Lediga jobb i Stockholms län
Sök totalt 20285 lediga jobb i Stockholms län
Har du en passion för detaljhandel och digital försäljning? Samsung letar nu efter en Merchandizing & Campain Lead som vill vara med att utveckla deras D2C-verksamhet på den nordiska marknaden! Ta chansen och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval! OM TJÄNSTEN I den här rollen kommer du att planera, genomföra och följa upp kampanjer inom Samsungs Mobile Experience-kategori (smartphones, tillbehör, surfplattor, klockor och PC) för både deras stängda och öppna kanaler på marknaderna i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Detta är en ny roll eftersom Samsung i slutet av 2024 delade upp Merchandise Lead-rollen i två, och de söker nu någon som är högt motiverad av att etablera nya processer samt utmana befintliga arbetssätt för Samsungs kampanjer och erbjudanden. Du att vara en del av utvecklingen av Samsungs D2C-verksamhet på den nordiska marknaden! I denna roll kommer du att bli en del av ett ambitiöst och snabbrörligt team där humor alltid är nära till hands, du kommer främst att arbeta tillsammans med Merchandise Lead, som ansvarar för lanseringar, kundresor och förbättringar inom MX-kategorin. Du kommer även att arbeta nära team som består av webbredaktörer, utvecklare, ecommerce och marknadsföringsteamet för att fortsätta driva framgång inom kategorin. Du erbjuds ett långsiktigt och spännande konsultuppdrag via oss på Academic Work. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta nära ecommerce managers som har det övergripande ansvaret för vilka erbjudanden Samsung har på D2C för din kategori. Din roll är att planera var och hur detta ska genomföras. * Äga merchandise-planen för MX-kategorin genom att synka och planera gemensamma touchpoints med övriga Merchandise Leads. * Strukturera och beställa copytext och bilder för kommande kampanjer, där planering är avgörande för att säkerställa leverans i tid för webbplatsuppdateringar. * Hantera ad hoc-lösningar och justeringar av kampanjrelaterade utmaningar som uppstår längs vägen. * Ta kontinuerliga initiativ för att förbättra processer, arbetssätt och de verktyg som används. * I din vardag kommer du främst att arbeta i MS Excel, MS PowerPoint och JIRA för rapportering och briefningar. VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet av digital marknadsföring, erbjudanden och kampanjer - Har förmåga att navigera mellan många intressenter och skapa en röd tråd i en snabb arbetsmiljö - Har erfarenhet av att arbeta med datadrivna initiativ för att driva förändring och öka försäljningen - Är flytande i engelska och svenska., då det används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att arbeta med elektroniska konsumentprodukter - Tidigare arbete i större globala organisationer med flera marknader - Kan kommunicera på ytterligare nordiska språk För att lyckas i rollen på Samsung behöver du uppskatta att ständigt utmana både dig själv och andra, du har en passion för detaljhandel och digital försäljning med erfarenhet av go-to-market-strategier. - Organisering och genomförande Planerar och arbetar på ett systematiskt och organiserat sätt. Följer riktlinjer och rutiner. Fokuserar på kundnöjdhet och levererar tjänster eller produkter enligt överenskommen standard. - Interaktion och presentation Kommunicerar och nätverkar effektivt. Har förmågan att övertyga och påverka andra. Relaterar till andra på ett tryggt och avslappnat sätt. - Kreativitet och konceptualisering Är öppen för nya idéer och erfarenheter. Söker aktivt efter möjligheter till lärande. Hanterar situationer och problem med innovation och kreativitet. Tänker brett och strategiskt samt stödjer och driver organisatorisk förändring. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Företaget är ett spännande familjeägt företag med global verksamhet och vi söker nu en kontorsansvarig till huvudkontoret i centrala Stockholm. I rollen som kontorsansvarig blir du en del av kontoret som består totalt av 14 personer. Tjänsten är bred och kommer att omfatta flera olika arbetsuppgifter, såsom: • att kontoret är trivsamt och representativt • bokning av resor, hotell och restauranger • onboarding/offboarding av personal • att samordna personalaktiviteter, interna och externa events • koordination av uthyrda lokaler • administration av Shopify • visst ansvar för sociala medier • kalenderadministration • administration vid utgivning av skivor • att agera kontaktperson till vissa leverantörer • assistent till övriga medarbetare på kontoret • administration av utskick Då tjänsten är ny kan det tillkomma nya arbetsuppgifter, som upptäcks efterhand. Vem söker vi till denna roll? Vi söker dig som har flera års erfarenhet som kontorsansvarig där du haft liknande arbetsuppgifter, helst från branschen, efter avslutade gymnasiestudier. Vi ser också att du har en god systemkunskap samt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du social, jordnära, professionell och har en naturlig fallenhet för service. Du har ett proaktivt och strukturerat förhållningssätt och lämnar ingenting åt slumpen, samtidigt som du är prestigelös och hjälper till där det behövs. Du tar gärna egna initiativ och har en god administrativ förmåga. Du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt och du är duktig på att slutföra arbetsuppgifter. Kontaktytorna är många, både internt såväl som externt. Vidare är du ansvarsfull, orädd för nya kontakter och arbetsuppgifter. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas på personligheten och det är meriterande med ett genuint intresse för kultur. Du erbjuds Du erbjuds en självständig, varierande och rolig roll på ett spännande företag. Stämningen mellan kollegorna är familjär och det är högt i tak. För rätt person finns det goda möjligheter att växa med företaget. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, på Jurek Law, Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Du söker tjänsten via vår hemsida, www.jurek.se Vi ser fram emot din ansökan snarast då intervjuer sker löpande. Bifoga gärna ditt cv och personligt brev.
Vill du som fysioterapeut vara med oss på Skoga äldrecentrum och förgylla våra äldres vardag? Då har vi tjänsten för dig! Om oss Skoga är ett äldreboende som drivs i egen regi av Solna stad. Boendet ligger naturskönt med en härlig trädgård i Huvudsta, Solna. Vår profil är trädgård, natur och utevistelse och vi erbjuder våra boende en omväxlande vardag med såväl individuella som gemensamma aktiviteter. Här finns 100 lägenheter och cirka 120 anställda. Vi har ett stort engagemang i våra boende och vill göra vardagen så bra som möjligt. Vårt erbjudande - Skoga ligger vackert beläget i Huvudsta med närhet till både tunnelbana och bussar. - Du kommer att höra till ett fantastiskt team med god sammanhållning. - Du kommer jobba med en kollega med hög kompetens och lång erfarenhet. Vad innebär arbetet? Sedvanliga arbetsuppgifter såsom funktionsbedömningar, utprovning och förskrivning av hjälpmedel, handleda personal i förflyttningsteknik och rehabiliterande arbetssätt. Dokumentation i journalsystemet Life Care HSL. Du kommer tillsammans med din kollega ha rehabiliteringsansvar för de boende på Skoga samt för vår korttids- och växelvårdsavdelning. Arbetet består till stor del av teamarbete men du behöver också klara av att arbeta självständigt och kunna prioritera. Vem söker vi? Vi söker dig som - är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast - behärskar svenska språket väl i tal och skrift - har god digital kunskap Vi ser det som meriterande om du har klinisk erfarenhet och erfarenhet av äldreomsorg. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker en positiv och flexibel person som har ett brinnande intresse för äldre och har en god kommunikativ förmåga samt ett gott bemötande. Du behöver vara strukturerad och bra på att organisera och följa upp ditt arbete, men även vara beredd på att planera om vid förändringar i verksamheten. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt men också tycker om teamarbete. Mer information och ansökan Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 3 mars. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning som sträcker sig från mitten på juni tom mitten på augusti enligt överenskommelse. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Rose-Marie Lindberg, enhetschef på 072-583 17 45 eller [email protected]. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar och vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Förskoleförvaltningen är en liten fackförvaltning med ett stort och viktigt uppdrag. Hos oss får du vara med och bidra till att alla Stockholms förskolor håller en god kvalitet, såväl kommunala som enskilt drivna. Tillsammans med förskoleverksamheterna i staden sätter vi fokus på att våra yngsta stockholmare ska möta en trygg och likvärdig miljö i förskolan. På förskoleförvaltningen jobbar kunniga och engagerade kollegor inom en mängd expertområden såsom tillsyn och tillståndsprövning samt utveckling inom förskolans alla sakområden. Organisationen är under uppbyggnad och det finns en stor möjlighet för dig att vara delaktig och påverka. Förvaltningens kontor ligger på Kaplansbacken på Kungsholmen. Välkommen till oss Du kommer att arbeta på Myndighetsavdelningen som är en av fyra avdelningar. Myndighetsavdelningens uppdrag växer och därför söker vi nu tre kvalificerade utredare till tillsyn av fristående förskola och pedagogisk omsorg. På Myndighetsavdelningen finns i dagsläget en enhet, men kommer under våren utökas till två enheter, som ansvarar för tillståndsprövning av fristående förskolor och pedagogisk omsorg i enskild regi samt för tillsyn över att enskilda som godkänts av kommunen fortlöpande uppfyller kraven. I avdelningens uppdrag ingår att säkerställa att enskilda huvudmän som bedriver förskolor i kommunen uppfyller kraven på lämplighet, insikt samt ekonomiska förutsättningar. Utöver detta sker handläggning av hemkommunens ansvar gällande bland annat tilläggsbelopp. På avdelningen arbetar bland annat jurister, pedagoger, ekonomer och statsvetare som utredare. Avdelningens arbete sker i enlighet med processer för att bidra till en effektiv, rättssäker och tydlig myndighetsutövning. Vi erbjuder Ett viktigt uppdrag där vi arbetar tillsammans för stadens förskolebarn. Som medarbetare i Stockholms stad får du möjlighet till kontakt med kompetenta kollegor och flera förmåner som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Din roll Som utredare genomför du tillsyn av fristående förskolor och enskilt driven pedagogisk omsorg med utgångspunkt i skollagen. Tillsynen sker genom att du, tillsammans med andra kollegor, tar del av dokumentation gällande verksamheten, planerar och genomför verksamhetsbesök och intervjuer med huvudmän, rektorer och personal, analyserar underlag samt skriver tillsynsbeslut. Utredningsarbetet sker i nära samarbete med andra professioner, så som jurister och ekonomer, gällande exempelvis bedömningar och ägar- och ledningsprövning. I skrift och tal ska du förmedla tillsynens resultat och bedömningar till de granskade förskolorna och huvudmännen. Du ska kunna ge vägledning på en lämplig nivå till verksamheterna. Du deltar även i andra vanligt förekommande arbetsuppgifter t ex svara på remisser och att skriva tjänsteutlåtanden. En hel del av arbetet bedrivs med digitala verktyg varför du behöver känna dig bekväm med att arbeta digitalt. Din kompetens och erfarenhet Vi söker sig som har: lärarlegitimation/akademisk examen med pedagogisk inriktning, eller annan liknande högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig aktuell erfarenhet av arbete inom förskola, förvaltning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig god pedagogisk insikt i skolförfattningarna och ansvarsnivåerna i styrkedjan gällande förskola och pedagogisk omsorg erfarenhet av utredningsarbete i offentlig verksamhet digital mognad gällande användning av t ex Office-paketet mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: erfarenhet som rektor, har genomfört rektorsprogrammet eller har högskoleexamen som specialpedagog/speciallärare erfarenhet av kvalitativa utredningsmetoder aktuell erfarenhet av ärendehantering i politisk styrd organisation, kommunal förvaltning eller myndighet erfarenhet av myndighetsutövning i tillsyn erfarenhet av att skriva remissvar, eller olika typer av tjänsteutlåtanden annan relevant kompetens exempelvis juridik, ekonomi, statsvetenskap eller annan erfarenhet som kan bidra till kvaliteten i uppdraget som utredare i tillsyn Vi söker dig som kan samla in, sortera och analysera komplex information. Du arbetar strukturerat vilket betyder att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Din kommunikativa förmåga är en styrka så väl muntligt som att i skrift formulera texter. Du har god samarbetsförmåga och ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt. Vi ser gärna att du gillar kombinationen av att arbeta självständigt och samarbeta med andra. Du är öppen för att förbättra och utveckla rutiner och arbetssätt. Övrigt Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. För att matcha rätt kompetens till rätt jobb använder vi oss av tester. Forskning visar att arbetspsykologiska test, som personlighets- och kapacitetstester, är en av de bästa metoderna. Vi strävar efter en fördomsfri, jämförbar och objektiv rekryteringsprocess där arbetspsykologiska tester är ett komplement i helhetsbedömningen. Du som söker ett jobb hos oss ska vara trygg i att vi fokuserar på att bedöma de kompetenser som är avgörande för jobbet du har sökt. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss Den kommunala hemtjänsten i Norra innerstadens stadsdelsförvaltning kommer under våren starta nattpatrull för fasta nattinsatser samt svara på trygghetslarm under natten. Vi har idag verksamheten på entreprenad, återtagandet kommer ske i två steg. 1 juni 2025 startar Östermalms område med nattpatrull och efter sommaren sker uppstarten för Norrmalm. Vi kommer också efter sommaren utföra nattinsatser och nattlarm åt Kungsholmens stadsdelsförvaltning. Då verksamheten är ny har du stora möjligheter att påverka arbetssätt och rutiner. Vi erbjuder Vi erbjuder ett antal tillsvidaretjänster natt på 64-97 %. Tillträde efter överenskommelse då verksamheten är ny och vi vill ha möjlighet att introducera på dagtid. Friskvårdsbidrag på 3000:-/år och möjlighet att köpa ett mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym. Din roll Som undersköterska på natten arbetar du främst med omvårdnadsinsatser samt svarar och åtgärdar trygghetslarm. Du kommer tillhöra en arbetsgrupp som ansvarar för detta. Detta kräver ett flexibelt arbetssätt och ett gott samarbete med kollegorna. Din kompetens och erfarenhet Du behöver ha: Undersköterskeutbildning/bevis gällande skyddad yrkestitel från socialstyrelsen Körkort Erfarenhet av hemtjänst, helst natt God vana av dokumentation och informationsöverföring God kunskap i det svenska språket i tal och skrift Det är meriterande: Om du arbetat i larmpatrull för hemtjänsten Van vid nattarbete God lokalkännedom Östermalm, Norrmalm och Kungsholmen Gått utbildning i ergonomi och första hjälpen. Du är trygg, kan hantera tidvis stress och har en personlig mognad. Du ska vara serviceinriktad, lösningsfokuserad, flexibel, självgående och lyhörd för kundernas behov. Du har empati i mötet med andra människor, bra på att samarbeta och har ett genuint intresse för att arbeta inom yrket. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt. Du delar gärna med dig av egna kunskaper och erfarenheter samt är öppen för att lära dig av andra. Du ska ha god samarbetsförmåga med chefer, kollegor och andra samarbetspartners. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och goda referenser. Utdrag från belastningsregister kommer att erfordras inför eventuell anställning. Belastningsregistret - begära utdrag | Polismyndigheten Välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss Undersköterska till resursteamet inom hemtjänst Norra Innerstaden. Vill du vara med i vår nya satsning på ökad kontinuitet och kvalitet för våra kunder? Trivs du i en föränderlig miljö där du får möjlighet att träffa många kollegor och nya kunder? Då är det dig vi söker! Vi erbjuder Som medarbetare i resursteamet har du din huvudplacering inom hemtjänst team Stadion men du kommer också att arbeta inom våra andra hemtjänstenheter inom Norra innerstaden när behov uppstår. De andra hemtjänstenheterna du kommer utföra arbete inom är team Fältöversten, team Östermalm, team Gärdet, team City samt team Karlberg. I det fall du tjänstgör i någon av dessa så kommer du utgå ifrån respektives enhetskontor. Du behöver därför trivas med att arbeta i en omväxlande miljö där du ofta lär känna nya kunder och kollegor. Hemtjänst Team Stadion har sitt kontor i trevliga lokaler nära tunnelbanestationen Stadion. Våra kunder finns både i närområdet till kontoret men också ner mot humlegården, därför behöver du vara bekväm med att använda cykel som färdmedel i arbetet. Arbetstiden är förlagd på dagar, kvällar och helger. Team Stadion är en Stjärnmärkt verksamhet inom demens och alla våra medarbetare får demensutbildning i början av sin anställning. Personalgruppen består av undersköterskor och vårdbiträden samt planeringsansvarig, administratör och enhetschef. Tillsammans är vi ett glatt och ansvarsfullt team som värnar om våra kunder och kollegor. Din roll Din roll som medarbetare i resursteamet innebär ett arbete med stort ansvar. Som undersköterska inom hemtjänstens resursteam ger du god omvårdnad och social omsorg till alla våra kunder utifrån aktuellt biståndsbeslut. Arbetsuppgifterna innebär att du hjälper och stödjer kunden i det dagliga livet med exempelvis personlig omvårdnad, städning, tvätt, inköp samt diverse olika aktiviteter. Arbetet innebär också dokumentation så som att skriva och följa upp genomförandeplaner samt föra regelbundna journalanteckningar kopplat till kund. Du samarbetar med andra aktörer inom äldreomsorgen, exempelvis hemsjukvård och biståndshandläggare. Din kompetens och erfarenhet Du behöver ha: Fullgjord Utbildning inom vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. God datorvana och erfarenhet av att arbeta i digitala system. Vana av att dokumentera. God kunskap i det svenska språket i tal och skrift. Kunna cykla i trafik. Meriterande: Utbildad undersköterska och bevis på skyddad yrkestitel. Erfarenhet av arbete inom hemtjänst/ordinärt boende. Erfarenhet av att arbeta med demens och psykisk ohälsa. Som person har du ett respektfullt bemötande, är stabil och har förmåga att anpassa arbetet utifrån förändrade omständigheter. Då du är anställd inom hemtjänstens resursteam är det viktigt att du är professionell, initiativtagande och tycker om variation i arbetet. Du behöver vara flexibel, självgående och samtidigt har lätt för att samarbeta med kollegor, chefer, våra kunder och anhöriga. Du har möjlighet att utvecklas genom att arbeta inom olika hemtjänstenheter. Vi söker dig som är ansvarstagande, engagerad med empatisk förmåga och drivs av att ge god service och en trygg omsorg till våra kunder oavsett vilken enhet du arbetar på. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Vi erbjuder tillsvidareanställning inom resursteamet med sysselsättningsgrad från 50 -100% (provanställning kan komma att tillämpas). Vi kommer också behöva anställa några medarbetare på tidsbegränsade anställningar. Som medarbetare inom Stockholms stad har du tillgång till friskvårdsbidrag. Vi ser fram emot din ansökan! Blir du erbjuden en anställning inom hemtjänsten och äldreomsorgen så krävs registerkontroll. Se då till att du har utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stiftelsen Allmänna Barnhuset är en statlig stiftelse med en nästan 400 årig historia av socialt arbete i samhället. Stiftelsen leds av en styrelse som utses av regeringen och som årligen rapporterar sin verksamhet till Socialdepartementet. Allmänna Barnhusets roll idag är att stödja barn som är i utsatthet på olika sätta genom att utveckla och sprida kunskap från forskning och praktik samt stärka kompetensen hos yrkesverksamma som möter barn. Vårt arbete har fokus på att säkerställa att barn får den omsorg, stöd och trygghet de har rätt till i enlighet med Barnkonventionen, Hälso- och sjukvårdslagen och Skollagen. Vi söker nu en erfaren och dynamisk Generalsekreterare som kan leda vår verksamhet med tillitsfullt ledarskap för att stödja kompetens och kunskapsutveckling. Som generalsekreterare kommer du att ha det övergripande ansvaret för att utveckla och implementera strategier som främjar vår vision och våra mål. Du kommer att arbeta nära styrelsen och våra medarbetare för att nå styrelsens långsiktiga mål. Du får leda och vidareutveckla en organisation med god kompetens, tydligt samhällsuppdrag och höga ambitioner. Du kommer även att arbeta tillsammans med Allmänna Barnhusets två bolag och dess båda VD ar för att utveckla vårt barnrättscenter, utbildningar och konferenser. Din roll är att hantera budgetar och resurser effektivt samt arbeta med nyskapande och nätverksbyggande. Du kommer även att ansvara för uppföljning av värdeskapande insatser, identifiera och hantera risker, samt säkerställa att organisationen följer vårt reglemente, beslutade policys och relevanta lagar och förordningar. Vi söker en modig ledare som delar Allmänna Barnhusets värderingar och har goda kommunikations- och ledaregenskaper samt god beslutsförmåga. Du har även förmågan att inspirera och motivera medarbetare samt sprida kunskap om barn och ungas rättigheter. Du har gedigen erfarenhet som ledare, god förmåga att delegera och besitter god barnrätts-kompetens och kunskap om Barnkonventionen. Som ny Generalsekreterare på Allmänna Barnhuset kommer du in i en tid där barns rättigheter står högt på agendan och positiva förändringar sker samtidigt som stora utmaningar finns. Om du har en akademisk bakgrund och en beprövad meritlista inom ledarskap samt en passion för att driva förändring för barns rättigheter och stöd till utsatta barn vill vi gärna höra ifrån dig. Ansvar Omvärldsspaning och nätverksbyggande. Ansökningar avseende projektmedel och regeringsmedel. Utveckla och implementera strategiska planer för organisationens tillväxt Övervaka den dagliga verksamheten och säkerställa en effektiv organisation Allmänna Barnhusets roll som en viktig och trovärdig aktör i dialogen med beslutsfattare, myndigheter och andra organisationer. Ekonomisk styrning med fokus på en stabil och hållbar ekonomisk utveckling genom budget- och finansieringsstrategier. Remisshantering och övergripande forskningsfrågor. Rapportera till styrelsen och dess ordförande i enlighet med beslutad arbetsordning. Krav Beprövad erfarenhet som generalsekreterare eller liknande ledarroll i minst 5 år. Akademisk examen inom relevant område. Förmåga att omsätta en akademisk kunskapsbakgrund i praktisk verksamhet. God kunskap om barns rättigheter och samhällsfrågor i stort. Erfarenhet av att leda genom andra chefer och utveckla en organisation genom delegerat ledarskap och teamarbete. Erfarenhet av att arbeta under ledning av en styrelse och dess regelverk. God förmåga i att företräda Allmänna Barnhuset i olika sammanhang. Förmåga att hantera budgetar och resurser effektivt samt genomföra fattade beslut. Erfarenhet av att utveckla och implementera strategiska planer. Stark förståelse för lagstiftning och affärsprocesser samt strategiska HR frågor. Erfarenhet av internkontroll, riskhantering och efterlevnad. Praktiska upplysningar: Välkommen att skicka din ansökan till styrelsens ordförande Anne Marie Brodén senast den 10 mars. [email protected], märka ansökan ”Generalsekreterare” Har du frågor om tjänsten kan du även kontakta Anders Karlbom tf. chef på Stiftelsen. [email protected], tfn 0733-76 45 02 Mer information hittar du på vår hemsida https://allmannabarnhuset.se
Rättspsykiatri Vård Stockholm bedriver rättspsykiatrisk vård för patienter från hela i Stockholms län och har cirka 550 medarbetare fördelade på två sektioner. Kliniken har 15 vårdavdelningar och 2 öppenvårdsmottagningar. Verksamheten är utspridd på tre anläggningar och är lokaliserad till Helix, Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge och Löwenströmska sjukhuset i Upplands Väsby. Nu söker vi en sjuksköterska på dagtid till avdelning H3-H4 som är en vårdenhet i säkerhetsklass 2. Vi söker även dig som kan tänka sig att jobba extra hos oss (timanställning). Enheten består av två avdelningar som är lokaliserade till Helix. Det är 14 patienter på vardera avdelningen, majoriteten är män. Till våra avdelningar kommer främst patienter som är överlämnade till vård enligt Lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). Många av de patienter som vårdas hos oss har långvariga och allvarliga psykiska störningar. Det finns ofta även en beroendeproblematik med i bilden. Målsättningen med den rättspsykiatriska vården är att habilitera och rehabilitera patienterna till ett liv i samhället med ökad psykosocial funktion och minskad risk för återfall i brott. Arbetet på en vårdavdelning ger möjlighet till att arbeta långsiktigt med patienterna tillsammans med en professionell skötar-/undersköterskegrupp, och sjuksköterskekollegor. Utöver sjuksköterskor och undersköterskor, så arbetar en enhetschef, och en biträdande enhetschef nära verksamheten. En överläkare är kopplad till enheten, med ansvar för patienterna. Kuratorer, psykologer och arbetsterapeuter är även en viktig resurs i arbetet Arbetsuppgifter Som sjuksköterska har du en tydlig arbetsledande funktion på avdelningen med huvudansvar för omvårdnadsplaneringen och ansvarar för ett vårdlag tillsammans skötare/undersköterskor. Veckorna på enheten kännetecknas av en tydlig vardagsstruktur för patienterna. Avdelningarna samlar patienterna på vardagsmorgnar för att gå igenom de aktiviteter som tillhandahålls, och som patienterna har möjlighet att delta i. Detta inkluderar allt från att sy eller laga mat, städa sina rum, ha samtal med psykolog eller kontaktperson, delta i fysiska aktiviteter etc. En del patienter i klass 2 har kommit längre i sin utslussning vilket gör att de även rör sig utanför Helix. Vi som arbetar på H3-H4 har möjlighet till lunchpaus i lugn och ro, pauser med kollegor för att utbyta tankar och idéer, regelbundna utbildnings-insatser, etc. Varje onsdag efter lunch är tid avsatt för möten som sjuksköterskemöten, apt:n och avdelningsmöten. Teamkänslan är viktig på enheten vilket gör att samarbete, hjälpsamhet och ”hygglighet” är viktiga ledord för alla. Enhetschef och bitr. enhetschef är alltid behjälpliga om behov av stöd finns. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning inom psykiatri är meriterande, annars har du goda möjligheter att vidareutbilda dig på betald arbetstid hos oss. Tidigare erfarenhet av arbete inom psykiatri, beroendevård och/eller kriminalvård är meriterande. I mötet med patienten är du alltid professionell, lyhörd och fördomsfri. Du är hjälpsam, men kan också stå för tydlighet och sätta gränser då det krävs. Du har mycket god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt samt arbetsleda andra. Övrigt Som medarbetare hos oss får du möjligheter att utvecklas i din roll som sjuksköterska samtidigt som du får tillgång till förmåner såsom friskvårdsbidrag upp till 5000 kr/år, fri hälso- sjukvård och flexibel arbetstid. Hälso- och sjukvården bygger på respekt för människovärdet. Alla människor har lika värde och samma rätt oberoende av personliga egenskaper och funktioner i samhället. Vi förutsätter att du som medarbetare hos oss delar dessa värden. Vi tillämpar drogtestning och registerkontroll i samband med anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ På Hall värnar vi om hälsofrämjande arbetsmiljö och kan erbjuda till exempel personalgym att nyttja under rast men även på fritiden. Här finns också närhet till olika motionsspår. Du går eller löper i området precis intill Hallfjärden och har dessutom tillgång till sporthall, återhämtningsrum med massagestol och bibliotek. Vid anstalten arbetar cirka 380 medarbetare och 15 chefer som förvaltar, leder och utvecklar verksamheten. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare, men på anstalten arbetar även administrativ personal, pedagoger, produktionsledare, servicetekniker m fl. Anstalten tar emot drygt 300 intagna som sysselsätts med t.ex utbildning, behandlingsprogram eller i anstaltens produktion. Till anstalten, som ligger strax utanför Södertälje, tar du dig med buss från Östertälje. Är du bilburen, parkerar du gratis på vår personalparkering. För dig som bor långväga från Södertälje kan anstalten eventuellt tillhandahålla logi under en tidsbegränsad period. På Kriminalvårdens hemsida hittar du flera fördelar med att jobba hos oss: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/fordelar-med-att-jobba-hos-oss/ ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare är du grunden i säkerhetsarbetet. Du jobbar i team tillsammans med andra yrkesgrupper för att upprätthålla en trygg och säker verksamhet och motivera klienten till ett liv utan kriminalitet. Tydliga rutiner är en naturlig del av ditt dagliga arbete. Det är du som öppnar celldörren på morgonen och låser den på kvällen. Du följer klienten till arbete och utbildning, visiterar och övervakar rastgård och träningslokal. Men du har också vardagskontakt med klienten för att veta hur de mår och du är en del av frigivningsförberedelserna. Vill du ha ett jobb där du bidrar till ett tryggare samhälle och kan göra skillnad för andra människor? Vill du jobba tillsammans med härliga kollegor där sammanhållningen är stor och man stöttar varandra? Det är viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan kan utvecklas och förändras. Beroende på antalet utbildningsplatser och vårt behov av personal börjar du din anställning med antingen utbildning eller arbete. Om du börjar arbeta direkt är tanken att du så fort som möjligt ska börja din kriminalvårdsutbildning. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil och ha god självinsikt. Då du tillsammans med dina kollegor driver verksamheten behöver du ha god samarbetsförmåga och förmåga att vara tydlig i din kommunikation. I ditt yrkesutövande krävs ett gott omdöme och integritet. Du har en fysisk status som möjliggör förmåga att agera fysiskt när situationen så kräver. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet. • Arbetslivserfarenhet. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning. • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. • God datorvana. Det är meriterande om du har: • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi, psykiatri, juridik eller konflikthantering. • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri, vård- och omsorgsarbete eller servicearbete inom handel, hotell eller restaurang. • Relevanta språkkunskaper. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Provanställning kan komma att tillämpas. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
När våra ordinarie medarbetare tar en välförtjänt semester, söker vi dig som vill bidra till att vi kan fortsätta erbjuda trygg och kvalitativ vård för våra patienter. Är du redo att ta dig an detta viktiga uppdrag? Varmt välkommen med din ansökan som sommarvikarie hos oss på intensivvårdsavdelningen på Norrtälje sjukhus. Om tjänsten Som undersköterska/assistent omvårdnad på intensivvårdsavdelningen vårdar du kritiskt sjuka patienter. Arbetet hos oss innefattar sedvanliga arbetsuppgifter som undersköterska/assistent omvårdnad. Du arbetar i team med i första hand erfarna undersköterskekollegor men också i nära samarbete med sjuksköterskor och läkare. Hos oss arbetar du dag, kväll och helger. Vi söker vikarier under perioden juni till augusti. Sysselsättningsgrad kan diskuteras. Vi erbjuder en individanpassad introduktionsutbildning. Arbetsuppgifter omfattar bland annat: Arbete i team kring patienten Att alltid se till patientens bästa och sköta omvårdnaden på kritiskt sjuka patienter Regelbundna kontroller av vitala parametrar, provtagning, såromläggningar och mobilisering Om dig För den här tjänsten behöver du: Vara utbildad undersköterska eller ha fullföljt studier till sjuksköterska tre terminer eller läkare fem terminer Besitta goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Ha data- och systemvana Det är meriterande om du också har: Arbetat inom akutsjukvård Arbetat på sjukhus Då du ersätter ordinarie personal ser vi att du som söker är självgående och kan be om hjälp när du behöver det. Vi ser att du har god samarbetsförmåga då teamet består av fler olika professioner och personligheter. I utmanade situationer är du lugn, stabil och kontrollerad samt fokuserar på rätt saker. Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss IVA har 9 vårdplatser. De flesta av våra patienter kommer från akuten men de kan även komma från de andra vårdavdelningarna. Patienterna som kommer till oss har ofta sviktande organfunktion och ett stort övervakningsbehov. Vanliga diagnoser hos oss är akuta hjärttillstånd, allvarliga infektionstillstånd, andningssvikt, allvarliga elektrolytrubbningar, intoxikationer och postoperativ vård. Tiohundra AB bildades 2006 och ägs av Kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje, ett samarbete mellan Region Stockholm och Norrtälje kommun. Tillsammans är vi cirka 2 300 medarbetare som arbetar inom allt från akutsjukhus, rehabilitering, hemtjänst, vård- och omsorgsboenden, personlig assistans, vårdcentraler, vaktmästeri, kök och andra administrativa tjänster inom verksamhetsområdet bolagsgemensam service. Med innovativa och effektiva arbetssätt vill vi höja kvaliteten och skapa mervärde för patienter, brukare, närstående och medarbetare. Läs mer om oss som arbetsgivare och möt våra medarbetare här. Du hittar också vår Instagram här. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 20285 jobb