Maskinoperatör | Lernia Bemanning | Jönköping
Lernia Bemanning AB
Maskinoperatörer inom ytbehandling, trä

Är du redo att ta nästa steg i din karriär som maskinoperatör? Vår kund söker engagerade och pålitliga medarbetare till sin växande verksamhet i Jönköping med omnejd. Ta chansen att bli en del av ett dynamiskt team där ditt arbete gör skillnad varje dag. Om tjänsten Som maskinoperatör hos vår kund kommer du att ansvara för produktionen av kökskomponenter i trä. Dina arbetsuppgifter innefattar att hantera och övervaka maskiner, utföra kvalitetskontroller och sköta materialhantering. Arbetet är skiftbaserat, vilket innebär att du kommer att arbeta i 2-skift. Ditt fokus kommer att ligga på att säkerställa effektivitet och noggrannhet genom hela produktionsprocessen för att garantera hög kvalitet på de slutliga produkterna. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har grundläggande teknisk utbildning och erfarenhet av arbete inom industri. Du bör ha god förståelse för säkerhetsföreskrifter och kvalitetsstandarder samt praktisk erfarenhet av att hantera verktyg och maskiner. Erfarenhet av att arbeta i team och förmåga att följa instruktioner noggrant är avgörande. Du behöver ha grundläggande kunskaper i svenska, både i tal och skrift, för att säkerställa effektiv kommunikation på arbetsplatsen. Meriterande Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom industri som montör eller med CNC-maskiner, vilket ger dig en fördelaktig insikt i arbetsprocesserna. Utbildning inom mekanik eller produktionsteknik kan också vara en fördel, liksom erfarenhet av att arbeta med kvalitetskontroll. Möjlighet att hantera flera uppgifter samtidigt och anpassa sig till förändringar är värdefullt. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Industrimedarbetare | Lernia Bemanning| Värnamo
Lernia Bemanning AB
Montörer, träprodukter

Är du redo att ta nästa steg i din karriär som industriarbetare? Vår kund söker engagerade och pålitliga medarbetare till sin växande verksamhet i Jönköping med omnejd. Ta chansen att bli en del av ett dynamiskt team där ditt arbete gör skillnad varje dag. Om tjänsten Som industriarbetare hos vår kund kommer du att ansvara för produktionen av kökskomponenter i trä. Dina arbetsuppgifter innefattar att hantera och övervaka maskiner, utföra kvalitetskontroller och sköta materialhantering. Arbetet är skiftbaserat, vilket innebär att du kommer att arbeta i 2-skift. Ditt fokus kommer att ligga på att säkerställa effektivitet och noggrannhet genom hela produktionsprocessen för att garantera hög kvalitet på de slutliga produkterna. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har grundläggande teknisk utbildning och erfarenhet av arbete inom industri. Du bör ha god förståelse för säkerhetsföreskrifter och kvalitetsstandarder samt praktisk erfarenhet av att hantera verktyg och maskiner. Erfarenhet av att arbeta i team och förmåga att följa instruktioner noggrant är avgörande. Du behöver ha grundläggande kunskaper i svenska, både i tal och skrift, för att säkerställa effektiv kommunikation på arbetsplatsen. Meriterande Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom industri som montör eller med CNC-maskiner, vilket ger dig en fördelaktig insikt i arbetsprocesserna. Utbildning inom mekanik eller produktionsteknik kan också vara en fördel, liksom erfarenhet av att arbeta med kvalitetskontroll. Möjlighet att hantera flera uppgifter samtidigt och anpassa sig till förändringar är värdefullt. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Speciallärare, specialisering språk-, skriv- och läsutveckling
Värnamo kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vi behöver förstärkning till vår stödorganisation på Gröndalsskolan! Skolan är en 7-9 skola med ca 450 elever uppdelade på tre arbetslag. Våra mål för läsåret är “En hållbar och hälsosam arbetsmiljö för hög elev- och personalnärvaro” samt “Alla elever ska ges möjlighet att nå sin fulla potential genom att bland annat utveckla sin språkliga förmåga i alla ämnen”. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära stöd till elever i klass, i mindre grupp eller enskilt. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med kompensatoriska verktyg, vägleda och stötta skolans pedagoger, analysera svårigheter i lärmiljöer, kartläggningar samt delaktighet vi upprättande av åtgärdsprogram. Du är en naturlig del i skolans stödorganisation och har ett nära samarbete med skolans specialpedagog, speciallärare samt resurspedagoger.  Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig/legitimerad speciallärare med specialisering språk-, skriv- och läsutveckling och behörig för skolår 4-6 eller för åk 7-9. Tjänsten kräver att du är engagerad, ansvarstagande och har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Som person är du tydlig, lyhörd och sätter elevernas behov i centrum. Du har lätt för att knyta relationer till såväl elever, föräldrar och kollegor. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Villkor Vi jobbar med löpande urval och intervjuer under ansökningsperioden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.   Barn- och utbildningsförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för förskolor, grundskolor, gymnasieskola, vuxenutbildning och kulturskola i kommunen. Tillsammans utbildar vi 7500 barn- och elever i en trygg och inspirerande miljö att växa och utvecklas på. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/barn--och-utbildningsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Redovisningsekonom
RF-SISU SMÅLAND
Redovisningsekonomer

RF-SISU Småland är Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas regionala och lokala organisationsled med främsta uppgift att stödja specialidrottsförbund/medlemsorganisationer regionalt och lokalt. Alla landets idrottsföreningar ska ha tillgång till ett likvärdigt och anpassat stöd oavsett idrott och geografisk hemvist. Vår huvudsakliga uppgift kan sammanfattas i att företräda, leda och stödja samt att bilda och utbilda inom föreningsidrotten. Vi skapar förutsättningar för vårt distrikts idrotter att nå svensk idrotts gemensamma vision. Svensk idrott – världens bästa! Läs mer om oss här: www.rfsisu.se/smaland Idrottsservice Småland AB söker redovisningsekonom Många idrottsföreningar och förbund är i behov av att få hjälp med sin ekonomi. Idrottsservice Småland AB, som tillhandahåller tjänster inom ekonomisk administration, är ett helägt bolag av RF-SISU Småland. Vi växer och är i behov av fler medarbetare. Vi söker en redovisningsekonom och erbjuder en tillsvidareanställning på 100 % (6 månaders provanställning) med start i december 2025, med fördel placering i Jönköping. Arbetsuppgifter • Löpande bokföring • Hantering av leverantörsfakturor • Fakturering • Löneadministration, vilket omfattar registrering av löner (även efterarbete till olika myndigheter), reseräkningar och avvikelserapportering • Bokslut Vi värdesätter att du som söker tjänsten • Har grundkunskaper och erfarenhet inom ekonomi och bokföring • Har grundkunskap och erfarenhet av lönehantering • Har intresse och erfarenhet av moderna system och digitalt arbetssätt samt av att utveckla befintliga rutiner och processer • Är flexibel, noggrann, samarbetsvillig och bra på att prioritera • Är väl förtrogen med idrottsrörelsens organisation RF-SISU Småland är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarnas regionala organisation i Småland. Vi företräder, utvecklar, utbildar och stödjer idrottsföreningar och specialidrottsdistriktsförbund (SDF) i Småland. Vårt uppdrag är regionalt och består av två delar – ett idrottsuppdrag där vi stödjer, företräder och utvecklar idrottsrörelsen i gemensamma frågor och ett folkbildningsuppdrag där vi ska sätta idéer i rörelse och stimulera till utveckling av idrotten genom bildning och utbildning. Vi tar avstamp i idrottsrörelsens gemensamma värdegrund – Idrotten vill. Vi har tre kanslier (Jönköping, Kalmar och Växjö) i Småland med 49 medarbetare som arbetar med olika former av föreningsutveckling samt stöd och service till de 1 700 idrottsföreningar och idrottsförbund som finns i Småland. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Ansökan, tillsammans med meritförteckning, personligt brev, löneanspråk och en motivering av varför just du är lämplig för jobbet, ska vara oss tillhanda senast 30 augusti 2025. Körkort är en förutsättning för tjänsten, då resor till kund förekommer. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tillträde av tjänst sker 1 december 2025. Ansökan görs via formulär nedan. Läs mer om Idrottsservice Småland AB och RF-SISU Småland på vår webbplats: www.rfsisu.se/smaland Upplysningar om tjänsten lämnas av Axel Nyquist, VD, tfn 036-34 54 55 Anders Johansson, vice VD, tfn 036-34 54 06 Eva Persson, facklig företrädare Unionen, tfn 036-34 54 10 Vi undanber oss vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Ekonomichef till Kitron, Jönköping
Meritmind AB
Ekonomi- och finanschefer

Vi söker nu en engagerad och affärsdriven ekonomichef som vill vara en del av vår tillväxtresa. Hos oss erbjuds du en nyckelroll med det övergripande ansvaret för att leda och utveckla ekonomifunktionen. Är du en kommunikativ och pedagogisk ekonomichef som trivs i en central roll där du är högst delaktig i verksamhetens utveckling och tillväxt? Då kan det här vara en intressant tjänst för dig! I rollen som ekonomichef ligger helhetsansvaret på att leda och utveckla ekonomifunktionen med fokus på kvalitet, effektivitet och affärsnytta. Du säkerställer välfungerande processer inom redovisning, rapportering, budgetering och prognosarbete, samtidigt som du arbetar både operativt och strategiskt. Som nyckelperson i organisationen är du ett nära stöd till VD och ledningsgruppen i affärsmässiga beslut, där du med din finansiella kompetens bidrar till att stärka lönsamheten och skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt. Du spelar en viktig roll i att säkerställa att verksamheten når sina övergripande affärsmål. Rollen innefattar personalansvar för ett team om fem medarbetare och rapportering sker direkt till VD. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Övergripande ansvar för att leda och hantera arbetet inom ekonomiavdelningen Årsbokslut med årsredovisning och deklaration Budget och prognosarbete Ansvar för finansiella rapporter och prognoshantering till Kitron ASA och ledningen. Hantera och följa upp KPI:er och aktiviteter för att förbättra företagets operativa resultat, lönsamhet och konkurrenskraft Stödja VD och ledning med beslutsunderlag för operativa och strategiska beslut Vem är du? För att lyckas i rollen som ekonomichef hos oss behöver du ha ett starkt affärsfokus och ett genuint intresse för analys och ekonomistyrning. Du arbetar självständigt, driver dina uppgifter med stort engagemang och agerar proaktivt. Du har också en god förmåga att leda och inspirera ditt team mot gemensamma mål. Din förmåga att förklara ekonomiska samband på ett tydligt och pedagogiskt sätt bidrar till ökad förståelse och stärker det ekonomiska kunnandet i hela organisationen. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, där du får arbeta nära verksamheten och bygga förtroendefulla relationer. Vi värdesätter ett prestigelöst förhållningssätt och söker dig som med engagemang och samarbetsvilja vill vara med och driva affären framåt – tillsammans med oss. Kvalifikationer och erfarenhet Högskoleutbildning inom ekonomi Minst fem års erfarenhet som ekonomichef, gärna inom tillverkningsindustrin och med ansvar för direktrapporterande personal Goda kunskaper inom redovisning, rapportering och analys Erfarenhet av större affärssystem som IFS eller SAP samt mycket goda kunskaper av Excel Förmåga att arbeta både operativt och strategiskt Flytande kunskaper både muntligt och skriftligt i svenska och engelska Placeringsort: Jönköping Om Kitron Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA. Koncernens moderbolag finns i Norge där det också är börsnoterat. Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt. Omsättningen ligger på ca 7 miljarder norska kronor, varav 1,2 miljarder genereras i Sverige. På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 340 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner. Läs mer på https://kitron.com/ Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Catharina Bülow, tel 0736-531321. Vänligen observera att urval, svar på frågor och intervjuer kommer göras from vecka 32 men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Välkommen med din ansökan

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Servicepersonal med inriktning måltidshantering

Närservice, Jönköping Är du serviceinriktad och trivs med ett aktivt och varierande arbete? Nu har du möjlighet att söka en ledig tjänst inom måltidshantering hos oss på Närservice i Jönköping! Rollen som servicepersonal med inriktning måltidshantering Vi söker dig som vill arbeta praktiskt med ett meningsfullt arbete inom måltidshantering och städ på en arbetsplats som värdesätter god kvalité och ett gott samarbete. I den här tjänsten får du arbeta med måltidshantering vilket innebär tillberedning och servering av frukost till patienter och servering av lunch, fika och kvällsmat. Du hanterar disk och beställer mat och specerivaror. Arbetet innebär också sjukhusstäd i form av allmänna ytor, toaletter och trapphus på sjukhuset. Arbete vid dator är dagligt förekommande. Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde i augusti och till och med 30 november, med möjlighet till förlängning. Arbetstider på både vardagar och helger förekommer. I huvudsak arbetar du med arbetstider kl. 06.15-16.15 och kl. 08.00-18.00 på vardagar, samt arbetspass förlagda var tredje helg. För att arbeta inom Närservice ska du ha fyllt 18 år. Din blivande arbetsplats Närservice inom Region Jönköpings län finns över hela länet och är tillsammans cirka 430 medarbetare. Läs gärna mer och se bilder från vår verksamhet här: Närservice som arbetsplats (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/verksamhetsstod-och-service-som-arbetsplats/). Närservice är en del av Verksamhetsstöd och service. Läs om hur Verksamhetsstöd och service hjälper våra kunder, hur vi jobbar med kvalitet som strategi och värnar mänskliga rättigheter med mera: Verksamhetsstöd och service som arbetsplats (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/verksamhetsstod-och-service-som-arbetsplats/) Din profil Det här arbetet passar dig som har lätt för att samarbeta med både kollegor och kunder. Att vara serviceinriktad i ditt arbete är en självklarhet för dig. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter, är självgående och arbetsam. För oss är det viktigt att du är noggrann och håller en hög kvalité i ditt arbete. Du är lojal och har en flexibel och positiv inställning. Har du erfarenhet från arbete i kök eller med städ, eller harlivsmedelsutbildning, är det en fördel men det är inget krav för tjänsten. Vi ser gärna att du har god vana av att arbeta med kunder och service. För det här jobbet behöver du ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Då vi använder datorn som arbetsredskap,bland annat för att göra beställningar, behöver du ha grundläggande datakunskaper. Du behöver även ha god fysik då en del tyngre arbetsmoment ingår i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och din motivation för arbetet liksom att du har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker i jobb. Du behöver ha förståelse för de basala hygienriktlinjerna och arbeta utefter dessa. Vårt erbjudande till dig Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett omväxlande och flexibelt arbete där du får ta eget ansvar och lägga upp ditt arbete självständigt. Som servicepersonal hos oss gör du ett meningsfullt jobb och får bidra till patienttrivsel på sjukhuset och till de måltider som är en viktig del i patienters tillfrisknande. När du är ny hos oss är vi måna om att du ska få en bra introduktion och komma in i jobbet på bästa sätt. Du blir väl omhändertagen och får en god upplärning, men också möjlighet att snabbt ta eget ansvar i arbetet och växa in i rollen. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/). Har du frågor om tjänsten? Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Fredrik Högberg, mail [email protected], telefon 010-241 09 70. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 13 juli. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/).

30 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Servicepersonal med inriktning måltidshantering

Närservice, Jönköping Är du serviceinriktad och trivs med ett aktivt och varierande arbete? Nu har du möjlighet att söka en ledig tjänst inom måltidshantering hos oss på Närservice i Jönköping! Rollen som servicepersonal med inriktning måltidshantering Vi söker dig som vill arbeta praktiskt med ett meningsfullt arbete inom måltidshantering och städ på en arbetsplats som värdesätter god kvalité och ett gott samarbete. I den här tjänsten får du arbeta med måltidshantering vilket innebär tillberedning och servering av frukost till patienter och servering av lunch, fika och kvällsmat. Du hanterar disk och beställer mat och specerivaror. Arbetet innebär också sjukhusstäd i form av allmänna ytor, toaletter och trapphus på sjukhuset. Arbete vid dator är dagligt förekommande. Tjänsten är ett vikariat med tillträde i augusti och till och med årsskiftet, med en tjänstgöringsgrad på 83%. Möjlighet till förlängning finns. Du har dina arbetstider kl. 06.15-16.15 och kl. 08.00-18.00 på vardagar. För att arbeta inom Närservice ska du ha fyllt 18 år. Din blivande arbetsplats Närservice inom Region Jönköpings län finns över hela länet och är tillsammans cirka 430 medarbetare. Läs gärna mer och se bilder från vår verksamhet här: Närservice som arbetsplats (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/verksamhetsstod-och-service-som-arbetsplats/). Närservice är en del av Verksamhetsstöd och service. Läs om hur Verksamhetsstöd och service hjälper våra kunder, hur vi jobbar med kvalitet som strategi och värnar mänskliga rättigheter med mera: Verksamhetsstöd och service som arbetsplats (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/verksamhetsstod-och-service-som-arbetsplats/) Din profil Det här arbetet passar dig som har lätt för att samarbeta med både kollegor och kunder. Att vara serviceinriktad i dittarbete är en självklarhet för dig. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter, är självgående och arbetsam. För oss är det viktigt att du är noggrann och håller en hög kvalité i ditt arbete. Du är lojal och har en flexibel och positiv inställning. Har du erfarenhet från arbete i kök eller med städ, eller harlivsmedelsutbildning, är det en fördel men det är inget krav för tjänsten. Vi ser gärna att du har god vana av att arbeta med kunder och service. För det här jobbet behöver du ha goda kunskaper i svenskai tal och skrift. Då vi använder datorn som arbetsredskap,bland annat för att göra beställningar, behöver du hagrundläggande datakunskaper. Du behöver även ha godfysik då en del tyngre arbetsmoment ingår i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och din motivation för arbetet liksom att du har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker i jobb. Du behöver ha förståelse för de basala hygienriktlinjerna och arbeta utefter dessa. Vårt erbjudande till dig Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett omväxlande och flexibelt arbete där du får ta eget ansvar och lägga upp ditt arbete självständigt. Som servicepersonal hos oss gör du ett meningsfullt jobb och får bidra till patienttrivsel på sjukhuset och till de måltider som är en viktig del i patienters tillfrisknande. När du är ny hos oss är vi måna om att du ska få en bra introduktion och komma in i jobbet på bästa sätt. Du blir väl omhändertagen och får en god upplärning, men också möjlighet att snabbt ta eget ansvar i arbetet och växa in i rollen. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/). Har du frågor om tjänsten? Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Fredrik Högberg, mail [email protected], telefon 010-241 09 70. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 13 juli. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/).

30 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Timanställd gymnasielärare i svenska till Per Brahegymnasiet
Jönköpings kommun
Gymnasielärare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Kom till oss och skapa lärglädje! Ditt nya jobb Du kommer att undervisa i svenska och i tjänsten ingår även mentorskap för elever. Du kommer att tillsammans med kollegor och elever, planera och genomföra den pedagogiska verksamheten. Det är en självklarhet att du möter alla elever i deras lärande, utifrån deras behov, samtidigt som du verkar för att väcka deras engagemang och eget ansvarstagande. Välkommen till oss Per Brahegymnasiet (PB) är en skola som är innovativ och nytänkande, men som också vilar på en historisk grund och som värnar om sina traditioner. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas. Skolan har ca 1500 elever och 150 medarbetare och är vackert beläget mitt i centrala Jönköping. De högskoleförberedande utbildningarna som vi erbjuder är EK, ES, IB, NA och SA. Skolan är organiserad i fyra rektorsområden med gemensamma stödfunktioner. På PB blir du en del av stans bästa och mest engagerade kollegium som motiverar, inspirerar och utmanar eleverna. Det skapar förutsättningar för en riktigt bra skola, där vi bygger kunskap och erfarenhet, som eleverna har nytta av resten av livet. Vår profil präglas av kreativitet och engagemang med ett internationellt fokus. Vi behöver nu förstärka vårt team - är du den vi söker? Din kompetens Vi söker dig som har lärarexamen för gymnasiet i svenska, eller studerar och närmar dig examen. Du har lätt för att bygga relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi fäster stor vikt vid förmågan att se möjlighet till förbättring och utveckling av vår verksamhet och att du är nyfiken på att testa nya metoder och arbetssätt. Våra förväntningar på dig som lärare är att du ser utvecklingsarbete och kollegialt lärande som en självklar del i din profession. Du har även förmågan att möta eleverna utifrån deras olika behov och förutsättningar för lärande samt förmåga att intressera, entusiasmera och engagera elever. Undervisningen är för dig en del i helheten att eleven når sina mål och du är trygg i att arbeta över professionsgränser och nyfiken på att tillsammans med kollegor undersöka vår undervisning och anpassa den för att optimera möjligheterna för eleverna att lära. Bra att veta Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/ För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga examensbevis, relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret, ha gärna det förberett till eventuellt intervju. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vid anställning i Jönköpings kommun krävs att du styrker ditt medborgarskap i Sverige. Ha gärna handlingar som styrker det förberett till eventuell intervju, såsom pass, nationellt ID-kort eller personbevis kombinerat med ID-handling. Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut, så tveka inte att inkomma med din ansökan! Vill du veta mer? Kontakta angiven kontaktperson för annonsen eller sök upp en facklig företrädare via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som gymnasielärare på Per Brahegymnasiet! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Avarn Jönköping söker gruppledare nattetid
Avarn Security AB
Väktare och ordningsvakter

Vi tror på ansvarstagande, samarbete och att visa omtanke mot kollegor och omvärlden. Vi ska vara förebilder för andra. Dina tidigare erfarenheter i livet är intressanta och du kommer att få möjlighet att använda och utveckla dem hos oss. Arbetstider: Natt Tjänsteställe: Jönköping Varaktighet: Tillsvidare Tillträde: 2025-10-01 eller tidigare vid överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal   Vi söker en engagerad och erfaren gruppledare till vårt team! Som gruppledare kommer du att ha en central roll i vår verksamhet och vara ansvarig för att leda, motivera och stödja ditt team för att nå uppsatta mål. Som gruppledare natt kommer du att jobba ute i driften med ronderande verksamhet kombinerat med administrativ tid på kontoret. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att planera, organisera och koordinera arbetsuppgifter, säkerställa effektivt arbetssätt och följa upp resultat. I din roll ingår även att ge löpande feedback och utveckla medarbetarnas kompetens. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har erfarenhet som arbetsledare eller från liknande ledande position, har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att kommunicera och inspirera ditt team. Du är handlingskraftig, lösningsorienterad och trivs med att ta ansvar för både den dagliga driften och personalens utveckling.  Kvalifikationer Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • fyllt 18 år innan du påbörjar uppdraget • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Meriterande kvalifikationer är erfarenhet av arbete i bevakningsbranschen, visst tekniskt kunnande, ledarskapserfarenhet. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-07-30 sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar.  Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt.  För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas. Avarn Security har uppnått utmärkelsen som ett Karriärföretag tack vare vårt starka engagemang för medarbetarnas trivsel och utveckling. Genom att skapa en inkluderande och mångfaldsfrämjande företagskultur ger Avarn Security sina anställda möjlighet att trivas och växa i sina roller. Företaget värderar kompetens och erbjuder kontinuerlig utbildning, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare för de som söker en spännande karriär inom säkerhetsbranschen

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Frisör med känsla för både hår & människor?

✂️ Essens Hår och Hud i Jönköping söker en frisörkollega på 100 % 📍 Jönköping | 💇‍♀️ Start: Enligt överenskommelse | 🗓 Öppning: 1 september 2025 Nu söker Essens en ny stjärna till teamet! Vi letar efter dig som är frisör i hjärtat, vill jobba 100 % och som längtar efter att få vara en del av något större – något meningsfullt, genuint och lyxigt på samma gång. 🌿 Vad är Essens? Essens är inte bara en salong – det är en plats att trivas på, växa i och vara stolt över. Här möts du av en varm, modern och jordnära atmosfär med högt i tak och hjärtat på rätt ställe. Vi blandar kvalitet och professionalism med glädje, omtanke och ett leende i spegeln – varje dag. Hos oss är det viktigt att både kunder och kollegor känner sig trygga, sedda och uppskattade. Essens är salongen som tar välmående på allvar, där stress byts ut mot stillhet, yta får innehåll, och där vi faktiskt lyssnar – både på kunder och varandra. Och ja, vi bjuder gärna på skratt, stöd och kaffe med mjölk också. ☕💛 💇‍♀️ Vi söker dig som: Är utbildad och erfaren frisör Vill arbeta 100 % i en professionell och personlig miljö Är genuin, självgående och har hög känsla för service Vill jobba i ett team där vi hjälps åt, lyfter varandra och har kul Trivs i en miljö där omtanke, utveckling och kvalitet går hand i hand 💼 Vad du får hos oss: En trygg och långsiktig arbetsplats Nya, stilrena lokaler mitt i Jönköping – öppnar 1 september Exklusiva behandlingar som Headspa och lyxiga produkter Möjlighet att påverka både vardag och verksamhet Kollegor som hejar, stöttar och inspirerar En arbetsgivare som vill ditt bästa – både i och utanför salongen Vi letar inte efter perfektion – vi letar efter personlighet, passion och en bra känsla. Hos oss får du vara dig själv, samtidigt som du växer i din roll och bidrar till att skapa Jönköpings mest uppskattade skönhetsupplevelse. 📩 Låter det som du? Skicka ett meddelande eller ring så tar vi en kaffe och ser om vi passar ihop. Emma Ryd 📞 076-392 00 60 📧 [email protected] 📸 Instagram: @essensharhud

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025