Ekenhuset söker en Administrativ Projektledare inom golvrenovering
Ekens Golv AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vi på Ekenhuset letar efter en strukturerad och serviceinriktad administrativ projektledare som vill vara med och säkerställa smidiga och effektiva golvrenoveringsprojekt. I denna roll får du en central position där du koordinerar arbeten, har daglig kontakt med kunder och stöttar våra projektledare och golvläggare. Vi sitter i lokaler i Järfälla, men jobben utförs i hela Stockholm. Dina huvudsakliga ansvarsområden Planering och koordinering: Boka in planerade arbeten och schemalägga våra golvläggare. Kundkontakt: Ta emot, samordna och säkerställa att kundfrågor besvaras snabbt och professionellt. Projektstöd: Assistera projektledarna genom att: Följa upp att rapporter, checklistor och tidregistreringar skickas in. Upprätta och skicka offerter till kunder. Beställa material till kommande jobb. Tillgänglighet och service: Vara kontaktperson under telefontid och säkerställa att arbetet flyter på smidigt. Vi söker dig som har God organisationsförmåga och kommunikationsförmåga – du är strukturerad, tydlig och trivs i en samordnande roll. Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och lösa problem effektivt – du prioriterar rätt och håller ihop planeringen även när förutsättningarna förändras. God digital kompetens – du har erfarenhet av att arbeta i digitala system för planering, tidrapportering och administration. Erfarenhet av affärssystem eller projektverktyg är meriterande. Självständighet och initiativförmåga – du ser vad som behöver göras och agerar proaktivt. Ledaregenskaper och samarbetsförmåga – du trivs med att koordinera och stötta teamet för att säkerställa att arbetet flyter på smidigt. B-körkort. Erfarenhet av arbetsledning inom bygg- eller hantverkssektorn är meriterande. Kännedom om golvrenoveringsprocesser och material är meriterande. Vad vi erbjuder På Ekenhuset blir du en del av ett stabilt, växande och värderingsdrivet företag där vi värdesätter kvalitet, yrkesstolthet och gott samarbete. Hos oss får du: En trygg anställning i ett välrenommerat företag med över 50 års erfarenhet i branschen. Möjlighet att utvecklas – vi satsar på våra medarbetare och erbjuder både utbildningar och karriärvägar inom företaget. En central roll med stort ansvar – här får du möjlighet att påverka och vara en nyckelspelare i vår dagliga verksamhet. En inkluderande och familjär företagskultur, där vi värnar om våra anställda och har en stark sammanhållning. Ansök idag! Vill du bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Ekenhuset Ekenhuset är ett värderingsdrivet företag som specialiserar sig på hållbara och innovativa golvlösningar. Vi sätter kvalitet och yrkesstolthet i fokus och strävar efter att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Timanställda vårdbiträden/Undersköterska
Adeocare AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Nu söker vi timanställda undersköterskor/vårdbiträde till Lidingö. Vi är ca. 45 medarbetare samt en enhetschef och en biträdande enhetschef samt en planeringsledare. Vi sitter i fräscha lokaler vid goda kommunikationer. Vi använder oss av moderna arbetsverktyg, till exempel mobilt ledningssystem. AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Arbetsuppgifter Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med: omvårdnad och hygien städning inköp tvätt måltider promenader Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har åtminstone ett par års erfarenhet från äldreomsorgen, gärna från hemtjänsten. B-körkort är ett krav. Du behöver kunna dokumentera på datorn och dina kunskaper i svenska är bra. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Omfattning och arbetstid Timanställning dagar, kvällar och/eller helger.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Ledsagare till en 15-årig pojke i Älvsjö 16h/mån
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Vindeln. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 15-årig pojke i Älvsjö. Tjänsten är på 16 timmar i månaden och dessa timmar delas upp till två helger per månad. Vi söker en ledsagare som har energi och tycker om att arbeta med barn. Vår kund tycker om att gå simma, åka kollektivt, titta på tåg och ta en fika. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. E-tjänsten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Däckskiftare Säsong Arlandastad
Jobwise AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Om rollen Tillsammans med ett engagerat team är ni redo att ta hand om varje bil som rullar in i verkstaden. Med mutterdragarna i hand och sommardäcken redo, säkerställer ni att varje fordon lämnar verkstaden med säkra och pålitliga däck. Ni förbereder bilarna för sommarens utmaningar och ser till att de är redo att möta vägarna med trygghet och stabilitet. Arbetet är förlagt på vardagar mellan klockan 07:00-16:30. Självklart ser vi till att du får upplärning på plats för att få så bra förutsättningar som möjligt att göra ett bra jobb. Säsong Rollen är på heltid under veckorna 13-16, kan eventuellt tidigareläggas något. och tillträder sista veckan i mars och fortsätter fram till slutet av april. Efter säsongen tar uppdraget och således anställningen slut men ibland har vi möjlighet att erbjuda en förlängning på verkstaden eller att jobba vidare på helt andra uppdrag. Så ta chansen och se vart den kan leda dig! Vi är engagerade i att hjälpa dig nå dina mål och kommer att göra vårt yttersta för att du ska lyckas. Vi söker dig som Tycker om att jobba fokuserat med en praktisk uppgift Tycker att högt tempo är lagom tempo Gillar att jobba fysiskt Din roll är av stor betydelse för Jobwise eftersom du är med och avgör hur vi uppfattas som företag. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som person är hjälpsam, vänligt inställd och tycker om att ge din omgivning service. Våra kompetenskrav Har körkort B Utdrag ur belastningsregistret Behärskar det svenska språket i tal och skrift Detta är även meriterande Har truckkort (B1-B2) Har erfarenhet av att skifta däck Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv a3nställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Applikationskonsult till modernt ekonomisystem – Visma Software
Visma Software AB
Systemförvaltare m.fl.

Är du en drivande och lösningsorienterad person som brinner för digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesser? Vill du arbeta i en systemnära och affärsinriktad roll med starkt kundfokus? Nu söker vi en applikationskonsult till vårt team i Stockholm, Göteborg eller Malmö – en roll där du får möjlighet att göra verklig skillnad för våra kunder! Varför Visma Software? Rollen som Applikationskonsult passar dig som: Gillar att arbeta kundprojekt och arbeta med företag i olika branscher Har förståelse och intresse för att effektivisera företags ekonomiprocesser Trivs i en snabbrörlig bransch där vi ständigt utmanar befintliga arbetssätt Uppskattar en dynamisk arbetsmiljö där du får det bästa av två världar – snabba beslutsvägar i ett mindre bolag, kombinerat med styrkan av att vara en del av en stor internationell tech-koncern Din roll som projektkonsult Som applikationskonsult på Visma Software blir du kundens strategiska rådgivare och hjälper företag att effektivisera sina ekonomiprocesser genom digitalisering och automatisering. Du arbetar i projektform och säkerställer att våra kunder får maximal nytta av våra systemlösningar, anpassade efter deras behov. Du kommer att fokusera på vår produktlinje Control Edge. Läs gärna mer om Control Edge och dess kundvärde här. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Göra analyser av kunders behov för att rekommendera bästa uppsättning utifrån kundens behov Implementera, anpassa system utifrån kundens önskemål Stötta kunden under testfasen och felsöka eventuella problem Hålla utbildningar, workshops och presentationer om systemlösningar Bygga långsiktiga kundrelationer och identifiera möjligheter till förbättringar Dokumentera och hålla kund- och projektinformation uppdaterad Bidra till merförsäljning och vidareutveckling av kundens system Vem är du? Vi söker dig som har en stark affärsförståelse, servicekänsla och tekniskt intresse. Du är en naturlig problemlösare och har en konsultativ och pedagogisk approach i kunddialoger. För att lyckas i rollen ser vi att du har: God kunskap inom redovisning och ekonomiska processer Förståelse för SQL-databaser och operativsystem Erfarenhet av att arbeta i kundprojekt Utmärkt kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, muntligt och skriftligt Om Visma Software Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom tech-koncernen Visma Group. Visma Software är en ledande leverantör inom cloud ERP och affärskritiska molntjänster på den svenska marknaden. Vi maximerar våra kunders och partners potential genom att leverera lokalt anpassade affärskritiska lösningar som optimerar kundernas ekonomiprocesser. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin affär. Vi är totalt nära 150 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen och Norge. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och attraktiva förmåner. Ansökan och kontakt Är du intresserad? Skicka in din ansökan genom att bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil via ansökningslänken. Vi tillämpar löpande urval – vänta därför inte med att ansöka! Har du frågor? Kontakta Linda Sablic, konsultchef: [email protected] 0707-255242 Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Sjuksköterska för vaccination - Bandhagen Högdalen
Vaccinova AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Bandhagen Högdalen. Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 170 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen, DOZ Apotek och Apotek Hjärtat. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Öppet Hus för undersköterskor på Aleris Basal hemsjukvård i Täby
Aleris Sjukvård AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och nyfiken på Aleris Basal hemsjukvård? Kom på vårt öppet hus! Torsdagen den 6 mars kl. 17.00–19.00 öppnar vi dörrarna till Aleris Basal Hemsjukvård i Täby och vi vill träffa just dig! Är du utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel? Då är du varmt välkommen till oss för att få träffa vårt härliga team och få en inblick i hur vi arbetar för att göra skillnad i våra patienters vardag. Inom Basal hemsjukvård utför vi hemsjukvårdsbesök och arbetspassen är förlagda till kvällar, nätter och helger. Just nu söker vi sommarpersonal, fast personal på deltid och timanställda. Vill du bli en del av vårt team? Under kvällen finns möjlighet att träffa rekryterare och chefer för en första intervju, ett perfekt tillfälle att få svar på dina frågor och känna efter om vi är rätt arbetsplats för dig. Under kvällen bjuder vi självklart på dryck och tilltugg och ser fram emot en trevlig kväll tillsammans! Plats: Fogdevägen 4A i Täby (högst upp i byggnaden, ingång på baksidan av samma hus som Mio vid E18) Datum & tid: Torsdagen den 6 mars kl. 17.00–19.00 För rollen som undersköterska hos oss krävs: Skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Giltigt B-körkort Registrera gärna ditt CV i förväg för en smidigare process. Vi ser fram emot att träffa dig, varmt välkommen!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Software Engineer - IoT Management
Heatly AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

10% of Europe’s CO emissions are caused by residential heating and energy bills are out of control. Aira is here to change that. With our intelligent Aira Heat Pump at the heart, we’re making the switch to clean energy-tech easier and more affordable. Helping Europe turn off gas and slashing energy costs one home at a time. Founded in 2022, and with 1000+ employees and counting, Aira is driving the clean energy revolution by providing homes with modern clean energy-tech solutions such as solar power, battery storage solutions and heat pumps. With a state-of-the-art production facility in Poland, an HQ in Stockholm, Sweden, and hubs across the UK, Germany and Italy, Aira is well on track to install clean energy-tech into 5 million homes by 2034. About the role You'll work in the IoT Management workstream, empowering colleagues to provide exceptional customer support and maintenance. You will achieve this by creating systems for managing, monitoring, and troubleshooting the clean energy-tech fleet remotely. With your systems, you enable the company to address product-related issues reactively and proactively, improving quality and customer satisfaction. IoT Management is a small and effective product team working towards this mission. As a team member, you will be part of figuring out how to achieve it on a product and technical level. Our current roadmap contains primarily backend work, but we see ourselves driving more frontend initiatives in the future. The role primarily focuses on backend development, though familiarity with frontend technologies is a plus. As a member of the IoT Management Team, you will contribute to: Enabling deep-dive troubleshooting with visualization of real-time telemetry data Ensuring secure provisioning of identities in our clean energy-tech IoT fleet Keeping track of all devices deployed in customer installations Creating tools for remote distribution of firmware and software Surfacing problematic installations through automated alarms Making tools for remotely viewing and modifying device configuration Providing an overview of the health of our clean energy-tech fleet Implementing predictive maintenance. What you’ll bring to the role You are comfortable with backend development and understand that there is more to information technology than if-statements and while-loops. You understand that your code operates infrastructure, and you know your way around that. You can reason in terms of how CPU, RAM, and I/O influence your systems. Most importantly, you are humble about the things you do not know, and you are open to learning. We think that you: Have around 5+ years of experience as a Software Engineer Have an analytical mindset Can convert an idea to clean, testable, and scalable software services Is comfortable co-owning mission-critical infrastructure together with your team, such as databases Enjoy modern agile work methodologies and collaboration Engage in team discussions and have a mindset to take responsibility Are aligned with our intention of working 4 days a week from our office Have experience ranging from beginner to expert in IoT and connected devices. Our tech stack is primarily Go, Kotlin, AWS, Terraform CDK, Kafka, Postgres, and Redis/Valkey. Our future lies in Go, so you should see yourself working with that. Skills and mindset go hand in hand. If you don’t meet every requirement but bring a positive and motivated attitude, we’d love to hear from you! What is in it for you? Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up with a supportive and inclusive culture and career advancement opportunities. Collaborate with diverse teams across international markets and launch products globally. Develop and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment. Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions that make a positive impact on the world. Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth. Enjoy our brand-new office at Norra Stationsgatan 93 in Stockholm. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan and Odenplan stations just a few minutes walk away. At Aira, we champion next-generation energy as well as diversity and inclusion. We firmly believe that a diverse workforce fosters innovation and creativity, enhancing our ability to serve customers and communities effectively. We welcome individuals from all backgrounds, cultures and perspectives to join our team. Our commitment is to uphold equality and inclusivity, fostering a collaborative environment where everyone can thrive and contribute to a better future for our people and the planet.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Ekonomiassistent till svenskt finansbolag
Eeze Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om vår kund Vår kund är ett entreprenörsdrivet bolag inom finanssektorn som har haft en stabil tillväxt sedan starten 2012. Här får du arbeta i en dynamisk miljö med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka. Kontoret är beläget i Hammarby Sjöstad, där du blir en del av ett engagerat team som tillsammans bygger en framgångsrik verksamhet. Om rollenSom ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ha en central roll i det dagliga ekonomiarbetet. Du kommer att arbeta brett med ekonomiuppgifter, där noggrannhet och struktur är nyckeln till framgång. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hantering av leverantörs- och kundreskontra Avstämningar och löpande bokföring Kassaflödeshantering och betalningsflöden Rapportering och analys i Excel Stöd vid månads- och årsbokslut Övriga administrativa uppgifter kopplade till ekonomiavdelningen Kvalifikationer: Minst 3 års erfarenhet som ekonomiassistent eller i en liknande roll Mycket goda kunskaper i Excel Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Strukturerad, självgående och lösningsorienterad inställning Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i Visma Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande Erfarenhet av kassaflödeshantering och rapportering Tidigare erfarenhet från mindre bolag där man haft breda ansvarsområden inom ekonomi Vår kund erbjuder Vi erbjuder en utvecklande roll i ett växande bolag där du får möjlighet att påverka och utveckla ekonomiprocesser. Du blir en del av en öppen och inkluderande företagskultur med högt i tak, där dina idéer och insatser värdesätts. Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning Placering: Stockholm, Hammarby Sjöstad Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
SOMMARFÖRARE! Söker duktiga Taxiförare - HELTID - BRA LÖN!
Cab 365 AB
Taxiförare m.fl.

Taxiförare till Taxi sökes! Du måste ha taxilegitimitation, och erfarenhet. Detta gäller sommarjobb till både Rullstolstaxi och vanlig Taxi! Gäller olika perioder mellan Juni-Augusti 2025. Vi har också heltidsjobb, vänligen säg exakt vad du söker när du kontaktar oss. Arbetstiderna är Mån-Fre på dagtid. Du får provisionslön, med kollektivavtal. Detta är ett stabilt jobb där du får kontrakt som följer kollektivavtal (Taxiavtalet, BA), och FORA (försäkring och tjänstepension). Vi arbetar inom Haninge och Nynäshamns Taxi, Värmdö Taxi, och Färdtjänst. God serviceförmåga är jätte viktigt för oss!

5 mars 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025