I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en fritidslärare till Jernvallsskolan åk 3 Jernvallsskolan ligger i södra Sandviken, granne med Arena Jernvallen och Göransson Arena där skolan har sin idrottsverksamhet. Skolan ligger nära Storsjön och använder sig av den närheten i undervisningen Som fritidslärare ansvarar du tillsammans med arbetslaget för planeringen av verksamheten och genomförande av undervisningen i fritidshemmet åk 3. Tjänsten innebär även arbete som resurs i klass utifrån behov och din ämneskompetens. Du ingår i ett arbetslag vilket innebär både självständigt arbete såväl som samarbete med andra lärare, fritidslärare och specialpedagog. KVALIFIKATIONER Låter tjänsten intressant? Vi söker dig som känner igen dig i följande: Du har fritidslärarexamen med legitimation. Du är väl förtrogen med skolans uppdrag och styrdokument. Du har förmågan att utgå ifrån varje elevs behov och förutsättningar. Du är en tydlig ledare och en vuxen förebild. Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, och vara tydlig i dialog med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är positiv och ser möjligheter istället för hinder. Du har god digital kompetens. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. Intervjuer kommer att ske fortlöpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Falun/Östersund/Gävle omfattar häktet Falun, häktet Östersund och häktet Gävle. 90 medarbetare förvaltar och utvecklar verksamheten som tar emot 94 intagna. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även administrativ personal, sjuksköterskor och vakthavande befäl m fl. Häktena Falun och Gävle ligger 10 resp 5 min promenad från centrum. Till häktet Falun och Östersund tar du dig enkelt med buss. Läs mer om häktet Gävles verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/gavle/#verksamhet Häktet Gävle söker nu två tillsvidareanställda Kriminalvårdare ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare gör du skillnad - på riktigt. Du är med och skapar ett tryggare -och säkrare samhälle genom att i team och tillsammans med andra yrkesgrupper hjälpa människor att bryta den onda cirkeln och motivera till att inte återfalla i brott. Det bygger på att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan kan utvecklas och förändras. På häktet Gävle ligger fokus på säkerhet i den dagliga kontakten med klienterna. Rutiner är en naturlig del av ditt arbete då du tillsammans med dina kollegor är den som visiterar, övervakar och följer klienterna till olika aktiviteter under deras häktestid. Jobbet är varierande och klientnära du följer upp, observerar, vägleder och med hjälp av olika insatser försöker hjälpa klienten att bryta isoleringen och förbättra måendet. Arbetet som kriminalvårdare innehåller också administrativa arbetsuppgifter att planera, upprätthålla och dokumentera klienternas tid i häktet. På häktet Gävle ställs de särskilda krav på ditt säkerhetsomdöme, du förväntas kunna hantera utmanande situationer och fatta rätt beslut även under press och påfrestande förhållanden. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga. I rollen som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil, ha god självinsikt, gott omdöme och integritet. Tillsammans med dina kollegor driver du verksamheten, du behöver därmed ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du ska kunna agera fysiskt när det krävs. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • God datorvana • B-körkort Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, pedagogiskt arbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi, psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Vi söker skolkurator till Sandvikens kommun Vill du arbeta som skolkurator och göra skillnad för barn och unga i deras skolvardag? Nu söker vi en engagerad skolkurator till ett uppdrag i Sandvikens kommun, med start i augusti 2025. Om uppdraget: Start: augusti 2025 Slut: 19 december 2025 Möjlighet till förlängning: 1+1 månad, längst till 31 mars 2026 Omfattning: 80–100 % (32–40 timmar/vecka) Resor i tjänsten: Ja Distansarbete: Nej Placeringsort: Sandvikens kommun Om rollen: Som skolkurator arbetar du främjande och förebyggande med elevernas psykiska hälsa och sociala situation i skolmiljön. Du samarbetar nära med skolpersonal, vårdnadshavare och andra professioner. Rollen kräver god förmåga att möta unga i olika situationer samt erfarenhet av kurativt arbete. Vi söker dig som är empatisk, strukturerad och har lätt för att samarbeta, gärna med erfarenhet från liknande uppdrag. Om Nexkey Vi bryr oss om din framgång På Nexkey handlar bemanning och rekrytering om mer än bara jobb – det handlar om människor. Vi vill hjälpa dig att hitta en arbetsplats där du trivs, utvecklas och känner dig uppskattad. Vi vet att alla har olika behov och mål. Därför lyssnar vi på dig och matchar dig med uppdrag som passar just din kompetens, dina önskemål och din livssituation. Oavsett om du söker flexibilitet, nya utmaningar eller en trygg anställning, finns vi här för att guida dig rätt. Med ett brett kontaktnät och en stark lokal närvaro kan vi öppna dörrar till spännande möjligheter inom flera branscher. Vi bygger långsiktiga relationer, både med våra kunder och med våra medarbetare – för vi vet att framgång skapas genom att människor trivs och växer på sin arbetsplats. Hos Nexkey är du aldrig bara en i mängden. Vi ser dig, vi stöttar dig och vi tror på din potential. Välkommen till ett bemanningsföretag där du verkligen spelar roll! Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss! [email protected] Låter det intressant? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi rekryterar löpande!
Konsult uppdrag!! 3 månader Är du flexible apotekare/receptarie? Vi ställer oss för boende om det behövs. Start omgående 3 månader med möjlighet till förlängning. Bra betalning, reseersättning och milersättning. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående 3 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för boende om det behövs. Bra betalning, reseersättning och milersättning. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Konsult uppdrag!! 3 månader Är du flexible apotekare/receptarie? Vi ställer oss för boende om det behövs. Start omgående 3 månader med möjlighet till förlängning. Bra betalning, reseersättning och milersättning. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående 3 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för boende om det behövs. Bra betalning, reseersättning och milersättning. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är Ambulanssjuksköterska för uppdrag i Gävle Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete som spec ssk/leg ssk med erfarenhet Period: v36-v39 Uppdraget passar dig som önskar flexibelt upplägg, allt från några dagar till längre perioder. Kvalifikationer: Vi söker dig som är spec ssk/Leg ssk som har erfarenhet från akuten Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för akuten. Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är Ambulanssjuksköterska för uppdrag i Söderhamn Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete som Ambulanssjuksköterska/Leg sssk, IVA, DSK med erfarenhet med erfarenhet Period: v23-v34 Uppdraget passar dig som önskar flexibelt upplägg, allt från några dagar till längre perioder. Kvalifikationer: Vi söker dig som är Ambulanssjuksköterska/Leg ssk som har erfarenhet från Ambulanssjukvården. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för Ambulanssjuksköterska. Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
Arbetsuppgifter I rollen som bygglovshandläggare och byggnadsinspektör arbetar du i huvudsak med prövning av ärenden som rör bygglov, startbesked och slutbesked inom plan- och bygglagen samt strandskyddsdispenser enligt miljöbalken på uppdrag av byggnadsnämnden. Arbetet består av spännande och ibland komplexa juridiska och byggtekniska frågeställningar men också många sociala kontakter med fastighetsägare, företagare, olika verksamheter inom kommunen och andra myndigheter. Du fattar en hel del beslut enligt delegation och bereder och föredrar större ärenden för beslut i byggnadsnämnden. En viktig uppgift är att ge information och rådgivning till allmänheten. Hos oss får du ett omväxlande arbete där du ofta planerar och styr ditt arbete själv. Du har ett nära samarbete med dina kollegor och övriga engagerade medarbetare inom kommunen. Arbetet varierar mellan att vara inne på kontoret och ute på platsbesök med tolkning av lagar och planbestämmelser samt med dokumentation och skrivning av olika beslut som tas på delegation eller föredras i byggnadsnämnden. Du deltar aktivt i arbetet med att förbättra och utveckla processerna, rutinerna och arbetssättet i verksamheten. Tjänsten kräver närvaro på arbetsplatsen, men det kan finnas möjlighet till överenskommelse om att arbeta på distans delar av veckan. Din profil Vi söker dig som är erfaren bygglovshandläggare eller byggnadsinspektör. Du ska minst vara utbildad handläggare via KYH eller motsvarande och gärna erfarenhet av att ha jobbat i en politiskt styrd organisation. Som person har du lätt att uttrycka dig både muntligt och skriftligt och är lika intresserad av att arbeta med människor som med byggfrågor. Goda kunskaper i plan- och bygglagen är meriterande. Om plan- och bygglovskontoret Hudiksvalls kommun är i ett expansivt skede och som medarbetare på plan- och bygglovskontoret får du möjlighet att delta i samhällsutvecklingen av vår framtida kommun. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö, 13 kompetenta och glada kollegor samt spännande projekt med möjligheter till personlig utveckling. Tillsammans ska vi leverera samhällstjänster av högsta kvalitet, medverka till ett blomstrande näringsliv och en attraktiv och hållbar livsmiljö inom byggnadsnämndens givna ramar. Våra lokaler finns sedan ett par år sedan i ett nybyggt centralt beläget kontorshus vid Hudiksvallsfjärden ed 5 minuters gångavstånd till buss- och tågstationen. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Plan- och bygglovskontoret i Hudiksvall söker nu en erfaren planarkitekt. Kontoret består av planarkitekter, bygglovshandläggare/inspektörer, tillsynshandläggare och administratörer. Kontorets uppdrag omfattar utvecklings- och förändringsprojekt både inom kommunens huvudorter och i dess periferi. Hudiksvalls kommun är i ett expansivt skede och som medarbetare på plan- och bygglovskontoret får du möjlighet att delta i samhällsutvecklingen av vår framtida kommun. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö med kompetenta och glada kollegor samt spännande projekt med möjligheter till personlig utveckling. Tillsammans ska vi leverera samhällstjänster av högsta kvalitet, medverka till ett blomstrande näringsliv och en attraktiv och hållbar livsmiljö inom byggnadsnämndens givna ramar. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i centrala Hudiksvall med 5 minuters promenad till buss och tågstation. Arbetsbeskrivning Som erfaren planarkitekt hos oss kommer du att få arbeta med varierande planerings- och genomförandefrågor genom planprocessens alla skeden och bidra till att förverkliga Hudiksvalls kommuns utveckling i såväl stadsmiljö som landsbygd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att leda och driva detaljplaneprojekt från tidiga skeden till laga kraft enligt plan- och bygglagen. Arbetet är brett och består bland annat av att samordna kompetenser, ta fram underlag, beställa utredningar, framställa planhandlingar och bereda nämndshandlingar. Du kommer arbeta självständigt och i grupp tillsammans med kollegor från flera olika förvaltningar inom kommunen, myndigheter, byggaktörer, fastighetsägare, medborgare och konsulter. Arbetet kan innebära andra uppgifter relaterade till kommunens samhällsplanering, delta i diskussioner gällande kommunens utveckling och bistå i arbeten med strategier eller policycs. Som planarkitekt har du en betydande roll med helhetsansvar i planprocessen, där du ibland även förväntas fungera som projektledare. Du är en värdefull rådgivare inom planfrågor såväl internt som externt och kommer vara tillgänglig för att besvara frågor från kommuninvånare. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot fysisk planering, samhällsplanering, arkitekt eller motsvarande. Vi önskar att du har flerårig relevant yrkeslivserfarenhet då vi söker dig som har god erfarenhet av att driva egna planprojekt från ansökan till laga kraft och en stor förståelse för hur en sådan process fungerar. Du är väl insatt i plan- och bygglagen och miljöbalken samt lagar och föreskrifter som är kopplade till dessa. Du är van att arbeta med CAD, GIS, gärna ArcMap - Fysisk planering samt andra aktuella dataprogram. En viktig egenskap är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på ett tydligt och enkelt sätt som är anpassat till mottagaren. Då ett planprojekt involverar möten med många människor är det viktigt att du arbetar bra med andra människor som t.ex. exploatörer, övriga förvaltningar i kommunen, övriga myndigheter och att du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Att jobba i en politiskt styrd organisation kräver också att du kan presentera ditt planförslag till politiken på ett klart, välformulerat och framför allt engagerat sätt. Du är en analytisk och strukturerad person som är bra på att kommunicera och har en helhetssyn. Din initiativförmåga gör att du effektivt kan hantera utmaningar som uppstår under planprocesser. Du är engagerad och flexibel, trivs med att driva utvecklings- och förbättringsarbeten och är självgående i ditt ansvarstagande. I samarbete med andra är du nyfiken och lyhörd. Vi värdesätter högt din personliga lämplighet. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Location: Gävle and various locations across Sweden. Reporting to the MEP Department Manager Europe To align MEP BAS activities so they are completed in a safe manner ensuring the Health and Safety of all stakeholders is kept to the forefront of any decisions made or works executed. - To lead by example and ensure all stakeholders are made aware of Company specific Health & Safety policies and procedures and ensure that Health & Safety forms a key part of any discussions. - To have a full working knowledge of the project BAS and to track systems installation to ensure it is compliant with specification and program needs. - To complete site inspections of the BAS works to ensure the installation conforms to relevant requirements. - To coordinate that systems, meet the relevant CSA and MEP Quality standards and requirements for advanced Beneficial Use in line with the master construction program. - To monitor various building automation systems to ensure that systems are automatically operating within specified parameters (temperature, humidity, static pressure, amps etc.) - To ensure stakeholders receive sufficient information needed to progress systems installation such that it allows for works progression in line with the master construction program. - To ensure that contractors and vendors are adequately resourced to complete works successfully in order to streamline and prioritize the execution of BAS activities. - Responsible for logging collecting all lockout/tagout information as required and maintain the log/out tagout book per the Lockout/Tagout SOPs. - To review the master construction schedule and identify opportunity and sequencing to focus on work faces in terms of BAS and CSA scope which will ultimately enhance program delivery. - To chair and input into onsite and offsite meetings with all relevant project stakeholders as per project requirements. - Issue weekly progress & costs report as required. - Required to maintain a record of all critical activities. - Support project team during commissioning - Management of sub-contractor activities including tracking progress against schedule and manpower levels. - To review and ensure system stakeholders both (internal and external) produce the following items: (i) Construction and Commissioning Programs reflective of the Master Construction Schedule. (ii) Works execution documents and trackers. (iii) Equipment Bills of Materials (BOMs) (iv) Risk Assessments and Method Statements. (v) Progress reports reflective of their scope in alignment with their program. (vi) All relevant Field and Vendor turnover/handover packs as required by the project.
Välj ett jobb för att visa detaljer