Produktionschef till Nordic Paper Åmotsfors
Qtym AB
Produktionschefer inom tillverkning

Om Nordic Paper Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper. Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. Nordic Paper Åmotsfors söker en Produktionschef Till anläggningen i Åmotsfors söker Nordic Paper söker nu en produktionschef som vill vara med och leda och utveckla produktionen mot framtiden. Om rollen Som produktionschef har du det övergripande ansvaret för att planera, leda och utveckla arbetet inom produktionsavdelningen. Du driver verksamheten mot uppsatta mål vad gäller kvalitet, kvantitet, miljö och arbetsmiljö. Rollen kräver ett starkt fokus på ledarskap – du förväntas engagera och aktivera medarbetarna genom tydliga mål, uppföljning och ett coachande förhållningssätt. Du är en del av fabrikens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med processchef, tekniker och processingenjörer. Du har även ett delegerat arbetsmiljöansvar enligt Nordic Papers modell. Exempel på arbetsuppgifter: • Leda och utveckla produktionsverksamheten i enlighet med företagets mål och strategier • Ansvara för reklamationer, miljö- och utsläppsfrågor inom avdelningen • Utveckla arbetssätt kring daglig tillsyn och operatörsunderhåll • Driva förbättringsarbete i samverkan med processutveckling och underhåll • Säkerställa god ordning och reda tillsammans med personalledare • Ta fram och följa upp avdelningens KPI:er, mål och budget • Initiera och delta i relevanta utvecklingsprojekt Vem är du För att lyckas i rollen har du en civilingenjörsexamen inom papper- och massa eller skaffat dig motsvarande erfarenhet inom yrkeslivet. Vi tror att du som minst behöver ha 3 års erfarenhet av att ha jobbat inom pappers- och/eller massaproduktion. Som peson är du: • Tydlig och har en coachande ledarstil som skapar engagemang och delaktighet. • Lösningsorienterad och ansvarstagande i både operativa och strategiska frågor • Drivande och resultatinriktad med fokus på att nå uppsatta mål • Benägen att driva förändring och förbättringsarbete – du ser utvecklingsmöjligheter och tar initiativ till att förbättra arbetssätt och processer • Analytiskt lag och kommunikativ förmåga Du är också en person som vill framåt, drivs av utveckling och inte är rädd för att ta tag i utmaningar som dyker upp under resans gång. Vad erbjuder Nordic Paper Som anställd på Nordic Paper erbjuds du kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. Hos Nordic Paper är ingen idé för stor eller för liten och egna initiativ välkomnas. Nordic Paper är måna om att behålla sina medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Din ansökan vill vi ha senast den 2025-07-31. Observera att vi endast tar emot ansökningar via formuläret nedan. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Stijn Bos eller Erik Ramström. 054-14 18 00. [email protected] , [email protected]

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Butikssäljare till OKQ8 Våxnäs, deltid
OK Värmland Ek För
Butikssäljare, dagligvaror

OK Värmland- Ett hållbart ägande OK Värmland är ett unikt företag med en stark känsla för Värmland. Vi är medlemsägt och drivs på demokratisk grund. En medlem en röst. Vi är idag ca 75 000 medlemmar runt om i hela Värmland och idag har vi 13 bemannade stationer och 8 automatstationer. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. OK Värmland har ett hjärta för både glesbygd och stad och vill fortsätta att göra det möjligt att leva i hela länet. Det är viktigt för oss att gemensamt ta ansvar och åstadkomma förändringar och förbättringar för alla. Tillsammans med våra dotterbolag OK Värmland Fastighets AB och Reload i Värmland AB är vi ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ. Som medarbetare och medlem gör vi tillsammans gott för Värmland. Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena sekunden hyr du ut en bil för att snabbt skifta till att förbereda och servera mat. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder och deras önskemål. Nu söker vi två nya kollegor till OKQ8 Våxnäs. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OK Värmland erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Vi tror på utveckling av oss själva. Det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Att arbeta på en av våra stationer ger dig en fin språngbräda in i arbetslivet och karriären. Som Butikssäljare arbetar du skifttjänstgöring. De här tjänsterna är på deltid och ca 30 tim/ vecka men kan bli mer. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 23:00 och helger mellan klockan 07:00 - 23:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! OK Värmland arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid! Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Gatuchef
Karlstads kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vill du vara med och forma framtidens Karlstad? Nu söker vi en engagerad och strategisk ledare som vill ta ansvar för stadens gator, gång- och cykelvägar, broar, belysning och trafiksignaler. Som gatuchef får du en central roll i att vara med och skapa en trygg, tillgänglig och hållbar utemiljö för alla Karlstadsbor.  Arbetsuppgifter Som gatuchef leder du enheten som ansvarar för drift, underhåll och utveckling av kommunens infrastruktur i det offentliga rummet. Du har helhetsansvar för ekonomi, verksamhet, personal och arbetsmiljö – och du driver utveckling för att höja både kvalitet och effektivitet. Enheten består av 16 medarbetare.  Du samverkar med andra enheter inom kommunens förvaltningar samt med externa samarbetspartners och eftersom enhetens uppdrag ligger nära Karlstadbornas intresse ingår även kontakt och kommunikation med politiken, medborgare och media. Din närmsta chef är avdelningschefen och du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du tillsammans med övriga enhetschefer samarbetar samt driver och utvecklar avdelningens arbete framåt. Hos oss får du: - Ett meningsfullt uppdrag där du gör skillnad i människors vardag.  - En arbetsplats i förändring där du får vara med och påverka.  - Ett starkt team och ett nära samarbete med kollegor i hela förvaltningen.  - Individuell handledning och gedigen chefsutbildning.  - En organisation som satsar på jämställdhet, inkludering och hållbar utveckling.  Kvalifikationer Vi söker dig som har:  - Teknisk högskoleutbildning (civil- eller högskoleingenjör) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  - Chefserfarenhet med ansvar för personal, ekonomi och verksamhet.  - Erfarenhet av projektledning och budgetarbete.  - Förmåga att leda i förändring och skapa trygghet i en dynamisk miljö. Du är en kommunikativ och prestigelös ledare som trivs med att bygga relationer och samarbeta på alla nivåer. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation samt kunskap om väg- och trafikfrågor.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Om Karlstads kommun Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
CNC-operatör | PartnerTech Karlskoga AB | Karlskoga
Lernia Bemanning AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Just nu växer vår kund PartnerTech och letar efter nya medarbetare. Har du tidigare arbetat som CNC-operatör men söker en ny utmaningar? Söker du efter en tjänst med stimulerande arbetsuppgifter och där du tillsammans med dina kollegor har en möjlighet att påverka företagets framtid. Då kan detta var tjänsten för dig! Om uppdraget • Tillträde enligt överenskommelse • Visstidsanställning – heltid • Karlskoga • Tillgängliga skift: natt, 2-skift Om tjänsten Du kommer att arbeta i CNC-styrda maskiner där du med noggrannhet förbereder och övervakar den maskin du ansvarar för. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med kunniga och dedikerade medarbetare där du också blir en viktig del för att arbetet ska flyta på så smidigt som möjligt. Kunden arbetar i flera olika styrsystem och affärssystemet är Monitor. Arbetsuppgifterna för tjänsten innefattar i huvudsak: • Svarvning, omriggning/omställning mellan nya och gamla artiklar samt övervakning av företagets CNC-maskiner • Analysera och utvärdera mätresultat • Rapportering av utfört arbete • Utföra daglig skötsel och underhåll av maskiner/utrustning, byta verktyg Som konsult hos oss har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs och att du utvecklas i din yrkesroll. Du kommer dessutom ha en ansvarig chef på plats hos PartnerTech som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Om PartnerTech Karlskoga AB Våra produktionsanläggningar finns i Karlskoga och Filipstad och består av ca 85 CNC styrda bearbetningsmaskiner med upp till 15 axlar. Till det består våra anläggningar av moderna utrustningar för oförstörande provning och optisk mätning. Vi jobbar ständigt med att utmana oss för att utvecklas och lever i en värld där förändringar ses som förbättringar. Vi levererar produkter främst till försvarsindustrin, men även inom energisektorn samt fordonsindustrin, vilket ställer höga krav på oss som leverantör, varvid vi är certifierade enligt ISO 9001och ISO 14001. Vi är idag ett medelstort företag som redan gjort första delen av tillväxtresan, vi vet vad som krävs och har investerat mycket senaste åren. Om dig Vi söker dig som har en CNC-utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med datorer och goda kunskaper i det svenska språket. Vi söker dig som är en serviceinriktad, ansvarstagande och ordningsam person med ett stort engagemang och förmåga att prioritera uppgifter. Du är den som presterar det lilla extra, drivs av goda resultat, är kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du en person gillar samarbete och som kommunicerar väl på svenska i tal och skrift. Formell kompetens • B-körkort • Utbildning inom CNC-området • Kunskaper i svenska språket för att kunna läsa och förstå instruktioner och säkerhetsföreskrifter Tjänsten innebär arbete som innehåller försvarssekretess och krav på svenskt medborgarskap. Om du har dubbelt medborgarskap måste detta anges vid ansökan. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan, svara på frågorna och bifoga ditt senaste CV, giltig legitimation och gymnasiebetyg. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Skulle du behöva komplettera din ansökan eller har övriga frågor om processen så ber vi dig maila till [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. På grund av hög mailvolym kan svarstiden ibland vara något längre än vanligt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
CNC-operatör | PartnerTech Karlskoga AB | Karlskoga
Lernia Bemanning AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Just nu växer vår kund PartnerTech och letar efter nya medarbetare. Har du tidigare arbetat som CNC-operatör men söker en ny utmaningar? Söker du efter en tjänst med stimulerande arbetsuppgifter och där du tillsammans med dina kollegor har en möjlighet att påverka företagets framtid. Då kan detta var tjänsten för dig! Om uppdraget • Tillträde enligt överenskommelse • Visstidsanställning – heltid • Karlskoga • Tillgängliga skift: natt, 2-skift Om tjänsten Du kommer att arbeta i CNC-styrda maskiner där du med noggrannhet förbereder och övervakar den maskin du ansvarar för. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med kunniga och dedikerade medarbetare där du också blir en viktig del för att arbetet ska flyta på så smidigt som möjligt. Kunden arbetar i flera olika styrsystem och affärssystemet är Monitor. Arbetsuppgifterna för tjänsten innefattar i huvudsak: • Svarvning, omriggning/omställning mellan nya och gamla artiklar samt övervakning av företagets CNC-maskiner • Analysera och utvärdera mätresultat • Rapportering av utfört arbete • Utföra daglig skötsel och underhåll av maskiner/utrustning, byta verktyg Som konsult hos oss har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs och att du utvecklas i din yrkesroll. Du kommer dessutom ha en ansvarig chef på plats hos PartnerTech som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Om PartnerTech Karlskoga AB Våra produktionsanläggningar finns i Karlskoga och Filipstad och består av ca 85 CNC styrda bearbetningsmaskiner med upp till 15 axlar. Till det består våra anläggningar av moderna utrustningar för oförstörande provning och optisk mätning. Vi jobbar ständigt med att utmana oss för att utvecklas och lever i en värld där förändringar ses som förbättringar. Vi levererar produkter främst till försvarsindustrin, men även inom energisektorn samt fordonsindustrin, vilket ställer höga krav på oss som leverantör, varvid vi är certifierade enligt ISO 9001och ISO 14001. Vi är idag ett medelstort företag som redan gjort första delen av tillväxtresan, vi vet vad som krävs och har investerat mycket senaste åren. Om dig Vi söker dig som har en CNC-utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med datorer och goda kunskaper i det svenska språket. Vi söker dig som är en serviceinriktad, ansvarstagande och ordningsam person med ett stort engagemang och förmåga att prioritera uppgifter. Du är den som presterar det lilla extra, drivs av goda resultat, är kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du en person gillar samarbete och som kommunicerar väl på svenska i tal och skrift. Formell kompetens • B-körkort • Utbildning inom CNC-området • Kunskaper i svenska språket för att kunna läsa och förstå instruktioner och säkerhetsföreskrifter Tjänsten innebär arbete som innehåller försvarssekretess och krav på svenskt medborgarskap. Om du har dubbelt medborgarskap måste detta anges vid ansökan. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan, svara på frågorna och bifoga ditt senaste CV, giltig legitimation och gymnasiebetyg. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Skulle du behöva komplettera din ansökan eller har övriga frågor om processen så ber vi dig maila till [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. På grund av hög mailvolym kan svarstiden ibland vara något längre än vanligt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
CNC-operatör | PartnerTech Karlskoga AB | Karlskoga
Lernia Bemanning AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Just nu växer vår kund PartnerTech och letar efter nya medarbetare. Har du tidigare arbetat som CNC-operatör men söker en ny utmaningar? Söker du efter en tjänst med stimulerande arbetsuppgifter och där du tillsammans med dina kollegor har en möjlighet att påverka företagets framtid. Då kan detta var tjänsten för dig! Om uppdraget • Tillträde enligt överenskommelse • Visstidsanställning – heltid • Karlskoga • Tillgängliga skift: natt, 2-skift Om tjänsten Du kommer att arbeta i CNC-styrda maskiner där du med noggrannhet förbereder och övervakar den maskin du ansvarar för. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med kunniga och dedikerade medarbetare där du också blir en viktig del för att arbetet ska flyta på så smidigt som möjligt. Kunden arbetar i flera olika styrsystem och affärssystemet är Monitor. Arbetsuppgifterna för tjänsten innefattar i huvudsak: • Svarvning, omriggning/omställning mellan nya och gamla artiklar samt övervakning av företagets CNC-maskiner • Analysera och utvärdera mätresultat • Rapportering av utfört arbete • Utföra daglig skötsel och underhåll av maskiner/utrustning, byta verktyg Som konsult hos oss har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs och att du utvecklas i din yrkesroll. Du kommer dessutom ha en ansvarig chef på plats hos PartnerTech som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Om PartnerTech Karlskoga AB Våra produktionsanläggningar finns i Karlskoga och Filipstad och består av ca 85 CNC styrda bearbetningsmaskiner med upp till 15 axlar. Till det består våra anläggningar av moderna utrustningar för oförstörande provning och optisk mätning. Vi jobbar ständigt med att utmana oss för att utvecklas och lever i en värld där förändringar ses som förbättringar. Vi levererar produkter främst till försvarsindustrin, men även inom energisektorn samt fordonsindustrin, vilket ställer höga krav på oss som leverantör, varvid vi är certifierade enligt ISO 9001och ISO 14001. Vi är idag ett medelstort företag som redan gjort första delen av tillväxtresan, vi vet vad som krävs och har investerat mycket senaste åren. Om dig Vi söker dig som har en CNC-utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med datorer och goda kunskaper i det svenska språket. Vi söker dig som är en serviceinriktad, ansvarstagande och ordningsam person med ett stort engagemang och förmåga att prioritera uppgifter. Du är den som presterar det lilla extra, drivs av goda resultat, är kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du en person gillar samarbete och som kommunicerar väl på svenska i tal och skrift. Formell kompetens • B-körkort • Utbildning inom CNC-området • Kunskaper i svenska språket för att kunna läsa och förstå instruktioner och säkerhetsföreskrifter Tjänsten innebär arbete som innehåller försvarssekretess och krav på svenskt medborgarskap. Om du har dubbelt medborgarskap måste detta anges vid ansökan. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan, svara på frågorna och bifoga ditt senaste CV, giltig legitimation och gymnasiebetyg. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Skulle du behöva komplettera din ansökan eller har övriga frågor om processen så ber vi dig maila till [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. På grund av hög mailvolym kan svarstiden ibland vara något längre än vanligt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kunnig fastighetsarbetare/målare sökes

Hem i Kristinehamn AB är är ett privat fastighetsbolag som innehar 244 hyreslägenheter fördelat på 19 fastigheter i centrala Kristinehamn. Företaget söker nu en händig fastighetsskötare eller målare för kommande projekt. Arbetsuppgifterna består främst av fasadmålning men jobbet kan även leda till ytterligare projekt inom fastighetsbeståndet. Är du initiativtagande och kunnig inom fastigheter så är du rätt person för oss.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2025, Kvarnåsens äldreboende, ...
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Kvarnåsen äldreboende i Årjäng. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! På vårt boende har vi alltid tillgång till sjuksköterskor och arbetsterapeut samt fysioterapeut som stöd i det dagliga omvårdnadsarbetet. Vi har också aktivitetsledare som formar dagliga aktiviteter på Kvarnåsen.    Om Kvarnåsens äldreboende Kvarnåsen äldreboende riktar sig till personer med demenssjukdom och somatiskt åldrande samt psykogeriatrisk. Boendet är beläget centralt i Årjäng med nära anslutning till busscentralen. På Kvarnåsen finns 92 lägenhet fördelat på 9 avdelningar som varierar i storlek. Vi har också centralkök och matsal som är öppen för allmänheten. Pelarsalen är vår samlingssal och där erbjuds våra boende aktiviteter under veckan. Vår vision är att våra boende ska ha ett gott liv- varje dag. Vi har stort focus på mat och måltider och aktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: juni, juli och augusti 2025. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-05 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:  Karin Fredriksson 0107613220 [email protected] Helen Låbbman 0107613230  [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Sjuksköterska Sjuksköterskeenheten
Arvika kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Vi söker en ny sjuksköterskekollega som kan förstärka vårt härliga team på sjuksköterskeenheten i Arvika kommun!  Beskrivning Nu söker vi dig som är legitimerad distrikt/sjuksköterska som vill arbeta inom sjuksköterskeenheten i Arvika kommun. Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Därför jobbar du endast ett fåtal kvällar och en helg på ett sexveckorsschema. I enheten har vi även lätthelgschema vilket innebär att du jobbar ett visst antal röda dagar per år, med ett veckoarbetsmått på 39 tim/vecka. Vi försöker att anpassa schemat i den mån som det är möjligt utifrån både ditt och verksamhetens behov.  Vi arbetar med mentorskap vilket innebär att du som nyanställd får en erfaren sjuksköterska som mentor för att du ska känna dig trygg i din roll på arbetsplatsen. Vi anser också att en god introduktion är viktig. Därför anpassar vi introduktionen beroende på din tidigare erfarenhet och erbjuder en anpassad introduktion. Vill du veta vad några av våra medarbetare i enheten tycker om att jobba hos oss? Tryck på länken:  https://www.youtube.com/watch?v=g9UoSZCXeoE Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av sedvanliga arbetsuppgifter för en distrikt/sjuksköterska. Det är ett varierat arbete där du ansvarar för att planera din dag tillsammans med dina kollegor. Som sjuksköterska är du en del av utvecklingsarbetet inom hälso-och sjukvårdsområdet som också innefattar kompetensutveckling för omvårdnadspersonal. En del av ditt dagliga arbete innebär att ha ett nära samarbete samt att vägleda och stötta omvårdnadspersonal när det gäller specifik omvårdnad och delegerade arbetsuppgifter utifrån hälso-och sjukvårdslagen. I arbetet är din kunskap, ditt driv och ditt goda bemötande av stor betydelse. Kvalifikationer Leg. Sjuksköterska. Körkort B är ett krav.  Tjänsten är tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten? Kontakta: Maria Johansson Tindefjord, enhetschef, 0570-81567, Peter Holm, enhetschef, 0570-82822   Vi ser fram emot din ansökan, både från dig med lång erfarenhet men även från dig som är nyexaminerad!  Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27 Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden slut.  Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

1 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Stf BC till Karlstad
Granngården AB
Butikssäljare, dagligvaror

Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 950 anställda. Omsättningen 2023 var ca 2,6 Mdkr. Granngården ägs sedan 2016 av norska Felleskjøpet. Till vår butik i Karlstad behöver vi stärka vårt team med en serviceinriktad och relationsskapande säljare som brinner för kundmöten. Det ingår även ett uppdrag som ställföreträdande butikschef så har du en vilja att utvecklas som ledare och dessutom har ett administrativt intresse kan du vara rätt för just denna tjänsten. Låter detta som något för dig, välkommen att söka tjänsten! Arbetsuppgifter: Arbeta aktivt med försäljning och rådgivning av vårt breda sortiment inom Djur och Trädgård, Lantbruk/skog, samt Hus/hem. Kassaarbete och uppackning av varor. Planering och uppföljning av kundaktiviteter, exponering och varupåfyllnad. Tunga lyft förekommer Uppdraget som ställföreträdande butikschef: Administrativt stöd. Schemaläggning. Ansvara att den dagliga driften fungerar när ordinarie butikschef inte är på plats. Kvalifikationer: Vi söker dig som har säljerfarenhet från detaljhandeln samt kunskap av och intresse för vårt produktsortiment. Har du truckkort är det meriterande. I uppdraget som ställföreträdande butikschef är du en stöttning för butikschefen gällande det administrativa men även den som går in för ordinarie butikschef. Därav ser vi gärna att du tycker om administrativt arbete och har en ambition att utvecklas som ledare. Personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, drivkraft, god samarbetsförmåga, ordningssinne och ett genuint intresse för våra kunder är några av de egenskaper som vi värdesätter högt. Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som anställd inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med vår kultur: * Jordnära * Engagerade * Kunniga * Lagspelare * Vi erbjuder: Ett varierande arbete i en stimulerande miljö där du får friheten att utveckla kompetenserna inom försäljningsbranschen. Du får dessutom trevliga och inspirerande arbetskollegor! Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar. Tjänsten och ansökan: Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse Tjänsten: Tillsvidareanställning, 80%. Vi tillämpar alltid provanställning. Tjänsten innebär även arbete under kvällar och helger. Information och ansökan: Har du frågor kring tjänsten kontaktar du butikschef Catharina Svensson [email protected]. Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker genom länken nedan. Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen. Sista ansökningsdagen är den 31juli 2025. För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss: https://granngarden.se/jobba-hos-oss

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025