Är du en driven serviceelektriker? Då kan detta vara möjligheten för dig, sök redan idag! Kund är en aktör inom elinstallationer, elservice, elbilsladdning och infrastruktur. Företaget genomför projekt över hela Storstockholm. Här får du en långsiktig tjänst med goda karriärmöjligheter om du är rätt person. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du rekryteras via Futuria People men blir anställd direkt av kunden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utgå hemifrån med Storstockholm som arbetsområde (anpassning av arbetsplats efter bostadsort och livssituation). Arbeta självständigt, men ibland i team om två. Åtgärda fel och underhålla befintliga elsystem. Installera belysningsstyrning, fiber och elbilsladdning. Utföra förebyggande arbete. Du erbjuds Individuell lön baserad på din kunskap, erfarenhet och engagemang. En unik karriärmöjlighet på ett stabilt och väletablerat företag. Kollegor med en öppen företagskultur och stark laganda. Utvecklingsmöjligheter. Goda anställningsvillkor. Friskvårdsbidrag. Teamaktiviteter. Kollektivavtal. Förmånsbil. Vi söker dig som Har några års erfarenhet av installation inom serviceområdet och värdesätter frihet under ansvar. Är serviceinriktad, en lagspelare och ansvarstagande. Talar och skriver flytande svenska. Har B-körkort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm med omnejd Eventuella frågor besvaras av rekryterare Ebba Strömberg: [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? – Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.
IT-tekniker till välkänt bolag i StockholmHar du erfarenhet av att arbeta som IT-support och känner dig redo för ett nästa steg i karriären? Vi söker nu en person som är självgående, social och team-orienterad till vår kund i Stockholm, Frihamnen.Om kunden Kunden är en välkänd aktör inom branschen. De flesta i personalen gillar att träna,och de tränar gärna tillsammans (dock ingen förväntan på att du ska göra det). De är ca 130 anställda på huvudkontoret med en härlig, familjär känsla. De är nog små för att kunna påverka, samtidigt som de är tillräckligt stora för att ha tydliga direktiv och riktlinjer från bolagsägarna när något större ska implementeras eller förändras. Om rollenKunden letar idag efter en person som kan avlasta deras nuvarande IT-operations specialist. Du kommer att arbeta i nära samarbete med deras nuvarande tekniker och stötta användarna på plats. En del av arbetet innebär den dagliga tekniska supporten, att hjälpa användare via deras "ticket"-system, samt att hjälpa användare som kommer förbi och frågar om hjälp. Arbetsuppgifterna innebär allt ifrån att hantera deras IT-utrustning, felsökning av datorer (Windows och Mac), mobiltelefoner, konferensrum, utbilda användare och on-/offboarding och introducera nya användare i systemet. När du har kommit in i rollen så kommer du kunna arbeta tex med leverantörs-/kontraktshantering och tjänsteuppföljning (HW-leverantörer, telefoni etc), utvärdera/hitta leverantörer för volymköp och hantera och distribuera licenser. Du kommer arbeta med systemadministration (användare, klienter och molnbaserade tjänster) och upprätthålla nödvändig dokumentation. Du kommer kunna arbeta med att införskaffa, konfigurera, distribuera, felsöka och underhålla hårdvara och mjukvara, ta in interna specialiserade IT-team efter behov och fungera som en förlängning för interna specialiserade IT-serviceteam för att underlätta slutförandet av deras funktioner (t.ex. hantera infrastruktur som servrar, nätverksutrustning). Du kommer fortlöpande leta efter sätt att förbättra och effektivisera vårt utrustningsutbud, mjukvarukonfigurationer och tillhörande dagliga processer Rollen är till att börja med ett konsultuppdrag, med eventuellt möjligheter att gå över till kunden. Din bakgrundVi tror att du har 1-3 års erfarenhetav att ha arbetat med teknisk support. Om du har arbetat onsite eller i WalkIn-desk med hårdvara är det ett plus.Du är trygg i din roll som supporttekniker och kan axla ansvaret att hantera vissa projekt själv. Vi ser främst har arbetat i Windowsmiljö, men gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Mac också. Du som personFör att passa i rollen är du social, hjälpsam och självgående. Du har inga problem att bemöta en användare som kommer förbi och knackar dig på axeln. Du har ett "team-work" tänk som gör att du och din kollega täcker upp för varandra om den ena inte är på plats. Din ansökanSkicka din ansökan snarast. Vi intervjuer hos oss skerlöpande. Intervjuer hos kund sker efter den 7/1 2025. StartKunden vill gärna att du ska kunna starta i Januari/början på Februari 2025. Arbetstider8-17, vardagar PlaceringStockholm, Frihamnen. HybridDu kommer ofta kunna arbeta 1 dagar i veckan hemifrån i samråd med nuvarande IT-specialist (heltid under upplärning). Någon av er bör vara på kontoret om något händer med konferensrum. Vi erbjuder digSom anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (IT/ Telekomavtalet inte bemanningsavtalet), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivareThalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?
Om uppdraget och dig vi söker Till vår spännande och internationella kund, söker vi nu en självgående, handlingskraftig och trygg Senior HR Konsult/Change Leadertill ett konsultuppdrag på 80-100 % som startar under februari månadoch pågår ca 9-10 månader. Du har stor möjlighet till att arbeta remote i detta uppdrag men behöver vara tillgänglig för resor under vissa delar av uppdraget. Du håller med fördel till i Stockholm, Göteborg eller Malmö men detta är inget krav. I detta uppdrag ingår du i en projektgrupp som kommer ansvara för implementationen av ett nytt HR system i Sverige och Danmark i ett stort välkänt bolag. Durapporterar till huvudprojektledaren.Du ansvarar för HR kravställningen under implementationen och verkar som en brygga mellan systemet och HR processer. Vi söker en van projektledare som tidigare varit med om en större systemimplementation med fördel i en nordisk kontext.För att komma till din rätt i detta uppdraget ser vi att du har en bred erfarenhet inom hela HR området och har jobbat nordiskt. Du är trygg inom arbetsrätten, har jobbat med flera kollektivavtal och vet hur kollektivavtal motblue collor är uppställda. Vi söker en projektledare somär duktig på att driva mot uppsatta mål och tidskrav.Vi söker en systemvan konsultsom med fördelhar jobbat med några av de större personalsystemen som exempelvis Catalyst one, Workday, SAP Succesfactors, Quinyx eller motsvarande.Meriterande är om du tidigare jobbat inom Logistikbranschen, Transportbranschen eller liknande. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
At Kivra, we are building services that connect 6 million people, by providing a safe and accessible digital infrastructure that everyone in Sweden can trust and use. At the same time, we are saving trees - reducing the paper that is printed and transported - by providing a better digital alternative to physical paper communication. Why are we looking for a Data Engineer?We have a modern, cloud-based data platform, which you will build upon and improve with other engineers in the team. As part of the vision of the Data Platform Team at Kivra, we are developing an internal platform for analysts and engineers to improve the ease and experience of working with data across the organization. What you’ll do Build and maintain an internal development platform for data tools, services, and workflows Standardize configurations and workflows Automate redundant tasks Ensure compliance (e.g. GDPR) and security across all golden paths Adopt a “platform as a product” approach, treating analysts and engineers as our customers; aim to improve the analyst and engineering experience working with data tools and services, and remove complexity and cognitive load of our customers Use your knowledge and expertise to work with data stakeholders to make data easily accessible and available to product and functional teams in Kivra (this data is used for, amongst others, business intelligence, analytics, reporting and billing). We are responsible for a number of data products and services which we provide to the rest of the organization (e.g. APIs and data integrations) Build, improve and maintain a resilient and scalable data infrastructure As a team, we have full ownership and autonomy over what and how we build our solutions - from idea and design, to implementation and operations. We are responsible for our solutions end-to-end Who you are You want to join a fun, diverse and friendly team. You are a team player who wants to build good relationships with your colleagues to understand their problems and challenges. You embrace “platform thinking” in your work - and strive to enable and support your colleagues, not block them. You are proactive, entrepreneurial and want to shape this role based on the opportunities you discover. You are curious, collaborative and like solving problems. Furthermore we think that you: Are easy-going, open and bring positive energy to your work and colleagues Have at least 4 years of full-time software engineering experience, and an interest in data engineering and platform engineering Have experience working with automation, Infrastructure as Code (IaC), version control, containerization, and CI/CD (we use Terraform, GitHub, Docker, Kubernetes, GitHub Actions) Have experience working in a cloud platform - GCP, Azure, or AWS (we use GCP) Are comfortable with Python and SQL Are already familiar with, or want to work in the data engineering space (and associated tooling, e.g. Airflow and dbt) And it would be a bonus if you: Are familiar with Google Cloud Platform and the tooling there Have experience with data engineering and data tooling - e.g. Airflow, dbt, cloud data warehouses Additional information This role is full-time and our offices are based in Stockholm. You will be part of the Data Platform Team and report to the manager of the Data Platform Team. The Data Platform Team has a hybrid work location policy - in practice this means most of the team is in the office 1-2 days a week, and come into the office as required for certain workshops or important meetings/discussions. Fluency in English is required and fluency in Swedish is a plus but not required. Unfortunately, we are not able to sponsor new work permits, but are able to sponsor/renew existing work permits! We offer Kivra offers a role in a caring and committed team, in a company that is growing and continuously innovating. You’ll join a warm and friendly culture that thrives on collaboration and teamwork. You will be involved in shaping and influencing a product currently used by more than half of Sweden’s population. We offer competitive remuneration and great benefits. We offer a hybrid way of working where working from home is of course accepted, however you are always welcome to join us in our vibrant office located in central Stockholm. Recruitment process Submit your application. Real humans review all applications, and we carefully consider each application. Hear from us. If your profile is a good match, we’ll set up a 30 minute video call screening with a member of our Talent Acquisition Team. Hiring manager interview. This is a 60 minute video call with the hiring manager. Take-home assignment and technical interview. You will be sent a take-home assignment, which should take you no longer than 2 hours to complete. You will then present this take-home assignment in a 60 minute technical interview. Ways of working, behaviors and values interview. This is a 60 minute interview where we discuss ways of working, behaviors and Kivra values. Reference and background check. At the end of the recruitment process we will ask you for references, whom we will contact. Offer. If you are the final candidate and you also choose to join us, we will provide you with a contract including our offer and benefits package. How to apply The application deadline is February 2nd, but we will review applications on an ongoing basis, so don’t wait – submit your application today! If you have any questions regarding the role or the recruitment process don’t hesitate to contact Sarah Ohlsson, Talent Acquisition Partner at [email protected].
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 30-årig man i Rinkeby. Tjänsten är på 10 timmar per månad som delas upp till några tillfällen per månad.Som ledsagare kommer du att ge stöd vid olika aktiviteter och ärenden. Han tycker om att simma och gymma, ta promenader och fika samt besöka moskeér. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, simkunnig ochha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en ledsagare till en 21-årig kille i Saltsjöbaden. Tjänsten är på 16 timmar per månad. Som ledsagare kommer du att ge stöd vid olika aktiviteter så som att ta en promenad, fika, gå på bio eller äta på restaurang. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget "kontrollera egna uppgifter"från polisen på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare till en 15-årig pojkei Årsta. Tjänsten är på 12 timmar/månad månad och delas upp till 2-4 tillfällen. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till vårdnadshavare för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare som har både utbildning ocherfarenhet av att arbeta med barn med autism.Du kommer att spela en viktig roll genom att vara närvarande och stötta i hans vardag. Tjänsten ärendast 8 timmar per månad och delas upp till 2-3 tillfällen. Arbetsuppgifter: Leka och ta promenader Ge omsorg och tillsyn i hemmet eller i närområdet. Möjliggöra avlastning för anhöriga och ge dem möjlighet till egna aktiviteter eller vila. Kvalifikationer: Intresse av att arbeta med människor och skapa meningsfulla upplevelser. Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Utbildning och erfarenhet av att arbeta med barn med autism Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa dina registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer dessa med mobil bank IDpå polisens webbplats Dessa två ska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr... https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende och vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare till en ungman. Du kommer att spela en viktig roll genom att ha omsorg om honom så att närstående får avlastning i vardagen.Tjänsten är på heltid eller deltid, vardagar kl. 9-18 med viss flexibilitet. Vid behov kan även helgarbete bli aktuellt samt resor utomlands. Kundens intressen är bl.a.fotografi, film, tv-spel, kläder och mode. Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av att arbeta med människor med autism, OCD och tvångstankar. Du är empatisk, inkännande, har god kommunikationsförmåga och är en förtroendeingivande person. Kvalifikationer: Utbildning och/eller dokumenteraderfarenhet av vård och omsorg Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa ditt registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer detta med mobil bank IDpå polisens webbplats Detta utdragska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr.. Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden
Har du ett par års erfarenhet inom tech och vill ta nästa steg i din karriär?Vi söker nu en erfaren Data Engineermed intresse för modern teknologi. Rollen erbjuder spännande möjligheter att fördjupa dina kunskaper och bidra till innovativa projekt i en dynamisk agil miljö. Att jobba som Data Engineer hos kund Som Data Engineer hos kund kommer du att få utvecklas inom bank och finans. Du kommer att fåarbeta i ett kompetent team som har en blandning mellan juniora och seniora medarbetare. Teamet jobbar agilt. I din roll kommer du få arbeta design, skapande och underhåll avinfrastrukturer och pipelines för att hantera stora mängder data. Målet är att säkerställa att data är tillgänglig, tillförlitlig och optimerad för analys. Du kommer att få jobba med tekniker plattformar och verktyg somAzure Databricks, Data bolt och SQL. Rollen är placerad i Stockholm. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Som konsult hos Nexer Tech Talent får du möjlighet att fortsätta utvecklas i din karriär genom spännande uppdrag och kontinuerlig kompetensutveckling. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent och arbeta hos vår kund i Stockholm med start enligt överenskommelse. Under din tid som konsult får du stöd av en mentor hos kund och en konsultchef från Nexer Tech Talent. Du blir också en del av ett starkt nätverk av konsulter och bjuds in till regelbundna aktiviteter såsom föreläsningar, nätverksträffar och AW. Målet är att du efter avslutat uppdrag på tolv månadererbjuds en fast anställning hos kund. Vi söker dig som: Har 2-3års erfarenhet av arbete inom dataoch en teknisk universitetsexamen inom data, teknik eller mjukvaruutveckling. Har ett stort intresse för Azure Databricks, Data bolt och SQL. Som person är analytisk, samarbetsorienterad eller initiativtagande. Ansökan Låter detta som nästa steg i din karriär? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Olivia Holm på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer