Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving. If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays. For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. Start: August Duration: 1 year with possibility of extension Location: Stockholm We are looking for a Senior project manager within the IT domain. This role requires a strategic thinker with a proven track record in managing large-scale IT projects and a passion for driving change. Responsibilities - Develop and maintain detailed project plans, including timelines, milestones, and resource allocation. - Lead the end-to-end project management of the Customer Service transformation initiative from an IT perspective. - Communicate project status, progress, and challenges to stakeholders and senior management. - Foster a culture of continuous improvement and innovation within the project team - Collaborate with cross-functional teams, including IT, Business, Customer Service, and external vendors, to ensure project alignment and success. - Identify and mitigate project risks, ensuring timely resolution of issues. - Ensure project deliverables meet quality standards and business objectives. Requirements Minimum of 7 years of experience in project management, with a focus on IT projects. Proven experience in managing complex, large-scale projects with multiple stakeholders. Strong understanding of Customer Service operations and technologies, including AI. Ability to adapt to a fast-paced, dynamic environment and manage multiple priorities Leadership competence/experience AI knowledge Genesys comptetence Preferred skills Ability to foster a culture of continuous improvement and innovation within the project team. Soft skills/Personality traits Communication Interpersonal skills Problem solver Team player
Hos Tryggsam får du chansen att lära dig grunderna i telefonförsäljning samtidigt som du erbjuder tjänster som skapar ökad trygghet för privatpersoner. Vi söker nu en junior säljare till vårt team i Stockholm. Om rollen Du kontaktar privatpersoner via telefon och erbjuder trygghetstjänster som ID-skydd och kreditbevakning. Vi ger dig en gedigen introduktion, säljutbildning och dagligt stöd för att du snabbt ska utvecklas. Vi söker dig som Är driven, social och gillar att prata med nya människor Trivs i team och motiveras av att nå mål Behärskar svenska i tal och skrift Har viljan att lära – erfarenhet är ett plus, men inget krav Vi erbjuder Fast lön och provision utan tak Utbildning, coachning och karriärmöjligheter Ett socialt kontor nära Slussen med frukostar, after works och tävlingar Friskvårdsbidrag och tjänstepension Om tjänsten Plats: Hästholmsvägen 28, Stockholm Omfattning: Heltid, vardagar 09.00–18.00 Start: Enligt överenskommelse Bli en del av ett växande bolag där trygghet, utveckling och gemenskap står i fokus. Ansök idag!
Vi söker nu vår nya kollega som Teamledare på kontoret i Täby och våra verksamheter i norrort. Som Teamledare har du en oerhört viktig roll. Du är ansiktet utåt, och du är den coachande pedagogen som välkomnar och utbildar nya Servicemedarbetare. Du stöttar medarbetarna i teamet och ser till att var och en får utrymme att utvecklas och växa. Eftersom Teamledaren också utför en del operativt arbete som Servicemedarbetare så vet ditt team att du alltid förstår dem och deras vardag. Du kommer även arbeta med kvalitetsuppföljning och en del administration. Det operativa arbetet som Servicemedarbetare (städare) är en viktig del av tjänsten, som gör dig och ditt team tightare och ger er alla förståelse för varandras arbete och vardag. Hur stor del av din tid som ägnas åt operativt arbete beror på teamets och kontorets storlek. Vissa Teamledar-uppgifter kan utföras på kontoret. Du arbetar på fältet ca 50 % nära ditt team och kunderna. Du kommer att ansvara för b la. bemanning av personal samt planering av städuppdrag. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. Vi söker dig som: trivs med att utbilda och coacha är pedagogisk, ansvarsfull och noggrann trivs med att arbeta både självständigt och i team är engagerad och positiv drivs av att ge bästa möjliga service till våra kunder har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort har tidigare erfarenhet av städning Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag men vissa helger kan också bli aktuella. Teamet består idag av ett antal Servicemedarbetare samt andra Teamledare och några tjänstemän på kontoret. Placering: Kontoret i Täby Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Aleo erbjuder dig En arbetsplats med högt i tak Nära samarbete med kollegor Friskvård Kompetensutveckling Tjänstepension Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagen. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag samt varannan helg. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Täby Kyrkby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker och Vaxholm. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Vi söker dig som brinner för att utföra dem sakerna i ett hem som många själv behöver stöd med att få gjort. Tillsammans jobbar vi med kontinuitet, bemötande och kvalité för att du ska känna dig 100% trygg, i ett glädjefyllt arbete med ren känsla Krav: B-körkort Behärska svenska i tal och skrift. Ett lugn och en stark social förmåga. Du har erfarenhet av städ/lokalvård. Meriterande: Mycket meriterande om du har utbildning som lokalvårdare. Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Ett öga för detaljer både i hemmet men även för individen Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Arbetsuppgifter: Dessa uppgifter kan variera och ändras under tidens gång, men här är några exempel på vad som kan ingå; Hemstädning Flyttstäd Fönsterputs Inköp Social samvaro Arbetsperiod och tider: Din arbetsplats är i hela Täby och hela Vallentuna det är därför viktigt att du har en god vana inom lokaltrafiken och dessutom är en stjärna på att hålla tider. Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Du utgår från vårt kontor i Täby eller i Täby Kyrkby. Varför ska du jobba på Aleo? När du jobbar hos oss är det viktigt att du känner dig 100% trygg! Därför har vi självklart försäkringar, kollektivavtal via Fremia och en arbetsledare du kan vända dig till när du har frågor. Du får en introduktionsutbildning vid start och löpande utbildningar i utvecklingssyfte. Vi har många tekniska lösningar som underlättar din arbetsdag, exempelvis har du tillgång till schemat direkt i din mobil. Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag Regelbundna utbildningar Utvecklingsmöjligheter Regelbundna uppföljningar Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Carsten Höller Studio is looking for a registrar/archivist to join our small team in Stockholm as soon as possible. The artist’s studio is looking for a highly motivated and detail-oriented candidate with exceptional organizational skills, experience working in a high-paced environment, and a strong ability to maintain a strict work ethic with a focus on multi-tasking. Job description Under the supervision of the Artist and the Studio Manager, the Registrar/Archivist is responsible for all aspects of collections care and collections management, including monitoring the condition of works of art, maintaining the collection database and collection records, ensuring any relevant information is kept up-to-date. The job also includes looking after our publications and media archive. The Registrar/Archivist oversees all activities relating to the collection and the archive, such as acquisitions, exhibitions, production, and loans, under the supervision of the Studio Manager and assists them in managing any activities relating to this. The job also includes looking after the publications and media archive, as well as assisting the small team with tasks related to the daily operation of the studio. Qualifications and experiences Work experience in handling art works. Such experience in an art gallery is preferable. Thorough knowledge of Carsten Höller’s works Experience in the archiving of publications and other media. Excellent English language communication skills in speech and writing Ability to establish and maintain effective, professional working relationships with professionals, particularly within the art field. Highly developed organisational skills with good attention to detail. Ability to effectively work on multiple projects simultaneously; Adaptability. Superior level of independence, accountability, and initiative. Material and product knowledge is preferable; you feel comfortable with DIY. Driver license (valid in Sweden) is highly preferable. English is required; Swedish is preferable; Additional languages are appreciated. The job is based in Stockholm, Sweden, but the candidate must be prepared for frequent and extended periods of travel. Salary: based upon agreement. Please submit your CV and cover letter including contact details for two references to [email protected]. We look forward to hearing from you.
Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete. Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Täby Kyrkby. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Vallentuna kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om du inte bifogar CV och Personligt brev så kommer inte din ansökan att tas i beaktning. Förbered gärna referenser och belastningsregister redan innan eventuell intervju! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker och Vaxholm. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Huddinge. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Perioden för arbetet gäller under sommaren mellan NU-V.35 med en stor chans till förlängning. Kan man inte arbeta hela perioden är det också av intresse. Om jobbet: Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i Huddinge. Som renhållningschaufför förekommer även mycket jobb utanför lastbilen där det kan tillkomma tunga lyft vilket kräver att du är fysiskt aktiv. Vi söker dig som är redo att arbeta som C-chaufför åt ett återvinningsföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon, gärna Kranbil. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta återvinningsmaterial med hjälp av Kranbil Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Hantera hushållssopor Hantera glas, plast och metall återvinning Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Ansvarstagande och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
AVD 90, söker en undersköterska som vill göra skillnad varje dag. Vi erbjuder en tillsvidareanställning både natt- och dagtjänster där du blir en del av ett kompetent och engagerat team. Vi letar efter dig som: - Är utbildad undersköterska - Har minst 1 års erfarenhet från akutsjukvård. - Trivs i att arbeta i ett högt tempo. - Vill bidra till trygg och säker vård för våra hjärtpatienter Hos oss får du: - Möjlighet att växa, både i kunskap och ansvar - En trygg anställning. Vårdavdelning 90 är specialiserad på arytmier. Inom ramen för avdelningen utförs bland annat elkonvertering av förmaksflimmer, pacemakeroperationer, medicin inställning på grund av rytmrubbningar och elektrofysiologiska undersökningar och behandlingar. Vårt anställningserbjudande Som anställd på Danderyds sjukhus får du ersättning för sjukvård, ett friskvårdsbidrag på 5000 kr per år och tillgång till det välutrustade personalgymmet Lyftet för endast 540 kr per år. Du erbjuds personalparkering till förmånligt pris samt personalbostad vid behov. Vi har förmånliga ersättningar för dig som är föräldraledig. Utöver det finns pension, semester, företagshälsovård, försäkringar och löneväxling. Allt om dina förmåner Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning. Om Danderyds sjukhus Danderyds sjukhus är ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till. Från och med den 1 januari 2025 är Danderyds sjukhus en förvaltning inom Akutsjukhusnämnden i Region Stockholm. https://www.ds.se/om-oss/om-ds/ Om verksamheten Hjärtkliniken är en av Sveriges största sett till antal medarbetare och patienter. Vi har de senaste åren legat i topp i nationella kvalitetsindex för omhändertagande och uppföljning av hjärtpatienter. Kliniken disponerar sex vårdavdelningar, två dagvårdsavdelningar, fyra interventionslab samt en stor öppenvårdsverksamhet. Fysiologkliniken bedriver diagnostik i framkant, har bland annat en omfattande ekokardiografi- och arytmiverksamhet, hjärt-MR, nuklearmedicin samt är ackrediterade enligt Swedac. Verksamhetsområdet bedriver internationellt ledande forskning och har en tradition av innovation och förbättringsarbete. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Drivs du av att utveckla andra och vill spela en viktig roll i krigsförbandet Försvarsmaktens Logistik? Som instruktör erbjuds du möjligheten att leda övnings- och utbildningsinsatser som stärker och förbereder förbandet, och i längden Försvarsmakten, för framtiden. Om enheten: Förbandet Försvarsmaktens Logistik, FMLOG, är ett krigsförband som består av flera enheter med verksamhet i hela Sverige. Staben är lokaliserad i Stockholm och syftar till att stödja förbandschefen. Befattningen som Instruktör finns inom Utvecklings- och inriktningssektionen, som är en del av planeringsavdelningen på FMLOG Stab. Avdelningens uppgift är att leda allt långsiktigt planeringsarbete för hela förbandet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Du kommer att planera och genomföra övningar, utbildningar, kurser, samt övrig verksamhet riktad mot förbandet. Du kommer även att stötta planeringen av FMLOG:s stöd till Försvarsmaktens övningsverksamhet. Du kommer ha möjlighet att ta del av interna såväl som externa utbildningar för att du ska utvecklas i din roll. Denna befattning ger dig möjlighet att arbeta med långsiktig planering på en högre taktisk nivå och att fördjupa dina kunskaper inom logistik i Försvarsmakten. Som instruktör kommer du bland annat att: ● Stötta i planering och genomförande av förbandets Kombattantutbildning, Grundläggande Soldatutbildning och Vidmakthållandeutbildning. ● Delta som övningsplanerare för FMLOG. ● Delta vid övningar som förbandsinstruktör. ● Vidmakthålla din egen fysiska prestationsförmåga enligt FMFYSS nivå. ● Ansvara för utveckling samt vidmakthållande av egen militär fackkunskap samt personlig förmåga. ● Stödja chefen med tilldelade uppgifter. ● Bidra till avdelningens dagliga arbete. Kvalifikationer: • Genomförd och godkänd värnplikt eller Grundläggande militär utbildning. Meriterande: • Genomförd gruppbefälsutbildning (GBU), instruktörsutbildning eller motsvarande kompetens. • Körkort B • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten eller annan myndighet. • Uppfyllande av Försvarsmaktens fysiska krav. • Erfarenhet av utbildningssamordning eller liknande arbetsuppgifter. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är initiativrik och kan lösa uppgifter lika bra självständigt som i grupp. Ditt förhållningssätt och ledarskap överensstämmer med Försvarsmaktens värdegrund. Som person är du uthållig, har god förmåga att prioritera under intensiva perioder och är anpassningsbar till en föränderlig och omväxlande vardag. Du är en god representant för Försvarsmakten och ett föredöme både som person och medarbetare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt: Anställningen är en tillsvidareanställning GSS/K med 100% sysselsättningsgrad. Tillträde sker under 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är belägen i Stockholm. Försvarsmakten tillämpar individuell lönesättning. Flexibel arbetstid tillämpas inom vissa ramar. Tjänsten innebär frekventa helgtjänster och tjänsteresor inom landet. Arbete utomhus under alla årstider är en del av tjänsten. ANSÖKAN: I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som urvalsstöd. Utöver att svara på urvalsfrågorna bifogar du endast ditt CV, du bifogar alltså inte ett personligt brev. Vi vill ha din ansökan senast 2025-08-01. För upplysningar om befattningen kontakta: Amanda Melin, rekryterande chef För information om rekryteringsprocessen kontakta: Jenny Axelsson, rekryteringssamordnare FMLOG Fackliga företrädare: • Madeleine Bagge, SAKO • Eva-Britt Steen, SEKO • Jonas Axeheim, OFR/O • Håkan Antonsson, OFR/S Samtliga kontaktpersoner nås via växeln 08-788 75 00 Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer