Vi välkomnar två sjuksköterskor som vill bli en del av vårt fantastiska team. Enebacken är ett vård- och omsorgsboende med totalt 108 platser. 2 avdelningar är avsedda för korttids- och växelvård. 3 avdelningar är somatiska och resterande 7 avdelningar har inriktning mot personer med demenssjukdom. Vi har sjuksköterska dygnet runt. På dagtid finns undersköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator och aktivitetscoach att tillgå i huset. Dina arbetsuppgifter Du har ett arbetsledande ansvar enligt HSL och ska vara pedagogisk i din handledning av omvårdnadspersonal utifrån MAS riktlinjer och enhetens rutiner. Du ansvarar för att samordna och genomföra HSL insatser. Vi arbetar även med kvalitetsregister såsom Senior alert, BPSD och Svenskt palliativregister. Teamet består av omvårdnadspersonal och en sjuksköterska. Dina personliga egenskaper Du har ett genuint intresse av att arbeta med äldre och personer med olika former av demenssjukdomar. Du ska ha vårdtagarnas bästa i fokus. Ditt arbetssätt är flexibelt och du har förmåga att arbeta resultatinriktat, verksamhetsutvecklande och se helheten i verksamheten. Som person är du självständig och lyhörd samt bidrar med en positiv anda i arbetslaget. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, som socialt hög kompetens samt förmåga att leda och samarbeta med såväl uppdragsgivare som boende, närstående och medarbetare. Kvalifikationer Svensk Legitimerad sjuksköterska med vana att dokumentera och med erfarenhet från demens-, somatisk eller geriatrisk vård. Anställningstyp/arbetstider Dag, kväll och helg är på 80% tillsvidareanställning. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. Tillträde Omgående Kontaktperson för detta jobb Elnaz Sherafat Enhetschef [email protected]
Om oss Familjeläkarna är en vårdgivare som drivs av människor som själva arbetar inom vården. Det tror vi gör skillnad. Vi har ett brett vårdutbud inom Primärvård, Äldrevård, Geriatrik och Palliativ vård. Vi vill ge den vård som vi vill ge vår egen familj. Familjeläkarna är en lärande och nyfiken organisation som hela tiden arbetar för att utveckla vården. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar, med god samverkan och gemenskap mellan våra verksamheter. Hos oss finns arbetsglädje och energi. Vi arbetar i team och du får möjlighet att använda din medicinska kompetens för att organisera och planera vården. Vi har väl fungerande arbetssätt som ger dig stöd i att koncentrera dig på patienten. Hos oss kan du fortsätta utveckla din yrkesskicklighet. Danviksgeriatriken och Danviksrehab Familjeläkarna Familjeläkarna söker dig som är legitimerad sjuksköterska och vill bli en del av vårt team. Danviksgeriatriken och Danviksrehab ligger vid Danvikstull, ett stenkast från Södermalm. Arbetet bedrivs i vackra lokaler med en av huvudstadens vackraste vyer. Beskrivning av tjänst Vi söker nu en sjuksköterska till vikariat med en rotation mellan vår akutgeriatriska avdelning på Danviksgeriatriken och specialiserad rehab på Danviksrehab. Som sjuksköterska hos oss arbetar du i ett team med undersköterskor och bakjour där vi välkomnar patienter dygnet runt. Våra patienter är äldre och multisjuka samt nyopererade patienter som är i behov av rehabilitering innan hemgång. Tjänsten är ett vikariat i 6 mån med möjlighet till förlängning. Arbetet är schemalagt dag, kväll och helg. Vi erbjuder dig en trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Arbetet ställer krav på förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för geriatrisk vård och specialiserad rehab. Du är positiv, initiativrik, flexibel och känner dig säker i din yrkesroll. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Ett omväxlande och självständigt arbete där du samarbetar med övriga professioner i det geriatriska teamet för att uppnå bästa möjliga medicinska och rehabiliteringsmässiga resultat och så hög grad av självständighet som möjligt för patienten. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Bifoga gärna din legitimation och ditt examensbevis i din ansökan. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Om Unika Skogsstjärnan Skogsstjärnans gruppbostad i Åkersberga. Gruppbostaden ligger i ett område med närhet till natur. På gruppbostaden bor personer med funktionsnedsättning som autism och utvecklingsstörning. Det finns en stark teamkänsla och mycket positivitet i verksamheten. Vi ser möjligheter i stället för hinder! Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett rehabiliterande och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av arbete med personkrets 1 inom LSS Arbetat med komplexa stödbehov. Flexibilitet och ett genuint intresse för matlagning. Driv och förmåga att arbeta lösningsorienterat. Se behov och skapa meningsfulla aktiviteter både i vardagen och på fritiden. Engagemang i att göra vardagen stimulerande och givande för de boende. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidare samt timvikarie. Tjänstgöringsgrad: Enligt överenskommelse. Arbetstid: Rullande schema, dag, kväll och helg. Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Nordic Retail Group söker Teamlead för Gaming-satsning Om kunden: En av Sveriges ledande försäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. Tidigare utsedda till "Årets Arbetsgivare". Kunden sitter på över 30 års erfarenhet i branschen med omkring 3,600 anställda. Din roll som Teamlead Vi söker en engagerad och erfaren Teamlead som kan leda ett team av passionerade och sociala gamingexperter. I denna roll blir du en nyckelperson med ansvar för att säkerställa förstklassiga kundupplevelser och att teamet når sina mål. Vi söker dig som trivs med en dynamisk arbetsmiljö och är bekväm med att resa frekvent i tjänsten. Ansvarsområden: Leda, inspirera och coacha teamet för att nå både individuella och gemensamma mål. Ansvara för att bygga och upprätthålla starka relationer med kunder, medarbetare och samarbetspartners. Planera och genomföra utbildningar för teamet inom PC-gamingprodukter och säljstrategier. Säkerställa att teamet levererar högklassig kundservice och är uppdaterade kring de senaste trenderna inom PC-gaming. Analysera resultat och data för att fatta informerade beslut och kontinuerligt optimera arbetssättet. Vi erbjuder dig: Produktutbildningar på några av de största varumärkena inom PC-gaming. Ledarskaps- och säljutbildningar för att stärka dina färdigheter. En unik möjlighet att arbeta med ett passionerat team i en spännande och expansiv bransch. Stöd från Nordens starkaste nätverk av säljare. Din bakgrund Vi söker dig som har: Ett genuint intresse för PC-gaming. Arbetat inom detaljhandeln i minst 2-5 år, inom konsumentelektronik är meriterande. Erfarenhet av att leda team till framgång med mätbara resultat. Erfarenhet av att bygga och underhålla starka relationer. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Körkort. Ett resultatdrivet förhållningssätt och förmåga att fatta beslut baserade på analys. Trivs i en roll med mycket resande. Personliga egenskaper: Ansvarstagande och strukturerad. Ser utmaningar som möjligheter att lösa. Serviceinriktad och stresstålig. Socialt kompetent och njuter av att träffa nya människor. Trivs med att stå på scen och hålla i utbildningar. Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utför uppdraget hos vår kund. Tjänsten är på heltid och erbjuds som ett projektanställning på ett år, med planerad start omgående. Intervjuer hålls löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Ella Seger på: [email protected]. Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com för mer information.
Din nya tjänst Är du noggrann? Intresserad av teknik? Vill du arbeta varierande arbetstider? Gillar du att arbeta med händerna? Då tycker vi du skall söka denna tjänst! Detta är rekryteringar till vår kund Coherent i Järfälla. Företaget växer och är i stort behov av flera kollegor. Välkommen att söka ett spännande och utmanande arbete! Coherent är världsledande inom optisk kommunikation och behöver nu anställa flera fina medarbetare till sitt roterande femskift. Arbetet utförs i renrumsmiljö. Du kommer att arbeta med flera olika produktionsutrustningar, använda en del verktyg såsom pincett. Använda mikroskop samtidigt som du är delaktig i kvalitetskontroller. Arbetet är mycket lärorikt och uppskattat samtidigt som Coherent går hur bra som helst. Fyra av fem veckor arbetar du sextimmarspass måndag-fredag och var femte helg arbetar du lör-sön. Du arbetar som mest 30 h/vecka och får betalt för heltid. Nedan följer de ungefärliga arbetstiderna man arbetar under det roterande femskiftet, ordningen på veckorna kan se olika ut. vecka 1 måndag-fredag 06.00-12.00 vecka 2 måndag-fredag 12.00-18.00 vecka 3 måndag-fredag 18.00-24.00 vecka 4 måndag-fredag 24.00-06.00 vecka 5 ledig måndag-fredag och du arbetar lör-sön 06.00-18.30 Vänligen kontrollera att du kan ta dig till och från arbetet om du inte har bil. Adresser du kan söka på är Bruttovägen och Järfällavägen i Järfälla. Vänligen läs mer om vår kund här: https://www.coherent.com/ Din bakgrund Rätt person har utbildning på gymnasienivå, gärna teknisk inriktning. Du kan hantera instruktioner via datorn och har vana av att hantera ett flertal processer samtidigt. I ditt dagliga arbete hanterar du olika utrustningar så viss teknisk bakgrund är en fördel men inte krav. Din personlighet är minst lika viktig som formell utbildning. För att klara av arbetet på bästa sätt krävs en god svenska i tal och skrift samt kunna läsa och förstå engelska. Du som person: Många av arbetsuppgifterna kan Coherent lära dig! Det som behövs från din sida är att du är händig, läraktig, uthållig och har ett effektivt och lättsamt sätt att samarbeta. Som person är du effektiv, planerar tiden väl och ser vad som behöver göras. Du arbetar systematiskt och tycker om att utföra ditt arbete med hög kvalitet. Du är noggrann, följer instruktioner och hanterar material och utrustningar varsamt. Din ansökan Thalamus är stolt rekryteringspartner till Coherent för dessa tjänster. Har du frågor ber vi dig ringa till Camilla Molander 070-307 12 50 eller Eva Baumgartner 070-593 65 20. Söker tjänsten gör du via vår hemsida. I rekryteringsprocessen kommer det att ingå ett personlighets- och logiktest, drog- och alkoholtest samt referenstagning. Vi genomför även en bakgrundskontroll. Sista ansökningsdag är 2025-03-31. intervjuer kommer ske fortlöpande varför tjänsterna kan bli tillsatta innan sista ansökningsdag. Vi ser verkligen fram emot att få läsa din ansökan. Vid frågor kan du även kontakta den lokala klubben, IF-metall och deras kontaktperson är [email protected]. Din nya arbetsgivare Coherent Corp. empowers market innovators to define the future through breakthrough technologies, from materials to systems. Coherent Järfälla is a high-tech, international company that develops pioneering and high-quality products in optoelectronics. Be part of a financially stable and fast-growing organization that has some of the worlds most famous Tech companies as customers. Join our team and contribute to the development of products used in large computer halls and 5G networks, for example. At Coherent Järfalla, you will work in a multicultural, knowledge-intensive and fast-growing business with efficient decision-making. Coherent Corp. has 30,000 employees globally with 280 employees in Coherent Järfälla.
Vi fortsätter utöka vår verksamhet och söker fler drivna tekniker som vill fortsätta utvecklas och arbeta med modern fordonsteknik. Som tekniker arbetar du med allt från service till kvalificerad felsökning, diagnostisering samt reparationer Du har ett stort eget ansvar att arbeta strukturerat och självständigt. Hos oss är stämningen familjär och du får stora möjligheter att påverka din arbetsdag och utveckling. Våra medarbetare är vår största tillgång och därför ger vi de bästa förutsättningarna att växa, både i karriären och som person. Du kommer att trivas om du: Tycker om varierande arbetsuppgifter som ställer höga krav på teknisk kompetens Gillar att arbeta snabbt och effektivt mot kvalitét och lösningar Vill vidareutvecklas inom den senaste tekniken Är serviceinriktad och förstår kundens behov. Vi söker dig som: Är utbildad mekaniker Har erfarenhet av tunga fordon Erfarenhet av elarbete är meriterande. Kan arbeta både självständigt och i grupp Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift B-körkort , meriterande är även C, D-körkort Vi erbjuder: Tillsvidareanställning - heltid Dagtid 7:00-16:00 mån-fre Vidareutbildningar Möjlighet att växa i företaget Arbete under eget ansvar Kollektivavtal Individuell lönesättning Motorpark bus och lastbilsverkstad är en del av Svenska Neoplan AB som är generalagent för Neoplan bussar och MAN lastbilar. Koncernens huvudsakliga inriktning är service, försäljning, finansiering och transporter i buss- och lastbilsbranschen. För ansökan, klicka på knappen nedan. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi hörs!
Nu söker vi sommarvikarierande boendestödjare till vårt team på Sommaralléns serviceboende. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är ett vikariat med chans att fortsätta jobba som vikarie på vår enhet. Om Sommaralléns serviceboende Hos oss bor vuxna individer med autism, autismliknande tillstånd eller intellektuell funktionsnedsättning. Boendet erbjuder 12 platser och ligger mitt i Vallentuna centrum nära till kollektivtrafiken och mataffärer. Vissa lägenheter ligger i samma hus som baslägenheten och vissa ligger på promenadavstånd. På verksamheten finns även en gruppledare som kommer jobba nära dig och som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida [OBS Tas bort om du söker timanställda] samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Vikariat Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Senast introduktion under maj Sista ansökningsdag: 30/4-25 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Amanda Österberg 070-166 57 23 [email protected] och [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Är du vår nya stjärna Vi söker nu en personlig assistent till en snart 60 årig aktiv, självständig och positiv kvinna med muskelsjukdom. Hon bor i Hölö, jobbet utgår därifrån eller där hon befinner sig. Just nu jobbar hon hemifrån 3 dgr/ v, resten på kontoret i Södertälje. Nu när hennes ena stjärna ska flytta till annan ort, söker vi en ny stjärna till hennes team. Vi söker dig som vill bli en del av hennes vardag – och som assisterar henne i att leva ett rikt och självständigt liv. Om rollen Som hennes personliga assistent kompenserar du hennes svaga muskler - tänka, besluta och initiera gör hon själv, gillar dock om du kommer med egna idéer. Hon lever ett aktivt liv. Jobbar, tränar både i bassäng och det egna gymmet, trädgårdspysslar, kör Mustang 65a och hittar på en massa annat roligt. Ser du detta som vård och omsorg, så är hon inte rätt person för dig att arbeta hos. Hon behöver hjälp i sin vardag, tex städ, tvätt, laga mat, fixa i trädgården, plocka fram/ ta undan grejer, dvs pyssel hemma. Manuella förflyttningar förekommer varje dag. Hon använder en manuell rullstol överallt, hela tiden. Behöver putthjälp utomhus. Vem är du - KVINNA (!!) - Mycket god fysik (inga rygg-, nack-, knäbesvär osv). Viktigt då manuella förflyttningar ingår. - God svenska. - Kunna arbeta såväl heldag 06:30-21:00 som helg 09:00-17:00. - Kunna följa med på resor både i Sverige och utomlands om det blir aktuellt. - Har körkort och vana av bilkörning. Du måste uppfylla SAMTLIGA ovanstående kriterier. Om du inte gör det, så är du tyvärr inte aktuell för anställningen. Du behöver vara trygg i dig själv, kunna anpassa dig till olika situationer och trivas med högt likväl som lågt tempo. Viktigt är att du är lyhörd, serviceminded, lojal, flexibel och har hög känsla för integritet. Du behöver vara ordningsam och ha lätt för att ta instruktioner. Vi lägger stor vikt vid personligheten och ingen tidigare erfarenhet krävs, du får nödvändig intro på plats. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är ca 85%- tjänst, med möjlighet till extra timmar. 4-veckors schema där man jobbar 8 längre pass, 4 kortare inkl. 1 helg och är ledig resten. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Märk din ansökan med "Hölö" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. På Omsorg Assistans har vi som policy att begära utdrag ur belastningsregistret från Polisen på alla personer som arbetar hos våra kunder vid eventuell anställning. Vänligen kontakta oss för mer information.
What We Do Swiftly gaining ground as Sweden’s industry leader in battery storage and expanding rapidly in selected European markets, Flower is on a mission to enable the energy system of tomorrow. With an industry-leading AI-powered platform at its core, our service includes stabilizing the energy system by enhancing predictability and flexibility for both energy producers and consumers. By combining pioneering technology with a portfolio of flexible energy assets, we break new ground towards a fossil-free energy system, allowing clean energy to power society. Who We Are Tech company at heart – purpose in our DNA. Flower consists of a diverse group of innovative individuals with a strong desire to improve the state of the world. At Flower, we believe trust, collaboration and diversity are essential to not only create an inclusive work environment, but also drive career growth. By embracing varying perspectives, we allow creativity and progress to flourish. To accelerate towards our goal of becoming the pioneering force powering the energy system of tomorrow, we are now looking for a passionate and skilled Procurement Specialist. About The Role Engineering, Procurement and Construction (EPC) is a business function within Asset Development. Asset Development is responsible for the development of the battery energy storage systems (BESS). The EPC team takes care of the execution of in-house projects that come through Mergers & Acquisitions or from Asset Development pipeline. This includes the engineering of our systems and projects, procurement of electrical equipment and construction services, and managing the construction and commissioning of projects. The Procurement Specialist will be responsible for managing the procurement process, negotiating contracts, and managing logistics and after-sales activities for both equipment and construction works. This role will work closely with our Engineering and Construction teams and report directly to the Head of EPC. What You’ll Do: Create, place, and track Request for Proposals for assigned projects Review and negotiate bid terms and conditions Create, place, and track Purchase Orders in a timely manner taking into account long lead items Procure construction and operation insurance Schedule & manage deliveries and logistics Forecast and track committed volumes of Long Term Supply Agreements Manage cost and supplier database and relationships Gather product certifications and documentation and ensure compliance with relevant regulatory requirements You are also expected to maintain industry knowledge on relevant wider issues within the sector. Who You Are: A degree in Industrial Engineering, Supply Chain Management or equivalent qualifications & experience. 3+ years of experience of supply chain management Excellent negotiating, communication, organization, and problem-solving skills. Excellent written and spoken English. Proficiency in other languages is a plus. Location Our beautiful office is located in the heart of Södermalm just a short walk from Slussen subway station. We encourage in-office collaboration but support a hybrid work model. Apply To apply, please submit your resume and a cover letter highlighting your relevant experience and what you think you could bring to our team. Throughout the recruitment process you will meet with the People & Talent Partner, Head of EPC, VP of Asset Development and our CEO John. Our corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office. We therefore appreciate it if you could submit your CV in English. We look forward to hearing from you! --- We kindly but firmly decline any engagement in recruitment assistance for our hiring processes. This includes partnership offers or the sale of recruitment tools.
Är du vår nästa medarbetare! Vi söker nu en stabil och engagerad kvinnlig personlig assistent till en 47 årig kvinna med autism och epilepsi i liknande ålder som kan hjälpa henne med stöd och struktur i hennes vardag. Hon bor i egen lägenhet och går på daglig verksamhet tisdag-fredag. Om rollen Som assistent kommer du att vara hennes stöd i alla delar av vardagen. Hon har dubbelassistans all sin vakna tid så det är viktigt att du ska kunna samarbeta med hennes andra assistenter också. Ibland blir det också aktiviteter utanför hemmet, så du som söker får gärna tycka om att vara social och flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du ska ha erfarenhet av autism, vara rökfri, inte vara allergisk mot häst eller hund, simkunnig, vara lyhörd för hennes behov, ordningsam och flexibel med arbetsuppgifter och arbetstider. Vi vill också att du ska kunna uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift då vi dokumenterar kundens vardag. Personkemin är viktig, så vi söker dig som är positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är ett plus, men det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: heltid, heltid, 90–100% arbetstiden är förlagd dag/kväll/natt, vissa pass är dygn. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Märk din ansökan med "Gröndal" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. På Omsorg Assistans har vi som policy att begära utdrag ur belastningsregistret från Polisen för alla personer som arbetar hos våra kunder vid eventuell anställning. Vänligen kontakta oss för mer information.
Välj ett jobb för att visa detaljer