Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en platschef inom drift och underhåll till vår etablering i Gävle. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som platschef Som platschef kommer du att planera, styra och följa upp dina kontrakt. Du har ekonomi-, personal-, arbetsmiljö- och kvalitetsansvar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat daglig kontakt med egen personal, kunder och leverantörer, vilket ställer stora krav på samarbetsförmågan och även på den kommunikativ förmågan. Du kommer främst att arbeta med drift och underhåll av det statliga vägnätet i driftområde Gävle. Du kommer även att bevaka den lokala marknaden och arbeta aktivt för att komma i kontakt med andra kunder. Som stöd i ditt arbete har du ett sammansvetsat och kompetent team, en engagerad chef och bra digitala verktyg. Du rapporterar till entreprenadchef och kommer att ha ett tätt samarbete med övrig stab och kollegor inom arbetschefsområdet. För oss är du som platschef en förebild som sätter grunden för och lever upp till Svevias värderingar; Samarbete, Engagemang och Ansvar. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Startdatum enligt överenskommelse. Vem är du? För att vara aktuell för tjänsten som platschef ser vi gärna att du har: Tidigare erfarenhet från en roll som platschef, arbetsledare eller projekt-/entreprenadingenjör inom drift och underhåll av vägar alternativt från anläggningsbranschen B-körkort Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är dessutom meriterande om du har: Erfarenhet av personalansvar Erfarenhet av ekonomiansvar (budget, prognos och uppföljning) Relevant eftergymnasial examen Som platschef på Svevia ska du vara en ledare som förstår vikten av stolta och engagerade medarbetare, och du ska förstå hur medarbetarnas insatser påverkar kvaliteteten samt det finansiella resultatet. Vi söker dig som är tydlig i ditt ledarskap, som är stöttande och har förmågan att få människor att växa i sin personliga utveckling. Som person strävar du alltid efter goda relationer med såväl medarbetare, leverantörer och våra kunder. Ytterligare en nyckel till framgång är ett sinne för långsiktiga relationer och ett entreprenörskap, så att du kan vara med och utveckla affären tillsammans med oss. En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Vår rekryteringsprocess består av arbetspsykologiska tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Skicka in din ansökan som senast 3 augusti. Vi kommer att ha semester och börjar därför att gå igenom urvalet efter att ansökningsperioden har gått ut, återkoppling kan därför dröja längre än vanligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta entreprenadchef Gustaf Stenberg på [email protected]. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är över 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Vi söker passionerade teknikexperter. Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där innovation är del av vardagen? Då kan den här rollen vara något för dig! Din roll Som Elkraftsingenjör på Etteplan kommer du arbeta nära våra kunder som finns inom olika branscher, med en gemensam faktor att de allra flesta är branschledande inom sitt område. Vi arbetar primärt regionalt i Gävleborg med kontor i Gävle men även hos kunder i Uppsala och Forsmark. Vi satsar stort inom detta område och vill därför rekrytera flera duktiga ingenjörer för att fortsätta bygga upp ett riktigt bra team tillsammans med våra experter på plats! Det finns stora möjligheter för personlig kompetensutveckling då projekten är både breda och givande inom bland annat anläggning. Du kommer kunna jobba med nya projekt, nyinstallationer samt dokumentering av befintlig anläggning. Hos oss får du bred variation och kan jobba med elkonstruktion på anläggning-, system och detaljkonstruktionsnivå inom Elkraft och Automation. Du kommer ha konstruktionsuppdrag i både större och mindre projekt inom områdena reläskydd, transformatorer, generatorer, kraftelektronik, batterier, ställverk, frekvensomriktare och elmotorer. Ditt dagliga arbete kommer huvudsakligen bestå av att ta fram konstruktionsunderlag för nya tekniska lösningar i våra anläggningsändringar, skriva dimensionerings- och beräkningsrapporter, arbeta med teknisk kravställning i upphandlingsunderlag och medverka i leverantörskontakter, samt vara tekniskt stöd och genomföra utredningar åt drift- och underhållsavdelningarna. Mer nyfiken på kontoret i Gävle? Här kan du läsa om vår mekanikkonstruktör Hannes. Din profil Du är en person som tycker om att ta dig an nya utmaningar, tar eget ansvar och är van att arbeta mot uppsatta mål. Du är genuint intresserad av teknik och håller dig uppdaterad om trender. Du är innovativ och gillar att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och söker dig som vill utvecklas. Då kommunikationen med interna och externa parter sker både på svenska och engelska så behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig på båda språken i tal och skrift. För att trivas som konsult har du: - Civil- eller högskoleingenjör inom området, eller motsvarande relevant erfarenhet - 3+ år relevant arbetslivserfarenhet inom elkraft - Kunskaper inom Autocad, Elprocad, ElMaster, eller liknande liknande system - B-körkort och tillgång till bil Denna tjänst kan kräva att du genomgår en säkerhetsprövning baserad på gällande regler för säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsklassning tillkommer ytterligare krav på svenskt medborgarskap. Vi ber dig att ha detta i åtanke vid din ansökan. Känner du att Etteplan är rätt för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.
I ett av Gävles starkast växande bostadsområden i inre hamnen där Gavleån möter havet ligger Gävle Strand Din hälsocentral och vi har i dagsläget cirka 8 200 listade patienter. Vi ligger i nära anslutning till buss och tågstation för bra pendlingsmöjligheter. Vi hoppas kunna locka dig till en arbetsplats där sammanhållning och god arbetsmiljö är viktiga ledord. Vi är en positiv, engagerad och trygg arbetsgrupp. ARBETSUPPGIFTER Hos oss bedriver vi sedvanlig primärvård med distriktssköterskemottagning, läkarmottagning, BVC, psykosocialt team, arbetsterapi, fysioterapi och hembesök. Hos oss finns specialistsjuksköterskemottagningar för astma/KOL, diabetes samt hälsosamtal riktade till 40-åringar. Som distriktssköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • sedvanligt distriktssköterskearbete inom primärvård • varierande mottagningsarbete med både planerade besök och av akut karaktär • telefonrådgivning • rådgivning och bedömning i våra digitala system; Min vård Gävleborg och 1177 Mina vårdkontakter. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • arbeta i en trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga • arbeta i nya fräscha lokaler • möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta medarbetare • goda möjligheter för utveckling. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande, lösningsfokuserad och har god samarbetsförmåga. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter. Du vill även utveckla den medicinska kvalitén och vi välkomnar idéer och förslag till förbättring. Professionellt ansvar och ett gott bemötande är för oss en självklarhet. I rollen som distriktssköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning till distriktssköterska • ha B-körkort. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom primärvård och rådgivning, och om du har kunskap i journalsystemet Cosmic. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med astma/KOL-mottagning eller diabetesmottagning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som ska passa in i arbetsgruppen. Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 70 sjuksköterskor. Rosengården är ett korttidsboende med 20 platser varav fyra palliativa och fem medicinska platser. På Rosengården arbetar idag sex sjuksköterskor. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och helg. Vi erbjuder flera uppskattade förmåner såsom - semesterväxling - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER I din roll som sjuksköterska har du det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentation sker i journalsystemet Lifecare samt APPVA. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Arbetet är varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd. Sköterskegruppen har kontinuerlig handledning som bidrar till ett öppet arbetsklimat och utveckling i din roll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande. Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt och vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonalen. Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete. Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Om rollen Mio Fastigheter är en del av Mio-koncernen och har ett tydligt uppdrag: att äga, förvalta och utveckla våra fastigheter för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Mio-butikerna och deras kunder. Sedan den 1 maj 2025 har Mio växt kraftigt i samband med att merparten av våra franchisetagare överlåtit sina fastigheter och butiker till Mio-koncernen. Mio Fastigheter ansvarar därmed för cirka 50 fastigheter på totalt 350 000 kvm över hela Sverige. Som teknisk förvaltare spelar du en central roll för Mio Fastigheter, med ansvar för att säkerställa och optimera fastighetens tekniska skick. Du övervakar och optimerar tekniska system, ser till att underhållsplaner genomförs samt stöttar Mio-butikerna i fastighetsrelaterade frågor. För att möta tillväxten och vidareutveckla vår fastighetsportfölj söker vi nu en teknisk förvaltare med ansvar för fastigheter i vårt norra geografiska område. Ditt uppdrag Som teknisk förvaltare blir du en nyckelperson i Mio Fastigheter. Du ansvarar för att säkerställa fastigheternas tekniska funktion, värdeutveckling och långsiktiga hållbarhet. Du har ett helhetsansvar för den tekniska fastighetsdriften i din region och arbetar nära region- och butikschefer, driftentreprenörer och kollegor inom fastighetsförvaltning, ekonomi och projektledning. De huvudsakliga arbetsområdena är: - Ansvara för löpande fastighetsdrift utförs. - Stöd i fastighetsfrågor till Mio butikerna samt i de fall externa hyresgäster finns i fastigheten. - Ansvara för att myndighetskrav uppfylls. - Ansvara för upphandling och uppföljning av serviceavtal och entreprenader. - Genomföra energibesparande åtgärder i samarbete med energicontroller. - Ansvara för och planera samt genomföra underhållsåtgärder och underhållsprojekt. - Arbeta med mindre ombyggnads- och förädlingsprojekt samt vara tekniskt stöd vid större projekt. - Ansvara för driftbudget och resultatuppföljning i ”sina” fastigheter. - Felanmälan externa hyresgäster (ej Mio). Om dig Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna med teknisk inriktning. Du har god kunskap om hur man driver och utvecklar fastigheter på ett hållbart och affärsmässigt sätt, och är van att ansvara för drift, underhåll och myndighetskrav. Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik, bygg, VVS eller liknande är meriterande, men din erfarenhet från praktiskt fastighetsförvaltningsarbete väger tyngst. Du har ett strukturerat arbetssätt, är affärsmässig och har ett naturligt intresse för både teknik och fastighetens långsiktiga värde. Erfarenhet från kommersiella fastigheter eller handelsfastigheter är ett extra plus. Tjänsten kräver B-körkort och innebär resor till de fastigheter som finns inom den geografiska regionen. Du är nyfiken, noggrann och van att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi värdesätter teamorienterade kollegor där man bidrar till gruppen både socialt och genom erfarenhetsutbyte så vi söker dig som har lätt för att samarbeta. Som person är du lyhörd och tycker om att kommunicera både internt och externt. Vi är flexibla gällande placeringsort men ser fördelar med att ha någon av följande orter som utgångspunkt; Gävle, Sundsvall, Hudiksvall eller möjligen Borlänge och Falun. Rekryteringsperioden kan komma att dra ut på tiden givet semesterperioder. Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.
GreenIron är på en spännande resa för att minska klimatavtrycket från världens metall-, gruv- och tillverkningsindustrier. Vi söker nu en Produktionstekniker som vill vara en nyckelperson i vår satsning på att skapa långsiktigt samhällsvärde med fokus på hållbar värdeskapande. Är det du? Vår vision är att bli den mest respekterade och innovativa aktören inom koldioxidfri metall- och gruvindustri, genom att leda omställningen från en linjär till en cirkulär ekonomi. Som Produktionstekniker på GreenIron kommer du spela en central roll i att optimera, underhålla och utveckla våra produktionssystem. Du kommer arbeta nära operatörer, underhållsteam, projektledare och teknikavdelning samt bidra både operativt och strategiskt till våra gröna tekniska processer. Du utgår från Sandviken och blir en del av vårt produktionsteam, men kommer även arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar inom företaget – framför allt Operations, Tech och Projects. Eftersom vi är ett grönt företag med lönsam hållbarhet i fokus är det en stor fördel om du har intresse för och erfarenhet av miljö- och hållbarhetsfrågor. Du rapporterar till platschef Anette Anderung. Ansvarsområden Driva och leda tekniska förbättringsinitiativ för att öka prestanda, tillförlitlighet och effektivitet i produktionssystemen Optimera och automatisera produktionsprocesser genom avancerad PLC-programmering och tillämpning av LEAN-metodik Felsöka och lösa tekniska problem för att minimera stillestånd och säkerställa hög tillgänglighet Säkerställa en säker, effektiv och kvalitativ produktion genom bästa praxis inom processteknik och arbetsmiljö Ge teknisk utbildning och praktiskt stöd till kollegor, främja kunskapsdelning och operationell excellens Arbeta med gassystem, elkraftinfrastruktur och automationsteknik i avancerade industriprocesser Samarbeta tvärfunktionellt med FoU, drift och projektteam för att driva innovation och ständiga förbättringar Stötta vårt arbetsmiljöarbete, som är starkt kopplat till vår företagskultur Bakgrund och erfarenhet Teknisk utbildning (företrädesvis inom el, automation eller maskinteknik) Erfarenhet som produktionstekniker eller operatör inom tillverkningsindustri Praktisk erfarenhet av gassystem, underhåll och automation (PLC) Maskinkännedom – truckvana är meriterande Förmåga att leda och delta i tekniska projekt Ett arbetssätt präglat av LEAN, säkerhet och strukturerad problemlösning En lagspelare som kan dela kunskap och erfarenheter för att gemensamt hitta bästa lösningen Flytande i svenska och engelska, andra språk är ett plus Du är naturligt nyfiken och proaktiv, med en stark drivkraft att förstå hur saker fungerar och hur de kan förbättras. Med en självgående inställning och ett helhetsperspektiv tar du ägandeskap för ditt arbete och bidrar ofta utöver ditt formella ansvarsområde. Du trivs med att lösa praktiska utmaningar och angriper problem både strukturerat och kreativt. Som en samarbetsinriktad lagspelare med positiv inställning värdesätter du gemensamma framgångar och bidrar med energi och pålitlighet i varje projekt du deltar i. Vad vi kan erbjuda dig På GreenIron blir du en del av ett banbrytande team som driver innovation inom gruv- och metallindustrin. Vår patenterade, fossilfria teknik har potential att kraftigt minska de globala koldioxidutsläppen. Genom att ansluta dig till oss kommer du bidra till att lösa några av världens mest akuta miljöutmaningar, samtidigt som du utvecklar dina färdigheter i en inkluderande och dynamisk arbetsmiljö som värdesätter innovation, samarbete och hållbarhet. Låter detta som en utmaning för dig? Ansök redan idag genom att skicka in ditt CV och besvara frågorna i ansökningsformuläret. Vi går igenom ansökningarna löpande, men med hänsyn till semestertider kan återkopplingen ta något längre tid än vanligt. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Axel Hillelson på [email protected] Observera att vi genomför bakgrundskontroller som ett sista steg i vår rekryteringsprocess.*
GreenIron är på en spännande resa för att minska klimatavtrycket från världens metall-, gruv- och tillverkningsindustrier. Vi söker nu en Operatör med ett praktiskt förhållningssätt, teknisk nyfikenhet och stark laganda som vill vara en nyckelperson i vår resa mot att skapa långsiktigt samhällsvärde med fokus på hållbar värdeskapande. Är det du? Vår vision är att bli den mest respekterade och innovativa aktören inom koldioxidfri metall- och gruvindustri, genom att leda omställningen från en linjär till en cirkulär ekonomi. Som Operatör på GreenIron kommer du spela en nyckelroll i att optimera, underhålla och utveckla vår produktionsanläggning. Du kommer arbeta nära andra operatörer, underhållsteam, projektledare och teknikavdelning samt bidra både operativt och strategiskt till våra gröna tekniska processer. Du kommer vara baserad i Sandviken och ingå i vårt produktionsteam, men också arbeta nära andra delar av företaget, särskilt Operations, Tech och Projects. Eftersom vi är ett grönt företag med lönsam hållbarhet i fokus är det en stor fördel om du har intresse för och erfarenhet av miljö- och hållbarhetsfrågor. Du rapporterar till platschef Anette Anderung. Ansvarsområden Köra och övervaka olika produktionsutrustningar, inklusive truckar, hjullastare och annan tung utrustning för att säkerställa säker och effektiv drift Hantera traverskranar och gassystem med precision och omsorg, alltid enligt fastställda säkerhetsrutiner Stötta löpande underhållsaktiviteter, identifiera avvikelser och snabbt rapportera tekniska problem för att minimera stillestånd Arbeta proaktivt enligt ett skiftschema, upprätthålla stabil drift och hantera förändrade produktionsbehov Följa strikta hälso-, säkerhets- och miljökrav och bidra till en säker och hållbar arbetsmiljö Aktivt delta i ständiga förbättringsinitiativ genom att komma med idéer, ge feedback och stödja utveckling av bättre arbetssätt Bidra med ett starkt ägandeskap, initiativ och lagarbete och samarbeta nära med kollegor för att nå gemensamma mål Bakgrund och erfarenhet Vana att arbeta med traverskranar och säkra lyft i produktionsmiljö Förståelse för underhållsrutiner, med praktisk erfarenhet av att stötta eller genomföra maskinunderhåll Genuint intresse för teknik och industriella processer, med en proaktiv inställning till lärande Flexibel och anpassningsbar till skiftarbete, inklusive natt- och helgpass vid behov Ett arbetssätt präglat av LEAN, säkerhet och strukturerad problemlösning En naturlig lagspelare som trivs i samarbeten och värdesätter gemensamma framgångar Flytande i svenska och engelska, andra språk är meriterande Du är en nyfiken och tekniskt driven person som gillar att förstå hur saker fungerar och hitta smartare, säkrare sätt att förbättra dem. Med ett självdrivet förhållningssätt och breda perspektiv tar du fullt ansvar för dina uppgifter och går ofta utöver det formella ansvaret. Du är duktig på att lösa praktiska problem med både strukturerat tänkande och praktisk kreativitet. Som en flexibel och säkerhetsmedveten lagspelare bidrar du med energi, pålitlighet och stark entreprenörsanda – alltid med målet att lyfta både processen och teamet omkring dig. Du trivs i en skiftarbetad miljö och värdesätter att arbeta tillsammans för att uppnå bestående resultat. Vad vi kan erbjuda dig På GreenIron blir du en del av ett banbrytande team som driver innovation inom gruv- och metallindustrin. Vår patenterade, fossilfria teknik har potential att kraftigt minska de globala koldioxidutsläppen. Genom att ansluta dig till oss kommer du bidra till att lösa några av världens mest akuta miljöutmaningar, samtidigt som du utvecklar dina färdigheter i en inkluderande och dynamisk arbetsmiljö som värdesätter innovation, samarbete och hållbarhet. Låter detta som en utmaning för dig? Ansök redan idag genom att skicka in ditt CV och besvara frågorna i ansökningsformuläret. Vi går igenom ansökningarna löpande, men med hänsyn till semestertider kan återkopplingen ta något längre tid än vanligt. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Axel Hillelson på [email protected] Observera att vi genomför bakgrundskontroller som ett sista steg i vår rekryteringsprocess.*
Är du en erfaren och engagerad lastbilschaufför med CE-kort, YKB och truckkort? Vill du arbeta självständigt med fasta körningar och vara en viktig del av ett professionellt transportteam? Då har vi tjänsten för dig! Om tjänsten Vi söker nu en fjärrbilsförare för sommaruppdrag. Du kommer att ansvara för en rutt som startar i Gävle, där du lastar bilen med fryst bröd. Därefter kör du til Åtorp för lossning, innan du fortsätter vidare mot Eskilstuna för att lasta färskt bröd med återfärd till Gävle. Vi söker dig som: Har CE-körkort Innehar giltig YKB (yrkeskompetensbevis) Har truckkort Trivs med att arbeta självständigt och har god ansvarskänsla Är kommunikativ och har ordningssinne Värdesätter punktlighet och kvalitet i det arbete du utför Dina arbetsuppgifter Lastning och lossning med truck samt för hand vid behov Säkerställa att leveranser sker enligt schema och riktlinjer Ansvara för att fordon och utrustning används på ett säkert och korrekt sätt Arbetstider Arbetstiderna är förlagd kl 04.00-18.30 3ggr i veckan. Detta är ett sommarvikarat med under veckorna 26-32 Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning & Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som medlemmar i vår branschorganisation har.
Varmt välkommen till en positiv och öppen arbetsplats där vi arbetar tillsammans för våra patienters bästa! På barnmorskemottagningen i Bollnäs är vi ett härligt gäng barnmorskor och en undersköterska i skiftande åldrar och erfarenheter som jobbar tillsammans. På mottagningen finns även ungdomsmottagning, ultraljudsmottagning samt BB-mottagning. Barnmorskemottagningen tillhör familjehälsan Södra Hälsingland där även BMM/UM i Söderhamn ingår. Arbetet kan ske på båda orterna utifrån behov. Mottagningen är en del av Bollnäs familjecentrum. Vi söker dig som är legitimerad barnmorska och som vill vara med och påverka och utvecklas tillsammans med oss! Vi kan erbjuda dig en trygg anställning med goda möjligheter till kompetensutveckling och stora möjligheter att påverka din arbetsdag. ARBETSUPPGIFTER Som barnmorska hos oss kommer du att arbeta med • hälsovård i samband med graviditet vilket innefattar medicinskt basprogram, fosterdiagnostik, hälsoinformation under graviditet • stöd i föräldraskap och föräldragrupper med förlossnings- och föräldraförberedelse • familjeplanering på individnivå vilket innefattar preventivmedelsrådgivning och STI-prevention • gynekologisk cellprovskontroll för att förebygga cervixcancer • folkhälsoarbete och samtal om livsstilsfrågor. Du har även möjlighet att arbeta del av din tid på ungdomsmottagningens med sedvanliga arbetsuppgifter på ungdomsmottagning. Hos oss får du • arbeta tillsammans med kompetenta och erfarna kollegor • möjlighet till kompetensutveckling • en intressant och varierande arbetsdag. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt arbete och driver dina processer vidare. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och ser hur din roll bidrar till helheten. Du har förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Vidare ser vi att du arbetar bra med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Vi lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera väl med andra. I rollen som barnmorska ska du • vara legitimerad barnmorska med förskrivningsrätt. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete på barnmorskemottagning eller ungdomsmottagning. Ansök redan idag, då urval och intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Barn- och ungdomsvården i Sandvikens kommun är inne i en spännande och aktiv utvecklingsfas! Genom flera parallella satsningar ökar vi medarbetares förutsättningar att ge det bästa möjliga stödet till de barn, ungdomar och familjer som kommer i kontakt med oss. Just nu genomför vi ett omfattande implementeringsarbete av Signs of Safety. Utredningsenheten består av två team: Utredning barn och Utredning ungdom. Fokus i utvecklingsarbetet är bland annat att öka kompetensen i att finna lösningar inom familjen och det egna nätverket och att genom familjens resurser i det egna nätverket säkerställa att barn och ungdomar får sina rättigheter och behov tillgodosedda. Socialsekreterare har en timmes reflektionstid per dag. Syftet är att balansera de höga krav som finns i arbetsvardagen, genom att tillföra resurser i form av ökade möjligheter till återhämtning. Hos oss på Individ- och familjeomsorgen har du goda möjligheter till kompetensutveckling och du är aktivt med i utvecklingen av verksamheten i enlighet med vårt uppdrag. Vi har regelbunden handledning i grupp. Kommunövergripande förmåner vi erbjuder dig är bland annat semesterväxling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag, hälsofrämjande aktiviteter, extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år samt personal- och fritidsföreningen Pulsen. ARBETSUPPGIFTER Utredningsenheten arbetar med myndighetsutövning avseende barn och ungdomar och deras familjer. Huvuduppdraget är att utreda utifrån ansökningar eller utifrån oro gällande barn och unga i åldersgruppen 0-20 år samt följa upp insatser. Vi söker socialsekreterare till ungdomsteamet. Du får stöd av specialistsocionomer och enhetschef i det dagliga arbetet och i beslutsfattande. I Sandviken sätter vi stort fokus på samverkan. Vi arbetar därför samordnat med andra enheter internt och externt och utvecklar ständigt arbetssätt för detta. Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv, där kontakt och tid med barn och ungdomar prioriteras i kombination med nätverksarbete och Signs of Safety. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn- och ungdomsvården eller annat psykosocialt arbete med målgruppen. Du har goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att arbeta utifrån BBIC samt att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av nätverksarbete och Signs of Safety. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har god förmåga att arbeta självständigt och till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Arbetet kräver att du dessutom har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, då arbetet innehåller stora krav på dokumentation. B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I den här rekryteringen kommer vi att tillämpa fortlöpande urval till intervju, så tveka inte med att skicka in din ansökan! Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Välj ett jobb för att visa detaljer