Lediga jobb i Stockholms län
Sök totalt 17612 lediga jobb i Stockholms län
Trivs du med omväxling? Gillar du att vara den som kollegorna blir glada att se? Som löpare hos oss på Humana Björnö blir du navet i verksamheten och gör skillnad där det behövs mest! Om tjänsten Som löpare får du en unik helhetsbild av hela verksamheten. Du arbetar över hela huset och räddar dagen där behovet är störst. Vissa dagar fördjupar du dig på samma avdelning, andra dagar rör du dig mellan olika enheter. Omväxling är ditt mellannamn och du trivs med att vara flexibel problemlösare. Vi söker dig som: Är extremt flexibel och ser förändring som något positivt Är självgående och tar egna initiativ Snabbt kan sätta dig in i olika avdelningars rutiner Alltid sätter de boendes behov i första rummet Har lätt för att samarbeta med olika team Är stresstålig och kan prioritera i stunden Har utbildning som undersköterska eller vårdbiträde Behärskar svenska flytande i tal och skrift Dina arbetsuppgifter: Omvårdnad på olika avdelningar efter behov Snabbt sätta dig in i aktuella vårdplaner Stötta där arbetsbelastningen är som högst Flexibelt anpassa dig till olika arbetssätt Bidra till kontinuitet trots byte av avdelning Unika fördelar med tjänsten: Bred kompetens - Du blir expert på flera vårdområden vilket gör dig mycket attraktiv på arbetsmarknaden Aldrig tråkigt - Varje arbetspass erbjuder nya utmaningar och upplevelser Värdefull erfarenhet - Perfekt för dig som vill utvecklas och bredda din kompetens inom vården Brett nätverk - Du lär känna alla i huset och blir en uppskattad kollega överallt Unik insikt - Du får en helhetssyn på verksamheten som få andra har Är detta rätt roll för dig? Om du nickade instämmande när du läste om flexibilitet, variation och att sätta de boende först - då vill vi träffa dig! Ansök nu! Vi går igenom ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan!
På Humana Björnö behöver vi förstärka vårt team med undersköterskor som har erfarenhet av demensvård och som förstår att jobbet kräver både tålamod och handlingskraft. Vi söker dig som har hög arbetsmoral och förstår att de boendes behov alltid går före långa fikaraster – du är driven, fokuserad och vet att omvårdnaden alltid kommer först. Om jobbet Demensvård är inte för alla. Det kräver mental styrka, stabilitet och förmåga att hantera oförutsägbara situationer. Hos oss arbetar du med äldre som har komplexa vårdbehov, och ingen dag är den andra lik. Du kommer att möta utmaningar – det kan vara allt från utåtagerande beteenden till tillbakadragenhet. Men du kommer också uppleva de små ögonblicken av kontakt och glädje som gör allt värt det. Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet av demensvård och vet vad det innebär Har förmåga att hålla professionalitet även i känslomässigt krävande situationer Förstår att de boende inte kan rå för sin sjukdom Är stresstålig och kan prioritera när arbetsbelastningen ökar Är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter Har utbildning som undersköterska Behärskar svenska flytande i tal och skrift Dina arbetsuppgifter: Omvårdnad av demenssjuka äldre med varierande behov Medicinhantering enligt delegering Tydlig och korrekt dokumentation Aktivt samarbete med sjuksköterskor och övrig personal Professionell hantering av utmanande beteenden Krav: Intyg från Socialstyrelsen som undersköterska Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av demensvård Vi går igenom ansökningar löpande och tillsätter tjänsten så fort vi hittar rätt person. Är du den undersköterska som inte räds utmaningarna inom demensvård? Välkommen med din ansökan!
Vi på Folktandvården Stockholm är engagerade i att förbättra regionens munhälsa genom forskning och praktiskt arbete. Hos oss får du möjlighet att utvecklas personligt och professionellt och när du utvecklas till det bättre så gör även stockholmarnas folkhälsa det. Vi kallar det tandvård med ett gott syfte. Ditt uppdrag Som tandläkare hos oss erbjuds du en central roll i vårt arbete med att erbjuda hälsofrämjande och förebyggande tandvård för alla stockholmare. Du är teamets specialist i oral diagnostik och genomför den långsiktiga helhetsbedömningen. Folktandvården Stockholm utför patientsäker vård med hög kvalité och god service vilket blir centrala delar av ditt arbete. Du genomför enklare undersökningar till mer avancerade behandlingar. Kliniken i Vallentuna ligger mitt i centrum, lokalen är ljus med 11 behandlingsrum med nya moderna unitar, varav ett rum har mikroskop. På kliniken finns även intraoral skanner. Vi har goda parkeringsmöjligheter samt närhet till Roslagsbanan och bussar. Hos oss arbetar 29 engagerade medarbetare: 7 tandläkare, 3 tandhygienister och 15 tandsköterskor. På kliniken finns både erfarna och nyare kollegor, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där vi stöttar och lär av varandra. Vad du behöver för att lyckas Vi söker dig legitimerade tandläkare, gärna med god erfarenhet och gärna inom allmäntandvårdens alla odontologiska ämnesområden. För dig är tandvård av god kvalitet en självklarhet, liksom ett professionellt bemötande till både kunder och kollegor. Du är förtroendeskapande och håller en hög servicenivå. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i svenska språket i både tal och skrift. Som person är du positiv även i utmanande situationer och strävar efter att utveckla effektiva lösningar. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Som tandläkare hos oss på Folktandvården Stockholm finns det möjlighet till: Att få handleda nyutexaminerade tandläkare mot ett extra arvode Att få samverka och byta erfarenheter med ett stort tandläkarnätverk med stor kompetensbredd Helgtjänstgöring med extra helgtillägg Karriärutveckling inom exempelvis uppdrag såsom klinikchef, nischtandläkare och odontologisk samordnare Att som nyutexaminerad gå vårt introduktionsprogram Folktandvården Stockholm erbjuder dig även olika förmåner såsom: Friskvårdsbidrag på 5 000 kr Tjänstepension Löneväxling till pension Extra semesterdagar till dig över 40 år Tillägg vid föräldraledighet Möjlighet till del av incitamentsmodell Frisktandvård Subventionerad läkarvård Anställning Välkommen med din ansökan senast 3 augusti -2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Det första steget i rekryteringsprocessen är ett personlighetstest samt ett problemlösningstest. Vänligen bifoga CV och kopia av din legitimation i ansökan. Om du är eller har varit anställd hos oss tidigare tar vi referenser från din klinikchef. Inför intervju behöver du kunna styrka ditt medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd, eller dokumentation som visar att du är undantagen från kravet. För att bli aktuell för anställning krävs även en godkänd nyanställningsundersökning. På grund av sommarsemestrar kommer urvalet inte påbörjas förrän efter sista ansökningsdag. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Gabrielle Quartieri, Klinikchef, tel. 070-241 67 52 Som medarbetare hos Folktandvården Stockholm är du en av våra viktigaste resurser. Vi strävar efter en kultur baserad på tillit och starkt medarbetarskap. Här uppmuntrar vi olikheter, erbjuder goda möjligheter till vidareutveckling och prioriterar ditt välmående. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där vi trivs och vill arbeta länge. Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation. Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Socialtjänsten i Värmdö kommun söker erfaren ledare för familjevård och familjerätt. Rollen som gruppledare Vi på Värmdö kommun söker en fjärde gruppledare till vår barn- och ungdomsenhet. Du kommer att ha enhetschef som närmaste chef och är gruppledare för cirka tio socialsekreterare. Som gruppledare kommer du att ansvara för att leda och fördela det dagliga arbetet inom myndighetsutövning familjevården och familjerätten. Med din socionomexamen och erfarenhet inom socialt arbete kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en rättssäker handläggning utifrån relevant lagstiftning. Som gruppledare arbetar du tillsammans med dina gruppledarkollegor för att på helheten leda verksamheten. Du kommer även att vara delaktig i att forma och utveckla framtida teamstrukturer, inklusive samarbete med andra professioner som familjebehandlare och förebyggande aktörer. På Värmdö socialtjänst är vårt mål att arbeta med en sammanhållen socialtjänst där socialsekreterare från vuxen och barn tillsammans möter familjer. Vi söker en strukturerad ledare som trivs med att arbeta under förändring. Du har erfarenhet av att leda och coacha team och är van vid att hantera olika områden inom socialt arbete. Framförallt vill vi att du delar vår vision om att erbjuda våra invånare en hög grad av tillgänglighet, professionellt bemötande och delaktighet i deras ärenden. Familjevården består av tre barnsekreterare, två familjehemssekreterare och en kontaktsekreterare. Familjerätten består av fyra socialsekreterare. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du: Är utbildad socionom, kan säkerställa en rättssäker handläggning utifrån relevant lagstiftning, kan leda och fördela processer inom det dagliga myndighetsarbetet, kan stärka och coacha socialsekreterarna i deras yrkesutövning, kan driva utveckling och ständiga förbättringar inom ramen för uppdraget. Du förväntas bidra till att uppfylla mål för verksamheten som innebär att de brukare/invånare som möter oss upplever hög grad av tillgänglighet, professionellt och gott bemötande, delaktighet och inflytande i handläggning av deras ärenden samt att deras livssituation förbättras när de är i kontakt med socialtjänsten. För rollen ska du: - Ha erhållit socionomexamen. - Ha minst 3 års erfarenhet av myndighetsutövning som socialsekreterare inom familjevård. - Genomfört BBIC grundutbildning - B-körkort Kraftigt meriterande är: - Erfarenhet att arbeta som socialsekreterare och arbetsleda inom familjevård. - Erfarenhet att arbeta som socialsekreterare och arbetsleda inom familjerätt. - Erfarenhet som arbetsledare inom myndighetsutövning socialtjänst. - Genomfört Signs of safety grundutbildning. - Vi värdesätter högt personlig lämplighet. Vi erbjuder en arbetsplats med delaktighet och involvering, friskvårdsbidrag, fortlöpande kompetensutveckling, semesterväxling till extra lediga dagar, och en modern kontorsmiljö med välkomnande besöksytor och mycket gott arbetsklimat. Anställningen Omfattar heltid och är en tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ansökan Om du vill vara med och forma framtiden för Värmdö kommun och dess invånare, skicka din ansökan snarast möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa en ännu bättre livskvalitet för våra medborgare! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Johan Arnold Enhetschef, 08-570 481 50. Arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Vill du arbeta med IT i en inspirerande miljö där naturvetenskap, forskning och kultur möts? Som IT-klienttekniker på Naturhistoriska riksmuseet får du en viktig roll i att säkerställa en säker, stabil och effektiv IT-miljö som stödjer både museets publika verksamhet och forskningsuppdrag. Vi söker dig som trivs i en kunskapsintensiv miljö, som har ett strukturerat arbetssätt och ett starkt ordnings- och säkerhetsmedvetande. Hos oss får du möjlighet att kombinera teknisk expertis med samhällsnytta – och bli en del av en verksamhet som gör skillnad genom att sprida kunskap om naturen, livet och jordens historia. Naturhistoriska riksmuseet är en statlig myndighet med regeringens uppdrag att främja kunskapen, forskningen och intresset för vår värld. Myndigheten är en framstående forskningsinstitution och Sveriges största museum. Museet har under mer än 200 år samlat in föremål och data och bedrivit forskning om livet på jorden. Samlingarna innehåller fler än 11 miljoner växter, djur, svampar, miljöprover, mineral och fossil. All forskning och kunskap delas i utställningarna, Cosmonova och i aktiviteter på museet och digitalt. ARBETSUPPGIFTER I denna roll kommer du att ha en central funktion i organisationens IT-arbete, med ett brett ansvar för att säkerställa en säker och effektiv IT-miljö. Du samarbetar nära med övriga verksamheter för att ge stöd, förstå behov och bidra med tekniska lösningar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att genomföra säkerhetskontroller, skriva och revidera rutiner samt följa upp att säkerhetskrav efterlevs. Du hanterar och administrerar användarkonton samt behörigheter i Active Directory och andra relevanta system. En viktig del av uppdraget är att arbeta proaktivt för att förhindra IT-problem, exempelvis genom standardisering. Du kommer även arbeta med att automatisera klientkonfigurationer med hjälp av script eller verktyg, samt ansvara för de administrativa verktyg som är kopplade till klienthantering. Rollen innebär både dagligt operativt arbete och möjligheten att bidra till långsiktiga förbättringar av våra IT-processer Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Bevaka och säkerställa att klientdatorer är uppdaterade med rätt säkerhetspatchar, programvaror och drivrutiner • Konfigurera operativsystem, applikationer och IT-utrustning för klientdatorer • Hålla utbildningar och skapa tydlig dokumentation för användare • Felsöka komplexa klientproblem och agera länk mellan support och systemadministration • Skapa, förvalta och felsöka GPO:er (Group Policy Objects) • Driva IT-projekt relaterade till klientmiljön KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som är analytisk och har förmågan att se samband, bedöma konsekvenser och hitta effektiva lösningar. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är noggrann med att hålla tidsramar och bidrar aktivt till gemensamma mål. Du är initiativrik, kommer med förbättringsförslag och driver aktiviteter framåt. Som person är du kommunikativ och lyhörd, och har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga, delar gärna med dig av din kunskap och uppskattar att arbeta tillsammans med andra. Du är också strukturerad, planerar och organiserar ditt arbete väl, och skapar ordning som andra enkelt kan följa. Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen • Minst tre års relevant och aktuell erfarenhet av ovan arbetsuppgifter • Förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt på korrekt svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Eftergymnasial utbildning inom IT • Relevant arbetslivserfarenhet från både privat och offentlig sektor ÖVRIGT Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson för frågor och funderingar. Med hänsyn till semestertider så kan återkoppling komma att dröja till mitten av augusti. Vårt mål är att genom forskning och publik verksamhet visa vägen till ökad kunskap och handlingskraft, för att vi tillsammans ska kunna bidra till en hållbar och ljus framtid. Vår långsiktiga strävan är att Naturhistoriska riksmuseets anställda ska spegla den mångfald som finns i Sverige. Vi välkomnar alla sökanden oavsett kön, bakgrund, ursprung och funktionsvariation. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Svenska kraftnät är en nyckelaktör i energiomställningen. Vår IT-division växer för att möjliggöra en fördubblad elproduktion och en fossilfri framtid. Med den senaste tekniken ökar vi både infrastrukturens kapacitet och utvecklingstakten inom digitalisering och processer. Om tjänsten Nu söker vi en erfaren avdelningschef till IT Strategi och styrning som är bra på struktur och att driva förändringar. Avdelningen tillhör division IT som är i en stark tillväxt och behöver en ledare som har ansvar över strategiarbete, planering och uppföljning. Det innebär att du har det övergripande ansvaret för att driva division ITs verksamhetsutvecklingsarbete tillsammans med dina medarbetare och övriga avdelningar. Du kommer att ha personal- och budgetansvar för cirka 25 medarbetare och ingår i divisionens ledningsgrupp. Tjänsten kommer att innefatta • Ansvar för Divisionens strategi och verksamhetsutvecklingsarbete (process, genomförande och uppföljning). • Strategisk kompentens- och resursförsörjning. • Ansvar för divisionens delportfölj (IT PMO). • Ansvar för divisionens struktur och styrformer, inklusive IT förvaltningsmodellen. • Att representera IT-divisionen i olika styrgrupper för att utveckla IT-leverans och effektiva IT-lösningar. • Att vara informationsägare för avdelningen. Avdelningen Strategi och styrning har det övergripande ansvaret för divisionens planering, uppföljning och rapportering. Det innebär ansvar för struktur och styrformer (inklusive IT förvaltningsmodell). Avdelningen ansvarar även för divisionens verksamhetsportfölj IT PMO och för divisionens strategiska resurshantering (resursplanering, kompetensutveckling, konsultinköp samt rekrytering). Slutligen ansvarar avdelningen för divisionens operativa modell. Under kommande år är det stort fokus på att utveckla Svenska kraftnäts IT leveransmodell som idag består av PPS och PM3 och att utveckla divisionens strategi- och uppföljningsarbete. Vidare behöver divisionen öka effektivitet och leveranshastighet. Svenska kraftnät är inne i en förändringsperiod där vi skapar förutsättningar för energiomställning och ingår i nordiska samt europeiska projekt och samarbeten. Detta kräver att det finns en stor kompetens och erfarenhet av organisations- och verksamhetsutveckling. Om dig Skallkrav För att lyckas som avdelningschef behöver du ha en god strategisk förmåga och vara utvecklingsorienterad för att nå uppsatta mål. Du är bra på att hitta lösningar i en organisation som är i stark tillväxt och se bortom den egna rollen för att agera för hela verksamhetens bästa. I rollen är det viktigt att du är samarbetsorienterad då du kommer ha många kontaktytor inom och utanför avdelningen. Som ledare är du trygg i dig och själv och har lätt för att skapa tillit. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare har du en akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning. Du har även: • Minst tre års erfarenhet av personal- och budgetansvar samt varit chef över chefer. • Varit med som chef en IT-ledningsgrupp. • Dokumenterad erfarenhet av att driva större förändring / verksamhetsutveckling med påvisat positivt resultat. • Erfarenhet av IT projekt samt portföljstyrning (PMO). • Erfarenhet av de marknadsledande IT-styrformerna • Varit anställd eller konsult i linjeuppdrag de senaste 15 åren som chef inom en offentlig verksamhet. • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har • Erfarenhet av internationellt arbete. • Arbetat inom eller har erfarenheter av energibranschen. • Arbetat inom privat sektor. • Certifiering inom IT-styrformer (exempelvis PM3, PPS, SAFe, ITIL). • Utvecklat eller vidareutvecklat en tjänstekatalog inom IT. • Utvecklat eller vidareutvecklat operativ modell. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Resor förekommer i denna tjänst. • Sista ansökningsdag är den 8 augusti 2025. Vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev, därför behöver du bara bifoga ditt CV. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. • I denna rekryteringsprocess tillämpas tester. Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor, kontakta gärna • Lars Jansson, rekryterande chef, 072 502 02 26 • Victoria Waltenberg, rekryterare, 010 350 90 45 • Annika Ingeborn, SACO, 010 475 84 77 • Erica Midfjäll, ST, 010 475 87 31 Du når oss också via e-post: [email protected]. Observera att svar från oss kan dröja med anledning av semestertider. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Kansliet för utveckling av kärnprocesserna, Statsrådsberedningen Vill du vara med och forma Regeringskansliets digitala arbetssätt? Har du ett stort intresse för verksamhetsdriven utveckling och erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamhetsprocesser, kravanalys eller liknande? Trivs du i en roll med många kontaktytor? Vi erbjuder rätt person en spännande roll i utvecklingen av Regeringskansliets kärnprocesser. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Kansliet för utveckling av kärnprocesserna driver och samordnar utvecklingen av kärnverksamhetens arbetsformer. Som ett led i utvecklingen har ett digitalt arbetssätt för regeringsärenden och beredningar införts i Regeringskansliet. Det digitala arbetssättet utvecklas löpande och utförs genom att bland annat utforma digitala stöd, förändra rutiner, riktlinjer och malltexter. Utvecklingsarbetet involverar många både i departementen och i Förvaltningsavdelningen. Som handläggare i kansliet är du med och driver utvecklingsarbetet framåt i enlighet med den fastställda inriktningen för utvecklingen. Fokus för ditt arbete är att säkerställa ett sammanhängande digitalt arbetssätt i både utveckling och förvaltning Du representerar kärnverksamhetens behov, är bollplank i vägvalsfrågor och översätter och dokumenterar verksamhetens behov till konkretiserade lösningar. Du faciliterar dialoger om verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser och bidrar i förändringsarbetet. Du tar fram användarberättelser, processkartor och flödesscheman. Du tar också fram underlag för revidering av rutiner och riktlinjer. Även framtagande av underlag till och deltagande i kommunikations- och utbildningsaktiviteter ingår i arbetet. En central del i arbetet är att stämma av de underlag som du tar fram och kommunicera innebörden av lösningarna och hur de möter verksamhetens behov. Du kommer arbeta nära kanslichefen och övriga medarbetare i kansliet för utveckling av kärnprocesserna. Fokus för och innehållet i arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap, förvärvad på annat sätt, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Utbildning inom kravanalys, processutveckling och UX-design liksom utbildning inom produktägarskap eller motsvarande är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser och erfarenhet och vana av att dokumentera och översätta behov till tillämpbara lösningar. Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare, kravanalytiker, UX-designer eller produktägare i projekt eller team om verksamhetsutveckling. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser med stöd av BPM-verktyg/processverktyg exempelvis Pega Infinity. Det är också en fördel om du har erfarenhet av att utveckla arbetssätt genom exempelvis förändrande rutiner, riktlinjer och instruktioner. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av it-verktyg för kravhantering och visualisering av flöden och processer som t.ex. Figma, Microsoft Visio, Azure DevOps. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning exempelvis genom att ha arbetat som handläggare med ärendehantering på myndighet eller i Regeringskansliet är meriterande, liksom insikt i att jobba i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha goda kunskaper om verksamhetsutveckling genom digitalisering. Goda kunskaper om kravhantering, verksamhets- och processutveckling, förändringsledning och användarupplevelse kommer göra dig framgångsrik i rollen. Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling, resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Som person är du nytänkande och kreativ. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du är analytisk och har förmåga att sätta in frågor i ett större sammanhang och se saker från ett övergripande perspektiv. Du utför ditt arbete med mycket gott omdöme och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är noggrann och lägger vikt vid att leverera med kvalité. Du är självständig samtidigt som du tycker om att arbeta med andra och du har mycket god samarbetsförmåga. Arbetet ställer också krav på mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga och du kan förklara komplexa problem på ett enkelt sätt. Övrigt Vi söker 1-2 medarbetare. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Frida Kylberg under vecka 33, som är kanslichef, på 08-405 15 18. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Helena Lundquist på 08-405 96 58. Fackliga kontaktpersoner är Susanne Grund för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.
Vill du värna om Sverige och vår rätt att leva som vi själva väljer i en digitaliserad värld? Försvarsmakten är en organisation i ständig utveckling för att alltid vara beredda att värna Sveriges okränkbara frihet. Vi är beredda att göra det som krävs, även i de svåraste situationerna. Försvarsmaktens cyberförsvar söker nu en ställföreträdande säkerhetschef, som vill medverka och bidra till utveckling av cyberförsvaret säkerhetsskydd. Är du en person som vill sprida förståelse och kunskap om säkerhetsskydd? Är dina ambitioner att utvecklas inom säkerhetsskydd? Då är detta en tjänst för dig! Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ställföreträdande säkerhetschef inom cybersförsvarets säkerhetstjänst, kommer du verka på strategisk nivå och i en operativ befattning. Det innebär att du kommer stödja cyberförsvarets ledning, säkerhetschef samt cyberförsvarsförband i säkerhetsskydd. Du kommer vara delaktig i att utveckla och förankra cyberförsvarets säkerhetsskydd, och därmed i att skydda verksamheten och dess höga skyddsvärden. I tjänsten ingår att på daglig basis stödja säkerhetschefen i ledning av den operativa säkerhetstjänsten. Du kommer leda och medverka i komplexa analysarbeten som ska skapa förutsättningar för skyddet av cyberförsvarets skyddsvärden, och därmed Sveriges säkerhet. Du kommer vara delaktig i utveckling av cyberförsvarets säkerhetsskydd avseende ledning och styrning. Det kommer t.ex. omfatta framtagning av processor, riktlinjer och rutiner kopplat till informationssäkerhet, fysisk säkerhet och personalsäkerhet. I arbetsuppgiften ingår att säkerhetsskyddsbeslut och åtgärder blir implementerade i cyberförsvaret, samt följa upp beslut. Du kommer även vara ett stöd till cyberförsvarets förband, och dess säkerhetsfunktioner, i frågor gällande säkerhetstjänst. Mot ledning och förband ska du kunna agerar som ett bollplank kring säkerhetsskydd. Du kommer vara en viktig del av att utvecklar och förvalta cyberförsvarets säkerhetskultur. KRAV Kvalifikationer: · Relevant akademisk utbildning för tjänsten, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig · Erfarenhet av säkerhetskänslig verksamhet med höga skyddsvärden · Erfarenhet i befattning som säkerhetschef med personalansvar · God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska · God datorvana av Försvarsmaktens system för verksamhetsledning · Körkort (lägst klass B) Personliga egenskaper · Du är noggrann och objektiv i ditt arbete och kan tillämpa ett kritiskt förhållningssätt · Du är van vid att strukturera och prioritera ditt eget arbete samt ta ansvar · Du är stabil, självständig och med god självinsikt · Du är nyfiken på din omgivning och tycker om att lära dig nya saker samt bidra till utveckling av verksamheten · Du vågar ställa frågor och utmana etablerade arbetssätt · Du är lösningsorienterad och tar initiativ inom ditt ansvarsområde · För att trivas hos oss behöver du ha ett högt säkerhetsmedvetande · Du har en god förmåga att arbeta självständigt men trivs också med att samarbeta och samverka med andra Meriterande · Genomfört med godkänt resultat Försvarsmaktens säkerhetschefsutbildning · Erfarenhet av att genomföra säkerhetsskyddsanalyser · Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet · Erfarenhet att leda och samordna projekt samt verksamhetsutveckling · Erfarenhet av att utbilda mindre och större grupper i säkerhetsskydd Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Stockholm Civil befattning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Försvarsmakten för andra personer än dina närmst berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med information är att det finns tjänster inom området som omfattas av sekretess. Upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen Eventuella frågor skickas till [email protected] Fackliga företrädare Försvarsförbundet, OFR/S Kjell Tetzlaff SACO Stefan Ungerth SEKO Lise-Lotte Larsson OFR/O Arne Nilsson Samtliga nås via växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Mejla ansökan till [email protected], ange referens 2980 i ämnesraden. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Tillsammans, med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad. Så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla. Tänker du också i de banorna? Socialförvaltningen i Järfälla ansvarar för områdena äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg (IFO). Inom IFO är vi 200 engagerade och kompetenta medarbetare som finns till för våra invånare och som vill erbjuda en socialtjänst med god kvalitet. Då en av våra socialsekreterare ska gå på föräldraledighet under hösten söker vi efter en vikarierande socialsekreterare till vår Mottagningsenhet för ekonomiskt bistånd. Hos oss kan du göra skillnad, växa och utvecklas i din yrkesroll. Vi jobbar tillsammans och engagerar oss för att hela tiden bli bättre och utveckla vår verksamhet tillsammans. Arbetet är omväxlande med allt från telefonkontakter till besök med klienter, du får vägleda, utreda och fatta beslut i nya ärenden. Du får även möjlighet till ett nära samarbete med kollegor från andra enheter för att tillsammans med den enskilde hitta de bästa lösningarna framåt. Vi har ett nära operativt ledarskap från enhetschef och två gruppledare och är en mindre enhet med totalt 16 anställda. Utöver socialsekreterare i mottagning arbetar även socialassistenter inom bosök/bostadsvägledning samt dödsbohandläggning. Som anställd hos oss får du förmåner som friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, rabatter via vår förmånsportal, extern handledning och årsarbetstid. Vi har distansarbete med ca 1 dag per vecka. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår enhet! ARBETSUPPGIFTER I mottagningen arbetar åtta socialsekreterare i två mindre team, med nära samarbete med varandra. Som socialsekreterare växlar du mellan en period av mottagningsveckor och av utredningsveckor. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta allt från att ta emot och utreda nya ansökningar avseende ekonomiskt bistånd till att fatta beslut. En viktig del i mottagningsarbetet är att klargöra vilka klienter som ska bokas in på nybesök och vilka som inte ska bokas in och motivera varför. Teamen arbetsleds av varsin gruppledare. Under mottagningsveckorna bemannar du telefonmottagningen, tar emot ansökningar, ger information och rådgivning, samt genomför mottagningsbesök för utredning och beslut. Arbetet innefattar kommuntillhörighetsutredningar, vräkningsförebyggande insatser, avhysningar, hantering av e-ansökningar och brådskande ärenden och hembesök. Under utredningsveckorna fokuserar du på nybesök, grundutredningar, hembesök och utredning av el- och hyresskulder. Arbetet är varierande och stundtals tempofyllt och kräver snabba beslut, gott bemötande och förmåga att hantera människor i olika situationer med ett gott bemötande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: Har socionomexamen och gärna med erfarenhet av myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd. Erfarenhet av mottagningsarbete är meriterande. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, och är strukturerad och har god planerings- och organisationsförmåga. Du har god kunskap om myndighetsutövning och socialt arbete, samt förståelse för digitalisering, då vi ständigt arbetar för att förbättra våra e-tjänster och digitala processer. Du är stabil, kan hantera olika situationer med ett gott bemötande och behåller lugnet även vid högre arbetstempo. Du värdesätter samarbete, är tydlig i din kommunikation och lösningsorienterad och flexibel. Erfarenhet av Lifecare är meriterande, men inget krav. Körkort är önskvärt då hembesök förekommer i arbetet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. Vi insamlar muntligt och skriftligt samtycke. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Urval och intervjuer sker efter den 27/7. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du vara med och forma framtidens infrastrukturanläggningar tillsammans med engagerade projektkollegor och andra specialister? Hos oss på Trafikverket får du möjligheten att bidra med din kompetens i spännande och varierande infrastrukturprojekt runt om i landet. Vi söker nu dig som brinner lite extra för Geodetisk mätningsteknik och som vill utvecklas i en roll med stort ansvar och många kontaktytor. Är du Trafikverkets nya specialist inom geodetisk mätningsteknik? Arbetsuppgifter Vi söker dig som är erfaren inom mätningsteknik och som bland annat ska stötta vid upphandling och genomförande i infrastrukturprojekt. Detta innebär identifiering och hantering av krav och risker i projekt. Du medverkar även i arbetet med att ta fram förfrågningsunderlag för upphandling av leverantörer. Vidare ingår att följa projektens framdrift, teknikgranskning och uppföljning av leveranser från projektets leverantörer. Du deltar även i arbetet med att utveckla ett nationellt samordnat arbetssätt för teknikområdet. Det innebär exempelvis att du deltar i utveckling och granskning av interna krav- och rådsdokument, branschdokument, standarder och remisser. Inom ditt område förväntas du aktivt arbeta med omvärldsbevakning och identifiera utvecklingsbehov samt bidra med erfarenhetsåterföring tillbaka till verksamheten. Vad kan vi som arbetsgivare erbjuda dig? Vi är glada över att ha blivit rankade som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och kan bland annat erbjuda dig: -Ett flexibelt arbete där du får möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. -Gott om semesterdagar. Från det år du fyller 30 år erbjuder vi 31 semesterdagar och från det år du fyller 40 år erbjuder vi 34 semesterdagar. -Vid föräldraledighet ger vi ett föräldrapenningtillägg på 10 procent utöver den föräldrapenning som Försäkringskassan betalar. Övrig information Rekryterande chef Valdemar Lillevars är på semester i början av annonseringsperioden, men kommer finnas tillgänglig för ev. frågor från den 11/8. I den här rekryteringen behöver du bifoga ditt CV, då det ligger till grund för urvalet i den här processen. Webbaserade tester kan komma att användas som en del i urvalet. Möjlig placeringsort för tjänsten är Borlänge, Eskilstuna, Gävle, Linköping, Norrköping, Solna, Uppsala eller Örebro. De första intervjuerna kommer preliminärt att hållas via Skype under vecka 36-37. #LI-Hybrid #LI-EA2 Kvalifikationer Vem är du? I ditt arbete kommer du behöva skapa kontakter både internt och externt, därför är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga som innebär att du är lyhörd och förmedlar budskap på ett enkelt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra, du anpassar dig och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du kommer leda vissa utredningsarbeten och därför är det viktigt att du har förmåga att leda, samordna samt skapa delaktighet och engagemang. Vidare har du god problemlösningsförmåga, du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer vidare inom teknikområdet. Du skapar medvetenhet kring behovet av utveckling, utmanar och ifrågasätter samt är öppen för nya möjligheter och lösningar. Som person är du noggrann med hög känsla för kvalitet och är självgående inom teknikområdet och proaktiv snarare än reaktiv. Därutöver motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp (120 p) med mätningsteknisk/geodetisk inriktning, alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig har några års aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom Geodetisk mätningsteknik inkluderande fältmätning/datafångst, stommätning, redovisning och leveranser av resultat och produkter har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet av att använda regelverk och ramverk inom geodetisk mätningsteknik har relevant arbetserfarenhet av projekteringsmätning inom väg och/eller järnväg har relevant arbetserfarenhet av mätningsteknisk produktionsteknik i anläggningsentreprenader för väg och/eller järnväg har aktuell och relevant arbetserfarenhet av laserscanning, maskinstyrning, markmodeller och/eller GNSS har aktuell och relevant arbetserfarenhet av etablering av aktiva och/eller passiva stomnät innehar mätningsteknisk behörighet klass 1 utfärdat av Trafikverket Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17612 jobb