Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en vänlig, ung man med autism som bor i Sigtuna. Tjänsten är på ca 40-50 % på ett 4 veckors rullande schema, som varierar något mellan veckorna. Tjänsten kan eventuellt komma att utökas med tiden (men det är inget måste eller löfte), men bör i dagsläget gå utmärkt att kombinera med till exempel högskolestudier. Som assistent följer du med och stödjer och motiverar under olika aktiviteter som simning och skogspromenader. Du blir en viktig person för hans möjlighet att kommunicera med andra och för att kunna uttrycka vad han vill och behöver. I sociala sammanhang är du en trygg punkt som förutser och planerar för att förebygga onödig stress. Du fungerar som ett stöd under olika typer av vardagssysslor som till exempel vid måltider. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 1-3 kvällspass per vecka med start klockan 15.10 på vardagar, samt en lördag eller söndag ungefär varannan helg. Viss flexibilitet finns. Om kunden Några av hans intressen är att baka och laga mat, läsa Bamse, spela pingis, röra på sig och gå på den lokala bion i lugn miljö. Han går i ett anpassat gymnasium och bor i en trivsam och lugn miljö med sina föräldrar och ett syskon. Om dig Du är omtänksam och lyhörd och bra på att kommunicera tydligt. Du behöver vara bra på att känna in en situation, läsa av behov och anpassa dig därefter. Som person är du ansvarstagande, flexibel och trygg. Du har lätt för att planera, skapa struktur och ligga steget före. Du gillar att ta egna initiativ och utvecklas inom ditt jobb. Personkemin mellan dig och honom är viktig. Det är en lugn och fin ung man som är följsam och som behöver en assistent som är mån om honom och ser behov han inte uttrycker själv. Det är krav på att du Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, så att stödet i kommunikationen fungerar, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Ser detta som ett varaktigt arbete flera år framåt i tiden och inte som ett tillfälligt extrajobb, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Beställ i god tid. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbete med eller har en anhörig med autism och/eller IF, Har erfarenhet av arbete inom vården, i synnerhet av personlig assistans, LSS-insatser, inom anpassad skola (särskola), socialt arbete eller motsvarande, Innehar B-körkort. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kommer att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi på ICA Baronen söker nu en engagerad och serviceinriktad medarbetare till vår frukt- och brödavdelning! Är du en person som gillar att arbeta i ett högt tempo, har känsla för kvalitet och trivs med kundkontakt? Då kan du vara den vi letar efter! Om tjänsten Som deltidspersonal på frukt- och brödavdelningen kommer du främst att arbeta med: - Uppackning och påfyllning av varor - Kvalitetskontroll av frukt och grönt - Bakning av butikens bake-off bröd - Exponering och skyltning enligt säsong och kampanjer - Hålla avdelningen ren, fräsch och välfylld - Ge våra kunder den bästa servicen och hjälpa till vid frågor Omfattning - Deltid, ca 25h per vecka - Varierande arbetstider, inklusive tidiga morgnar, kvällar och helger Vi söker dig som - Är ansvarstagande, noggrann och gillar att ta egna initiativ - Har ett glatt humör och tycker om att jobba med människor - Klarar av fysiskt arbete och trivs i en fartfylld vardag - Har tidigare erfarenhet från butik eller livsmedel (meriterande, men inget krav) Vi erbjuder - Ett roligt och varierande jobb i en trygg arbetsmiljö - Möjlighet att växa och utvecklas inom ICA - Ett härligt team där vi stöttar varandra och har kul på jobbet Välkommen med din ansökan till ICA Baronen – där kunden står i centrum och du gör skillnad varje dag!
Om oss: På Aura Personal tror vi på människor och deras potential. Vi är fast övertygade om att var och en har möjlighet att skapa sin egen framgång, bara de får rätt stöd och möjligheter. Med flera års erfarenhet inom branschen är vi dedikerade till att identifiera individer som strävar efter utveckling och vill utforska nya möjligheter. Arbetsuppgifter: Elektrikerarbete, inklusive installation och underhåll av elsystem. Reparationer och felsökning av elektriska anläggningar. Läsning av ritningar och efterlevnad av tekniska specifikationer. Säkerställa säkerheten och kvaliteten inom projekten. Krav: Minst 3 års erfarenhet som elektriker. Punktlig, självgående och god förmåga att arbeta i team. Noggrannhet och förmåga att följa säkerhetsföreskrifter och ritningar. Personliga egenskaper: Noggrannhet och engagemang i arbetet. Självgående med hög arbetsmoral. Flexibilitet och förmåga att hantera varierande arbetsuppgifter. Erbjudande: Attraktiv lön Möjlighet att utveckla dina färdigheter Stödjande arbetsmiljö
Om oss: På Aura Personal tror vi på människor och deras potential. Vi är fast övertygade om att var och en har möjlighet att skapa sin egen framgång, bara de får rätt stöd och möjligheter. Med flera års erfarenhet inom branschen är vi dedikerade till att identifiera individer som strävar efter utveckling och vill utforska nya möjligheter. Arbetsuppgifter: Elektrikerarbete, inklusive installation och underhåll av elsystem. Reparationer och felsökning av elektriska anläggningar. Läsning av ritningar och efterlevnad av tekniska specifikationer. Säkerställa säkerheten och kvaliteten inom projekten. Krav: Minst 3 års erfarenhet som elektriker. Punktlig, självgående och god förmåga att arbeta i team. Noggrannhet och förmåga att följa säkerhetsföreskrifter och ritningar. Personliga egenskaper: Noggrannhet och engagemang i arbetet. Självgående med hög arbetsmoral. Flexibilitet och förmåga att hantera varierande arbetsuppgifter. Erbjudande: Attraktiv lön Möjlighet att utveckla dina färdigheter Stödjande arbetsmiljö
Om oss: På Aura Personal tror vi på människor och deras potential. Vi är fast övertygade om att var och en har möjlighet att skapa sin egen framgång, bara de får rätt stöd och möjligheter. Med flera års erfarenhet inom branschen är vi dedikerade till att identifiera individer som strävar efter utveckling och vill utforska nya möjligheter. Arbetsuppgifter: Elektrikerarbete, inklusive installation och underhåll av elsystem. Reparationer och felsökning av elektriska anläggningar. Läsning av ritningar och efterlevnad av tekniska specifikationer. Säkerställa säkerheten och kvaliteten inom projekten. Krav: Minst 3 års erfarenhet som elektriker. Punktlig, självgående och god förmåga att arbeta i team. Noggrannhet och förmåga att följa säkerhetsföreskrifter och ritningar. Personliga egenskaper: Noggrannhet och engagemang i arbetet. Självgående med hög arbetsmoral. Flexibilitet och förmåga att hantera varierande arbetsuppgifter. Erbjudande: Attraktiv lön Möjlighet att utveckla dina färdigheter Stödjande arbetsmiljö
Om oss: På Aura Personal tror vi på människor och deras potential. Vi är fast övertygade om att var och en har möjlighet att skapa sin egen framgång, bara de får rätt stöd och möjligheter. Med flera års erfarenhet inom branschen är vi dedikerade till att identifiera individer som strävar efter utveckling och vill utforska nya möjligheter. Arbetsuppgifter: Elektrikerarbete, inklusive installation och underhåll av elsystem. Reparationer och felsökning av elektriska anläggningar. Läsning av ritningar och efterlevnad av tekniska specifikationer. Säkerställa säkerheten och kvaliteten inom projekten. Krav: Minst 3 års erfarenhet som elektriker. Punktlig, självgående och god förmåga att arbeta i team. Noggrannhet och förmåga att följa säkerhetsföreskrifter och ritningar. Personliga egenskaper: Noggrannhet och engagemang i arbetet. Självgående med hög arbetsmoral. Flexibilitet och förmåga att hantera varierande arbetsuppgifter. Erbjudande: Attraktiv lön Möjlighet att utveckla dina färdigheter Stödjande arbetsmiljö
Vi söker dig som vill göra skillnad och vara med och bidra till livskvalitet. Din roll som personlig assistent är både viktig och värdefull. Det är avgörande att du är trygg i dig själv, flexibel och har hjärtat på rätt plats. Om Uppdragsgivaren: Jag är en 34-årig kvinna som söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov – främst i sommar som semestervikarie, men även extra vid andra tillfällen. Du kommer vara en viktig del i att stötta mig i min vardag – både i hemmet och vid aktiviteter. Jag bor i en egen lägenhet och har egen bil som körs av mina assistenter. Vem är du som söker? Du är en lugn, lyhörd och omtänksam kvinna med ett mjukt och positivt sätt. Tidigare erfarenhet från assistans eller vård är ett stort plus, men din personliga lämplighet väger tyngst! För mig är det viktigt att du: Är rökfri. Tål pälsdjur (mina föräldrar hälsar på och har hund). Har B-körkort och känner dig trygg med att köra min bil i tjänsten. Har grundläggande kunskaper i svenska (tal & skrift). Arbetsuppgifter: Du kommer att hjälpa mig med: Personlig hygien & omvårdnad. På- och avklädning. Förflyttningar (med bl.a. golvlift). Hushållssysslor & matlagning. Träning & sociala aktiviteter. Stöd vid dusch och toalettbesök. Resor och utflykter. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning och semestervikarie. Arbetspass: Dygnspass (24 timmar med jour under natten) Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Bigacom söker Innesäljare till spännande projekt för Tre (3) Vill du påbörja eller utveckla din karriär inom försäljning? Bigacom söker nu fler engagerade innesäljare till vårt kontor i Stockholm – den här gången till ett nytt och spännande projekt för en av Sveriges ledande teleoperatörer, Tre (3). I rollen som innesäljare kommer du att kontakta nya kunder via telefon för att erbjuda attraktiva mobil- och abonnemangslösningar. Det här är en perfekt roll för dig som gillar att ta initiativ, motiveras av mål och trivs med att arbeta i en fartfylld och social miljö. Vad innebär rollen? Kontakta privatpersoner via samtal och presentera Tre:s tjänsteutbud Identifiera kundbehov och erbjuda skräddarsydda lösningar Driva hela säljprocessen – från första kontakt till avslutat avtal Säkerställa en positiv kundupplevelse i varje samtal Vi söker dig som: Har en stark vilja att lyckas och är inte rädd för att ta kontakt med nya människor Är målinriktad, positiv och gillar att arbeta med telefonen som verktyg Erfarenhet av försäljning är ett plus, men inte ett krav. Vad Bigacom erbjuder: Fast grundlön på 17 000 kr + attraktiv provision – mållön cirka 35 000 kr Möjlighet att utvecklas inom företaget – många av våra ledare började som säljare Ett engagerat och stöttande team som firar framgångar tillsammans Chans att efter 6 månader arbeta från vårt kontor i Spanien Friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och 25 dagars semester Centralt kontor i Stockholm vid Stadshagen, nära tunnelbana och buss Arbetstider: Måndag–torsdag 8:30–17, fredag 8:30–16 Bigacom är en växande aktör inom försäljning, kundservice och bemanning, med kontor i både Stockholm och Marbella. Vår framgång bygger på att vi sätter människan i centrum – både våra kunder och våra medarbetare. Läs mer på www.bigacom.se I denna rekrytering är det DocuPartner som hanterar processen. Rekryterare Linda Ström ansvarar för rekryteringen och samtliga frågor om tjänsten riktas till henne på [email protected] eller 070-825 08 10. Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande! Varmt välkommen med din ansökan!
Bigacom söker innesäljare till flera spännande projekt i Stockholm! Vill du påbörja eller utveckla din karriär inom försäljning? Bigacom expanderar och söker nu fler engagerade innesäljare till vårt kontor i Stockholm. Vi arbetar med flera välkända och etablerade varumärken inom olika branscher – och du har nu chansen att bli en del av ett växande team där du får utvecklas och göra skillnad! Oavsett vilket projekt du arbetar med kommer du att spela en viktig roll i att skapa värde för både kund och företag. Arbetet sker via telefon, där du ansvarar för hela säljprocessen – från första kontakt till avslutat avtal. Beroende på uppdraget kontaktar du antingen nya kunder eller följer upp varma leads. Om rollen: Kontakta privatpersoner via telefon – både kalla och varma leads beroende på projekt Presentera tjänster och produkter på ett engagerande och professionellt sätt Identifiera kundbehov och erbjuda skräddarsydda lösningar Arbeta självständigt med stöd från chef och coacher Bidra till en positiv kundupplevelse i varje samtal Vi söker dig som: Har ett stort driv och vill utvecklas inom försäljning Trivs med att kommunicera via telefon och har en positiv energi Är målinriktad och gillar att se konkreta resultat av ditt arbete Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inget krav Vi erbjuder dig: Fast grundlön på 17 000 kr + attraktiv provision – mållön ca 35 000 kr Utvecklingsmöjligheter inom bolaget – många av våra ledare började som innesäljare Möjlighet att efter 6 månader arbeta från vårt kontor i Spanien Ett sammansvetsat team som stöttar och firar varandras framgångar Friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och 25 dagars semester Centralt beläget kontor vid Stadshagen i Stockholm, nära tunnelbana och buss Arbetstider: Mån–tors 8.30–17.00, fre 8.30–16.00 Om Bigacom Bigacom är en växande aktör inom extern försäljning, kundservice och bemanning. Vi driver flera projekt tillsammans med några av Sveriges största varumärken. Vår verksamhet bygger på engagemang, kvalitet och fokus på människan – både våra kunder och våra medarbetare. Vi finns i Stockholm och Marbella. Läs mer på www.bigacom.se Ansökan I denna rekrytering samarbetar Bigacom med DocuPartner. Rekryterare Linda Ström ansvarar för rekryteringsprocessen och svarar gärna på dina frågor: [email protected] 070-825 08 10 Urval sker löpande – välkommen med din ansökan redan idag!
Bigacom söker innesäljare till projekt för Fortum! Vill du ta nästa steg i din karriär inom försäljning? Bigacom söker nu engagerade innesäljare till vårt kontor i Stockholm. I det här uppdraget får du möjlighet att representera Fortum, ett av Sveriges största energibolag, och arbeta med försäljning av elavtal till privatpersoner. Vi erbjuder dig en chans att utvecklas i ett motiverat och stöttande team – där din insats verkligen gör skillnad! Om rollen: Som innesäljare kommer du att kontakta befintliga kunder och varma leads med fokus på att erbjuda anpassade elavtal. Ditt främsta arbetsredskap är telefonen, vilket innebär att du bör känna dig trygg i muntlig kommunikation. Du får stöd av både närmaste chef och coacher på kontoret och arbetar i ett strukturerat och utvecklande säljteam. Arbetsuppgifter: Sälja elavtal till privatpersoner via varma leads/samtal Ansvara för hela säljprocessen – från första kontakt till signerat avtal Säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse och rätt information Vi söker dig som: Är självgående, målinriktad och resultatorienterad Har en positiv och lösningsfokuserad inställning Gärna har erfarenhet av försäljning – men det viktigaste är viljan att lära och utvecklas Vad vi erbjuder dig: Fast grundlön på 17 000 kr + provision – mållön ca 35 000 kr Utvecklingsmöjligheter inom bolaget – många av våra ledare började som innesäljare Ett sammansvetsat team som stöttar och firar varandras framgångar Möjlighet att efter 6 månader arbeta från vårt kontor i Spanien Friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och 25 dagars semester Centralt kontor vid Stadshagen med utmärkta kommunikationer Arbetstider: mån–tors 8.30–17.00, fre 8.30–16.00 Om Bigacom: Bigacom är din partner för resultatdriven extern försäljning, kundtjänst och bemanning. Vi är en växande aktör med starkt fokus på kvalitet och människan i centrum. Våra kontor finns i Stockholm (Kungsholmen) och i Marbella, Spanien. Läs gärna mer på: www.bigacom.se Vi intervjuar löpande – vänta inte med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Bigacom med DocuPartner. För frågor om tjänsten, kontakta rekryterare Linda Ström på: [email protected] eller 070-825 08 10 Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer