Åkerblads Gästgiveri, Hotell & Spa är en familjeägd hotellverksamhet belägen i vackra Tällberg, Dalarna. Gården har sedan 1400-talet varit i familjen Åkerblads ägo & idag arbetar 19:e – 22:a generationen Åkerblad tillsammans med ett starkt 40-manna team för att ge gästen en minnesvärd upplevelse. Upplevelser är vårt nyckelord, det är vad vi förmedlar till gästen från det att hen checkar in tills dess att hen längtar tillbaka till Siljans glittrande vatten. Vårt mål är att leverera en unik produkt vilket avspeglar sig inte bara i de anrika lokalerna utan även i hotellets 73 st. gästrum där alla är personligt inredda & inget rum är det andra likt. Vår restaurang arbetar med lokalt producerade råvaror & personliga smaker, för såväl konferensgäster som för weekendgäster. Hotellet är idag klassificerat med fyra stjärnor & har siktet inställt på ständig utveckling där kvalité & service är ledorden. Servitris/Servitör, 1 tjänst sommar anställning Dina arbetsuppgifter… Som Servitör/Servitris ingår du i ett team som arbetar för att serva och tillgodose våra gästers höga krav. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att servera mat och dryck till såväl lunch som till middagsgäster. Luncherna erbjuds buffé- & tallriksservering & middagarna är helt dominerande av vår ständigt uppdaterande A`la Cartemeny. I din tjänst ingår förberedelser och återställning av matsal, såsom uppdukning, diskning putsning osv. Det förekommer även viss barverksamhet och det viktigaste av allt, att få våra fantastiska gäster att trivas. Kompetensprofil… Ni har arbetslivserfarenhet av A`la Carteservering och god kännedom om viner. Era viktigaste egenskaper domineras av god samarbetsförmåga, att vara en viktig del i ett sammanfogat team. Samt att även kunna arbeta snabbt och prioriterande med kvalitetsöverensstämmande resultat på ledningens krav. Vi lägger stor vikt på personkemi, yrkesstolthet och ert intresse för att leva med branschens ständiga utveckling. Information… Vi söker just dig och erbjuder en Heltidsanställning under sommarmånaderna, 100%. Tjänsten ställs till förfogande från nu och sträcker sig till augusti/september. Det viktigaste för oss är att vi finner rätt medarbetare och därför är vi flexibla i start/slutdatum. Vi tillämpar intervjuprocessen från det att ansökningarna börjar tillkomma oss, därmed kan tjänsterna tillsättas innan sista ansökningsdag. Du sänder Er ansökan till oss via mail, [email protected], märk ansökan med; Sommar Servis/Heltid. Vid frågor som berör tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta oss, på +46 (0)247-508 00. Vi ser att ni sänder er ansökan snarast. Varmt välkommen med er ansökan och hoppas ni kommer att trivas i vårt team.
Har du humor och ser positivt på livet? Här har du chansen att jobba hos en störtskön kille! Om kunden Jag är en glad kille som är 22 år och bor mellan Falun och Borlänge med min familj. På min fritid gillar jag bland annat matlagning, utflykter, dataspel och att bada. Om dig Jag söker dig som har livserfarenhet och är självgående. Du har högt i tak och har en stor portion humor. Är du också motiverande, drivande i dig själv? Härligt – Då kan du passa bra! Vi söker engagerade och lyhörda personer till vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hjälpa kunden med praktiska saker i hemmet, vara socialt stöd vid olika aktiviteter och skapa trygghet genom närvaro. Arbetet anpassas efter kundens behov. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Krav Du har god svenska i tal och skrift. Erfarenhet av assistans eller vård och omsorg är meriterande, men inte ett krav. B-körkort Ej pälsdjusallergi Ej klorallergi, då bad förekommer. Om tjänsten 80% dag och dygn. Tillträde omgående. Bakgrundskontroll ingår i rekryteringsprocessen. Vi rekryterar löpande, så sök idag! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Vård- och omsorgsförvaltningen söker dig som vill göra skillnad! Vi ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Med över 1 000 engagerade medarbetare, inklusive undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor, kockar och många andra viktiga yrkesgrupper, erbjuder vi en arbetsplats fylld av gemenskap, engagemang och glädje. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk miljö där kompetens och ansvarstagande värderas högt och där varje dag bjuder på nya, meningsfulla utmaningar. Vill du krydda livet för andra - sök som kock hos oss! Ludvika kommuns kostenhet har ambitiösa mål där matlagning från grunden står högt på prioriteringslistan. Möjligheterna är obegränsade, från skolornas arbete med storköksdrift, näringslära och specialkost i fokus till de mer restaurangliknande köken inom äldrevården där den fina balansgången av näring och restaurangliknande kvalité på maträtterna ska mötas. Är du kock och brinner för matlagning och service? Vi söker dig som vill vara med och främja en hälsosam livsstil med bra matvanor för kommunens grundskoleelever, barn och äldre. Välkommen till oss! Arbetsplatsen Inom kostenheten arbetar ca 90 kockar i våra 34 kök inom grundskola, förskola och äldreomsorg. Varje dag tillagar vi ungefär 5000 portioner till våra matgäster. Alla kök är tillagningskök och vi strävar hela tiden efter utveckling samt att utöka andelen maträtter lagade från grunden. Vi har möjlighet att köpa en viss andel lokalproducerat kött. Vi jobbar med säsongsanpassning och tar hänsyn till miljö och klimat. Vi söker nu en kock till kostenheten med placering Lorensbergaskolan, en kommunens större skolor med ca 700 hög, mellan- och lågstadieelever inskrivna. Du kommer att ingå i ett arbetslag på 6 kockar varav en är förstekock och har ett arbetsledande uppdrag. I köket roterar vi på de olika arbetsuppgifterna såsom kök, disk, specialkost, servering och bageri och alla tar ansvar för sin position. Köket har en hög ambitionsnivå och bakar i stort sett allt bröd själva, utvecklar recept och gör provlagningar. Är du den som har kunskapen, viljan, utbildningen och engagemanget som behövs för att vara en del av teamet som fortsätter att utveckla måltiden till en av dagens höjdpunkter för våra gäster, då är du välkommen med din ansökan. Kostenheten har en verksamhetschef, en kostutvecklare och tre enhetschefer med ett geografiskt indelat kostområde var. Alla tre områdena har kök för grundskola, förskola och äldreomsorg. Arbetsuppgifter • Arbete i storkök med matlagning i skola med allt i ett storkök förekommande arbetsuppgifter som beredning,tillagning, servering, bakning, disk, städning och varumottagning • Tjänsten gäller i första hand skolkök, men du får vara beredd på att arbete i samtliga våra kök vid behov t.ex. vid skollov • Vi värdesätter samarbete och service och förväntar oss att du bidrar till en god arbetsmiljö, för dig själv och för dina kollegor. Vi gör jobbet tillsammans! • Vi lagar maten från grunden och du ansvarar för att laga god, näringsriktig och säker mat enligt våra riktlinjer för att tillgodose gästens behov • I ett storkök är planering en viktig del av arbetet och den förväntas du vara en del av då vi alltid vill ligga steget före med planering och förberedelser för kommande dagar • Varubeställningar via digital inköpsportal • Vi använder kostdataprogramet Matilda för egenkontroll och menyer • Ansvar för hantering och tillagning av specialkoster • Vara delaktig och aktiv i arbetet med att minska svinn och matavfall Kvalifikationer • Ett genuint intresse för kockyrket, du ska tycka om att laga god mat • Du behöver ha kockutbildning och/eller lång erfarenhet från arbete i professionellt kök • God datorvana då vi använder oss av digitala verktyg i vår kommunikation • Du har goda kunskaper om specialkost och känner dig trygg i att arbeta med det • God kommunikationsförmåga på svenska, både muntligt och skriftligt är ett krav då du behöver kunna läsa och förstå recept, arbeta enligt skrivna rutiner, skriva mail m.m. Du behöver kunna göra dig förstådd i kommunikation även utanför vår verksamhet • Ett bra bemötandet mot våra matgäster är viktigt och du ska vara positiv och serviceinriktad. Du ska vara ambitiös, sätta matgästerna i fokus och vilja leverera hög kvalitet till matgästerna • Vara en del av vår laganda, följa våra riktlinjer och vara en god ambassadör för Ludvika kommun och kostenheten Meriterande • Körkort och tillgång till bil är en fördel för dig för att kunna ta dig till olika arbetsplatser. • Spetskunskap inom t.ex. bageri, konsistensanpassning Det här får du av oss Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Övrigt För att få arbeta med barn och ungdomar måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister §9. Utdraget kommer att efterfrågas om anställning blir aktuell. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid. Du arbetar på schema med arbete vardagar. 40/40 anställning. Fast lön. Ange löneanspråk. Tillträde: 250818 eller enligt överenskommelse. Antal platser: 1 Upplysningar Anneli Lindahl, enhetschef 0240-56 54 05 Facklig kontakt Kommunal, genom kommunens växel tel: 0240-860 00 Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 18 juli 2025 Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Till enheten för Miljötillsyn och efterbehandling söker vi dig som vill arbeta med tillsyn av miljöfarliga verksamheter. I Dalarna sker flera stora etableringar och vi har fått nya uppdrag inom den gröna omställningen. Länsstyrelsen i Dalarna har tillsammans med fem andra länsstyrelser fått uppdrag av regeringen att vara kontaktpunkter enligt EU-förordningarna Net Zero Industry Act (NZIA) och Critical Raw Materials Act (CRMA). Vi söker nu dig som vill ha en central roll och arbeta med detta hos oss på Länsstyrelsen i Dalarnas län På enheten är vi 18 personer där hälften arbetar med miljöfarlig verksamhet och och andra halvan med förorenade områden. Enheten är en av fyra enheter på Avdelningen för miljö- och samhällsplanering. Övriga enheter arbetar med ramdirektivet för vatten, restaurering, miljöövervakning av vatten, miljöprövning och vattenverksamhet samt kulturmiljö och samhällsplanering. Arbetsuppgifter Länsstyrelsen är den statliga myndighet som har tillsynsansvaret över flertalet större miljöfarliga verksamheter i länet. Du kommer att ansvara för att planera och genomföra besök, bedöma ärenden och rapporter, bevaka lagstiftning och praxis, göra uppföljning och redovisningar samt arbeta med stöd och information. I uppgifterna ingår att ge tillsynsvägledning till kommuner. På sikt kan arbetet innebära att genomföra A-samråd för verksamheter som söker tillstånd i Mark- och Miljödomstol, besluta om betydande miljöpåverkan och lämna yttranden till domstol. Flera verksamheter följer speciallagstiftningar som förbrännings-, avfalls- och industriutsläppsdirektiv. Du genomför arbetet självständigt men i nära samarbete med dina kollegor. Del av tjänsten innebär kontaktpunktsarbete där du arbetar för att underlätta och samordna tillståndsprocesser. Du kommer att ha mycket kontakt och vara spindeln i nätet mellan företag, konsulter och myndigheter. Målsättningen är att ge företag stöd genom hela tillståndsprocessen vilket även inkluderar delar utanför miljöprövningen, exempelvis bygglov. I arbetet kan det bli aktuellt att bedöma om tillståndsansökan till prövningsmyndighet är fullständig. Du kommer samarbeta med andra länsstyrelser dels Jämtland och Gävleborg och övriga kontaktpunkter. På enheten arbetar vi även med tillsyn, tillsynsvägledning och bidrag inom inom förorenade områden, att förebygga och begränsa följder av allvarliga kemikalieolyckor genom tillsyn på Seveso-verksamheter, att stödja kommuner i deras strategiska arbete med vatten- och avloppsplanering samt tillsyn enligt Lagen om Allmänna Vattentjänster. Inom Länsstyrelsen deltar vi även i det tvärsektoriella arbetet med vår kunskap inom vårt arbetsområden. I arbetet ingår att ha ett nära samarbete med andra sakområdesgrupper inom Länsstyrelsen. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats fylld av engagerade kollegor med stor kunskap inom miljöområdet. Arbetet innebär ofta behov av att göra miljöjuridiska tolkningar. Till vår hjälp finns kollegor som är specialiserade inom miljöområden och jurister på länsstyrelsen. Vi får även vägledning från myndigheter som tex. Naturvårdsverket, Kemikalieinspektionen, Livsmedelverket, SGI och SGU. Du kommer att ha mycket goda möjligheter till kompetensutveckling inom olika områden och branscher. Uppdragen från regeringen och andra myndigheter varierar över tid så andra arbetsuppgifter inom Länsstyrelsen kan bli aktuella, som till exempel arbete i vår krisstab. Kvalifikationer - Flerårig arbetslivserfarenhet av tillstånds- eller tillsynsverksamhet från myndighet, företag eller som konsult. - Relevant högskoleutbildning och har goda kunskaper om miljölagstiftningens tillämpning för miljöfarliga verksamheter eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - B-körkort, då det förekommer resor i tjänsten - Mycket god kommunikativ förmåga och tycker om att skapa och utveckla kontaktnät. - Förmåga att leda komplexa ärenden som kräver intern och extern dialog / beredning. Meriterande - Om du har goda kunskaper om speciallagstiftningar som förbrännings-, avfalls- och industriutsläppsdirektiv Personliga egenskaper Du är driftig och kan prioritera och ansvara självständigt för ditt arbete. Du är noggrann och ansvarstagande och kan leverera arbete av hög kvalitet inom givna tidsramar som ibland är på kort tid. Du behöver ha god samarbetsförmåga och tycka om att arbeta strukturerat och samtidigt vara öppen och flexibel för att hitta nya lösningar. För att klara arbetet är det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga i svenska, i tal såväl som i skrift. Du behöver aktivt kunna söka och förhålla dig till aktuell och ny lagstiftning och ändra ditt arbetssätt därefter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och referenser. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Falun. Vi har förmånen att att 1 timme per vecka utöva friskvård och kan dessutom söka friskvårdsersättning. Tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.
SMA Mineral satsar – vill du vara med och forma framtidens underhåll i Dalarna? Våran kund SMA Mineral gör en tydlig och långsiktig satsning på att utveckla deras underhållsarbete – och nu söker vi en engagerad, erfaren och nytänkande Underhållschef till ett spännande interimuppdrag med placering i Rättvik. Det här är inte bara ett jobb – det är en möjlighet att vara med från början i något nytt, där du får bygga, forma och förbättra. Du kliver in i ett nyetablerat uppdrag som har starkt stöd från ledningen, med målet att lyfta tillgänglighet, kvalitet och samarbete till nästa nivå. Och det bästa? För rätt person kan rollen övergå till en fast tjänst och en viktig position i vår framtida organisation. Om uppdraget SMA Mineral befinner sig i en spännande utvecklingsresa i Dalarna, där flera viktiga produktionsprojekt kräver hög teknisk tillgänglighet och smarta underhållsstrategier. I Dalarna har de verksamhet i Jutjärn, Kullsberg, Rättvik och Boda. Som interim Underhållschef får du ett helhetsansvar för att forma, driva och förbättra underhållet på flera av deras anläggningar – i nära samarbete med teknik-, drift- och underhållsteam, samt externa entreprenörer. Ansvarsområden Utarbeta och implementera en långsiktig underhållsplan för respektive anläggning som möjliggör stabil produktion i takt med marknadens behov. Supportera organisationen i strategiska och operativa underhållsfrågor. Utvärdera underhållsprocess och föreslå utvecklingsområden. Delta i övergripande styrgrupp för underhåll inom SMA Mineral Säkerställa ett effektivt och kvalitativt underhållsarbete Exempel på arbetsuppgifter Planera underhållsstopp tillsammans med teknik- underhålls- och driftorganisation, och vara sammanhållande för aktiviteter så att verksamhetens resurser nyttjas optimalt. Kvalitetssäkra och utvärdera utförda underhållsinsatser. Revidera och följa upp att förebyggande underhållsprogram utförs enligt plan. Medverka i investeringsprojekt; i förekommande fall agera projektledare för underhållsrelaterade projekt. Stötta medarbetare i frågor kopplade till underhåll. Placering: Rättvik Omfattning: Interimuppdrag Arbetstid: Dagtid, heltid – viss flexibilitet utifrån projektets behov Om dig Du är en driven ledare som vet hur man bygger hållbara strukturer, men som också trivs nära verksamheten och tar tag i det som behövs. Du har ett skarpt tekniskt sinne, en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som kombinerar tydlighet med ödmjukhet. Kvalifikationer Flerårig erfarenhet som ledare inom produktion och/eller underhåll i industrimiljö. Gedigen förståelse för underhållsarbete och produktionsprocesser. Förmåga att bygga och utveckla team. Ekonomisk förståelse: hur planering och beslut påverkar det finansiella resultatet. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Meriterande Erfarenhet av att leda underhåll i komplexa eller multi-site verksamheter. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor. Kompetens inom automation eller/och el Erfarenhet av att arbeta med eller implementera underhållssystem. Projektledarerfarenhet. Erfarenhet från förändringsarbete inom industrin. Vi erbjuder: Ett uppdrag med stort handlingsutrymme och möjlighet att göra verklig skillnad. Du blir en nyckelperson i en satsning som har stöd från högsta ledningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill bidra, påverka och utveckla tillsammans med oss. Om SMA Mineral: SMA Mineral är en ledande leverantör av kalkprodukter av hög kvalitet med 23 anläggningar runt om i Europa och en omsättning på 1 600 Mkr. Företaget grundades 1932 och är familjeägt av familjen Juvél. Huvudkontoret ligger i Persberg, Värmland, och SMA Mineral har idag 250 anställda. Vår vision är att vara det naturliga valet för kalkprodukter och bidra till utveckling och värdeskapande, både lokalt och globalt. Denna vision vilar på våra fyra värdeord: kompetens, pålitlighet, flexibilitet och nytänkande. Med ett starkt hållbarhetsfokus har SMA Mineral påbörjat en teknisk utvecklingsresa för att modernisera och ställa om produktionen. Målet är att växa grönt och bidra till en koldioxidneutral framtid. För oss är lönsamhet och miljömål lika viktiga, och i takt med nya utvecklingsmål får hållbarhet en allt tydligare roll. Det banbrytande utvecklingsprogrammet ZEQL (Zero Emission Quicklime) är en del av vår satsning på att minska koldioxidutsläppen och leda omställningen mot klimatneutral kalkproduktion. Läs mer på www.smamineral.se. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet av att driva komplexa tekniska projekt och letar efter nästa utmaning? Just nu söker vi på Jefferson Wells en senior projektledare för ett spännande konsultuppdrag i Ludvika. Du kommer att få en central roll i teknikdrivna projekt inom FEED och HVDC-tenders - perfekt för dig som trivs med ansvar, struktur och samordning. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Ludvika Start: Snarast möjligt Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag hos Jefferson Wells Övrig info: Möjlighet till hybridarbete Om uppdraget Som projektledare kommer du att ansvara för planering, koordinering och uppföljning av tekniska projekt inom områden som FEED (Front-End Engineering Design) och HVDC-tenders. Du leder tvärfunktionella team med tekniska specialister och projektstödjande roller, och säkerställer att leveranser sker enligt uppsatta mål för kvalitet, budget och tidplan. Rollen innebär också nära kontakt med kund, interna intressenter och leverantörer. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: * Leda genomförandet av tekniskt komplexa projekt i en internationell miljö * Säkerställa att projekt följer avtal, budget, kvalitet, säkerhet och miljökrav * Koordinera resurser, hantera risker och kommunicera projektstatus till interna och externa parter * Delta i anbudsarbete och säkerställa goda förutsättningar för projektleverans * Driva förbättringsarbete och bidra till en positiv projektkultur Om dig Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av projektledning inom teknikintensiva branscher, gärna kopplat till kraftsystem, elteknik eller civilingenjörsprojekt. Du är trygg i att leda team, fatta beslut och hantera flera prioriteringar samtidigt. Du har god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta i en global och dynamisk miljö. Vi ser gärna att du har: * Minst 6 års erfarenhet av projektledning, gärna från stora tekniskt komplexa projekt * Ingenjörsexamen inom relevant område (alternativt annan teknisk utbildning med lång erfarenhet) * Erfarenhet av arbete med FEED, anbud eller kraftöverföringsprojekt är starkt meriterande * Projektledarcertifiering såsom PMP, IPMA eller motsvarande * Tidigare erfarenhet av HVDC-projekt är meriterande * Flytande engelska i tal och skrift (svenska är ett plus men inget krav) * En problemlösande, strukturerad och samarbetsinriktad inställning Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Kliniken ligger i Falun med goda kommunikationsmöjligheter för bussar och resecentrum. Hela stadskärnan med dess utbud av affärer och restauranger samt fina Falu-ån som flyter genom staden finns några minuter bort. Hos oss får du ett intressant och utvecklande jobb, arbetsgemenskap och möjlighet till utveckling. Här jobbar tre Tandläkare, en Tandhygienist och tre Tandsköterskor. Som en handledningsklinik får vi även besök regelbundet av kollegorna som går i Introduktionsprogrammet. Tandsköterska till KUT/Folktandvården Origo, Falun Arbetsuppgifter Ta den unika chansen att bli en del av KUT-teamet! KUT är ett utbildningsprogram för utomeuropeiska tandläkare, som bl.a. innebär 15 veckors handledd praktik (februari - maj) på FTV Origo. Du kommer, tillsammans med huvudledledaren, utgöra det fasta handledarteamet, som planerar och har det övergripande ansvaret för praktikperioden. Att handleda innebär att man ständigt måste ligga steget före, så önskvärt är att du har några års erfarenhet av allmäntandvård. Även om det stundvis är mycket att göra, är det mycket givande och lärorikt att handleda. TskKUT-tjänsten utformas på 30-40% på helåret med grundanställning på FTV Origo. Förutom att vara en allmäntandvårdsklinik är FTV Origo även Folktandvårdens Handledningsklinik och vi tar emot kollegor för handledning löpande under året. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter inom tandsköterskans kompetensområde med patienter i alla åldersgrupper. Du arbetar bland annat med assistans, i reception och steril. Vi har digital röntgen och använder datasystemet T4 för tidbokning och journalföring. Vår klinik arbetar med Introduktion och Handledning och du kommer såklart vara delaktig och stötta det arbetet. Övrig information Kvalifikationer Krav: Du har tandsköterskeexamen. Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. Meriterande: Du har erfarenhet av arbete som tandsköterska. Du har erfarenhet av datasystemet T4. Vi ser gärna att du arbetar bra tillsammans med andra människor och kommunicerar med både arbetskamrater och patienter på ett lyhört sätt. Du tycker att omhändertagande och service ingår som en naturlig del av arbetet samt att det är självklart att göra patienten delaktig i möjliga behandlingsalternativ. Vidare är du bra på att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid en god introduktion. Hör gärna av dig om du har frågor eller vill komma och se hur vi har det! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Välkommen till Smedjebackens kommun! Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord. Vinsboskolan I norra delen av Smedjebackens kommun ligger Morgårdshammar. Här finns Vinsboskolan åk F-6. Området runt skolan erbjuder lek- och vandringsvänlig skog med bäckar för vattenlek. Skolan är nära granne till lantdjur. Höstterminen 2024 har skolan ca. 200 elever. På promenadavstånd finns vattendrag och Hagvallen som erbjuder friidrottsaktiviteter under den varma årstiden och skridsko och skidåkning under vintern. Just nu byggs Vinsboskolan om och vi är på Stegelbackens skola under tiden. Ombyggnationen beräknas vara klar till sommaren 2025. Arbetsuppgifter Du kommer som lärare för åk 4-6: .Att ha ansvar för att skapa en lärmiljö som är både positiv och kreativ, där elevernas nyfikenhet väcks och deras lust att lära stärks. .Du sätter eleven i centrum i den undervisning och du ser det som självklart att hitta lösningar som gör att alla elever lyckas i ditt klassrum och på vår skola. .Du är väl förtrogen med uppdraget utifrån läroplanen och du har ett ledarskap i klassrummet som präglas av struktur, tydlighet och lugn. .Tillsammans med dina kollegor bidrar du till helheten kring eleverna, både genom elevhälsoarbete och studier. .Du följer upp elevens utveckling i nära samarbete med kollegor, elevhälsan och hemmet. .Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden. Intervjuer sker fortlöpande. Kvalifikationer .Du är utbildad lärare med legitimation från Universitet/Högskola. .Det är meriterande om du har utbildning samt undervisat i NO-ämnena samt teknik. Provanställning kan komma att tillämpas. Personliga egenskaper Vi söker dig som verkligen vill göra skillnad för elever och som vill vara nära och stödja elever i sin utveckling till att nå goda resultat. Du kommer att ingå i arbetslag och ha ett nära samarbete med kollegor. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. Klicka här för att läsa mer om de förmåner vi erbjuder. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Kontaktinformation Torbjörn Åkerlund, Rektor, 0240660209, [email protected] Arbetsplats Högstensgatan 17 777 50 Smedjebacken
Hos oss får du chansen att bidra på riktigt för Borlängebon och hela kommunen. Oavsett var du befinner dig i livet i början av din karriär, mitt i arbetslivet eller mot slutet är det här en möjlighet att göra något meningsfullt, samla värdefulla erfarenheter och möta människor du kommer att minnas länge. Våra engagerade medarbetare gör ett fantastiskt jobb året runt och nu behöver de få sin välförtjänta semester och det är här du kommer in i bilden! För oss är vår värdegrund central i allt vi gör: • Jag finns här för Borlängebon Vi arbetar för att ge stöd, trygghet och omtanke. • Jag gillar utmaningar Vi ser varje dag som en möjlighet att växa och göra skillnad. • Jag möter varje människa med öppenhet Vi möter alla med respekt, nyfikenhet och förståelse. Om du har ett intresse för att arbeta med äldre människor och vill vara med och skapa en meningsfull vardag för dem, då vill vi gärna träffa dig! Vi intervjuar löpande, så ansök redan idag och bli en del av vårt team i sommar. ARBETSUPPGIFTER Inom Borlänge kommuns äldreomsorg stödjer vi äldre med hemtjänst, nattpatrull, dagverksamhet och demensteam. Som hemtjänstpersonal arbetar du i brukarens hem med uppgifter som personlig omvårdnad, hemsysslor, förflyttningar och måltider. Arbetet innebär ofta ensamarbete och sker enligt schema dag, kväll, helg samt även natt. Borlänge kommuns äldreomsorg består av flertalet hemtjänstgrupper som ger stöd och hjälp i hemmet till våra Borlängebor. Våra brukare är främst äldre, men alla åldrar kan få hjälp. I hemtjänsten ingår även nattpatrull, dagverksamhet och demensteam. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är engagerad och har en positiv inställning till att bemöta andra med respekt, trygghet och omtanke. För att bli sommarvikarie behöver du: • Vara minst 18 år • Behärska svenska väl i tal och skrift • Kunna dokumentera enligt verksamhetens krav • Vara villig att lämna in utdrag ur polisens belastningsregister • Vara bekväm med att arbeta med både manliga och kvinnliga personer • Ha godkänd gymnasial nivå i svenska Det är en fördel om du har erfarenhet av vård, särskilt demensvård, psykiatri eller om du är undersköterska. Det är också bra om du har jobbat med delegerade vårduppgifter och har ett rehabiliterande arbetssätt. Körkort är meriterande inom ordinärt boende. För arbete på korttidsboende krävs det dessutom att du har: • Flerårig erfarenhet inom vård och omsorg • Förmåga att hantera utmanande situationer • Godkänd läkemedels- och insulindelegering Meriterande: • Undersköterskeutbildning • Erfarenhet av arbete på korttidsboende eller demensvård • Tidigare delegerade arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvård Intervjuer sker löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför redan idag! Kom ihåg: Du behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ det via länken nedan och ta med till intervjun. Det kan ta flera veckor att få utdraget. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Hos oss får du chansen att bidra på riktigt för Borlängebon och hela kommunen. Oavsett var du befinner dig i livet i början av din karriär, mitt i arbetslivet eller mot slutet är det här en möjlighet att göra något meningsfullt, samla värdefulla erfarenheter och möta människor du kommer att minnas länge. Våra engagerade medarbetare gör ett fantastiskt jobb året runt och nu behöver de få sin välförtjänta semester och det är här du kommer in i bilden! För oss är vår värdegrund central i allt vi gör: • Jag finns här för Borlängebon Vi arbetar för att ge stöd, trygghet och omtanke. • Jag gillar utmaningar Vi ser varje dag som en möjlighet att växa och göra skillnad. • Jag möter varje människa med öppenhet Vi möter alla med respekt, nyfikenhet och förståelse. Om du har ett intresse för att arbeta med människor och vill bidra till en meningsfull vardag för personer med funktionsnedsättning, då vill vi gärna träffa dig! Vi intervjuar löpande, så ansök redan idag och bli en del av vårt team i sommar. ARBETSUPPGIFTER Borlänge kommuns funktionshinderomsorg söker sommarvikarier till våra verksamheter för personer som omfattas av LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade). Korttidsvistelse: Du arbetar med barn, ungdomar och vuxna med olika funktionshinder. Arbetet innebär att ge stöd i vardagen, delta i aktiviteter och hantera hushållssysslor som matlagning och städning. Du behöver också hjälpa till med personlig hygien. Det kan uppstå beteenden hos våra brukare som är utmanande, och du bemöter dessa med ett lugnt och respektfullt förhållningssätt. Det är ett aktivt jobb som kräver att du kan arbeta både ensam och tillsammans med kollegor. Arbetstiderna är förlagda till dygnets alla timmar, alla dagar i veckan. Grupp- och servicebostäder: Du stödjer personer med fysiska och psykiska funktionshinder i deras hem och närmiljö. Ditt arbete handlar om att ge socialt och pedagogiskt stöd, motivera individen till självständighet och hjälpa till med vardagsrutiner, personlig hygien och omvårdnad. Du arbetar oftast med kollegor, men ensamarbete förekommer. Arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar, alla dagar i veckan. Personlig assistans: Arbetet innebär att ge stöd i vardagen, delta i aktiviteter och hantera hushållssysslor som matlagning och städning. Du behöver också hjälpa till med personlig hygien. Det kan uppstå beteenden hos våra brukare som är utmanande, och du bemöter dessa med ett lugnt och respektfullt förhållningssätt. Ensamarbete är vanligt, och arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar, alla dagar i veckan. Boendestöd: Inom boendestöd arbetar du med vuxna som har psykiska funktionshinder som omfattas av SoL (socialtjänstlagen). Boendestödsteamen utför insatser i hemmet eller på annan plats beroende på individens situation. Arbetstiderna är förlagda dag och kväll, alla dagar i veckan. Daglig verksamhet: Inom daglig verksamhet ger du pedagogiskt och socialt stöd till brukare i deras dagliga aktiviteter. Du motiverar till självständighet och bidrar till en strukturerad och meningsfull vardag. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till fredag. Ledsagare: I denna roll hjälper du brukare att delta i aktiviteter utanför hemmet, såsom fritidsaktiviteter, teaterbesök eller promenader. Arbetstiderna är förlagda dag, kväll, och helgarbete förekommer. KVALIFIKATIONER Krav: • Över 18 år och kan arbeta med både manliga och kvinnliga kollegor och brukare. • Godkänd gymnasial svenska (tal och skrift) och förmåga att dokumentera. • Utdrag ur polisens belastningsregister krävs. Meriterande: • Pedagogisk eller omvårdnadsutbildning, gärna med inriktning mot psykiatri eller barn- och fritidsprogrammet. • Erfarenhet av arbete med funktionshinder. • Utbildning i lågaffektivt bemötande • Du kan cykla och simma • Du har körkort. Om du erbjuds anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Ta med detta till intervjun. Ansök direkt, då handläggning kan ta flera veckor: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut, ansök därför redan idag! Vi ser fram emot att läsa just din ansökan. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Välj ett jobb för att visa detaljer