Enhetschef Ärendestöd och Service
Länsstyrelsen i Norrbottens län
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du bli en del av något större och bidra till en hållbar utveckling för Norrbotten och ökad trygghet i vårt län och ut mot omvärlden? Vi söker en utvecklingsinriktad, engagerad och trygg chef till enheten för ärendestöd och service – en nyckelfunktion i vårt arbete med att fortsatt utvecklas som en effektiv och rättssäker myndighet. Enheten för ärendestöd och service är en av fyra enheter inom Avdelningen för Verksamhetsstöd. Avdelningens uppdrag är att genom stöd och service stärka Länsstyrelsens förmåga att möta samhällets behov och förändringar. Vi gör det genom att arbeta proaktivt inom våra ansvarsområden, vara lyhörda för de vi är till för samt driva och utveckla effektiva processer. Enheten har ett brett uppdrag och är en viktig del av myndighetens stödprocesser, här hanteras allt från diarieföring, arkiv och IT-samordning till reception, lokalförsörjning och vaktmästeri. För en rättssäker och effektiv informationshantering är kontinuerlig förbättring, prioritering, utbildning och löpande stöd viktigt. Säkerhetsfrågorna ökar i betydelse vilket också  färgar enhetens arbete. Vid enheten jobbar 13 medarbetare. Dina arbetsuppgifter Som chef för enheten har du en central roll i myndighetens informationshantering och service. Du driver och utvecklar verksamheten, är en trygg beslutsfattare och samverkar för att nå goda resultat. Du har förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt inom dina ansvarsområden. Som enhetschef har du ett verksamhets-, personal- och budgetansvar. Du leder enheten och ansvarar för planering, prioritering, samordning, verksamhetsutveckling och uppföljning i linje med länsstyrelsens mål. Som chef på länsstyrelsen är du del av Länsstyrelsens chefsgrupp, avdelningens ledningsgrupp, samt nationella nätverk med andra länsstyrelser.  Med den statliga värdegrunden som bas skapar du goda förutsättningar för en väl fungerade verksamhet, en god arbetsmiljö och ett lärande för medarbetare och organisation. Om dig Vi söker dig som har - Akademisk utbildning inom till exempel offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap eller annan motsvarande utbildning/erfarenhet arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av ärende- och informationshantering - Erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning - Flerårig erfarenhet av att arbeta som chef/ledare - God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt förmåga att anpassa din kommunikation till olika målgrupper. Du är en trygg, tydlig och engagerande ledare med förmåga att skapa ett gott arbetsklimat. Som chef är du stödjande och har vana av att utveckla team. Du är lösningsorienterad, pedagogisk och har lätt att kommunicera. Med ett strategiskt och strukturerat arbetssätt har du förmåga att prioritera och fördela uppgifter, särskilt i perioder med hög arbetsbelastning. Du har ett genuint intresse för enhetens uppdrag där god intern service och helhetssyn på uppdragen är centralt. Du har lätt att skapa förtroendefulla relationer, föra dialog och samverka för att tillsammans hitta goda lösningar. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete med - digital ärende- och informationshantering samt informationshantering - förvaltningsjuridiska frågor - interna servicefrågor - säkerhetsfrågor Bra att veta  Vi använder oss av sex månaders provanställning. Kallas du till intervju kan du komma att få göra ett arbetsprov. Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap.   Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare. Vi jobbar tillsammans för att skapa samhällsnytta var dag och säkerställer att nationella mål och beslut för genomslag i länet. Vi tror på var och ens förmåga att självständigt driva sitt dagliga arbete, där du som medarbetare får rätt förutsättningar till arbetslivsbalans. Vi erbjuder dig: • Goda utvecklingsmöjligheter • Individanpassade anställningsvillkor • Hälsofrämjande aktiviteter och en hållbar arbetsmiljö • Flexibla arbetstider, extra semesterdagar och möjlighet till distansarbete Vi tror på kraften i att arbeta för något större, vikten av att ha plats för livet och att alla våra medarbetare ska känna sig delaktiga i vår kunskapsrymd. Övrigt Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Utvecklingsingenjör deponier till Förädlingen 
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Civilingenjörsyrken inom gruvteknik och metallurgi

Job Posting End Date / last application date: 2025-09-05 Vi söker dig som trivs i en omväxlande och spännande roll där du utgör specialiststöd inom området deponi. Välkommen in med din ansökan!     Framtidens viktigaste jobb   Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?  Din roll   Rollen som deponiingenjör ingår i sektionen Materialprocesser som är en del av Malmförädlingen i Kiruna. Vårt uppdrag är uppdelat i ansvarsområdena vatten och dammar, deponier, transport av stora mängder gods på flak samt servicetjänster mot väg och lastmaskinstjänser. Arbetsgruppen består av 10 personer med chefer, ingenjörer, transportledare och KMA-samordnare.   Som deponiingenjör kommer du att utgöra ett specialiststöd inom sektionen. Du kommer att jobba tätt ihop med transportledarna och du ingår även i sektionens ledningsgrupp. Tillsammans säkerställer sektionen att vi utför vårt uppdrag på ett säkert sätt. Du kommer i samverkan med interna och externa resurser planera, samordna och utveckla deponerings- och efterbehandlingsverksamheten.  Du kommer även att samverka i markanvändningsfrågor och utgöra internt stöd inom ansvarsområdet samt arbeta med att utföra försök med växtetablering inför kommande efterbehandlingsåtgärder.  Du kommer medverka, ta fram underlag och stödja processerna kring tillståndsansökningar och vid kontakter med tillsynsmyndigheter.   Det här har du med dig   I denna roll kommer du att ha daglig kontakt med verksamheten och andra avdelningar vilket kräver en hög grad av samarbetsförmåga och att kunna ta hänsyn till olika perspektiv. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och har lätt för att bygga förtroende, både inom ditt team och med andra delar av organisationen. Du är en skicklig problemlösare och har förmågan att hitta lösningar tillsammans även i komplexa situationer.   Högskoleingenjörsexamen inom naturvetenskapligt område är ett krav  B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB  Svenska och engelska, tal och skrift, är ett krav  Meriterande med arbetslivserfarenhet inom deponier, deponiutformning, lagstiftning inom deponi- , avfallsområdet och geoteknik  Det här får du  Belöningsprogram  Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten  Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter  Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år)  Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering   Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon  Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn  Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser  Övrigt    Under juli månad är rekryteringsprocessen pausad och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i augusti. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar!  Start: Enligt överenskommelse  Omfattning: Heltid, dagtid  För mer information om tjänsten kontakta Sektionschef David Björnström 0703422762 alternativt [email protected]  Fackliga kontakter:   Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08   Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50   Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79   About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

3 juli 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Stödassistent/handledare till Prästkragens gruppbostad
Luleå kommun
Vårdare, boendestödjare

Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Just nu söker vi nya kollegor till Prästkragens gruppbostad i Gammelstad, där vi arbetar med att ge stöd till personer inom LSS. I denna tjänst kommer du att arbeta med att ge stöd till en specifik brukare på boendet beläget på Allévägen 5 ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att du ger stöd och service utifrån brukarens individuella behov samt ansvarar för att brukaren får en god omvårdnad i sin vardag. Du arbetar i team med olika yrkesprofessioner, daglig sysselsättning samt anhöriga, och allt arbete utgår från individens behov, möjligheter och önskemål. I det här uppdraget arbetar du tillsammans med en kollega i en vardag där det är viktigt att kunna möta olika situationer med tålamod, lyhördhet och ett lugnt bemötande. Din förmåga att skapa trygghet och bemöta med ett lågaffektivt förhållningssätt är av stor betydelse för att lyckas i rollen. Tillsammans med brukaren genomför du aktiviteter som hör till det dagliga livet. Du kommer således att arbeta med matlagning, städning, personlig omvårdnad, socialt stöd samt läkemedelshantering. Du följer också med på fritidsaktiviteter efter brukarnas önskemål. Genomförandeplaner används som en aktiv arbetsmetod och utvecklas utifrån brukarens önskemål och behov samt utvärderas kontinuerligt. Du ska kunna arbeta självständigt och inser vikten av dokumentation, uppföljning och utvärdering för att nå målen med genomförandeplan. Du fungerar som stödperson och är med och utformar tydliggörande struktur samt deltar i handledning, arbetsplatsträffar/teamträffar och nätverksträffar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en positiv inställning samt ett genuint intresse och engagemang för att jobba med människor. Vidare ska du som söker: • Ha relevant erfarenhet • Ha god digital kompetens • Ha läst- och kan uppvisa godkända betyg i svenska som lägst motsvarande årskurs 9 Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet om autism eller andra neuropsykiatriska diagnoser. Det är även meriterande om du är utbildad stödassistent/undersköterska samt har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Som person är du relationsskapande, hänsynstagande och stabil. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser. Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan nu! Vi behöver inget personligt brev, det räcker med ditt CV. Urval sker löpande, vilket innebär att du kan bli kallad till intervju med kort varsel och att rollen kan tillsättas innan ansökningstiden är slut. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Resurs till Fjälldalens förskola
Gällivare kommun
Elevassistenter m.fl.

Verksamhetsbeskrivning Hej! Är du vår nya kollega? Vi söker nu en resurs till Fjälldalens förskola. Fjälldalens förskola är en förskola med sex avdelningar där naturen och fjället ligger nära inpå, som öppnades under januari 2025. Vi söker nu dig som vill kliva in bland ett härligt gäng kollegor och som vill arbeta som resurs i ett arbetslag. I förskolan möter vi våra barn i deras första utbildning och i deras första steg i det livslånga lärandet och där är du som resurs viktig. Vi söker dig som engagerad och som vill arbeta med barn som är i behov av särskilt stöd. Läs mer om hur det är att arbeta inom förskolan: https://gallivare.se/lararjobb Arbetsuppgifter Arbetet som resurs innebär att du blir ytterligare en person i arbetslaget så att förskolan kan möta barn med behov av särskilt stöd. Du ingår i arbetslaget på förskolan och tillsammans utformar ni en trygg, stimulerande och utvecklande utbildning och lärmiljö för barnen där läroplanen (Lpfö18) beskriver det arbete och den utbildning som förskolan erbjuder barnen. Tillsammans utformar arbetslaget utbildningen så att barn i behov av särskilt stöd får det stöd och de utmaningar som de behöver i sin utveckling samt att de stimuleras och utvecklas i sin lek och i sitt lärande. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad barnskötare och dig som har god erfarenhet av att arbeta med att möta barn med behov av särskilt stöd. Det är viktigt: att du är förtrogen med vårt styrdokument, Läroplan för förskolan (Lpfö18), att du är en trygg och tydlig ledare, har lätt för att ta egna initiativ, är positiv och har tilltro till barnens olika kompetenser, att du har ett lösningsfokus, är flexibel och nytänkande, att du är mån om förtroendefulla relationer till barn och vårdnadshavare samt att du har god samarbetsförmåga. Mycket goda kunskaper i svenska så väl i tal som skrift är en förutsättning för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper samt personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun. Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett personligt brev samt ditt CV. Vid anmodan uppvisas originalhandlingar. För tjänsten krävs ett utdrag från Polisens belastningsregister, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.  Gällivare kommun erbjuder dig: friskvårdsförmån i form av styrketräning, gruppträning eller dagskort på Dundret. gratis bad/simning. du får ta del av arbetsplatsens Trivselpeng. en friskvårdstimme per vecka (mental eller fysisk aktivitet). medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening). Arbetstid/Varaktighet Heltid (100%) – tidsbegränsad anställning från 2025-10-01  t.o.m. 26 juni 2026. Lön Månadslön – vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna ditt löneanspråk i din ansökan. Tillträde/Ansökan Tillträde: 2025-10-01 Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Upplysningar Vid frågor kontaktar du: Helena Johansson, rektor Fjälldalens förskola telefon: 0970-81 80 41 mobil: 076-137 34 93 e-post: [email protected] Fackliga företrädare Kommunal, 010–4429919   Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vi söker Isoleringsplåtslagare i Luleå med omnejd
IsoEnergi Sverige AB
Isoleringsmontörer

Som Isoleringsplåtslagare arbetar du med tillverkning och montering av plåt samt energieffektivisering genom att förse olika VVS & ventilations installationer med isolering. Arbetet sker huvudsakligen i Luleå. Tjänsten innebär även andra uppdrag som medför resor inom främst Norrbotten. Kvalifikationer * Certifiering som Isoleringsplåtslagare eller motsvarande kunskaper * Erfarenhet av praktiskt arbete inom t.ex bygg eller industri * B-körkort Om dig Vi ser gärna att du är certifierad Isoleringsplåtslagare eller har kunskaper på samma nivå. Som person är ansvarstagande och prestigelös. Du är en riktig lagspelare och är driven i ditt arbete. Du är ordningsam och förstår vikten av att utföra ett säkert arbete med hög kvalité. Som serviceinriktad person förstår du vikten av god kommunikation både med kollegor och kunder.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Vikarierande Barnskötare till EMMA förskola
Gällivare kommun
Barnskötare

Verksamhetsbeskrivning Hej! Är du vår nya kollega till EMMA förskola? EMMA förskola ligger i Mettä-Dokkas och alldeles precis bredvid Emmaskolan. Till Gällivare tätort är det ungefär tre mil. Förskolan har två avdelningar med 18 barn i varje grupp, 1-5 år. Avdelningarna delar hall och ett stort lekrum – Torget. På förskolan finns det även en stor och härlig ateljé som rymmer många möjligheter till skapande och utforskande. De båda avdelningarna – Skogsgläntan och Skogstrollet – arbetar tillsammans. I förskolan möter vi våra barn i deras första utbildning och i deras första steg i det livslånga lärandet och där är du som pedagog viktig. Läs mer om hur det är att arbeta inom förskolan: https://gallivare.se/lararjobb Arbetsuppgifter Förskolans läroplan (Lpfö18) beskriver förskolans värdegrund och uppdrag och innehåller mål och riktlinjer för arbetet i förskolan. Barnen i förskolan ska få en trygg utbildning där omsorg, utveckling och lärande bildar en helhet. Arbetet som barnskötare innebär att du tillsammans med arbetslaget utformar en trygg och utvecklande utbildning för barnen på förskolan. Arbetet är utmanande, spännande, kreativt och sker i nära samarbete med ditt arbetslag och kollegor på förskolan. Du som barnskötare ingår i ett arbetslag och deltar i planering, genomförande och utvärdering av undervisningen som barnen erbjuds. Du samarbetar med arbetslaget och ni erbjuder barnen en rolig samt lärande utbildning och undervisning. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad barnskötare eller dig som läser till barnskötare. Det är viktigt: -      att du är förtrogen med vårt styrdokument, Läroplan för förskolan (Lpfö18), -      att du är en trygg och tydlig ledare, har lätt för att ta egna initiativ, är positiv och har tilltro till barns olika kompetenser, -      att du är mån om förtroendefulla relationer till barn och vårdnadshavare samt att du har god samarbetsförmåga, -      att du använder dig av pedagogiska samtal och pedagogisk dokumentation i arbetet, -      att du använder dig av bildstöd och TAKK (tecken som alternativ och kompletterande kommunikation), -      att du är intresserad av att utveckla förskolan. Mycket goda kunskaper i svenska så väl i tal som skrift är en förutsättning för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper samt personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun. Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett personligt brev samt ditt CV. Vid anmodan uppvisas originalhandlingar. För tjänsten krävs ett utdrag från Polisens belastningsregister, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/   Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. Gällivare kommun erbjuder dig: friskvårdsförmån i form av styrketräning, gruppträning eller dagskort på Dundret. gratis bad/simning. du får ta del av arbetsplatsens Trivselpeng. en friskvårdstimme per vecka (mental eller fysisk aktivitet). medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening). Arbetstid/Varaktighet Tidsbegränsad anställning, 75-100%, from 1 september 2025 t.o.m. 11 februari 2026 med möjlighet till förlängning. Lön Månadslön – vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna ditt löneanspråk i din ansökan. Tillträde/Ansökan Tillträde: 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Upplysningar Vid frågor kontaktar du: Helena Johansson, rektor EMMA förskola telefon: 0970-81 80 41 e-post: [email protected] Fackliga företrädare Kommunal, 010–4429919   Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Junior ekonom till spännande företag i Boden
Professionals Nord Rekrytering AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du noggrann, strukturerad och trivs i en roll där du får ta ansvar? Vill du utvecklas inom leverantörsreskontra i en växande och internationell miljö? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker nu en Ekonomiadministratör för uppdrag hos en av våra kunder inom teknik- och industrisektorn. Här får du chansen att bredda din erfarenhet och vara med på en spännande resa. Uppdraget löper under initialt 6 månader med goda möjligheter till fortsatt anställning därefter. Rekryteringsprocessen kommer vara kort så skicka in din ansökan redan idag! Information om tjänsten Företaget är en innovativ aktör inom teknik- och industrisektorn med verksamhet i Boden. Bolaget fokuserar på hållbara lösningar och arbetar i en internationell miljö där finansfunktionen spelar en central roll. Som Ekonomiadministratör blir du en del av ett engagerat team och får möjlighet att bidra till utvecklingen av effektiva ekonomiprocesser. Arbetsuppgifter I rollen som Ekonomiadministratör kommer du att ansvara för hantering av leverantörsfakturor, betalningar och avstämningar. Du kommer även arbeta med systemimplementering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Kontering och bokföring av leverantörsfakturor enligt kontoplan. • Effektiv och noggrann distribution av inkommande fakturor. • Förberedelse och genomförande av leverantörsbetalningar. • Bank- och kontoavstämningar. • Nära samarbete med ekonomiavdelningen i Boden och på andra orter. Vi söker dig som För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Minst ett års erfarenhet inom ekonomi alternativt motsvarande utbildning inom området. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • En strukturerad och noggrann arbetsstil med god problemlösningsförmåga. • Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. • Grundläggande kunskaper i Excel. START: 1 augusti OMFATTNING: Heltid STAD: Boden URVAL: Sker löpande KONTAKT: Ellen Söderholm Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Telefonkommunikatör/ Innesäljare med område finanssektorn
Konsument Finans Kalix AB
Företagssäljare

Om företaget Konsument Finans AB är ett företag som funnits sedan 2002. Företaget behöver nu utöka sitt team i Kalix, men Erbjuder även möjlighet att jobba hemifrån och då ifrån hela Sverige. Du som sökt jobb eller jobbat hos oss tidigare - Sök gärna igen då vi nu har nya updrag, även kundtjänst. Företaget samarbetar uteslutande med ledande bolag inom bank/finans och pensionssektorn där vi marknadsför tjänster och produkter till privatpersoner och företag i Sverige. Vi utför till största delen sälj och kundserviceuppdrag till bank/finans och pensionsbolags befintliga kundstock, men även nyförsäljning av finansiella produkter och tjänster förekommer. Om Jobbet: Vi söker nu två (2) personer som vill jobba med seriös försäljning och marknadsföring av finansiella produkter. Via en kortare introduktion på ca 2 veckor i Kalix eller om du bor på annan ort via teams så får du en bra inblick i kundens produkter och tjänsteutbud. Möjlighet att Du jobbar hemifrån om du bor på annan ort finns. Du erbjuds en fast månadslön motsvarande högre än kollektivavtalad lön, samt extra provisionslön om du når företagets uppsatta mål. Arbetstiden är vardagar 8,00-17,00, men viss kvällstjänstgöring kan förekomma på vissa uppdrag. med möjlighet att jobba extra kvällar och helger ifall önskemål finns. Ett krav är att du: Det krav vi ställer på dig är att du ser professionellt på ditt arbete och tar dig an arbetsuppgiften på ett resultatinriktat sätt samt att du som jobbar hemifrån har möjlighet att jobba ostört och har god arbetsmoral, frihet under ansvar är ett av våra viktigaste ledord. Du är bra på att via telefonen som arbetsredskap förklara våra uppdragsgivares tjänster och produkter på ett ärligt och förtroendeingivande sätt. Vi lägger stor vikt vid att Du är pålitligt, ansvarsfull, självgående, positiv, flexibel och har alltid kunden i fokus. Ingen tidigare erfarenhet krävs, men utåtriktad personlighet är meriterande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång så vid intresse sök snarast. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
SSAB - Technical Discipline Manager - Electrical
SSAB Emea AB
Produktionschefer inom tillverkning

Be part of SSAB’s bold commitment to eliminate all CO₂ emissions by 2030. Steel underpins modern society—from our homes and bridges to tomorrow’s vehicles. While we’re proud leaders in high strength steel through SSAB, we recognise the urgent need for change: steel production remains one of the world’s largest greenhouse gas emitters. That is why we're pioneering the world’s first fossil free steel production—and as part of SSAB, you'll be instrumental in transforming the entire steel industry. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position As Technical Discipline Manager – Electrical, you will be a key player in the overall Transformation Office Project together with the project organisation and report to the Director of Project Management. In this project we are a growing team of around 80 people responsible for planning and executing the construction of SSAB’s new fossil-free steel mill. You will be responsible for the design and implementation of all electrical disciplines of the new site i.e. process electrification, building electrification and electrical distribution, covering all areas of the new fossil-free stell mill. in all Construction Areas of the site. Your team consist of Technical Project Managers and technical specialists. This position is preferably located in Luleå - northern part of Sweden. Even if we work hybrid depending on project phase, it will require extensive travelling to Luleå site regularly. Don’t miss this opportunity to lead the green transformation of the steel industry—join us and be part of history! We will go through applications continuously, therefore please apply for this position as soon as possible. Main responsibilities Lead your team and ensure that all technical aspects of the discipline align with project goals. Facilitate collaboration with other discipline leads and Construction Area Project Managers. Monitor that the quality assurance of deliverables within the discipline is adapted and adequate. Identify potential risks and develop mitigation strategies. Communicate risks and their implications to the Project Management Office and Project Execution Team. Track progress and implement necessary adjustments to meet objectives. About You Strong leadership skills with experience both as a line manager and project manager in major CAPEX projects—brownfield or greenfield. Strong knowledge of electrical standards (SS-EN etc) and safety requirements (S1/S2). Bachelor or Master’s degree in electrical power engineering is a merit. Fluency in English is required, while Finnish or Swedish is an advantage. As a person, you’re open, curious, and team-oriented. This is the largest transformation project in SSAB’s history—we are therefore looking for someone who combines a humble approach and drive. Together, we succeed and create value.] Our offer We offer a challenging position and a unique opportunity to be part of an historical and strategic transformation which will change the industry and have a huge impact also for the community. Together with us, you can make a significant contribution to our journey towards fossil free steel production. This is a unique opportunity to contribute to one of the largest industrial transformations in the Nordics. At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Recruitment process 1. Apply 2. Interview 3. Come and meet us 4. Reference Check 5. Health Examination 6. Sign Background check may be a part of the recruitment process. Got questions about this position? In this recruitment SSAB collaborates with Hudson Nordic as partner. Apply through their website; https://career.hudsonnordic.se/jobs/6094702-technical-discipline-manager-electrical-ssab Contact Helen Förnemark at Hudson Nordic; phone +46 708 504 996. Contact Helen by e-mail - [email protected] We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement. Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +46 920 920 00. Word from your future manager "The most exciting times in my 25-year history within SSAB. The journey to transform to fossil free steel production is groundbreaking and will have a significant impact on reducing the carbon emissions in Sweden and Finland. In this journey I am now looking for a technical discipline manager that is driven, experienced, takes ownership of your area of responsibility and dare to take decisions to drive the project forward. You will be an important part of our growing team that has the task to take SSAB into the future."

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Svetsare till Komponentverkstaden
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-10 Vi söker dig som är erfaren plåtarbetare / svetsare.  Välkommen att bli en del av vårt team på Mekaniska verkstaden i Malmberget! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. På samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll  På vår verkstad i Malmberget kommer du att ingå i ett team med plåtarbetare/svetsare, komponentreparatörer, maskinoperatörer och tekniker. Du kommer att arbeta självständigt med plåt och stålkonstruktioner. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av svets och plåtreparationer samt nytillverkning. Detta innefattar svetsning, bockning, valsning, borrning samt plåtformning. Arbetsuppgifterna är mycket omväxlande och du kommer tidvis att ha flera pågående projekt parallellt. Det här har du med dig Vi söker dig som har kunskap inom svets/plåtkonstruktioner och som har arbetat med tillverkning och reparationer i plåt samt olika stålkonstruktioner. Du har grundläggande kännedom om material samt goda kunskaper i ritningsläsning. Som person är du noggrann, flexibel och ansvarstagande. Du känner stolthet för de arbeten du utför och vill alltid leverera bästa kvalité.   Gymnasieutbildning eller motsvarande är ett krav Kunskaper i svenska, tal och skrift, är ett krav Erfarenhet av MMA samt MIG/MAG svetsning, är ett krav Erfarenhet av gas/plasmaskärning, är ett krav Erfarenhet av kantpress, plåtsax, valsningsmaskin, sågning och/eller skärmaskin, är ett krav Utbildning i heta arbeten, truck-och traversutbildning (meriterande) Svetslicenser inom MMA och MIG/MAG (meriterande) Övrig information Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse Plats: Gällivare/Malmberget Omfattning: Heltid, dagtid måndag till fredag kl 06:00-14:48 För mer information om tjänsten: TF Produktionschef Tomas Axelsson [email protected] alt 0725316271 Facklig kontakt: Tomas Larsson IF Metall Gruv 4:an, [email protected] About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025