Chefssekreterare

Sök bland 27 lediga jobb som Chefssekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Chefsassistent till kund i Stockholm!

Vi söker nu en chefsassistent till vår kund i Stockholm. Uppdraget är beräknat att påbörjas 06-05-2024 till och med 31-12-2024. Omfattningen är uppskattad till 100%.Om uppdragetI rollen krävs att du tar ett övergripande ansvar för cheferna i ledningsgruppens administration. Rollen förutsätter flexibilitet och ständig utveckling. Rollen innebär krav på helhetssyn, integritet och förståelse för vad ledningens arbete innebär. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma: Samordna ledningsarbete administrativt Planera, koordinera och kommunicera kring chefernas olika åtaganden (kalender, möten och resor, i viss mån även telefon och mail) Hantera (kontera och granska) fakturor, resor och reseräkningar åt chefen Ansvara för att årsmötesplan tas fram samt agenda och protokollföring Förbereda och medverka vid gruppmöten och konferenser Ansvara för det praktiska genomförandet av och delta vid arbetsplatsträffar Vara det naturliga kontaktfiltret för cheferna Vara naturligt stöd för hantering av administrativa system såsom DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx, mallar mm Vara delaktig i att underhålla och utveckla samarbetet med partners inom andra enheter Delta i utvecklingen av interna verktyg, processer och system som t.ex. delta i och leda projekt och piloter Vara behjälplig vid on-och off boarding Om dig Obligatoriska krav: Eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter Erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning God systemvana God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska God digital förmåga Mervärdeskrav: Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt Erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen Erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande Övrigt Startdatum: 06-05-2024 Slutdatum:31-12-2024 Placering: Stockholm Omfattning: 100% AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 072 897 82 65. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Chefssekreterare till VO barn och ungdomspsykiatri i Malmö

Gör skillnad. Varje dag. Verksamhetsområde (VO) barn- och ungdomspsykiatrin (Bup) i Skåne är en regionsövergripande verksamhet som är indelat i sex områden. Öppenvården är uppdelad i fyra geografiska områden, samt ett område med Första linjen, som har enheter i hela Skåne. Heldygnsvården finns placerad i Malmö och utgör de sex områden tillsammans med specialteamen. Inom verksamheten arbetar drygt 800 medarbetare och vi bedrivs dels som specialistvård på Bup, dels för lättare psykisk ohälsa, på särskilda Första linjen-mottagningar. Patienterna söker idag via ”En väg in”, ett gemensamt telefonnummer för hela Skåne. På öppenvårdsmottagningarna utförs utredningar och bedömningar samt behandling av psykiska symptom hos både barn och ungdomar upp till 18 år. Arbetet inkluderar kontakt med såväl familj som nätverk. I verksamheten har vi en bred kompetens med läkare, sjuksköterskor, psykologer, kuratorer, specialpedagoger, sjukgymnast och medicinska sekreterare. Bup Skåne är i ständig utveckling utifrån aktuell forskning och förändringar i samhället. Vi på Bup Skåne arbetar utifrån ett processorienterat synsätt med standardiserade evidensbaserade vårdprocesser. Verksamheten bedriver universitetssjukvård vilket innebär att forskning, utveckling och utvärdering är en del av det dagliga arbetet. Det finns fördjupad kompetens inom verksamhetens olika delar så som akut barnpsykiatri, förebyggande arbete, bedömning och utredning samt psykologisk behandling, forskning, utbildning, utvärdering och utveckling. Det finns chefssekreterare knutna till respektive område samt en övergripande chefssekreterarfunktion på verksamhetsnivå. ARBETSUPPGIFTER I rollen som chefssekreterare är ditt huvudsakliga ansvar att ge kvalificerat administrativt stöd till verksamhetschefen. Du ingår i ledningsgruppen och har ett nära samarbete med övriga chefer inom verksamhetsområdet. Vidare arbetar du nära tillsammans med verksamhetsutvecklare, controller, HR-partner och IT-ansvarig. Du ansvarar därtill för: • upprättandet av agenda, förbereda, sammankalla och sammanställa olika typer av diskussions- och beslutsunderlag till verksamhetens ledningsgruppsmöten • fakturahantering för ledning • sammanställa olika uppföljningar, statistik och presentationer i PowerPoint • resebokning, kalender- och mötesbokning, mailhantering för verksamhetschefen • handläggning av klagomålsärenden till verksamheten för verksamhetschefen • förvalta SharePoint och Dok-IT. Rollen som chefssekreterare innebär även att du aktivt deltar i arbetet med att utforma och utveckla nya arbetsformer, rutiner och andra projekt på ledningsgruppens uppdrag. Vi erbjuder dig ett varierande och självstandäigt arbete med hög grad av delaktighet och ansvar samt goda utvecklingsmöjligheter för att följa kunskapsutveckling i process du verkar inom. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har slutfört kvalificerad yrkesutbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration (80 p KY/400 p YH), högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet gör dig kvalificerad för tjänsten. Du har en bred och grundlig administrativ kompetens och erfarenhet samt god datorvana där du skickligt hanterar program inom Officepaketet. Därtill har du goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Meriterande för tjänsten är att du har grundläggande datorkunskaper. Du besitter god erfarenhet samt förmåga att skriva och formulera text till protokoll och dokument. Därtill är det fördelaktigt om du även har goda kunskaper i engelska språket i både tal och skrift. Som person är du serviceinriktad, prestigelös och kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Struktur, noggrannhet och ett professionellt bemötande är självklarheter då du samordnar och ger service både externt och internt. Du är skicklig på att självständigt planera och organisera arbete och samarbeta med andra. Eftersom vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten läggs stor vid personlig lämplighet. Vid eventuell anställning görs utdrag från misstanke-och belastningsregistret. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser framemot att träffa dig. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Chefsassistent

Chefsassistent till samhällsnyttigt bolag! Om uppdraget: Vår kund söker nu en chefsassistent som kan ta övergripande ansvar för cheferna i ledningsgruppens administration. Rollen förutsätter flexibilitet och ständig utveckling.  Rollen innebär krav på helhetssyn, integritet och förståelse för vad ledningens arbete innebär. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma: • Samordna ledningsarbete administrativt • Planera, koordinera och kommunicera kring chefernas olika åtaganden (kalender, möten och resor, i viss mån även telefon och mail) • Hantera (kontera och granska) fakturor, resor och reseräkningar åt chefen • Ansvara för att årsmötesplan tas fram samt agenda och protokollföring • Förbereda och medverka vid gruppmöten och konferenser • Ansvara för det praktiska genomförandet av och delta vid arbetsplatsträffar • Vara det naturliga kontaktfiltret för cheferna  • Vara naturligt stöd för hantering av administrativa system såsom DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx, mallar mm • Vara delaktig i att underhålla och utveckla samarbetet med partners inom andra enheter • Delta i utvecklingen av interna verktyg, processer och system som t.ex. delta i och leda projekt och piloter • Vara behjälplig vid on-och off boarding   Skallkrav: • Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter • Erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning • God systemvana • God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • God digital förmåga • Eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet   Meriterande: • Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt • Erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen • Erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande   Personlighet: • Serviceinriktad • Flexibel • Kvalitetsmedveten • Självgående • Samarbetsförmåga • Hög integritet   Övrigt: Uppdraget utförs på plats hos vår kund i Hjorthagen, med viss möjlighet till hemarbete.  Uppdraget är på 100% (40h/v) under perioden 06-maj-2024 - 31-dec-2024, med möjlighet till förlängning.   Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Team Assistant till EQT

Nu har du chansen att knipa en spännande roll som Team Assistant i ett dynamisk och framåtlutat team! Vi letar efter dig som trivs i en snabbrörlig miljö och som har ett proaktivt, noggrant och flexibelt arbetssätt.  Vad kommer du göra i rollen? I rollen som Team Assistant kommer du stötta och supportera teamet inom EQT Tech. Teamet består av 100 anställda och du kommer att ge support till fyra personer som sitter med i ledningsgruppen.   Dina arbetsuppgifter kommer att variera men några exempel på vanligt förekommande sådana är:   Kalenderhantering Resebokningar Fakturering och kvittohantering Stötta i administrativa och praktiska arbetsuppgifter kring onboarding Koordinera event av mindre karaktär (välkomstlunch, teammiddagar) Fakturering och kvittohantering Övriga administrativa uppgifter Rollen innebär även att du kommer att samordna och ansvara för genomförandet av onboarding workshops en gång per månad för nyanställda.   Vem tror vi passar för jobbet? Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativ support eller har arbetat i en koordinerande roll. Har du arbetat i en assistentroll tidigare ser vi det som en mediterande men inte ett krav. Du är en framåtlutad teamplayer som gillar att ligga steget före, är lösningsorienterad och med en känsla för detaljer. Vi ser att du är trygg i dig själv, tar för dig och har en nyfikenhet. Vidare har du känsla för service, är strukturerad och lösningsorienterad i ditt arbete. Självklart kommunicerar du obehindrat på engelska i både tal och skrift och du är bekväm att arbeta i Google-miljö och har generellt en hög systemkunskap. Du ser positivt på förändringar och har förmåga att överblicka men samtidigt se detaljerna.   Om EQT EQT är ett Private Equity bolag med sina rötter i Wallenbergsfären, och är ett globalt investeringsföretag med 119 miljarder EUR i förvaltat kapital, spritt över 48 fonder. EQT investerar i starka företag över hela världen, med ett mål att hjälpa dem utvecklas till bättre och hållbara företag och göra ett positivt avtryck med allt vi gör. EQT jobbar med local-with-locals inställning, vilket innebär att vi har kontor i över 20 länder spritt över Europa, Asien och Amerika med över 1800 anställda. Mer information om EQT: www.eqtgroup.com Följ EQT på LinkedIn, Twitter, Youtube och Instagram   Vill du veta mer? Detta är ett konsultuppdrag på heltid på sex månader med möjlighet till anställning hos EQT. Start så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person. Du blir anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos EQT som har sitt kontor på Regeringsgatan i centrala Stockholm. I konsultvärlden så går det oftast fort så vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mejl med hänsyn till GDPR. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Josefine Blomkvist på [email protected] eller Christina Stenbeck på [email protected].    När du blir en av oss Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Vi ser fram emot att höra från dig!

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Interim Chefsassistent – heltid

Avanti har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar.  Avantimodellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på Avanti har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. Avantimodellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag.  Chefsassistent – heltid Är du en lösningsorienterad Chefsassistent som trivs med ett stort ansvar och växlande arbetsuppgifter? Nu söker dig som på ett positivt, utvecklande och drivet sätt kan axla rollen som Chefsassistent. Du kommer bl.a. att ha ett övergripande ansvar för cheferna i ledningsgruppens administration. Rollen innebär krav på helhetssyn, integritet och förståelse för vad ledningens arbete innebär. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma: Samordna ledningsarbete administrativt Planera, koordinera och kommunicera kring chefernas olika åtaganden (kalender, möten och resor, i viss mån även telefon och mail) Hantera (kontera och granska) fakturor, resor och reseräkningar åt chefen Ansvara för att årsmötesplan tas fram samt agenda och protokollföring Förbereda och medverka vid gruppmöten och konferenser Ansvara för det praktiska genomförandet av och delta vid arbetsplatsträffar Vara det naturliga kontaktfiltret för cheferna Vara naturligt stöd för hantering av administrativa system såsom DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx, mallar mm Vara delaktig i att underhålla och utveckla samarbetet med partners inom andra enheter Delta i utvecklingen av interna verktyg, processer och system som t.ex. delta i och leda projekt och piloter Vara behjälplig vid on-och off boarding Obligatoriska krav: Gärna en relevant eftergymnasial alternativt tidigare erfarenhet som väger upp. Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter Erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning God systemvana och digital förmåga God kommunikativ förmåga och social kompetens. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Meriterande krav Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt Erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen Erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande Övrig information om rollen Personligt ansvarstagande Lyhördhet och integritet Flexibilitet och samarbetsförmåga internt och externt Förmåga att arbeta självständigt, proaktivt och kunna prioritera Förmåga att se helhet och utifrån det driva rätt frågor Förväntas medverka vid projekt som ligger inom ramen för rollen Vana att hantera ad-hoc uppgifter och lösa situationer när de uppstår Vana och vilja att arbeta under förändring och utveckling Om tjänsten Omfattning: Heltid, t.om. 20241231. Du kommer under uppdraget att vara anställd av Avanti. Tillsättning: Början av Maj Placering: Stockholm   Vi ser fram emot att höra av dig snarast då vi kommer att intervjua och presentera konsulter löpande för denna tjänst.   Tveka inte att kontakta Niklas Almquist, 073 364 06 40 alternativt [email protected] om du är intresserad eller har frågor om uppdraget.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Chefsassistent

Vi på Future People söker en chefsassistenttill vår kund i Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som: I rollen får du tar ett övergripande ansvar för cheferna i ledningsgruppens administration. Rollen förutsätter flexibilitet och ständig utveckling. Arbetsuppgifter: Samordna ledningsarbete administrativt Planera, koordinera och kommunicera kring chefernas olika åtaganden (kalender, möten och resor, i viss mån även telefon och mail) Hantera (kontera och granska) fakturor, resor och reseräkningar åt chefen Ansvara för att årsmötesplan tas fram samt agenda och protokollförning Förbereda och medverka vid gruppmöten och konferenser Ansvara för det praktiska genomförandet av och delta vid arbetsplatsträffar Vara det naturliga kontaktfiltret för cheferna Vara naturligt stöd för hantering av administrativa system såsom DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx, mallar mm Vara delaktig i att underhålla och utveckla samarbetet med partners inom andra enheter Delta i utvecklingen av interna verktyg, processer och system som t.ex. delta i och leda projekt och piloter Vara behjälplig vid on-och off boarding Krav för tjänsten: Eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet. Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter Erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning God systemvana God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska. God digital förmåga. Meriterande krav Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt Erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen Erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid till den 31/12-2024 med möjlighet till förlängning Start: 6/5-2024 Sista ansökningsdagen: 2/5-2024 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Executive Assistant till Grant Thornton

Vi söker en Executive Assistant som vill vara med på en spännande resa inom Grant Thornton. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca ett år, med start enligt överenskommelse.   Maaria Martin Vivaldi (chef Business Leader Revision) - varför ska man söka tjänsten som Executive Assistant? ”Revision är idag det största affärsområdet inom Grant Thornton med ca 650 anställda, där ambitionen är att växa ytterligare och stärka vår position på marknaden. Till mig och min nya ledningsgrupp söker vi en Executive Assistant som vill stötta oss och bidra till den stora och spännande resan vi har framför oss. Det är en väldigt viktig och utvecklande roll som har en stor betydelse för teamets framgång.”   Ditt uppdrag Som Executive Assistant är du centrum för kommunikation, strategi, schemaläggning och planering för avdelningen Business Leader Revision i första hand, men du är även ett stöd till övriga chefer i ledningsgruppen som du har ett nära samarbete med. Du kommer att vara högst delaktig i ovan nämnda personers vardag och det är naturligt för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ta initiativ till rutiner som passar både verksamheten och dessa personer. Dina arbetsuppgifter kommer att variera men några exempel på vanligt förekommande sådana är: Underlätta det dagliga arbetet för din chef + team med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter så att deras vardag flyter på så smidigt, effektivt och bra som möjligt Delta på ledningsgruppsmöten och andra interna/externa möten där du assisterar eller äger agendan samt samarbetar med ledningsgruppen för att säkerställa uppföljning eller åtgärdsplaner Agera proaktivt och ta egna initiativ, till exempel genom att identifiera arbetsuppgifter och erbjuda stöttning samt komma med förslag på aktiviteter som driver arbetet framåt utifrån Grant Thorntons strategi och affärsplan Göra presentationer i Powerpoint, ibland med tillhörande förslag på talarmanus Kalenderhantering och proaktivt stöd inför kommande bokningar Redaktör på intranätet för affärsområde Revision Övriga administrativa arbetsuppgifter och ansvar för andra projekt kan förekomma   Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som arbetat som Executive Assistant till en ledningsgrupp. Detta är en perfekt roll för dig som drivs av att hålla en hög servicenivå och av att bidra genom att skapa förutsättningar för teamets framgång. Du söker ständigt förbättringar och effektiviseringar som bidrar till teamet, både gällande användning av digitala verktyg och processer samt andra arbetssätt. Som person har du ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det med ett strukturerat arbetssätt och ett analytiskt sinne. Du har förmågan att prioritera, planera och möjliggöra både ditt eget och andras arbete. Du är prestigelös, tydlig och sympatisk. Du är van vid självledarskap och du gillar att ta ägarskap för olika projekt. Det är även viktigt att du har en hög kommunikations- och samarbetsförmåga samt att du är förtroendeingivande med en förmåga att skapa och bibehålla goda relationer.   Om Grant Thornton Grant Thornton är ett ledande revisions- och rådgivningsföretag med 1 400 medarbetare som erbjuder tjänster inom revision, skatt, redovisning och specialistrådgivning. Visionen är att tillsammans med entreprenörsföretag skapa framtiden – utifrån övertygelsen att hållbart bolagsbyggande handlar om en helhet där såväl ekonomiska som miljömässiga och sociala aspekter ingår. Grant Thornton är ett medlemsföretag i Grant Thornton International Ltd med över 68 000 medarbetare i 140 medlemsländer. Här kan du läsa mer om Grant Thornton.   Nyfiken på att veta mer? Detta är ett konsultuppdrag under cirka ett års tid. Start så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person. Du blir anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos Grant Thornton där det finns möjlighet att arbeta på distans om så önskas. I konsultvärlden går det ofta snabbt så vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mejl med hänsyn till GDPR. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Emelina Sjösten på [email protected] eller Åsa Wallergård Fröblom på [email protected].   När du blir en av oss Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Vi ser fram emot att höra från dig!

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Chefsassistent

Vi söker en chefsassistent för uppdragtill kund i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Uppdraget är hosär stockholmarnas energibolag. Dygnet runt, året om, tryggar de den växande Stockholmsregionens tillgång till värme, kyla, el samt hantering av avfallstjänster. Idag är fler än 800 000 stockholmare och drygt 400 sjukhus, datahallar och andra verksamheter anslutna till fjärrvärmenätet, kopplat till värme- och kraftvärmeanläggningar från Högdalen i söder till Brista i norr. Med gemensam kraft drivsStockholm framåt med potential att bli världens första klimatpositiva huvudstad. ArbetsuppgifterI rollen krävs att du tar ett övergripande ansvar för cheferna i ledningsgruppens administration. Rollen förutsätter flexibilitet och ständig utveckling. Ansvar och befogenheter: Rollen innebär krav på helhetssyn, integritet och förståelse för vad ledningens arbete innebär. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma: • Samordna ledningsarbete administrativt • Planera, koordinera och kommunicera kring chefernas olika åtaganden (kalender, möten och resor, i viss mån även telefon och mail) • Hantera (kontera och granska) fakturor, resor och reseräkningar åt chefen • Ansvara för att årsmötesplan tas fram samt agenda och protokollförning • Förbereda och medverka vid gruppmöten och konferenser • Ansvara för det praktiska genomförandet av och delta vid arbetsplatsträffar • Vara det naturliga kontaktfiltret för cheferna • Vara naturligt stöd för hantering av administrativa system såsom DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx, mallar mm • Vara delaktig i att underhålla och utveckla samarbetet med partners inom andra enheter • Delta i utvecklingen av interna verktyg, processer och system som t.ex. delta i och leda projekt och piloter • Vara behjälplig vid on-och off boarding Krav (OBS, obligatoriska) Eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet. Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifterErfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljningGod systemvanaGod kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.God digital förmåga Meriterande Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projektErfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschenErfarenhet av sälj och/eller kundbemötande Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Administratör med chefsstödsuppdrag, Strålbehandling och strålningsfysik

Gör skillnad. Varje dag. Är du en person som är intresserad av att arbeta på en högteknologisk arbetsplats? Befinner du dig i början av din yrkeskarriär och söker en arbetsplats med utrymme för utveckling? Då kan du vara vår nya kollega! Verksamhetsområde (VO) hematologi, onkologi och strålningsfysik ansvarar för Södra sjukvårdsregionen. Med cirka 900 medarbetare är vi ett av de största verksamhetsområdena inom Skånes universitetssjukhus (Sus). Vi strävar efter att bedriva förstklassig cancervård med stark koppling till forskning och utveckling i samarbete med Lunds universitet och Malmö universitet. Området är ett av Nordeuropas främsta organisationer i sitt slag, med avseende på diagnostiska metoder, behandlingskvalitet, kompetens hos personal, vetenskaplig produktion samt industrisamarbeten. Vi fokuserar på utveckling av moderna behandlingar och metoder för att förbättra patienternas chanser att överleva sin sjukdom med god livskvalitet. Vi strävar efter att använda kompetens på rätt sätt och erbjuder som ett led i detta möjligheter till nya utmaningar, kompetensutveckling och utbildning för våra medarbetare. Tjänsten innebär placering i Lund på område strålbehandling och strålningsfysik som är en del av VO hematologi, onkologi och strålningsfysik. ARBETSUPPGIFTER Område strålbehandling och strålningsfysik innehåller sex enheter med tillhörande enhetschefer samt ett ytterligare chefsstöd. Vi erbjuder en självständig tjänst där du arbetar som ett personal- och löneadministrativt stöd åt våra enhetschefer inom Strålbehandling och strålningsfysik i Lund och Malmö, men även som support åt våra medarbetare i löneadministrativa frågor. Som chefsstöd har du ett stimulerande arbete med omväxlande arbetsuppgifter. Detta innebär bland annat administration i vårt personalsystem HR-fönster så som schema, ledigheter och rättelser. Du har även en viktig funktion i arbetet kring anställning av ny personal, resebokningar, fakturahantering, lokalbokning, protokollskrivning, samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Därtill vill vi utveckla vårt arbetssätt och tänka nytt, exempelvis inom sociala medier, där vi ser att du tar en ledande roll. KVALIFIKATIONER Du som söker har eftergymnasial utbildning inom hälso- och sjukvårdsadministration, alternativt annan administrativ utbildning eller vårdutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift samt att du behärskar Microsoft Office-paketet väl. Det finns goda möjligheter för utbildning och utveckling på plats, varpå något års erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men inget krav. För att lyckas i rollen ser vi att du är en nytänkande person som gärna tar egna initiativ för att utveckla verksamheten. I din roll har du många kontaktytor vilket kräver att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt. Du är en positiv person som alltid strävar efter att ge en god service med hög kvalité. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Assistent - ge kvalificerat stöd till den politiska ledningen

Departementsledningen, Försvarsdepartementet Är du en erfaren assistent som vill arbeta i en politisk miljö och tycker om att ha omfattande interna och externa kontakter? Kan du möta höga krav på noggrannhet och effektivitet? Som vår nya medarbetare får du en variationsrik vardag i händelsernas centrum. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som assistent åt Försvarsdepartementets politiska ledning är du en central del av teamet i staben. Du hanterar den löpande administrationen i den politiska ledningen. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar allmänna kontorsgöromål, till exempel besöksmottagning inklusive praktiska göromål. Det dagliga arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt, och det förekommer både nationella och internationella kontakter. Du ingår i en grupp med assistenter som tillsammans arbetar med den politiska ledningen och stöttar varandra. Arbete utanför ordinarie kontorstid förekommer. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund För att axla denna roll krävs det att du har avslutad gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av administratörsarbete från Regeringskansliet eller annan statlig myndighet. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska och har mycket goda kunskaper inom Microsoft Office-paketets olika delar. Vi ser gärna att du har kunskaper om ärendehantering inom offentlig förvaltning. Dina egenskaper I din roll som assistent är du van att arbeta självständigt, men att även vara en del i ett lag. Du har stor ansvarskänsla, integritet, gott omdöme och kan självständigt ta initiativ samt prioritera i dina arbetsuppgifter. Du gillar att ge service, är ordningsam, kvalitetsmedveten, strukturerad och kan tidvis arbeta under tidspress. Som medarbetare i Regeringskansliet är du flexibel, vilket för oss innebär att du kan kompromissa och snabbt anpassa dig till nya situationer. Du har lätt för att samarbeta och bidrar till att assistentgruppens och politiska stabens arbete löper på smidigt. I rollen krävs ett högt säkerhetsmedvetande och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta stabschefen Petra Lärke eller HR-ansvarig Johan Olsson. Fackliga kontaktpersoner är Katja Wahlsten, Saco eller Karina Åbom-Engberg, ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 5 maj 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Försvarsdepartementet ansvarar för frågor om Sveriges militära försvar samt samordning av det civila försvaret och samhällets krisberedskap.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024