Stödassistent – daglig verksamhet, Bergvallen
Vetlanda kommun
Vårdare, boendestödjare

ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och skapa trygghet, utveckling och en meningsfull vardag för personer med autism? Nu söker vi en stödassistent till Bergvallen - en liten daglig verksamhet med stort hjärta och tydlig inriktning på kommunikation och autism. Bergvallen är Vetlanda kommuns minsta dagliga verksamhet och en lärande miljö för både brukare och personal. Här arbetar vi nära individen, med utgångspunkt i varje persons behov och förutsättningar. Vi använder tecken som stöd och AKK (alternativ och kompletterande kommunikation) som en naturlig del av vardagen och har ett tydliggörande arbetssätt. Du som arbetar här behöver vara lyhörd och ibland stå ut med tystnaden det är en viktig del av kommunikationen. Hos oss arbetar du både enskilt och i grupp, alltid med struktur, förutsägbarhet och delaktighet i fokus. Vi följer individuella scheman men gör också gemensamma aktiviteter som fungerar för alla. Rörelse och hälsa är viktiga inslag, och som medarbetare får du räkna med många steg under en dag! Vi jobbar aktivt med jämlik hälsa, kost, motion och med att skapa guldkant i vardagen - både genom små glädjestunder och festligare tillfällen. Just nu är Bergvallen i en spännande förändringsfas där en flytt till nya lokaler planeras. Det innebär att du får möjlighet att vara med och påverka hur framtidens Bergvallen ska se ut - alltid med brukarnas bästa i centrum. Vi söker dig som är trygg i dig själv, nyfiken och flexibel. Du behöver kunna arbeta självständigt och samtidigt vara en del av arbetsgruppen, där vi ibland snabbt behöver ställa om efter nya behov. För att trivas hos oss behöver du vara närvarande, lösningsfokuserad och engagerad i varje individs utveckling och välmående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och omfattningen är 80 procent. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har du bland annat tillgång till friskvårdsbidrag, fria bad och rabatt på massage. Läs mer om våra förmåner: https://vetlanda.se/formaner Gemensamt bidrar vi till mångfald där allas olikheter värdesätts. För att lyckas lär vi av varandra. Tillsammans är vi Vetlanda kommun. KVALIFIKATIONER • Du är utbildad undersköterska, har läst barn och fritid eller annan likvärdig utbildning. • B-körkort krävs. • Erfarenhet av autism och lågaffektivt bemötande är ett krav. • Vi lägger vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Lärare med behörighet att undervisa i musik
Jönköpings kommun
Grundskollärare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Ditt nya jobb Är du intresserad av uppdraget som lärare i musik på Hisingstorpsskolan i Jönköping? Då är du välkommen att söka den lediga tjänsten hos oss. Hos oss kommer du att bedriva undervisning i ämnet musik i vår fina musiksal på Hisingstorpsskolan.   Välkommen till oss Vårt skolområde består av två grundskolor, Hisingstorpsskolan F-6 och Vätterslundsskolan F-3. Skolorna är belägna i natursköna omgivningar på Bymarken i de västra delarna av Jönköping med närhet till naturen och vår ”skolskog”. För närvarande finns cirka 550 elever och ett 80-tal medarbetare inom skolområdet. Hisingstorpsskolan är en skolenhet med elever i åk F-6. På skolan finns i dagsläget ca 450 elever och drygt 60 anställda. Skolan är organiserad i ett arbetslag kring varje årskurs och det finns fem fritidshem på skolan. Skolområdet präglas av medarbetarnas strävan att bedriva undervisning av mycket god kvalitet, studiero och hög måluppfyllelse. Sedan några år arbetar vi aktivt med rastverksamhet och rörelseglädje som en del i trygghetsarbetet. Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att vi tillsammans skapar en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas. Din kompetens Vi söker dig som har examen och är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i ämnet musik. Under läsåret 2025/2026 kommer du att undervisa åk 3-6. Utifrån din behörighet kommer du också att undervisa i annat ämne på mellanstadiet. Är du i slutet av din utbildning och ännu inte har fått din legitimation är du också välkommen att söka tjänsten hos oss.  Vi söker en lärare som brinner för uppdraget att undervisa i ämnet musik samt har förmågan att planera och organisera gemensamma aktiviteter som till exempel skolavslutning, adventssamling mm. Du är en tydlig ledare och ser styrkan i att ingå i ett arbetslag tillsammans med andra behöriga lärare. Du är flexibel, förtrogen med läroplanen och trygg i din roll och med de arbetsuppgifter som ingår i uppdraget. Du är kommunikativ och har god förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du tar tillsammans med övriga kollegor ett gemensamt helhetsansvar för verksamheten samt medverkar till trivsel och samhörighet. Du arbetar strategiskt och strukturerat för hög måluppfyllelse, trygghet och studiero. Du utgår från elevernas individuella förutsättningar med målet att få dem att utvecklas, både kunskapsmässigt och socialt. Du förväntas ha god vana att dokumentera ditt arbete och har god kompetens gällande IT och digitala verktyg. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Om du är legitimerad lärare med inriktning fritidshem med behörighet i att undervisa i musik är du också välkommen att söka. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som musiklärare. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Biträdande förvaltare
Willhem AB (Publ)
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Biträdande förvaltare till Willhem i Jönköping Söker du en spännande och varierande roll inom fastighetsbranschen? Vill du vara med och skapa trygga och trivsamma bostadsområden i en roll med mycket kundkontakt? Då kanske du är vår framtida kollega!   Om rollen Som biträdande förvaltare blir du en nyckelperson i det dagliga arbetet med våra fastigheter och hyresgäster. Du arbetar nära fastighetsförvaltaren och stöttar i helhetsansvaret för våra områden – med uppgifter som rör allt från ekonomi och administration till kundkontakt och uthyrning. I Jönköping utgörs en stor del av beståndet av studentlägenheter vilket betyder att omflyttningen är relativt stor. I samband med omflytt är rollen som biträdande mer praktisk och en stor del av arbetstiden läggs ute i beståndet där du genomför besiktningar inför avflytt och scanning av lägenheter för uthyrning. Tjänsten innebär också ett tätt samarbete med vår centrala uthyrningsfunktion samt våra bovärdar. Rollen är bred, varierad och utvecklande – och passar dig som gillar att ha många kontaktytor och trivs i en verksamhet där vi hela tiden strävar efter att bli bättre.   Exempel på arbetsuppgifter: Uthyrningsrelaterade uppgifter på plats såsom visningar, 3D-scanningar och kontakt med hyresgäster Kommunikation och hantering av hyresgästärenden, t.ex. störningar, sena betalningar och olovlig andrahandsuthyrning Besiktning av lägenheter och uppföljning med hyresgäst, tex fakturering Vara delaktig i, och bidra till, ortens affärsplanering och resultat Medverkan i tillvalsprocesser och merförsäljning   Din profil Vi söker dig med relevant utbildning inom förvaltning, ekonomi eller fastighet alternativt motsvarande arbetserfarenhet. För att kunna komma in i rollen på bra sätt tror vi att du har tidigare erfarenhet inom några av områdena fastighet, kundservice, administration och/ eller ekonomi. Du har datavana och lätt för att lära dig nya system. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, ytterligare språk är meriterande. Du behöver också ha körkort för att kunna ta dig mellan fastigheterna. Som person tror vi att du är en person med ett stort eget driv som motiveras av affärsmässiga mål. Du kan arbeta självständigt men är framför allt en lagspelare som bidrar med positiv energi och lösningsfokus till teamet. Du är kommunikativ och inger förtroende i kontakt med såväl kollegor som kunder.   Willhem Jönköping I Jönköping äger och förvaltar Willhem drygt 1200 lägenheter. En stor del av vårt bestånd består av studentlägenheter och vi har både nyproducerade och äldre fastigheter i relativt centrala delar av Jönköping. Du kommer att bli en del av ett team på 8 kollegor i roller som fastighetschef, fastighetsförvaltare, teknisk förvaltare, bovärd, och en ytterligare biträdande förvaltare.   Vad vi erbjuder Hos oss får du en roll med stort ansvar och möjlighet att påverka. Du blir en del av ett bolag som är i ständig utveckling och som gärna testar nya vägar framåt. Vi tror på att arbeta tillsammans – laget före jaget – och vi värdesätter idéer och initiativ som bidrar till att vi fortsätter bli bättre. Utöver ett meningsfullt arbete erbjuder vi bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, sjukförsäkring, löpande kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter.   Ansökan Välkommen med din ansökan via https://jobb.willhem.se senast den 29 juli. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor kontakta Emanuel Karlsson, fastighetsförvaltare på [email protected] eller Mikael Jansson, fastighetschef på [email protected]. Innan erbjudande om anställning genomförs en bakgrundskontroll som innehåller rättslig och ekonomisk information. På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 280 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 58 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Butiksansvarig till Prylboden – The Store
June Avfall och Miljö AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

June Avfall & Miljö June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs av Jönköping, Habo och Mullsjö kommuner. Sedan 2018 har vi ansvaret för sophämtning, slamtömning och drift av sortergårdar för invånarna i de tre kommunerna. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare får du chansen att arbeta för en bättre miljö. Vi jobbar utifrån våra värdeord – engagemang, respekt och ansvar – som är en naturlig del av hur vi arbetar tillsammans varje dag. Vi ser alla medarbetare som en viktig del av vår framgång. Här finns ett stort engagemang och en gemensam vilja att jobba för en mer hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi tar nästa steg i vårt återbruksarbete och öppnar en helt ny typ av butik för hållbar konsumtion! I höst slår vi upp portarna till Prylboden – The Store, mitt i hjärtat av Jönköping. Här kan invånarna lämna och hämta prylar, upptäcka återbruk i ny tappning och bli en del av ett smartare sätt att konsumera. Nu söker vi en pigg och driven butiksansvarig som vill vara med och bygga upp butiken från grunden. Om rollen Som butiksansvarig får du får du möjligheten att skapa en inspirerande och välfungerande butiksmiljö för våra kunder och besökare. Du ansvarar för den dagliga driften och ser till att våra kunder får en positiv upplevelse. Du är navet i verksamheten, både framför och bakom kulisserna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - Arbetar i butik tillsammans med övrig personal - Bidra till en positiv upplevelse för alla som besöker butiken - Ansvar för skyltning och att butiken är inspirerande och välfylld - Planerar bemanning och schemaläggning - Fungerar som länk mellan butiken och övriga projektgruppen Tjänsten är en visstidsanställnings t.o.m. 31 januari 2026, med en omfattning på ca 70%. Arbetstiden är förlagd till både vardagar och helger. Är det här du? Vi söker dig som har erfarenhet av butiksförsäljning, gärna från att ha varit med vid en öppning eller etablering. Du har en positiv inställning, mycket energi och ett starkt engagemang för att ge kunder ett vänligt och professionellt bemötande. Du trivs med att vara ansiktet utåt för verksamheten och känner dig trygg i en ledarroll där du får vara en förebild för dina kollegor. Du är självgående, strukturerad och har lätt för att kommunicera med både kunder och medarbetare. Ett intresse för miljö, hållbarhet och återbruk ser vi som en självklarhet – du tror på idén om en återbruksbutik och vill vara med och göra skillnad. Vi gör urval och kallar till intervjuer löpande under ansökningstiden. Välkommen att söka redan idag! Upplysningar Elin Wetter, Projektledare: 036-171918, [email protected] Kristoffer Krantz, Marknadschef, 036-171910, [email protected] Ida Thulin Prins, Fackligt ombud för Vision: 036-171911,? [email protected] Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Commercial Business Partner

För att driva vår verksamhet vidare inom affärsområdet Cluster Packaging Service Nordics letar vi just nu efter en ersättare till vårt ekonomiteam. Syftet med denna roll är att stödja vårt affärsområde inom business controlling. Du kommer att arbeta nära hela verksamheten och har många kontaktytor såsom sälj, finans & operations. Ditt arbete fokuserar bland annat på kreditkontroll av kunder, analys av försäljning/operations, finansiell rapportering, styrning/internkontroller, samordning av rapporteringsmodeller, processförbättringar, bokslut, och att främja hållbarhet inom verksamheten. Vem är du? Vi söker dig som är självgående, kommunikativ, och serviceinriktad med bakgrund inom ekonomi/business controlling. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och vill gärna utvecklas över tid i vår avdelning. Du är en van användare av Excel. Krav på mycket goda kunskaper i engelska och svenska. Din framtida arbetsplats Hållbarhet utgör hjärtat i vår affärsmodell och vi är stolta över vår hållbarhetsstrategi For Now and For Next, som fokuserar på dagens utmaningar såväl som på de som kommer att påverka framtida generationer. Vi har en väletablerad organisation som jobbar nära marknaden med starkt kundanpassade koncept. Att förverkliga potentialen hos våra medarbetare har högsta prioritet. Hos oss får du möjlighet till självständig prioritering av ditt dagliga arbete i en modern miljö med kollegor i olika åldrar och nationaliteter. En trygg och hälsosam arbetsmiljö och att stötta våra medarbetares välmående är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi våra medarbetare en rad förmåner, bl a: Sjukförsäkring Friskvårdsbidrag Regelbundna hälsoundersökningar Tandvårdsförsäkring Subventionerad lunch Förmånscykel Aktiesparande m.m Fair recruitment på DS Smith På DS Smith har vi åtagit oss att rekrytera från ett brett urval av kandidater. Vi eftersträvar att vara en arbetsplats med mångfald där alla kan förverkliga sin potential. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och vi hoppas att du söker tjänsten även om du inte nödvändigtvis uppfyller alla krav. Ansökan och mer information Tjänsten är en tillsvidareanställning med möjlighet till placering i Värnamo eller Solna. Om du har frågor om tjänsten, hör av dig till rekryterande chef Sofia Knutsson: [email protected] Kontakta vårt rekryteringsteam via [email protected] om du har frågor om processen eller problem med din ansökan. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Vi använder arbetspsykologiska tester och screeningfrågor som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Sista ansökningsdag är 9:e augusti, tillträde enligt överenskommelse. Om DS Smith DS Smith är en del av International Paper och består av ca 70 000 medarbetare över hela världen. Vårt erbjudande består av att ta fram förpackningslösningar i wellpapp, både kundunika och av standardmått. Utöver detta tillhandahåller vi ett sortiment av kompletterande emballage, ex. utfyllnadsmaterial, stötskydd och förslutning, för att kunna ge kundanpassade och klimatsmarta lösningar efter behov. DS Smith Sverige har ca 640 anställda och omsätter ca 2 miljarder SEK. Det svenska företaget har verksamhet i Värnamo, Mariestad, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på https://www.dssmith.com/sv/packaging Varmt välkommen med din ansökan - vi ser redan fram emot att höra från dig!

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Lärare i SV/SVA till Hubbarpsskolan
Tranås kommun
Grundskollärare

OM ARBETSPLATSEN Barn och utbildningsförvaltningen i Tranås ger barn och unga en värdefull start i livet. Vi ansvarar för förskoleverksamhet, förskoleklass och grundskola, fritids, gymnasium, anpassad grund- och gymnasieskola och elevhälsa. Vårt mål är att erbjuda en inkluderande, trygg och utvecklande miljö där elever och medarbetare trivs. Genom att bli en del av vår förvaltning får du möjligheten att vara med och påverka och göra Tranås till en ännu bättre skolkommun. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet i Tranås kommun. Hubbarpsskolan är en mångkulturell grundskola för elever åk F-6 med fritidshem som är centralt belägen i Tranås och erbjuder närhet till aktiviteter och natur. Om du pendlar är det inget problem då skolan ligger nära tågstationen. Vi arbetar för att vara en trygg skola med kompetent och behörig personal. I våra mål ingår att alla elever ska känna att de lyckas och få möjlighet att utvecklas så långt som möjligt. Vårt arbete och förhållningssätt präglas av ett inkluderande förhållningssätt och goda relationer till elever och vårdnadshavare. Vi ser det kollegiala lärandet som en utgångspunkt för att skapa ny och fördjupad kunskap, som leder till utveckling av skolans verksamhet. Elevhälsoarbetet är centralt i verksamheten och vi har tillgång till elevhälsans alla professioner. Vi har tre arbetslag på skolan uppdelat på fritidshemmet, åk F-3 och åk 4–6. På skolan finns speciallärare/-pedagoger, kurator och skolsköterska. Tillsammans är vi ett glatt gäng som trivs på vår skola och har nära till skratt. Vi har tre hälsoinspiratörer som ansvarar för en hälsoplan med olika aktiviteter som bidrar till att skapa gemenskap och trivsel i personalgruppen. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa i ämnena svenska och Sva. Du kommer att bedriva undervisning och pedagogisk verksamhet som motiverar, engagerar, ökar delaktighet och måluppfyllelse för samtliga elever. I arbetet ingår uppgifter som att planera, dokumentera, följa upp och utvärdera enskilt samt tillsammans med närmaste kollegor och arbetslag. Du kommer att ingå i ett av skolans två arbetslag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska/Sva för åk f-6. Tidigare erfarenhet av liknande roll är meriterande men inget krav.  För att passa i denna roll tror vi dessutom att du är/har: Stabil: Du är driven och trygg förebild för elever. Du är kontrollerad i stressade situationer och fokuserar på rätt saker. Sätter upp och håller tidsramar. Flexibel: Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har förmåga att individualisera och variera undervisningen utifrån elevernas behov. Elevernas bästa är alltid i fokus och ditt förhållningssätt präglas av att se möjligheterna i förändringar. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och är trygg i din roll. Tydlig: Som person är du en tydlig och kommunikativ ledare och har lätt för att anpassa dig. Du arbetar enligt ett inkluderande förhållningssätt och är van vid att tillämpa ett lågaffektivt bemötande i de situationer där det krävs. Pedagogisk: God förståelse för hur människan och i synnerhet barn tar till sig kunskap. Anpassar sättet att förmedla budskap efter målgruppen.  Samarbetsförmåga: Du arbetar bra med andra människor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden.  Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Servicetekniker Värnamo
2Complete AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du ha ett flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik? Du arbetar på fältet och utgår hemifrån med servicebil. I tjänsten kommer du att arbeta med både problemlösning och service till företagets kunder. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas. Troligtvis har du en teknisk gymnasieutbildning i bagaget. Du har tidigare erfarenhet av tekniskt arbete och/eller service i någon form. Kunskap inom el, mekanik och elektronik är starkt meriterande. Som person är du villig att lära dig nya saker, bra på att jobba både självständigt och i team. Du gillar tekniska utmaningar och är lite av en naturlig problemlösare. Du är bra på att ta olika typer av människor och du drivs av personlig utvecklig och att skapa win-win mellan dig och dina kunder. Du innehar B-körkort är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska. Arbetstiderna är måndag till fredag 7-16, jour förekommer. Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt av vår kund. Vad erbjuder vi? Nu erbjuder vi dig ett spännande arbete med mycket variation. Du kommer bli en del av ett arbetslag med bra samanhållning och mycket kunskaper. Dagligen kommer du att få träffa kunder och vara en del av att se till att deras vardag fungerar. Du erbjuds bland annat:• En anställning på ett företag världsledande i sin bransch• Utvecklingsmöjligheter• Flexibilitet och servicebil • Marknadsmässig lön och jourtillägg Vad innebär rollen? Arbetsuppgifterna består i huvudsak av service, förebyggande underhåll och reparation av automatiska entrélösningar. Arbetet bedrivs huvudsakligen på egen hand ute hos företagets kunder i Värnamo med omnejd. Du är kundens kontaktperson och deras ansikte utåt i serviceorganisationen. Dina arbetsuppgifter som servicetekniker kommer bland annat att innebära:• Planera och prioritera serviceuppdrag • Självständigt utföra service, underhåll och reparationer • Rapportera utförda uppdrag till kund och den egna verksamheten • Föreslå förbättrings- och/eller uppgraderingsåtgärder till kund Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Lokalvårdare

Vi söker lokalvårdare till Värnamo för kontorsstädning mm. Önskvärt med tidigare erfarenhet men inget krav.

25 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Verkställande Direktör / Koncernchef
Finnveden Executive AB
Verkställande direktörer m.fl.

Habo Energi-koncernen består av tre bolag med sammanlagt 40 medarbetare. Vår verksamhet omfattar eldistribution, elhandel, fjärrvärme, fiber och uthyrning av bostäder och lokaler. Vi ägs till 100% av Habo Kommun och vårt samhällsansvar och engagemang för kommunen syns tydligt i vår verksamhet. Verkställande Direktör/Koncernchef Habo Energi har sedan ca tre år tillbaka påbörjat en framgångsrik förändringsresa. Vi söker nu en ny VD/Koncernchef som kan fortsätta på inslagen väg, vidareutveckla och ta bolaget till nästa utvecklingsnivå – affären i fokus. Vår ambition är att bli Sveriges ledande energikoncern när det gäller ekonomi, medarbetare, kund och innovation. Koncernen består av 40 kompetenta medarbetare som under din ledning arbetar för att nå strategiplanens uppsatta mål där bl.a. helhetssyn och kundfokus är hörnstenar i det gemensamma arbetet. Styrelsen i Habo Energi är vald av Kommunfullmäktige Habo Kommun men är helt professionell och till vardags verksamma som ledare från koncernens olika branscher med fokus på att stärka kommunens tillväxt, trygghet och attraktivitet utifrån ägardirektivet. Som VD/Koncernchef har du det övergripande ansvaret att leda, planera och utveckla Habo Energikoncernen, som innefattar eldistribution, elhandel, fjärrvärme, fiber samt bostäder och lokaler med affärsmässigt fokus tillsammans med samhällsansvaret. Affärsområdena spänner över flera branscher, organiserade i tre bolag, vilket kräver goda ledaregenskaper. I rollen som VD/Koncernchef arbetar du både strategiskt med verksamhetsstyrning och operativt med förändringsarbete i en organisation som är inne i en intensiv utvecklingsresa. Bolaget och dess verksamhet har påbörjat en period med stora och viktiga investeringar. Som VD/Koncernchef leder du ledningsgruppen och rapporterar till styrelsen. Gemensamma ägardialoger sker kontinuerligt. Profil För att lyckas i rollen som VD/Koncernchef behöver du vara en erfaren ledare som brinner för att utveckla verksamhet, organisation och medarbetare. Du har ett tydligt affärssinne, kommersiellt driv och är utvecklingsorienterad i din läggning. Du tänker strategiskt, med starkt fokus på att leverera resultat. Du är van att arbeta mot strategiska mål och samtidigt driva operativ verksamhet framåt. Du förstår vikten av att vara lyhörd och att bygga och vidmakthålla goda relationer. Du har förhandlingsvana och erfarenhet av att arbeta med externa entreprenörer och konsulter samt en god förståelse för beslutsprocessen i kommunala bolag. Som ledare är du närvarande och coachande. Du har en jordnära personlighet och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när detta behövs. Du är vidare en lagspelare som har förmåga att se helheten. Du har en tydlig ledarprofil med ett kundorienterat synsätt, ett stort engagemang och en klok helhetssyn. Du förstår värdet av att involvera medarbetare inför förändringar och beslut. Koncernen har bland de högsta medarbetarbetygen inom energibranschen som skapar förutsättningar för en hållbar och positiv vidareutveckling. Vi ser att du har mångårig erfarenhet av ledarskap inom energibranschen (el, fjärrvärme och/eller fibernät eller fastighet) eller liknande bransch. Du har god erfarenhet av arbete med stora investeringar och ekonomisk uppföljning av projekt. Du har vidare erfarenhet av att leda andra chefer och leda en ledningsgrupp. Du har akademisk utbildning inom relevant område. Du har goda IT-kunskaper samt goda språkkunskaper i svenska och engelska. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Dambergs, tfn +46 72 206 20 84. Om du finner tjänsten intressant tveka inte att skicka in en ansökan innehållande CV samt personligt brev. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast, dock senast den 10 augusti. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Lärare i spanska
Mullsjö kommun
Grundskollärare

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER Är du engagerad, språkintresserad och brinner för att göra skillnad i klassrummet? Vi söker nu en lärare i spanska till ett föräldravikariat på högstadiet med start så snart som möjligt redan den 11 augusti och fram till slutet av oktober. Som lärare i spanska ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp undervisningen i enlighet med läroplanen. Du arbetar nära kollegor i arbetslaget och bidrar till en trygg, utvecklande och inspirerande lärmiljö för eleverna. KVALIFIKATIONER • Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i spanska, eller annan relevant utbildning och erfarenhet. • Du har goda pedagogiska färdigheter och ett tydligt ledarskap i klassrummet. • Som person är du trygg, flexibel och har en god samarbetsförmåga. • Du har ett positivt förhållningssätt och en vilja att bidra till skolans gemensamma utveckling. Tidigare erfarenhet av undervisning på högstadiet är meriterande. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025