Är du en nyfiken utvecklare med intresse för inbyggda system och teknik som gör verklig skillnad? Vill du vara med och vidareutveckla ett unikt system inom vägning i rörelse - där hårdvara, mjukvara och verklig användning möts? Välkommen till en roll där du får kombinera teknisk bredd med stor påverkan i ett växande teknikföretag! Om rollen Som systemutvecklare hos Unisystem kliver du rakt in i en spännande fas där bolaget lanserar nya produkter och tar steget ut på den internationella marknaden. Du kommer att arbeta med ett innovativt mätsystem som möjliggör noggrann vägning under rörelse - en teknik som används inom bland annat fiskeindustrin och andra applikationer till havs, samt i specialfordon på land. Rollen är både bred och varierad. Du jobbar med allt från vidareutveckling och förbättringar av befintliga programdelar till kundanpassade lösningar och integration mot hårdvarukomponenter som reläkort och våginstrument. Du har även möjlighet att vara med och påverka hur nya funktioner designas och byggs - till exempel nya rapporteringsvägar, användargränssnitt eller stöd för ytterligare språk och marknader. Du arbetar tätt tillsammans med hårdvaran och får stor förståelse för hur hela systemet fungerar - från sensorer till användargränssnitt. Här är det korta beslutsvägar och du får möjlighet att arbeta både kreativt och praktiskt med problemlösning. Om dig Du trivs i en miljö där teknik möter verklighet och tycker om att jobba nära produkten. Du är nyfiken, samarbetsorienterad och gillar att lösa tekniska utmaningar både självständigt och tillsammans med andra. Att vara organiserad och följa upp dina arbetsuppgifter ser du som en självklar del av jobbet. Skallkrav Eftergymnasial utbildning inom exempelvis datateknik, elektroteknik eller annan utbildning som anses relevant Goda kunskaper inom C/C++ och Linux-miljöer Goda kunskaper i Officepaketet Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande Kunskaper i C# Erfarenhet av verktyg som Skia, Yocto eller Angular Arbetslivserfarenhet från liknande utvecklingsarbete Kunskap i ytterligare europeiska språk Om Unisystem Unisystem har utvecklat vågsystem i över 40 år och erbjuder en unik lösning för vägning i rörelse - en teknik som möjliggör hög precision även under tuffa förhållanden till havs eller i rörelse. Tekniken används bland annat i fiskebåtar, sopfordon och specialanpassade industrisystem. Företaget står nu inför en internationell expansion och söker fler nyckelpersoner som vill vara med på resan. Verksamheten är baserad i Torsby, där du får arbeta nära både teknik, test och produktion. Unisystem är en del av en större industrikoncern vilket ger en stabil grund och långsiktiga möjligheter. Om Framtiden Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering – vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Start: Hösten 2025 Omfattning: Heltid (8-17) Ort: Torsby (möjlighet till hybrid) Anställningsform: Konsult via Framtiden med möjlighet till övertag Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Om företaget För kunds räkning söker vi truckförare till Kristinehamn. Företag har en bred kärnkompetens i tillverkning, bearbetning, kvalificerad svetsning och montage av tunga och medeltunga komponenter, produkter och kompletta systemleveranser för lokala och globala kunder. Företagets kunder verkar inom branscher som marin, energi, försvar samt övriga maskinkomponenter till medeltung och tung industri. I företagets produktionsanläggning i Kristinehamn har företaget 12 600 kvadratmeter produktionsyta bedrivs flexibel och kundanpassad produktion. Medarbetare är företagets största tillgång och tillsammans med sin unika tekniska förmåga så har de ett erbjudande som passar bra när det handlar om att producera för krävande kunder. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer bestå av lossning av lastbilar utomhus samt interntransport med truck inomhus i verkstadsmiljö. Du kommer också att arbeta med rengöring av bearbetade detaljer med högtryckstvätt. Detta arbete är fysiskt krävande och kräver god fysisk form. Utmaningen i ditt arbete blir att ansvara för att tvättprocessen flyter på samtidigt som du säkerställer att godset transporteras enligt schema. Rollen kräver förmåga att planera och hålla fokus på två parallella flöden utan att tappa tempo eller kvalitet. Din profil Vi söker dig som har truck- och traverskort (krav), svenskt medborgarskap och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras i samband med processen. Vi söker dig som är redo att ta ett fysiskt aktivt och varierat arbete där du både ansvarar för truckkörning samt industriell rengöring. Tjänsten är på heltid och sträcker sig initialt fram till semestern – Start omgående! Rekryteringsprocessen är redan igång så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sök redan idag! Om Industrisupport Denna platsannons gäller en inhyrning, vilket innebär att den mest lämpade kandidaten anställs av IndustriSupport men utför sitt dagliga arbete hos kundföretaget. Kundföretaget ansvarar för arbetsledningen, medan IndustriSupport är arbetsgivare och ansvarar för personalen. Båda parterna samarbetar kontinuerligt för att säkerställa ett gemensamt arbetsmiljöansvar. Ofta leder inhyrning till en anställning hos kundföretaget. I slutskedet av rekryteringsprocessen kan urvals- och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med över 1000 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen Som Junior rådgivare ekonomi kommer du, i nära samarbete med dina kollegor i teamet, att hjälpa våra kunder inom alla branscher med: Löpande redovisning. Avstämningar. Förberedande av bokslut. Inkomstdeklarationer. På vårt kontor i Sunne blir du en del av ett härligt, engagerat och framåtsträvande team där vi kombinerar professionell utveckling med mycket skratt och gemenskap i vardagen. Vi söker nu en Junior Rådgivare eftersom flera av våra kollegor som tidigare var i början av sina karriärer har vuxit och tagit steget vidare till nya, spännande roller här på kontoret – något vi är väldigt stolta över! Hos oss får du chansen att växa och ta eget ansvar i ditt arbete, samtidigt som vi alltid finns där för varandra och stöttar när det behövs. Din närmaste chef blir jag, Linda Lindgren, och jag ser fram emot att följa och stötta din resa hos oss. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss: Akademisk examen inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Meriterande är tidigare erfarenhet från ekonomi eller att du planerar att gå de kurser som Srf kräver för att bli auktoriserad redovisningskonsult. Om du har god samarbetsförmåga med vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi kommer löpande göra urval och kalla till intervjuer- så vänta inte med att ansöka. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum; den 31:a augusti.
Vi söker en säljfokuserad innehållsproducent med kreativ höjd Brinner du för visuell kommunikation, är full av energi och idéer – och älskar att skapa innehåll som driver försäljning? Då kan du vara den vi söker. Till vårt marknadsteam B2C på NWT Media söker vi nu en kreativ och säljdriven innehållsproducent som vill vara med och skapa kampanjer som både engagerar och konverterar, genom att ta fram material som stärker våra varumärken och leder till en ökad försäljning av digitala prenumerationer. Om NWT Media På NWT Media jobbar vi med lokaljournalistik, vi är en del av NWT Gruppen som verkar i Värmland, Dalsland och Skaraborg. Inom koncernen driver vi även verksamheter inom marknadsföring B2B, bredband, distribution och fastighetsförvaltning. Vi har en tydlig ambition att fortsätta utveckla vår verksamhet och en stark tro på journalistikens kraft att värna demokrati och det fria ordet. Just nu är vi mitt i en spännande förändringsresa – och vi vill att du följer med! Om rollen Som innehållsproducent hos oss arbetar du brett med såväl större kampanjer som snabba insatser. Ditt uppdrag är att skapa säljdrivande innehåll – visuellt starkt, kanaloptimerat och med tydlig affärsnytta för våra 14 titlar. Om dig Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, grafisk design eller motsvarande. - Erfarenhet av att skapa annonser och innehåll för digitala kanaler och sociala medier. - God förståelse för hur innehåll skapar effekt i olika format och plattformar. - Goda kunskaper i Adobe-programmen: Photoshop, InDesign, Premiere Pro och After Effects. Vi ser att du är: - Idérik, självgående och gillar att jobba med flera projekt samtidigt. - Kreativ och har ett öga för visuellt tilltalande och säljande innehåll. - En samarbetsinriktad person som är bra på att kommunicera och ta in olika perspektiv. Meriterande är om du också: - Har kunskaper i Canva - Har erfarenhet av ljudproduktion eller studiofoto - Kan skapa enklare animationer Hos oss arbetar du i en kreativ miljö tillsammans med ett engagerat team. Vi har kontinuerliga gemensamma aktiviteter och du få dessutom tre extra ledighetsdagar per år genom vårt kollektivavtal. Placering: Karlstad B-körkort krävs Låter det intressant? Välkommen med din ansökan senast 8 augusti 2025, urval sker löpande under augusti. Har du frågor kontakta: Sara Hedlund Marknadschef B2C, [email protected] Tjänsten är en visstidsanställning till och med 31/12 2026. Möjlighet till tillsvidareanställning finns. Placeringsort: Karlstad. Sista ansökningsdag: 8/8- 2025 Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Månadslön Sysselsättningsgrad: 100% Ort: Karlstad
Vill du jobba med starka, meningsfulla och långsiktiga varumärken? Nu söker vi dig som brinner för kommunikation som skapar känsla, igenkänning och förtroende över tid – och som vill vara med och forma berättelsen om varumärken som spelar en viktig roll i människors vardag. Om NWT Media På NWT Media jobbar vi med lokaljournalistik, vi är en del av NWT Gruppen som verkar i Värmland, Dalsland och Skaraborg. Inom koncernen driver vi även verksamheter inom marknadsföring B2B, bredband, distribution och fastighetsförvaltning. Vi har en tydlig ambition att fortsätta utveckla vår verksamhet och en stark tro på journalistikens kraft att värna demokrati och det fria ordet. Just nu är vi mitt i en spännande förändringsresa – och vi vill att du följer med! Om rollen Som marknadsstrateg på marknadsavdelningen B2C ansvarar du för att utveckla och driva våra varumärkesbyggande insatser för våra 14 varumärken – från idé till genomförande. Du arbetar både strategiskt och operativt – med ansvar för att ta fram marknadsplaner, utveckla kampanjidéer och leda genomförandet av aktiviteter i våra kanaler. Du arbetar långsiktigt med att forma hur vi uppfattas, inte bara idag utan också imorgon. Om dig Vad du kommer att göra: - Planera och genomföra varumärkesbyggande insatser med syfte att öka kännedom, förtroende och skapa en känslomässig relation till våra varumärken. - Säkerställa tonalitet, uttryck och visuell identitet i alla kanaler. - Samarbeta tätt med flera funktioner, både på marknadsavdelningen men även andra avdelningar inom organisationen. - Följa upp och sammanställa insatser för att skapa möjligheter för att kontinuerligt optimera baserat på lärdomar och insikter. Vi söker dig som: - Har god erfarenhet av kommunikation, marknadsföring eller varumärkesstrategi och minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande jobb. - Tänker långsiktigt och på helheten, men är också van att driva projekt operativt. - Har ett öga för form, känsla för ord och förstår vikten av ett sammanhållet uttryck. - Trivs i samarbete med andra, är bra på att kommunicera och har lätt för att förstå och ta in olika perspektiv. Hos oss blir du en del av ett kreativt team med högt driv. Du får en varierad roll med stort ansvar och möjlighet att påverka. Vi har kontinuerliga gemensamma aktiviteter och du få dessutom tre extra ledighetsdagar per år genom vårt kollektivavtal. Placering: Karlstad B-körkort krävs Låter det intressant? Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra mer om hur du tänker kring varumärkesbyggande kommunikation! Har du frågor kontakta: Sara Hedlund Marknadschef B2C, [email protected] Tjänsten är en tillsvidareanställning Placeringsort: Karlstad. Vi ser fram emot din ansökan senast 8/8- 2025, urval hålls löpande under augusti Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Månadslön Sysselsättningsgrad: 100% Ort: Karlstad
I över 30 år har vi fått insikter, överraskningar och erfarenheter. Skapat lag, företag och framgångssagor. Hittat spetskompetens, upptäckt problemområden och sett nya möjligheter. Vi vet vart Värmland är på väg. Vad behöver du just nu? Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Personlinhyrning och HR-stöd, samt studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studenkonsulter. Läs mer om oss på www.qtym.se. En av våra kunder eftefrågar nu en person som kan komma in och bidra till kvalitetsarbetet i verksamheten. Detta är ett uppdrag där du blir Qtymare under ca 12 månader men arbetar ute hos kunden. Kunden är en producerande verksamhet och en fin arbetsgivare. Om rollen I rollen säkerställer du att material, paketeringsmaterial och färdig produkt är i linje med specifikationerna. Du undersöker avvikelser och ser till att orsak åtgärdas. Vem är du Då detta är ett tidsbestämt uppdrag, behöver du ha jobbat med kvalitet och skaffat dig sådan erfarenhet att du kan gå in och bidra från start. Vi tror att du har jobbat i en producerande verksamhet, meriterande är om du har erfarenhet från läkemedel eller livsmedelsbranschen. Uppdraget Uppdraget är under ca 12 månader, med start efter sommaren. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Erik Ramström, [email protected] , 054-14 18 00. Observera att vi endast tar emot ansökningar via formuläret nedan.
Beskrivning Vi söker nu en engagerad och erfaren resurslärare för åk 1-3 till vårt härliga, kompetenta och engagerande team på Kvarnbergsskolan! Kvarnbergsskolan ligger på toppen av Kvarnberget och har cirka 330 elever från förskoleklass till årskurs 6. Den nya om- och tillbyggda skolan invigdes hösten 2020 och erbjuder fina lärmiljöer samt flera ytor som ger goda möjligheter till varierade uteaktiviteter. Vi samarbetar även med Idrottsskolan och Kulturskolan för att ge våra elever en bred och stimulerande utbildning. Hos oss står elevens lärande och välmående i centrum, och vi strävar efter att skapa en inkluderande och stödjande skolmiljö för alla. Skolans värdegrund vilar på fyra ledord: tillsammans, trygghet, kunskap och glädje. Värdegrunden skapas av alla som är en del av skolan och strävar efter att tillämpa vår värdegrund i såväl samtal med elever, personal och vårdnadshavare, som i praktisk handling. Kvarnbergsskolan är känd för sin goa vi-känsla och där ledordet tillsammans är starkt förankrat i verksamheten. Arbetsuppgifter Du kommer att stödja elever i svenska (sv), matematik (ma) och svenska som andraspråk (sva), med fokus på att främja varje elevs kunskapsutveckling och självförtroende. Arbetet sker i nära samverkan med klasslärare, speciallärare, specialpedagog samt skolans elevhälsoteam. Arbetsuppgifter: - Ge riktat stöd till elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd i svenska, matematik och svenska som andraspråk. - Arbeta med både enskilda elever och mindre grupper. - Planera och genomföra undervisningsinsatser i samarbete med klasslärare och elevhälsa. - Aktivt delta i skolans elevhälsoarbete och bidra med pedagogiska perspektiv. - Dokumentera och följa upp insatser för elever i behov av stöd. Du vill driva ett aktivt förbättringsarbete kring hur vi organiserar undervisning för att alla elever ska kunna få sina behov tillgodosedda. Du är påläst och intresserad av pedagogisk forskning och är generös att dela din kunskap med andra. Kvalifikationer Vi söker dig som har en lärarlegitimation med behörighet att undervisa i åk 1–3 sv, sva och ma. Du har god erfarenhet av läs- och skrivutveckling och kunskap om språkutvecklande arbetssätt. Dessutom har du erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. Vi söker dig som: Är erfaren och trygg i din lärarroll, har ett stort engagemang för varje elevs lärande och vill vara en del av ett professionellt och inkluderande arbetslag. Du är strukturerad, initiativrik och har ett positivt bemötande i samverkan med både kollegor och elever. Du har en god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Välkommen till Kvarnbergsskolan . En skola där vi arbetar tillsammans för att varje elev ska lyckas! Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning Sunne Gymnasieskola Brobys vision är att bli det naturliga valet för gymnasieelever inom Sunne Kommun och att attrahera elever från hela Sverige. Vi vill erbjuda de bästa möjligheterna för våra elever utifrån deras egna förutsättningar för framgångsrika studier, med en modern och insiktsfull pedagogik i en varm, inspirerande och trygg miljö. Vi har yrkesprogram inom industriteknik och grafisk produktion, samt högskoleförberedande program inom natur – och samhällsvetenskap. Hos oss finns också introduktionsprogram och det kommunala aktivitetsansvaret. Vi söker nu en specialpedagog på 50%. Arbetsuppgifter I din roll som specialpedagog kommer du att möta engagerade lärare. Tillsammans skapar ni rätt förutsättningar utifrån ett salutogent synsätt med samverkan i främjande och förebyggande arbete. Målet är att skapa tillgängliga lärmiljöer genom god ledning och stimulans i undervisningen. Som specialpedagog kommer du att handleda pedagoger på organisation-, grupp- och individnivå. Du kommer vara ett stöd i processer och utförande av dokumentation, kartläggning, extra anpassningar och åtgärder. Du kommer att ha elevnära arbete och samverka med lärare för elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd, även utföra stöd i grupp och enskilt. Du är en del av skolans elevhälsoteam tillsammans med skolledning, kuratorer och skolsköterskor. I den samlade elevhälsan deltar du i utvecklingen av gemensamma arbetssätt och rutiner för en hälsofrämjande utbildning. Kvalifikationer - Specialpedagog. - Erfarenhet av att arbeta med elever med särskilda behov. - Goda kunskaper i anpassade undervisningsmetoder och pedagogiska verktyg. - Förmåga att skapa en trygg och stödjande lärmiljö. - God samarbetsförmåga och kommunikationsfärdigheter. Vi söker dig som är specialpedagog och har lärarlegitimation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I din yrkesroll måste du kunna skapa goda kontakter med unga och vuxna. Du är ansvarsfull, har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. För tjänsten behöver du ha kunskaper att hantera digitala verktyg i ditt dagliga arbete. Villkor Tjänsten tillsätts under förutsättningar att erforderliga beslut fattas. Giltigt B-körkort är ett krav. Innan anställning kan ske skall giltigt utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Provanställning kan komma att tillämpas. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta [email protected] Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen till psykiatrisk öppenvård i Karlstad, mitt i stadens hjärta vid Klarälven. Vi söker nu en arbetsterapeut till mottagning 2 för ett vikariat på ett år, där du kommer att arbeta i ett engagerat team. Hos oss pågår ett intensivt utvecklingsarbete med patienten i fokus. Välkommen att vara med på vår resa! Din arbetsplats Karlstad öppenvård kommer under våren att genomgå en omorganisering och bli fyra psykiatriska mottagningar med bred allmänpsykiatrisk inriktning. Vi söker nu arbetsterapeut till kommande mottagning 2. Här arbetar vi tillsammans i team med psykologer, sjuksköterskor, kuratorer, arbetsterapeuter, fysioterapeut, skötare, läkare, vård- och stödsamordnare samt vårdadministratörer. Inom psykiatrisk öppenvård pågår för närvarande ett intensivt utvecklings- och förbättringsarbete med patienten i fokus. Vi har en utvecklande och spännande resa framför oss där du kommer att få vara med och påverka utvecklingen av mottagningen utifrån din profession och kunskap. Vi värderar kvalitet och fördjupad kunskap högt. Vi erbjuder friskvård på arbetstid, flextid och ett konkurrenskraftigt friskvårdsbidrag samt andra förmåner som anställd inom Region Värmland. Dina arbetsuppgifter Som arbetsterapeut på mottagning 2 kommer du att arbeta med arbetsterapeutisk behandling både individuellt och i grupp, samt bedömning av aktivitetsförmåga och kartläggning av behov av stöd i vardagen. En del av ditt uppdrag som arbetsterapeut hos oss är också att bidra med det arbetsterapeutiska perspektivet i teamet på behandlingskonferenser. I dina arbetsuppgifter ingår också utvecklingsarbete och kvalitetssäkring. I arbetet ingår också samverkan med vårdgrannar, myndigheter och patientens nätverk. Dina kompetenser och kunskaper Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Har du erfarenhet från arbete med patienter med psykiatriska tillstånd är det meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi värdesätter att du är noggrann, flexibel, ser möjligheter i förändring och har en god samarbetsförmåga. Då det ingår resor i tjänsten så behöver du ha B-körkort. Intervjuer kan komma ske löpande så välkommen med ansökan redan idag! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer