ett superhärligt team som du har möjlighet att bli en del av! Vi söker nu frisörer som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss! Vem är du? • Utbildad frisör (gymnasial eller privat utbildning) • Serviceinriktad med kunden i fokus • Stor passion för frisöryrket Vad erbjuder vi dig? • God arbetsmiljö med stort fokus på trivsel och teamkänsla • Goda lönevilkor och personalförmåner (OB, sjuklön och semesterersättning enligt kollektivavtal) • Vi hjälper dig med del-och gesällprov och står dessutom för kostnaden! • Personalrabatter och Friskvårdsbidrag • Karriärmöjligheter i Sverige och Norge • Utbildningar och personlig utveckling • Teamaktiviteter och gemenskap! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! • #Sverigesbästafrisörarbetsplats
Vill du vara med på Nordens största Hair & Beauty-äventyr? På Nikita Hair i Falun arbetar ett superhärligt team som du har möjlighet att bli en del av! Vi söker nu frisörer som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss! Vem är du? • Utbildad frisör (gymnasial eller privat utbildning) • Serviceinriktad med kunden i fokus • Stor passion för frisöryrket Vad erbjuder vi dig? • God arbetsmiljö med stort fokus på trivsel och teamkänsla • Goda lönevilkor och personalförmåner (OB, sjuklön och semesterersättning enligt kollektivavtal) • Vi hjälper dig med del-och gesällprov och står dessutom för kostnaden! • Personalrabatter och Friskvårdsbidrag • Karriärmöjligheter i Sverige och Norge • Utbildningar och personlig utveckling • Teamaktiviteter och gemenskap! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! #Sverigesbästafrisörarbetsplats
Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vi söker en musiklärare till Västra skolområdet i Mora. Arbetet utförs på flera skolor i området men med tillhörighet till Morkarlby skola F-6. Arbetsuppgifter Undervisning i musik. Kvalifikationer Lärarexamen och lärarlegitimation. Kunskaper inom NPF. Kunskaper: Kunskaper i aktuella styrdokument och lagstiftning. Behärska det svenska språket i både tal och skrift. Behörighet i ytterligare i ett eller flera ämnen är meriterande. Färdigheter: Förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer. Motivera eleverna. Ledarskapsförmåga. Övrigt: Musiklärartjänsten är på 80%, ev. med utökning. Tillträde 2025-08-11 eller efter överenskommelse. Rekrytering pågår under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever. Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete enligt Specialpedagogiska skolmyndighetens modell. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du jobba i ett ”Guldläge”? Vi söker en verksamhetschef med driv till vår Gata Parkverksamhet i Ludvika Kommun Ludvika befinner sig i ett expansivt skede – företag växer, befolkningen ökar och vi står inför många spännande utmaningar och möjligheter! Vi kallar det Guldläget, och just nu söker vi dig som vill bli en nyckelspelare i vår utveckling. Gata Parkverksamheten är en del av Kultur- och samhällsutvecklingsförvaltningen som ansvarar för drift av gator och parker, investeringar, miljö och bygg, kultur och fritid samt samhällsplanering och exploatering. Arbetsplatsen Verksamheten som du ska leda omfattar ansvar för kommunens vägnät, offentliga platser, parker, kommunal skogsförvaltning, verksamhetsområdets arbetsmaskiner och fordon, verkstad, investeringsprojekt och kommunens fordonsorganisation. Totalt omfattar verksamhetsområdet för närvarande ca 40 personer uppdelat på en enhet och ett driftsstöd. Vi befinner oss i förändringsarbete där en ny organisation trädde i kraft vid årsskiftet 2024/2025. Implementeringen pågår och utvecklingen av den nya organisationen är ett prioriterat fokusområde under den närmaste tiden. Verksamheten är lokaliserad på Gonäsvägen i Ludvika där kontor, maskiner, förråd och verkstad finns samlat. Arbetsuppgifter Vi söker nu en erfaren och driven verksamhetschef som vill leda och fortsätta att utveckla vår driftverksamhet! Du kommer att vara en ambassadör för Ludvika Kommun och vår gemensamma värdegrund och därmed representerar du arbetsgivaren på ett förtroendeingivande sätt. Tillsammans med ledningsgrupp och medarbetare så ser du till att vi levererar service till kommunens invånare, besökare och näringsliv. Här ingår drift av kommunens vägnät, offentliga platser, parker, skogar m.m. Du ingår tillsammans med förvaltningschef och övriga fyra verksamhetschefer i förvaltningens ledningsgrupp där du förväntas bidra till övergripande utveckling för hela förvaltningen. Du leder din ledningsgrupp på verksamhetsområdet bestående av arbetsledare, driftstöd och enhetschef där ni tillsammans jobbar resultatinriktat med måluppfyllelse, ekonomi och verksamhetsutveckling. Kvalifikationer som krävs för tjänsten • Högskoleutbildning (lägst 3 år) inom ett ämnesområde som är relevant för den kommunaltekniska sektorn, samhällsbyggnad eller ett närliggande område som arbetsgivaren finner relevant. • Du har en dokumenterad ledarskapsutbildning. • Du har en dokumenterad erfarenhet av arbete som chef med personal, budget- och arbetsmiljöansvar. • B-körkort • Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Meriterande för tjänsten • Tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. • Erfarenhet av förändringsledning. • Erfarenhet av ledningsgruppsarbete samt att leda andra chefer. • Kunskaper inom relevant lagstiftning inom det kommunaltekniska området. • Övergripande kunskaper inom väghållningens juridik, anläggningsarbete, belysning, gatuunderhåll, brounderhåll samt park-och skogsförvaltning. • Erfarenhet av entreprenadjuridik, avtalsjuridik och offentliga investeringar kopplat till Lagen om Offentlig Upphandling. • Vi ser gärna att du kan kommunicera på engelska i både tal och skrift. Personliga egenskaper Som person är du målinriktad och åstadkommer resultat och kan driva projekt i mål. I arbetet ingår att kunna skapa engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Du behöver ha förmågan att bemöta medarbetare, medborgare, politiken, näringslivet och övriga i kommunkoncernen på ett sätt som bygger vårt varumärke, du är därför lyhörd och har en mycket god kommunikativ förmåga. För att lyckas i tjänsten krävs det att du är strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du är prestigelös och har ett stort intresse för att samverka och samarbeta både med interna och externa parter. Du har vilja och ambition att se helheter för att ständigt utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare och kollegor. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Dagtid Arbetstid: Heltid Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Antal platser: 1 Övrig information Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass, vilket medför säkerhetsprövning. Krav på svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning. Upplysningar Förvaltningschef Kultur- och samhällsutvecklingsförvaltningen: Louise Nordström, nås via kommunens växel 0240 860 00 [email protected] Frågor om tjänsten kan inte besvaras mellan vecka 28-32 med anledning av semester. Arbetstagarorganisationer: Vision, Kommunal och Ledarna via kommunens växel, 0240 860 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Stora Skedvi förskola ligger i Stora Skedvi kyrkby med pendlingsavstånd till Hedemora, Falun och Borlänge. Förskolan är nybyggd 2018 och har en Reggio Emilia profil. På enheten arbetar förutom ett tjugotal pedagoger en pedagogista, en ateljerista och en musikpedagog. ARBETSUPPGIFTER Arbete i barngrupp KVALIFIKATIONER Legitimerad förskollärare Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.
The Opportunity Be our Project Manager in HV Components unit in Ludvika and coordinate process and application changes. It's an important role where your coordination and communication skills will really come to hand while working with both local and global teams as well as with our customers. "As a Project Manager for Dry Capacitors, you will be an important person in our growth towards a more sustainable and green future. We are a small team but have great support from our close colleagues in our Capacitor business. Maria Granath, Operations Manager" How you'll make an impact Manage delivery projects for Capacitor Bank and Harmonic Filter installations, making a tangible impact. Serve as the main contact for customers, building strong, lasting relationships. Work closely with Engineering, Planning and Purchase as well as our Production facilities in Ludvika Monitor and report on project progress to customers and internally, ensuring everything stays on track. Challenge yourself and the business for continuous development and improvements across various disciplines Your background You have an academic degree in engineering or similar work experience. You have a minimum of 2 years of experience in project management within a similar business. You are a collaborative team player who is organized, open-minded, and communicative. You are driven, service-oriented, and always looking for creative solutions to challenges. You thrive in diverse and multicultural teams, enjoying the opportunity to share your experiences and knowledge with colleagues while learning from them as well. Experience with SAP is highly beneficial for this role, as it enhances efficiency and streamlines essential business processes Your fluency in Swedish and English, both spoken and written, enables you to interact effectively with a wide variety of stakeholders. What we offer Collective agreement Flexible working hours Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout the onboarding phase Various training and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and benefits More about us Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative technologies allow greater access to cleaner energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis – apply today! Recruiting Manager Maria Granath, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Union: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Pär Lyckbring, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer