Vill du vara med och säkra att teknisk dokumentation och anläggnings-/tillgångsinformation håller högsta kvalitet – från projekt till förvaltning? Vi på Etteplan söker nu dig som vill arbeta med teknisk informationssamordning i stora industriprojekt inom exempelvis processindustri och energi- och VA-sektorn. Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är över 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. I teamet för Asset Information Management (AIM) jobbar vi nationellt med att strukturera, säkra och utveckla teknisk dokumentation och informationsflöden i projekt- och förvaltningsmiljöer. Din roll Som informationssamordnare arbetar du i teknikintensiva projekt där du ansvarar för att dokumentation och information hanteras på ett strukturerat, spårbart och kvalitetssäkrat sätt. Du fungerar som en samordnande länk mellan projektledare, tekniker och leverantörer och säkerställer att informationsflödet fungerar smidigt genom hela projektets livscykel. I rollen ingår att ta fram och följa upp informationskrav, dokumentplaner och tidplaner, koordinera informationsleveranser och granskningar från leverantörer, kvalitetssäkra dokumentstruktur och metadata samt driva förbättringar i kundens informationshanteringsprocesser. Du bidrar även till att stödja överlämningen till förvaltning och kan arbeta både i projekt där kunden redan har etablerade rutiner och i uppdrag där nya strukturer och processer ska sättas upp från grunden. Hur är det att jobba som informationssamordnare hos oss? Våra informationssamordnare beskriver jobbet som en blandning av struktur, teknik, samarbete och problemlösning. Du arbetar nära både kundens projektledare och våra egna experter inom teknikinformation och systemstöd. Det är en roll för dig som tycker om att få ordning i komplexa miljöer, gillar information som faktiskt används – och som trivs med att vara spindeln i nätet i en teknisk kontext. Din profil Du har flera års erfarenhet av att arbeta med teknisk information i projektform – t.ex. som dokumentationsledare, teknikinformatör, teknisk samordnare eller ingenjör med ansvar för teknisk dokumentation. Du har en teknisk förståelse, är strukturerad och kommunicerar lätt med olika typer av yrkesroller. Vi tror att du: - Har erfarenhet av teknisk informationshantering i industri-, energi-, bygg- eller VA-sektorn. - Är van att leda eller samordna dokumentationsflöden och informationskrav i projekt. - Har erfarenhet av informationsgranskning, metadatahantering och överlämning till förvaltning. - Har mycket god datorvana och erfarenhet av dokumenthanteringssystem (ex. SharePoint, ProjectPlace, Caradoc, Maximo eller liknande). - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. - Är självgående, ansvarstagande och gillar att skapa struktur och ordning i komplexa sammanhang. Det är meriterande om du har erfarenhet av ISO-standarder som ISO 81346, 19650 eller 55000 eller tidigare arbete med processutveckling eller verksamhetsutveckling kopplat till informationshantering. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i gränssnittet mellan projekt och förvaltning. Känner du att Etteplan är rätt för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.
Torsby kommun i Värmland är en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som känner arbetsglädje, stolthet, balans i livet och tid för familjen. Flera år i rad har vårt systematiska arbete med hälsa gett oss Sveriges friskaste personal. Vi tycker att din hälsa är viktig och erbjuder därför till exempel gratis bad på något av våra badhus. Läs mer om oss på www.torsby.se eller ring oss så berättar vi mer. Tekniska avdelningen ansvarar för bland annat kommunens fastigheter, byggnader, entreprenader, energifrågor, skogsförvaltning, vatten- och avloppsverk, gator/vägar, ledningar, renhållning samt parker. Fastighetsenheten som är en del av tekniska avdelningen förvaltar egna fastigheter. Arbetsområdet sträcker sig från Höljes i norr till strax söder om Torsby tätort. Utöver lokaler för kommunens kärnverksamhet finns det badhus, kulturbyggnader, hyresbostäder, industrilokaler med mera. Kommunen ansvarar även för driften på Torsby Skidtunnel & Sportcenter, den första skidtunneln i Sverige och en av världens längsta. Verksamheten i Sysslebäck omfattar bland annat drift och underhåll av kommunens fastigheter, sommar- och vinterskötsel av det kommunala vägnätet, fastighetsskötsel av Torsby bostäders fastigheter i den norra delen av kommunen samt beredskapsverksamhet i Klarälvdalen. ARBETSUPPGIFTER Torsby kommun i Värmland, tekniska avdelningen, söker en fastighetsskötare med placering i Sysslebäck. Vi söker dig som är serviceinriktad och ansvarsfull. Din uppgift är att tillsammans med övriga medarbetare underhålla och sköta om våra fastigheter så att hyresgäster och andra får en god miljö att bo och verka i. Du arbetar förebyggande, är kostnadsmedveten och har en bra helhetssyn. Du genomför reparationer och underhåll, ser till att akuta fel och brister omedelbart blir åtgärdade samt följer upp entreprenader. Under vinterhalvåret ansvarar du för att snöröjning och halkbekämpning sker på ett föredömligt sätt. Under sommarhalvåret ansvarar du för att grönytor, rabatter samt övriga markområden är välskötta. Du kommer att ingå i Klarälvdalens beredskapsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi tror att du skapat dig kunskap och erfarenheter från snarlika arbeten inom fastighetsbranschen, eller att du arbetar inom närliggande yrken och vill byta yrkesroll. Har du erfarenhet från byggsektorn eller liknande så är detta meriterande. Du har de kunskaper som krävs för enklare reparationer och underhåll av fastigheter och lägenheter. Du är tekniskt kunnig och ser datorn som ett naturligt hjälpmedel i arbetet. Det är viktigt att du är serviceinriktad och tar ansvar för ditt område. Vi utgår från att du är van att använda dator och mobiltelefon i din vardag och kan tillgodogöra dig kommunens IT-verktyg samt att du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort klass B är ett krav. ÖVRIGT Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutad rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Torsby kommun. Torsby kommun samarbetar med Visma Recruit i rekryteringsärenden. Visma Recruit vänder sig till dig som vill arbeta inom den offentliga sektorn. Det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Välkommen med din ansökan (personligt brev, CV/meritförteckning, referenser och löneanspråk) via Visma Recruit! Betyg/intyg lämnar du först efter begäran. Vi har gjort vårt medieval och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag.
Beskrivning Arbetsgivaravdelningen i Karlstads kommun arbetar med att förvalta, styra och utveckla arbetsgivarpolitiken. Detta inkluderar utveckling av villkor, tolkning och tillämpning av arbetsrätt samt utveckling av lönebildning. Avdelningen ansvarar även för verksamhetsutveckling, systemförvaltning, central lönehantering, pensioner och försäkringar samt personalstatistik. Vill du vara med och forma framtidens arbetsgivarpolitik i Karlstad? Arbetsuppgifter Som förhandlare får du möjlighet att driva, leda och utveckla strategiska och operativa processer inom avtal och villkor, lönebildning och närliggande områden. Tolkning och tillämpning av arbetsrätt och avtal är också en del av rollen. Vi söker dig som är en erfaren förhandlare eller skicklig HR-specialist med hög kompetens inom arbetsrätt och avtal samt erfarenhet inom förhandlarområdet. Du har också ett tydligt utvecklingsdriv och förmåga att navigera i komplexa arbetsgivarfrågor. I din roll ingår att säkerställa en samlad riktning, tolkning och tillämpning av Karlstads kommuns arbetsgivarpolitik, arbetsrätt, avtal och övriga arbetsrättsliga regler. Som förhandlare ansvarar du för kvalitetssäkrade processer och rådgivning som uppfyller koncernens arbetsgivarpolitik. Du kommer att ge rådgivning i arbetsrättsliga frågor, förhandla och utveckla processer tillsammans med kollegor och arbetsgrupper inom avdelningen och inom koncernen. Kvalifikationer Vi söker dig med akademisk utbildning inom personalvetenskap, juridik eller annan relevant inriktning. Du har goda kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av att tillämpa arbetsrättsliga regelverk i praktiken – det är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du har gärna erfarenhet av frågor som rör lönebildning, arbetstid eller andra arbetsgivarfrågor inom offentlig sektor. Har du dessutom arbetat med centralt HR-arbete eller strategiskt arbetsgivarstöd ser vi det som positivt. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är trygg, ansvarstagande och har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du är en arbetsgivarrepresentant fullt ut, intresserad av människor och bra på att bygga relationer samt inge förtroende. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen till ett roligt uppdrag där du får bidra till samhällsnytta! Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Din arbetsplats I norra Värmland ligger Hagfors kommun, där vårdcentralen Hagfors/Ekshärad är belägen. Vi har två mottagningar – en i Hagfors, centralt men naturnära, och en i Ekshärad. Tillsammans ansvarar vi för cirka 10 300 listade patienter. Framtidens primärvård kräver flexibilitet och nya arbetssätt. Hos oss pågår ett förändringsarbete med fokus på långsiktighet, kvalitet och god tillgänglighet. Vi ser fram emot att utveckla verksamheten tillsammans med dig som vill tänka nytt, bidra med idéer och vara en del av vår resa mot en mer hållbar, nära vård. Vi söker dig som vill bli en del av vårt engagerade team. Tillsammans skapar vi en trygg och patientsäker vård – mitt i vacker värmländsk natur. Hagfors/Ekshärad är en av fem vårdcentraler i norra Värmland, där samarbete och utveckling står i centrum. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter som distriktsköterska/sjuksköterska ingår bland annat telefonrådgivning och E-tjänster via 1177. Du assisterar läkare, har egen mottagning med patienter och bemannar omväxlande assistansmottagning för patienter som söker akut. Vi arbetar med sköterskeledda mottagningar inom diabetes, hjärtsvikt, demens, astma/kol och hypertoni. Vi arbetar enligt schema där vi vissa dagar är i Hagfors och andra dagar i Ekshärad. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är utbildad distriktssköterska/sjuksköterska. Då det ingår resor i tjänsten krävs B-körkort. För att trivas hos oss tror vi att du är en positiv och serviceinriktad person som trivs med att samarbeta med många olika yrkesgrupper. Du har ett professionellt och trevligt bemötande både gentemot våra patienter och kollegor, och bidrar till en god laganda. Vi värdesätter ansvarskänsla, flexibilitet och en positiv inställning till att aktivt delta i utveckling för vår verksamhet. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Nu söker vi dig som vill ta chansen att prova på att arbeta som fysioterapeut/sjukgymnast inom primärvårdsrehabilitering, ett brett och spännande uppdrag som du utför tillsammans med tre härliga kollegor. Din arbetsplats Vi har vår fina mottagning på vårdcentralen i Forshaga och du samverkar med övriga professioner på vårdcentralen. Vi är en del av primärvårdsrehabilitering södra, som även innefattar arbetsterapi- och fysioterapimottagningar på Kronoparken, Gripen, Kil, Molkom och Skoghall. Vi jobbar för att det ska bli bra för patienterna inom hela enheten och är flexibla och stöttar upp på mottagningar där behov finns. Vi har ett välkomnande och hjälpande klimat, där vi vill att du får en så bra start som möjligt. Du ges möjlighet att påverka din introduktion utifrån dina tidigare erfarenheter och behov. Vi sätter stor stolthet i att bedriva kvalitativ, tillgänglig och god vård. Du som söker tjänsten blir en viktig pusselbit för att upprätthålla detta. Dina arbetsuppgifter Som fysioterapeut hos oss arbetar du för att våra patienter ska uppnå eller bibehålla bästa möjliga funktionsförmåga, ett större oberoende och en god hälsa. Du möter vårdsökande med varierade behov av undersökning, råd och behandling. Vi utför sedvanlig primärvårdsrehabilitering där teamarbete och samarbete med andra aktörer också förekommer. Utöver patientarbetet är du också en viktig del i vårt ständiga förbättringsarbete. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Erfarenhet inom primärvård är meriterande och du får gärna ha vidareutbildning inom något av områdena OMT, MDT, yrsel, psykisk ohälsa eller långvarig smärta. Då det kan ingå resor i tjänsten är B-körkort ett krav. Som person är du självgående och har lätt att ställa om efter ändrade omständigheter. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och ser till hela verksamheten vid beslut och agerande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
IUC Värmland är en utvecklingspartner för små och medelstora industriföretag. Vi arbetar för att stärka företagens konkurrenskraft genom kompetensutveckling, innovation och samverkan. Nu söker vi en verksamhetsansvarig som blir en nyckelperson i att leda, samordna och utveckla vårt arbete. Som verksamhetsansvarig hos oss på IUC Värmland får du en central roll i arbetet med att säkerställa att våra insatser och projekt hänger ihop strategiskt och operativt. Du leder det dagliga arbetet, säkrar kvalitet och resultat, och skapar en tydlig struktur för vårt interna arbete. Rollen innebär nära samarbete med VD och kollegor samt extern kontakt med företag, partners och finansiärer. Vi söker dig som är en initiativtagande person med förmåga att se helheten. Du arbetar strukturerat och tydligt, med god förmåga att prioritera och skapa ordning i verksamheten. Du trivs med att driva förbättringar och utveckla arbetssätt, och du är en trygg och engagerande ledare som skapar delaktighet i teamet och älskar att leda grupper till stordåd. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad för industrin i Värmland, utveckla en nyckelroll och vara en del av ett engagerat team med stort samhällsengagemang. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med spännande projekt och nära samarbete med företag, myndigheter och akademi. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Leda och samordna det dagliga arbetet i teamet Säkerställa struktur, planering och uppföljning i pågående projekt Kvalitetssäkra interna processer och bidra till strategisk utveckling Ansvara för verksamhetsrapportering till VD, styrelse och finansiärer Stärka samverkan inom teamet och med externa partners Bidra till utveckling av nya arbetssätt och verktyg Din bakgrund: Har erfarenhet av operativt ledarskap, teamledning eller verksamhetssamordning Är van att arbeta i projektform, gärna med offentlig finansiering Har stark analytisk och kommunikativ förmåga Trivs med att skapa struktur och leda arbete mot gemensamma mål Har god förståelse för verksamhetsutveckling, gärna inom små och medelstora företag Om IUC Värmland IUC Värmland är en oberoende aktör och ett stort företagskluster i Värmland med bred kunskap om industrins utmaningar, behov och möjligheter. Vi utvecklar och stärker företagen genom vårt engagemang, vår stöttning och vägledning inom flera viktiga och aktuella områden. Det kan handla om ny teknik, kompetensförsörjning, effektivisering, marknadsutveckling, grön omställning och hållbart företagande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i IUC Värmland, som består av de juridiska enheterna IUC Wermland AB och föreningen Stål & Verkstad. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att bidra till verkliga förändringar för en hållbar industri i Värmland. Välkommen med din ansökan!
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Inom funktionen explosiva varor arbetar vi huvudsak med att handlägga olika typer av tillståndsärenden och godkännande kopplat till hantering av explosiva varor och sprängämnesprekursorer och vi följer upp våra tillstånd med tillsyn av hanteringen. Vi tar fram informationsmaterial och föreläser vid utbildningar arrangerade av MSB eller externa arrangörer. Arbetet omfattar även utformning av föreskrifter och vi bistår lokala myndigheter i tillsynsfrågor samt lämnar information och råd till företag och andra intressenter. Området styrs av EU förordningar och EU-direktiv så på enheten förekommer även internationellt arbete, främst på EU-nivå. Arbetet omfattar så väl olycksförebyggande som brottsförebyggande delar, varav det senare har ökat i omfång de senaste åren. Beroende på din erfarenhet och bakgrund kommer du inledningsvis att få fokusera på några delar av arbetet inom funktionen för att succesivt kunna växa in i rollen. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning, med naturvetenskaplig eller teknisk inriktning, eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga, - Några års arbetslivserfarenhet, - B-körkort Det är meriterande om du har: - Varit med och tagit fram föreskrifter eller motsvarande dokument, - kunskap om att utöva tillsyn, - varit med och arbetat med brottsförebyggande arbete kopplat till sprängningar. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Mycket av enhetens arbete består av myndighetsutövning, därför är det viktigt att du är noggrann och tycker om att följa rutiner. Förutom att du trivs med administrativa uppgifter, gillar du även att ge service samt utforma olika typer av skriftligt underlag samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Anställningen är placerad på avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande vid enheten för hantering av explosiva varor. Enheten arbetar med lagstiftning, stöd och utveckling av samhällets förebyggande arbete inom området explosiva varor, både olycksförebyggande och brottsförebyggande. Enheten ansvarar även för uppgifter inom området marknadskontroll. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Suzanne Noreklint. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025.
I sann Gigstep anda är här en riktigt gig-möjlighet för dig med B-körkort och en vilja att resa mellan städer eller slippa betala tåg/flygbiljett när du ska längre sträckor! Låter det för bra för att vara sant? Icke! Som Gigförare för vår kund Flovi kan du antingen tjäna pengar genom att köra transporter som beställts av deras kunder eller att ta en körning som tajmar perfekt när du ska åka till annan ort och skippa tågbiljetten. Kanske kan du bara köra någon gång i veckan? Du kanske älskar att köra bil och vill köra varenda dag? Det bestämmer du själv utifrån Flovis utbud av körningar. Om gigget Flovi är en väletablerad tjänst i Sverige som kopplar ihop förare med transportuppdrag mellan olika städer. Bilarna som körs är beställda av Flovis kunder – ofta handlar det om att flytta en bil från en stad till en annan. I tjänsten kommer du att få körningar utskickad till dig när det är aktuella och där du själv väljer om du vill köra eller inte. Det innebär att du inte själv väljer uppdrag via en plattform, utan blir tilldelad körningar via Gigstep när Flovi har ett behov och du är tillgänglig. Uppdraget passar dig som gillar flexibilitet, frihet och som vill ha möjlighet att påverka dina arbetsdagar – samtidigt som du är öppen för att bli kontaktad med kort varsel när ett behov uppstår. Det här passar dig som: Vill ha ett extraknäck vid sidan av jobb eller studier Reser mellan städer och gärna kombinerar nytta med nöje Söker ett uppdrag där du har viss flexibilitet men också är redo att hoppa in vid behov Har ett serviceinriktat sätt och gillar att ta ansvar Krav för att kunna köra: B-körkort för manuell växellåda Minst ett (1) års körvana Tillgång till smartphone Kommunicera flytande på svenska och engelska Kör trafiksäkert och har ett gott bemötande Godkänd bakgrundskontroll (belastningsregister) Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!
Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Vill du tillsammans med oss arbeta långsiktigt, hållbart, strategiskt med värdeskapande verksamhetsnytta samtidigt som du har hjärtat på rätta stället? Då har vi tjänsten för dig! Beskrivning Som HR-chef är du en nyckelperson i kommunens ledning och styrning. Du är direkt underställd kommunchefen och ingår i kommunkoncernens ledningsgrupp, där du förväntas bidra aktivt till kommunens utveckling. Tjänsten är placerad i kommunhuset i Munkfors. Du har ansvar för enheten för intern service och medborgartjänster med ansvar för cirka nio kompetenta och engagerade medarbetare inom stödfunktionerna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med ansvar för att driva, utveckla och leda kommunens HR-processer. Du kombinerar strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området. Det innebär bland annat arbete med lönebildning, rehabilitering, rekrytering, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö. Som HR-chef har du också tillgång till goda möjligheter till kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte genom våra nätverk. Arbetsuppgifter Du leder och utvecklar verksamheten utifrån gällande lagstiftning, avtal, överenskommelse och riktlinjer. Du driver ett systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete, följer upp ekonomi och optimerar resurser. Du bygger goda relationer med medarbetare, fackliga parter, invånare och myndigheter. Du säkerställer en hållbar arbetsmiljö och utvecklar, coachar och rekryterar medarbetare. I den här rollen krävs också att du har förmågan att se helheten, kan tänka strategiskt och långsiktigt, samt att du har mål och resultat i fokus i såväl din planering som i ditt agerande. Som chef skapar du motivation, engagemang och delaktighet, och du tydliggör mål och förväntningar för ditt team. Vi vill se dig inspirera och leda så att vi når våra verksamhetsmål. I ditt ledarskap utmanar du dig själv och dina medarbetare på ett sätt som skapar ett klimat av nyfikenhet och lust att lyckas och trivas i kommunkoncernen. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap eller motsvarande område. Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt inom HR och en god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och har god förmåga att kommunicera och se helheten. Du är van vid att arbeta med kompetensutveckling, digitalisering, fackliga förhandlingar, rekrytering och frågor kopplade till ledarskap, medarbetarskap och arbetsmiljö. Du har även god kännedom om lönebildning och ekonomiska samband inom HR och har arbetslivserfarenhet på liknande nivå, inklusive ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet som chef inom kommunal sektor med förståelse för balansen mellan strategiskt HR-arbete och operativt HR-arbete. Vi söker en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom sitt närvarande ledarskap. Social kompetens, intresse för människor och ett coachande förhållningssätt ser vi som en självklarhet. Du agerar förebild, visar tillit och arbetar med helhetsperspektiv. Du är trygg och stabil, behåller lugn och gott humör även under press och har en lösningsorienterad inställning. Vi ser att du är analytisk, noggrann, flexibel och självständig, samtidigt som du trivs med att samarbeta och bidra till en inkluderande arbetskultur. Du har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Förutom erfarenhet och utbildning är det viktigt vem du är som person. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper kopplade till kompetenserna vi söker. B-körkort är ett krav. Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ett viktigt uppdrag där du får bidra till samhällsnyttan, med nära ledarskap och snabba beslutsvägar. Som enhetschef och del av kommunens ledningsgrupp får du en nyckelroll i ett utvecklingsfokuserat team. Vi erbjuder kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjligheter till kompetensutveckling. Vi är övertygade om att vi är bättre tillsammans. Hos oss finns en arbetsmiljö som präglas av engagemang, delaktighet och handlingsutrymme. Att arbeta i Munkfors kommun innebär att arbeta nära verksamheterna och göra skillnad, en möjlighet att vara med och bidra till ett samhälle där vi tar hand om varandra. Du blir en del av den gemenskap och riktning som präglar arbetet i Munkfors. Vi ser människor som vår främsta resurs och eftersträvar ett arbetsklimat som bygger på öppenhet, tillit och dialog. Du blir en viktig spelare i lag Munkfors kommun. Vi vill framåt och välkomnar dig i laget! Ta chansen att bidra till Munkfors kommuns utveckling och skapa värde för våra medborgare. Kommunledningskontoret som arbetsplats På kommunledningskontoret arbetar vi med att driva de strategiska och övergripande frågorna som formar framtiden för Munkfors kommun. Tillsammans med våra engagerade medarbetare jobbar vi ständigt för att förbättra villkoren och förutsättningarna för alla som bor, lever och verkar här. Genom kontinuerlig omvärldsbevakning och uppdatering är vi alltid redo att möta framtidens utmaningar. Vårt kontor fungerar som en central länk mellan förtroendevalda politiker och kommunens olika verksamheter. Vi ansvarar för ekonomi, HR, näringsliv, turism, kultur, kommunikation och IT. Här finns även tekniska enheten som ser till att invånarna har rent vatten, fungerande avfallshantering, välskötta fastigheter, lekplatser och gator.
Om jobbet: Kunden som söker är en kvinna 58år gammal bosatt i Gunnarskog. Hon bor i hus på landet så dina arbetsuppgifter utöver assistans i samtliga vardagliga situationer blir även hushållsarbete samt trädgårdsarbete. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och du arbetar för att kund ska bibehålla sina funktioner och kunna leva ett liv som alla andra utifrån sin egen vilja samt förutsättningar. Kvinnan för sin egen talan så det är av stor vikt att du är lyhörd, intresserad samt positiv till ditt arbete. Dina arbetsuppgifter innebär: förflyttningar personlig hygien matlagning vardagsaktiviteter etc. Djur finns i hemmet och promenader ingår i arbetet. Du som söker ska vara: Ansvarsfull och känna dig trygg i din yrkesroll. Ha "ryggrad" att stå upp för kund samt en egen viljan att assistera utifrån kundens självbestämmande. Du ska ha lätt för att kommunicera och jobba för ett positivt arbetsklimat inom assistansen. Du kommer få introduktion av kund samt van assistent för att du ska känna dig trygg att gå i tjänst på avtalade tider. Din arbetsgivare blir Din personliga assistans. Vi tillämpar individuell lönesättning enligt vårt kollektivavtal med Kommunal och erbjuder anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsförmåner.
Välj ett jobb för att visa detaljer