REDO är Jönköpings mest spännande revisions- och redovisningsbyrå som erbjuder tjänster inom revision, redovisning, lön och rådgivning. REDO grundades i februari 2017 av tre auktoriserade revisorer med många års erfarenhet inom branschen. Sedan starten har man vuxit och är idag sammanlagt 20 medarbetare i teamet. Målsättningen är att vara ett aktivt stöd för företagsägare och ekonomipersonal i arbetet med att utveckla sin verksamhet genom ett digitalt arbetssätt. Läs mer på: www.redorev.se REDO vill bli fler och söker nu en Lönekonsult Vi vill fortsätta att växa och stärka upp med en ytterligare kollega inom löneområdet. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats med ambitionen att alla ska vara delaktiga och ha kul på jobbet med kunden i fokus. Tillsammans skapar vi Jönköpings bästa byrå. Tjänsten innebär i första hand löneadministration och rådgivning åt våra kunder. Vi ser din kunskap inom löneadministration som en tillgång och vill att du tillsammans med våra två lönespecialister stöttar övriga medarbetare på REDO och våra kunder inom detta område. Har du någon specialistkunskap värdesätter vi även det, vilket kan vara inom försäkring, förmåner, internationella lönekunskaper eller inom HR. Vi uppmuntrar till vidareutbildning och ser även detta som ett sätt att ytterligare hjälpa våra kunder. Jobbet utförs främst på vårt fräscha kontor i centrala Jönköping, men kan delvis även utföras på plats hos någon av våra kunder. Våra förväntningar är att du är REDO för rollen genom erfarenhet eller relevant utbildning samt behärskar svenska väl i tal och skrift. Du delar vårt brinnande intresse för att hjälpa våra kunder genom en hög servicenivå och proaktiv rådgivning. Förutom viljan att ha kul på jobbet, bör du vara en teamspelare som värnar om lagets gemensamma resultat. Vi hoppas att du vill bidra med konstruktiva synpunkter som utvecklar oss och verksamheten. För att passa in i teamet läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Vi är REDO om du är det! Skicka då in en ansökan där du beskriver din kunskap och erfarenhet och hur du ser att du matchar den vi söker. För mer information kontakta Malin Andersson, 036-33 66 915, eller Johanna Ottvar, 036-19 10 93. Du söker tjänsten via mail till [email protected] och urval sker löpande. Vi vill ha din ansökan senast 30 augusti. Vi kommer att ha semesterstängt vecka 28-31, och bekräftelser skickas därför när vi är tillbaka. Vi undanber oss annons- och CV säljare!
Uppdraget Vår kund söker nu en engagerad och erfaren Supply Planner till sitt globala planerings- och logistikteam. Här får du möjligheten att arbeta i ett internationellt sammanhang med fokus på planering, kundservice och logistikflöden i världsklass. Som konsult kommer du spela en nyckelroll i orderhantering, export, transportplanering och fakturering där du dagligen samarbetar med fabriker och globala kunder. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Orderhantering & exportdeklarationer Kundkontakt & service i internationella affärer Transport- och logistikplanering Container- & lastbilskalkylering Fakturering, reklamationer och kreditnotor Samarbete med fabriker och förståelse för logistiska flöden Proaktivt arbete med teamutveckling Kravprofil – vad vi söker hos dig Erfarenhet av logistik och transportplanering Van att arbeta i ERP-system och med Excel Flytande engelska i tal och skrift Förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och effektivt God ekonomisk förståelse och sifferkänsla Professionell och serviceinriktad attityd Meriterande Kandidatexamen inom logistik, produktion eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet från internationella marknader och exportregler Praktisk information: Plats: Huskvarna, Sverige Start: 1 juli 2025 Slut: 30 juni 2026 Omfattning: 50% Distansarbete: Nej Sista ansökningsdag: 30 juni 2025 Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, så skicka in din ansökan redan idag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Tycker du om att grotta ner dig i siffror och är intresserad av ett arbete med mycket eget ansvar? Här får du möjlighet att arbeta i ett spännande bolag där du ges utrymme att växa i rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget grundades 2000 och är en koncern beståendes av en familj av varumärken och är unik i sitt slag på den svenska marknaden. Företagets Shared Service Center skall verka utifrån gemensamma processer och system och administrera tjänster för hela koncernens helägda bolag. Företaget har ett 100-tal medarbetare och finns i moderna, fina lokaler i Jönköping. Verksamheten präglas av ett högt tempo och en varm och inbjudande arbetsmiljö. Vi berättar mer om företaget vid en intervju! Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent arbetar du med ditt team inom kundreskontra. Du arbetar med fakturering, felhantering av fakturor, avstämningar av betalningar, bevakningar, kontoavstämningar m.m i koncernens alla bolag. Du är också delaktig i den löpande bokföringen och löpande förbättringsarbete i processen. Då det är en stor koncern kommer arbetet att innebära mycket kontakt externt och internt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Arbeta i affärssystemet SAP Ekonomi och Excel Vara delaktig i att utveckla och effektivisera rutiner Hantera reskontran för funktionens bolag Arbeta med hantering av inkommande bankfiler Ha löpande kontakt med kunder och butiker Arbeta med fakturering och avstämningar Arbeta med kreditbevakning samt hantera inkassoärenden Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet God erfarenhet av att arbeta i Excel Du talar och skriver obehindrat på svenska Det är meriterande med kunskaper inom SAP Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har ett stort intresse för ekonomi och en vilja att utvecklas inom området. Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra och du ser inga problem med att stödja kollegor i deras arbete. Vidare är du mycket noggrann med detaljer i ditt dagliga arbete och du har en väl utvecklad förmåga gällande att hantera en arbetsbelastning som periodvis är högre. Övrig information Start: Omgående Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du vara med och utveckla kontaktcenter i Jönköping? Vill du använda din kunskap och erfarenhet för att stärka medborgarupplevelsen av vår kommun, både i det digitala och personliga mötet? Är du dessutom ett proffs på bemötande och service? Vi söker en verksamhetsutvecklare/kommunvägledare i en kombinerad tjänst. Ditt nya jobb Som kommunvägledare på kontaktcenter har du ett av kommunens viktigaste och mest utåtriktade jobb. Du svarar på frågor och förmedlar relevant information om allt från bygglov till förskoleplats. Du lyssnar, reflekterar och guidar vidare, alltid med ett tydligt mål: att leverera främsta service till våra medborgare via telefon, e-post, chatt och besök. Erfarenheten som kommunvägledare tar du vidare med dig i arbetet med verksamhetsutveckling med sikte på framtidens kontaktcenter. Här handlar det om att ta till vara på insikter och se behov och möjligheter i processen från medborgare till verksamhet, med enkelhet som nyckelord. Du samarbetar nära dina kollegor på kontaktcenter, du har också kontakter med många andra verksamheter i kommunen inom ramen för ditt uppdrag. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet av service. För att lyckas i rollen som kommunvägledare behöver du snabbt kunna ta in information och förmedla den på ett pedagogiskt sätt. Du har ett gott omdöme och är lyhörd i mötet med medborgare för att ge bästa möjliga service. Du är bra på att samarbeta och har lätt för att bygga relationer. Kort sagt: en god ambassadör för alla verksamheter och första intrycket för många medborgare. Erfarenhet som projektledare är viktigt för att du ska lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare. Du drivs av att utveckla allt från e-tjänster till lösningar med hjälp av AI i samverkan med andra och med medborgarfokus. Det innebär att du behöver ha aktuell digital teknisk förmåga och systemförståelse för ärendehantering, analys och processer. Du behöver också ha mycket goda kunskaper i svenska och det svenska samhället, samt goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder dig - ett utvecklande jobb i en spännande miljö - en arbetsgemenskap utöver det vanliga Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 6 augusti. Vi läser ansökningarna löpande och intervjuer genomförs efter att ansökningstiden har gått ut. Den 18-20 augusti genomförs korta intervjuer för den som går vidare. Önskar du komma i kontakt med någon av våra fackliga representanter: Amanda Nygren, Akademikerförbundet SSR tel. 036-107381 eller Rebecca Färgh, Vision tel. 036-102925. Om du vill veta mer om vad vi som arbetsgivare erbjuder läs mer https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss. För frågor Kontakta Ewa Ling Persson, kontaktcenterchef, tfn 036-10 21 69 eller e-post [email protected] Välkommen till oss Kontaktcenter i Jönköpings kommun har i uppdrag att samordna kommunens service och kontakt med allmänheten i nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag. Kontaktcenter är en drivande och betydelsefull aktör i kommunens utveckling för att öka service, kommunikation och tillgänglighet i alla sammanhang. Kontaktcenter är en del av Jönköpings kommuns kommunikationsavdelning. Avdelningen är placerad på stadskontoret. Din enhet är en av tre på kommunikationsavdelningen. Enheten kontaktcenter har cirka 22 medarbetare som är kommunvägledare och verksamhetsutvecklare. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Sommarvikarier sökes till Livsro Hemtjänst – Vi söker dig med hjärta för omsorg! Om oss: Livsro Hemtjänst är ett lokalt företag i Jönköping som erbjuder hemtjänst av hög kvalitet. Vi har en personalstyrka med stort engagemang, erfarenhet och kompetens inom omvårdnad och äldreomsorg. Vår arbetsplats präglas av mångkulturalitet, vilket vi ser som en styrka – både för vårt arbetsklimat och för att kunna erbjuda hemtjänst på flera språk, vilket ökar kundnöjdheten. Vi på Livsro strävar alltid efter att ge bästa möjliga bemötande och trygghet till våra kunder. Vi söker nu sommarvikarier för att förstärka vårt team och bidra till den kvalitativa omvårdnaden för våra äldre brukare under sommaren. Dina arbetsuppgifter: Som undersköterska/vårdbiträde hos oss kommer du att vara en viktig del i att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra brukare. Du kommer att arbeta med personlig omvårdnad och omsorg, och bidra till att vi kan upprätthålla vår höga standard på vård och omsorg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och omsorg. Stödja och aktivera kunden i vardagen, inklusive social samvaro och utevistelse. Servera måltider. Tvätta kläder och städa i kundens lägenhet. Dokumentation enligt SoL. Medicindelegering. Tillvarata kundens egna resurser och säkerställa deras välbefinnande. Kvalifikationer: Vi söker dig som: Har ett genuint intresse för äldre människor och deras välbefinnande. Behärskar svenska i både tal och skrift. Har B-körkort och kan arbeta både dagtid, kvällar och helger. Är flexibel och har ett ansvarstagande för ditt arbete. Det är meriterande om du är flerspråkig. Vi erbjuder: En arbetsplats där mångkulturalitet värderas och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Möjlighet att arbeta nära och skapa förtroende hos våra kunder. En flexibel arbetsmiljö med möjlighet att växa och utvecklas inom hemtjänstbranschen. För de som gör ett bra jobb finns möjlighet till fortsatt anställning efter sommarvikariatet. Sommarvikariat: Vi söker sommarvikarier som kan arbeta heltid under perioden vecka 30 - 34. Viktigt att du som söker kan arbeta mellan vecka 30 - 34. För dig som är intresserad av att arbeta med människor och göra en verklig skillnad i deras liv, är detta en fantastisk möjlighet att få erfarenhet inom vård och omsorg. Ansökan: Skicka in din ansökan och CV till oss. Vi ser fram emot att höra från dig! Vänligen notera: Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Är du studerande på socionomprogrammets sista år eller en glad pensionär som vill och kan arbeta extra i höst så är detta för dig! Vi söker nu en timvikarie till enheten för ekonomiskt bistånd. Att arbeta med ekonomiskt bistånd innebär att du kommer utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd samt aktivt stödja människor att stå på egna ben och nå självständighet såväl socialt som ekonomiskt. Du arbetar kartläggande och motiverande gentemot de du möter och samverkar med andra aktörer, både internt och externt. På enheten ekonomiskt bistånd arbetar 8 socialsekreterare, en 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Enheten ansvarar för arbetet med ekonomiskt bistånd, dödsbohandläggning, övergångsbostäder och felaktiga utbetalningar. Hos oss får du kompetenta och erfarna kollegor och nära arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Allt arbete inom enheten innebär ett kvalificerat socialt arbete där man utreder, bedömer och fattar beslut utifrån gällande lagar, rättspraxis och delegation. Är du studerande, eller har arbetat med ekonomiskt bistånd utan socionomexamen, vill vi att du har betyg i kursen socialrätt. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med eller haft praktik inom ekonomiskt bistånd tidigare eller har erfarenhet av myndighetsarbete. Kunskaper om MIX och verksamhetssystemet Combine är det meriterande. Körkort B-behörighet erfordras då resor i tjänsten förekommer. Vi söker dig som är strukturerad, har lätt för att samarbeta och skapa relationer samt har en förståelse för människor och deras ibland komplexa livssituationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett timvikariat med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tveka inte att söka idag om detta låter intressant! Vid rekrytering ska du uppvisa utdrag från polisens belastningsregister (Kontroll av egna uppgifter) samt uppvisande av slutförd kurs i socialrätt om du går socionomprogrammet. Om du tidigare arbetat inom ekonomiskt bistånd men ej har socionomexamen ska ett tjänstgöringsintyg uppvisas. Du ska även styrka din identitet med id-kort. KVALIFIKATIONER • Betyg i kursen Socialrätt • Tidigare arbetat med ekonomiskt bistånd • Erfarenhet av myndighetsarbete • Combine ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & vi & jobbet PostNord är alltid i rörelse. Gods, paket och försändelser sorteras, packas och skickas för att nå en väntande destination. Dagens förväntningar på leveranser är höga och här är du som terminalarbetare en viktig del för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Tillsammans hjälps vi åt för att leverera en hållbar och pålitlig kedja av eviga leveranser. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 68%. Anställningen startar omgående eller enligt överenskommelse och pågår fram till och med vecka 4. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på kvällstid ca 17:30-22:00, måndag- fredag eller söndag-torsdag. Terminalen ligger på Stolsvägen 1, Jönköping. Vad du kommer att göra - Sortera paket eller pall, manuellt eller med hjälp av maskin - Arbeta med inleverans/utleverans Vem du är - Självständig: En del av jobbet gör du ensam, men teamkänslan är viktig. - Inre lugn: Många saker samtidigt kan vara stressande, men behöver inte vara det. - Strukturerad: Kunder är beroende av sina leveranser. Ditt ansvar matchar deras förväntningar. - Positiv & orädd: Dela dina tankar och bidra till förbättring. Mångfald av människor och idéer gör oss bättre. - God styrka och rörlighet: Du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete. - Lagspelare: Kan inte nog poängteras. Samarbete vinner alltid i längden. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Samarbetsförmåga och laganda - Flexibilitet och positiv attityd - Svenska i tal och skrift - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Har du kunskap och erfarenhet av att stödja, utveckla och samverka så individer påbörjar sin väg till egen försörjning? Är du nyfiken på rollen som arbetsledare och gillar sömnad & service som skapar progression till arbete och studier? Vill du vara med och utveckla Sveriges nionde största kommun? Då har du ett jobb att söka. Om oss AMA (Arbetsmarknadsavdelningen) är en del av utbildningsförvaltningen och har cirka 80 medarbetare. Vi arbetar med arbetsmarknadspolitiska insatser för att förebygga och minska utanförskap. Inom AMA finns flera verksamheter som erbjuder stöd genom arbetsträning, rehabilitering, utbildning och utredning. Tjänsten är placerad i Enheten för Introduktion (EFI), där du tillsammans med kollegor och chefer arbetar med verksamhetsutveckling och veckovisa planeringsmöten. AMA:s uppdrag styrs av politiska beslut och ansvarsområdet kan komma att förändras. Ditt nya jobb Sömnad & Service erbjuder arbetsträning inom syateljé och lokalvård för deltagare som behöver en meningsfull, kreativ och coachande arbetsplats som en väg till egen försörjning. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med arbetsledarkollegor. Som arbetsledare är du delaktig i att planera, handleda och följa upp deltagare utifrån deras förutsättningar, mål och kompetensbehov. Deltagare följer ett individuellt anpassat arbetsträningsprogram där vi genom tydlig struktur, stödinsatser, anpassningar och uppföljningar arbetar mot utveckling. Du ansvarar för att skapa en trygg arbetsmiljö där deltagare trivs och utvecklas. Du coachar både individer och grupper och bidrar till att deltagarna utvecklar sina förmågor inför nästa steg i livet – mot arbete eller studier. I arbetet ingår även planering, inköp av material och leverans av beställningar. Du samarbetar nära kollegor inom AMA samt arbetskonsulenter och samordnare. Din kompetens Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning och erfarenhet av att arbeta med människor i utanförskap (exv arbetsterapeut, socionom, pedagog) - Kunskap om arbetsmarknads- och välfärdssystem - Goda kunskaper i svenska språket - Intresse och baskunskaper inom sömnad och skapande verksamhet. - Förmåga att arbeta lösningsfokuserat, kreativt och självständigt - B-körkort (krav) Meriterande: - Erfarenhet av MI (Motiverande samtal) och BIP - Erfarenhet av arbete med personer från andra kulturer eller socialt utsatta grupper Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och engagemang. Vi erbjuder dig - En kreativ och lösningsfokuserad arbetsmiljö - Stora möjligheter att påverka och bidra till deltagarnas utveckling - Kollegialt stöd, handledning och möjlighet till kompetensutveckling - En meningsfull roll där du varje dag gör skillnad Bra att veta Intervjuer kommer att ske under vecka 31. Vid anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister lämnas https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta någon av de fackliga företrädarna. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköping bättre – för alla. Kom och jobba med oss! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 3 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Älskar du mat och är redo för en karriär där människan står i centrum? På City Gross handlar allt vi gör om att hjälpa och inspirera våra kunder till en godare vardag. Vårt hjärta klappar lite extra för färskvaror och vi tror på människor. Vi tror vi blir bättre när vi har olika bakgrunder och erfarenheter. Oavsett om du frontar nyskördade grönsaker, styckar en perfekt köttbit, ser till att hyllorna alltid är välfyllda eller att vi har kampanjer som passar våra kunders behov, så är alla här av en enda anledning: att skapa en grym kundupplevelse. Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställningar på 14-27 timmar i veckan, provanställning tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetstider: Tidig morgon, sen kväll och helger förekommer som en naturlig del i arbetet. Du sätter pricken över i:et på kundupplevelsen Du har chans att sätta stort avtryck på våra kunders besök, därför har du ett viktigt uppdrag i att göra kundupplevelsen smidig och trevlig. Det kan innebära ett vänligt leende, en oväntad fråga eller en hjälpande inställning, så att kunden hittar rätt i butiken. Du ska se till att kunden går hem nöjd - och gärna med en extra vara i kassen och med en god känsla i kroppen! Vad kommer du att göra? Varje dag bjuder på nya möten och utmaningar, men några av dina huvuduppgifter är: Säkerställa att kunderna lämnar butiken med ett leende (och kanske en extra vara eller med ny inspiration) Arbeta med varupåfyllnad, beställningar och skapa en trivsam butiksmiljö med välfyllda och säljande hyllor Medverka till att vi erbjuder våra kunder fräscha och inspirerande färskvaruavdelningar Samarbeta med kollegor i hela butiken – vi är ett lag och hjälper till där det behövs! Vem är du? Du är en naturlig problemlösare som gillar fart och fläkt. Ett vänligt hej och en extra hjälpande hand är en självklarhet för dig. Har du ett stort intresse för mat och att sälja varor? Super! Om du arbetat i butik med färskvaror tidigare– ännu bättre! Vi tror att du: Har en gymnasieutbildning och behärskar svenska i tal och skrift. Eftersom våra kunder talar fler språk än så är det fantastiskt om du också gör det. Älskar att möta kunder och tycker att service ska vara genuin och engagerad Tycker om att göra saker tillsammans och bidrar med energi och glädje Är nyfiken, lösningsorienterad och ser när något behöver göras och är inte rädd för att kavla upp ärmarna för att få det gjort! Vad får du? Trygga villkor – Vi har kollektivavtal med Handels och Unionen. Prisvärd matkasse – Du får personalrabatt på allt från lyxiga helgmiddagar till snabbfixade vardagsräddare. Föräldraledighet med extra trygghet - vi erbjuder förstärkt föräldrapenning enligt kollektivavtal så att du kan njuta av din nya familjemedlem lite extra. Friskare och piggare kropp och knopp – Vi bryr oss om din hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag, så att du kan hålla igång på det sätt som passar dig bäst. Karriärmöjligheter på riktigt – Hos oss finns chans att växa! Många av våra butikschefer började precis där du är nu. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan – vi ser fram emot att träffa dig! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Sofia Nilsson, 036347707. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-09. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer