I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Vill du arbeta med IT-support i en verksamhet som gör verklig skillnad för invånare, skolor och andra viktiga samhällsfunktioner? Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och service, och som trivs med att hjälpa andra i deras vardag. Välkommen till en roll där din insats betyder något – varje dag! Nu söker vi dig som vill bidra till att bygga framtidens digitala offentliga sektor. Det krävs engagemang och passion att utveckla dig själv och våra verksamheter i intressanta uppdrag med digitalisering i fokus. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer. Vi rör oss ständigt framåt och bidrar med långsiktigt värde i Sandvikens kommuns digitaliseringsresa. Verkar det spännande och intressant så kommer du att trivas hos oss som IT-supporttekniker inom enheten IT-support och verksamhetsstöd. Hoppas du vill vara med och bidra till Sandvikens kommuns utveckling framåt! Enheten IT-support och verksamhetsstöd är en del av IT-kontoret inom kommunstyrelseförvaltningen. Vi har ansvaret för den kommungemensamma IT-supporten i Sandvikens kommun. IT-kontoret är idag ca 35 engagerade medarbetare som ansvarar för Sandvikens Kommuns IT-leverans som bygger på kvalitet, kostnadseffektivitet och säkerhet. Vi eftersträvar ett tätt samarbete mellan IT och våra verksamheter för att uppnå det bästa för Sandvikens kommuns utveckling framåt! Våra medarbetare är en viktig tillgång och vi arbetar aktivt för att alla ska må bra till kropp och själ. Sandvikens kommun erbjuder också flera personalförmåner som är hälsofrämjande, bland annat: - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - semesterväxling - årsarbetstid - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är placerad i enheten IT-support och verksamhetsstöd. Enheten består av 11 personer som har i uppdrag att leverera en säker, kostnadseffektiv och modern IT-arbetsplats med fokus på användaren. I rollen som supporttekniker kommer du att ingå i teamet Servicedesk. Du kommer tillsammans med dina kollegor ha mycket kontakt med kommunens olika verksamheter där du ger dessa den IT-support som efterfrågas. Servicedesk hanterar både första och andra linjens ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till koordinering med 3:e parts leverantörer. Uppdraget innebär: • Användarsupport via telefon, mejl, fjärrstyrning och on-site. • Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, nätverk och applikationer. • Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem. • Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden. • Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering. • Arbeta med livcykelhantering av IT-utrustning • Deltagande i projekt och förbättringsarbete inom IT • Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom området. KVALIFIKATIONER Du har minst 5 års erfarenhet av arbete i Servicedesk/firstline support eller motsvarande arbetsuppgifter inom IT. • Goda kunskaper om Windowsplattformen och M365 • Goda felsökningskunskaper i Windowsmiljö och på PC med kringutrustning och skrivare • Erfarenhet av support kring mobila enheter • Erfarenhet av kontohantering och behörighetsadministration • Grundläggande kunskaper i nätverk och hårdvara • God dokumentationsförmåga • Goda språkkunskaper i svenska I rollen arbetar du både självständigt och i team, vilket förutsätter en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, att bidra till kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte genom dialog, samarbete och dokumentation. Du är en drivande problemlösare som organiserar och planerar ditt arbete effektivt samt följer de instruktioner och rutiner som finns. Du är ansvarstagande samt tilltalas av att jobba i ett serviceyrke som ställer krav på flexibilitet, serviceanda och med användaren i fokus. Du är en erfaren och engagerad medarbetare som sätter användaren i fokus och brinner för att lösa användarnas IT-problem. Du behöver vara en prestigelös och utåtriktad person som är duktig på att lyssna, kommunicera, utreda och dokumentera lösningar. Du är lösningsorienterad och dessutom har du en vilja och förmåga att hjälpa andra. Som person är du lugn, trygg, noggrann, tillmötesgående och lyhörd med självinsikt. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Du behöver ha B-körkort för både manuell- och automatväxlad bil Det är meriterande om du har erfarenhet av operativt arbete i en större IT-organisation och även meriterande om du arbetat inom kommunal verksamhet sedan tidigare. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Näringsliv & arbete under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Flytta till oss/Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
DRAGKROKEXPERTEN ger dig möjligheten att arbeta med ett vinnande koncept i ett företag under kraftig expansion. Vi är specialiserade på dragkrokar och har ett tydligt fokus på kvalité och service. Vi säljer dragkrokspaket och erbjuder montering via vår hemsida www.dragkrokexperten.se DRAGKROKEXPERTEN är ett kundorienterat företag med fokus på dragkrokar och vi har egna verkstäder i Stockholm, Sollentuna, Haninge, Uppsala, Halmstad, Örebro, Linköping, Göteborg, Västerås, Jönköping, Karlstad, Helsingborg, västra Frölunda och Malmö. Vi har sålt och monterat dragkrok sedan starten 2007 och vi arbetar aktivt med att säkerställa kvalitén. I dagsläget är vi 27 medarbetare som arbetar mot huvud lagret i Halmstad där vi kontinuerligt lagerför ca 5000 dragkrokar. Våra professionella dragkroksmontörer har tillsammans monterat över 20 000 dragkrokar! Vi är inriktade och specialiserade på montering av dragkrokar och elkabelsatser, motor- & kupévärmare, extraljus och led-ramper samt övriga tillbehör till fordon. Vi lägger stor vikt vid utbildning av vår personal och arbetar ständigt med förbättring av vår tekniska utrustning. Söker du ett spännande, varierande och utmanande arbete, har ansvarskänsla och vill du bli en del av vårt härliga team? Vi söker dig som har ett brinnande intresse för fordon och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som montör / bilmekaniker. Du blir en del av ett väl sammansvetsat företag där alla hjälps åt och arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål. Vi lägger stor vikt vid kvalité på våra monteringar och erbjuder utbildning och kunskapsöverföring kontinuerligt. Vi är inriktade och specialiserade på montering av dragkrokar och elkabelsatser, motor- & kupévärmare, extraljus och led-ramper samt övriga tillbehör till fordon. Arbetsuppgifter: Montering av dragkrokar och elkabelsatser. Montering / installation av övriga biltillbehör så som kupévärmare/ motorvärmare/ extraljus osv. Kundbemötande i butik. Denna tjänst kräver ett utdrag ur belastningsregistret
Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad – på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen. Vi erbjuder alla våra månadsanställda medarbetare olika förmåner bl.a. möjlighet att semesterdagsväxla så beroende på ålder kan du ha upp emot 37 semesterdagar på ett år. Vi har även 2 000 kr i friskvårdsbidrag varje år samt tillgång till Falck Personalstöd. För oss är det också viktigt att alla medarbetare har möjlighet att kunna förena arbetsliv med privatliv. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Åbyggeby skola är en liten F-3 skola cirka 7 km utanför centrala Ockelbo. Skolan kommer till hösten ha cirka 90 elever med en klass i varje årskurs. Vi har naturen om knuten och god stämning bland elever och personal. Fritidshemmet är uppdelat på Lillfritids (F-1) samt Storfritids (2-3) men en stor del aktiviteter genomförs gemensamt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad Lärare i fritidshem till Åbyggeby skola som tillsammans med sitt arbetslag vill skapa de bästa förutsättningarna och en trygg skoldag för alla elever. Vi söker dig som med kreativitet och engagemang vill vara med och forma framtiden för vårt fritidshem, som just nu är i en utvecklingsfas. Du kommer att ansvara för att planera, genomföra och utvärdera din undervisning kopplat mot läroplan och dess centrala innehåll, i samarbete med dina kollegor. Som fritidspedagog har du även ett samarbete med Elevhälsan. Huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: • Planera, genomföra och utvärdera undervisning och aktiviteter med koppling till fritidshemmets läroplan • Stöttning i klassrum under lektionstid i samarbete med lärarna • Organisera och planera lekar samt fysiska aktiviteter som främjar rörelseglädje på raster • Utveckling av arbetet i fritidshemmet och skolan • Regelbunden kontakt med vårdnadshavare • Skapa och utveckla en god miljö för lärande utifrån läroplan och styrdokument KVALIFIKATIONER Vi ser att du som söker är legitimerad lärare i fritidshem eller motsvarande, tidigare erfarenhet av arbete som fritidspedagog ser vi som meriterande. Du står stadigt i skolans styrdokument och kan använda din kunskap på ett effektivt sätt i ditt dagliga arbete. Då Åbyggeby skola ligger utanför centrala Ockelbo med begränsad möjlighet att åka kollektivtrafik krävs att du har körkort och tillgång till egen bil. För att lyckas i uppdraget har du ett professionellt förhållningssätt och arbetar för goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är en engagerad pedagog som tar ansvar för dina elevers resultat och lägger stor vikt i att anpassa din undervisning utifrån dina elevers olika förutsättningar och behov. Vidare ser vi att du har förmåga att arbeta strukturerat och välorganiserat. Utdrag ur belastningsregistret krävs vid anställning. Tjänsten är tillsvidare men provanställning kan komma att tillämpas. ÖVRIGT Inom Ockelbo kommun finns ett politiskt beslut om att utdrag ur belastningsregistret krävs vid nyanställning. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en däckmontör för lastbilar entreprenadmaskiner och traktorer! Är du praktiskt lagd, gillar ett fysiskt arbete i ett högt tempo? Då kan du vara den vi söker! Vi söker en däckmontör till vår vår anläggning i Gävle med fokus på tunga fordon som lastbilar, släp och entreprenadmaskiner. Du kommer att arbeta med montering, demontering, balansering och reparation av däck både i vår verkstad. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Dags att planera hösten/vintern! Vi söker just nu en sjuksköterska som vill arbeta i höst/vinter. Arbetet innefattar sedvanligt arbete inom boende. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period: v.36-52 Schema: Rotationsschema eller dag, kväll och helg Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha arbetat som sjuksköterska de senaste fem åren. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu
Om jobbet Vill du göra skillnad för folkhälsan och arbeta i en flexibel och meningsfull roll? Vaccinexpress Sverige AB söker nu legitimerade sjuksköterskor och läkare till våra mobila vaccinationsenheter inför vaccinationsperioden 2025. Vi erbjuder ett spännande säsongsarbete där du får möjlighet att arbeta självständigt och möta människor i olika delar av Gävleborgs län och Uppsala län – alltid med fokus på trygg, professionell och tillgänglig vård. Som en del av vårt team arbetar du med att utföra vaccinationer och ge korrekt rådgivning kring vaccin. Du kommer att arbeta i våra vaccinationsbussar som reser till olika orter inom Gävleborgs län och Uppsala län . Arbetet är varierande, självständigt och sker i nära samarbete med kollegor. Vi söker dig som är: Legitimerad sjuksköterska eller läkare Intresserad av förebyggande vård och vaccinationsarbete Kommunikativ, serviceinriktad och trygg i patientkontakt Självständig, noggrann och flexibel Innehavare av B-körkort Erfarenhet av vaccination är meriterande men inget krav Vi erbjuder Arbete på olika orter i Gävleborgs län och Uppsala län Tidsperiod: juli–september 2025 (vaccinationsperiod) Grundlig introduktion och upplärning Ett stöttande och positivt team med erfaren personal Flexibla arbetstider (vardagar och helger kan förekomma) Konkurrenskraftig lön samt OB-tillägg och semesterersättning Möjlighet att bidra till folkhälsan på ett konkret sätt Om oss – Vaccinexpress Sverige AB Vaccinexpress Sverige AB grundades med en stark vilja att förbättra vaccinationsvården i Sverige. Vi såg behovet av att höja kvaliteten, öka tillgängligheten och återuppbygga förtroendet efter att brister inom branschen uppmärksammats i medierna. Vi erbjuder därför moderna och tillförlitliga mobila vaccinationslösningar där människors behov står i centrum. För närvarande är vi verksamma på flera orter inom Gävleborgs län och Uppsala län , där vi söker fler engagerade medarbetare. Ansök nu! Vill du vara med och göra skillnad inom förebyggande vård? Ansök idag och bli en del av Vaccinexpress Sverige AB inför årets vaccinationsperiod! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Enheten är placerad inom verksamhetsområde myndighetsservice som levererar tjänster till 166 myndigheter. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp som består av avdelningschef samt fem enhetschefer. Fokus för dig som chef för enheten för anslutning är att med hjälp av enhetens medarbetare genomföra anslutning av nya kundmyndigheter till tjänsterna lön, e-handel och redovisning samt migrera befintliga kundmyndigheter för nämnda tjänster. Enheten utgörs av ca. 10 projektledare som rapporterar direkt till dig i din roll som enhetschef. Du har en viktig uppgift att säkerställa kostnadseffektiva och kvalitativa projekt tillsammans med övriga berörda organisationsdelar inom myndigheten. Det innebär tvärfunktionella projekt där medarbetare från både vår leveransorganisation och stödfunktioner medverkar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du ansvarar för anslutning av nya kundmyndigheter och migrering av befintliga kundmyndigheter. Du har ansvar för löpande dialoger med våra systemleverantörer i samband med våra anslutningar med förmåga att agera programledare. Du har personal-, arbetsmiljö-, resultat- och budgetansvar för din enhet och verkar för att arbetet bedrivs i linje med verksamhetsområdets och myndighetens övergripande mål och uppdrag. Finansiell uppföljning och kontinuerlig analys av projekten kommer vara en viktig arbetsuppgift i denna befattning. Med ditt ledarskap skapar du en arbetsmiljö som präglas av engagemang, effektivitet och kvalitet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig • Minst fem års erfarenhet som chef med personal- arbetsmiljö- och verksamhetsansvar • Minst fem års erfarenhet av att leda anslutnings- och migreringsprojekt samt föra dialog med företrädare på strategisk nivå hos kunder gällande genomförande av projekt. • Erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning mot externa leverantörer • Erfarenhet av avgiftsfinansierad verksamhet och finansiell uppföljning och analys • Erfarenhet av att agera ordförande i projektstyrgrupper till extern part såsom kunder och leverantörer Du ska ha följande förmågor: • Att leda utifrån tillitsbaserad styrning och ledning • Att kommunicera på ett sätt som skapar engagemang för gemensamma mål • Att göra tydliga prioriteringar • Att våga fatta beslut för att uppnå resultat Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutveckling • Erfarenhet från arbete inom HR/lön eller e-handel och redovisning • Minst fem års erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet • Erfarenhet av förändringsledning Övrigt Anställningen är 100 % och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringort finns att välja på Gävle eller Östersund. Resor förekommer inom Sverige. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 8 juli. Vi planerar att påbörja intervjuerna under v.29. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Brinner du för försäljning och att skapa goda resultat tillsammans med ett team? Har du erfarenhet av B2B inom automotive och/eller reservdelar? Då är det här jobbet för dig! Vi söker nu en avdelningsansvarig och en säljare till vår B2B avdelning i Gävle! Vad söker vi i dig? Tidigare erfarenhet av företagsförsäljning inom reservdelar och kundorienterat arbete inom detaljhandeln Kunskap eller erfarenhet av reservdelar ett krav Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska Du är en social, ansvarstagande och strukturerad person Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och resultat, att främja en god gemenskap samt nå framgång med teamet på din avdelning Du har B-körkort Rollen som avdelningsansvarig I rollen som avdelningsansvarig kommer du att: Agera teamleader för din avdelning och rapportera direkt till varuhuschefen Bli en del av varuhusets ledningsgrupp Ansvara för avdelningens resultat och tillsammans med ditt team arbeta för att nå avdelningens uppsatta mål med ett stort kundfokus Stötta varuhuschefen i rekrytering och personalfrågor som rör din avdelning Bli delaktig i att utforma och följa den kommersiella planen för varuhuset Ha huvudansvar för genomförandet av aktuella kampanjer och marknadsföring Säkerställa effektivitet vid den dagliga driften och vid varupåfyllning Vara en förebild för övriga medarbetare kopplat till försäljning, kundservice, säkerhetsarbete, kultur och värderingar Rollen som företagssäljare Kundtjänst och försäljningsarbete i flera kanaler Kundbearbetning från kontoret samt uppsökande av nya kunder Kontakt med befintliga och nya kunder Inmatning av beställningar i systemet Öppnande och administrerande av företagskonton och kundnätverk Övervakning och samordning av in och utgående beställningar Administrera beställningar samt jobba kort- och långsiktigt för förbättrade resultat Varför ska du välja Motonet? Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel och lönen sätts enligt branschvana utifrån detaljhandelns kollektivavtal. Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: Friskvårdsbidrag Tjänstepension Månatlig bonus Rekryteringsprocessen Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 26 januari men vi kommer att hantera ansökningarna löpande. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryterande chef Jenny Egnell, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige
Arbetsförmedlare till Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av stöd. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Arbetsförmedlingen Gävleborg är en enhet med ca 200 medarbetare som är placerade i Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är alla Gävleborgs kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande. Beskrivning av tjänsten Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som av olika skäl har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att komma ut till arbete eller studier. Efter identifiering tas konkreta åtgärder fram som ska koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. I arbetet ingår bedömningar av arbetssökandes behov i förhållande till arbetsmarknaden. Arbetsförmedlaren samordnar, beslutar om och följer upp åtgärder antingen genom Arbetsförmedlingen eller externa aktörer. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera digitala system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål Hålla utredande och komplexa samtal Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t.ex. myndigheter, kommuner, kompletterande aktörer, vårdinstanser Erfarenhet av arbete med arbetslivsinriktad rehabilitering Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig rekryteringspartner. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Arbetsförmedlare inom SIUS-programmet till Gävle och Bollnäs Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av stöd. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Arbetsförmedlingen Gävleborg är en enhet med ca 200 medarbetare som är placerade i Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är alla Gävleborgs kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande. Beskrivning av tjänsten Vi söker nya kollegor som ska arbeta med SIUS (Särskilt introduktions- och uppföljningsstöd), ett program för arbetssökande med funktionsnedsättning som behöver individuellt stöd för att finna, få eller behålla ett arbete. Jobbet innebär även ett nära samarbete med arbetsgivare inom både privat och offentlig sektor, ofta ute på arbetsplatser. Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som har olika funktionsnedsättningar och har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att finna, få, behålla eller återgå till en anställning. Arbetet kan även komma att behöva koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. För att lyckas som arbetsförmedlare inom SIUS-programmet ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera system parallellt Möta och ta kontakt med arbetsgivare Arbeta för att nå uppsatta mål Hålla komplexa samtal Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Gävle eller Bollnäs. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Ha erfarenhet av att skapa goda företagskontakter Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning Erfarenhet av och kunskap om olika typer av arbetshinder (tex funktionsnedsättningar, missbruks- och socialrättslig problematik) Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig rekryteringspartner. Kontaktuppgifter fackliga företrädare: Fackliga OFR/ST Åsa Berglund [email protected] eller Janet Frisk [email protected] Fackliga SACO Diana Kjellberg [email protected] eller Johan Westergren [email protected] Fackliga SEKO Carola Persson [email protected] Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Välj ett jobb för att visa detaljer