Ekonomiassistent till vår kund i Borlänge!
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du personen med såväl erfarenhet som intresse för ekonomi och vill kliva in i en roll hos en av våra kunder i Borlänge? Då kan detta vara rollen för dig! I denna roll kommer fokus ligga på fakturahantering och sammansvetsade samarbeten. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Som ekonomiassistent kommer du jobba i ett team tillhörande kompetenta och erfarna kollegor i roller såsom controllers, redovisningsekonomer och andra ekonomiassistenter. Totalt består ditt team av 5st kollegor som tillsammans arbetar för att uppnå enhetens mål, samtidigt som de har kul tillsammans i ett väl fungerande samarbete. Du erbjuds - En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett sammansvetsat team. - En roll som innebär spännande ansvar och breda kontaktytor. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter N/A * Förkontering av fakturor. * Hantering av leverantörsreskontra samt kundreskontra. * Kommunikation främst över telefon med internt anställda och externa intressenter kopplat till fakturorna. Avstämningar * Beroende på din tidigare erfarenhet så kan du komma att arbeta med viss bokföring. VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter som för denna tjänst. - Kan tala och skriva svenska obehindrat då det krävs för arbetsuppgifternas utförande. Övrigt - Start: Vi önskar en start så omgående som möjligt, men som senast i början av september - Omfattning: Detta är initialt tidsbegränsat uppdrag som förväntas pågå till och med februari 2026. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Project Control Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

The Opportunity We are seeking a Project Control Specialist to join our Project Office and strengthen quality, governance, and reporting functions. This newly established role will ensure structured and timely reporting across project, portfolio, and fixed teams while supporting the project management team in achieving key objectives related to quality, supplier and subcontractor performance, and customer satisfaction. Success in this role requires strong communication and coordination skills, along with the ability to adapt to change with a proactive and structured mindset. A collaborative approach and awareness of cultural differences will be valuable in driving efficiency while working across diverse teams. In this role, you will be responsible for setting up control systems and project documentation, ensuring effective tracking and reporting across a portfolio of projects. You will oversee forecasts, cost trend analysis, milestone fulfillment, and deviations reporting, while working closely with procurement, construction, planning, and engineering teams to provide accurate cost projections. How you'll make an impact Monitoring and ensuring adherence to portfolio KPIs, such as milestones, on-time delivery (OTD), cost-to-complete (CtC) planning, revenue forecasting, and invoice management. Analyzing data to identify variances between initial estimates and final project costs to support financial accuracy. Leading the implementation, maturity assessment, and improvement of processes along the value chain to enhance customer satisfaction and profitability. Supporting cash flow analysis and overdue invoice tracking at the portfolio level. Ensuring compliance with Hitachi Energy guidelines, policies, and processes. Providing monthly planning oversight to drive consistency in project execution. Tracking key performance indicators. Your Background A bachelor's degree in Business, Engineering, Project management, or a related field and/or equivalent work experience Proficiency in English Competence in understanding and addressing customer needs ISO 27001 and IEC 62443 Fundamentals certifications are considered as plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting manager Annika Wretling, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Klas Koppari, +46 107- 38 13 45; Unionen: Fredrik W Nordin, +46 107-38 15 12; Ledarna: Frank Hollstedt +46 10 7387043. Any other questions can be directed to Talent Partner Antra Volujevica [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
26 december 2025
Rusta Borlänge söker Varuhuschef

Vi söker en Varuhuschef!   Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Borlänge. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften.   Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut   Din Profil  Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du:   • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss!   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar.    Sätt igång och ansök!  Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev!   Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/   I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare.       Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Order Design Engineer
Hitachi Energy Sweden AB
Ordersamordnare m.fl.

The Opportunity We are doing something unique in the power industry – our technology enables greater amounts of power to reach customers with minimal environmental impact. As pioneers and market leaders in the field we deliver groundbreaking technology to customers all over the world! “We are strengthening our team and are looking for you who want to be part of the journey to enable grids for the future! We have a friendly, diverse, and multidisciplinary environment. This is a team that you can flourish in and where you are given responsibility as well as large degree of freedom to decide the path of the design and implementation.” - Anna Danielsson, recruiting manager High Voltage Breakers Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. Please consider applying even if you do not have all the core competences listed below; we would like to hear from you in order to assess how your experiences and expertise can fit into our team. Come as you are and be ready to learn. Bring your passion, your energy, and join a team that appreciates a simple truth. How You’ll make an impact: Function as the technical lead for your customer orders/countries 3D-Design (Preferably in CREO) Be able to draw simple circuit diagrams (Preferably in E3) Individually and/or together with the Order design office review customer specifications and function as a technical support for production unit Individually and/or together with the Order design office secure Bill of Material according to relevant customer documents On a day-to-day basis collaborate with international colleagues Your background Technical education with design experience Knowledge in electrical design Collaboration with international colleagues requires you to have good communication skills in English and Swedish. Appreciate working with your colleagues and understand the importance of investing in long-term customer relations You are a solution-oriented team player that can work independently and systematically More about us We are eager to learn more about you and the unique contributions you can bring to our team. Please note that our selection process is ongoing, and the position may be filled before the advertisement expires. If you’re interested, don’t wait – apply today! More information: Recruiting Manager Anna K. Danielsson, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. Other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
26 december 2025
Vi söker två stödassistenter
Falu kommun
Vårdare, boendestödjare

Vi söker nu två stödassistenter till Tallens gruppbostad som ligger belägen i nybyggda området lilla Källviken. Vi söker dig med utbildning och erfarenhet av arbete inom LSS. Gruppbostaden består av sex lägenheter samt gemensamhetsutrymmen. Som stödassistent på en gruppbostad har du möjlighet att göra konkret skillnad i andra människors liv. Arbetet består av att utveckla personernas självständighet i det dagliga livet, samt fritid efter var och ens förmåga. Arbetet fodrar inlevelse och förståelse för personernas situation. Du får ett givande och utmanande jobb där du hjälper samtidigt som du lär dig nya saker. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Arbetet som stödassistent på vår gruppbostad innebär att stödja brukarna i sin vardag. Du ska i din roll ha ett professionellt bemötande, ge trygghetsskapande insatser och arbeta för att bibehålla samt utveckla individens förmågor. Personerna som bor hos oss har funktionsvariationer och är i behov av stöd och omsorg. Som medarbetare blir ditt uppdrag att arbeta efter den enskildes behov, genomförandeplan samt upprättade rutiner och arbetsbeskrivningar så att du bidrar till att verksamheten håller en god kvalité. Insatserna kan bestå i att ge brukarna stöd i eller utanför hemmet, personlig omvårdnad/hygien, inköp, matlagning, städ, tvätt med mera. I arbetet ingår även delegerade sjuksköterskeuppgifter, dokumentation, samverkan med företrädare, anhöriga och legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal. Vi arbetar även i planeringsverktyget TES för att kvalitetssäkra för våra brukare på gruppbostaden. Kvalifikationer För rollen krävs: - För rollen krävs det att du har adekvat utbildning: Undersköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Kännedom om LSS-lagstiftningens intentioner om bland annat brukarens självbestämmande och delaktighet - Erfarenhet av tidigare arbete inom LSS eller annat arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift - Vana av att använda olika datasystem Personliga egenskaper Vi söker dig som är trygg, stabil, positiv och intresserad av att möta människor som har en funktionsvariation. Eftersom arbetet innebär en del ensamarbete krävs det att du är trygg i dig själv och du kan fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. För dig är dokumentation och uppföljning en självklarhet i vardagen för att säkra kvalitén för varje enskild individ. Du kommer även att arbeta tillsammans med andra stödassistenter, därav är det av stor vikt att du samarbetar bra med andra och kan arbeta strukturerat efter gällande rutiner. Som person är du ansvarstagande och kan jobba flexibelt. Det är även viktigt att du är utvecklingsbenägen och kreativ i att finna nya former för att öka brukarens självständighet och kommunikation. För att svara upp mot enskilda brukarens livssituation ställs krav på personligt engagemang, eget driv, empati och en förmåga att vara närvarande i arbetet. Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt krävande varav det krävs god fysik och förmåga att arbeta professionellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av arbete med förvärvad hjärnskada - Erfarenhet inom NPF området - Kunskap om psykisk ohälsa i kombination med funktionsnedsättningar - Utbildning i Lågaffektivt Bemötande och/eller Studio 3 Anställningsvillkor Vi söker två tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse. Inom Falu Kommun tillämpas arbetstidsavtalet ”Heltid till alla”, där utgångspunkten är heltid men med möjlighet att önska sysselsättningsgrad. Avtalet innebär flexibilitet både med möjlighet att till viss del önska arbetstider men att även kunna arbeta på flera olika grupp- och/eller servicebostäder i Falu Kommun. I tjänsten ingår arbete dag, kväll, helg och reviderad jour. Intervjuer kan komma att ske löpande. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Verksamhetschef till Ottobock Care
Otto Bock Scandinavia AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Har du chefserfarenhet och är redo för en ny utmaning? Vill du arbeta på en av Sveriges största ortopedtekniska verksamheter? Vill du ha ett roligt och meningsfullt arbete och vara en del av ett dedikerat team som hjälper människor till ett rörligare liv? Vi söker vår nästa Verksamhetschef i Falun - Välkommen till Ottobock Care! Om oss Ottobock Care är en av Sveriges största ortopedtekniska verksamheter med kliniker på 20 orter runt om i Sverige, och tillsammans med Ottobock är vi en av världens ledande leverantörer inom ortopedteknik. Vi tar emot patienter via remiss såväl som privatpersoner som är i behov av proteser, ortoser, sitthjälpmedel,   kompressionshjälpmedel och ortopediska skor eller inlägg. Utifrån våra unika samarbeten med medicinsk personal, patienter, anhöriga, brukarorganisationer och leverantörer är vår ambition att kunna erbjuda marknadens bästa möjliga helhetslösning för våra patienter och kunder. Vi vill skapa förutsättningar för ett aktivt liv och oavsett var du hittar oss, delar vi samma mission: Vi hjälper människor att bibehålla eller återfå sin rörelsefrihet. Ottobock Care i Falun har avtal med Region Dalarna om att leverera komplett ortopedteknisk vård till befolkningen i länet. Vi har förutom vår huvudmottagning på Falu Lasarett även närmottagningar i Mora, Ludvika och Avesta som bemannas 1 dag i veckan. Hos oss på Ottobock Care i Falun har vi 23 medarbetare som alla arbetar för att vi skall kunna erbjuda så bra ortopedteknisk vård som möjligt. Om tjänsten Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en miljö som präglas av kunskap och hög yrkesstolthet. Du kommer arbeta i en dynamisk organisation där vi hela tiden strävar efter att förbättra vår service mot patient/kund och vår arbetsmiljö. Du kommer att ansvara för en verksamhet som består av  flera olika yrkeskategorier såsom klinisk personal, produktionspersonal och administrativ personal. Du rapporterar till Regionchef Norr,  Ottobock Care. Som Verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamhetens resultat, personal och kvalitet. Du leder ett kompetent team och driver utvecklingen framåt i samverkan med både interna och externa aktörer där verksamheten omfattar hela kedjan från första patientmötet till produktion av specialanpassade hjälpmedel och utprovning av både färdiga och specialanpassade hjälpmedel på patienten. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Strategisk och operativ ledning av verksamheten Personalansvar och arbetsmiljöarbete Budget-, kostnads- och intäktsansvar Kvalitetssäkring och utveckling av patientflöde Relationsbyggande med region, vårdgivare och samarbetspartners Aktivt arbete med att förbättra lönsamhet och effektivitet Ansvara för ett team av både klinisk-, administrativ- och produktionspersonal Vi erbjuder En meningsfull roll i en framtidsbransch En möjlighet att få leda och utveckla ett engagerat och kompetent team En möjlighet att påverka och utveckla verksamheten En arbetsmiljö som präglas av innovation, kvalitet och omtanke Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, förtroendetid, med placering i Falun. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal vilket innebär att du omfattas av kollektivavtalade försäkringar. Resor i tjänsten kan förekomma. Du erbjuds även ett gediget förmånspaket som bland annat innebär en årlig bonus enligt vår bonuspolicy, friskvårdsbidrag, personalrabatter på befintliga produkter inom företaget och semesterrätt enligt vår lokala semestertrappa.  Om dig Vi söker dig som har: Minst 3-årig högskoleutbildning inom vårdsektorn eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap inklusive personal-, intäkts- och kostnadsansvar, gärna inom hälso- och sjukvårdssektorn.  Flytande språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Goda kunskaper i Office-paketet B-körkort Vi ser gärna att du har god förståelse för hur en region är organiserad och hur dess arbetssätt, beslutsvägar, budgetprocesser och upphandlingsrutiner fungerar. I din roll som ledare förser du dina medarbetare med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål och du motiverar, vägleder och skapar förutsättningar för dina medarbetare att utvecklas. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter, driver på dina egna processer och ser till att slutföra dem samtidigt som du har förmågan att fatta snabba beslut och agerar utifrån dessa trots begränsad information eller svåra omständigheter. Du har även ett gott omdöme under tidspress. En annan förmåga du besitter är att att planera, organisera och prioritera ditt arbete samtidigt som du håller deadlines, och du arbetar mot att nå uppsatta mål med resultatet i fokus och du anpassar din riktning om målen ändrar sig. Ansökan Sista ansökningsdag 2025-08-31. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Martin Porelius, Regionchef Norr på 073 - 930 21 87 eller på [email protected]. Urvalsprocessen sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ovan datum. Besök gärna våra hemsidor för mer information: www.ottobockcare.se | www.ottobock.se Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats, fri från diskriminering oavsett var i vår organisation du arbetar. Vi genomför standardiserade och likvärdiga rekryteringsprocesser. Alla sökande bedöms rättvist utan hänsyn till kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, ålder eller någon annan egenskap som skyddas av tillämplig lag.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Area Sales Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga förmedlare

The opportunity Are you a driven team player with the ambition to further develop through new challenges? If so, this can be the right opportunity for you. As an Area Sales Manager, you will be part of a multicultural, diverse and international team of 18 people at Surge Arresters High Voltage Products in Ludvika, Sweden, covering our worldwide sales responsibility. We are looking for a variety of people with the right mindset to join our team so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. We are interested to learn more about you and what you can contribute with. Our leaders are the engine for bringing the inclusion and diversity of thought to life and we need you who want to be a part of our journey! How you’ll make an impact As an Area Sales Manager you are responsible for our marketing and sales activities for the very dynamic segment of High Voltage Surge Arresters. You will work proactively with offerings and build relationships with our sales channels to support them in the existing business, identify and drive new business opportunities, as well as lead targeted business campaigns. Prepare the technical/commercial offers for your segment by translating customer requirements into appropriate technology solutions and proposals. Drive initiatives and work together with the rest of ASMs in the promotion of our portfolio and create long-term relationships with such business partners. Ensuring effective marketing actions and communication to the sales organization and customers. Managing administrative procedures, supporting sales processes, and potentially assisting with project management. Your Background You hold a bachelor’s degree in electrical, Mechanical engineering, computer science or another related field. Experience in power system and/or power products would be meritorious. Previous experience in Sales for AC equipment will be desirable. You are structured, supportive, responsible, and committed to customer satisfaction. Excellent verbal and written communication skills in English. Willing to travel for customer visits and marketing activities up to 30-40% of the year. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Do you find this position interesting? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Questions regarding the position? Please contact Hiring Manager Edwin Gutierrez [email protected] – other questions can be asked to Talent Partner [email protected]. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19

30 juni 2025
Sista ansökan:
26 december 2025
Projektledare för uppdatering av Dalarnas regionala livsmedelsstrategi
REGION DALARNA
Planerare och utredare m.fl.

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Region Dalarna har det regionala utvecklingsansvaret och leder och samordnar länets gemensamma arbete för hållbar utveckling och ökad livskvalitet. Utgångspunkten för förvaltningens uppdrag är Dalastrategin 2030 - Tillsammans för ett hållbart Dalarna. Förvaltningen har en processledande roll i genomförandet av Dalastrategin, ta fram förslag till insatser, fördelning av statliga medel till projekt och delta i olika nätverk och samarbeten. En viktig delstrategi är den Regionala Livsmedelsstrategin som under 2025 ska revideras utifrån omvärldsförändringar, länets förutsättningar och den nyligen nationella Livsmedelsstrategin 2.0. Dalarnas regionala livsmedelsstrategi ägs gemensamt av LRF, Länsstyrelsen i Dalarna och Region Dalarna. Det operativa arbetet samordnas i nätverket FRODA (Food Region of Dalarna Assembly). Regionala utvecklingsförvaltningen har drygt 40 medarbetare och tjänsten tillhör enheten Näringslivsutveckling. Projektledare för uppdatering av Dalarnas regionala livsmedelsstrategi Arbetsuppgifter Vi söker en projektledare för en relativt kort, intensiv och spännande process med uppdateringen av Dalarnas regionala livsmedelsstrategi. Det här är en chans för dig som prova på att arbeta regionövergripande och strategiskt på en rolig och utvecklande arbetsplats! Vi söker dig som, tillsammans med engagerade kollegor med närliggande uppdrag i flera organisationer, vill arbeta med utmaningar och möjligheter kring livsmedelsstrategin och utveckling inom Dalarnas livsmedelsproducenter och livsmedelsförädlare. Du behöver därför ha erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete och sakkunskap inom de delområden som är viktiga exempelvis näringslivsfrågor, landsbygdsutveckling och hållbar tillväxt. I din roll ingår bland annat att: styra projektets interna resurser, samordnar projektet med strategins huvudmän och samverkar med aktörer i och utanför projektet. ansvara för ekonomin i projektet och redovisa såväl den som aktiviteter till uppdragsgivarna. Projektledaren arbetar med att initiera och sammankalla till möten och aktiviteter i projektarbetet. I arbetet ingår även att vara skribent för den reviderade livsmedelsstrategi. Projektledaren ansvarar för den interna kommunikationen i projektet och till olika målgrupper. Du ansvarar även för återrapportering till Tillväxtverket och administration av projektet. Arbete kan ske på distans men närvaro krävs både på arbetsplatsen och ute hos samarbetspartners i regionen. Placering för tjänsten är Falun men möjlighet finns att delvis arbeta på distans enligt regionens regler om upp till två dagar per vecka. Utöver det kan och vill du arbeta tillsammans med och hos våra samarbetspartners. Övrig information Kvalifikationer Vi söker en kvalificerad projektledare. Den rollen bedömer vi kräver: Akademisk utbildning inom statsvetenskap, biologi (agronom), ekonomi eller ingenjörsämnen alternativt motsvarande utbildning och erfarenheter. Kunskap om förändringsprocesser och skapandet av nya samarbetskonstellationer och hur dessa kan användas. Erfarenhet av att verka inom gröna näringar eller livmedelsbranschen och samspela med där ingående aktörer. Vara kommunikativ och kunna använda olika kanaler. Vi ser det som meriterande om du dessutom har flera av dessa erfarenheter: Arbetat mobiliserande med olika aktörer för att snabbt kunna nå uppsatta mål. Arbete med offentligt finansierade projekt och redovisning av dessa. Erfarenhet av att ha jobbat i det privata näringslivet. Kontakter/nätverk inom regionala aktörer, i branschen och bland kommuner och myndigheter. Brett kontaktnät inom området, såväl regionalt som nationellt. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Systemanalytiker med ledande roll inom UX
Trafikverket
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Är du en systemanalytiker med driv och helhetssyn? Då kanske du är vår nästa strategiska ledare inom UX. Systemanalytiker med ledande roll inom UX Arbetsuppgifter Trafikverket söker nu en expert inom webbstrategi och UX som inte bara vill bidra med sin specialistkompetens, utan också ta en ledande roll i att driva arbetet framåt. I uppdraget kommer du att fungera som en central rådgivare och arbetsledare inom digital utveckling med särskilt fokus på användarupplevelse, tillgänglighet och effektstyrning. Du kommer att vara en del i att bygga ett UX-team där du vägleder kollegor i frågor kring tillgänglighetskrav, användarnära designprinciper och verksamhetsförankrade lösningar. Du kommer även ingå i befintliga team där du arbetar med både förvaltning och utveckling av Trafikverkets externa webbar och webbapplikationer. Med din expertis inom webbanalys, tjänstedesign och informationsarkitektur bidrar du till att Trafikverkets digitala system och webbmiljöer hänger ihop i en sammanhållen och inkluderande användarupplevelse. Rollen är primärt strategisk men det operativa perspektivet är också viktigt - du förväntas kunna omsätta strategi i praktiskt arbete tillsammans med verksamheten. Du kommer att arbeta brett inom Trafikverket och i nära samarbete med flera team. Övrig information Placeringsort för tjänsten är Borlänge eller Göteborg. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att genomföras via skype vecka 35-36. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Kvalifikationer Vem är du? Du kommer att ha en ledarroll på Trafikverket och ansvara för att utveckla och forma vår UX-förmåga. Det är därför viktigt att du är nyfiken som person, har stor initiativförmåga och trivs med att driva frågor i komplexa organisationer. Du är kreativ, har god analysförmåga och är noggrann och du nyttjar detta till att ta fram de lösningar dina team är i behov av. Du har en god kommunikativ förmåga och är duktig på att både lyssna in samt dela med dig för att bidra till gruppen. Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p) alternativt annan utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig flerårig erfarenhet av interaktionsdesign av e-tjänster och e-handel, inkl. målgrupps- och behovsanalys och effektstyrning/effektkartläggning flerårig erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete på arkitekturell nivå för webbplatser Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som webbredaktör i Optimizely CMS och Commerce erfarenhet av digital/grafisk design erfarenhet av copywriting/skriva för webben erfarenhet av projektledning Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Sjuksköterska (timanställning), BUP-mottagningen, Falun
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Barn och Ungdomspsykiatrin Dalarna erbjuder specialistvård för barn och ungdomar till och med 18 år med allvarlig psykisk ohälsa. Vårt verksamhetsområde är brett och rymmer frågeställningar kring psykisk ohälsa som förekommer hos barn från nyföddhetsperioden till tonårsperiodens slut. På mottagningen jobbar ett gäng bestående av kuratorer, psykologer, behandlingsassistent, sjuksköterskor, läkare, logoped, arbetsterapeut, medicinska sekreterare, undersköterska och avdelningschef. Mottagningen är vackert belägen på lasarettsområdet med grönområdet Sjukhusparken intill knuten. Sjuksköterska (timanställning), BUP-mottagningen, Falun Arbetsuppgifter Vi söker nu en sjuksköterska som vill jobba med ett roligt, utmanande och viktigt arbete där barn, ungdomar och deras familjer står i centrum. Som nyanställd kommer du att erbjudas ett individuellt utformat schema för inskolning samt en introduktionsutbildning där du lär dig mer om alla verksamheter inom division psykiatri. Du kommer att tillsammans med läkare bland annat ansvara för medicinska uppföljningar där du träffar patienter. De medicinska uppföljningarna kan vara med patienter som har diagnostiserats med till exempel ADHD, autism, depression, ångest, sömnstörning och/eller andra tillstånd. Patientbesök sker på mottagningen eller digitalt via appen Min Vård. Som sjuksköterska har du telefonrådgivning via TeleQ och så deltar du även i bedömningar av nya och pågående patienter och på sikt kan det komma att bli aktuellt med grupputbildningar. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag- fredag mellan klockan 8-17 med möjlighet till flextid om verksamheten så tillåter. Region Dalarna tillämpar friskvårdsbidrag med 2000 kr/ år. Du kommer att jobba teambaserat och ha samverkansytor på andra mottagningar, slutenvård och inom kommunal verksamhet samt skolor. Regionen tillsammans med Falu kommun arbetar utifrån konceptet, Tillsammans för varje barn, där vi tillsammans ska vara en organisation som framgångsrikt ger barn och unga bästa möjliga uppväxt genom snabba, tidiga och välkoordinerade insatser när det behövs och där det behövs. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska. Meriterande: Vidareutbildning/erfarenhet inom psykiatri och/eller Stegutbildning. Personlig lämplighet och förmågan att kunna samarbeta är viktigt för oss. Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

30 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025