Om arbetsplatsen Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt På Avdelningen för ekonomi arbetar ca 65 medarbetare inom ämnena företagsekonomi, juridik och nationalekonomi. Utbildningen bedrivs huvudsakligen kopplat till Ekonomprogrammet 180 hp (campus och distans), Fastighetsmäklarprogrammet (180 hp) med inriktning Företagsekonomi respektive Rättsvetenskap samt två magisterprogram i företagsekonomi (båda om 60 hp), med inriktning redovisning respektive hållbar internationell företagande. Avdelningens forskning koncentreras kring fyra forskningsinriktningar med koppling till Högskolans strategiska forskningsområden: Economic Crime & Business Ethics, Digital Technology & Business, Sustainable Agreements & Negotiations och Sustainable Organization & Management. Avdelningens lokaler inryms i hus Embla på campusområdet. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består till största delen av undervisning, kursansvar, handledning och examination inom civilrätt, främst fastighetsrätt, arbetsrätt men även inom övriga juridiska områden relevanta för avdelningens verksamhet. Undervisningen sker på grundnivå och avancerad nivå och är förlagd dels på campus, dels på distans. Undervisningen bedrivs både självständigt och tillsammans med andra lärare. Deltagande i avdelningens och ämnets gemensamma arbete liksom forskning och samverkan med det omgivande samhället utgör en viktig del av anställningen. Anställningen erbjuder goda möjligheter att medverka i utvecklingen av verksamheten, både vad gäller kursinnehåll och pedagogik liksom utvecklingen av ämnets forskning. Med avseende på forskning förväntas en universitetslektor publicera i vetenskapliga tidskrifter. Forskningen förväntas bedrivas i team tillsammans med andra medarbetare vid avdelningen. Den kan också med fördel bedrivas i samarbete med andra forskare vid andra delar av Högskolan eller vid andra lärosäten nationellt och internationellt. I arbetsuppgifterna för en universitetslektor ingår också att söka externa medel för forskning. En universitetslektor förväntas också ta ansvar för ämnesutvecklingen och bidra till det kollegiala arbetet med kursutveckling och utveckling av utbildningsprogram. En universitetslektor har ett särskilt ansvar för forskningsanknytning av kurser och utbildningsprogram. Detta ansvar gäller såväl kurser på grundnivå som på avancerad nivå och universitetslektorn förväntas undervisa på flera utbildningsnivåer och bidra till att studenterna möter aktiva forskare redan tidigt i utbildningen. I uppdraget ingår också att delta på avdelnings- och ämnesgruppsmöten och aktivt bidra till verksamhetsutveckling. Inom ramen för utbildning och forskning kan också samverkan med externa parter förekomma i arbetsuppgifterna. Merparten av arbetstiden är campusförlagd vid Högskolan i Gävle och tjänsteställe är Gävle. Kvalifikationer För att vara behörig att anställas som universitetslektor ska den sökande dels ha visat pedagogisk skicklighet, dels ha avlagt doktorsexamen inom rättsvetenskap eller annan examen som arbetsgivaren finner likvärdig. För att kunna bli anställd som universitetslektor ska den sökande även ha: - Erfarenhet av pedagogisk verksamhet inklusive planering, utförande (undervisning och examination), utvärdering och utveckling av utbildning. - Fullgjort högskolepedagogisk utbildning som motsvarar minst 10 veckors heltidsstudier eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper. Dessutom ska den sökande ha god samarbetsförmåga och administrativ skicklighet med hänsyn till anställningens innehåll och arbetsuppgifter. I första hand bedöms graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörigheten. I övrigt se (HF 4 kap. 4 a §) samt Anställningsordning för lärare vid Högskolan i Gävle (HIG-STYR 2019/153). Då undervisning och forskning förväntas ske dels på svenska, dels på engelska, är mycket goda kunskaper i det svenska språket och goda kunskaper i det engelska språket en förutsättning för anställningen. Vidare är följande meriterande: - Ämnesmässig kompetens inom fastighetsrätt, - ämnesmässig bredd inom rättsvetenskap t.ex. arbetsrätt och allmän förmögenhetsrätt, - kompetens inom andra rättsområden som arbetsgivaren bedömer relevanta för verksamheten, - erfarenhet av att driva och leda forskningsarbete. Ansökan Ansökan ska innehålla följande: https://www.hig.se/om-hogskolan/jobba-med-oss/ansokan-om-tjanst-som-lektor-eller-professor Kontakt Nina Daskalova Biträdande avdelningschef Tfn 070-763 47 39 E-post: [email protected] Eleonor Kristoffersson Ämnesföreträdare Tfn 026-64 50 20 E-post: [email protected] Övrigt Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.
NRG Agency söker nu för Jack & Jones räkning en driven butikschef som ska företräda Jack & Jones butiken i Gävle City. Rekryteringen sker då nuvarande butikschef går vidare till en ny roll inom företaget – vilket öppnar upp en spännande möjlighet för dig som vill ta nästa steg i karriären. Om du är en person som har ett intresse för kläder & mode, ledarskap och försäljning så är denna roll perfekt för dig. Om Jack & Jones Jack & Jones är ett av Europas ledande herrmodevarumärken och en del av koncernen BESTSELLER. Sedan 1990 har de erbjudit kvalitativa och stilrena plagg med denim i fokus – från avslappnade basplagg till mer uppklädda looks. Deras sortiment passar män i alla åldrar och storlekar, med mode som är enkelt att bära, kombinera och trivas i. Om rollen Som butikschef hos Jack & Jones är du hjärtat i butiken. Du skapar en miljö där både kunder och medarbetare känner sig välkomna, inspirerade och motiverade. Din vardag handlar om att bygga ett starkt team, driva försäljning och säkerställa en kundupplevelse utöver det vanliga – varje dag. Du är inte rädd för att leda, du trivs i rollen som coach och förebild, och du vet att butikens framgång börjar med att teamet mår bra och känner sig delaktiga. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för butikens resultat, drift och personal och rapporterar direkt till regionschef, som även är baserad i Gävle. Är du en ledare som kan inspirera, träna och motivera för att skapa tillväxt? Om så är fallet, då letar JACK & JONES Gävle City efter dig! Ansvarsområden: Helhetsansvar för personal, resultat samt driften av butiken. Ständigt arbeta tillsammans med ditt team att uppnå Sveriges bästa kundupplevelse. Inspirera träna och motivera ditt team för att skapa tillväxt. Rekrytering. Marknadsföring av din butik, våra kampanjer genom sociala medier. Schemaplanering. Vi letar efter dig som: Har tidigare arbetat som butikschef, teamleader eller i en annan ledande roll inom detaljhandel Gärna har erfarenhet från klädbutik – det är meriterande men inget krav Älskar att ge service och är passionerad kring försäljning Är trygg i ditt ledarskap och har förmågan att inspirera och motivera ditt team Har starkt affärssinne, arbetar målinriktat och driver butikens resultat framåt Kommunicerar tydligt, skapar trygghet och får människor att växa Vad erbjuder vi? Du erbjuds en utvecklande, spännande och meriterande tjänst i ett expansivt bolag med internationella jobb möjligheter. Ett bolag med etablerade varumärken, starka produkter och inspirerande internutbildningar. Är du redo att bli en del av teamet? Om du är en mycket motiverad och kundcentrerad ledare som trivs med att överträffa förväntningarna, då uppmuntrar vi dig att ansöka! Skicka in ditt CV och personliga brev genom ansökningsknappen. Vi kommer att börja granska ansökningar omedelbart, så vad väntar du på? Sök nu! Övrigt Omfattning: Tjänsten är schemalagd på vardagar och helger och är en heltidstjänst. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Startdatum: Augusti Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om tjänsten skickas till Jennie Valentin, [email protected] Om NRG Agency NRG Agency är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. På NRG har vi ett arbetsklimat som är kreativt och energiskt och vi är alltid ivriga att göra det lilla extra för att lyckas. Vi har verkligen passion för människor och det är därför det är viktigt för oss att erbjuda den mest säkra, inkluderande och inspirerande arbetsplatsen vi kan för våra fantastiska medarbetare. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nrgagency.com för mer information.
Vill du göra verklig skillnad i en skola med stark sammanhållning, engagerade medarbetare och stort förtroende för sitt uppdrag? Bli vår nästa rektor för Ede skolas F–6-verksamhet och fritidshem. Välkommen till Ede skola i natursköna Delsbo – en trivsam ort med stark lokal förankring. Skolan består av två skolenheter: F-6 och 7-9, med totalt cirka 500 elever där varje enhet leds av en egen rektor. Tack vare goda kommunikationer tar du dig snabbt och smidigt till Hudiksvall och närområden, vilket gör pendlingen enkel. Tjänsten omfattar skolenheten F–6 och fritidshem med omkring 300 elever och 170 fritidsbarn. Här präglas vardagen av stolthet, tillhörighet och en stark vilja att göra skillnad – något som märks i både arbetsmiljön och i våra relationer. Som rektor får du stöd från en aktiv ledningsgrupp, din närmaste chef, lärandeförvaltningen och våra stödfunktioner. Du blir en del av ett kollegialt sammanhang där din kompetens tas till vara och där du får möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. Arbetsuppgifter Som rektor ansvarar du för årskurs F–6 och fritidshem där du leder och fördelar arbetet för 42 medarbetare. Tillsammans med din rektorskollega för årskurs 7–9 har ni det övergripande ansvaret för skolans utveckling. Uppdraget innebär att leda verksamheten utifrån gällande lagstiftning, föreskrifter och politiska beslut. Du ingår i grundskolans ledningsgrupp, där du tillsammans med övriga rektorer arbetar med gemensamma strategiska frågor och utvecklingen av hela kommunens grundskola. I ditt uppdrag ingår bland annat att: - ansvara för ekonomi, budget och personal - leda det systematiska kvalitets- och arbetsmiljöarbetet - skapa en trygg och stimulerande lärmiljö för både elever och personal - samverka med vårdnadshavare, regionen och andra externa aktörer. Din profil För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en pedagogisk examen och erfarenhet av pedagogiskt arbete. Det är en fördel om du har rektorsexamen och tidigare erfarenhet som rektor. Har du dessutom en bakgrund inom ekonomi samt kunskaper inom arbetsmiljö, arbetsrätt och personalfrågor ser vi det som meriterande. Du har god systemvana och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi söker dig som är en stabil och lyhörd ledare som skapar trygghet i vardagen. Du har lätt för att bygga förtroende och samarbeta med olika människor – oavsett om det gäller elever, medarbetare, vårdnadshavare eller externa aktörer. Du tar dig tid att förstå verksamheten och de människor du leder, och möter andra med respekt och omtanke. Ditt ledarskap präglas av helhetssyn och gott omdöme. Du ser vad som är viktigast för skolans utveckling och förmår att fatta välgrundade beslut. Samtidigt är du strukturerad och ser till att arbetet organiseras på ett tydligt och hållbart sätt, med fokus på både kvalitet och arbetsglädje. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Innan anställning krävs att du uppvisar utdrag ur belastningsregister. Under sommaren kan svarstiderna vara något längre än vanligt på grund av semestertider. Vi återkopplar så snart vi har möjlighet och tackar för ditt överseende. Varmt välkommen med din ansökan! Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Barn- och utbildningsförvaltningen i Bollnäs kommun ansvarar för förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola och grundsärskola. I dagsläget ansvarar vi för totalt 16 kommunala förskolor och 9 grundskolor. Våra värdeord är: Modiga, Medskapande, Förtroende och Professionell. För oss är det därför av vikt att du som medarbetare har en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa för att säkerställa ett jämställt samhälle präglat av trygghet, demokratiska värderingar, mångfald, upplevelser och framtidstro. Välkommen till oss – och välkommen med din ansökan! Beskrivning Vi kan nu erbjuda dig en tjänst som vikarierande skolkurator på 100% under ett års tid! Till elevhälsan i Bollnäs kommun söker vi nu en vikarierande skolkurator. Tjänsten avser ett års vikariat på heltid. Tillträde sker efter överenskommelse. Intervjuer och rekrytering kan komma att ske löpande under ansökningstiden, sök därför tjänsten redan idag! Som skolkurator ingår du i Bollnäs kommuns samlade elevhälsa. Elevhälsan verkar förebyggande och arbetar med åtgärder som gagnar alla barns hälsa. Här ingår, utöver studie- och yrkesvägledare, skolsköterskor och skolläkare, psykologer, kuratorer samt specialpedagoger och specialpedagoger. Arbetsuppgifter Ditt fokus som skolkurator är elevernas relation till sin omgivning, familj och skola. I samverkan med skolans personal arbetar du med psykosociala främjande, förebyggande och stödjande insatser till elever, föräldrar och personal. Du träffar enskilda elever i kartläggande/stödjande samtal. Vidare ingår du som skolkurator tillsammans med elevhälsans övriga specialistkompetenser i skolornas elevhälsoteam. Skolkuratorn är sakkunnig inom socialtjänstlagen och kan på rektors uppdrag genomföra skolsociala utredningar. I uppdraget ingår även att göra sociala bedömningar i skolformsutredningar samt inför skolplacering. Kommunens skolkuratorer har regelbunden handledning tillsammans med Torsbergsgymnasiets kuratorer. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Erfarenhet från arbete i skola, socialtjänst för barn, unga och familj samt annat kurativt arbete inom vård är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser att du har en mycket god kommunikativ förmåga, att du är flexibel samt har en mycket god förmåga att skapa relationer med barn och unga. Det är naturligt för dig att kunna såväl samarbeta med andra som att kunna arbeta självständigt. Om Bollnäs kommun Vi anställda i Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop. Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!
Är du en praktiskt lagd person med energi, driv och ett öga för detaljer? Vill du arbeta i en dynamisk och varierad miljö med allt från design och antikviteter till konst och fashion? Då kan det här vara jobbet för dig! Om uppdraget: Genom vår kund får du möjlighet att arbeta med logistiken av inredningsföremål, mode, konst, design, smycken och silver. De erbjuder även helhetslösningar vid avveckling av hem, inklusive löpande upphämtningar och leveranser, som hanteras av deras interna logistikteam. Nu söker vi en logistiker till anläggningen i Gävle. Arbetsuppgifter: Medverka vid lastning och lossning samt leveranser till kund Assistera värderingsmannen vid hembesök och på plats Fotografera föremål inför försäljning (allt från småsaker till tunga möbler) Hantera kundkontakt via telefon och e-post Ta emot och lämna ut föremål Delta i upphämtning av föremål hos kund (mindre flyttar) Vi söker dig som är: -Prestigelös, orädd och inte rädd för att hugga i -Nyfiken, praktiskt lagd och har lätt för att samarbeta -Trivs i ett stundtals högt tempo -Tidigare erfarenhet från t.ex. hemtjänst, service eller restaurang (meriterande) Krav: Körkort B God fysik – du behöver kunna lyfta och bära tyngre föremål God svenska i tal och skrift. Om tjänsten: Start: Slutet av september Omfattning: Heltid, 100 % Arbetstider: Måndag–fredag 08:00–17:00 Rollen är ett hyrköp på 6 månader och du du kommer att bli anställd hos oss på Andara. Därefter finns det goda möjligheter till överrekrytering till kunden. Andara Group tar hand om hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta vår konsultchef på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Sandviken till hösten! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets-, högskolestuderande eller yrkeshögskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 90 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se
Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Gävle inför hösten! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets- eller högskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 90 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se
Brinner du för skolutveckling och vill vara med och göra skillnad för eleverna på Hedängskolan? Vill du leda och driva verksamheten framåt mot ökad måluppfyllelse? Sök då tjänsten som biträdande rektor i Västra skolområdet med placering på Hedängskolan åk 6-9. Skolan ligger i centrala Storvik och har nära till bad, idrottsanläggning med skidspår och skog. I årskurs 8 finns sedan mer än 30 år tillbaka traditionen att åka till Grövelsjön på fjällvandring. I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning& förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som biträdande rektor för Hedängskolan 6-9 tillhör du Västra grundskoleområdets ledningsteam som består av 6 andra biträdande rektorer. Du kommer att ha rektor för Västra grundskoleområdet som närmaste chef. Du är pedagogisk ledare för Hedängskolan åk 6-9 och du leder arbetet med en tydlig inriktning mot elevers lärande, utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Du brinner för skolutveckling- planerar, följer upp och utvärderar verksamheten kontinuerligt. I ditt uppdrag leder du arbetet, vilket innefattar både elev-, personal- och utvecklingsfrågor. Du ansvarar för skolans ekonomi och deltar i det övergripande budgetarbetet i området. Vidare ansvarar du för det systematiska arbetsmiljöarbetet, MBL och schemaläggning, rekrytering och genomförande av medarbetar- och lönesamtal. Som nyanställd skolledare får du god introduktion till Sandvikens kommun och Kunskapsförvaltningen. Du får även stöd från våra stödfunktioner inom ekonomi, HR, juridik och IT. Du får löpande kompetensutveckling för att utveckla ett långsiktigt, hållbart och kvalitetssäkrat ledarskap. KVALIFIKATIONER Låter detta som ett intressant uppdrag? Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning; * Du har pedagogisk högskoleexamen och flerårig erfarenhet av ledarskap inom skola. Meriterande är om du genomgått den statliga rektorsutbildningen. Om inte så kommer denna utbildning planeras för dig. * Du har god pedagogisk insikt, är engagerad i och intresserad av pedagogiska frågor och är väl förtrogen med skolans uppdrag. Erfarenhet från arbete på högstadiet är meriterande. * Du är välstrukturerad i det systematiska kvalitetsarbetet och har en god och tydlig kommunikation med dina medarbetare. * Du är väl förtrogen med skolans styrdokument samt övrig relevant lagstiftning. * Du har kunskaper om, insikt i och vilja till samverkan och arbete med arbetsmiljöfrågor. * Du är en tydlig ledare som är van att fatta beslut, vågar se och hantera konflikter, och har förmåga att entusiasmera, förankra och leda verksamhetsutveckling. * Du arbetar nära och tillitsfullt tillsammans med personalen och har förmåga att tillvarata elevers och medarbetares idéer, kompetens och engagemang * Du ska ha ett positivt bemötande av vårdnadshavare och kunna ta tillvara deras engagemang och intresse av skolans utveckling. * Som ledare har du en tydlig målsättning och arbetar strukturerat, långsiktigt och uthålligt för att uppnå skolans vision. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till bil kan underlätta i arbetet. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då vi gör urval löpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med övriga verksamhetsområden i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Vårt uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Våra ledord är verksamhetsnytta, säkerhet, innovation och arbetsglädje. Vi har flera stora intressanta utvecklingsprojekt på gång som alla bidrar till samhällets utveckling och där behöver vi dig! Fortbildning för våra medarbetare är en viktig del för Lantmäteriet och vi möjliggör för olika typer av fortbildning ex. har vi Oreillys hela digitala utbildningspaket, events som Innovation days och Advent of Code. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en systemutvecklare med intresse för att jobba med CCM-system (CCM är ett system för att hantera och effektivisera utgående kommunikation med kunder, exempelvis OpenText/StreamServe). Du kommer att vara en del av ett agilt leveransteam som jobbar både med förvaltning och utveckling av Lantmäteriets utdatasystem som bygger på OpenText Exstream. Arbetet innefattar allt från kravinsamling, utveckling, konfiguration, tester (manuella och automatiserade) samt driftsättning. Vi arbetar med OpenText Exstream: Storyteller, Xmlin, scriptning, AFP, postprocessing via Docbroker samt arkivering via Collector. Andra tekniker vi använder är Java, Spring Boot, MS SQL, Oracle, Power Shell script och servermiljöer i både Windows och Linux. Vi arbetar med att öka automatiseringsgraden när det gäller test och använder bland annat OpenText Output Batch Compare. Vi ger alla medarbetare stort förtroende och tillit och du förväntas bidra till vår gemensamma trivsel, känsla av trygghet och tillhörighet. All kommunikation sker på svenska, både muntligt och skriftligt. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap samt säkerhetsprövning. Placeringen är på vårt huvudkontor i Gävle. Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen. Trivs du med att arbeta tillsammans med andra? Vill du ta eget ansvar, få möjlighet att påverka ditt arbete och jobba med moderna arbetssätt? Då kommer du att trivas hos oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom IT eller att du har införskaffat dig motsvarande kunskap på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Det kan exempelvis vara att du har gymnasieexamen/annan högskoleutbildning och arbetat med systemutveckling. För rollen krävs det att du kan kommunicera på svenska på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt. För att lyckas i rollen ser vi att du har flerårig arbetslivserfarenhet av att ha jobbat med systemutveckling samt att du har ett intresse kring CCM-system (CCM är ett system för att hantera och effektivisera utgående kommunikation med kunder, exempelvis OpenText/StreamServe). Det är meriterande om du har kunskap inom Java, Spring/Spring Boot, test, testautomation, Git, CCM-system samt servermiljöer i Windows/Linux. Det är även meriterande om du har erfarenhet av agila arbetssätt exempelvis Scrum eller Kanban. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är strukturerad, samarbetsorienterad och anpassar dig för att hitta win-win-lösningar genom ett prestigelöst arbetssätt mot våra gemensamma mål. Du tycker om att jobba i team och har lätt att skapa goda relationer och föra en dialog. Du förväntas bidra till vår gemensamma trivsel, känsla av trygghet och tillhörighet! Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med registerkon troll och säkerhetssamtal kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. I denna rekrytering kan 6 månaders provanställning komma att tillämpas.
Ockelbo kommun är en Plats att växa och vi som arbetar här värnar om våra medborgare och att ständigt utveckla kommunen. Vår vision är att vara en attraktiv arbetsgivare och att vi som arbetar här är stolta och engagerade i våra arbeten. En viktig framgångsfaktor tror vi är att skapa samma möjligheter att växa för våra medarbetare som för våra medborgare och i vår lilla kommun med ca. 500 medarbetare finns det möjligheter att göra skillnad – på riktigt! Här arbetar alla verksamheter i närhet till varandra och med korta beslutsvägar blir delaktighet och möjlighet att påverka en naturlig del i vardagen. Vi erbjuder alla våra månadsanställda medarbetare olika förmåner bl.a. möjlighet att semesterdagsväxla så beroende på ålder kan du ha upp emot 37 semesterdagar på ett år. Vi har även 2 000 kr i friskvårdsbidrag varje år samt tillgång till Falck Personalstöd. För oss är det också viktigt att alla medarbetare har möjlighet att kunna förena arbetsliv med privatliv. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi engagerade lärare till Perslundaskolan i Ockelbo kommun som tillsammans med sitt arbetslag vill skapa de bästa förutsättningarna och en trygg skoldag för alla elever. Som lärare kommer du ansvara för att planera, genomföra och utvärdera din undervisning, i samarbete med dina kollegor. Som lärare har du även ett samarbete med Elevhälsan. Huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar • Planera, genomföra och utvärdera undervisningen • Mentorskap • Ämnesundervisning • Skapa och utveckla en god miljö för lärande utifrån läroplan och styrdokument KVALIFIKATIONER Vi ser att du som söker är legitimerad lärare med behörighet för undervisning i Matematik åk.6-9, i kombination med andra ämnen. Tidigare erfarenhet av arbete som lärare ser vi som meriterande. Du står stadigt i skolans styrdokument och kan använda din kunskap på ett effektivt sätt i ditt dagliga arbete. För att lyckas i uppdraget har du ett professionellt förhållningssätt och arbetar för goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är en engagerad pedagog som tar ansvar för dina elevers resultat och lägger stor vikt i att anpassa din undervisning utifrån dina elevers olika förutsättningar och behov. Utdrag ur belastningsregistret krävs vid anställning. Tjänsten är tillsvidare men provanställning kan komma att tillämpas. ÖVRIGT Inom Ockelbo kommun finns ett politiskt beslut om att utdrag ur belastningsregistret krävs vid nyanställning. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Bor du utanför Ockelbo? Det är närmare än du tror; med X-trafik tar det 22 minuter från Gävle, 35 minuter från Sandviken och 35 minuter från Bollnäs att komma hit. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer