Chefssekreterare
Sök bland 20 lediga jobb som Chefssekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Ref: 20250336 Arbetsuppgifter Malmö är en föregångare i klimat- och miljöarbetet och hållbarhet genomsyrar hela vår organisation och stad. Med mod att testa nytt och hitta lösningar tillsammans med andra, driver vi omställningen framåt och visar vägen för andra städer i Sverige och Europa. Vi ställer om – för Malmö och för planeten. Vill du vara en del i att leda vår resa och göra skillnad? Miljöförvaltningen söker en ny medarbetare som ska stötta miljödirektören. Arbetsuppgifterna varierar i alltifrån kalenderbokningar och mötesförberedelser till att sköta kontakter med samarbetspartners och bistå i den strategiska planeringen. I rollen som utvecklingssekreterare ska du på ett professionellt och serviceinriktat sätt underlätta arbetet för direktören, både administrativt och strategiskt. Rollen handlar till stor del om koordinering och planering. Du kommer bland annat ha hand om direktörens kalender, skriva minnesanteckningar och beslutslistor, sköta praktiska detaljer kring möten och konferenser samt boka resor. Du kommer även ta fram presentationsmaterial och utveckla rutiner. I rollen ingår även att sköta viss kommunikation med interna och externa kontakter. Som utvecklingssekreterare ska du även stötta ledningsgruppen gällande struktur och långsiktig planering. Det ingår även att driva olika utvecklingsprocesser, ta fram kvalificerade beslutsunderlag och skriva rapporter till bland annat förvaltningsledningen och miljönämnden. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen inom samhällsvetenskap eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet kan prövas som likvärdig. Vidare ser vi att du har några års erfarenhet av arbete i en liknande roll, gärna i en politiskt styrd organisation. För att passa in i rollen bör du vara strukturerad, stabil och med en hög grad av servicekänsla. Du är effektiv och noga med detaljerna utan att tappa helhetsbilden. Du arbetar självständigt och driver processer framåt. Då tjänsten innebär kontakter, såväl interna som externa, värdesätter vi personliga egenskaper som god samarbetsförmåga och integritet. Då delar av arbetet handlar om att skriva beslutsunderlag, rapporter och även muntlig framställan, är det av stor vikt att du har en god kommunikativ förmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både i svenska och engelska. Du kommer att arbeta i ett flertal olika verksamhetssystem. Därför är det viktigt att du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika typer av systemstöd, exempelvis ärendehanteringssystem, ekonomisystem och de vanligaste MS-Office programmen. Om arbetsplatsen Tjänsten är organisatoriskt placerad på enheten för kansli och juridik med totalt tio medarbetare. Enheten arbetar både operativt och strategiskt och har utvecklings- och samordningsansvaret för juridik, arkiv, dokument- och ärendehantering, nämndsadministration samt förvaltningens utvecklingsarbete med digitalisering. Enhetens uppdrag är att arbeta med stöd och service genom samarbete med hela miljöförvaltningen, övriga förvaltningar, Malmöborna och stadens verksamhetsutövare. Miljöförvaltningen leder och samordnar Malmö stads miljöarbete. Genom tillsyn och kontroll enligt miljöbalken och livsmedelslagen arbetar vi för en säker miljö som inte är skadlig för människors hälsa. Vi tillvaratar miljöintressena i samhällsplaneringen, samordnar Malmö stads miljöprogram och driver arbete för hållbar utveckling i kommunen. Vi ansvarar för kommunens energi- och klimatrådgivning samt arbetet med Fairtrade City. Med tillsyn, rådgivning och strategiskt miljöarbete arbetar vi för att Malmö ska bli en hållbar stad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Beslut om tillsättning sker efter ansökningstidens utgång. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Hos oss blir du en viktig pusselbit i Försvarsmaktens vision; för ett starkare försvar – möter varje hot, klarar varje utmaning. Allvar och ansvar i ett positivt samarbetsklimat där vi alla är kunniga, öppna och engagerade. Arbetslaget Förbandsledningen vid Ledningsregementet i Enköping består av chef, ställföreträdande chef och regementsförvaltare. Ledningsregementet söker nu en chefssekreterare som stöd till regementschefen och övriga i förbandsledningen när nuvarande nu går vidare mot nya uppgifter inom Försvarsmakten. Arbetet är omväxlande med stor möjlighet att forma sin egen arbetssituation. Klimatet präglas av öppenhet, ansvar och dialog. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som chefssekreterare koordinerar och samordnar du förbandsledningens verksamhet och sköter administrationen kopplat till förbandsledningen ansvar. Chefssekreteraren sköter även administrationen av förbandsledningens arbetstidsplanering, mötesdeltagande, ceremonier och resor. Sekreteraren stödjer vidare stabschefen i samordning av regementets verksamhetsplanering. Rollen som chefssekreterare innebär att du har omfattande kontaktytor inom regementet, garnisonen och övriga Försvarsmakten samt med civila myndigheter och företag. Försvarsmakten är under starkt tillväxt och arbetsuppgifterna kommer att utvecklas över tid. Kvalifikationer · Godkänd gymnasieexamen. · God datavana och färdighet inom MS Office-paketet. · Yrkeslivserfarenhet av att handlägga och administrera ärenden självständigt. · God förmåga att formulera dig i tal och i skrift på svenska och engelska. · Ska inneha lägst Körkort B. Personliga egenskaper Vi söker dig som har en hög social förmåga, hög servicekänsla och är ordningsam. Du är drivande, initiativtagande och självständig med tydligt resultatfokus. Du arbetar prestigelöst och uppvisar en stor arbetsrelaterad integritet. Ibland är tempot högt i arbetet vilket gör att du bör ha en förmåga att hantera snabba förändringar. Tjänsten innebär självständigt arbete, men även samarbete med kontakter såväl inom som utom Försvarsmakten. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. MERITERANDE · Erfarenhet av chefssekreterararbete inom FM eller annan organisation. · Planera och ansvara för konferenser och event. · Erfarenhet av hantering av sekretessklassificerad information. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Enköping Civil befattning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 2025-02-26. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen: Mikael Everbrand, nås via växeln 0171-15 70 00. Fackliga företrädare OFR/O, OF- Enköping – Mikael Eriksson SACO – Carl-Johan Pettersson SEKO – Benny Augustsson OFR/S – Clarence Arnstedt Samtliga nås via växeln, 0171-15 70 00. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du en professionell och skicklig Manager Assistent som letar efter en ny utmaning? Gillar du att ta eget ansvar, kan jobba självständigt och är driven, flexibel och organiserad? Vi söker nu en motiverad och nyfiken Manager Assistant till Powertrain Strategic Development för att täcka upp för en planerad frånvaro. Start: 2025-02-17 Slut: 2025-07-18 Arbetsbeskrivning I den här rollen kommer du att ge stöd till en chef i företagsledningen. Rollen som chefsassistent inkluderar stödkoordinering och planering av möten, skriva mötesprotokoll, researrangemang, hantering av kontorsmaterial, förberedelse av inköpsordrar och bearbetning/leverans av förfrågningar om kontorsmaterial, samordning av logistiken för kontorsevenemang. Vi erbjuder dig en intressant utmaning i en global miljö med högt tempo. Du kommer att ha en stor portion självständighet vilket ger möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med olika intressenter och du kommer att spela en viktig roll för att få funktioner att fungera på bästa möjliga sätt. Tjänsten innebär hög grad av eget ansvar, engagemang, lojalitet, personlig integritet och förmåga att hantera känslig och konfidentiell information. Du kommer att få möjlighet att arbeta tillsammans med mycket kompetenta kollegor i en spännande miljö där du kommer att kunna göra skillnad. Vem är du? Du har en positiv inställning, är flexibel och driven och det är viktigt att du är strukturerad och välorganiserad och har utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är proaktiv och serviceinriktad och mycket bra på att samarbete då du kommer att koordinera och leda möten, aktiviteter och initiativ. Du har en passion för service och trivs med arbetet som Manager Assistant där du är en mycket viktig del av teamets framgång. Du har ett intresse och erfarenhet av att arbeta i Microsofts kärnverktyg, som Teams, Excel och PowerPoint. Anställningen Det här är ett tidsbestämt konsultuppdrag varför det är avgörande att du kan starta enligt önskat datum och att du snabbt kan komma igång med de olika administrativa systemen och processerna. Därför är tidigare erfarenhet från liknande arbete en stark merit. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Jefferson Wells är en del av ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Ansökan: Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells och arbeta som konsult hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller via telefon:031-617235. Vi arbetar med löpande urval och annonsen kan komma att tas bort före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Universitetskliniken Psykiatri Sydväst drivs av visionen att erbjuda den bästa psykiatriska vården i Sverige. Vi är en del av SLSO psykiatri och har omfattande samverkan med Karolinska Institutet. Kliniken och präglas av forskning, nytänkande, innovationer och ständig utveckling. Psykiatri Sydväst är i sin helhet samlad i Flemingsberg vid Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge. http://psykiatrisydvast.se// Arbetsbeskrivning Som verksamhetschefsassistent är du en nyckelperson i att stödja och underlätta verksamhetschefens dagliga arbete. Du kommer att arbeta nära verksamhetschefen och vara en viktig länk mellan ledningen och resten av organisationen. Ditt arbete innebär en blandning av administrativa uppgifter, planering och koordinering av möten och dokumentation av möten. I rollen som verksamhetschefsassistent kommer du att ha en central funktion för att säkerställa effektivitet och struktur i verksamhetschefens dagliga arbete. Du förbereder och följer upp på möten, skapar och hanterar dokumentation, samordnar resurser och tidsscheman och bistår i beslutsfattande processer. Du agerar som en pålitlig stödresurs för verksamhetschefen genom att ta hand om både små och stora detaljer, vilket gör att verksamhetschefen kan fokusera på strategiska frågor. Du är också medlem i klinikens ledningsgrupp och deltar i klinikens samverkansgrupp. Kliniken är inne i ett pågående förändringsarbete. I tjänsten kan därför även andra administrativa arbetsuppgifter tillkomma för dig som medarbetare inom administrativa enheten. Din närmaste chef är administrativ chef inom Psykiatri Sydväst. Inom administrativa enheten arbetar engagerade medarbetare som värnar om en gemenskap och ser till varandras välmående, hos oss är det en självklarhet att hjälpas åt för att skapa en trivsam och varm arbetsmiljö. Vi har roligt tillsammans, tror på en feedbackande kultur och ett tillitsbaserat ledarskap. Din närvaro på arbetsplatsen är betydelsefull för att upprätthålla dessa komponenter men det kommer också finnas goda möjligheter att arbeta på distans. Vi kan erbjuda dig en arbetsplats med arbetsglädje, lust och målfokus där du får utvecklas. Läs gärna mer om hur det är att att jobba inom Psykiatri Sydväst 10 skäl att jobba på Psykiatri Sydväst Kvalifikationer Minst två års tidigare arbetslivserfarenhet som chefsassistent eller chefssekreterare är ett krav. Det är också ett krav att du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office paketet. Tidigare erfarenhet av att arbeta med diarieföring, i systemen Heroma, Platina och Raindance är meriterande. Har du dessutom tidigare arbetslivserfarenhet i rollen som chefsassistent eller chefssekreterare ifrån offentlig eller statlig verksamhet bedöms du vara en mycket stark kandidat för tjänsten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper För att bli aktuell för rollen behöver du vara flexibel, lösningsorienterad och ha ett stort intresse och kunna vara initiativtagande för att organisera och optimera arbetsflöden. Du ska kunna hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt och vara bra på att självständigt prioritera i en ibland föränderlig och snabb arbetsmiljö. För att bli framgångsrik i rollen ser vi också att du har en god kommunikativ förmåga och vilja att bidra till att verksamheten fungerar så smidigt som möjligt. Övrigt Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Är du en person med struktur, engagemang och en genuin vilja att hjälpa andra? Då hade denna rollen passat dig perfekt! I din roll som chefsassistent kommer du ge administrativt stöd och allmänt stöd i det dagliga arbetet till Head of Strategy & Commercial samt övriga chefer inom områdets ledningsgrupp. Du kommer att verka som avdelningens samlande kraft. Som chefsassistent kommer du att ha en nyckelroll i att hålla helhetsblicken över de administrativa behoven och säkerställa att deadlines hålls. Du ansvarar för att kommunicera viktiga tidsfrister till cheferna, samt att kartlägga och implementera effektiva administrativa rutiner. Övriga huvuduppgifter och ansvarsområden: * Koordinera och organisera möten och olika former av aktiviteter * Medverka till att information, kallelser, kommunikation utformas och sänds ut * Samordna olika möten, inklusive researrangemang, agendaplanering och mötesdeltagare * Hantering av fakturor, tidrapporter, resekostnader, viss konsultadministration samt support i administrativa verktyg * Medverka i att ta fram och sammanställa material inför olika möten * Söka, samla in data, sammanställa rapporter och följa upp planer, aktiviteter inom området * Arbetsmiljöarbete * Onboarding av nyanställda * Sammanhållande för interna utbildningar * Administrera SharePoint * Förbättra våra rutiner, medverka i att utveckla området och vara en naturlig del av ledningsgruppen. Placeringsort: Malmö (Flytt till Lund inom kort) Resor: Ca 10-15 dagar per år, främst inom Sverige Som chefsassistent hos oss blir du en del av ett starkt internt nätverk av assistenter, där man delar erfarenheter och stöttar varandra - här finns alltid någon att vända sig till! Vidare får du möjligheten att arbeta nära beslutsfattare och blir en central del av teamet inom ett dynamiskt och innovativt företag, där det finns stora möjligheter att växa och utvecklas inom organisationen. Din profil För att du ska trivas i denna roll tror vi att du är en serviceinriktad person med ett positivt förhållningssätt som tar egna initiativ för att få saker gjorda. Du är duktig på att organisera och strukturera vilket tillåter dig att se helheten. Vidare har du en relationsskapande personlighet och trivs med ett vara spindeln i nätet samtidigt som du har en utmärkt förmåga att arbeta självständigt. För att lyckas i rollen tror vi att du har gedigen erfarenhet av liknande roller. Denna erfarenhet innebär att du är mycket trygg i dig själv och din administrativa förmåga samt att du har goda kunskaper inom MS Office-paketet. Du är en effektiv kommunikatör på både svenska och engelska, i tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 24 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Verksamhetsområde kirurgi och urologi Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet Verksamhetsområde kirurgi och urologi har drygt 450 anställda medarbetare och bedriver öppen och slutenvård av patienter med kirurgiska och urologiska sjukdomar. Verksamheten är fördelad på nio kirurgiska sektioner, fyra vårdavdelningar, en dagvårdsavdelning och fem mottagningar. I vårt uppdrag ligger att ansvara för både länssjukvård och högspecialiserad vård av riks- och regionpatienter samt de från utlandet. Vi bedriver dessutom forskning, utbildning och utveckling. Ditt uppdrag I din roll som Sektionsadministratör ingår bland annat att: • Stöd till sektionschefer med administration • Ekonomistöd till verksamhetschef och ekonomicontroller. • Arbete i utdatabasen SAS med framtagande av rapporter med mera. • Fakturahantering och beställare av inköp i Agresso. • Handlägga och samordna ärenden och underlag som läkemedelsstudier, patientklagomål, lex Maria och patientnämndärenden. • Sekreterarfunktion i samband med möten som kräver minnesanteckning. • Dokumenthantering i form av diarieföring, ärendehantering och lagring/arkivering inom verksamhetsområdet. • Behjälplig med verksamhetsområdets dokumentation i systemet DocPlus. • Vi samarbetar inom administratörsgruppen och arbetet kan därför innehålla viss del bemanning, hantering av scheman och anställningar. • Dataskyddskontaktperson inom verksamhetsområdet. Dina kvalifikationer För rollen som sektionsadministratör krävs gymnasial utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda i egna projekt. Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift på svenska och engelska. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och gärna också SharePoint för att hantera exempelvis textdokument, presentationer, informationsbrev och månadsuppföljningar. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att skriva mötesanteckningar och att du kan granska och redigera underlag som andra tagit fram, så att de blir korrekta till innehåll och form. Din kompetens Förutom utbildning och kunskap värderar vi självklart din personlighet högt. Dina arbetsuppgifter och den dagliga kontakten med olika människor ställer krav på att du är serviceinriktad, lojal och har god samarbetsförmåga. Du är drivande, tar eget initiativ och är van att arbeta självständigt. Dessutom behöver du ha god prioriteringsförmåga, vara strukturerad och ha en positiv inställning. Vi erbjuder Vi erbjuder en tjänst på 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Verksamhetschef Bengt Isaksson nås via växeln, 018-611 00 00 Facklig kontaktperson för Vision nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Regionala utvecklingsförvaltningens arbete har sin utgångspunkt i den politiska viljeinriktningen, länets regionala utvecklingsstrategi (RUS), koncernledningens prioriteringar samt verksamhetens behov av kunskap och stöd i processer som rör folkhälsa. Utgångspunkten för fastighetsförvaltningens arbete är förvaltningen och utvecklingen av regionens fastighetsbestånd. Med effektiva processer, system och policys lägger vi grunden för en trygg verksamhet. Framgångsrika blir vi genom vår förmåga att samverka och samarbeta internt såväl som externt. Är du en strukturerad och serviceinriktad person som trivs med att arbeta i en snabbrörlig miljö med mycket variation? Ta chansen – sök tjänsten som chefssekreterare och bli en nyckelspelare i vår verksamhet! ARBETSUPPGIFTER I rollen som chefssekreterare kommer du att fungera som ett kvalificerat administrativt stöd för regionala utvecklingsdirektören och fastighetsdirektören. Arbetsuppgifterna är varierande och omväxlande. Du kommer vara behjälplig i förvaltningarnas övergripande administrativa frågor, framtagande av underlag för analys och beslut, enklare utredningar och kvalitetsgranskningar. Särskilt regionala utvecklingsförvaltningens uppdrag präglas av många externa kontakter med olika aktörer i länet, vilket också blir en del av chefssekreterarens arbete. Du samarbetar även nära andra chefssekreterare som stödjer direktörer i koncernledningen. Som chefssekreterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med • tid- och kalenderbokningar, samt bokning av resor/lokaler • besvara mail och telefonsamtal • förbereda och organisera möten • sammanställa presentationer och dokumentationer, samt föra protokoll och minnesanteckningar under möten. Hos oss får du • en omväxlande och rolig vardag då vi är en arbetsgivare med stor variation • ett betydelsefullt arbete där du gör skillnad • möjlighet till kompetensutveckling i en dynamisk och mångfacetterad miljö • ett flexibelt arbete med möjlighet till distansarbete. Som arbetsgivare är vi mån om dig som arbetstagare och vi arbetar därför aktivt med riktade friskvårdsinsatser för att främja en hälsosam livsstil. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som arbetar effektivt och samarbetar bra med andra. Som person är du serviceinriktad och hjälpsam. Du har förmågan att växla fokus mellan olika arbetsuppgifter utifrån hur brådskande de är och hålla koll på många detaljer. Då du kommer arbeta i en snabbrörlig miljö med stor variation ser vi att du är flexibel och är bra på att hitta lösningar till olika praktiska frågeställningar, inom ramen för gällande regelverk. Vidare ser vi att du har förmåga att ta välgrundade beslut utifrån relevant fakta och tillgängliga resurser. I rollen som chefssekreterare ska du inneha • erfarenhet av administration eller av arbete som chefssekreterare • god datorvana i Officepaketet och förmågan att snabbt lära dig nya system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i administrativa system. Det är även meriterande om du har erfarenhet av eller god förståelse för kraven på arbete i en politiskt styrd organisation. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som även vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Är du en kommunikativ person som trivs med ett problemlösande och omväxlande arbete? Då kan du vara den vi letar efter som administratör inom äldreomsorg, med fokus på våra verksamheter i Svenstavik. Arbetsuppgifter Som administratör bistår du med kvalificerat stöd till våra enhetschefer inom Vård- och omsorg. I detta stöd ingår exempelvis schemaplanering, förberedelse för arbetsplatsträff och hantering av fakturor. Bemanningsplanering är en betydande del av ditt arbete, där du ansvarar för att planera och tillsätta vikarier vid korttidsfrånvaro. Detta sker bland annat med hjälp av personalplaneringsverktyget Time Care Pool och rekryteringssystemet Webcruiter. I arbetet kan även andra personaladministrativa sysslor komma att ingå, exempelvis dokumentation av rekryteringsprocesser och upprättande av anställningsavtal. Du ingår i ett team om 6 administratörer i kommunen med varsitt ansvarsområde, varpå du arbetar med fokus och ansvar för våra verksamheter i Svenstavik. Ni i administratörsgruppen stöttar varandra i arbetet och hjälper varandra med diverse arbetsuppgifter vid behov. Denna tjänst är placerad i Svenstavik, med helgtjänstgöring var sjätte vecka. Kvalifikationer Du som söker denna tjänst behöver ha fullgjord gymnasieexamen. Utöver det ser vi gärna att du har utbildning inom personaladministration, från universitet/högskola med inriktning personal, offentlig förvaltning, eller inom annat område vi bedömer vara likvärdig. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med personaladministration och bemanningsfrågor, samt om du erfarenhet från arbete i Time Care, Webcruiter och Visma. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Berg är en samisk förvaltningskommun. Kunskaper inom sydsamisk kultur och språk är därmed meriterande. Personliga egenskaper Som administratör behöver du vara en strukturerad och noggrann person. Detta innebär att du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, både kort- och långsiktigt. Vi ser också att du har mycket god kommunikativ förmåga och kan arbeta både självständigt och i team. Med fördel trivs du med att ha många bollar i luften samtidigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa förmågor. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Möjlighet finns för visst distansarbete, samt semesterväxling och pensionsväxling. Vi har en förmånsportal med en stor bredd av erbjudanden, ett årligt friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme. Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden. Tjänsten är tillsvidare, med tillträde snarast möjligt (enligt överenskommelse). Varmt välkommen med din ansökan till oss inom äldreomsorgen i Berg! Kontaktinformation Nina Söder, Enhetschef Bergsgården Arbetsplats Svenstagatan 3 84531 Svenstavik
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Regionala utvecklingsnämnden och dess förvaltning ansvarar för den regional utvecklingen i länet. Det kan handla om insatser inom infrastruktur, näringsliv och innovationer, arbetsmarknad, turism, digitalisering, utbildning och kultur. Vi samverkar med och har en nära dialog med länets kommuner. Vi söker nu en samordnare som ska ge stöd till den regionala utvecklingsdirektören och förvaltningens chefer. Tjänsten är placerad under staben för regional utveckling som ger stöd och expertkunskap till den politiska organisationen, tjänstemannaledningen och verksamhetsområden inom förvaltningen. Staben leds av en stabschef och har 9 medarbetare. Vi erbjuder ett utvecklande arbete där du får chansen att växa och ta ansvar i nära samarbete med ledning och verksamhet. Vi har en trevlig och stöttande arbetskultur där humor och engagemang är den självklar del av vardagen. Alla inom staben har möjlighet att efter dialog med chef kunna välja fast arbetsplats på kontoret eller arbete delvis på distans ARBETSUPPGIFTER Som förvaltningens administrativa samordnare har du en viktig roll i att underlätta för förvaltningschef och övriga chefer i deras uppdrag att leda verksamheten inom regionala utvecklingsförvaltningen. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa en välfungerande organisation och att den har bästa förutsättningar att nå sina mål. I förvaltningschefens ledningsgrupp ansvarar du som sekreterare för att koordinera dess arbete samt att bistå i att utveckla gruppens arbetsformer i syfte att säkerställa en effektiv arbetsprocess och kommunikation. Det innebär förberedelse och utskick av underlag, dokumentation, sammanställning och uppföljning. Förutom löpande stöd till förvaltningschef och övriga chefer kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta: • Sekreterare för samverkansmöten med de fackliga organisationerna med ansvar för förberedelse, dokumentation, sammanställning och uppföljning. • Stödja ledningen med att organisera och dokumentera arbetet av framtagandet nämndens arbetsmiljöplan och vid förvaltningens skyddsronder. • Stödja och utföra administrativa uppgifter efter behov och enligt instruktioner från stabschef eller förvaltningschef. • Bistå verksamheter med projektadministration. • Bokningar av möten, konferenser, resor och fakturahantering • Superanvändare av administrativa system för digital signering, fakturahantering, Personec, Stratsys, regionens ledningssystem, och resebokningssystem, vilket innebär ansvar för introduktion och utbildning för medarbetare inom förvaltningen. Att hålla chefer informerade om deadlines och ta hand om mer ad-hoc uppgifter som uppstår ingår i rollen. Staben har ett nära samarbete med förvaltningens övriga enheter. Vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra verksamheten och du kommer tillsammans med dina arbetskamrater kvalitetssäkra processer och rutiner. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, med inriktning på administration, projekt eller ekonomi, eller erfarenhet och annan internutbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du behöver ha minst ett par års erfarenhet av administrativt arbete och liknande roll som samordnat stöd till chefer. Det är viktigt att du har erfarenhet av och en god förmåga att snabbt lära dig att hantera olika system och förstå dess användbarhet. Du ska ha goda erfarenhet av Office 365, goda tekniska kunskaper i administrativa system och hantering av konferensteknik. För denna roll behöver du ha en god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Som superanvändare i våra olika system så är det viktigt att du kan förmedla kunskap på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Du måste vara en proaktiv och ansvarstagande person som ser till att förvaltningschef, ledningsgruppen och övriga chefer har de bästa förutsättningarna att lyckas. Du har god organisatorisk förmåga och ett sinne för detaljer. Du är ansvarstagande och säkerställer att saker blir gjorda. Du är självständig och har en vilja att ta egna initiativ. Att visa integritet och noggrannhet i hanteringen av konfidentiell information är en viktig egenskap. Om du dessutom är lösningsorienterad, tycker om att samarbeta och att ge bra service, då kommer du att trivas i denna roll. Det är meriterande om du arbetat i systemen Stratsys (för systematiskt arbetsmiljöarbete, Personec (personalsystem), Unit4 (fakturahantering) och olika ledningssystem. Det är också en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar. ARBETSUPPGIFTER Till SigtunaHems fastighetsutvecklingsavdelning söker vi nu dig som vill få möjlighet att använda din administrativa förmåga, struktur och noggrannhet. Avdelningen som helhet ansvarar för områdes-, verksamhets- och fastighetsutvecklingsfrågor; med kunden i fokus. I rollen som administratör är du ett stöd till hela organisationen inom frågor som rör informationshantering, diarieföring och GDPR. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat att: Hantering av styrdokument: • Uppdatering av styrdokument, bevakning av Sigtuna kommuns(ägarens) beslut och ärenden som kan vara av vikt för bolaget. • Informationshantering och diarieföring: Du stöttar i frågor rörande informationshantering, diarieföring, arkivering samt GDPR. Du är processägare för våra rutiner gällande informationshantering samt genomför dessa och följer upp att de efterlevs. Du är sammanhållande i ärenden kring utlämnande av allmän handling. Styrelseadministration: • Du förbereder sammanträden, sammanställer underlag och skriver protokoll. Som administratör rapporterar du till fastighetsutvecklingschef. KVALIFIKATIONER I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen passar dig som är ordningsam, pedagogisk och ha hög förmåga att strukturera upp ditt arbete för att främja framförhållning. Du ska ha hög service- och samverkansförmåga, med förståelse för vad en stödfunktion innebär. I denna roll är det även viktigt med hög integritet. Du trivs med att arbeta som en del av ett lag samtidigt som du också kan driva egna frågor på ett självständigt sätt. Du uttrycker dig mycket väl på svenska, både muntligt och skriftligt. För att lyckas i rollen krävs det att du har: • Relevant akademisk utbildning alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. • Minst fem års erfarenhet av likvärdigt arbete • Kunskaper om aktiebolagslagen, offentlighetsprincipen och GDPR • God datavana och är van användare av Microsoft Office. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunalfrågor samt processledning. ÖVRIGT - Vad erbjuder vi dig? SigtunaHem är del av den svenska allmännyttan. Vi är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med några minuters promenad från Märsta station, hit tar du dig enkelt med både både pendeltåg och fjärrtåg. Här får du ett fritt och omväxlande arbete där du får många stimulerande arbetsuppgifter och kontakter med olika slags människor. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt. Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag och kompetensutveckling. Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi tillämpar i regel sex månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 20 jobb