Enhetschef till statliga ersättningar asylsökande i Göteborg
Migrationsverket
Förvaltnings- och planeringschefer

På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Beskrivning Migrationsverket söker en enhetschef till statliga ersättningar asylsökande i Göteborg. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö där ständiga förbättringar och mötet med människor står i fokus. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en verksamhet präglad av förändring och kontinuerlig utveckling där ditt bidrag blir mycket viktigt. Enheten har ett nationellt uppdrag med ansvar för handläggning av ansökningar om statlig ersättning avseende asylsökande m.fl. från kommuner, regioner och apotek samt hanterar dess överklagandeprocess. Ansökningarna kan bland annat avse kostnader för hälso- och sjukvård, utbildning samt vård och boende för ensamkommande barn. Enheten ingår i Migrationsverkets avdelning för nationell operativ verksamhet. Som enhetschef rapporterar du till en av avdelningens sektionschefer och ingår i sektionens ledningsgrupp. Arbetsuppgifter Som enhetschef är ditt uppdrag att leda, styra och utveckla din enhet som består av ca 25 medarbetare inkl. teamledare. Prognosarbete, ekonomisk uppföljning, måluppfyllelse, förändringsarbete och att verka för en god arbetsmiljö är viktiga delar i enhetschefens ansvar och prioriteras högt. Du kommer till en väletablerad och stabil enhet som de senaste åren ökat samarbetet med systerenheten Statliga ersättningar nyanlända i Norrköping. Genom att ta tillvara på den drivkraft som finns och skapa förutsättningar för delaktighet och engagemang, bidrar du till fortsatt utveckling av verksamheten. Kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid att våra chefer har de personliga egenskaper som krävs för att framgångsrikt klara av att leda en verksamhet. Vi söker därför dig som är trygg i ditt ledarskap och som har mycket god förmåga att coacha, motivera och utveckla dina medarbetare. Du har förmåga att leda i förändring, har ett gott omdöme och är skicklig i att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du leder genom mod, empati och tydlighet. Krav - Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen. - Aktuell ledarerfarenhet med verksamhetsansvar från statlig tjänst. - Förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska. - God kännedom om Migrationsverkets uppdrag. Meriter - Aktuell chefserfarenhet med ansvar för verksamhets-, ekonomi- och personalansvar - Erfarenhet av att leda förändringsarbete - Erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt - God kännedom av arbetet med statliga ersättningar för asylsökande Villkor Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Arbetstider: Kontorsarbetstid Placering: Göteborg Tillträde: enligt överenskommelse  Ansökan Låter det intressant? Varmt välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 15 augusti 2025 Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför behöver du inte bifoga det i din ansökan. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner.  https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/jobba-hos-oss/lediga-jobb/fragor-och-svar-om-att-soka-jobb-hos-oss.html#svid12_6ac04684195a004dfdb2c7 Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Enhetschef med inriktning mot prostitution och människohandel
Jämställdhetsmyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Myndigheten ger stöd till genomförandet av den nationella strategin för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor och samordnar stora delar av arbetet med jämställdhetspolitikens sjätte delmål; om att mäns våld mot kvinnor ska upphöra. I arbetet ingår att motverka våld i nära relationer, våld mot barn, hedersrelaterat våld och förtryck samt prostitution och människohandel för alla ändamål. På myndigheten finns tre enheter: Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM), Hedersrelaterat våld och förtryck samt Våldsprevention. Till enheten för den Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM) söker vi nu en enhetschef. För vidare information om enheten för NSPM kan du läsa om här (länk) Arbetsuppgifter Som enhetschef kommer du att leda, utveckla och driva arbetet på vår enhet för den Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM). Du har det övergripande ansvaret för enhetens arbetsmiljö, personal-, budget- och verksamhetsarbete.  I rollen ingår ansvar för struktur, planering av resurser och prioriteringar av enhetens arbetsuppgifter och uppdrag. På enheten finns för närvarande 12 medarbetare som du har personalansvar för, i vilket ingår att bland annat leda och stötta medarbetarna i deras arbete och utveckling. Tillsammans driver ni enhetens strategiska utvecklingsfrågor och säkerställer att arbetet ligger i linje med myndighetens övergripande uppdrag.  En viktig del i din roll är att främja och upprätthålla en god samverkan med övrig verksamhet på myndigheten samt med externa aktörer inom myndighetssfären liksom civilsamhället. Du kommer att delta aktivt i interna och externa mötesforum för att säkerställa en god samordning och ett effektivt informationsflöde mellan olika parter. Enheten är representerad internationellt och har även internationella samarbeten och kontakter. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer  • Akademisk examen/utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Dokumenterad erfarenhet av strategiskt arbete, såsom utveckling, styrning eller samordning, inom ett eller flera av följande områden: mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer, hedersrelaterat våld och förtryck, prostitution och människohandel, mänskliga rättigheter eller barnrätt. • God kännedom om svensk jämställdhetspolitik. • Dokumenterad erfarenhet av att självständigt leda grupper, projekt eller liknande mot gemensamma mål. • Dokumenterad erfarenhet av utredningsarbete i form av rapporter, skrivelser eller liknande. • Erfarenhet av att tala inför och representera en organisation i större sammanhang. • Goda kunskaper att uttrycka dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har • Erfarenhet av att ha arbetat som chef med ansvar för personal, verksamhet och budget. • Erfarenhet av ledningsgruppsarbete. • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet – företrädesvis inom det statliga området. • Juridisk och straffrättslig kompetens. Personliga egenskaper Som person leder du kommunikativt och tillitsbaserat med en god förmåga att skapa förtroende och att motivera tagna beslut. Du värnar om stabilitet och trygghet i en grupp. Du har även förmåga att driva din enhet mot uppsatta mål och har god exekutiv förmåga. Andra viktiga egenskaper för tjänsten är att vara strukturerad, samarbetsorienterad samt ha ett genuint intresse för ledarskap. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. En förutsättning för att tjänsten tillsätts är att erforderliga medel erhålles. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma. Jämställdhetsmyndigheten erbjuder anställda möjligheten att ingå överenskommelse om distansarbete. Omfattningen av distansarbete bedöms utifrån vad som är rimligt med hänsyn till verksamhetens behov och att ha en god arbetsmiljö. Som chef förväntas du att ha en hög närvaro på arbetsplatsen. Praktisk information Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Berit Jernberg, Avdelningschef, 031-392 90 54 eller enhetschef Mikael Thörn 031-392 90 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder. Välkommen med din ansökan senast 3 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef för anslutning, Statens servicecenter
Statens Servicecenter
Förvaltnings- och planeringschefer

Enheten är placerad inom verksamhetsområde myndighetsservice som levererar tjänster till 166 myndigheter. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp som består av avdelningschef samt fem enhetschefer. Fokus för dig som chef för enheten för anslutning är att med hjälp av enhetens medarbetare genomföra anslutning av nya kundmyndigheter till tjänsterna lön, e-handel och redovisning samt migrera befintliga kundmyndigheter för nämnda tjänster. Enheten utgörs av ca. 10 projektledare som rapporterar direkt till dig i din roll som enhetschef. Du har en viktig uppgift att säkerställa kostnadseffektiva och kvalitativa projekt tillsammans med övriga berörda organisationsdelar inom myndigheten. Det innebär tvärfunktionella projekt där medarbetare från både vår leveransorganisation och stödfunktioner medverkar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du ansvarar för anslutning av nya kundmyndigheter och migrering av befintliga kundmyndigheter. Du har ansvar för löpande dialoger med våra systemleverantörer i samband med våra anslutningar med förmåga att agera programledare. Du har personal-, arbetsmiljö-, resultat- och budgetansvar för din enhet och verkar för att arbetet bedrivs i linje med verksamhetsområdets och myndighetens övergripande mål och uppdrag. Finansiell uppföljning och kontinuerlig analys av projekten kommer vara en viktig arbetsuppgift i denna befattning. Med ditt ledarskap skapar du en arbetsmiljö som präglas av engagemang, effektivitet och kvalitet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig • Minst fem års erfarenhet som chef med personal- arbetsmiljö- och verksamhetsansvar • Minst fem års erfarenhet av att leda anslutnings- och migreringsprojekt samt föra dialog med företrädare på strategisk nivå hos kunder gällande genomförande av projekt. • Erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning mot externa leverantörer • Erfarenhet av avgiftsfinansierad verksamhet och finansiell uppföljning och analys • Erfarenhet av att agera ordförande i projektstyrgrupper till extern part såsom kunder och leverantörer Du ska ha följande förmågor: • Att leda utifrån tillitsbaserad styrning och ledning • Att kommunicera på ett sätt som skapar engagemang för gemensamma mål • Att göra tydliga prioriteringar • Att våga fatta beslut för att uppnå resultat Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutveckling • Erfarenhet från arbete inom HR/lön eller e-handel och redovisning • Minst fem års erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet • Erfarenhet av förändringsledning Övrigt Anställningen är 100 % och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringort finns att välja på Gävle eller Östersund. Resor förekommer inom Sverige. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 8 juli. Vi planerar att påbörja intervjuerna under v.29. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Enhetschef för anslutning, Statens servicecenter
Statens Servicecenter
Förvaltnings- och planeringschefer

Enheten är placerad inom verksamhetsområde myndighetsservice som levererar tjänster till 166 myndigheter. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp som består av avdelningschef samt fem enhetschefer. Fokus för dig som chef för enheten för anslutning är att med hjälp av enhetens medarbetare genomföra anslutning av nya kundmyndigheter till tjänsterna lön, e-handel och redovisning samt migrera befintliga kundmyndigheter för nämnda tjänster. Enheten utgörs av ca. 10 projektledare som rapporterar direkt till dig i din roll som enhetschef. Du har en viktig uppgift att säkerställa kostnadseffektiva och kvalitativa projekt tillsammans med övriga berörda organisationsdelar inom myndigheten. Det innebär tvärfunktionella projekt där medarbetare från både vår leveransorganisation och stödfunktioner medverkar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du ansvarar för anslutning av nya kundmyndigheter och migrering av befintliga kundmyndigheter. Du har ansvar för löpande dialoger med våra systemleverantörer i samband med våra anslutningar med förmåga att agera programledare. Du har personal-, arbetsmiljö-, resultat- och budgetansvar för din enhet och verkar för att arbetet bedrivs i linje med verksamhetsområdets och myndighetens övergripande mål och uppdrag. Finansiell uppföljning och kontinuerlig analys av projekten kommer vara en viktig arbetsuppgift i denna befattning. Med ditt ledarskap skapar du en arbetsmiljö som präglas av engagemang, effektivitet och kvalitet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig • Minst fem års erfarenhet som chef med personal- arbetsmiljö- och verksamhetsansvar • Minst fem års erfarenhet av att leda anslutnings- och migreringsprojekt samt föra dialog med företrädare på strategisk nivå hos kunder gällande genomförande av projekt. • Erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning mot externa leverantörer • Erfarenhet av avgiftsfinansierad verksamhet och finansiell uppföljning och analys • Erfarenhet av att agera ordförande i projektstyrgrupper till extern part såsom kunder och leverantörer Du ska ha följande förmågor: • Att leda utifrån tillitsbaserad styrning och ledning • Att kommunicera på ett sätt som skapar engagemang för gemensamma mål • Att göra tydliga prioriteringar • Att våga fatta beslut för att uppnå resultat Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutveckling • Erfarenhet från arbete inom HR/lön eller e-handel och redovisning • Minst fem års erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet • Erfarenhet av förändringsledning Övrigt Anställningen är 100 % och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringort finns att välja på Gävle eller Östersund. Resor förekommer inom Sverige. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 8 juli. Vi planerar att påbörja intervjuerna under v.29. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Enhetschef- område bygg sydväst
GÖTEBORGS KOMMUN
Förvaltnings- och planeringschefer

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Vi på drift och underhållsavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda hyresgäster. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäst, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster. Verksamhetsområde byggs uppdrag består av tillsyn, skötsel, reparationer, kunduppdrag samt mindre underhållsåtgärder i Göteborgs stads skolor, förskolor, äldreboende och andra fastigheter. I enhetens uppdrag ingår att ansvara för förebyggande arbete och hantering av felanmälningar samt utföra mindre lokalanpassningar/kunduppdrag på byggnader i det geografiska område syd/väst. Dina arbetsuppgifter: Genom ett utvecklingsorienterat och tillitsbaserat ledarskap ansvarar och leder du enheten bygg syd/väst där du har personal- och budgetansvar. Din roll blir att leda det positiva och engagerade teamet som består av fastighetstekniker, snickare, rörläggare, elektriker och teamsamordnare där dina insatser kommer att vara en viktig del för verksamheten. Genom ett coachande förhållningssätt säkerställer du att medarbetarna har förstått sitt uppdrag. Du skapar förutsättningar för dina medarbetare att utföra ett effektivt arbete och utveckla verksamheten genom att på ett tydligt sätt fördela arbetsuppgifter, kommunicera, vägleda/stötta, motivera, följa upp och ge feedback. Som chef arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö där du skapar förutsättningar för medarbetarnas utveckling och medarbetarskap. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi söker dig som med engagemang vill driva verksamhetsområde byggs centrala frågor. Du har relevant högskole- eller universitetsexamen och har tidigare arbeta som chef. För att arbeta som chef hos oss behöver du ha erfarenheter från samarbete med fackliga organisationer. Du har gedigen och dokumenterad erfarenhet av område fastighet sedan tidigare. Du har ett genuint intresse att leda verksamheten genom ett affärsmässigt, målinriktat och processorienterat arbetssätt. Vi vill gärna att du har erfarenhet av förändringsarbete och att leda i förändring. Du behöver även ha allmän god datorvana samt B-körkort. Ditt ledarskap präglas av ett prestigelöst förhållningssätt där du väger in olika perspektiv och skapar helheten för att kunna planera och agera långsiktigt. Som person är du skicklig i ditt sätt att kommunicera och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och att bygga nätverk där du sätter byggfrågorna i fokus utifrån ett verksamhetsperspektiv. Du har modet att tänka nytt samtidigt som du är lyhörd inför hur du bäst implementerar de frågor du driver. Du är omvärldsorienterad och tar initiativ utifrån de behov du identifierar. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef till Bygglovsenheten
Västerås kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Västerås stad har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en bättre och mer rättvis rekryteringsprocess. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor som blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vi söker nu en trygg och utvecklingsorienterad enhetschef till Bygglovsenheten. I en unik och central roll får du här möjlighet att vara med och utveckla staden och vara med där det händer. Varmt välkommen med din ansökan!   Dina arbetsuppgifter Som enhetschef leder du bygglovsenheten i att möta framtidens behov vad gäller samhällsbyggnad, utveckling och digitalisering.  Du ansvarar för enhetens personal, budget och arbetsmiljö. Det är utmanande men spännande tider i samhällsbyggnadssektorn med ny lagstiftning. För bygglovsenheten innebär det fokus på verksamhetsutveckling, systembyte och nya arbetssätt. Vi kommer att jobba i förändring för att hitta den bästa riktningen. Du leder enhetens myndighetsutövning som rör handläggning av lov och tillsyn samt energi – och klimatrådgivning. Du säkerställer att arbetet sker rättssäkert, effektivt och med hög servicegrad.  Uppdraget innebär till stor del att samverka med externa parter som byggaktörer, bostadsbolag och näringsliv. Internt samverkar och samarbetar du inom stadsbyggnadsförvaltningen och med andra förvaltningar.  Du ansvarar för enhetens ärendehantering gentemot byggnadsnämnden och kvalitetssäkrar underlag och stöd i beredningsprocessen.  Du bidrar med din kunskap och dina erfarenheter till strategiskt och operativt utvecklingsarbete inom samhällsbyggnadsområdet. Du rapporterar till direktör och ingår i verksamhetens ledningsgrupp tillsammans med chefer inom stadsbyggnadsförvaltningen. Din kompetens Vi vill att du är en stabil och trygg ledare med god självkännedom och stark kommunikativ förmåga. Du är lyhörd och pedagogisk och förstår hur du ska leda medarbetare i ett förändringsskede samtidigt som du håller fokus på verksamhetsutvecklingen. I dig ser vi en lagspelare som vill arbeta för att nå resultat tillsammans. Du känner dig trygg i att föredra i nämnd och i större offentliga sammanhang. Där använder du din pedagogiska förmåga och kan nå fram med ditt budskap. Du är skicklig på att skapa struktur, att leda med tydlighet, hjärta och mod för att nå uppsatta mål. Vi söker en erfaren ledare som har en universitets- eller högskoleutbildning inom samhällsbyggnadsområdet. Du behöver ha god kännedom om plan- och bygglagen och erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet. Det är viktigt att du väl känner till och har jobbat med samhällsbyggnadsprocessen. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska är mycket god och dina kunskaper i engelska är mycket goda. Meriterande är det om du har jobbat med förändringsledning tidigare och har ledarskapsutbildning. Vi erbjuder Det här är en unik och central roll där du får vara med och utveckla staden i hjärtat av Mälardalen. Du kommer till en arbetsplats där vi värnar om vår fina kultur och där vi trivs och känner trygghet med varandra. Vi tror på tillit och frihet under ansvar. Det innebär att du själv planerar din arbetsdag, har flextid och möjligheten att viss del av tiden arbeta på distans. Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb.  Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär)    Ledarskap i Västerås stad  Ledarskap i Västerås stad genomsyras av vår värdegrund: Alltid bästa möjliga möte. För att du som ledare ska få verktyg, kunna utvecklas och rustas i att leda genom Alltid bästa möjliga möte finns flera stadsövergripande satsningar. Vi är stolta över att alla chefer genomför vårt eget ledarskapsprogram. Allt för att utveckla förmågor att leda och utveckla både verksamhet och medarbetare. Som chef har du ett starkt stöd i vardagen av olika spetskompetenser som backar upp dig när du behöver. Vi har stödfunktioner inom HR, ekonomi, utveckling, kommunikation och digitalisering. Läs gärna mer: http://www.vasteras.se/naringsliv-och-arbete/jobb-och-karriar/vara-yrken/jobba-i-en-ledande-roll Övrig information I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Enhetschef - område utemiljö
GÖTEBORGS KOMMUN
Förvaltnings- och planeringschefer

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Vi på drift och underhållsavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda hyresgäster. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäst, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar även för genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster. Verksamhetsområde utemiljö består av ca 80 medarbetare fördelade på fyra enheter vars primära uppdrag är att leverera effektiv skötsel av de utemiljöer förvaltningen förfogar över. Detta görs både genom köpt tjänst och i egen regi. Dina arbetsuppgifter: Genom ett utvecklingsorienterat, tillitsbaserat och nära ledarskap ansvarar och leder du en av våra enheter inom verksamhetsområdet utemiljö. Som enhetschef har du personal, arbetsmiljö och budgetansvar och arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö för enhetens alla medarbetare. Du driver verksamheten inom fastställda ekonomiska ramar och arbetar för att nå verksamhetsområdets uppsatta mål. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och driver frågor med dina chefskollegor utifrån en gemensam verksamhetssyn. Som enhetschef ansvara för utförande och utveckling i linje med effektivisering av enhetens ansvarsområde. Du kommer att leda det engagerade teamet som består av fastighetstekniker, markingenjörer och teamsamordnare, där dina insatser kommer att vara en viktig del för verksamheten. Genom ett coachande förhållningssätt säkerställer du att medarbetarna har förstått sitt uppdrag. Du skapar förutsättningar för dina medarbetare att utföra ett effektivt arbete och utveckla verksamheten genom att på ett tydligt sätt fördela arbetsuppgifter, kommunicera, vägleda/stötta, motivera, följa upp och ge feedback. Som chef arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö där du skapar förutsättningar för medarbetarnas utveckling och medarbetarskap. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi söker dig som med engagemang vill driva en av enheterna på utemiljö. För att arbeta som chef hos oss behöver du ha en högskole- eller universitetsexamen på minst kandidatnivå och ett genuint intresse att leda verksamheten genom ett affärsmässigt, målinriktat och processorienterat arbetssätt. Du har tidigare erfarenhet som ledare, ett utvecklings- och processinriktat arbetssätt samt samarbete med fackliga organisationer. Meriterande för tjänsten är om du har arbetslivserfarenhet inom markskötsel och anläggningsarbeten. Vi ser det även meriterande om du genomgått en ledarskapsutbildning samt har erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation. För denna tjänst behöver du ha allmän god datorvana samt B-körkort. För att lyckas i rollen behöver ditt ledarskap präglas av ett prestigelöst förhållningssätt där du väger in olika perspektiv och skapar helheten för att kunna planera och agera långsiktigt. Som person är du skicklig i ditt sätt att kommunicera och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och att bygga nätverk där du sätter utemiljöfrågorna i fokus utifrån ett verksamhetsperspektiv. Du har modet att tänka nytt samtidigt som du är lyhörd inför hur du bäst implementerar de frågor du driver. Du är omvärldsorienterad och tar initiativ utifrån de behov du identifierar. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef- juridik och ärendehantering
GÖTEBORGS KOMMUN
Förvaltnings- och planeringschefer

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen utveckling och styrning består av sex enheter, juridik och ärendehantering, IT och digitalisering, kommunikation, inköp och upphandling, säkerhet samt kvalitet. Avdelningen ansvarar för att samordna och utveckla förvaltningsgemensam styrning, utveckling, administration och ledningsstöd samt lägga grunden till gemensam systematik, struktur, och gemensamma arbetssätt/processer. Enheten juridik och ärendehantering består av elva medarbetare som alla är självgående specialister inom sitt område. Ett gott samarbete, hög kompetens och prestigelöshet präglar enhetens arbete. Dina arbetsuppgifter: Som enhetschef leder du utvecklingen och samordningen av förvaltningens arbete inom det juridiska området samt inom nämnd, dataskydd, informations- och ärendehantering. I enhetens uppdrag ingår att ge stöd till nämnd och direktör samt stödja chefer och medarbetare med juridisk kompetens inom förvaltningens ansvarsområde. Enheten ansvarar för styrning och råd inom det juridiska området och därmed bl.a. hantering av mål och ärenden i domstol och myndigheter. Inom enhetens ansvar ligger också stöd och kvalitetsgranskning av handlingar till nämnden samt ansvar för utveckling och samordning av förvaltningens arbete inom information- och ärendehantering. Du har personal, arbetsmiljö- och budgetansvar för din enhet där du ansvarar och arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö för enhetens alla medarbetare. Du driver och följer upp verksamheten inom fastställda ekonomiska ramar och mot uppsatta mål. Du ingår i avdelningens ledning liksom i förvaltningens chefsgrupp där du förväntas bidra i det strategiska arbetet utifrån ett helhetsperspektiv. Som enhetschef kommer du, tillsammans med dina chefskollegor, arbeta för en mer effektiv och sammanhållen stadsutvecklingsprocess utifrån ett hela staden perspektiv vilket bland annat innebär många och nära kontakter med andra förvaltningar inom staden.. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi söker dig med en högskole- eller universitetsexamen på minst kandidatnivå med inriktning mot juridik, statsvetenskap eller offentlig förvaltning. Du har god kunskap och erfarenhet om hur en politiskt styrd organisation fungerar samt erfarenhet av att ha arbetat med juridik inom den offentliga sektorn. Vidare vill vi att du har erfarenhet av kultur och värdegrundsarbete samt erfarenhet av ett utvecklings- och processinriktat arbetssätt. Du har genomgått en ledarskapsutbildning/ erfarenhet av utvecklande ledarskap och är förtrogen med fackliga samverkan samt arbetsmiljölagstiftningen. Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Har du dessutom erfarenhet av förändringsarbete och att leda i förändring ser vi även det som meriterade. För att lyckas i rollen vill vi att du är en tydlig, ödmjuk, lyhörd och inspirerande ledare och lagspelare som drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du sprider glädje och motivation. Du har förmågan att på ett bra sätt delegera arbetsuppgifter, engagera andra samt se saker ur ett helhetsperspektiv. Genom ett coachande förhållningssätt stödjer du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling och du verkar för en god arbetsmiljö. Du är resultatinriktad, engagerad och kan kombinera sakkunskap med problemlösningsförmåga. Du har förmågan att se, ta till vara och bidra till utvecklingen av våra drivna medarbetare. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Verksamhetssamordnare och tillika chef för GD-staben
Sveriges Geologiska Undersökning
Förvaltnings- och planeringschefer

Samhället förändras i rask takt och SGU:s uppdrag är att möta samhällets behov av geologisk information. Vill du som erfaren verksamhetssamordnare vara med på myndighetens utvecklingsresa? Vi erbjuder en central roll i att ge stöd till myndighetens ledning och samordna arbetet i komplexa frågor som berör hela organisationen. Den nyinrättade GD-staben arbetar med att ge generaldirektören stöd i övergripande styrnings-, planerings-, uppföljnings- och utvecklingsfrågor men även i frågor av mer operativ karaktär. Staben säkerställer inriktning och samordning samt driver och utvecklar frågor som särskilt berör myndighetens organisation, resultatstyrning och interna styrning och kontroll. Du leder arbetet i GD-staben i kombination med uppdraget som verksamhetssamordnare. Arbetsuppgifter Rollen innebär arbete som verksamhetssamordnare i kombination med ett chefsuppdrag. Som verksamhetssamordnare samordnar du vissa myndighetsövergripande frågor så som exempelvis inkommande ärenden, regeringsuppdrag och remisser. I arbetsuppgifterna ingår utvecklings- och förändringsarbete på uppdrag av generaldirektören, bland annat inom kvalitetsområdet. Uppdraget förutsätter helhetssyn och samverkan med andra, såväl internt som externt. I uppdraget ingår även att vara chef för GD-stabens fyra medarbetare. I rollen som stabschef förväntas du ha förmågan att vara både en strategisk och operativ chef som är van att leda medarbetare i olika roller och skapa engagemang, samhörighet och trivsel i gruppen. Du rapporterar till generaldirektören och ingår i myndighetens ledningsgrupp. Kompetens Vi söker dig som har: för tjänsten relevant universitets- eller högskoleutbildning inom ett för uppdraget relevant område. Alternativt så har du annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig flera års erfarenhet av rollen som samordnare eller liknande roll där du arbetat tillsammans med olika professioner erfarenhet av driva arbete inom området intern styrning och kontroll erfarenhet av att utveckla processer eller arbetssätt aktuell erfarenhet som ledare mycket god förmåga att uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift god förmåga att uttrycka dig väl i engelska i både tal och Meriterande erfarenheter och kompetens: arbete inom statlig sektor i liknande roll aktuell erfarenhet av ledningsgruppsarbete aktuell erfarenhet av uppdrag med personalansvar arbete inom Regeringskansliet Personliga kvalifikationer Vi söker dig som har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, du är lyhörd samtidigt som du är tydlig i din kommunikation. Du är en trygg och stabil ledare. Ditt arbetssätt är strukturerat och lösningsinriktat med ett starkt engagemang och intresse för att driva verksamheten framåt. Du förstår ditt uppdrag och har förmåga att göra egna bedömningar och driver arbetet med fokus på att hålla givna tidsramar. Du har god förmåga att samarbeta både internt och externt förstår vikten av ett professionellt bemötande i rollen som statsanställd. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid med ett chefsförordnande som är tidsbegränsat, med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar provanställning på sex månader. I din roll som chef tillämpas förtroendearbetstid. På SGU tillämpar vi distansavtal, som tillåter oss att vara flexibla för både verksamhetens såväl som medarbetares behov, med möjligheter att arbeta hemifrån. Antal lediga tjänster: 1 Anställningsort: Uppsala Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning inklusive registerkontroll kommer att utföras på slutkandidat. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Som statlig myndighet omfattas SGU av offentlighetsprincipen. Det innebär att vi är skyldiga att lämna ut dina ansökningshandlingar om någon efterfrågar dem. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats. Vill du veta mer, hör av dig till HR-chef Maria Wijkström eller våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar för Saco-S och Annika Törnkvist för ST-geologiska via vår växel 018-17 90 00. På grund av semester besvaras eventuella frågor om tjänsten endast under perioden 21 juli – 3 augusti 2025. Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Om SGU Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 300 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se Diarienummer: 411-1552/2025

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Servicechef
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Förvaltnings- och planeringschefer

Stora Segerstad Naturbrukscentrum Rollen som servicechef Som servicechef på Stora Segerstad Naturbrukscentrum får du ett mångsidigt uppdrag med ansvar för att leda och utveckla skolans interna service inom kök, lokalvård, elevboende, fritidsverksamhet, fastighetsskötsel och skötsel av skolans utemiljöer. Du ansvarar även för ekonomi och verksamhetsledning inom dessa områden och leder ett team på cirka femton medarbetare som består av måltidspersonal, lokalvårdare, fritidsledare, fastighetstekniker och trädgårdsmästare. Som servicechef ingår du i skolans ledningsgrupp. En mycket viktig del i rollen som servicechef är att skapa de bästa förutsättningarna för en trivsam och trygg skol- och boendemiljö för skolans elever. Du kommer dagligen ha kontakt med elever som bor på skolans elevhem och föra en regelbunden dialog med vårdnadshavare. Erfarenhet av att arbeta med unga människor i utveckling och deras vårdnadshavare är därför mycket värdefull. Detta arbete kräver både lyhördhet, tålamod och en stark kommunikativ förmåga. Det handlar ofta om att medla, förklara, lyssna och lösa situationer tillsammans med elever, personal och vårdnadshavare – en utmanande men också meningsfull och avgörande del av uppdraget. I rollen är du också en viktig stödfunktion till kök-, lokalvård och fritidsverksamhet, särskilt i de många aktiviteter och händelser som präglar ett läsår på ett naturbruksgymnasium. Det kan innebära allt från att hjälpa till att förbereda en trivselaktivitet för elever och personal, hantera miljörapporter eller begära in offerter – till att själv rycka in praktiskt om sjukfrånvaro uppstår. Du har ansvar för att strukturera verksamhetens kalender i god tid och säkerställa att resurser och planering är på plats. Att våga delegera, be om hjälp och ta tillvara på medarbetarnas kompetens är avgörande. Utöver detta har du ansvar för budget, personalfrågor, rekrytering och uppföljning av verksamhetens kvalitetskrav. Du representerar skolans intressen i olika interna och externa sammanhang och förväntas vara en tydlig röst för din verksamhet i mötet med elever, kollegor, ledning och ibland även politiker eller andra externa aktörer. Du samverkar med skolans elevhälsoteam och är därmed en del i skolans förebyggande och stödjande arbete för en trygg och välfungerande skolmiljö. Du har ett helhetsperspektiv där service, trygghet och kvalitet hänger samman, och där du aktivt bidrar till att elevernas vardag präglas av ordning, trivsel och möjlighet till social och personlig utveckling. Din blivande arbetsplats Stora Segerstads Naturbrukscentrum ligger i en naturskön miljö och erbjuder utbildningar inom skog, lantbruk och djur. Här studerar ungdomar från hela landet, många av dem bor på skolans elevhem. Vår verksamhet präglas av engagemang, ansvar och ett nära samarbete mellan olika yrkesgrupper. Skolan förenar tradition och nytänkande i en vardag där vi tillsammans arbetar för att ge eleverna bästa möjliga förutsättningar att utvecklas – både i och utanför klassrummet. Din profil Vi söker dig som har gymnasieutbildning och en eftergymnasial utbildning inom service, fritid, skola eller annan relevant inriktning. Du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar och förstår hur viktigt det är att skapa relationer präglade av förtroende, tydlighet och respekt. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en verksamhet där dialogen med föräldrar är en naturlig och viktig del. Den som lyckas i denna roll har en särskild förmåga att kommunicera – både med ungdomar, vårdnadshavare och kollegor. Du har tidigare haft en arbetsledande roll med ansvar för personal och ekonomi. Du har ett strukturerat arbetssätt, gillar att planera framåt och klarar av att hantera många olika typer av uppgifter parallellt – från praktiska frågor till strategiska beslut. Du är trygg i rollen som chef och är van vid att fatta beslut, samtidigt som du är lyhörd för kollegors och medarbetares erfarenheter. Din personlighet kännetecknas av mognad, stabilitet och ett professionellt förhållningssätt. Du är flexibel och ser möjligheter i förändring. Du är också en tydlig och tillgänglig ledare som trivs med att vara närvarande i verksamheten. Du har en genuin servicekänsla, tycker om att hjälpa till och är van vid att lösa problem på ett konstruktivt sätt. Körkort är ett krav. Vi tror att du värdesätter traditioner men också har intresse för utveckling och förnyelse. Du bidrar till ett gott samarbetsklimat och har mod att säga ifrån när det krävs. Kort sagt – du är både en problemlösare och en lagspelare med starkt engagemang för skolans elever och medarbetare. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete i en naturnära skolmiljö där varje dag gör skillnad. Du blir en del av ett engagerat arbetslag där ansvar, gemenskap och öppenhet är grunden. Tjänsten ger dig möjlighet att påverka och utveckla både verksamheten och dig själv. Du arbetar nära både elever och kollegor och får en roll där du tydligt ser resultatet av ditt arbete. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Anders Nyberg. Telefonnummer: Mobil: 073-021 54 58 Epost: [email protected] Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 3 augusti. Välkommen med din ansökan. Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisen belastningsregister och misstankeregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025