Snickare sökes
RABEK Consulting AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Om oss RBK Entreprenad AB är ett etablerat byggföretag med flera pågående projekt i Stockholmsregionen. Vi är specialiserade på nyproduktion, ombyggnation och renovering inom både bostäder och kommersiella fastigheter. Med en stabil kundkrets och ett erfaret team siktar vi nu på att utöka vår personalstyrka med fler yrkesskickliga snickare. Arbetsuppgifter Som snickare hos oss kommer du arbeta med varierande byggprojekt i ett team av kompetenta yrkesarbetare. Arbetsuppgifterna kan inkludera: Montering av reglar, väggar, tak och golv Inredningssnickerier, dörrar och fönster Formsättning och enklare betongarbeten Rivning och återuppbyggnad vid renoveringar Samarbete med andra yrkesgrupper på plats Vi söker dig som: Har erfarenhet som snickare Kan arbeta självständigt och ta ansvar för utförda arbetsmoment Är noggrann, punktlig och har god samarbetsförmåga Har god förståelse för ritningar och arbetsbeskrivningar Vi erbjuder: Konkurrenskraftiga villkor enligt kollektivavtal Trygg anställning i ett växande företag Möjlighet att utvecklas inom yrket Trevlig arbetsmiljö med kunniga kollegor Ansökan: Sök jobbet redan nu. Vi behandlar ansökningar löpande – skicka in din så snart som möjligt!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Kock till SOLEN
Adam & Albin Slakthuset AB
Kockar och kallskänkor

Kock sökes till SOLEN Vi söker en erfaren och duktig kock till SOLEN. Gärna med erfarenhet av sydamerikansk matlaging då SOLEN har delvis den inriktningen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Är du ny i arbetslivet? Starta din resa hos Tryggsam
Tryggsam i Sverige AB
Telefonförsäljare m.fl.

Har du precis tagit studenten och är redo att ta nästa steg? Vill du jobba med något meningsfullt, utvecklas snabbt och ha kul på vägen? Då kan en säljroll hos Tryggsam vara helt rätt för dig! Om jobbetVi på Tryggsam jobbar med att skydda människors identitet och ekonomi – något som blir allt viktigare i dagens digitala samhälle. Som säljare kontaktar du privatpersoner via telefon och berättar om våra tjänster inom ID-skydd och kreditbevakning. Ditt mål är att skapa trygga kunder – och nå dina egna mål på vägen. Du blir en del av ett ungt och peppande team med cirka 20 kollegor. Här lär vi oss tillsammans, firar framgångar och har roligt både på och utanför kontoret. Du som söker: Har nyligen tagit studenten (eller är i början av din karriär) Är nyfiken, driven och gillar att prata med människor Vill utvecklas, tjäna pengar och få en bra start i arbetslivet Behöver inte ha tidigare erfarenhet – vi lär dig allt du behöver! Vi erbjuder: En betald säljutbildning med löpande coachning Fast lön + provision utan tak Karriärmöjligheter – väx med oss! En rolig arbetsplats med tävlingar, gemenskap och afterworks Arbetstider: Måndag-Fredag 09-18:00. Placering: Hästholmsvägen 28, Danvikcenter

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Gör skillnad – Extraarbete och sommarvikariat som personlig assistent!
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Är du vår nästa stjärna inom personlig assistans? Har du erfarenhet inom vård och omsorg eller är utbildad undersköterska med kompetens inom individanpassad vård? Är du lyhörd, självständig och trygg i att hantera medicinsk omvårdnad? Då kan du vara den vi söker efter! Vi söker kvinnliga personliga assistenter till en 68-årig kvinna bosatt i Solna, som har assistans dygnet runt, inklusive vaken natt. Hon är en humoristisk person som uppskattar assistenter med en varm personlighet och glimten i ögat. Ditt engagemang och din närvaro betyder mer än du anar! Om tjänsten: På grund av andningssvårigheter kan det ibland vara ansträngande för henne att tala, vilket ställer krav på att du är observant, inkännande och självständig. Arbetet innebär medicinsk omvårdnad, inklusive hantering av syrgas och ventilator. Du behöver ha god förståelse för andning och kunna agera snabbt vid förändringar i tillståndet. Eftersom hennes energi och fysiska förmåga varierar, krävs anpassning efter dagsform och förmåga att läsa av situationen. Du behöver vara observant, inkännande och kunna agera snabbt vid akuta situationer. En god förståelse för svenska, både i tal och skrift, är viktig för att kunna använda dokumentation som stöd. Vi söker dig som: Erfarenhet av medicinsk omvårdnad och användning av syrgas och ventilator, eller relevant utbildning. Finsktalande är meriterande för bättre kommunikation och kulturell förståelse. Lyhörd och flexibel, kan anpassa dig efter hennes dagsform. Arbetar självständigt och tolkar kroppsspråk vid ansträngd kommunikation. Noggrann med hygienrutiner, inklusive munskydd och handskar. Trygg i att hantera förändringar i hennes tillstånd. Har ett öga för näringsrik kost och är duktig på matlagning. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Personlig hygien och omvårdnad – Säkerställer omvårdnadsbehov på ett respektfullt och professionellt sätt. Matlagning och hjälp vid måltider – Förbereder näringsrik mat och hjälper vid måltider för att säkerställa vätske- och näringsintag. Toalettbesök och dusch – Assisterar vid toalettbesök, intimhygien, dusch och ombyten med respekt för integritet. Stöd i vardagen – Hjälp vid förflyttning, läkarbesök och andra ärenden. Omfattning och Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: Timanställning med möjlighet till fasta pass vid gott samarbete. Introduktionspass erbjuds för att säkerställa att rollen passar. Arbetspass: Dag- och kvällspass, samt möjlighet att arbeta vakna nätter och helger vid behov. Extra hjälp vid behov: Vi söker även semestervikarier för sommarperioden. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ Anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs.  Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Grundlärare F - 3, Skälbyskolan
Järfälla kommun
Grundskollärare

På Utbildningsförvaltningen i Järfälla kommun arbetar omkring 3 100 medarbetare i någon av våra 39 förskolor, 22 skolor, gymnasium, vuxenutbildning och central förvaltning. Vår verksamhet präglas av våra ledord: professionalitet, kollegialitet och utvecklingskraft. Med mod och kompetens driver vi verksamheten framåt, och vi värdesätter ömsesidig respekt och förståelse mellan kollegor. Tillsammans strävar vi efter att göra varandra bättre, för vi vet att när vi gemensamt utvecklas och ständigt förbättras, så tar vi Järfälla framåt. Skälbyskolan är en kommunal grundskola F-6 med sammanlagt ca 600 elever belägen i södra delen av Järfälla kommun. Skolan kännetecknas av en positiv och trygg miljö med engagerad personal samt med god måluppfyllelse bland våra elever. Vi arbetar aktivt för att ha en skola och fritidshem där både elever och pedagoger trivs och känner sig trygga. Vi hjälps alla åt att skapa goda förutsättningar för våra elevers lärande i en stimulerande arbetsmiljö. Vi kan erbjuda en väldigt trivsam arbetsplats med mycket goda utvecklingsmöjligheter och där vi månar och tar hand om varandra på bästa sätt. Viktigt för oss är att det råder en god balans mellan arbete och privatliv för alla medarbetare. Som anställd hos oss har du möjlighet till pedagogisk lunch samt ett årligt friskvårdsbidrag om 3000 kr. På enheten arbetar vi efter vår gemensamma 100 % - vision. Alla elever på Skälbyskolan: Kunskaper -Ges förutsättningar för att nå minst godtagbara kunskaper i varje ämne och årskurs -Förstår och tar ansvar över det egna lärandet och successivt utvecklar förmågan att se nästa steg i sitt lärande Trygghet och trivsel -Alla elever på Skälbyskolan upplever sig trygga i vår skolmiljö -Blir bemötta med respekt och omsorg -Ges förutsättningar att bli goda demokratiska medborgare ARBETSUPPGIFTER Arbete som undervisande lärare på skolans lågstadium inom årskurserna F - 3 med mentorsansvar för en klass. Ingår tillsammans med övriga pedagoger i ett gemensamt arbetslag. KVALIFIKATIONER Vi söker inför läsåret 2025-26 en behörig lärare för F - 3 med lärarexamen och lärarlegitimation samt gärna tidigare erfarenhet av pedagogiskt arbete. Ett krav är att du i din legitimation har behörighet att undervisa i ämnena Svenska, Matematik samt de Natur- och Samhällsorienterade ämnena. Som person är du kommunikativ och äger förmågan att entusiasmera elever samt har god förståelse för hur elever tar till sig kunskap utifrån deras olika förutsättningar. Du är mån om och förstår vikten av att skapa goda relationer med såväl elever som vårdnadshavare och kollegor. Din undervisning utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet samtidigt som du är väl förtrogen med styrdokumenten. Du är väl införstådd med ditt uppdrag och kan se till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Du är intresserad av och har goda kunskaper om likabehandlings- och värdegrundsarbete. Du vill och kan samarbeta med dina kollegor och är strukturerad i ditt arbete samt öppen och lyhörd för din omgivning. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs för arbete inom förskolor och skolor. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se https://www.jarfalla.se/bakgrundskontroller

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Lastbilsmekaniker - Jordbro
Simplex Bemanning AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Plats: Jordbro Omfattning: Heltidsjobb Start: Så fort som möjligt Är du en erfaren lastbilsmekaniker som söker en trygg anställning i en mindre verkstad med god sammanhållning och omväxlande arbetsdagar? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker en lastbilsmekaniker till vår verkstad i Jordbro. Här arbetar vi med allt från service och reparation av lastbilar, skåpbilar med bakgavellyft och påbyggnationer – ibland även personbilar. Det mesta av arbetet sker på plats i verkstaden, men vissa utryckningar i fält kan förekomma. Vi erbjuder - Heltidsanställning, måndag till fredag 06:00–15:00 - Provanställning i 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning - Arbete i ett sammansvetsat och kompetent team - Omväxlande arbetsuppgifter med både moderna och äldre fordon - Konkurrenskraftig lön Vi söker dig som har: - Utbildning som lastbilsmekaniker - Minst ett par års erfarenhet inom yrket - B-körkort - Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande: - C-körkort - Erfarenhet av hydraulik, pneumatik och fordonselektronik - Kunskaper i engelska Vem är du? Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du trivs i ett mindre team där du både ger och får stöd, och du har en stark yrkesstolthet. Du är noggrann, lättlärd och har ett praktiskt sinne. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Har du en passion för att hjälpa och utveckla barn med stort behov av stöd? – Då kan, en glad och busig 8-åring, bli din viktigaste arbetsdag.  Om tjänsten: En glad, lekfull 8-årig pojke söker en trygg assistent som vill vara med och bygga en meningsfull och utvecklande vardag. Han är nyfiken, full av energi och kommunicerar med ljud, kroppsspråk och melodier. Som assistent är du hans stöd genom dagen – du skapar struktur, hjälper honom att förstå sin omvärld och möter honom med värme, lek och tålamod. Du behöver ha ständig närvaro, kunna avleda i tid och möta situationer med lugn – aldrig med motstånd. Vi söker dig som inte "bara" vill vara en assistent, utan som verkligen brinner för att bygga en trygg, utvecklande och glädjefylld vardag tillsammans. Har du erfarenhet av liknade arbete sedan innan är det ett plus, men viljan att lära är viktigast. Eftersom pojken är minderårig krävs ett utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. För att göra processen smidigare rekommenderar vi att du beställer det när du skickar in din ansökan Beställ ett här! Vem söker vi till tjänsten? Vi letar efter dig som har rätt hjärta och vilja – resten kan vi lära tillsammans! Du är: Engagerad i hans utveckling – Du vill hjälpa honom att växa, kommunicera och ta plats i sin värld, och ser de små framstegen som stora vinster. Nyfiken och lärande – Erfarenhet är bra, men viktigast är att du vill utvecklas tillsammans med honom. Tålmodig och stabil – Du möter tuffa dagar med lugn, utan att tappa fotfästet. Trygg men lekfull – Din energi smittar, ditt lugn smittar – du kan både busa och ge trygghet. Lyhörd och flexibel – Du hänger med när behoven förändras. Fysiskt stark – Du orkar med ett aktivt jobb och klarar av att möta hans tempo och känslostormar. Talar flytande svenska – Du uttrycker dig tydligt i både tal och skrift. Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av autism/intellektuell funktionsnedsättning.  Kunskap i TAKK, PECS eller alternativ kommunikation.  Lågaffektivt bemötande.  Van att avleda fysiskt starka personer – inte möta med motstånd. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse.  Sysselsättningsgrad: 50-100%.  Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Helger (morgon/kväll), ibland vardagar (eftermiddag/kväll).  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team

19 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lastbilsmekaniker - Bandhagen
Simplex Bemanning AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Plats: Bandhagen Anställningsform: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning Lönetyp: Fast lön enligt överenskommelse Start: Så fort som möjligt Är du en erfaren lastbilsmekaniker som söker en trygg anställning i en mindre verkstad med god sammanhållning och omväxlande arbetsdagar? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker en lastbilsmekaniker till vår verkstad i Bandhagen. Här arbetar vi med allt från service och reparation av lastbilar, skåpbilar med bakgavellyft och påbyggnationer – ibland även personbilar. Det mesta av arbetet sker på plats i verkstaden, men vissa utryckningar i fält kan förekomma. Vi erbjuder - Heltidsanställning, måndag till fredag 07:00–16:00 - Provanställning i 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning - Arbete i ett sammansvetsat och kompetent team - Omväxlande arbetsuppgifter med både moderna och äldre fordon - Konkurrenskraftig lön Vi söker dig som har - Utbildning som lastbilsmekaniker - Minst ett par års erfarenhet inom yrket - B-körkort - Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande - C-körkort - Erfarenhet av hydraulik, pneumatik och fordonselektronik - Kunskaper i engelska Vem är du? Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du trivs i ett mindre team där du både ger och får stöd, och du har en stark yrkesstolthet. Du är noggrann, lättlärd och har ett praktiskt sinne. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Gatuingenjör till Samhällsbyggnadskontoret
Södertälje kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

En dag på jobbet Det är på enheten Gata & trafik som vi arbetar och utvecklar Södertäljes trafik- och gatumiljöer. Både genom långsiktig strategisk planering, beteendeförändrande arbete och genomförandeprojekt. Enheten är en del av Samhällsbyggnadskontoret och arbetar tillsammans med övriga kontoret och andra parter. Vi strävar efter en tryggare och mer hållbar trafikmiljö för alla som rör sig Södertälje. Detta genom vårt arbete med trafiksäkerhet, hållbart resande, strategiska trafikfrågor och gatubyggnad. Din kompetens kommer att vara en viktig del i arbetet. Dina arbetsuppgifter Som Gatuingenjör arbetar du med att se till att Södertäljes infrastruktur utvecklas och håller en hög kvalitetsnivå. Du är omvärldsorienterad, håller dig uppdaterad och är beredd att tänka nytt för att hitta den bästa lösningen. Du kommer att vara involverad i arbetet med vår beläggningsplanering, gång- och cykelvägar, dagvattenfrågor, syner och besiktningar. Du kommer även att arbeta med projektering av gatu- och anläggningsprojekt samt granska detaljplaner, bygglovshandlingar och andra ritningar. Du kommer att vara länken mellan Gata & trafik, allmänheten, våra entreprenörer och övriga enheter. I din roll kommer du att samarbeta med flera andra gatuingenjörer och du har tillgång till hela gruppens kompetens för att tillsammans lösa det uppdrag vi har. Du kommer att delta i projekt inom Gata & trafik men även inom andra enheters projekt samt driva egna. I gatuplaneringsgruppen arbetar vi med alla aspekter av trafik- och gatufrågor och det är i denna grupp som du kommer att bidra med din kompetens. Vem är du? Personliga egenskaper: - Du är en problemlösare med god förståelse för komplexa sammanhang. - Du har ett starkt driv och initiativförmåga, arbetar strukturerat och kan hantera flera frågor parallellt. - Du är förtroendeingivande, prestigelös, lyhörd, nyfiken, tänker nytt och utmanar invanda arbetssätt. - Du har lätt att både arbeta tillsammans med andra och med frågor på egen hand. - Du är beredd att möta medborgaren i det dagliga arbetet, och kan ta rollen som talesperson för dina frågor och projekt internt såväl som externt. Krav: - Du ska ha relevant akademisk examen med inriktning inom anläggning/gatubyggnad eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Du ska kunna sätta in vår verksamhet i ett större sammanhang och kunna kommunicera detta med både allmänhet, entreprenörer och internt inom kommunen. - Du ska ha erfarenhet av beläggningsarbete och anläggning. - Du ska kunna projektera och granska anläggning- och gatuprojekteringsritningar - Du ska ha dokumenterad kunskap inom beläggningsarbete och beläggningstyper. - Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. I rollen ingår mycket kommunikation såväl inom projekt som med vår politiska organisation, media och med allmänheten. - Du ska ha minst 3 års relevant erfarenhet. - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet och/eller från konsultbranschen inom gatu- och trafikområdet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig - Årsarbetstid, vilket innebär att du i den mån verksamheten tillåter kan styra din egen arbetstid - Möjlighet att delvis kunna arbeta på distans - Generöst friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år - Möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar - Kompetensutveckling - En arbetsplats i moderna lokaler intill pendeltågsstation och centrum Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Enheten för Gata & trafik består av 19 medarbetare och en Enhetschef som ingår i Område Genomförande tillsammans med Byggprojektledning, Bygglov, Parkplanering, Parkering samt Mark och fastighet. I arbetsgruppen finns en bredd av kompetenser, bakgrunder och åldrar. Vi är ingenjörer av vitt skilda slag, samhällsplanerare och tekniker. Vi arbetar med hela samhällsplaneringsprocessen, från att skriva långsiktiga strategier till att besiktiga färdiga anläggningar. Vi planerar och projekterar nya vägar och GC-vägar, belysningar, broar och kajer. Vi har myndighetsutövning och beslutar om trafikföreskrifter, upplåtelser, dispenser och andra tillstånd. Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Dedicare söker specialistsjuksköterska inom intensivvård till Remeo
Dedicare Sverige AB
Intensivvårdssjuksköterskor

Dedicare söker specialistsjuksköterska inom intensivvård eller anestesi till Remeo Vill du följa patienten efter tiden på IVA och på väg tillbaka till livet? Nu söker vi dig som vill bidra i utvecklingen av framtidens högspecialiserade vårdkoncept för långvarigt kritiskt sjuka. Vilka är Remeo? Ungefär fem procent av de patienter som överlever intensivvården blir kvar på IVA under en längre tid, eftersom de är för sjuka för att kunna ta sig vidare i vårdkedjan. Där kommer Remeo in i bilden. Remeos intensivvårdsrehabilitering är en i Sverige ny och särskilt utvecklad vårdform för långvarigt kritiskt sjuka patienter. Remeo erbjuder högkvalificerad och högteknologisk vård och rehabilitering utanför den traditionella sjukhusmiljön. Med start utifrån intensiv-/intermediärvård gör vi en individuell vårdplan för varje patient, där rehabilitering och vård går hand i hand från dag ett. Vad är det bästa med att jobba hos Remeo? Du får bidra i utvecklingen av framtidens högspecialiserade vårdkoncept för långvarigt kritiskt sjuka patienter Du får utveckla dina kunskaper inom intensivvårdsrehabilitering Du får en grundlig introduktion samt fortlöpande utbildning Du har möjlighet att påverka både arbetstider och arbetssituationen i övrigt, genom bl.a önskeschema och arbetstidsförkortning, t.ex. veckoarbetstid 32h vid treskift Remeo arbetar med feedback, kontinuerligt lärande i arbetet, handledning och reflektion Remeo har kollektivavtal, tjänstepension ITP samt friskvårdsbidrag och andra förmåner Remeo erbjuder konkurrenskraftiga löner, nattillägg för specialistsjuksköterskor och 50% högre OB-tillägg än kollektivavtalet Goda chanser till utökat ansvar och vidare utveckling. Bland annat finns möjlighet att arbeta som weaningsjuksköterska där du arbetar med att driva arbetet framåt i urträningsprocessen. Vad kommer du att få göra? Med din erfarenhet och specialistkompetens fungerar du som stöd och rådgivare för övrig omvårdnadspersonal och har en central och arbetsledande roll Specialistsjuksköterskorna på Remeo fungerar som vårdledare på kliniken under jourtid tillsammans med kompetenta sjuksköterskor och undersköterskor. Naturligtvis finns alltid tillgång till läkare i hemmet. Vårda patienter med varierande diagnoser och komplexa omvårdnadsbehov. Tillsammans med övriga kollegor i det multiprofessionella teamet deltar du i omvårdnadsarbetet och rehabiliteringen. Vårda patienter med varierande behov av andningsstöd, såsom trakealkanyl, invasiv- eller noninvasiv ventilation och syrgasbehandling Hantera medicinteknisk utrustning Vem är du? Du har svensk sjuksköterskelegitimation Du har minst tre års erfarenhet som specialistsjuksköterska inom intensivvård eller anestesi Du är engagerad, prestigelös, trygg i din kompetens och sätter patientens behov i fokus Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel och trivs med att stödja och undervisa kollegor Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Remeo kan erbjuda flera olika arbetstidsalternativ beroende på om du jobbar tvåskift eller treskift resp. hur ofta du arbetar helg. Tveka inte att kontakta mig om du blir nyfiken och vill veta mer, telefon 0730-881755 alternativt [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande! Om Remeo Remeos medarbetare gör hela skillnaden Remeo har sedan starten 2013 utvecklats till ett kompetenscentrum för urträning ur ventilator, dekanylering och intensivvårdsrehabilitering och vi deltar även i vårdkedjan för nationell högspecialiserad vård för ryggmärgsskador. Under den tid kliniken har funnits har en unik kompetens byggts upp. Vi arbetar i multiprofessionella vårdteam där alla bidrar med sina specifika kunskaper och erfarenheter för att patienten ska få en trygg och säker vård och rehabilitering. En stark gemenskap är en del av Remeos vårdkoncept. Läs här om alla olika kompetenser i teamet som samarbetar kring patienten. Våra patienter Ca 2/3 av Remeos patienter remitteras från Stockholms sjukvård medan ca 1/3 remitteras från övriga Sverige. Den typiska patienten är mycket skör efter en lång intensivvårdstid och ofta finns flera komplicerande sjukdomar i bakgrunden. Vacker och modern miljö Kliniken finns i natursköna omgivningar i Stora Sköndal vid Drevviken och har för närvarande plats för 12 patienter. Lokaler och utrustning är utformade för att bedriva modern sjukvård i en inbjudande, ombonad miljö med möjligheter till träning, utevistelse och samvaro med anhöriga.

19 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025