Parcel Transformation Business Partner, Stockholm

Om du är en analytisk person som med lätthet både navigerar i en resultat- och balansräkning, faciliterar ledningsgruppsmöten och tar fram välgrundade beslutsunderlag eller business cases – då kan du vara personen vi söker! Inom Transformationteamet jobbar vi dagligen med en av Sveriges största transformationer och letar efter dig som vill vara med i detta viktiga förändringsarbete. Vi ser fram emot din ansökan! Du & vi & jobbet Du kommer att tillhöra vår Finansavdelning och teamet som arbetar med Transformation. Vi är totalt ca 35 personer på Finans Sverige som arbetar med våra tre affärsområden: Paket, Logistik och Brev. Du kommer att fokusera primärt på att stötta Paket-organisationen i deras transformationsarbete. Paket-marknaden befinner sig i snabb tillväxt och PostNords transformationsarbete syftar till att kostnadseffektivt positionera oss som marknadsledare. Placeringsort är Solna i Stockholm med möjlighet att jobba på distans några dagar i veckan.  Vad du kommer att göra Som Transformation Specialist får du en viktig roll Transformationsteamet på PostNord Sverige. Tillsammans med teamet stöttar du verksamheten i arbetet med att definiera, följa upp och kommunicera kring vår transformation. Ditt främsta fokus ligger på affärsområde Paket, du jobbar nära hela affärsområdesledningsgruppen och stöttar dem specifikt med analys och uppföljning. Du rapporterar till CTO men har ett mycket nära samarbete med Affärsområdeschefen för Paket. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från roller som inneburit stort ansvar för tyngre analysarbete som t ex. Chefscontroller, senior controller eller Management Consulting. Exempel på arbetsuppgifter: - Du arbetar dagligen med att säkra progress för hela PostNord Sveriges transformation och fokuserar extra på det arbete som bedrivs inom Affärsområde Paket - Du gör löpande analys av affärsresultat för Affärsområde Paket i nära samarbete med affärsområdets business controllers - Du gör löpande analys av affärsområde Pakets nyckeltal: behovs-, utfalls- och avvikelseanalys - Du stöttar affärsområdesledningen i arbetet med att sätta de viktigaste aktiviteterna för affärsområdet, på både kort och lång sikt - Du tar ofta rollen som en ”spindel i nätet” och agerar gärna bollplank till chefer i beslutsfattande kring frågeställningar inom strategi och transformation - Du identifiera regelbundet kritiska frågeställningar för affärsområde Paket och driver igenom den analys som krävs för att ta fram ett beslutsunderlag och rekommendation om väg framåt - Du genomför riskanalyser och presenterar dessa för ledningen för att stödja beslutsfattande - Du hjälper verksamheten att bearbeta och kvalificera nya ideér genom att facilitera arbetet med att gå från idé till beslutat projekt - Du ansvarar för att aktivt arbeta med att kommunicera kring PostNords Sveriges transformation i hela organisationen. Du agerar förändringsledare för transformationen i stort genom att inspirera och motivera dina kollegor i vårt gemensamma transformationsarbete  Vem du är - Samarbetsorienterad: Du samarbetar väl och har lätt för att bygga förtroende och goda relationer. - Kommunikativ: Du tillgängliggör komplex information på ett lättförståeligt sätt och kan självständigt ta fram presentationer och presentera inför olika seniora målgrupper och ledningsgrupper  - Förändringsorienterad: Du är driven, tycker om förändring och tar initiativ till förbättring. Du har också förmågan att skapa motivation och engagemang hos andra i förändringsfrågor. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig  - Relevant akademisk examen från universitet/högskola inriktning mot Ekonomi, Industriell ekonomi eller motsvarande. - Minst 5 års erfarenhet av seniora roller som innefattat mycket analysarbete t ex. som chefscontroller, management consult eller motsvarande. - Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, team eller nätverk. - Erfarenhet med att arbeta med ledningsgrupper. - Erfarenhet av att arbeta med analytiska och datadrivna insikter. - Mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i tal och skrift. Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Du ska må bra – på, före och efter jobbet Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal. Vad väntar du på? Vi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

2 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
BUSINESS CONTROLLER

Arbetsuppgifter Vi söker nu en Business Controller till vår populära kund i Västerås! I det här uppdraget kommer du stötta den seniora business controller-funktionen med typiska business controller-uppgifter såsom bokföringsuppdrag, prognoser och kostnadsställeuppföljningar. Under perioden kommer även en ny global process för budgeten att implementeras. Under uppdragsperioden kommer dessutom verksamheten att genomföra en implementering av SAP S/4HANA och migrering från befintlig SAP miljö varav det är centralt att informationen och masterdata är i bra skick. Därmed finns det även en del "städarbete" att göra för befintliga order där du tillsammans med orderhantering och inköp får som uppgift att säkerställa att alla logistiska objekt i SAP har rätt status och är stängda om de är avslutade. Under implementeringen kommer det krävas en utökad mängd underlag till globala projektteamet. Kunskap att extrahera och sammanställa den typ av rapporter från SAP blir därmed viktigt. Stöttning av utförandet för befintliga internkontroller inom ramen för SOX kommer att krävas. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm. Kvalifikationer - Du har tidigare erfarenhet som Business Controller. - Du har erfarenhet av SAP S/4HANA. - Det är meriterande om du har erfarenhet från Logistikbranschen. - Du kommunicerar obehindrat på Svenska och Engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som Business Controller behöver du ha ett eget driv, trivas med många bollar i luften och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du ska också vara resultatorienterad, analytisk samt ha goda kommunikationsförmågor och trivas i en miljö där du samarbetar i en global kontext. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start i maj och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-dec-2024 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Västerås. För det här uppdraget kommer du att behöva arbeta mestadels on-site. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Hållbarhetsspecialist Cirkularitet

Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 600 medarbetare och beräknar omsätta runt 11 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Beskrivning Har du ett genuint intresse för hållbarhetsfrågor och vill arbeta i en roll där du med ditt engagemang får möjlighet att påverka och driva förändring på riktigt? Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Deromekoncernens strategiska hållbarhetsarbete med fokus på cirkulär ekonomi och resursanvändning. Ett viktigt fokusområde är att förändra vårt synsätt kring avfall, där vi i ännu högre utsträckning ser avfallet som en viktig resurs. Tjänsten som hållbarhetsspecialist är på 100% med placering i Derome men möjlighet till visst distansarbete. Arbetsuppgifter - Utveckla och implementera färdplan, riktlinjer, mål och KPIer, samt starta upp och driva forum för koncernövergripande samverkan inom resursanvändning och cirkulär ekonomi. - Initiera, driva, implementera och förvalta koncernövergripande projekt inom området. - Vara med på vår digitaliseringsresa ur ett hållbarhetsperspektiv och delta i utvecklingsprojekt av digitala verktyg för redovisning och uppföljning. Säkerställa data och uppföljning. - Samordna koncernens hållbarhetsredovisning i linje med CSRD, inom området resursanvändning och cirkulär ekonomi. - Vara Deromes huvudkontakt med vår avfallspartner, där du är delaktig i att driva samverkansprojekt kopplat till exempelvis återbruk och materialåtervinning. - Samverka med leverantörer för att optimera produkter, emballage och returflöden. - Omvärldsbevakning och framtidsspaning med fokus på cirkularitet. - Bevaka, tolka och sprida kunskap om relevant lagstiftning inom området. - Delta i externa nätverk, forum och initiativ/FoU projekt Kvalifikationer Vi söker dig som har ett genuint intresse för hållbarhetsfrågor och förståelse för det långsiktiga arbetet rollen kräver. För att lyckas ser vi att du har ett naturligt driv, är självgående samtidigt är du en lagspelare med god samarbetsförmåga då arbetet innebär nära samverkan med kollegor och bolag inom hela Deromekoncernen. Du har tidigare erfarenhet av projekt- och förändringsledning, gärna inom hållbarhet, eller verksamhetsutveckling. Du har lätt för att ta till dig av ny kunskap och på ett pedagogiskt sätt sprida denna genom att kommunicera, utbilda och ge råd inom ditt specialistområde.   Har du dessutom utbildning eller tidigare erfarenhet från liknande roll, eller erfarenheter från bygg- och fastighetsbranschen/träindustri ser vi detta som meriterande. Även goda kunskaper av att arbeta i Excel ses som meriterande. Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Övrig information Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som vårt arbetsmiljöarbete. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om oss Derome utmanar det som är. Vi vill förenkla och förbättra och tror på att växa tillsammans med vår omvärld, våra kunder och medarbetare. I vårt koncernbolag blir du en del i teamet av affärsstödjande funktioner där engagemang, kompetens, prestigelöshet och affärsmässighet är vad som driver oss framåt.

2 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Navcite söker affärskonsult inom controlling

Vill du vara en del av Navcites tillväxt? Vill du använda din kompetens inom ekonomi för att verkligen göra skillnad? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Navcite är ledande inom affärslösningar och deras passion är att förenkla och förbättra deras kunders vardag med hjälp av sina affärssystem. Just nu är Navcite på en spännande tillväxtresa, och söker en affärskonsult inom ekonomi som är redo att anta utmaningen och bli en del av ett innovativt team.     Varför du ska välja Navcite: Navcite driver utvecklingen: De är stolta över att vara i framkant när det gäller affärslösningar för ekonomiprocesser. Här får du chansen att vara en del av en organisation som ständigt strävar efter att förändra och förbättra. Ditt arbete gör skillnad: Som affärskonsult hos Navcite är du den som hjälper företag att optimera och förenkla sina processer. Varje dag du arbetar gör du verklig skillnad för deras kunder. Oändliga möjligheter: Navcite är mitt i en tillväxtfas, och din potential är obegränsad. Utmana dig själv och utvecklas tillsammans med företaget när de fortsätter att växa. Kultur: Företagskulturen präglas av positivitet och samarbete. Navcite vet att varje medarbetare är viktig, och värnar om att ha kul tillsammans.   Dina ansvarsområden: Din huvudsakliga uppgift är att arbeta nära Navcites kunder för att förstå deras unika behov och utmaningar inom ekonomi och affärsprocesser, samt utbilda och stödja dem i att använda och optimera affärssystemen Infor M3 och Microsoft 365 Business Central. Du kommer även att vara en strategisk rådgivare som hjälper kunderna att identifiera möjliga förbättringar i deras verksamheter. Vidare kommer du att bygga långsiktiga relationer och samarbeta med olika team och intressenter.  Dina kvalifikationer: För att trivas i den här rollen bör du ha några års erfarenhet av att arbeta med ekonomiprocesser. Erfarenhet av arbete med affärssystem är meriterande och om du har erfarenhet av Infor M3 och Microsoft 365 Business Central är det positivt. Du bör ha ett starkt kundfokus och en passion för att hjälpa kunder att nå sina mål. En proaktiv inställning och ett starkt engagemang är viktiga egenskaper. Du har också god kommunikationsförmåga för att tydliggöra komplexa lösningar för Navcites kunder. Ta chansen att vara med på resan uppåt och framåt och att använda din kompetens för att göra verklig skillnad. Välkommen till Navcite där vardagen präglas av innovation, tillväxt och möjligheter!         Övrig information: I denna rekrytering samarbetar Navcite med OnePartnerGroup. Notera att du från start blir anställd av Navcite. OnePartnerGroup hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Vi gör löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. För frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Peter Nilsson Sandlund, 070-549 94 82 / [email protected] eller Lena Jansson, 072-225 65 86 / [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Business Controller

Business Controller till produktionsunderhåll och underhållsteknik Scania Industrial Maintenance AB. Om oss Scania Industrial Maintenance AB är ett tekniskt produktionsstödjande bolag som är en del av Scania CV AB. Vi har ett brett utbud av tjänster inom industriella projekt och vi ansvarar för produktions- och fastighetsunderhållet inom Scania. Vi är ca 1000 anställda i Södertälje, Oskarshamn och Luleå. Inom hela vår verksamhet arbetar vi tillsammans för att kontinuerligt förbättra våra leveranser, våra metoder och vår kompetens. Hos oss finns specialistkompetens inom bland annat automation, styr & regler, el och VVS. Vi söker nu en business controller med bokslutsansvar till vårt team. Du kommer att vara en del av ekonomifunktionen som består av totalt fyra controllers och CFO. Dina arbetsuppgifter Rollen som Business Controller för Produktionsunderhåll & Underhållsteknik är en nyckelspelare i Scania IMs organisation. Du är en viktig partner såväl inom de två organisationerna för produktionsunderhåll och underhållsteknik, där du är en del i vardera ledningsgrupp, som inom ekonomifunktionens gemensamma arbete. Du rapporterar till CFO på Scania IM. Dina arbetsuppgifter innebär i korta drag, uppföljning samt ekonomisk kontroll och tydlig kommunikation av den ekonomiska situationen. Du har ett helhetsansvar för processerna för bokslut och rapportering samt prognoser för organisationerna för produktionsunderhåll & underhållsteknik. Du stöttar och agerar som kravställare i organisationerna med analyser och nyckeltal för att säkerställa att strategiska målsättningar uppnås. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Arbeta proaktivt med analyser och uppföljning av verksamheterna samt bokslutsarbete. Föreslår åtgärder och förbättringar inom ekonomiområdet och närstående verksamhetsområden. Driva och kvalitetssäkra arbetet med bokslut och prognos Utveckla och effektivisera egna processer såväl som inom det övergripande ekonomiområdet och relaterade områden. Ständiga förbättringar är ett viktigt ledord. Delta i ledningsgrupperna för produktionsunderhåll & underhållsteknik som en proaktiv och drivande medlem samt i dessa forum presentera och säkerställa fokus på ekonomifrågor Ta fram beslutsstöd till verksamheten såväl på löpande basis som ad hoc basis Ge stöd och utbildning i ekonomifrågor till organisationen Vi använder Oracle som affärssystem. Din persona För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en målinriktad lagspelare med starkt driv att arbeta målinriktad mot resultat. Du tar ansvar för helhetens resultat och agerar ur ett helhetsperspektiv. Du har en hög analytisk förmåga, god struktur och ett starkt förbättringsintresse. Vidare är du socialt kompetent, ansvarstagande samt duktig på att samarbeta och kommunicera med verksamheten på ett tydligt och pedagogiskt sätt Dina kvalifikationer Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande, gärna masterexamen. Du har ett par års erfarenhet av att arbeta som Controller. Du har mycket goda kunskaper i Excel och ett systemintresse. Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Vi erbjuder dig Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension och flexibel arbetstid. Vi tillämpar även flexibel kontorsmiljö med möjlighet att jobba hemifrån. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidare tjänst på heltid. Tjänsten är baserad i Södertälje med möjlighet att arbeta hybrid. För frågor om tjänsten kan du kontakta Olof Edvinsson, Senior Business Controller via mail: [email protected] Ansökan Skicka in din ansökan senast 2024-05-16 Som ett led i urvalet kan det bli aktuellt med bakgrundskontroll och verksamhetskyddintervju vid slutkandidat. Välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Verksamhetscontroller till Erikshjälpen Second Hand

Erikshjälpen söker nu en Verksamhetscontroller till Erikshjälpen Second Hand. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde sommaren 2024. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom ekonomisk uppföljning och redovisning av resultat är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan! Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 17 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen ”En förändrad värld där barns drömmar får liv”. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter världen över. Läs mer Om Erikshjälpen. Beskrivning Som verksamhetscontroller är du en del av vår avdelning för verksamhetskontroll där vi jobbar med mål-, resultat- och budgetuppföljningar utifrån våra mål. Du är med och driver utvecklingsfrågor för Erikshjälpen Second Hands räkning. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: Mål, resultat, budget och uppföljning av Erikshjälpen Second Hands verksamheter. Månadsrapportering för Erikshjälpen Second Hand på helhetsnivå och butiksnivå. Följa upp nyckeltal och redovisa resultat/balansrapporter. Ekonomisk uppföljning av diverse utvecklingsprojekt. Uppföljning av avtal med våra samarbetspartner/församlingar. Rapportering till ESH:s styrelse. Vara en del av Erikshjälpens Second Hands ledningsgrupp. Driver utvecklingsfrågor inom IT, Ekonomi för Erikshjälpens Second Hands räkning. Löpande administrativa frågor såsom försäkringar, telefoner, bilar och fastigheter. I dagsläget rapporterar 2 medarbetare till rollen som verksamhetscontroller. Arbetet sker i tätt samarbete med Ekonomiavdelningen och Ekonomichef för Erikshjälpen. Kvalifikationer Du: Är affärsmässig, resultat- och målinriktad. Samtidigt har du en god förståelse för hur ideell verksamhet värnar de människor som berörs av vår verksamhet Har lätt för att samarbeta både internt och externt med människor på alla nivåer Besitter en förmåga att göra komplexa samband begripliga för övriga i organisationen Ligger steget före och är redo att komma med förslag till effektivisering, utveckling och förändring Är analytisk och har en god organisationsförmåga Är väl förtrogen med digitala analysverktyg Vill göra skillnad i ditt arbete och har ett brinnande intresse för hållbarhetsfrågor. Du: Har relevant akademisk examen samt minst 5 års yrkeserfarenhet inom området Har några års dokumenterad chef- och ledarerfarenhet Har erfarenhet från detaljhandeln, Second Hand eller kedjedrift Delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn. Meriterande om du: Har erfarenhet från ideell sektor. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänstemän i civilsamhället (Unionen/Akademikerförbunden). Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad – för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former. Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse. Antal platser: 1. Placering: Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Sök tjänsten Skicka ditt CV och ett personligt brev till: [email protected] Märk ansökan med ”Verksamhetscontroller”. Skicka din ansökan senast 26 maj. Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljning och rekryteringsföretag. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Verkställande chef, Anette Alm Gustafsson, Tel: 070-609 34 38, e-post: [email protected] Facklig representant Unionen, Styrelseordförande, Daniel Gleisner, Tele: 0735 010 504, e-post: [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Business Controller till framtida uppdrag

Har du erfarenhet som Business Controller och vill utvecklas vidare i din karriär? Är du en driven och analytisk person? Vi på Adecco söker nu Business Controllers till framtida uppdrag i Göteborg.  Om tjänsten Som Business Controller kommer du bli en del av ett professionellt team som arbetar i nära samarbete med verksamhetens chefer. Dina arbetsuppgifter kan komma att variera men vanligt förekommande uppgifter är att ansvara för budget, rapportering samt uppföljning och analys av månatliga utfall. Ditt ansvar kan även innefatta att delta i bolagets affärsstyrning, driva ekonomiska processer samt identifiera ekonomiska möjligheter. Vidare kan du ansvara för att ta fram redovisning av analys, resultat och trender samt komma med förslag för korrigerande åtgärder i avdelningens processer. Som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära bland annat: -Ansvar över budget, rapportering och analys. -Rapportering och nära samarbete med verksamhetens chefer i team. -Driva ekonomiska processer och redovisa resultat. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får kontinuerligt in uppdrag inom business controlling på spännande och väletablerade bolag i Göteborg och skapar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi samt minst ett års erfarenhet som Business Controller. Du har ett starkt intresse för finansiella processer och är en god användare av MS Office, speciellt Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både svenska och engelska flytande. Har du erfarenhet av SAP och Qlikview är detta meriterande. Som person ser vi att du är kommunikativ och tycker om att skapa samt upprätthålla goda relationer. Vidare är du analytisk och sätter alltid kund och affär i fokus. Är du även noggrann och bekväm med att självständigt hålla i presentationer kan detta vara något för dig! Viktigt för tjänsten är att: -Du har en högskoleexamen inom ekonomi -Du har minst ett års erfarenhet som Business Controller alternativt arbetsuppgifter som bedöms likvärdigt. -Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Välkommen med din ansökan! Controller | Business | Controlling | Budget | Analys | Prognos | Göteborg | Adecco

1 maj 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Financial Analyst to global company

With the purpose to advancing a sustainable energy future for all our client bring power to homes, schools, hospitals, and factories. Now they are looking for you, who wants to join their team and collaborate with exceptional individuals and make a real impact on our communities and society. Our clientOur client, who is a global and world leading actor within their domain, strongly believe in the long-term sustainability of HVDC (High Voltage Direct Current) technology. This technology facilitates energy transfer with direct current at high voltages, making it suitable for transmitting energy over long distances and connecting electricity networks with minimal losses. In addition to energy transfer, HVDC technology addresses electricity quality issues and contributes to the stabilization of connected power grids. For offshore wind power or long-distance underwater transmissions, direct current is the most realistic energy transmission alternative. Our client is growing and is now looking for a Financial Analyst to join their team in the test department. Together with about 40 colleagues in different roles in the department, you will have a crucial role when it comes to planning and following up the finances. We are looking for you who want to contribute with your thoughts and ideas to develop the business! About the RoleTo be successful in the role, we see that you are passionate about working strategically. We are looking for a self-motivated and analytical person. You should also be detail-oriented, structured and enjoy taking responsibility, with the ability to see the big picture and causes. Your communication skills will be important in order to clearly explain how you arrived at different conclusions in your analyses. A great interest in the future development of the business is a must for success in the role of Financial Analyst. Your tasks will include producing financial information and analysis to monitor and steer the business in the right direction. You will be involved in the work with the organization's long-term development and assess the financial consequences of various plans. Key responsibilities Making forecasts including financial planning and analysis Planning for investments and following up the budget in the projects Clarify finances including causes and consequences Procurement activities Produce and present analysis and documentation Requirements for the job Education in finance and previous experience in a similar role Good experience with SAP Finance Fluent in English, both written and spoken. Additional languages, such as Swedish, are advantageous If you find the advertisement interesting but don't entirely meet requirements, don't hesitate to submit your application anyway! We value all applicants and will gladly review your application regardless of your experience and qualifications. Other information Location: Ludvika,weekdays with working hours during daytimeAvailability: Start date as soon as possible Employment type: You will work as a consultant for 12 months before you have the opportunity to transition to employment with our client Why A-Hub?We are not just a company - we are visionaries with a clear ambition: to be at the heart of a groundbreaking career journey. A-Hub strives to redefine the industry and guide ambitious individuals to their dream jobs. Through us, a smoother, fairer path to quality career opportunities opens up. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Business Controller till världsledande företag i Södertälje

Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Business Controller. Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start 1/6 och inledningsvis 6 månader. För rätt person finns möjligheten därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult med tjänstepension enligt kollektivavtal. Vår kund har stängt under vecka 29-32 då du förväntas ha semester. Huvudsakliga arbetsuppgifter -Bokslutsarbete för Produktionsenheten och relaterade uppgifter (som fakturering av komponenter, kostnadsförskott, volym, personal- och projektrapportering, bokslutsrapport och presentation) -Avvikelseanalys, Plan mot Faktiskt och kommentering av avvikelser -KPI-rapportering och uppföljning -Investeringskontroll och administrativa uppgifter, stöd för godkännandeprocessen, avvikelseanalys och uppskattning av investeringsutgifter -Kostnadskontroll inklusive prognos och uppföljning / ad hoc -Stöd Produktionsenheten med finansiella frågor och problem samt ad hoc-analyser -Stöd Produktionsenheten i hantering av fakturor Lämplig bakgrund Vi tror att du har en examen inom finans, ekonomi, företagsekonomi eller liknande och är en analytisk och strukturerad person med några års erfarenhet som Business controller. Du talar och skriver flytande engelska och svenska och är en van användare av Excel. Har du erfarenheter av SAP, Oracle/HFM och Smartview är det meriterande. Du motiveras av utmaningar och är inte rädd för kontinuerligt föränderliga och nya omständigheter som du kommer behöva anpassa dig till. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef NN på XXX-XXXXXXX. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-XX-XX. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Business Controller till Scania DX, Transmissionsbearbetning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar Scanias Transmissionsbearbetning (DX) har för närvarande över 900 anställda och producerar transmissionsartiklar för växellådor och axlar. För oss är hållbarhet mycket viktigt, både när det gäller arbetet med framtida elektrifierade drivlinor och som en attraktiv arbetsgivare. Vi har många spännande projekt pågående inom E-mobilitet och digitalisering. Mångfald, jämställdhet och inkludering är också högt prioriterade hos oss. Är du redo för en ny spännande och utvecklande uppgift? Vi söker en entusiastisk och ambitiös person, som verkligen trivs med verksamhetsnära controlling för att bli en del av vårt ekonomiteam. Du bidrar med din energi till vår förändringsresa och har öga för effektiviseringar av metoder och arbetssätt. Dina ansvarsområden inkluderar finansiell planering och leverans av ekonomi- processer tillsammans med dina kollegor i ekonomiteamet. Detta innefattar bokslut, prognostisering, månatlig finansiell rapportering och uppföljning. Du arbetar nära verksamheten och stödjer dem med din kunskap och nyfikenhet, samt utmanar aktiviteter och/eller resultat. Är detta du? Du är utbildad civilekonom, eller motsvarande Du har 3-5 års erfarenhet av liknande uppdrag Du har utmärkta Excel-kunskaper Du har goda kommunikationsfärdigheter och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt Du är en stark lagspelare och har förmågan att bygga och hantera viktiga relationer Du har nya idéer för att utveckla och förbättra våra processer. Förändring är en naturlig del av ditt dagliga arbete. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av tillverkningsindustrin är meriterande Vi erbjuder dig: Som anställd på Scania erbjuder vi, förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö, andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension och flexibel arbetstid. Vi tillämpar även en flexibel kontorsmiljö med möjlighet till att arbeta hemifrån. Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och utbildningsbevis. Vänligen ansök via scania.com. Löpande urval och intervjuer kommer ske under ansökningsperioden. Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll och verksamhetssyddintervju kan komma att genomföras för denna position. Ansökningstiden är öppen fram till 2024-05-12. Behöver du mer information? Om du vill veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef, Isabelle Runfeldt, på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024