Elektriker till snabbt växande företag!
Professionals Nord Stockholm AB
Installations- och serviceelektriker

Professionals Nord söker just nu en elektriker till vår kund. De är ett snabbt växande företag inom elinstallation, tekniska lösningar och energibesparing. Teamet består av engagerade och kunniga medarbetare som arbetar med innovativa och kundanpassade lösningar. De söker nu en skicklig och erfaren elektriker som vill vara en del av deras framgångsresa.  Arbetsuppgifter I rollen som elektriker kommer du ha en varierad och rolig vardag där du kommer få stort eget ansvar. Arbetsuppgifterna varierar utefter uppdrag men du kommer bland annat att arbeta med: Installation, service och underhåll av brandlarmanläggningar, dörrautomationer och komfortventilation. Felsökning och reparation av elsystem. Självständigt driva och genomföra projekt samt samordna med kunder och kollegor. Dokumentation och rapportering av genomförda arbeten. Följa gällande lagar, föreskrifter och säkerhetsrutiner. Vi söker dig som I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är självständig, problemlösande och initiativtagande. Vidare ser vi även att du arbetar bra i team och att du enkelt kan anpassa dig efter olika situationer.Vi ser även att du har:   Minst 3 års erfarenhet som elektriker, gärna inom brandlarm, dörrautomation och/eller komfortventilation. Goda kunskaper i läsning av ritningar och teknisk dokumentation. B-körkort. God förmåga att arbeta självständigt samt i team. Hög säkerhetsmedvetenhet och ansvarstagande. Det är även meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av entreprenadprojekt, certifieringar inom brandlarm och dörrautomationer samt kunskap om brandskydd och styr- och reglerteknik.  Vår kund erbjuder en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till vår tillväxt och framgång. Välkommen att ansöka och bli en del av vårt team!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Specialist inom IT-infrastruktur – Identity and Access Management (IAM)
Castra Group AB
IT-säkerhetsspecialister

Rollen Är du expert inom Identity and Access Management och vill spela en nyckelroll i att skydda IT-infrastrukturen? Vi söker en specialist som kan säkerställa säker och effektiv hantering av användaridentiteter genom implementering, underhåll och optimering av IAM-lösningar. Kvalifikationer Djup kunskap inom IAM-principer och behörighetshantering Erfarenhet av IAM-lösningar som Okta, Azure AD, AWS IAM eller liknande Säkerställande av autentisering och åtkomstkontroller (SSO, 2FA) Hantering av roller, behörigheter och identitetslagring Förmåga att felsöka IAM-relaterade problem och incidenter Erfarenhet av molnbaserade IAM-lösningar och säker integrering i IT-miljöer Samarbete med säkerhetsteam för att säkerställa policyefterlevnad Håller dig uppdaterad om trender inom IAM och IT-säkerhet Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Sundsvall, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Account Manager B2B med 30% provision (remote)

Vad vi erbjuder 💼 Möjlighet att arbeta heltid (40h/vecka) på distans med flexibilitet i arbetstiderna. 💰 30 % provision på nyförsäljning – din prestation avgör din inkomst. 🎯 Gedigen introduktion i våra arbetssätt och försäljningssystem. 🌟 En väletablerad produkt och starkt varumärke i studentvärlden. Vill du arbeta med försäljning hemifrån och har erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning sedan tidigare? Trivs du med att arbeta självständigt, driva hela säljprocessen från första kontakt till långsiktiga kundrelationer och med provisionsbaserad lön? Vem söker vi? Vi söker dig som vill jobba med uppsökande B2B försäljning där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på omslaget av Studieblocket, Sveriges mest använda kollegieblock. Vi söker dig som vill ha mer frihet i vardagen genom att bestämma dina arbetstimmar själv, samtidigt som din prestation är direkt kopplad till din lön. För att trivas i rollen behöver du vara disciplinerad, målmedveten och drivas av att tjäna pengar. Vi söker dig som: Har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon. Är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma. Har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand. Trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset. Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna för upplärning och sedan besöka HK ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige. Om oss Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner och ett av Sveriges största företag riktat mot högskole- och universitetsstudenter. Vi samarbetar med studentkårer i hela landet och erbjuder unika möjligheter för företag att nå studenter genom annonsplatser på Studieblocket – ett av Sveriges mest använda kollegieblock som sedan 2002 distribuerats på över 30 universitet och högskolor. Övrig information Arbetstid: 40h/vecka (heltid) fördelat enligt dina önskemål. Lön: Endast provisionsbaserad lön, 30% provision på nya kunder och 23% provision på befintliga kunder. Arbetsort: Distans, men inom Sveriges gränser. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Restaurangbiträde 75%
Oshu Group AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Nu söker vi vår nya stjärna till icha icha MOOD! Vår ambition är att revolutionera snabbmaten, du ska inte längre behöva välja mellan snabb mat och bra mat, hos oss kan du njuta av båda! Vår mat är inspirerad av det japanska köket med utvalda råvaror som får dig att må bra. Utöver maten kommer vi förstås även att tillhandahålla exceptionell service och till detta behöver vi dig! Som person är du en servicemänniska ut i fingerspetsarna, du drivs av att leverera goda resultat och tycker om att arbeta med människor. Vidare är du lyhörd och en god medarbetare som gillar att arbeta i ett högt tempo. Du är självgående, och tar gärna egna initiativ. För rätt person finns på sikt mycket goda utvecklingsmöjligheter. Erfarenhet av arbete i restaurang och bar är meriterande. Sök gärna tjänsten igen trots att du inte gått vidare vid tidigare omgångar. Tjänsten omfattar en 75% anställning med varierande arbetstider helger och vardagskvällar. För rätt person finns möjlighet till heltid. Arbetet sker i team, men också i stor del självständigt därför bör du vara väldigt självgående samt ha god förmåga att ta egna initiativ. Arbetsplats: icha icha MOOD Arbetsuppgifter Som restaurangbiträde har du en nyckelposition i restaurangen och är vårt ansikte mot kunden. Det är du som till stor del avgör gästens upplevelse av hela restaurangbesöket. Som restaurangbiträde hos oss arbetar du på alla positioner i både köket och serveringen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Kassatjänst Inventering av produkter och material Tillagning och rangering. Att alltid hålla rent och snyggt, städa och organisera Se till att kunderna får bästa möjliga upplevelse Aktivt arbeta för merförsäljning, effektivitet och lönsamhet. Köksarbete Beställning av varor. Förberedelser och produktion. Då bolaget är litet kommer det finnas möjlighet att vara med och påverka både stort och smått och du kommer att rapportera direkt till ansvarig på plats. För att söka tjänsten skicka: CV Bild Personligt brev Ange ”MOOD 75%” i ämnesraden. Rekryteringen till denna tjänst kommer att ske löpande och tjänsten kan således komma att tillsättas innan sista ansökningsdag sök därför tjänsten redan idag! Specificera vilken tjänst du söker, och vänligen respektera att vi Ej tar emot ansökningar via telefon. Vi kommer omgående att kontakta personer med ansökningar av intresse, men har ej möjlighet att svara på alla. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

26 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Blombackaskolan söker vikarie i Sv/En/SO 4-6
Södertälje kommun
Grundskollärare

En av våra kollegor på mellanstadiet ska vara föräldraledig, så nu söker vi en vikarie. Är du rätt person?   Om jobbet Blombackaskolan är en tvåparallellig F–9-skola med dryga 500 elever och 70 anställda. Skolan är belägen vid Torekällberget med nära kollektiva kommunikationer, centralt i Södertälje, med en fantastisk naturnära skolgård. Vi arbetar i ett trivsamt, erfaret kollegium där det finns en uttalad trivsel i både elev och personalgrupp. Skolan har en stabil grundstruktur med arbetslag som enhet för pedagogisk utveckling och med en undervisningsnära skolledning. Det finns en stolthet av att vara en del av Blombackaskolan.  Blombackaskolan är en mångkulturell skola där vi ser styrkan i olika språk och kulturer och vi värnar om en pedagogik som utgår från elevernas bakgrunder på ett sätt som stärker olikheterna. Kreativitet, nyfikenhet och ödmjukhet är gynnsamt i en mångkulturell miljö samtidigt som struktur, tydlighet och ledarskapsskicklighet är givna kompetenser i läraryrket för att stärka god undervisning. På Blombackaskolan är det naturligt att vi alla arbetar för att vara den bästa skolan för varje elev.   Dina arbetsuppgifter Du undervisar våra elever i årskurs 4–6 i ämnena svenska, SO och engelska. Som lärare på Blombackaskolan ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp din undervisning. Du har förmågan att skapa en positiv lärmiljö med tillgänglig undervisning som skapar lust att lära och där eleverna utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. I klassrummet är du en tydlig ledare som har höga förväntningar på eleverna samtidigt som du ger eleverna ansvar att arbeta såväl i grupp som enskilt. Ditt tydliga ledarskap och varierade undervisning både främjar och upprätthåller trygghet och studiero i klassrummet. Blombackaskolans undervisning genomsyras av ett språk-och kunskapsutvecklande arbetssätt som präglas av elevdelaktighet, tydliga lärandemål som utvärderas och följs upp. Dina lektioner har därför ett tydligt förlopp och lektionsinnehållet förklaras och sätts i ett sammanhang för eleverna. Som lärare på Blombackaskolan tillhör du ett ämneslag och ett arbetslag där ett kollegialt lärande ständigt pågår, allt för att utveckla kvaliteten i undervisningen för att få våra elever att lyckas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Tjänsten innebär att du också bidrar till Blombackaskolans utvecklingsarbete i ett F-9 perspektiv.   Vem är du? Du är genuint intresserad av undervisning, skolutveckling och att söka nya vägar för att ge eleverna den bästa tänkbara utbildningen. Du ser dig själv som en självklar del för att skapa goda förutsättningar för elevernas utveckling och du har god förmåga att se till varje elevs individuella behov.  Du är professionell och trygg i din yrkesroll och du samarbetar bra med andra kollegor. Du har förmågan att lyssna och kommunicera med andra på ett tydligt och lösningsfokuserat sätt med målet att nå resultat. Personliga egenskaper: - Du har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, kollegor, skolans elevhälsa samt skolledning. - Du arbetar för en hållbar organisation där du sprider kunskap, tar ansvar och stöttar dina kollegor. - Du har god förmåga för analys och reflektion och utvecklar ständigt din yrkesroll och skolans arbete. - Du arbetar för att hålla värdegrundsarbetet levande varje skoldag. - Du har god förmåga att på ett varierat sätt följa och bedöma elevens kunskapsutveckling i samarbete med eleven.  - Du är en tydlig ledare i klassrummet och har förmågan att anpassa din undervisning till den elevgrupp du möter. - Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt att kommunicera med elever, vårdnadshavare och kollegor på ett sätt där du tar ansvar för budskapet och att mottagaren förstår vad du menar. Krav: - Du har examen med lärarlegitimation för årskurs 4–6 i ämnena svenska, SO och engelska. - Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har ett formativt förhållningssätt till din undervisning.      - Du har kompetens och erfarenhet av att arbeta med ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt med goda resultat. Meriterande: - Du har lärarlegitimation i ytterligare ett ämne, gärna i svenska som andraspråk. - Du har vana och skicklighet i att använda digitala verktyg och verktygen används medvetet så att de stärker elevernas lärande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig En visstidsanställning på 100% som lärare i årskurs 4-6 i ämnena svenska, SO och engelska med delat mentorskap. En del av undervisningen sker i två- och/eller flerlärarskap. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan. Hälsningar Eva Pettersson, rektor Blombackaskolan

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Länsveterinär till enheten för veterinära områden, tidsbegränsat

Är du legitimerad veterinär och nyfiken på vad arbetet som länsveterinär kan innebära? Då kan den här tjänsten vara något för dig. Till Enheten för veterinära områden söker vi nu en länsveterinär där du får ett varierande jobb som innebär många kontakter med medarbetare, andra myndigheter, djurhållare och allmänhet. Du ingår i enhetens grupp av sex veterinärer och baserat på dina tidigare erfarenheter kommer du att arbeta med tillsyn och handläggning inom något, eller flera veterinära områden, till exempel smittskydd, kontroll av djurhälsopersonal och vårdhygien, kontroll av seminverksamheter och läkemedelsanvändning på gård. Uppdraget innebär även ett nära samarbete med Enheten för djurskydd och Enheten för djurvälfärd där den veterinära kompetensen exempelvis kan behövas både i djurskyddsfrågor efter klagomål, samt vid rutinkontroller och tillståndspliktiga verksamheter, liksom inom förprövning av djurstallar. Även arbete inom övriga veterinära frågor, livsmedelskontroll, foder och animaliska biprodukter samt beredskapsfrågor där veterinär kompetens efterfrågas kan bli aktuellt, beroende på våra behov och dina kunskaper. Vad ingår i rollen? Som länsveterinär hos oss, kommer du att arbeta med sakområden tillhörande smittskydd, djurskydd och djurförbudsprövningar, foder- och livsmedel, allmänna veterinära frågor samt kontroll av försöksdjursverksamheter. Vi har ett nära samarbete med avdelningens andra enheter som jobbar med frågor för lantbruk, landsbygdsutveckling, djurskydd och djurvälfärd. I ditt jobb har du många kontakter på olika nivåer i samhället, till exempel med djurhållare, företag, branschorganisationer, djurhälsopersonal, kommuner, länsstyrelser, centrala myndigheter och departement. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du - är legitimerad veterinär - har bred kompetens och erfarenhet från olika veterinära arbetsområden - har goda kunskaper inom relevant lagstiftning - har god kommunikationsförmåga och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska - ha B-körkort.   För att du ska lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du har egen drivkraft, kan ta initiativ och självständigt planera och utföra ditt arbete på ett effektivt sätt mot fastställda mål och tidplaner. Du är ansvarstagande, lyhörd och har en god kommunikativ förmåga. Arbetet förutsätter att du tycker om att samarbeta med andra människor då du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med djurägare, verksamhetsutövare och myndigheter. Du behöver ha gott omdöme i alla dessa kontakter kombinerat med stor integritet i myndighetsutövningen. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har - har arbetat som länsveterinär - har erfarenhet från arbete på annan myndighet - har god kunskap om ärendesystemet Platina. Mer om oss och rollen Tjänsten är placerad på Enheten för veterinära områden som arbetar med sakområden inom allmänna veterinära frågor, foder och livsmedel, smittskydd, djurförbudsprövningar samt kontroll av försöksdjursverksamheter. Vi har ett nära samarbete med andra enheter inom avdelningen och understödjer exempelvis enheten för djurskydd och enheten för djurvälfärd med veterinär kompetens inom djurskyddsområdet. I frågor av gemensamt intresse samarbetar vi med länets olika veterinärer och lantbruksnäringens organisationer. Vi är, tillsammans med ytterligare fyra enheter, en del av Avdelningen för landsbygd med närmare 100 medarbetare. I teamet samarbetar vi och stöttar varandra inom våra respektive områden. Enhetscheferna leder med värme och engagemang och utövar ett tillitsbaserat ledarskap. Anställningen är på visstid och på heltid till den 22 december 2025, gärna med start den 1 september. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi kan komma att kalla på intervju löpande under ansökningstiden. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor  Frågor om rollen besvaras av rekryterande chefer: Joakim Johansson, Enhetschef, enheten för djurskydd, tfn 010-223 12 99. Janina Lindgren, Enhetschef, enheten för djurvälfärd, tfn 010-223 17 68. Daniela Guenaoui Lundqvist, Enhetschef, enheten för veterinära områden, tfn 010-223 12 76. Fackliga kontaktpersoner är Isabel Lundahl  för SACO, tfn 010-223 22 44, Eva Mo för ST, tfn 010-223 14 62. Sista ansökningsdag: 17 juli 2025 Referensnummer: 112-35099-2025 Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Sjuksköterska till postop i Solna. Färre helgpass och erfarna kollegor!
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Få chansen att utnyttja hela ditt register som sjuksköterska hos oss! Från avancerad smärtbehandling till basal omvårdnad och främjande av välbefinnande - vi täcker allt. Ta chansen och sök jobb hos oss nu! Du erbjuds ett stimulerande, utmanande och mycket lärorikt arbete som sjuksköterska få jobba med högspecialiserad och avancerad postoperativ vård individuellt introduktionsprogram anpassad till verksamheten och baserad på dina tidigare erfarenheter kvarstannandebonus, vilket innebär 40 timmar extra i tidsbanken som kan tas ut i ledighet, lön eller pensionsavsättning kontinuerlig fortbildning, det ingår i vårt arbete att ständigt utvecklas tillsammans genom föreläsningar och workshops ingå i ett team där vi värdesätter dig som individ och tror på en inkluderande arbetsmiljö där vi hjälper varandra att utvecklas en arbetsplats där vi jobbar fokuserat med ett delaktigt och närvarande ledarskap där vi ser individen och ser till att du får de bästa förutsättningarna till din fortsatta utveckling Självklart får du också ta del av de förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder. Om tjänsten Hos oss vårdas vuxna patienter från hela sjukhuset för högspecialiserad och avancerad postoperativ vård och övervakning. Patienterna kommer till oss efter operation, intervention eller behandling i kombination med någon form av anestesi (narkos/sövning/bedövning).  Avdelningen är öppen dygnet runt, veckans alla dagar. Våra patienter behöver vår vårdnivå från ett par timmar upp till flera dygn. Det medför att både arbetsuppgifter och arbetstempo är mycket omväxlande vilket kommer ge dig en fördjupad och bred kompetens. Hos oss kommer du att arbeta tillsammans med andra sjuksköterskor, undersköterskor, läkare och fysioterapeuter.  Tjänsten bidrar till vår 24/7 verksamhet genom att arbeta 2 helgpass per månad. Vi söker dig som har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor tar ansvar för din uppgift och själv strukturerar din arbetsdag har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, snabbt kan ändra förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor samt har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt Kvalifikationer Krav:  Svensk sjuksköterskelegitimation Minst tre års erfarenhet av akutsjukvård med kirurgisk inriktning alternativt intermediär vård Meriterande:  Specialistutbildning inom anestesi/intensivvård, akutsjukvård eller kirurgi Om rekryteringsprocessen Notera att din ansökan inte är komplett förrän du bifogat din yrkeslegitimation och utbildningsbevis. Urval och intervjuer sker fortlöpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Tjänsten är riktigt intressant och tveka inte att ringa till Sara eller Anna ifall du vill höra mer! Varmt välkommen med din ansökan – Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Funktion Perioperativ Medicin och Intensivvård Funktion Perioperativ Medicin och Intensivvård är sjukhusets samlade resurs för anestesi, operation, pre- och postoperativ vård samt intensivvård för vuxna. Vi ansvarar också för tryckkammare (HBO), högspecialiserad smärtvård och de steriltekniska enheterna. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/Funktion-Perioperativ-Medicin-och-Intensivvard/

26 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Djurskyddshandläggare med administrativ inriktning, tidsbegränsat
Länsstyrelsen i Stockholms län
Planerare och utredare m.fl.

Vill du bidra till att stärka djurskyddet i Stockholms län i en administrativ roll? Då kan detta vara ett jobb för dig! Till Enheten för djurskydd söker vi en medarbetare med kompetens för djurskyddsarbete och administration. Arbetet inom djurskyddsområdet omfattar bland annat djurskyddskontroll, godkännande- och tillståndsgivande för olika verksamheter med djur och förprövning av stallar. På enheten ansvarar vi även för handläggning av ärenden enligt lagen om tillsyn över hundar och katter samt verkställande av omhändertaganden av djur. Vad ingår i rollen? Du kommer att arbeta med att bereda och föredra beslut gällande återkrav efter verkställigheter, samt att hantera delgivningar och överklaganden rörande dessa ärenden. Det kan även förekomma andra typer av handläggning av djurskyddsärenden, såsom till exempel klagomålsärenden och ärenden enligt lagen om tillsyn över hundar och katter. Beroende på din kompetens och verksamhetens behov kan arbetet komma att variera över hela djurskyddsområdet. Det innebär att arbetet kan komma att innefatta handläggning av underställelser, att verkställa beslut om omhändertaganden, handläggning av tillstånd för verksamheter med häst, hund, katt och andra sällskapsdjur och/eller besiktning av djurtransporter. Även planerade kontroller av lantbruksdjur kan bli aktuellt likväl som handläggning inom förprövning och besiktning av djurstallar. Uppdraget innebär många kontakter på olika nivåer i samhället, till exempel med allmänheten, djurhållare, djurhälsopersonal, företag, branschorganisationer, kommuner, länsstyrelser, centrala myndigheter och departement. Det är huvudsakligen en administrativ tjänst men det kan bli aktuellt att delta vid fältarbete och vid verkställigheter efter omhändertaganden. Vi arbetar indelat i grupper med grundfokus på en eller flera arbetsuppgifter men du behöver vara inställd på att stötta och bidra i andra arbetsuppgifter eller i andra grupper och enheter på avdelningen. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - högskoleutbildning och är agronom, etolog, miljö- och hälsoskyddsinspektör eller biolog med fördjupning inom djurskyddsområdet alternativt ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant - goda kunskaper inom relevant lagstiftning - erfarenhet av arbete med ärendesystemet Platina - goda kunskaper inom Office-paketet - god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska - körkort för personbil. För att du ska lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du har egen drivkraft, kan ta initiativ och självständigt planera och utföra ditt arbete på ett effektivt sätt mot fastställda mål och tidplaner. Du är ansvarstagande, lyhörd och har en god kommunikativ förmåga. Arbetet förutsätter att du tycker om att samarbeta med andra människor då du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med djurägare, verksamhetsutövare och myndigheter. Du behöver ha gott omdöme i alla dessa kontakter kombinerat med stor integritet i myndighetsutövningen. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har - kunskap om processerna i myndighetsutövningen avseende omhändertagande av djur och verkställighet av dessa beslut - erfarenhet av arbete som djurskyddshandläggare på Länsstyrelsen och kunskap inom systemet DSK - god kunskap i ekonomi - erfarenhet av administration - erfarenhet av ärendeutredning eller arbete på myndighet - erfarenhet av arbete med människor inom till exempel vård, omsorg eller pedagogisk verksamhet. Mer om oss och rollen Du kommer att arbeta på Enheten för Djurskydd. Enheten för djurskydd består av verksamhetsområdet djurskydd, med ärenden kopplat till anmälan, verkställighet vid omhändertaganden samt tillsynslagen över hundar och katter. Vi är, tillsammans med ytterligare fyra enheter, en del av Avdelningen för landsbygd med närmare 100 medarbetare. I teamet samarbetar vi och stöttar varandra inom våra respektive områden. Enhetschefen leder med värme och engagemang och utövar ett tillitsbaserat ledarskap. Anställningen är på visstid och på heltid till 22 december 2025, gärna med start från 1 september. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi kan komma att kalla till intervju löpande under ansökningstiden. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor  Frågor om rollen besvaras av rekryterande chef Joakim Johansson, Enhetschef, enheten för djurskydd, tfn 010-223 12 99. Fackliga kontaktpersoner är Isabel Lundahl för SACO, tfn 010-223 22 44, Eva Mo för ST, tfn 010-223 14 62. Sista ansökningsdag: 17 juli 2025 Referensnummer: 112-35045-2025 Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
MAX söker medarbetare som är flexibla
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Målare till ett väletablerat företag

Är du en social och självgående yrkesmålare? Vill du arbeta i ett väletablerat måleri bolag i Stockholm med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan detta vara en tjänst för dig! Om företaget Företaget som du rekryteras till har sedan 1940 arbetat som specialister och inriktat sig på både nyproduktion och renoveringar. Som ringar på vatten sprider sig företagets tjänster och metoder. Stora resurser, mångsidighet, väl utförda arbeten och konkurrenskraftiga priser är företagets styrka. Företagets affärsidé är att tillsammans med kunden i ett tidigt skede av varje projekt komma fram till bästa lösning med hörnstenar som kostnadseffektivitet, funktion och miljö. Med lång erfarenhet och bred produktportfölj har bolaget möjlighet att ta både mindre entreprenader till större totalentreprenader. Vi har färdiga förslag på helhetslösningar för olika typer av konstruktioner. Om tjänsten Arbetet innebär en del framförhållning och ritnings läsning samt uppdragsbeskrivningar på svenska, då det är viktigt att du behärskar svenska språket i både tal och skrift. Du skall självgående kunna arbeta med traditionellt förekommande måleriarbeten inom nyproduktion, renovering, spackling, bättrings arbeten, servicearbeten mm. Arbetstid är heltid/dagtid och i enlighet med kundens och byggnads arbetstider. Möjlighet till fast anställning med utvecklings och karriärmöjligheter, samt möjlighet till bil, telefon, kurser och vidareutbildningar inom organisationen. Om dig Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet som yrkesmålare med goda referenser, alternativt har en traditionell och dokumenterat gedigen utbildningsstege. Den person vi söker ska vara lojal, stresstålig, positiv och ha bättre dokumenterad erfarenhet av att jobba inom måleri. Du ska vara självgående, drivande, alert och social. Du som person skall vara arbetsvillig och vara van att kunna arbeta både självständigt och i lag, samt vara fysiskt stark och frisk. Du är en strukturerad person som klarar av högre tempo och som är noggrann. Denna tjänst är en rekrytering till kund. Löner och förmåner diskuteras med handläggare/rekryterings-specialist inom byggnads. Vi ser varmt fram emot din ansökan! Bemanning Sverige Byrå AB är ett av landets mest erfarna bemanning och rekryteringsbyrå idag och arbetar rikstäckande från Hk Globen. Vi erbjuder mindre till större företag en ökad kompetens och produktion genom kostnadseffektiva bemanning och rekryterings lösningar och professionella processer. Ledord för Bemanning Sverige Byrå AB är: "MÄNNISKAN FRAMFÖR ALLT"

26 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025