Pizzabagare
Kristersson, Robin
Pizzabagare m.fl.

Hej, jag söker duktiga pizzabagare , hör av dig till mig på mejl eller telefon mellan 14:00-17:00 så berättar jag mer om anställningen ,

25 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Yrkeslärare i vård- och omsorg, Campus Gislaved
Gislaveds kommun
Lärare i yrkesämnen

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Campus Gislaved har utbildningar i Anderstorp och Gislaved. Vi utbildar cirka 1200 vuxna varje år i kommunal regi med ett brett utbud; allt från SFI till yrkesutbildning och högskoleutbildningar på hemmaplan. Campus Gislaved är en del av Avdelningen för arbete och utbildning under kommunstyrelseförvaltningen. Vi fokuserar på att utbilda för arbete tillsammans med näringsliv och offentlig verksamhet i Gislaveds kommun.   Campus Gislaved undervisar vuxna från hela världen och därför är ett intresse för andra kulturer och samverkan med lärare i svenska som andraspråk en förutsättning för dig som ska undervisa i vård- och omsorgsutbildningen.  Arbetsuppgifter Undervisning i vård- och omsorgsutbildningar på vuxenutbildningen; Campus Gislaved. I tjänsten ingår planering av utbildningar i nära samarbete med rektor/ teamledare/kollegor och socialförvaltningen i Gislaveds kommun. Den vårdutbildning som Campus Gislaved erbjuder idag utbildar till yrkena; vårdbiträde och undersköterska. Under hösten kommer det även att startas upp kombinationsutbildning inom vård- och omsorg. Utbildningen är flexibel vilket betyder att vuxeneleverna både kan yrkesarbeta och utbilda sig, enligt en individuell studieplan. Vuxeneleverna studerar både på plats och via Teams och/ eller via egenstudier. I tjänsten kommer det även att ingå handledning, APL-kontakter och andra vanligt förekommande uppgifter inom läraryrket.   Kvalifikationer Vi söker dig som har Yrkeslärarutbildning, inriktning mot vård- och omsorgslärare, eller är nyfiken på att prova jobbet som yrkeslärare efter att ha jobbat som sjuksköterska i några år.   Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Intervjuer kommer att ske löpande även innan ansökningstiden går ut. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!    I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lagermedarbetare
Ht Centraler AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker en lagermedarbetare till HT Centraler – bli en del av vårt team! Nu söker vi på HT Centraler en lagermedarbetare till vårt lager i Nässjö. Vi är ett växande företag som levererar elcentraler och lågspänningsställverk till hela Sverige. Hos oss får du arbeta i fräscha lokaler med familjär stämning och korta beslutsvägar. Om rollen Som lagermedarbetare hos oss har du en viktig roll i vår produktion. Du kommer bland annat att: - Plocka upp inkommande gods och lägga det på lager - Plocka material och serva vår centralbyggnation - Hålla koll på och hantera förbrukningsmaterial - Köra kabelmaskin Vem söker vi? Vi söker dig som är självständig, ordningsam och lösningsorienterad. Du gillar att ta ansvar, arbeta strukturerat och trivs med att vara en del av ett team. Krav för tjänsten - Truckkort - B-körkort - Flytande svenska i tal och skrift Ansökan Skicka din ansökan med CV till [email protected] Vid frågor är du välkommen att kontakta Daniel på 076 310 05 65. Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Lärare i SVA och SVE på grundläggande nivå, Campus Gislaved
Gislaveds kommun
Grundskollärare

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Du kommer att ingå i vårt team för grundläggande och gymnasiala teoretiska utbildningar, med ansvar för svenska som andraspråk och svenska på grundläggande nivå. Vår verksamhet sker kontinuerligt under året och vi lägger stor vikt i att möta upp den enskilde studerandes behov och förutsättningar. Det är viktigt att du är flexibel och kan arbeta självständigt. Du kommer också ha möjligheter att påverka din egen situation inom verksamhetens behov.  Arbetsuppgifter Din huvuduppgift blir att ansvara för undervisningen i svenska som andraspråk och svenska på grundläggande nivå, gärna även i kombination med annat ämne. Som en del i ett team bidrar vi tillsammans för både trivsel och utveckling. Ett stort friutrymme kräver också ett stort ansvarstagande både för dig själv och verksamheten.  Kvalifikationer Du har en lärarexamen med legitimation för svenska som andraspråk och svenska på grundläggande nivå, gärna i kombination med annat ämne. Tidigare erfarenhet av flexibelt lärande, arbete med kombinationsutbildning och digital undervisning är starkt meriterande. Vi jobbar i team vilket innebär att vi söker en person som kompletterar övriga i teamet.   Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!    I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Maskinoperatör
Reviva Plastics AB
Maskinoperatörer, plastindustri

På Reviva tänker vi på plast på ett nytt sätt. Vi hör en ny era kalla och vi möter utmaningen. Vi har ett starkt engagemang för att göra plast till en del av ett hållbart samhälle och att utmana gränserna för vad som är möjligt inom utvecklingen av cirkulär plast som ett slutet kretslopp, från insamling till omvandling.   Under föregående år har vi byggt upp en helt ny produktionsenhet och gått från att vara 18 medarbetare till dagens 65. Nu är vi i färd med att färdigställa och starta upp ytterligare en helt ny avdelning. Den nya enheten kommer revolutionera sättet kring hur återvinningen av stäckfilm går till. Därmed behöver vi fylla på med engagerad personal. Är du en nyskapare som både gillar att utveckla och utvecklas? I så fall är det dig vi är på jakt efter? Tjänsten Initialt kommer du likväl som oss att behöva sätta dig in i hur processen fungerar med de nya linjerna, skapa hållbara flöden och arbeta fram rutiner för driften. När produktionen kommer i gång på sorteringsanläggningen ansvarar du och dina kollegor för att nå våra gemensamma produktionsmål. Du tränas i att lära känna vårt material och hur det fungerar ihop med våra maskiner för att på så vis kontinuerligt leverera högkvalitativa produkter. Vi är aktiva i våra roller där flexibilitet och varierande arbetsuppgifter är vår vardag. Vi är långsiktiga i de satsningar vi gör både i produktionen och i vår personal. Kompetensprofil Vi har en god blandning av kompetenser och egenskaper vilket bidrar till en spännande arbetsmiljö. Vi har därför utrymme för personer med ett ganska nytt intresse för industrin och som kompenserar bristen av erfarenhet med ett bra driv och en nyfikenhet, men även utrymme för dig som är väl bevandrad inom processindustrin och har kapacitet att hantera mer tekniskt avancerade arbetsuppgifter. Förhoppningsvis är du en person som bidrar till en god arbetskultur, är initiativtagande och har viljan att göra det där lilla extra. Initialt kommer tjänsten att innebära att du arbetar 2-skift. Det kan dock komma att förändras i takt med att vår produktion utvecklas. Det är ett krav att du har en god nivå på din svenska både i tal och skrift. Sist men inte minst ett stort intresse för teknik och processindustrin. Extra meriterande är förarbevis för truck och/eller hjullastare. Vi hoppas att vi har väckt din nyfikenhet och att du ska söka dig till oss som ett nästa steg i din karriär. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.trioworld.se Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Produktionsledare Logistik till AGES Hörle
Aiming Executive AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

DET HÄR ÄR VI Har du kört bil idag? Då har du förmodligen varit i kontakt med något vi har tillverkat. På AGES i Hörle skapar vi metallkomponenter som får fordon, teknik och industri att fungera – ofta osynligt, men alltid avgörande. Vi är omkring 100 medarbetare som tillsammans driver en verksamhet där kvalitet, pålitlighet och småländsk problemlösningsförmåga står i centrum. Här möter du en hjärtlig och jordnära kultur, med stolthet för hantverket och en ständig vilja att göra saker smartare. Vi är en del av AGES Industri – en börsnoterad industrikoncern med verksamhet i Sverige och Kina, omkring 500 medarbetare och tydliga ambitioner att växa tillsammans med våra kunder. Läs mer om oss HÄR. VARFÖR AGES? AGES är en ledande aktör inom tillverkningsindustrin, med en stark närvaro på marknaden och en fortsatt ambition att växa. Vi värdesätter innovation, kvalitet och en stark företagskultur där alla medarbetare har möjlighet att utvecklas. DET HÄR ÄR UPPDRAGET Bygg upp en starkare logistikfunktion På AGES befinner vi oss i en spännande tid där vi utvecklar hela vår fabrik – och den nya rollen som produktionsledare för logistik är skapad för att bygga upp ett starkare och mer förutsägbart materialflöde. Som produktionsledare ser du till att komponenter, material och produkter rör sig rätt – i rätt tid, till rätt plats och i rätt mängd. Tillsammans med ditt team på cirka 20 personer driver du allt från lagerhållning och komponentsförsörjning till interna transporter och emballage. Här finns stort handlingsutrymme och utvecklingspotential med möjlighet att förbättra och sätta din prägel på framtidens logistik. Som en del av den operativa fabriksledningsgruppen bidrar du med helhetsperspektiv när vi tar fabriken till nästa nivå. Skapa ett starkt lag Din viktigaste uppgift blir att leda teamet, och skapa tydlighet och stabilitet i en miljö där mycket rör sig snabbt. Du är närvarande i arbetet, stöttar medarbetarna och hjälper teamet att fokusera på vad som är viktigast just nu. Med personalansvar ser du till att bemanning, planering och utveckling fungerar – och att det är tydligt vem som gör vad och hur ni jobbar tillsammans. Det här är ledarskap på riktigt: att bygga förtroende, visa riktning och få människor att växa. Driva ett effektivt logistikflöde Du arbetar datadrivet utifrån nyckeltal för kvalitet, leveransprecision och tillgänglighet – och identifierar förbättringar som verkligen har effekt. Med helhetsblick och handlingskraft påverkar du hur vi optimerar lagernivåer, minskar ledtider och utvecklar samarbetet mellan logistik, produktion och planering. DET HÄR ÄR DU Erfaren inom produktion och logistik Du har arbetat som teamledare, arbetsledare eller liknande i en tillverkande verksamhet – gärna inom verkstads- eller fordonsindustrin – och har god förståelse för logistikflöden, lagerhållning och interna transporter. Du har erfarenhet av affärssystem och EDI-flöden, och gärna även komponentförsörjning – men det viktigaste är att du är van att leda människor i en operativ vardag där tempot är högt och många saker ska klaffa. Trygg och tydlig i ditt ledarskap Du är bra på att skapa struktur, hålla riktning och driva arbetet framåt. För dig handlar ledarskap inte om att stå bredvid – utan om att stå mitt i. Du lyssnar med närvaro, tar dig tid att förstå och ser varje uppföljning som en chans att visa att du bryr dig, på riktigt. Det skapar ett förtroende som märks – i samtalen ni har, i besluten ni fattar och i teamets vilja att ta ansvar tillsammans. För dig är det en självklarhet att dina medarbetare vet vad som förväntas och har rätt förutsättningar att lyckas. Analytisk, lösningsfokuserad och orädd att testa nytt Du gillar att mäta, följa upp och förbättra – och är van att analysera nyckeltal för att se vad som faktiskt gör skillnad. Du är nyfiken och tvekar inte att fatta beslut även när allt inte är helt på plats, och går hellre på en mina än att fastna i väntan. Vi söker någon som får saker att hända – och som ser förbättringar som en självklar del av jobbet. AIMS REFLEKTIONER Som produktionsledare för logistik kliver du rakt in i navet där allt hänger ihop: flöden, människor och beslut. Du får stort ansvar, stort förtroende – och stora möjligheter att forma hur framtidens logistik ska fungera. Du som gillar ordning, driv och praktisk förbättring – det här är din typ av uppdrag. DET HÄR HÄNDER NU Tror du att det här skulle kunna vara din nästa roll? Då vill vi gärna höra från dig. Lämna ditt CV och kontaktuppgifter här nedan så snart du har möjlighet – vi går igenom ansökningar löpande fram till 29 Juni. Om du undrar något eller vill veta mer om rollen innan du söker, är du varmt välkommen att höra av dig till Anna Josefsson, 070-2066 286 eller [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Servicepersonal inom städ och vårdnära service

Närservice, Jönköping Är du serviceinriktad och trivs med ett aktivt och varierat arbete? Nu har du möjlighet att söka en ledig tjänst som servicepersonal hos oss på Närservice vid Länssjukhuset Ryhov i Jönköping. Rollen som servicepersonal Vi söker dig som vill ha ett praktiskt och meningsfullt arbete inom städ och vårdnära service. Som en del av vårt team arbetar du i en miljö där hög kvalitet, gott samarbete och en positiv arbetskultur står i fokus. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av städning av avdelningar och mottagningar, men arbetet kan även inkludera vårdnära service, förrådshantering och beställningar. Just nu erbjuder vi två tjänsten som är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är schemalagd, för närvarande har den ena tjänsten arbetstider som huvudsakligen är förlagda mellan kl. 06.00 och 16.00, och den andra tjänsten mellan kl. 06.00 och 17.00. Tjänstgöring sker både på vardagar och helger, inklusive arbete var tredje helg. Observera att arbetstiderna kan komma att ändras i framtiden utifrån verksamhetens behov. För att arbeta inom Närservice behöver du ha fyllt 18 år. Din blivande arbetsplats Du blir del av en arbetsgrupp med ett gott samarbetsklimat där man hjälper och stöttar varandra, är måna om att göra ett gott arbete och har en trivsam och välkomnande stämning. Närservice inom Region Jönköpings län finns över hela länet och är tillsammans cirka 430 medarbetare. Läs gärna mer och se bilder från vår verksamhet här: Närservice som arbetsplats (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/verksamhetsstod-och-service-som-arbetsplats/) Läs om hur Verksamhetsstöd och service hjälper våra kunder, hur vi jobbar med kvalitet som strategi och värnar mänskliga rättigheter med mera: Verksamhetsstöd och service som arbetsplats (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/verksamhetsstod-och-service-som-arbetsplats/) Din profil Har du tidigare erfarenhet från arbete inom liknande områden är det en fördel, men inte ett krav – vi lägger stor vikt vid din vilja att lära och bidra. För att trivas i rollen som servicepersonal är det viktigt att du är kommunikativ, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga eftersom du jobbar både i nära samarbete med kollegor och medarbetare hos kund. Du är självgående, noggrann och har ett öga för kvalitet i det du gör. Vi värdesätter lojalitet, flexibilitet och en positiv inställning. Tjänsten passar dig som trivs med variation i ditt arbete - du har lätt för att ställa om och anpassa dig efter förändringar i din planering för att ge bästa möjliga stöd och service till våra kunder och patienter. Förståelse för människors olikheter och olika kulturella bakgrunder är också en viktig del i vårt arbete. Vi söker dig som har förståelse för de basala hygienrutinerna och följer dem i det dagliga arbetet. Arbetet innebär daglig kundkontakt i syfte att säkerställa en god planering av slutstädning i samband med patienters hemgång, samt ett nära samarbete med kollegor. Det kräver att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Eftersom datorn är ett naturligt verktyg i tjänsten, bland annat vid beställningar, behöver du ha grundläggande datakunskaper. Du bör också ha god fysik då vissa arbetsmoment är mer krävande. Vårt erbjudande till dig Som medarbetare hos oss får du möjlighet att arbeta i en flexibel och omväxlande roll där du självständigt planerar ditt arbete. Vi erbjuder en god introduktion där du får lära dig arbetet i din egen takt och växa in i rollen med stöd av kollegor. Tillsammans gör vi ett meningsfullt arbete som bidrar till både patientsäkerhet och trivsel i vårdmiljön. Att arbeta i Region Jönköpings län innebär att vara en del av en stor och trygg arbetsgivare där du varje dag är med och gör skillnad. Hos oss får du tillgång till flera anställningsförmåner – både sådana som ger trygghet och sådana som sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Amelia Hilmborn på telefon 010-24 22 712 eller via e-post: [email protected]. Amelia finns tillgänglig för frågor till och med 18 juli och därefter igen från 11 augusti. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 17 augusti. Välkommen med din ansökan. Vi läser inkomna ansökningar löpande, så vänta inte med din ansökan! Vi planerar att påbörja intervjuer med start v. 34. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Behandlare tidiga samordnade insatser barn och unga
Eksjö kommun
Socialsekreterare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Sedan våren 2025 finns i Eksjö kommun den nya enheten ”Enheten för förebyggande arbete barn och unga” vars verksamhet återfinns i samma lokaler som Mötesplats Gården som utgör både fritidsgård och arena för olika yrkesgrupper som arbetar för ungas bästa.  Enheten för förebyggande arbete barn och unga består av ungdomslotsar (fältverksamhet), arbetsgruppen ”TSI (tidiga samordnade insatser) barn och familj” och det kommunala aktivitetsansvaret (KAA).  Det övergripande syftet med enheten är att utgöra plattform för att samla aktörer som arbetar nära barn och unga i syfte att ge rätt hjälp i tid och förhindra att problem växer sig större. Att satsa på förebyggande arbete barn och unga var ett politiskt beslut som innebar en utökning av tjänster inom sociala sektorn under 2025, vilket resulterade i arbetsgruppen TSI barn och familj. Uttalade mål inom ramen för satsningen var att hitta former för att öka skolnärvaron och främja den psykiska hälsan bland barn och unga i Eksjö kommun och på sikt minska behovet av externa placeringar. Tidiga och samordnade insatser (TSI) är ett paraplybegrepp för strukturerad samverkan i förebyggande arbete. I fokus för dessa insatser i Eksjö kommun är barn och unga som visar tidiga tecken på en ogynnsam utveckling så som ett tidigt stadium av problematisk skolfrånvaro, en begynnande ohälsa, normbrytande beteende eller svårigheter i det sociala samspelet. Till följd av tjänstledighet inom gruppen TSI barn och familj söker vi nu en TSI-behandlare för ett vikariat under ett års tid. Vi söker dig som utifrån din specifika kompetens kan utgöra ett kugghjul i gruppen och komplettera kollegors kunskaper. ARBETSUPPGIFTER Inom TSI barn och familj arbetar TSI-samordnare, familjebehandlare (TSI-behandlare) och skolsocionom med att utföra och samordna icke biståndsbedömda insatser till barn och unga och deras familjer. Insatserna är frivilliga, av rådgivande och vägledande karaktär där samverkan med andra aktörer är centralt i arbetssättet. Samarbetspartners kan till exempel vara ungdomslots, skolpersonal, elevhälsa, fritidsledare, hälsocoach, områdespolis, socialtjänstens öppenvård, ledare inom föreningsliv eller andra för barnet viktiga personer. Tillsammans arbetar vi med helheten kring det specifika barnet/ungdomens behov och minskar kontaktytorna för familjen när det behövs insatser från olika parter. Medlemmarna i TSI barn och familj med skolsocionomen i spetsen, utgör också skolsociala team i olika konstellationer med personal från skola och kan arbeta på uppdrag från rektorer eller utifrån eget initiativ kring olika teman kopplat till förebyggande arbete barn och unga. Som TSI-behandlare arbetar du själv operativt i ärenden samtidigt som du har en samordnande funktion gentemot det team som skapats kring barnet/ungdomen. Inom gruppen turas vi om att vara ärendeansvarig med uppgiften att bland annat säkerställa uppföljningar av de aktiviteter som pågår. Du arbetar stödjande mot förälder eller ungdom beroende på matchning, ibland tillsammans med någon av verksamhetens ungdomslotsar. Sammanfattningsvis kan arbetet bestå av att: -utföra stödjande och vägledande samtal och aktiviteter gentemot föräldrar och barn/ungdom på universell och selektiv nivå -hjälpa familjer att skapa goda grundläggande rutiner, struktur och förutsägbarhet i familjelivet -stödja förbättrad kommunikation, minskade konflikter och hanteringen av utmanande livssituationer inom familjer -aktivera och samordna åtgärder utförda av andra aktörer kring det specifika barnet/ungdomens behov - utifrån kartläggning av bakomliggande orsaker till problematiska skolsituationer arbeta för att finna lösningar tillsammans med skola - samverka med skolans personal för att skapa en trygg skolmiljö på både individ- och gruppnivå - initiera samverkan mellan olika myndigheter och aktörer kring barn och unga på individ- och gruppnivå - arbeta med förebyggande och främjande insatser på gruppnivå som till exempel information eller utbildning till föräldragrupper, kompetensutveckling för skolpersonal och riktade aktiviteter till grupper av elever/ungdomar KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är socionom, socialpedagog, arbetsterapeut eller har annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig  • Har god dokumenterad erfarenhet av förändrings- och behandlingsarbete riktat mot målgruppen barn, unga och familj • Är flexibel, har ett eget driv och tar dig an nya arbetsuppgifter med god vilja • Har ett systemteoretiskt och salutogent förhållningssätt • Är kommunikativ och bra på att skapa relationer och god samverkan internt och externt • Är lösningsfokuserad och prestigelös Det är meriterande om du: • har utbildning i evidensbaserade behandlingsmetoder och föräldrastödsprogram, till exempel RePULSE, ABC (Alla Barn i Centrum) eller annat • har kunskap kring socialtjänstens arbete och uppdrag samt erfarenhet från kommunal öppenvård • har erfarenhet av tvärprofessionellt arbete och vana att samverka med andra professioner   • kan navigera i samhällssystemen, olika huvudmäns uppdrag och förstå hur förebyggande socialt arbete kan komplettera redan befintliga resurser B-körkort är ett krav då det sker resor i tjänsten. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Bilrekonditionerare sökes i Tranemo
