Financial Tender & Project Controller
Jobbusters AB
Controller

Din nya roll  Vi söker nu en senior Financial Tender & Project Controller för ett föräldravikariat till vår kund i Västerås. Rollen innebär ett nära samarbete med både affärs- och marknadsorganisationen och omfattar ansvar för finansiell uppföljning av större projekt, anbud och verksamhetsstöd i en internationell tekniktung miljö. I rollen som Financial Tender & Project Controller kommer du att ansvara för att leverera kvalificerat finansiellt stöd till marknads- och försäljningsorganisationen. Du kommer att arbeta med analys av affärs- och projektresultat, förbättringsarbete och driva insatser för att optimera kostnadsstruktur, lönsamhet och kassaflöde. Du ansvarar för att säkerställa hög kvalitet i finansiella data och beslutsunderlag, samt driver proaktivt åtgärder och rekommendationer till ledningen. Rollen innebär även att samordna och kvalitetssäkra rapportering, budget- och prognosprocesser i nära dialog med affärs- och projektorganisationen. Exempel på arbetsuppgifter: Aktivt finansiellt stöd i anbuds- och projektprocesser. Analys av affärsresultat och identifiering av förbättringsåtgärder. Delta i och stötta marknads- och försäljningsstrategier för att säkerställa lönsam tillväxt. Koordinera och kvalitetssäkra rapportering och finansiella data enligt satta tidsramar. Arbeta med cashflow-optimering och uppföljning av Net Working Capital. Säkerställa efterlevnad av interna riktlinjer och externa rapporteringskrav. Coacha och stötta kollegor inom finansfunktionen. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Mellan 5-10 års erfarenhet av Business Control, rapportering och månadsbokslut. Akademisk examen inom relevant ämnesområde. Tidigare erfarenhet av SAP. Avancerade Excel-kunskaper. Stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska i tal och skrift. Vem är du? Vi söker dig som är självgående och samarbetsvillig. Du har lätt för att identifiera mönster och trender i siffror och omsätta dessa i tydliga slutsatser och affärsmässiga rekommendationer. Du arbetar proaktivt och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med hög kvalitet. I din kommunikation är du tydlig och pedagogisk, och du bygger förtroende i samarbete med olika delar av organisationen. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-07-07 eller enligt överenskommelse. Slut: 2025-06-30 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Drogtest måste genomföras och godkännas innan uppdragstart.  I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart och flexibelt. De hjälper i sin tur kunder inom energi- och industrisektorn med innovativa lösningar och tjänster över hela världen.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Financial Tender & Project Controlling Specialist till Västerås

SJR söker nu en erfaren controller till rollen som Financial Tender & Project Controlling Controller Specialist Professional för ett konsultuppdrag hos vår globala kund i Västerås. Uppdraget startar den 7 juli 2025 och pågår till och med den 30 juni 2026, med möjlighet till förlängning. Detta är ett heltidsuppdrag på plats (onsite) och syftar till att täcka upp för en föräldraledighet. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult med månadslön samt tjänstepension enligt kollektivavtal. Om tjänsten I denna roll kommer du att agera affärspartner med ansvar för finansiella och kommersiella frågor inom pågående projekt. Du ansvarar för att aktivt driva projekten mot lönsamhet och kvalitet, och du kommer att hantera ett eller flera projekt samtidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med marknad och försäljning, där du stödjer verksamheten i att uppnå sina mål genom analys, uppföljning, förbättringsarbete och kostnadskontroll. Du arbetar också aktivt med kassaflödesoptimering och säkerställer hög kvalitet i finansiell rapportering och data. Ansvarsområden - Finansiellt stöd till marknad och försäljning samt förbättringsarbete kopplat till affärsmål, intäkter och kostnader. - Stöd till lokala marknads- och försäljningschefer i kund- och marknadsstrategier. - Koordinering med affärsområden, divisioner och supportfunktioner för att säkerställa tillförlitlig finansiell information. - Uppföljning och analys av affärsresultat samt förslag på åtgärder för att stärka verksamheten. - Ansvar för kassaflödesanalys, kapitaloptimering och att säkerställa god intern kontroll. - Efterlevnad av interna och externa finansiella regelverk och riktlinjer. Lämplig bakgrund För att vara aktuell för uppdraget ser vi att du har: - Mellan 5 och 10 års erfarenhet av Business Control, rapportering och månadsbokslut. -Kandidatexamen inom ekonomi eller liknande. - Tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP. - Avancerade kunskaper i Excel. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. - Erfarenhet av att arbeta självständigt i komplexa miljöer. - Förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt inom organisationen. Personliga egenskaper Vi tror att du är självgående, analytisk och lösningsorienterad med en god förståelse för affären. Du trivs med att ta ansvar och har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt. Din kommunikativa förmåga är stark, och du samarbetar gärna med olika intressenter i organisationen. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-06. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-10-2.png

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Group Financial Controller at Oatly
Oatly AB
Controller

WHY OATLY? Across the world people’s consumption habits and diets are evolving to be more plant-based. Enter Oatly, the #1 oat based dairy alternative producer in the world with products spanning multiple categories. We’re determined on being part of the discussion on the long-term future of the food and beverage industry. To keep this movement going, we need more brilliant minds to come work with us to keep the momentum going and the Oatly flowing. Our sole purpose as a company is to make it easy for people to turn what they eat and drink into personal moments of healthy joy without recklessly taxing the planet’s resources in the process. Sustainability, nutritional health and trust are at the heart of what we do. We are building a culture that constantly upgrades each other so we can upgrade the planet. This is a company that shows great respect and a fearless approach to make positive change. Does this feel exciting? Well, this is where you come in. WHAT WE NEED YOU TO DO The purpose of this role will be that you'll ensure strong accounting and reporting throughout the group and the role will be analytical and varied. Here’s the main elements of the role... Group accounting and consolidation in the financial consolidation system AARO IFRS accounting, including lease reporting Support the external audit process Training and support for the Regional Finance departments. Quarterly and yearly reporting to the U.S Securities and Exchange commission (SEC) SOX – internal controls, documentation, and reporting But, you know. These are just the things we can think of right now! This might be the job today, but tomorrow brings more change, so being light on your feet and willing to embrace the unknown is a verrrrrry big help. In this role, you will report into our Senior Manager Group Accounting and the location for this role is placed at our head office in Malmö. This next section is also for all the bullet point lovers out there: WHAT WE NEED YOU TO BRING TO THE TABLEBesides being improvement driven, able to work in a structured way and have strong analytical skills, we believe that you are a person with great communication skills who enjoys building strong relationships. We are looking for you who have at least 4 years of work experience within Finance, including areas as accounting, financial controlling and/or audit. Other key competencies & experiences: Master’s or bachelor’s degree in finance/accounting or similar IFRS knowledge Experience from audit firm or from group accounting in a large international company AARO consolidation system experience Strong analytical skills and a drive for improvement Experience in SOX Interest in local and international accounting standards Strong knowledge of Excel Fluent in Swedish and English, both written and verbal WHO WE NEED YOU TO BE To be the perfect fit for Oatly, we believe you have a thirst for knowledge and are a result-driven person with high integrity. You thrive with a hands-on approach, even in times of rapid change. Your social competence allows you to work effectively both independently and collaboratively. You are highly collaborative and understand that our success as a company depends on our ability to work together to find innovative solutions. You also have problem-solving skills that is essential for identifying root causes and implementing effective solutions. Finally,we hope that you share our values and have a great interest to carry out our mission in order to make the world a little bit better. Another bulleted list felt redundant, so we made this page talking about all the benefits we offer to sweeten the deal of working with us before you apply – if you're curious, check out this fancy page right here! YOUR APPLICATION Phew! Well done if you’ve got this far. We’re glad we’ve still got your attention because we’ve got one last super important point to make. As you can probably tell, we’re a norm-breaking company. For us, diversity and differences are an obvious asset. We know that amazing candidates can sometimes be put off applying for a job unless they can tick every box, and that makes us really sad. So please trust your gut and pop in your application if it’s feeling right. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun! Last day of application: 16 of August. We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone! THE OATLY WAY Oatly is a company built on the idea of change. Our mission is to make it easy for people to eat better and live healthier lives without recklessly taxing the planet’s resources. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore, and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America, and Asia. Love Oatly XOXO #LI-TA1

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Business Controller till Siemens i Finspång

Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Business Controller för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Business Controller kommer du att spela en central roll i att analysera verksamhetens ekonomiska resultat och bidra till beslutsunderlag för både lokal och global ledning. Du arbetar med stort eget ansvar samtidigt som du är en aktiv del i det internationella nätverket för Business Controlling inom Gas Services. Du förväntas vara på plats i Finspång minst 50% av arbetstiden. Exempel på arbetsuppgifter: - Analys av affärsresultat och prestationer - Säkerställa korrekt, transparent och konsekvent finansiell rapportering - Delta i och samordna prognos- och budgetprocesser - Administrera och underhålla rapporteringssystem - Utföra månadsbokslutsaktiviteter - Ta fram finansiella presentationer för ledning - Koordinera och stämma av finansiella siffror med globala team Din profil Vi söker dig som har ett genuint intresse för controlling och vill arbeta nära verksamheten. Du är analytisk, strukturerad och kommunikativ – en lagspelare som också trivs med självständigt ansvar. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna men har också ett strategiskt perspektiv på siffror och resultat. Kvalifikationer Krav: - Högskole- eller civilingenjörsexamen inom ekonomi, finans eller motsvarande - Några års erfarenhet inom ekonomi eller controlling - Mycket goda kunskaper i Excel, PowerPoint och gärna BI-verktyg - Flytande engelska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet från internationell organisation - Förståelse för finansiella rapporteringssystem - Interkulturell erfarenhet Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Petra Meyer Gardelin076-778 15 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Avdelningschef ekonomi och kundtjänst
Österlen VA AB
Controller

Är du en strukturerad och modig ledare som vill vara med och driva ett ungt bolag som arbetar med världens viktigaste naturresurs? Vi söker dig med ett starkt intresse för ekonomi och verksamhetsstyrning – och med en passion för att skapa en kundtjänst i världsklass. Om du dessutom, liksom vi, ser vatten och miljö som centrala samhällsfrågor, är det en bonus. Österlen VA är ett innovativt VA-bolag med starkt fokus på teknik, hållbarhet och miljö. Vi är engagerade i forskning kring nya tekniker för framtidens vatten- och avloppshantering. Hos oss får du ett omväxlande uppdrag i en utvecklingsinriktad miljö där lärande, samverkan, engagemang och nyfikenhet värderas högt. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef och ekonomichef ingår du i bolagets ledningsgrupp och ansvarar för finansiell planering, uppföljning och analys. Du driver budget- och prognosarbete samt utvecklar nyckeltal, beslutsstöd och ekonomiska modeller. I rollen ingår även rapportering till styrelsen och våra två ägarkommuner: Simrishamn och Tomelilla. Du har också helhetsansvar för kundtjänst, där du leder ett team på cirka fem medarbetare. Med din analytiska förmåga och känsla för struktur driver du utveckling och digitalisering av arbetssätt och kundflöden. Tillsammans med ditt team skapar du ett modernt, effektivt och serviceinriktat stöd till våra kunder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Erfarenhet av ledarskap och förändringsledning • Tidigare ansvar för ekonomi, budget och uppföljning • Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av VA-frågor eller offentlig verksamhet är meriterande • Erfarenhet av arbete med VA-taxa är ett plus Vi tror att du är en ledare som: • Tänker helhet och verkar för god samverkan i hela organisationen • Skapar trygghet genom tydlig kommunikation, omtanke och ansvarstagande • Arbetar långsiktigt och vägleder andra i gemensamma arbetssätt • Är prestigelös, nyfiken och modig och ser lärande som en naturlig del av utvecklingen ÖVRIGT Vi har i denna rekrytering redan bestämt oss för vilka kanaler vi vill använda vilket innebär att vi avböjer ytterligare direktkontakt med rekryterings- och bemanningsföretag och försäljare.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Ekonomikonsulter till Siemens Energy i Finspång
Experis AB
Controller

Vill du arbeta med analys, prognoser och ekonomistyrning i ett teknikföretag i framkant? Just nu söker vi på Jefferson Wells flera ekonomikonsulter till Siemens Energy i Finspång. Här får du chansen att ta plats i en internationell miljö med stort ansvar, där du blir en viktig del i arbetet med att utveckla framtidens energilösningar. Du blir anställd av Jefferson Wells och arbetar som konsult på plats hos Siemens Energy - ett världsledande företag inom energiteknik med stark framtidsagenda. Om rollerna Beroende på din profil och erfarenhet finns flera olika uppdrag att erbjuda inom controllingområdet. I några roller arbetar du nära affären med analys, rapportering och forecast. I andra har du ett större fokus på bokslutsarbete, KPI:er, budget och ekonomiska processer. Gemensamt för alla uppdrag är att du får ett brett ansvar och en viktig roll i ett kunnigt och engagerat team. Exempel på arbetsuppgifter: * Budget- och prognosarbete samt uppföljning av ekonomiskt utfall * Bokslutsarbete och månadsrapportering * Analys av affärsresultat, KPI:er och nyckeltal * Stöd till ledning och verksamhet genom presentationsmaterial och beslutsunderlag * Systemadministration och rapportstruktur * Bidra till förbättringsprojekt och digitalisering av ekonomifunktionens arbetssätt * Samarbete både lokalt och globalt inom Siemens Energy Vi söker dig som har: * Akademisk examen inom ekonomi, industriell ekonomi eller motsvarande * Flera års erfarenhet inom controlling, redovisning eller ekonomistyrning * Goda kunskaper i Excel - gärna även erfarenhet av SAP och BI-verktyg * En analytisk, strukturerad och lösningsorienterad personlighet * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt * Förmåga att arbeta både självständigt och i team Om Siemens Energy i Finspång Här arbetar du i ett företag som kombinerar avancerad teknik med hållbar utveckling. I Finspång möts global verksamhet och lokal kompetens - i ett team med stark sammanhållning, positiv inställning och högt tempo. Vad Jefferson Wells erbjuder dig Som konsult hos Jefferson Wells får du: * En trygg anställning med kollektivavtal och förmåner * Tillgång till kompetensutveckling och nätverk * Stöd från en engagerad konsultchef som följer dig under hela uppdraget Ansök idag! Skicka in din ansökan redan nu - urval sker löpande. I din ansökan får du gärna beskriva vilken typ av ekonomiprofil du är, så matchar vi dig med rätt uppdrag.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Affärscontroller till investeringsprojekt – konsultuppdrag

Vill du ta en nyckelroll i att stödja ledning och projektorganisation med ekonomiska analyser och uppföljning i en verksamhet med stor samhällspåverkan? Nu söker vi en erfaren affärscontroller till ett spännande konsultuppdrag hos en av våra kunder i Stockholm. Din roll Som affärscontroller kommer du att arbeta nära chefer och projektledare inom projektutveckling och bidra till god ekonomistyrning i bolagets investeringsprojekt – både inom nyproduktion och ombyggnation. Du kommer att fungera som ett ekonomiskt bollplank, sammanställa beslutsunderlag och säkerställa finansiell uppföljning genom hela projektens livscykel. Ditt ansvar Ansvara för budget, prognos, riskanalys och slutkostnadsbedömning i investeringsprojekt Ge stöd till projektorganisationen i kalkyler, affärsbedömningar och ekonomiska beslut Följa upp och rapportera projektportföljens ekonomiska status, inklusive nyckeltal och likviditetsplaner Ta fram finansiella planer, månadsrapportering och ekonomiska analyser Arbeta nära såväl projekt- som ekonomiavdelning för att säkerställa affärsmässighet och lönsamhet Förvalta nuvarande struktur tills en ordinarie ersättare är på plats och säkerställa god överlämning Kvalifikationer Akademisk examen inom ekonomi, industriell ekonomi eller motsvarande Minst 5 års erfarenhet som affärscontroller, projektcontroller eller liknande roll, gärna inom bygg- eller fastighetsbranschen Dokumenterad erfarenhet av budget- och prognosarbete, investeringskalkyler samt risk- och nyckeltalsanalyser Stark Excel-kompetens och mycket god systemvana Svenska i tal och skrift är ett krav Meriterande erfarenheter Erfarenhet av Qlik, Hypergene och Agresso Bakgrund inom fastighetsekonomi, investeringsanalys eller utveckling av ekonomistyrningsmodeller Erfarenhet av att ta fram långsiktiga finansiella planer och beslutsunderlag Placering Uppdraget är baserat i Stockholm, med huvudsaklig placering i Hammarby Sjöstad.  Möjlighet till distansarbete 1–2 dagar i veckan beroende på arbetsuppgifter. Tidplan och omfattning Start: 11 augusti 2025 Omfattning: 100% Uppdragstid: Inledningsvis 1 år med möjlighet till förlängning upp till totalt 2 år Är du en analytisk och affärsmässig person som vill bidra till stark ekonomisk styrning i stora projekt? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig! Skicka in din ansökan eller kontakta oss för mer information. Transparens och ansvarsfull AI-användning På Edge of Talent strävar vi efter att arbeta effektivt och professionellt. Vi använder därför ibland AI-baserade verktyg som stöd i vår administration, exempelvis för att strukturera och sammanfatta information. Vi vill dock vara tydliga med att AI aldrig fattar beslut åt oss. Alla beslut om vilka kandidater som går vidare i våra processer fattas av en människa som noggrant utvärderar varje kandidat utifrån kompetenskriterier och hur dessa matchar kundens kravspecifikation för rollen. Vår ambition är att säkerställa en rättvis och transparent rekryteringsprocess där alla kandidater bedöms utifrån sina faktiska meriter och erfarenheter.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Business Control Manager till GEODIS
Mpya Finance AB
Controller

Har du erfarenhet av business controlling och ett genuint intresse för ledarskap och affärsutveckling? Nu söker vi en Business Control Manager som vill leda vårt svenska Business Control-team! Vi erbjuder en dynamisk roll i ett stort internationellt företag som ständigt är i rörelse. Här får du en nyckelroll i att driva utvecklingen inom Business Control och vår ekonomifunktion, tillsammans med medarbetare och ledarkollegor inom Finance. I denna roll får du möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt – samtidigt som du bygger ett brett nätverk inom organisationen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. GEODIS erbjuder möjlighet till hybridarbete enligt vår policy, frukost varje vecka, lunchsubvention, bra gemenskap och teamkänsla och mycket mer. Välkommen till vårt härliga team! Om rollen Som Business Control Manager ansvarar du för Business Control-teamet i Sverige och är även processägare för Skandinavien. Du och ditt team stöttar chefer och specialister i hela verksamheten i finansiella beslut, följer upp affärsprestationer och säkerställer hög kvalitet i rapporteringen (volymer, bruttomarginal, omsättning etc.). Rollen innefattar även affärsplanering, budget och prognoser i nära samarbete med redovisningsteamet. Business Control-teamet är en del av vår skandinaviska ekonomiavdelning. Du arbetar i en matrisorganisation, i en internationell miljö, med nära samarbete med Sveriges ledningsgrupp. Placering är på vårt huvudkontor i centrala Göteborg, och du rapporterar till Scandinavian Finance Director Nina Flagg. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Personalansvar för ett team på tre medarbetare inom Business Control Inspirera och utveckla ditt team Leda budgetprocessen Ansvara för månadsrapportering kopplad till Business Control Följa upp affärsresultat i Sverige Affärsplanering och prognosarbete Ansvara för intern kontroll Ingå i ledningsgruppen för Finance Implementera och följa upp processer, riktlinjer och rutiner Vara en ambassadör för GEODIS och våra värderingar Vem är du? Vi söker dig som har flerårig operativ erfarenhet som Business Controller med en passion för controlling, människor och utveckling. I bagaget har du utbildning inom ekonomi, t.ex. civilekonom samt avancerade kunskaper i Excel och gediget intresse för IT-system och datadrivet arbete. Vi arbetar i Power BI, SAP S/4 HANA. Vidare har du goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet från logistikbranschen samt tidigare ledarroll. Som ledare främjar du laganda, samarbete och engagemang. Du behöver därmed vara tydlig i din kommunikation, involverar dina medarbetare i att sätta mål och följer upp regelbundet. Du har lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete, levererar med hög kvalitet och trivs i en miljö där mycket händer. Du är nyfiken, flexibel och hittar gärna nya vägar framåt. Vi söker dig med andra ord dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Engagemang, Innovation, Tillit, Solidaritet och Passion. Hur ansöker jag? I den här rekryteringen samarbetar GEODIS med MPYA Finance. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson 0709 – 31 87 69 eller Anette Zantelid 0732 – 03 67 77. Du ansöker via www.mpyafinance.se. Intervjuer sker löpande.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Business Unit Controller - Forsmarks Kraftgrupp
Vattenfall AB
Controller

Om rollen Vill du kombinera affärsanalys med operativ verksamhet och samhällsnytta? Vi söker en trygg Business Unit Controller som vill hålla ihop, stötta och driva arbetet framåt – i en verksamhetsnära roll med fokus på Forsmarks fossilfria elproduktion. Nu har du möjlighet att göra det på Forsmarks kraftgrupp AB där vi tillsammans arbetar för en fossilfri framtid. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet. Låter det intressant? Nu söker vi en Business Unit Controller till ekonomienheten på Forsmarks Kraftgrupp. Enhetsbeskrivning Enheten ekonomi ingår i avdelningen Affärsstöd tillsammans med inköp, administration och IT. Ekonomienheten genomför företagsövergripande samt avdelningsvis controlling och är sammanhållande för Forsmarks ekonomiska processer, affärsplan, verksamhetsrapportering, affärsrisker och försäkringsfrågor. Arbetsbeskrivning För denna roll har du en viktig sammanhållande funktion där du både stöttar och driver utveckling med en nära anknytning till Forsmarks operativa verksamhet. Du arbetar nära ekonomichefen och har ett brett kontaktnät – både internt och externt – med revisorer, myndigheter och andra samarbetspartners. Din vardag består till stor del av att: Driva utveckling och agera stöd i utvecklingen av ekonomiska processer och vår interna kontroll Ta fram underlag och stötta i specifika frågor i månads- och årsbokslut Ha en samordnande roll i myndighets- och revisorskontakter, inklusive ansvar för att ta fram korrekta underlag Samordna och säkerställa att teamets styrande dokument och ledningssystem är aktuella och väl förankrade Agera bollplank till ekonomichefen i olika strategiska och operativa frågor Rollen passar dig som ser värdet i att förvalta och förfina processer – du trivs med att jobba långsiktigt och har tålamod att driva förbättring över tid. Kravspecifikation Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som Business Unit Controller ser vi att du har förmågan att tänka strategiskt och analytiskt. Du har lätt för att lyfta blicken, identifiera mönster och förstå grundorsaker till utmaningar – snarare än att fastna vid symptomen. Din analysförmåga bidrar till att skapa långsiktiga förbättringar och hållbara lösningar. Samarbetsförmåga är en annan viktig del i din personlighet. Du är en lagspelare som trivs i samarbete med kollegor både inom teamet och över enhetsgränser. Du delar med dig av din kompetens, lyssnar in andras perspektiv och bidrar till en positiv och lösningsfokuserad arbetsmiljö. Vi tror också att du har en naturlig uthållighet i det du tar dig an. Du står stadigt även när du möter motgångar och har en trygghet i din yrkesroll som gör att du vågar driva frågor, följa upp, och kräva den information du behöver. Du är inte rädd för att utmana nuläget – men gör det med respekt, tydlighet och långsiktighet. Vi ser att du har: En akademisk examen med inriktning ekonomi, alternativt likvärdig utbildning Relevant arbetslivserfarenhet, gärna från industritekniskt verksamhet, vilket har givit dig en god förståelse för arbetets karaktär.[SL1] Goda datakunskaper och vana att arbeta i Office-paketet samt affärssystem (Forsmark använder SAP) Utrycker dig väl på svenska både i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef Sandra Wennberg tfn 073-802 49 74 Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Summer Lovlinger tfn 070-194 56 64 Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Hans Lindqvist, Ledarna – Martin Hägglund, SEKO – Leo Lehtinen, Unionen – Mia Friberg. Samtliga nås på telefon 0173-81 000. Placeringsort: Forsmark Välkommen med din ansökan senast den 1 juli, 2025. Vi ser fram emot just din ansökan så tveka inte - sök redan i dag! Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbete tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/jobs Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Företagsbeskrivning Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Läs gärna mer om Forsmark på vår https://karnkraft.vattenfall.se/forsmark

12 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Interim Business controller

Interim Business controller till investeringsprojekt inom nyproduktion och ombyggnation Om uppdraget Soros Consulting söker en kvalificerad Business controller för ett interimuppdrag hos en av våra kunder inom fastighetssektorn. Uppdraget sker under tiden för en ersättningsrekrytering och innebär ansvar för ekonomistyrning av investeringsprojekt inom nyproduktion och ombyggnation. Affärscontrollern har en nyckelroll i att stödja ledning, chefer och projektorganisationen med analyser, beslutsunderlag och uppföljning. Målet är att skapa kontroll, affärsmässighet och långsiktig lönsamhet. Ansvarsområden I rollen arbetar du nära chefer och projektledare inom projektutveckling, samt i samarbete med ekonomiavdelningen och controllerenheten. Arbetsuppgifter inkluderar: Ekonomisk styrning av ny- och ombyggnadsprojekt: budget, prognos, uppföljning, riskanalys och slutkostnadsbedömningar. Ekonomiskt stöd till projektorganisationen genom hela projektets livscykel. Sammanställning och uppföljning av projektportföljens ekonomiska status, inklusive likviditetsplaner, driftnettopåverkan och nyckeltal. Ansvar för finansiella planer, månadsrapportering och ekonomiska analyser. Medverkan i utveckling av arbetssätt och systemstöd inom ekonomistyrning. Mål med uppdraget Säkerställa kontinuitet i rollen tills en ordinarie ersättare är på plats, samt möjliggöra en strukturerad överlämning. Kravprofil Utbildning och erfarenhet: Akademisk examen inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller civilingenjör inom industriell ekonomi. Minst 5 års erfarenhet som businesscontroller, projektcontroller eller motsvarande. Erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen är meriterande. Dokumenterad erfarenhet av budget- och prognosarbete, riskanalys samt investeringskalkyler och finansiella planer. Stark kompetens inom Excel. Mycket god systemvana – erfarenhet av Qlik, Hypergene och Agresso är meriterande. Erfarenhet av utveckling av ekonomistyrning, systemstöd och arbetssätt är ett plus. Personliga egenskaper: Analytisk med god förmåga att se både helhet och detaljer Affärsmässig, lösningsorienterad och proaktiv God kommunikationsförmåga och samarbetsvilja Förmåga att arbeta både operativt och strategiskt Engagerad, strukturerad och kvalitetsmedveten Språkkrav Mycket god svenska i tal och skrift. Omfattning och plats Omfattning: 100 % Placering: Primärt Hammarby Sjöstad, med inslag av arbete på kontoren i Farsta, Rinkeby och Södermalm Möjlighet till distansarbete: 1–2 dagar/vecka beroende på arbetsuppgifter Uppdragslängd: Initial period under rekryteringsprocessen, med möjlighet till förlängning upp till totalt 2 år Ansökan Välkommen att kontakta Soros Consulting för mer information eller skicka in din intresseanmälan. Urval sker löpande.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025