Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Beskrivning Vill du ha en nyckelroll i Arvika kommuns demokratiska processer och utveckla vårt arbete med kommunledning och bolagsstyrning? Då kan du vara vår nya kommunsekreterare! Vi söker en engagerad och strukturerad kommunsekreterare till administrativa avdelningen inom Verksamhetsstöd i Arvika kommun. I denna viktiga roll stödjer du det politiska arbetet i kommunstyrelsen, kommunledningsutskottet samt i våra kommunala bolag. Du samarbetar nära med förtroendevalda, tjänstepersoner och andra nyckelpersoner i organisationen. Du ansvarar för att samordna beslutsprocesser, förbereda och följa upp ärenden, säkerställa korrekt dokumentation samt ge stöd i frågor som rör kommunalrätt, styrning och organisation. Arbetsuppgifter Som kommunsekreterare ansvarar du för att samordna och dokumentera ärenden till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, kommunledningsutskottet och kommunala bolag. Du fungerar som ett stöd för politiska ledningar, verksamhetschefer och andra medarbetare i frågor som rör kommunal ärendehantering och beslutsprocesser. Du säkerställer kvaliteten på handlingar och formalia enligt gällande lagstiftning. Dessutom deltar du aktivt i och utvecklar kommunens arbete med styrning, uppföljning och god förvaltning. Din profil Vi söker dig som har: - Examen inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik (offentlig rätt) eller motsvarande - Erfarenhet av offentlig förvaltning och de rättsliga ramar som styr kommuners arbete - Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från offentlig sektor - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska - God IT-vana och erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem Som person är du: - Strukturerad och noggrann med ett gott ordningssinne - En skicklig administratör som har förmåga att hantera flera parallella uppdrag - Samarbetsorienterad och kommunikativ med ett professionellt bemötande - Självgående, men samtidigt en lagspelare som ser helheten i organisationen - Du har en drivkraft som får saker att hända och inspirerar till livslångt lärande - Du är en god förebild för andra och bidrar till en positiv och inkluderande arbetsmiljö Vi erbjuder En stimulerande tjänst där du får arbeta nära den politiska ledningen och bidra till att stärka demokratin och den offentliga förvaltningen i Arvika kommun. Du blir en viktig del av ett kompetent och engagerat team på den administrativa avdelningen, där vi tillsammans arbetar för kommunens bästa. Vi strävar efter att skapa en miljö som präglas av glöd, gemenskap och hållbarhet, där alla kan känna sig välkomna och ha möjlighet att växa och utvecklas. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Arvika med möjlighet till distansavtal. Rekrytering och urval kommer att ske löpande under annonseringsperioden. Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Folkuniversitetet i Karlstad är en skola i det lilla formatet, mitt i centrala Karlstad, med nära kontakt mellan elever och personal. Hos oss finns en kreativ lärmiljö med kompetenta och engagerade lärare som alla sätter det personliga mötet och kunskapen i fokus. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en miljö där du själv är med och påverkar. Nu söker vi två legitimerade och behöriga lärare för undervisning i svenska som andraspråk och engelska på gymnasial nivå. Vill du arbeta för en oberoende organisation som har en stark koppling till universiteten och ligger i framkant av den pedagogiska utvecklingen? Välkommen till oss på Folkuniversitetet! Om tjänsten Skolan bedriver utbildning inom kommunal vuxenutbildning såväl på grundläggande som gymnasial nivå på uppdrag av Karlstad kommun. Undervisningen sker i lokaler centralt belägna i Karlstad och bedrivs platsbundet på dagtid samt som flexibel form. Som lärare ansvarar du för planering och genomförande av lektioner i dina aktuella ämnen samt individuell uppföljning av dina elever. Dessutom förväntas du på olika sätt medverka i det kollegiala samarbetet tillsammans med kollegor och rektor. Vårt mål har alltid varit hög kvalitet i undervisningen och att ligga i framkant såväl pedagogiskt som akademiskt, för att ge eleverna en god grund för vidare studier på högskolor och universitetet. Din kompetens och bakgrund Vi söker lärare för undervisning i följande ämnen (Gymnasial nivå): svenska som andraspråk och engelska. Lärarlegitimation är ett krav för tjänsten alt. pågående lärarutbildning. Som medarbetare på Folkuniversitetet förväntas du ha förmågan att individanpassa ditt arbete och locka fram varje individs potential. Det är viktigt att du är van att arbeta lösningsfokuserat och strukturerat samt har ett positivt driv. Vi arbetar med stöd och anpassningar till elever i hög grad vilket du behöver vara nyfiken på och lära dig att behärska. Du har ett genuint intresse för informations- och kommunikationsteknik (IKT) som pedagogiskt verktyg och en mycket god digital kompetens. Även erfarenheter av AI är meriterande. Vi förutsätter att du delar vår syn på människors lika värde och rätt till kunskap. Om anställningen Tillsvidare -eller visstidsanställning på del- eller heltid, beroende på dina ämneskombinationer. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2025-07- 27 via vår e-rekrytering. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Bifoga också dokument som styrker lärarlegitimation och behörigheter i ansökningsformuläret under ”CV/dokument”. För ytterligare information och frågor Annika Eriksson, [email protected] Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Är du en nyfiken och engagerad person med intresse för teknik, utbildning och samverkan? Vill du vara med och forma framtidens lärande inom områden som additiv tillverkning (AM), robotik, automation och artificiell intelligens (AI)? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker dig med driv, nyfikenhet och ett starkt engagemang för teknik och lärande. I den här rollen får du möjlighet att knyta ihop skola och näringsliv i ett gemensamt utvecklingsarbete. Tjänsten är på 40% och finansieras genom ett ERUF-projekt (Europeiska regionala utvecklingsfonden) som pågår till och med 2026-08-31. En viktig del i projektet är kopplingen till det nya Teknikhuset i Hagfors – en framtidssatsning där skola, näringsliv och samhälle möts i en modern miljö för utbildning och innovation. Du får en central roll i att utveckla teknikens plats i undervisningen, bland annat genom att bidra till investeringar och uppbyggnad av test- och demomiljöer. Du kommer att arbeta nära rektorer och skolpersonal i ett utvecklande samarbete, och vi söker dig som kan inspirera både lärare och företag att se möjligheterna med ny teknik i utbildning, kompetensutveckling och innovation. Du kommer att: - Stödja integrering av AM, robotik, automation och AI i utbildning (gymnasiet, vuxenutbildning och uppdragsutbildning) - Arbeta nära rektorer och pedagoger. - Samverka med företag i regionen för att skapa ömsesidigt lärande och utveckling - Medverka vid investeringar och uppbyggnad av Teknikhusets test- och demomiljöer - Inspirera lärare och företag att utforska och använda ny teknik Vi söker dig som: - Är engagerad, lösningsorienterad och har en stark vilja att lära nytt - Trivs med att skapa samverkan mellan olika aktörer - Har viss teknisk förståelse inom områdena AM, robotik, automation och AI - Har en kommunikativ förmåga och kan motivera och inspirera andra Meriterande (men inte krav): - Erfarenhet från utbildningssektorn - Projektvana eller erfarenhet av teknikutveckling Vi erbjuder: - En intressant roll i ett framtidsinriktat ERUF-projekt - Möjlighet att påverka Teknikhusets innehåll och utveckling - Ett utvecklande och nära samarbete med skolledare, pedagoger och näringsliv - Flexibla arbetstider och en inspirerande arbetsmiljö Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Tjänstebeskrivning & erbjudande Vi letar nu efter en driven och serviceminded butiksmedarbetare till Ahlsell i Sunne på sommarvikariat. Ahlsell är den ledande tekniska distributören i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Arbetsuppgifterna i denna tjänst kommer främst bestå av upplockning i butiken, kundservice och kassahantering. Ditt huvudområde kommer att vara butiksförsäljning. I dina arbetsuppgifter ingår hela tiden service gentemot kunderna, då du alltid är företagets ansikte utåt när en kund kommer in i butiken. Tjänsten är ett sommarvikariat. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, mellan kl. 7-16. Personprofil Vi söker dig som vill jobba med butiksförsäljning, service samt har allmän teknisk bakgrund och/eller byggkunskaper. Vi ser gärna att du som söker har arbetat med kunder och i butik tidigare. Tjänsten innefattar daglig kundkontakt och relationsskapande med både befintliga och nya kunder vilket gör att du som söker behöver känna dig trygg med detta. Du tycker att kundnöjdhet är viktigt och bemöter andra professionellt och med glädje. Det är högst meriterande om du har arbetat i butik tidigare samt har kunskap inom bygg/VVS. Vidare ser vi att du som söker är initiativtagande och driven. Du är även en person som har ett öga för vad som skall göras, och att du hjälper till där det behövs. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som butiksmedarbetare. Övrigt Omfattning: Heltid Start: Omgående Arbetstid: Mån-Fre 7-16 Plats: Sunne Välkommen med din ansökan! Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se <videoUrl>https://www.youtube.com/watch?v=-m4m5C94bTk</videoUrl>
Beskrivning Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun och har som huvuduppgift att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Verksamheten regleras främst av föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Vårt uppdrag är att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare skyddar och tillvaratar sina huvudmäns rättigheter på ett bra sätt. Dessa huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med funktionsnedsättningar som behöver stöd för att hantera sina intressen, förvalta sin egendom och sörja för sin person. För närvarande består överförmyndaravdelningen av tio medarbetare. Arbetsuppgifter I rollen som överförmyndarhandläggare kommer du att självständigt utföra en bredd av samhällsviktiga arbetsuppgifter. Det inkluderar att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare, vilket bland annat innebär att granska års- och sluträkningar samt att erbjuda stöd till ställföreträdarna i deras uppdrag. Du kommer också att vara involverad i flera andra delar av verksamheten, såsom att hålla informationsträffar, ansöka hos tingsrätten om anordnande och upphörande av godmanskap och förvaltarskap, samt att delta i rekryteringsprocessen för gode män och förvaltare. Du kommer också vara en del i att arbeta med utvecklingsfrågor på avdelningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning inom rättsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav. Du kommer att ingå i ett team vilket förutsätter att du har lätt för att samarbeta samtidigt som arbetsuppgifterna fordrar att du själv driver ditt arbete framåt och att du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har ett professionellt förhållningssätt och har en naturlig känsla för god service samt arbetar lösningsfokuserat. Din kommunikativa förmåga är god och du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang samt är bekväm med att hålla i utbildningar och informationsträffar. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som kan komma att spela en avgörande roll vid tillsättningen. Vi erbjuder Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/jobbahososs Hos oss får du: - Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden” - Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar - Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv - En centralt belägen arbetsplats - Förmåner - Flextid Varmt välkommen med din ansökan! Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Länsstyrelsen är en viktig samordnande länk i gränssnittet mellan stat, region, kommun, näringsliv och enskilda. Länsstyrelsen verkar för att nationella mål får genomslag i länet, samtidigt som hänsyn tas till regionala förhållanden och förutsättningar. I det ingår att balansera angelägna samhällsintressen och reda ut målkonflikter. Länsstyrelsen har ett brett och mångfacetterat uppdrag både när det gäller uppgifter och sakområden. Myndighetens huvudsakliga uppgifter inkluderar tillståndsprövning, tillsyn, kunskapsförmedling samt samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län kan du vara rätt person för oss. Beskrivning Är du intresserad av att vara med och bidra till Värmlands läns kulturmiljövård? Hos oss ges du möjlighet att arbeta med många av länets mest värdefulla bebyggelsemiljöer. Länsstyrelsen har ett stort ansvar för kulturmiljövården i länet. Vårt uppdrag bygger på flera olika lagrum, förordningar och statliga mål varför arbetet till stor del sker tvärsektoriellt tillsammans med andra kollegor inom myndigheten. Länsstyrelsen tillser bl.a. att kulturmiljölagen följs, prövar tillstånd samt lämnar råd och information gällande fornlämningar, kyrkor och byggnadsminnen. Vi arbetar även med bidrag till vård av särskilt värdefulla fornlämningar, byggnader och kulturlandskap. Arbetsuppgifter Tjänsterna är placerad vid Samhällsbyggnadsenheten. Vi söker i första hand dig som har en akademisk utbildning och som vill prova på att arbeta hos oss under en kortare period. Beroende på din erfarenhet och kompetens kan tjänsten omfatta olika typer av arbetsuppgifter inom kulturhistorisk dokumentation. Exempelvis handlar det om att bedöma och dokumentera status hos utpekade miljöer i det regionala kulturmiljöprogrammet ”Ditt Värmland”. I arbetet kan även ingå kontakter med myndigheter, kommuner, företag och enskilda. Arbetets innehåll anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Du kommer ingå i myndighetens kulturmiljöfunktion som nu växer och under hösten kommer bestå av 6-9 medarbetare. Kvalifikationer För den här rollen vill vi att du har - Universitets- eller högskoleutbildning med byggnadsantikvarisk inriktning, kulturgeografi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som motsvarande - God förmåga att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska - B - körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av arbete inom det byggnadsantikvariska området - Erfarenhet av att arbeta med och goda kunskaper om kulturmiljövårdens lagstiftning - Grundläggande kunskaper i GIS erfarenhet att jobba med och administrera stora mängder data och digital information Som person är du en lagspelare som är bra på att skapa och bibehålla goda relationer med kollegor, medborgare och andra samhällsaktörer. Du är bekväm med att fatta självständiga beslut och har erfarenhet av att göra prioriteringar och avvägningar mellan olika intressen. Som person är du även ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du har god förmåga att hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Villkor För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.
Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning Vi söker lärare idrott och hälsa till Fryxellska skolan för undervisning av våra elever i årskurs sju till nio. Fryxellska skolan är en 7-9 skola med ca 430 elever. Skolan är indelad i tre arbetslag samt anpassad grundskola. Klasserna är organiserade om ca 20-25 elever i undervisningsgrupperna. Vi har en god stämning på vår skola med glada elever och en mycket engagerad personal. Arbetsuppgifter Du planerar och förbereder din undervisning men ingår i både ett arbetslag samt ett ämneslag tillsammans med andra lärare på skolan. Hos oss blir du en del av ett kollegium där vi gärna delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter. För att trivas i rollen som lärare hos oss tror vi att du är en engagerad person med känsla för ledarskap och som har förmåga att lätt tänka nytt och ta till dig elevers olika sätt att lära. Vi tror också på att du är bra på att skapa relationer och delaktighet tillsammans med eleverna och är en person som ser möjligheter framför hinder. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i ämnet idrott och hälsa åk 7-9. Du har helhetssyn, intresse och engagemang för hela elevens utveckling, är flexibel och har förmåga att ställa om samt har förmåga att undervisa differentierat. Du är flexibel, lösningsfokuserad, lugn och stabil samt har stort tålamod och förmåga att vänta in eleven efter hens förutsättningar och behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. God kännedom om digitala läromedel är meriterande. Övrigt Innan anställning kan ske skall giltigt utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Tjänsten är en tillsvidareanställning, kan påbörjas med en 6 månaders provanställning med tillträde 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden utgång. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta [email protected] Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Beskrivning Vi söker en biträdande rektor till Ferlinskolan. Vår skola ligger i centrala delen av Filipstad och här finns grundskolan och anpassad grundskola åk 7 – 9. På skolan går det ca 300 elever och vi är runt 45 anställda. Vår skola är mångkulturell med elever som bryr sig om varandra. Vi lägger stor vikt vid att det är goda relationer mellan elever och vuxna på skolan. När det gäller undervisningen arbetar vi med dubbelbemanning i framför allt kärnämnen samt ett flexibelt användande av de resurser vi har. Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill ge våra elever de allra bästa förutsättningarna under sin skolgång. Vi arbetar för: - En trygg skolmiljö där alla elever trivs och vill vara. - En likvärdig undervisning där alla elever får möjlighet att utvecklas utifrån sina förutsättningar. - En organisation med tydligt ansvar, styrning och ledning för att öka elevernas kunskapsresultat. Du kommer att arbeta tillsammans med rektor och leda ovanstående verksamhet utifrån delegation. Arbetsuppgifter I din roll som ledare skapar du goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Med ett verksamhetsnära ledarskap, som sätter eleven i centrum, driver och utvecklar du verksamheten tillsammans med rektor och dina medarbetare. Som biträdande rektor samarbetar du tätt med rektor, elevhälsan och skolans övriga personal. På uppdrag av rektor kan du komma att ansvara för ett eller flera övergripande uppdrag och innehållet i uppdragen kan komma att förändras över tid. En del i arbetet är schemaläggning samt vikarieanskaffning. Därav är erfarenhet av schemaläggning i Skola24 meriterande. Kvalifikationer Vi söker dig som har pedagogisk högskoleutbildning och har god pedagogisk kunskap kring skolans styrdokument. Erfarenhet av tidigare rektor/biträdande rektorsuppdrag samt genomförd eller pågående rektorsutbildning ses som meriterande. Som biträdande rektor har du ett pedagogiskt, verksamhetsnära och utvecklingsinriktat ledarskap. Du tar initiativ, är flexibel och jobbar målinriktat. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Du har en god förmåga att kunna anpassa dig till förändrade omständigheter och du samarbetar och kommunicerar för att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Du har en god pedagogisk insikt och en god förmåga att leda, motivera och stödja andra för att nå gemensamma mål. Du ska vara rektor behjälplig att driva utvecklingen på skolan samt se till att fattade beslut följs och följs upp. Du som söker har en helhetssyn kring vad som främjar elevers lärande och utveckling. Du känner ett genuint engagemang för våra elever. En god förmåga att skapa struktur i verksamheten är tillsammans med samarbetsförmåga och kreativitet viktiga egenskaper. Villkor För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi planerar att hålla intervjuer under vecka 32 och 33. Varmt välkommen med din ansökan! I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på www.filipstad.se/friskvard Leva i Filipstad är lätt! Läs mer om hur du kan få ut mer av livet genom att arbeta och bo i Filipstad på https://movetofilipstad.se/Vi har även goda pendlingsmöjligheter med buss (Exempelvis Filipstad - Karlstad). För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Vill du vara med och göra verklig skillnad varje dag? Munkfors kommun söker nu en legitimerad och engagerad lärare till den anpassade grundskolan för årskurs 4–9 på Forsnässkolan! Beskrivning Vi söker dig som brinner för att skapa en trygg, inkluderande och stimulerande lärmiljö där varje elev får möjlighet att utvecklas utifrån sina förutsättningar. Du sätter elevens behov i fokus, anpassar undervisningen efter individuella förutsättningar och arbetar kreativt och lösningsfokuserat i klassrummet. Du har ett genuint engagemang för skolutveckling och håller dig uppdaterad med aktuell forskning. Du provar gärna nya arbetssätt, dokumenterar och följer upp elevernas kunskapsutveckling samt sociala färdigheter på ett strukturerat och tydligt sätt. Har du erfarenhet av specialpedagogiskt arbete är det meriterande. Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag tillsammans med lärare och elevassistenter. Vi arbetar nära varandra med fokus på kollegialt lärande och tror på styrkan i ett gott samarbete. Din flexibilitet, samarbetsförmåga och vilja att utvecklas tillsammans med andra är därför viktiga egenskaper. På den anpassade grundskolan får du arbeta i en verksamhet där varje insats gör verklig skillnad. Vi är en liten organisation med korta beslutsvägar och nära samarbete mellan kollegor, något som skapar en flexibel och trygg arbetsmiljö där du har stora möjligheter att påverka din vardag och bidra med din kompetens. Här får du utrymme att växa i din yrkesroll och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Du blir en viktig del i arbetet med att skapa en meningsfull, tillgänglig och utvecklande skolgång för elever med olika behov. Som medarbetare i Munkfors kommun är du med och bidrar till ett långsiktigt, hållbart samhälle där vi tillsammans bygger en inkluderande och attraktiv kommun! Kvalifikationer Legitimation som grundskollärare med behörighet att undervisa i årskurs 4–6 är ett krav. Meriterande är: Specialkunskaper inom neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF). Speciallärarutbildning med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, särskilt din förmåga att samarbeta, skapa goda relationer och anpassa undervisningen efter elevernas individuella behov. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Inför en eventuell anställning behöver du kunna uppvisa ett aktuellt utdrag ur Polisens belastningsregister. Urval, intervjuer och anställning sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Bildning och hälsa som arbetsplats Bildning och hälsa i Munkfors kommun ansvarar för skola, utbildning, bibliotek, badhus, kostenhet, föreningsverksamhet och folkhälsa. Arbetet syftar till att skapa förutsättningar för barn, elever och vuxna att utvecklas och ta ansvar utifrån sina individuella förmågor och behov. Med fokus på hälsa och lärande arbetar medarbetarna för att stödja och främja ett friskt och hälsosamt liv för varje individ. Forsnässkolan som arbetsplats Belägen vid vackra Klarälven ligger Forsnässkolan. Här erbjuds en inspirerande arbetsmiljö där anpassad grundskola och elevhälsa är centrala områden. Alla elever ges möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar i en stimulerande och pedagogisk miljö. Medarbetarnas nära samarbete och fokus på specialpedagogik gör att skolan präglas av en inkluderande kultur där delaktighet står i centrum.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vår kund är en man i 26 års åldern bosatt i Munkfors och har diagnosen Autism. Han är en väldigt aktiv kille och gillar att vara ute mycket, gillar att gå långa promenader, bada, åka båt och lyssna på musik m.m. Han behöver stöd och hjälp med alla vardagliga aktiviteter, hushållssysslor samt hjälp med att få sin personliga hygien tillgodosedd. Vi söker nu personliga assistent som kan jobba under sommaren och kan täcka vid ordinarie personals frånvaro. Kunden bor hemma hos sina föräldrar och arbetet kommer utföras där. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man bosatt i Munkfors. Är tillgänglig för jobb under sommaren 2025 har goda kunskaper i svenska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är timanställning. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattetid. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Uppdragschef Alexander Bachir [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer