I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. ARBETSUPPGIFTER Hedängskolan är en F-5 skola i Storvik. Skolan ligger i centrala Storvik och har nära till naturen. Nära till bad, idrottsanläggningar och skidspår. Vi söker en lärare till åk 1-3. Tjänsten är tillsvidare. VI arbetar i arbetslag och verkar för att vara en attraktiv skola med eleven i fokus i en trygg och utvecklande arbetsmiljö. Vi arbetar aktivt för trygghet och studireo. Du är strukturerad och engagerad i ditt arbete. Du är van att arbeta med digitala verktyg som Microsoft 365, Teams och Unikum. KVALIFIKATIONER VI säker dig som känner igen dig i följande: Du är legitimerad lärare och har högskoleutbildning inom pedagogik Du har kännedom om lagar och förordningar som styr skolans verksamhet Du har ett strukturerat arbetssätt och planerar utifrån skolans pedagogiska uppdrag Du kan motivera, stötta och hjälpa elever i deras studiegång Du arbetar relationellt, är en tydlig ledare och vuxen förebild Du kan samarbeta och skapa goda relationer och är tydlig i din dialog med kollegor, elever och vårdnadshavare Du kan sätta tydliga och professionella gränser samtidigt som du har en empatisk förmåga och förståelse för olika skolsvårigheter elever kan hamna i. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap av arbete med elever. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi gör urval löpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Anläggningsarbetare – 10 tjänster i Gävle EMJ Installation & Bemanning AB söker nu 10 erfarna anläggningsarbetare till uppdrag i Gävle med omnejd. Vill du vara en del av ett engagerat team med varierande arbetsuppgifter inom mark och anläggning? Då är det dig vi söker! Om tjänsten Som anläggningsarbetare hos EMJ kommer du att jobba med en bredd av projekt inom: Husdränering och markarbete för husgrunder VA-arbeten och avloppsbyten Installation av reningsverk Gator, torg, vägdrift och parkmiljöer Yttre fastighetsskötsel Arbetet är omväxlande och sker i både små och stora team. Du kommer att ha möjlighet att arbeta självständigt men också nära våra kunder, där vi tillsammans skapar trygga och hållbara lösningar. Vi söker dig som: Har minst 5 års erfarenhet av anläggningsarbete Talar och förstår svenska och/eller engelska Har B-körkort Är självständig, noggrann och ansvarstagande Trivs i ett fysiskt arbete med högt tempo och varierade uppgifter Har lätt för att samarbeta men också att ta eget ansvar Meriterande är erfarenhet av VA-arbeten, ledningsnät, maskinvana (hjullastare/traktor) samt andra relevanta certifieringar. Vi erbjuder dig: Ett stabilt företag med lång erfarenhet inom branschen Trygga anställningsvillkor Ett nära och lösningsorienterat samarbete inom teamet Möjlighet att utvecklas inom olika områden av anläggningsarbete Om EMJ Installation & Bemanning AB Vi är ett väletablerat företag inom mark och anläggning, känt för vår bredd, kvalitet och nära kundsamarbete. Vi är verksamma inom allt från VA och husgrunder till parkmiljöer och fastighetsskötsel. Hos oss blir du en del av ett starkt team där varje insats räknas.
Håsta särskilda boende är ett modernt särskilt boende beläget centralt i Hudiksvall. Boendet är utformat för att möta behoven hos personer med omfattande omsorgsbehov, exempelvis demenssjukdom eller somatiska besvär. Totalt finns 88 lägenheter fördelade på åtta avdelningar. Verksamheten leds av tre enhetschefer. Äldreomsorgen i Hudiksvalls kommun genomgår för närvarande en större omställning, vilket kan innebära förändringar i enhetschefsuppdraget på Håsta särskilda boende framöver. Arbetsuppgifter Arbetet som enhetschef på Håsta särskilda boende innebär bland annat att du, utifrån gällande lagstiftning och mål skall leda och fördela arbetet på enheten, ha verksamhets-, personal- och budgetansvar samt ha kontakter med våra boende och deras närstående. Som enhetschef ska du samverka med en rad olika interna och externa kontakter, leda, motivera och stimulera dina medarbetare samt driva ett aktivt utvecklingsarbete som bidrar till att enheten når uppsatta mål. Administrativt stöd finns samt bemanningssamordnare för den dagliga vikarieanskaffningen. Din profil Vi söker dig som vill vara med och bidra till framtidens välfärd. Vi tror att du är en person som drivs av nya utmaningar, som trivs med att ha variation i ditt arbete och som vill vara med och driva äldreomsorgsfrågor framåt i en tid av omställning och förändring. Du är en trygg ledare och ett plus är om du har några års erfarenhet som chef. Du har en förmåga att leda och motivera andra för att på ett och effektivt sätt nå gemensamma mål. Du är lyhörd och kan snabbt bygga relationer och skapa engagemang och delaktighet. I dina tidigare chefspositioner har du haft verksamhets-, ekonomi- och personalansvar. Du är en flexibel person som har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i verksamheter. Du kan anpassa ditt ledarskap efter behov och har en förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. På samma gång är du strategisk och har ett helhetsperspektiv. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och trivs med att analysera och arbeta med komplexa problem. Du har en akademisk högskoleutbildning relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet inom vård- och omsorgssektorn och/eller hälso- och sjukvårdssektorn. Vi hoppas att detta kommer bli en förhållandevis snabb rekryteringsprocess. Därför kan vi komma att göra urval och intervjuer löpande under ansökningstiden. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Södertull Din hälsocentral är belägen på söder i centrala Gävle i en vacker äldre byggnad med gångavstånd till centrum och tågstation, och med en god kollektivtrafik. Vi är cirka 50 medarbetare och hos oss finns läkarmottagning som bemannas av fasta läkare, distriktssköterskemottagning, BVC, hemsjukvård, fysioterapi, arbetsterapi och psykosocialt team. Vi ansvarar för flera vård- och omsorgsboenden samt Migrationsverkets förvar i Gävle. Vi har även ett flertal specialistmottagningar. Vi är en utbildningscentral och fokuserar på att guida läkarstudenter och sköterskestudenter vidare i arbetslivet. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska/distriktssköterska arbetar du i team med läkare och övriga medarbetare på hälsocentralen. Hos oss får du möjlighet att utveckla dina färdigheter som fast vårdkontakt för några av våra mest behövande patienter. Du kommer ha en omväxlande vardag med många olika uppgifter och ansvarsområden. Som sjuksköterska/distriktssköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • telefonrådgivning • mottagningsarbete, planerat och akut • hembesök och vårdplanering • mottagning på förvaret. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion och en individuell utvecklingsplan • ett omväxlande och spännande arbete tillsammans med kompetenta och erfarna kollegor. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en positiv och kreativ person som vill vara med och utveckla vår verksamhet. Vi har många utvecklingsarbeten igång och vi ser fram emot att ha dig med i vårt team. Du tar ansvar och arbetar självständigt, har ett gott bemötande, god samarbetsförmåga och tycker om att engagera dig. Du behöver ha ett genuint intresse för människor och patienten i fokus. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att skapa trivsel och ett bra arbetsklimat omkring dig. I rollen som sjuksköterska/distriktssköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska med minst fyra års erfarenhet i yrket eller utbildad distriktssköterska. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Vi söker 2 st självgående takläggare som kan allt som har med tak att göra. Vi gör allt från plåttak till betongpannor samt andra tak. Du ska kunna ditt arbete in och ut. Det är inga märkvärdiga svåra tak, oftast vanliga bostadshus med betongpannor eller plåt. Jobbet är en provanställning med timpenning och kan du din sak så har du sedan fast jobb som snickare/takläggare. Ni kommer vara 2 st som ett team. Tveka inte att höra av dig för omgående start.
Läroverket är en högstadieskola centralt belägen, nära tågstationen, i Hudiksvall. Skolan har ca 490 elever och 60 personal. Det unika med Läroverket är en mycket hög lärarbehörighet och en personalgrupp som upplever en trivsel och ett gott kollegialt samarbete i sin arbetsvardag. Här går fantastiska elever som i återkommande enkätundersökningar svarar att de upplever en hög grad av trygghet och trivsel. Arbetsuppgifter Uppdraget består huvudsakligen i att undervisa i Träslöjd och Bild i årskurserna 7-9. Det ingår även mentorskap där du tillsammans med en kollega kommer att vara mentor i en klass. Som lärare på Läroverket kommer du att vara en del av ett arbetslag med lärare, resurspersonal och elevhälsoteam. Tillsammans arbetar ni för att elevernas utbildning ska präglas av trygghet, ansvar, glädje och samarbete. Du är också del av ämneslaget där ni arbetar med ämnesutveckling och kollegialt lärande. Har du erfarenhet och intresse av att leda systematiskt kvalitetsarbete och utveckling av undervisningen finns chansen att ha den rollen. Din profil Vi söker dig som är behörig i Träslöjd och Bild, samt har undervisat i dessa ämnen. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Alla sekreterare på vår enhet ingår i verksamhetsområde operation i Bollnäs. Vi är uppdelade mellan medicinkliniken med akut och planerad vård, samt operationscentrum där ortopedmottagning, kirurgmottagning, urologmottagning samt viss endoskopi ingår med planerade operationer och mottagning. De flesta sekreterare är placerade i Bollnäs men vi har också verksamhet i Söderhamn där två av sekreterarna arbetar. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en medicinsk sekreterare till operationscentrum i Bollnäs. Dina arbetskamrater är kunniga, hjälpsamma, effektiva och nytänkande. Vi har regelbundna APT och teamträffar där vi tar upp allt som rör arbetsuppgifter och rutiner, och hur man kan förbättra och utveckla arbetssätten. När du har administration som din uppgift sker det centralt på sekretariatet i Bollnäs och du samverkar dagligen med övriga yrkesgrupper. Uppgifterna är varierande och du ges möjlighet att utvecklas inom flera administrativa områden. Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med • journalskrivning • post- och remisshantering • registrering i patientadministrativa system • diagnosklassificering • hantering av vårdrelaterade intyg • övrig medicinsk dokumentation. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • ingå i ett team med en god sammanhållning • möjlighet att arbeta vissa dagar hemifrån. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Arbetet kräver förmåga till både självständigt arbete och samarbete. Du är positiv, ansvarstagande och flexibel, har serviceanda och lätt för att prioritera. Du är även noggrann och arbetar patientsäkert. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och att dina egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrund; professionalism & ansvar, respekt & ödmjukhet och öppenhet & ärlighet. I rollen som medicinsk sekreterare ska du • vara utbildad medicinsk sekreterare. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i vårt vårdadministrationssystem Cosmic. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Do you thrive on designing robust, secure, and scalable integration solutions, and want to see your work power a global business? This is your opportunity to make a real difference! At Sandvik’s Mining business area, we’re looking for a Solution Architect for Integration who’s ready to take the lead in shaping how our systems connect and communicate. Your new team We’re a global leader in solutions for the mining and infrastructure industries, and our IT team plays a key role in connecting people, systems, and data across the business. You’ll join a small, agile team, working closely with stakeholders across sales, marketing, finance, and supply chain. Our culture is open and inclusive, and we believe diverse perspectives drive better solutions. Your mission This role is all about driving the architecture behind our integration landscape. You take charge of defining and enforcing design principles, setting standards for Azure-based integration technologies, and ensuring our third-party suppliers deliver according to plan. As the technical authority for our middleware and integration platforms, you manage everything from interface design to long-term strategy. Your work ensures that our systems—from ERP to sales and supply chain—speak the same language and work together seamlessly. You lead the development of our Azure Integration Framework, maintain a full catalogue of interfaces, and act as the go-to expert for any changes or additions. By collaborating closely with delivery managers and functional teams, you translate business needs into technical solutions, ensuring every integration is secure, efficient, and future-ready. Supplier management is a key part of your day-to-day, and you’re always one step ahead—governing, guiding, and improving how we connect our digital ecosystem. You’re based in either Stockholm, Sandviken or Tampere, and we offer a hybrid work setup that supports flexibility and work-life balance. Your profile To succeed, you bring solid experience in integration architecture, ideally with several years of working with iPaaS and a strong command of Microsoft Azure. You’ve held architectural roles before and understand the importance of IT security, especially in middleware environments. A diploma in IT is expected, and certifications in Azure integration are a definite plus. We’re looking for someone who’s not only technically sharp but also a strong communicator. You know how to align stakeholders, manage expectations, and keep projects moving forward. You’re structured, proactive, and comfortable working in a hybrid setup with global teams. Flexibility and interpersonal skills are key, as you’ll be navigating across time zones and cultures. Our culture At Sandvik, we’re tech driven, innovative and entrepreneurial. We believe that success is a team effort so we value diversity and are committed to creating an inclusive culture where people can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Contact information For further information about this position, please contact Muhammad Ilyas, hiring manager, at [email protected] Union contacts – Sweden Cecilia Mickelsson, Unionen, +46 (0)70-616 90 89 Erik Kjerf, Akademikerföreningen, +46 (0)70-616 36 72 Olle Hansson, Ledarna, +46 (0)70-650 57 43 Recruitment Specialist: Lotta Amnebjer Nordqvist and Therese Rutqvist How to apply We have an ongoing selection process for this recruitment and ask you to send your application as soon as possible and no later than July 14th, 2025. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0080420. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. To learn more about our recruitment process, please visit our career site or contact HR Services at [email protected]. Mining is a business area within the Sandvik Group and a global leading supplier of equipment and tools, parts, service, digital solutions and sustainability-driving technologies for the mining and construction industries. Application areas include rock drilling, rock cutting, loading and hauling, tunneling and quarrying. In 2024, sales were approximately 63,6 billion SEK with about 17,000 employees.
Företagsbeskrivning Business Unit (BU) Vattenfall Power Solutions är en affärsenhet på ca 650 personer inom Business Area (BA) Vattenfall Generation som utbildar personal inom svensk kärnkraft, levererar kärnbränsle till Vattenfalls kärnkraftverk, utvecklar och genomför projekt och uppdrag samt tillhandahåller interna tekniska specialisttjänster för samtliga utav Vattenfalls verksamheter, koncernstaber och intressenter. Detta innebär verksamhet i form av bl.a. framtagning och tillhandahållande av utbildningar, projektledning och projektstöd, analysledning och utredning, produktframtagning, kärntekniska säkerhetsuppdrag och dammsäkerhetsuppdrag. Fokus inom affärsenheten Vattenfall Power Solutions är att utveckla vår förmåga inom projektledning samt valda tekniska nyckeldiscipliner. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringsinitiativ och utveckling av våra modeller, där vårt arbete och kompetens skapar stora värden för Vattenfall och dess satsningar. Om rollen Nu pågår förberedelser för ett historiskt steg för Sveriges energiinfrastruktur! Är du morgondagens kärnkraftshjälte? Vattenfall har en tydlig strategi för ett fossilfritt samhälle och är en ledare i den gröna omställningen. Vi är stolta över att spela en viktigt roll i att möta den ökade efterfrågan på fossilfri elproduktion. För att kunna göra det ser vi att alla fossilfria kraftslag kommer att behövas, varför vi nu har etablerat ett program för att skapa förutsättningar för att etablera ny kärnkraft. Som en del av att skapa förutsättningar för ny kärnkraft utreds möjligheter på Väröhalvön i Halland, med målet att ha en anläggning i drift som tidigast under första halvan av 2030-talet. Om tjänsten Vattenfall söker nu 35 nya medarbetare för arbete inom EPC – Engineering Procurement Construction i programmet för ny kärnkraft. Vi söker framtidens projektledning, tekniska ledare och inköpsledare. Vi söker främst medarbetare för arbete med: Projektledare, projektplanerare och projektcontrollers. Kärntekniska tillstånd, kravhantering och dokumentation (licensiering och anläggningsdesign) Radiologisk säkerhet – analys och beräkningar Konstruktion – el och automation, mekanik, bygg och material Upphandling av material och tjänster Du kommer att ingå i ett större team med olika arbetsuppgifter för förberedelse för ny kärnkraft. Hos oss får du: Arbeta med engagerade kollegor i projekt som utvecklar både teknik och människor. Möjlighet att påverka, förbättra och driva – oavsett om du är nyexaminerad eller erfaren. En vardag där förändring är ett konstant inslag – och där du är med och styr riktningen. Förutom ny kärnkraft jobbar vi på vi med befintlig kärnkraft på Ringhals och Forsmark både i drift, utveckling och avveckling samt Vattenfalls vattenkraft där du också kan få möjlighet att jobba. Vi vet att våra anställda är nyckeln till vår framgång. För oss är din utveckling viktig och därför kommer vi alltid att uppmuntra dig till att använda dina kunskaper och ge dig möjligheter till att utvecklas genom nya utmaningar, utbildningar och kompetensöverföring. Hos oss får du förtroendet att agera med stor frihet och eget ansvar, vilket tillsammans med bra arbetsvillkor och ömsesidigt förtroende ger en hög flexibilitet och balans mellan arbete och privatliv. Kravspecifikation Vi tror att du har akademisk bakgrund, exempelvis som ingenjör, ekonom eller annan likvärdig utbildning. Arbetet kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Har du erfarenhet av kärnteknisk verksamhet och/eller stora projekt samt arbete i internationell miljö är det meriterande. Vi tror att du: Har en naturlig förmåga att anpassa dig till nya situationer och gillar att tänka om när planen ändras. Är uthållig och ger inte upp vid första hindret – du hittar vägar framåt. Har tålamod – du vet att goda resultat tar tid och att samarbete bygger på förståelse. Arbetar strukturerat och bidrar med ordning även när omvärlden är rörig. Kommunicerar tydligt och gärna delar med dig av dina arbetssätt och insikter. Oavsett om du har teknisk spets, styrka i projektledning eller inköp tror vi att du har en personlighet som kombinerar struktur med nyfikenhet. Det är precis den kombinationen vi letar efter. I din roll kommer du att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö där förutsättningar snabbt kan ändras. Du trivs med att ha flera bollar i luften samtidigt, men vet också hur du ska skapa struktur och prioritera när tempot ökar. Du kan fatta beslut utifrån begränsad information och visa omdöme under tidspress. Vi söker kandidater som är flexibla, tålmodiga och uthålliga, och som vet att de bästa resultaten ofta kräver både fokus och anpassningsförmåga. Hos oss kommer du att vara en viktig kugge i komplexa projekt där förutsättningarna kan ändras snabbt – och där din förmåga att skapa ordning i det rörliga gör skillnad. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Ytterligare information Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs gärna mer om våra förmåner här. Placeringsort är Solna, Göteborg, Västerås, Uppsala, Gävle, Nyköping. Resor ingår som en naturlig del av tjänsten men vi arbetar aktivt med tekniska hjälpmedel för att minska dessa, För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Projektledningsfunktioner : Åsa Nordgren 0702437568 eller Erik Fagerberg 0730813359 Tekniska ledare: Anna Fermvik Neander 0727150946 eller Peter Eng 0767830206 Inköpsfunktion: Bengt Ljungström 0705396336 eller Niklas Karlsson 0702985545 För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryterare Åsa Vallin 0702771246.
Ögonmottagningen i Gävle växer och vi söker därmed ytterligare en undersköterska att bli en del av vårt team! Vi är i dag ett 60-tal medarbetare som tillsammans bedriver både mottagnings- och operationsverksamhet i nya moderna lokaler på sjukhusområdet. På mottagningen kommer du arbeta i en teknisk miljö med stort patientfokus. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss på ögonmottagningen kommer du ha många omväxlande arbetsuppgifter. Vi arbetar i en teknisk miljö där du kommer hantera apparatur och instrument. Du kommer även arbeta nära de olika professionerna vi har på mottagningen med patienten i fokus för att ge bästa möjliga vård. Som undersköterska kommer du bland annat arbeta med • att förbereda patienter till läkarmottagningar och injektionsmottagning • att hantera medicinteknisk apparatur och instrument • tillsyn av undersökningsrum, operationssalar och förråd • att assistera ögonoperationssjuksköterska/operatör före och under ögonoperationer och injektioner. Som erfaren undersköterska hos oss finns även stora möjligheter till utveckling med fler arbetsuppgifter som kan vara bland annat • att förbereda patienter till läkare i vårt akuta flöde • egen mottagning med tryckkontroller. Hos oss får du • arbeta i en modern, teknikbaserad miljö där du får tillgång till moderna apparater som underlättar arbetet • goda utvecklingsmöjligheter med både interna och externa utbildningar, samt kompetensöverföring från kompetenta kollegor • arbeta med många varierande arbetsuppgifter och goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, kan planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Då du kommer samarbeta med flera olika yrkeskategorier behöver du kunna kommunicera väl, vara lyhörd, samt kunna lösa utmaningar på ett konstruktivt sätt. Vi ser att du är teknikintresserad och har lätt för att ta till dig ny teknik, och har förmågan att anpassa dig efter ändrade omständigheter samt ser möjligheter i förändring. I rollen som undersköterska ska du • vara utbildad undersköterska. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av mottagningsarbete och om du har 4-5 års erfarenhet av arbete som undersköterska. Även kunskap om operationsinstrument och dess hantering ser vi som meriterande. Välkommen med din ansökan! Information om titeln undersköterska Den 1 juli 2023 blev undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att man kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du kan ansöka om beviset hos Socialstyrelsen. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta inom vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. I Region Gävleborg innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara omvårdnadsassistent tills att ditt bevis lämnas in. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Välj ett jobb för att visa detaljer