Jobcenter in Sweden AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Bilrekonditionerare sökes i Tranemo  Jobcenter Recruitment söker nu en erfaren bilrekonditionerare åt kund i Tranemo.   Om jobbet Vi söker dig som har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta med fordon. Du kommer att arbeta med rekonditionering av bilar, vilket inkluderar tvätt, polering och invändig rengöring.  Arbetsuppgifter • Utföra grundlig tvätt och rengöring av bilar, både utvändigt och invändigt• Ta bort smuts, fläckar och lukt från bilars interiör• Polera fordonens lack för att återställa glans och skydda ytan • Rengöra och behandla textilier, skinn och andra material på bilar • Utföra vaxning och annan skyddande behandling av fordonens ytor • Hantera rengöringsmedel och maskiner på ett säkert och effektivt sätt • Kontrollera och säkerställa att bilarna håller hög kvalitet innan leverans • Arbeta efter arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter • Samarbeta med kollegor och kund för att möta specifika rekond behov     Krav för tjänsten • Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete med bilrekonditionering, dvs erfarenhet av polering och fordonstvätt  (obligatoriskt, även vid anställningsstöd)• B-körkort• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Datorvana • Engagemang i arbetet, punktlighet, noggrannhet   Meriterande • Uppfyller villkoren för nystartsjobb enligt Arbetsförmedlingens regler  Arbetsgivare   Jobcenter Recruitment Vi arbetar med rekrytering i hela Sverige och hjälper företag att hitta rätt kompetens. Anställningen sker hos kund i Tranemo – vi ansvarar för rekryteringen.  Ansökan Skicka in din ansökan redan idag – vi behandlar ansökningarna löpande. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, inte via e-post.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Infrastrukturarkitekt
Skogsstyrelsen
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du vara med och skapa lösningar som bidrar till ett balanserat bevarande och nyttjande av Sveriges viktigaste naturresurs – skogen? Nu söker vi en infrastrukturarkitekt till IT-enheten som kan bidra till myndighetens arkitektur och omsätta verksamhetens behov till hållbara, moderna tekniska lösningar. Din blivande arbetsplats Skogsstyrelsen IT-miljö innefattar bland annat världsledande bildanalys, AI-modeller för detektering av skogsskador, egenbyggda webbaserade IT-system, datawarehouse samt inköpta standardsystem. Skogsstyrelsens IT-miljö behöver fungera på geografiskt utspridda områden samtidigt som den tekniskt sett är samlad. Skogsstyrelsens IT-enhet har ett väletablerat samarbete med Enheten för verksamhetsutveckling och Geodataenheten där gemensamma frågor drivs för att stärka myndighetens arkitektur och arkitekturstyrning. Om IT-enheten Enheten består av drygt 40 kollegor som är uppdelade i ett par driftteam, ett supportteam, ett par utvecklingsteam och därtill ett antal resurskonsulter. Skogsstyrelsens IT-enhet - som i huvudsak är placerad på huvudkontoret i Jönköping - servar förutom huvudkontoret även cirka 80 lokala kontor runt om i landet, med allt från utveckling, förvaltning, drift och support. Hos oss får du arbeta på en omväxlande och vänlig arbetsplats med stora möjligheter till utveckling inom ditt arbetsområde. I arbetet ingår det bland annat  Att vara en viktig pusselbit i arkitekturteamet som arbetar utifrån IASAs rollbeskrivningar. Utöver ditt arbete med Skogsstyrelsens övergripande arkitektur och visualisering av arkitekturen kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på driften med att hålla samman och säkerställa att infrastrukturen går i linje med verksamhetens behov av applikationsstöd, nätverkskommunikation, datalagring och säkerhet. Du kommer att komma in i ett spännande skede då infrastrukturen på Skogsstyrelsen är i en fas där man ser över befintlig datacenterlösning med hjälp av förstärkning från extern samarbetspartner. I din roll som infrastrukturarkitekt förväntas du arbeta aktivt över hela Skogsstyrelsen för att på så sätt fånga upp tekniska behov ute i verksamheten. Du jobbar aktivt med att stödja utvecklingsinitiativ i frågor som avser infrastruktur och därigenom bidra till målarkitektur som du arbetar med tillsammans med övriga arkitekter. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning inom systemvetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig.  - God förståelse för IT-infrastrukturområdet som helhet med områden som - o Datacenter - o Databaser/SQL - o Övervakning - o Applikationshantering - o Säkerhet - Vana av arkitekturarbete inom IT-infrastruktur - Skapat och underhållit arkitekturella modeller inom IT-infrastrukturområdet   Meriterande kunskaper: - Certifiering eller motsvarande erfarenheter i IT-arkitektur - Erfarenhet av offentligt arbete - Erfarenhet av arbete med geografisk information (GIS) - Kunskap om molninfrastruktur och hybrida lösningar - Kvalitetsarbete inom IT-området För att trivas med arbetet har du förmågan att strukturera, dokumentera och analysera IT-system, verktyg och komponenter och dess förmågor, tekniker och information i modeller. Du kan i samarbete med arkitekter i andra roller och röra dig mellan olika arkitekturperspektiv och detaljeringsgrader. Arbetet kräver att du som person är nyfiken, analytisk och problemlösande utifrån ett helhetsperspektiv. Du har lätt för att samarbeta med andra men är också självständig, drivande och noggrann. Du har ett pedagogiskt arbetssätt och kan inkludera andra medarbetare. Du trivs i en miljö som präglas av nytänkande och kreativitet. Vidare är du kommunikativ och trivs med att hålla i presentationer och facilitera möten och workshops. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att ingå i olika grupperingar och delta som en lagspelare. Hos oss får du arbeta på en omväxlande och vänlig arbetsplats med stora möjligheter till utveckling. Vårt erbjudande till dig Att bli en del av ett härligt gäng på IT-enheten och få vara med att skapa värde till skogsägare, skogsföretag och naturintresserade i vårt avlånga land. Fina förmåner som bland annat ersättning för inköp av egen kontorsutrustning, förtroendearbetstid, distansarbetsavtal, friskvårdsbidrag och ersättning för offentligt finansierad hälso- och sjukvård.  Villkor Placeringsort är i första hand Jönköping, men placering på annan ort där vi har kontor kan diskuteras. Har du frågor kontakta gruppchef Senija Bakalbasic Delalic eller våra fackliga representanter, Rebecca Hunt för SACO och Rickard Åman för ST. Samtliga nås via vår växel 010 -172 10 00, eftersom vi går in i semestertider ber vi dig lämna dina uppgifter så hör den du sökt av sig så snart det är möjligt.  Välkommen med din ansökan senast 31 augusti! Det här är Skogsstyrelsen Skogsstyrelsen är en myndighet för frågor som rör skog. Vår vision är Skog till nytta för alla. Vår uppgift är att verka för att skogen sköts så att vi kan nå de skogspolitiska mål som riksdagen har beslutat. Vi finns i hela landet med kontor från Pajala i norr till Hässleholm i söder. Huvudkontoret finns i Jönköping. Tillsammans arbetar vi för att vår myndighet ska vara en vänlig arbetsplats där alla medarbetare trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Allt vårt arbete vilar på den statliga värdegrunden. Som nyanställd genomförs din introduktion i tre steg kompletterat med utbildningar som stärker dig som anställd såväl på Skogsstyrelsen som statsanställd. Vi har en ledaridé med följande värdeord: gemenskap, respekt, ansvar och nyfikenhet. Oavsett om du är ledare eller inte, hoppas vi att du delar dessa värdeord med oss.  Extra arbetsförmåner som kan göra stor skillnad för dig. Vi hoppas du kommer att trivas hos oss! Är du nyfiken eller har en fråga, tveka inte att höra av dig om du inte finner svar på vår hemsida: https://skogsstyrelsen.se/om-oss/ samt https://skogsstyrelsen.se/om-oss/var-verksamhet/jobba-hos-oss/ Välkommen till Skogsstyrelsen!

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025