Teacher, Music, Ages 13 - 16

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Vi söker dig med behörighet att undervisa i musik med elever i åk 7-9. Vi söker dig som: - är bekväm i att använda engelska i tal och skrift - inser fördelarna av ett välorganiserat klassrum och arbetar aktivt för att uppnå detta - är och vill vara modig, flexibel och prestigelös. - vill arbeta på en skola där vi utmanar oss själva och varandra i att tänka framåt och bemöta problem lösningsorienterat. - vill arbeta tätt tillsammans i arbetslag och ser fördelarna med samarbete - är kommunikativ, nytänkande och trygg i ledarrollen. - är lyhörd och har lätt för att skapa goda relationer med både elever och kollegor. - vill utvecklas i din roll som lärare och bidra till skolans fortsatta utveckling. Vi ser också positivt på om du har erfarenhet av och intresse för att undervisa och möta flerspråkiga elever. I arbetsuppgifterna ingår: - Undervisning i halvklass med ca 14 - 16 elever. - Planering av undervisning i samarbete inom ämneslaget. - Mentorskap för 15 - 16 elever med översikt av närvaro, betyg och skolsituation - Arbete i en dynamisk och multikulturell miljö med kollegor från hela världen. Tjänsten börjar i Augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och annonssäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Legitimerad audionom (Gävle)
Audika AB
Audionomer och logopeder

Vi söker  dig som är legitimerad audionom med några års erfarenhet  till vår  klinik i Gävle inom den privata hörselvården. Kliniken i Gävle öppnade i september 2023 och  ligger väldigt centralt. Vi huserar i samma lokaler som Specialistläkargruppen där även andra vårdspecialister finns. Om rollen Du kommer  vara delaktig och ansvarig för att bygga starka relationer i lokalsamhället, skapa en positiv image och etablerar förtroende och därmed fortsätta att bygga  upp en stabil kundbas med följande arbetsuppgifter: * Att hjälpa flera personer att höra bättre genom individanpassade hörselrehabiliteringar inom ramen för Audikas kvalitativa arbetssätt och struktur. * Tjänsten innebär ganska mycket arbete under eget ansvar och kräver att du aktivt bidrar till verksamhetens utveckling och förbättring enligt Audikas uppsatta mål. * Du utför hörselrehabiliteringar, hörapparatsutprovningar och utprovningar av arbetshjälpmedel och individuell anpassade hörselskydd * Du agerar som egen entreprenör och representerar Audika för kunder, patienter och samarbetspartners. * I samarbete med din närmaste ledare arbetar du aktivt för att utveckla verksamheten genom att komma med förslag och lösningar för att förbättra klinikens tjänster och erbjuda enastående hörselvård till kunderna. Vår vision är att hjälpa fler att höra bättre. Som legitimerad audionom är din huvudarbetsuppgift att genomföra hörselrehabiliteringar. I arbetet ingår: * hörselmätningar * behovsbedömningar * utprovning av hörapparater och hjälpmedel * följa kunden under hela rehabiliteringskedjan * utprovning av individuellanpassade hörselskydd Vi kan erbjuda ett ansvarsfullt, utmanande, roligt och omväxlande arbete med möjlighet till stor personlig och professionell utveckling. Hos Audika utbildas våra audionomer ständigt i ny hörselteknologi och rehabiliteringsmetodik. Vem är du? Legitimerad audionom, med  något eller några års arbetslivserfarenhet Arbetar bra tillsammans med andra människor men klarar av att arbeta på egen hand Tar egna initiativ Har stor vilja och intresse av att hjälpa andra Lyhörd, ödmjuk och lösningsorienterad Noggrann och ansvarstagande Talar och skriver svenska flytande Talar engelska eftersom det är vårat koncernspråk Van vid att arbeta mot uppsatta mål Du måste vara trygg i professionen eftersom du sannolikt kommer ställas inför olika utmaningar samt lära dig mycket vilket kan vara berikande för din egen kompetens och erfarenhet. Vi ger dig förutsättningarna för att lyckas.  Vad erbjuder vi? En kultur med starka värdegrunder där medarbetarskapet är i centrum Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning på alla roller Heltid, 40 tim/vecka Kontorstider måndag till fredag  - vi slutar lite tidigare på fredagar Tillträdesdag: så snart som möjligt – den rätta matchningen är viktigare än startdatum Egen utrustning Kollektivavtal Tjänstepension och tjänsteförsäkringar Lifeplan – digital tjänst för individuellt anpassad placering av din tjänstepension Friskvårdsbidrag Förmånsportal – värdefulla rabatter på tjänster och produkter hos många aktörer   En strukturerad onboarding och introduktion för att du ska lyckas i rollen Audika Academy Semesterår innevarande år vilket ger dig möjlighet att ha betald ledighet första året du börjar Stor vikt kommer läggas på din styrka i att bygga relationer och skapa förtroende i mötet med människor baserat på livserfarenhet, audiologikompetens och social förmåga. Passar det här in på dig? Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Lastmaskinsförare till kund i Ovanåker
Wikan Personal AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Om företaget Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Vi söker nu på uppdrag av kund, erfaren och självgående lastmaskinsförare för arbete i området Ovanåkers kommun. I den här annonsen har vi tillsammans med vår kund valt att inte gå ut med kundföretagets namn, men vi kommer att informera dig om det vid en första intervju. Dina arbetsuppgifter Största delen utav jobbet består utav att köra lastmaskin, resterande tid görs i produktionen på emballalering. Du kommer jobba med lagerläggning, lasta och lossa och märka gods. På vintertid förekommer en del snöskottning och sandning På emballeringen kommer du att jobba med emballering och uppmärkning av prudukter. Omfattning: Heltid 100% kvällsskift Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker en driven och noggrann lastmaskinsförare som tycker om att jobba självständigt, som vill ta ansvar och är flexibel. Arbetet kan vara under tidspress så det är viktigt att du är effektiv och förstår vikten av att arbeta för att nå uppsatta mål. Du skall vara bekväm med att arbeta självständigt men förstå vikten av ett gott samarbete både inom avdelningen, mot andra avdelningar och mot kunder. Personliga egenskaper vi värdesätter: • Flexibel • Noggrann, tycker om ordning och reda • Självständig, utåtriktad och lätt att samarbeta med Kravprofil: • Lastmaskinskort och truckkort • Önskvärt att du har viss vana att arbeta med en scanner och datorer. Information och kontakt Tjänsten som lastmaskinsförare är ett konsultuppdrag, du blir anställd av Wikan Personal och arbetar som uthyrd konsult hos kundföretaget. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta Catrine Pehrsson via epost, [email protected] eller ring på 0278- 52 33 12. Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se. Wikan Personal kan bland annat erbjuda dig: - Att arbeta för en ledande leverantör inom verkstadsarbete. - Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och löner. - En lokal och närvarande konsultchef. - Friskvårdsbidrag årligen efter 6 månader. - Kollektivavtal.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Ledningsstöd till Sjuksköterskeenheten, Ovanåkers kommun
Ovanåkers kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Ny tjänst – vi stärker vårt team med ett administrativt ledningsstöd För att ytterligare stärka vårt arbete med kvalitet och struktur utökar vi nu Sjuksköterskeenheten i Ovanåkers kommun med en ny tjänst som administrativt ledningsstöd. Det här är en strategisk satsning där du som legitimerad sjuksköterska får möjlighet att arbeta nära enhetschefen och vara en viktig del i det dagliga ledningsarbetet. Rollen kombinerar administrativa och samordnande uppgifter med fokus på bemanning, planering och kvalitetsutveckling. Du får arbeta i en organisation med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och stort fokus på samarbete. Vi söker dig som vill bidra till att skapa struktur och stabilitet i en viktig samhällsfunktion, där vi tillsammans sätter patientens bästa i centrum. Om rollen Som ledningsstöd arbetar du nära enhetschefen och stöttar i både strategiska och operativa frågor. Du har ett administrativt ansvar som bland annat omfattar planering av bemanning, samordning av interna aktiviteter och utveckling av enhetens kvalitetsarbete. I rollen ingår även att följa upp rutiner, delta i rekryteringsprocesser och vara ett stöd för medarbetare i frågor som rör dokumentation, arbetsflöden och mål. Du fungerar även som ersättare vid enhetschefens frånvaro och förväntas bidra med initiativ och lösningar som driver verksamheten framåt. Vid behov kan även hälso- och sjukvårdsuppgifter förekomma om verksamheten kräver det. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har ett särskilt intresse för struktur, samordning och utvecklingsfrågor. Tidigare erfarenhet av arbetsledande roller är meriterande, liksom erfarenhet av bemanning, gärna med förståelse för arbetsrätt och ett hälsofrämjande synsätt i arbetsmiljöarbetet. Du är en person som trivs med att skapa ordning och överblick. Du har lätt för att organisera, prioritera och se lösningar och du är van vid att driva saker i mål. Du är flexibel, trygg i dig själv och har en hög ansvarskänsla i din yrkesroll. Du har god kommunikationsförmåga, är lyhörd i samarbetet med andra och har förmåga att arbeta självständigt inom givna ramar. Att ta egna initiativ faller dig naturligt, och du ser helheten utan att tappa bort detaljerna. Du har också ett genuint engagemang för teamarbete och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att bidra till ett gott arbetsklimat. Med en positiv inställning och ett gemensamt fokus på patientens bästa, är du en person som skapar trygghet och bidrar till en stabil, utvecklingsinriktad arbetsmiljö. Eftersom detta är en ny tjänst kan innehållet komma att förändras över tid i takt med verksamhetens behov, något du ser som en möjlighet snarare än ett hinder. Villkor Hos oss får du ett stimulerande och meningsfullt arbete i en mindre organisation med korta beslutsvägar och hög delaktighet. Vi är ett team med stort engagemang som värnar om arbetsmiljö, samarbete och patientfokus. Du får tillgång till friskvårdsbidrag, personalstöd och ett öppet klimat där idéer välkomnas. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Processmaskinist till NCC Asphalt North Gävle
NCC AB
Maskinoperatörer, cement-, sten- och betongvaror

Rollen som Processmaskinist  I rollen som processmaskinist ansvarar du tillsammans med dina kollegor för tillverkningen av asfalt och den dagliga driften av asfaltfabriken. Detta innebär att du också på daglig basis hanterar provtagning, kvalitetsuppföljning på både ingående material och färdig asfaltsmassa.  Du ansvarar även för beställning av bitumen och pellets mm. Hjullastarkörning och reparations- och underhållsarbete förekommer dagligen.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från asfaltsfabrik eller betongfabrik.  För att klara av arbetet så måste du ha viss datavana och behärska svenska och engelska i tal och skrift.  Meriterande för tjänsten är att du har förarbevis för hjullastare, svets- och reparatörskunskaper. Som person är du serviceinriktad, ordningsam, plikttrogen, självständig och initiativtagande. Du förstår vikten av att skapa goda relationer både internt som externt. Du är flexibel och i viss mån stresstålig. Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Övertid och oregelbundna arbetstider förekommer.  Provanställning kommer att tillämpas. Placering i Gävle. B-körkort är ett krav. Inför anställning tillämpar vi bakgrundskontroller.   NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benifex. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Area Manager Manager Lars Bond 070-283 69 55. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vid intresse skicka vänligen in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är 2025-08-31.  Varmt välkommen med din ansökan!  Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Värderingsman Auktionshus
Handelslagret Sweden AB
Övriga servicearbetare

Handelslagret Sweden AB söker ytterligare en värderingsman – med bred roll och öga för helheten Vi växer och söker nu en ytterligare medarbetare till Handelslagret Sweden AB i rollen som värderingsman – en tjänst som skiljer sig något från traditionellt värderingsarbete. Hos oss handlar det inte bara om att värdera enskilda föremål – utan om att förstå hela uppdragets omfattning. Du kommer att arbeta både med värdering av lösöre inför auktion och med att kalkylera helhetsinsatser i samband med bostadstömningar. Arbetet innefattar även återkommande hembesök hos kunder för att räkna på uppdrag, telefonkontakt, samt daglig personlig kontakt med människor i olika livssituationer. Du kommer även att arbeta aktivt med att katalogisera och skriva in föremål till våra nätauktioner via www.auctionet.com, vilket kräver god noggrannhet och viss datorvana. Det ställer krav på social kompetens, lyhördhet, tydlig kommunikation samt att du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt. Vi erbjuder helhetslösningar som omfattar försäljning, flytt, tömning, återbruk och återvinning. För att få en bättre förståelse för hur vi jobbar och vilka tjänster vi erbjuder – besök gärna www.handelslagret.se. 🔍 Vi söker dig som: Har erfarenhet eller god kunskap om antikviteter, konst, design eller allmängods – alternativt ett starkt intresse och en god grundförståelse. Är socialt skicklig, trivs med kundkontakt – både personligt och via telefon. Klarar av att självständigt bedöma både enskilda objekt och hela hem inför uppdrag. Är organiserad, strukturerad och ansvarstagande i ditt arbete. Är flexibel, nyfiken och van att ta egna initiativ. ➕ Meriterande (men ej krav): Tidigare erfarenhet från värdering eller arbete på auktionshus. God förståelse för föremålsvärden, den aktuella auktionsmarknaden och andrahandsvärden. B-körkort. 📩 Så ansöker du: Ansökan sker endast via e-post till: [email protected] Bifoga CV, personligt brev och en aktuell bild. Observera att vi inte tar emot telefonförfrågningar eller andra kontaktvägar. Endast kandidater som är aktuella för intervju kommer att kontaktas. 📍 Placering: Sandviken ⏰ Tillträde: Enligt överenskommelse 🕐 Rekryteringen sker löpande, men vi har inte bråttom – vi söker rätt person, inte nödvändigtvis den första. Välkommen till Handelslagret Sweden AB

25 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Flyttkarl / Dödsbotömningar
Handelslagret Sweden AB
Ramppersonal, flyttkarlar och varupåfyllare m.fl.

Handelslagret Sweden AB fortsätter att växa – nu söker vi en ny medarbetare till vårt team inom fältarbete, med fokus på tömningar och flyttjänster i Gästrikland med omnejd. Vi är ett etablerat företag inom auktionstjänster, flytt, tömning och återbruk – och nu satsar vi ytterligare på vår verksamhet i regionen. Därför söker vi dig som är redo för ett fysiskt krävande jobb i högt tempo och som vill vara en del av ett sammansvetsat team. 🛠️ Om tjänsten: Du kommer dagligen att arbeta med: Flyttuppdrag och tömningar av bostäder Sortering, lyft och hantering av möbler och lösöre Lastning, återvinning och återbruk Kringuppgifter på lager 🔍 Vi söker dig som: Trivs med fysiskt arbete och har god fysisk uthållighet Är självgående, nyfiken och har en naturlig fallenhet för att lösa problem Har hög arbetsmoral, gillar att jobba i team och håller ett jämnt och högt arbetstempo Vill utvecklas och ta ansvar – visar du framfötterna finns goda möjligheter att växa med oss ✅ Krav: B-körkort ➕ Meriterande men ej krav: Tidigare erfarenhet från flyttbranschen Arbete i liknande logistik- eller serviceyrken Vi erbjuder en varierad vardag med stor frihet under ansvar, ett starkt och drivet team – och möjligheten att utvecklas inom företaget för dig som visar vilja och engagemang. 📍 Utgångspunkt: Sandviken ⏰ Tillträde: Slutet av augusti Välkommen att bli en del av Handelslagret Sweden AB – med allt under ett och samma tak! Så här ansöker du: Ansökan sker endast via e-post till: 📧 [email protected] Skicka med: CV Personligt brev Ett aktuellt foto Vi tar enbart emot ansökningar digitalt. Observera att vi inte hanterar spontanbesök, telefonsamtal eller andra kontaktvägar i samband med rekryteringen. Viktigt att veta: På grund av det stora antalet ansökningar har vi inte möjlighet att återkoppla till alla sökande. Vi kontaktar enbart de kandidater som är aktuella för intervju. När tjänsten är tillsatt tas annonsen bort. Tack för ditt intresse för att arbeta med oss

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Medborgarlots - Samordnare för demokrati och delaktighet
Ljusdals kommun
Planerare och utredare m.fl.

Beskrivning Som medborgarlots i Ljusdals kommun får du en central roll i att utveckla vår lokala demokrati. Du arbetar strategiskt och praktiskt med att främja medborgardialog, öka invånarnas delaktighet och skapa inkluderande forum för samverkan – med särskilt fokus på att nå underrepresenterade grupper. Du är kommunens nav i demokratiarbetet och fungerar som en brygga mellan invånare, föreningar, råd och politiker. Ditt arbete är en viktig del i vårt arbete med Agenda 2030, särskilt mål 16.7 om lyhört, inkluderande och representativt beslutsfattande. Arbetsuppgifter • Planera och genomföra medborgardialoger – både fysiskt och digitalt • Driva och utveckla digitala dialogverktyg och en medborgarpanel • Samordna tematiska medborgarmöten och kommunens olika råd (t.ex. ungdoms- och pensionärsråd) • Hantera e-förslag, medborgarförslag och invånarinitiativ • Vara kontaktperson för civilsamhället – t.ex. föreningar och organisationer • Bidra till en långsiktig och inkluderande dialogkultur • Ansvara för valadministration under valår • Planera och genomföra kommunens medborgarskapsceremonier Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom statsvetenskap, sociologi, offentlig förvaltning, kommunikation eller motsvarande • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • God digital kompetens, inklusive erfarenhet av digital dialog och samverkan • Kunskap om offentlig förvaltning och den kommunala beslutsprocessen • Förståelse för mänskliga rättigheter, Agenda 2030 och principer för medborgardialog • Planering och genomförande av dialog- eller samverkansprocesser • Samverkan med civilsamhället eller arbete med ungdomsråd, pensionärsråd, inkludering eller tillgänglighet • Erfarenhet av valadministration. Vidare ser vi att du är:  - Initiativtagande - Strukturerad - Mål- och resultatorienterad - Har förmåga att ha helhetssyn Övrigt Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt – vi hanterar ansökningar löpande.      I Ljusdals kommun tror vi att det finns ett liv för alla. Ljusdals kommun är belägen i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. Vi har nära till fritiden, till varandra och till en enkel vardag. Redan bosatta, hemvändare och många som tagit steget och flyttat till vår kommun vittnar om livskvalitet, mer tid att njuta och vara den du är. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare.  Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Demens-sjuksköterska
Hudiksvalls kommun
Geriatriksjuksköterskor

Varje dag räknas. Så heter Sveriges nya nationella demens strategi – och det är precis så vi vill arbeta. I Hudiksvalls kommun är hälso- och sjukvården ett eget verksamhetsområde. Vi jobbar för att utveckla vården med patienten i fokus. Nu satsar vi extra på att stärka det förebyggande och stödjande arbetet kring demenssjukdom. Vi söker en engagerad demens-sjuksköterska som vill ta en aktiv roll i att utveckla och förbättra vården för personer med demenssjukdom. Med din specialistkunskap och ditt personcentrerade förhållningssätt är du en nyckelperson i omställningen. "Ledord" - Sätta individens behov i centrum - Arbeta evidensbaserat och förebyggande - Samverka för en personcentrerad vård - Stärka stödet till anhöriga Hudiksvalls kommun har 9 särskilda boenden för äldre, där sjuksköterskor jobbar dagtid, måndag till fredag. 20 service- och gruppbostäder, även här arbetar sjuksköterskorna dagtid. Hemsjukvården utgår från centrala Hudiksvall och Delsbo. Hemsjukvården arbetar dag/kväll -och helg eller renodlad natt. Hemsjukvården ansvarar för alla enheter jourtid. Hos oss får du arbeta i en verksamhet där samarbete, engagemang och utveckling står i centrum och vi erbjuder: - Konkurrenskraftig lön, möjlighet till årsarbetstid och semester-växling.  - Möjlighet till vidareutbildning och kompetensutveckling inom demensvård. - En stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. - Friskvårdsbidrag. Tillsammans skapar vi en demensvård där varje dag verkligen räknas. Arbetsuppgifter Hos oss får du arbeta med: Individanpassade vårdinsatser – i nära dialog med patient, närstående och övriga professioner. Samordning av vård och omsorg mellan professioner och verksamheter både internt och externt Kunskapsstöd och handledning till kollegor i demensvårdens utveckling. Stärka anhöriga genom information, stöd och rådgivning. Rollen kommer också att innefatta att handleda, informera och utbilda. Du blir en viktig del i utvecklingen, där din kompetens värderas högt och du får möjlighet att påverka rutiner, arbetssätt och samverkansformer. I mån av tid kommer arbetsuppgifterna även att omfatta sedvanliga sjuksköterskeuppgifter såsom att bedöma, planera, utföra/delegera, leda och dokumentera hälso- och sjukvårdsinsatser. Din profil Vi vill att du är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom demens eller geriatrik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet och att du har ett varmt intresse för både individ och helhet. Med din specialistkunskap och ditt personcentrerade förhållningssätt är du en nyckelperson i omställningen. Ledord är: - Sätta individens behov i centrum - Arbeta evidensbaserat och förebyggande - Samverka för en person-centrerad vård - Stärka stödet till anhöriga Erfarenhet av utvecklingsarbete samt erfarenhet från demensvård är meriterande.  Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Signalprojektör till Sweco!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du vara med och utveckla framtidens infrastruktur? Nu har du möjligheten att starta din karriär hos Sweco som nu förstärker sin grupp i Gävle eller Borlänge med en signalprojektör. Detta är för dig som är en nyfiken person som motiveras och engageras av att arbeta med eltekniska järnvägslösningar. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Sweco har Nordens bredaste kunskapsbas inom järnväg, spårväg och tunnelbana och nu söker vi efter en signalprojektör som kan stärka upp deras team i Gävle eller Borlänge. Gruppen arbetar med tjänster inom hela kedjan från utredning och analys till projektering, design samt drift och underhåll av anläggningar för spårburen trafik. Som signalprojektör arbetar du i första hand med projektering. Projekteringsarbetet omfattar i huvudsak framtagning av system-, bygg- och förvaltningshandlingar samt förfrågningsunderlag och utredningsmaterial i tidiga skeden. Du kommer att ingå i ett nätverk av professionella ingenjörer och specialister där erfarenhetsutbyte och samarbete mellan kollegor och kontor över hela världen är en naturlig del. Vill du vara med på resan att bidra till utvecklingen och upprustningen av Sveriges järnväg och arbeta med hållbara infrastrukturlösningar så är detta rollen för dig. Du erbjuds - Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor som är måna om gemenskap - Att arbeta med en mängd varierade och spännande projekt - Vara en del av en attraktiv arbetsplats med stora möjligheter till personlig och teknisk utveckling VI SÖKER DIG SOM - Har en ingenjörsutbildning på universitets- eller högskolenivå inom elektroteknik, el/automation alternativt en examen som järnvägsprojektör - Har ett stort och genuint intresse samt förståelse för teknik och är nyfiken och driven för att lära dig mer som signalteknik och järnväg - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift då kommunikation kommer att ske på båda språken - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av projektering, granskning eller besiktning av järnvägens signalsystem För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Målmedveten - Ordningsam Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du har ett genuint intresse av att själv utvecklas och som person är du öppen och nyfiken med ett stort engagemang och eget ansvarstagande. Det viktigaste är inte vad du har gjort utan vem du är. Vi tänker oss att du är entusiastisk och driver saker från idé till målgång – du tar hjälp och söker lösningar för att komma framåt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Sweco via deras hemsida.

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025