Enhetschef lovhandläggning till Bygglov

Stadsbyggnadsförvaltningen inom Umeå kommun består av Bygglov, Detaljplanering, Lantmäteri, Miljö- och hälsoskydd samt en stab med stödfunktioner. Förvaltningen har cirka 200 anställda medarbetare. Bygglovsavdelningen är indelad i fyra enheter (Lovhandläggning, Inspektion, Administration och Bostadsanpassning) med totalt ca 45 kunniga medarbetare som i huvudsak hanterar bygglov med tillhörande arbetsplatsbesök och tekniska samråd, samt utför tillsyn och ger råd och information till allmänheten. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för ledning, planering, samordning och utveckling av enhetens verksamhet. Du ingår i Bygglovsavdelningens ledningsgrupp och du har personalansvar för enhetens cirka 14 medarbetare, som du leder till goda resultat i det dagliga arbetet. Du bidrar även aktivt till hela Bygglovsavdelningens utveckling och till våra gemensamt framtagna målsättningar. Del av tjänsten utgörs även av operativt arbete inom de ärenden och uppgifter som inryms i enhetens ansvarsområde, till exempel handläggning av inkomna ansökningar och rådgivning mot allmänheten. I rollen ingår även att säkerställa bemanning och kompetens av lovhandläggare till funktionerna tillsyn och rådgivning. Om dig Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarande alternativt annan relevant utbildning kombinerat med ledarerfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning i bygglovsfrågor. Vidare har du dokumenterat god och aktuell kunskap inom Plan- och bygglagen (PBL). Vi tror även att du har tidigare ledarerfarenhet, extra meriterande om du arbetat som chef med personal- och verksamhetsansvar. Som enhetschef hos oss på bygglov ser du helheten och leder din verksamhet mot våra gemensamma målsättningar. Du agerar förebild och utmanar, uppmuntrar och synliggör dina medarbetare. Du företräder kommunen på ett förtroendeingivande och positivt sätt. Du sätter medborgarnyttan i fokus och för dialog med dina medarbetare där du som chef är tillgänglig, tydlig och lyssnar med omtanke. Vi tror också att du bygger ditt ledarskap på tilltro till medarbetarna och deras förmåga att nå goda resultat. Arbetsuppgifterna förutsätter att du är noggrann och strukturerad samt har ett lösningsfokuserat arbetssätt i det dagliga arbetet. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter inom och utanför vår organisation. Vi strävar efter en organisation som kännetecknas av jämställdhet och mångfald i alla avseenden. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar dig att söka jobb hos oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret. Följ Umeå kommun på LinkedIn! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

13 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Enhetschef för läkare inom länsverksamhet psykiatri

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Psykiatriska länsverksamheten bedrivs på fem orter i Västernorrlands län. Verksamheten inom vuxenpsykiatrin präglas av ett tvärvetenskapligt synsätt som tar hänsyn till såväl medicinska, psykologiska som sociala aspekter på patientens problem. Vi strävar efter att stärka den öppna vården och vår mobila verksamhet så att behovet av heldygnsvård minskar. En särskild utmaning för vår psykiatriska verksamhet i länet är att minska beroendet av hyrläkare inom vården, en utmaning vi delar med den övriga hälso- och sjukvården. Nu söker vi en enhetschef för läkare inom psykiatrin. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Sundsvall med möjlighet till distansarbete. ROLLEN SOM ENHETSCHEF I rollen som enhetschef leder och utvecklar du verksamheten framåt i enlighet med verksamhetens övergripande mål. I ditt ledarskap stödjer du medarbetarna genom dialog och återkoppling samt främjar ett öppet, kreativt och förtroendefullt arbetsklimat. Du har arbetsmiljö-, personal- och budgetansvar för läkargruppen, men förväntas också ha en helhetssyn på klinikens verksamhet. Arbetet ställer krav på en god samverkan med andra enheter inom kliniken, verksamheter inom regionen och andra samhällsaktörer. Du bidrar till att skapa en god och stimulerande arbetsmiljö för våra läkare, goda utvecklingsmöjligheter och planera deras kompetensutveckling. Du förväntas också ta ett ansvar för att läkarvikarier/hyrläkare avropas vid behov, och att dessa får den introduktion och information som behövs. Till ditt stöd finns en administratör och underläkarnas samordnare. Som enhetschef har du chefsansvar för cirka 25 specialistläkare/överläkare samt formellt också för cirka 20 underläkare som leds av din samordnare. Vi söker dig som har för tjänsten relevant utbildning med inriktning mot hälso- och sjukvård samt god kännedom om psykiatrisk vård och dess organisation. Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av chefs-/ledningsarbete inom psykiatrisk vård eller annan hälso- och sjukvård. Det är också meriterande om du har någon form av chefs- eller ledarskapsutbildning och om du är legitimerad läkare. Som person har du goda ledaregenskaper och samarbetsförmåga. Du bör vara stresstålig och handlingskraftig och intresserad av att arbeta i en miljö där det ständigt "händer" saker och där det ofta krävs snabba beslut och akuta insatser. Det krävs att du har personlig mognad och väl utvecklad social och kommunikativ förmåga. Professionalism, engagemang, laganda, tillgänglighet och visioner inför framtiden präglar ditt arbetssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Enhetschef till personalpool förskola nordöst

Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, förskoleklass, grundskola, grundsärskola och fritidshem i kommunen. Förskolor och grundskolor i årskurser F-6 delas in i två geografiska områden, Sydväst och Nordöst. Årskurserna 7–9 är ett samlat område. Varje område leds av en områdeschef. Personalpool utbildning leds av en verksamhetschef som är närmaste chef för pooladministrationen och tre enhetschefer. Personalpool förskola är indelad i Sydväst och Nordöst och består av ca. 90 heltidsanställda barnskötare och förskollärare som fördelats på två enhetschefer.  Vi söker nu en enhetschef till personalpool förskola nordöst. Är du den vi söker? Arbetsuppgifter I denna roll har du ansvar för pedagogisk utveckling, personal, ekonomi och arbetsmiljö. Du ingår i ledarlaget för personalpool inom för- och grundskola och rapporterar till verksamhetschef för personalpool utbildning. Du arbetar i nära samarbete med förvaltningens stödfunktioner samt områdeschefer och rektorer.  Uppdraget som enhetschef innebär att du: verkar för att vara en attraktiv arbetsgivare så att vi kan attrahera, rekrytera och behålla den kompetens vi behöver jobbar aktivt med ständiga förbättringar och kvalitetsarbete sammanställer rapporter om verksamheten, tex statistik bokade pass, sjuktal, ekonomi etc har fokus på den ekonomiska utvecklingen inom verksamheten samt det systematiska arbetsmiljöarbetet bidrar aktivt till en utvecklad ledningsorganisation i nära samarbete med övriga kollegor och verksamhetschef utför övergripande ledningsuppdrag utifrån verksamhetens behov Vi erbjuder dig Möjlighet att vara med och påverka i en uppskattad stödfunktion där du får bidra till utveckling av verksamheten. Ett fantastiskt roligt jobb, där du gör skillnad varje dag!   Ett engagerat team av medarbetare och chefskollegor där det finns målfokus, engagemang och omtanke En flexibilitet att förena arbetet med föräldraskap och fritid Läs gärna mer om våra förmåner här Om dig Som enhetschef arbetar du ofta i ett högt tempo och du får vara med om att förutsättningar kan ändras snabbt. För att trivas i uppdraget måste du därför uppskatta att bli utmanad och vara lösningsfokuserad som person. Du är tydlig och prestigelös i din ledarroll och du har förmåga att prioritera i pressade situationer. I rollen har du många kontakter internt och det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och trivs med att jobba i samverkan. Du har god digital kompetens och stimuleras av att vara en ledare i en verksamhet i snabb förändringstakt. Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som chef eller skolledare, alternativt har du erfarenhet som arbetsledare, teamledare eller liknande. Vi ser det som positivt om du genomgått internt traineeprogram för blivande chefer eller motsvarande, du kanske också genomgått statliga rektorsprogrammet eller förberedande Rekryteringsutbildning.   Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

13 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Verksamhetschef, administrativa enheten - vikariat

Administrativa enheten är avdelningen för verksamhetsstöd och uppföljning till alla verksamheter inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Inom enheten finns funktionerna administration, diarium och arkiv, ekonomi, webbpublicering, nämndadministration, personal, utredning och utveckling. Den administrativa chefen är en viktig medspelare i vår förvaltningsledning, då den stödjer förvaltningschef och förvaltningsledning i övergripande strategiska processer och samarbetar nära vår politiska nämnd. Beskrivning Vi söker dig som är intresserad av ett vikariat som administrativ chef och utvecklingsledare för en period på ett år. I denna roll kommer du att ha en central funktion i att leda och utveckla vår administrativa verksamhet. Du kommer att ha personal- och budgetansvar för åtta medarbetare och hantera en budget för administrationen. Din uppgift blir att vara aktiv i kommunens administrativa chefsforum för att driva utvecklingen av kommunens administrativa arbete, med uppdrag som inkluderar samberedning av styrande dokument, revisionsgranskningar och remisser, samt att övervaka ärendeprocessen från beredning till uppföljning. Du kommer att vara en del av styr- och ledningsprocessen, där du kommer att bidra till förväntade resultat-processen för nämnden, samordna verksamhetsplanering och -berättelse, samt hantera statistik och nyckeltal. I tjänsten ingår också ett brandskyddsansvar för delar av kommunhuset. Hos oss har vi hållbara, kommunikativa och modiga chefer. Vi vet hur viktigt ledarskapet i en organisation är, och vill ge dig förutsättningar att bygga goda relationer som bygger på tillit och transparens. Genom det leder och stärker du, tillsammans med medarbetare verksamheten framåt! Arbetsuppgifter I din roll som utvecklingsledare kommer du att vara en del av kommunens övergripande utvecklingsledarforum för att utveckla styr-, lednings- och kvalitetsfrågor. Detta inkluderar arbete med kommunens styr- och ledningsmodell genom verksamhetssystemet Stratsys, samordning av kommunens mål och kvalitetsarbete, samt utbildning relaterad till dessa områden. Du kommer att utföra omvärldsanalys och rapportera om omvärldsanalys tillsammans med andra representanter, samordna förvaltningens barnrättsarbete och miljöfrågor, samt vara en del av referensgruppen för chefs- och ledarutveckling. Dessutom kommer du att samordna arbetet med Agenda 2030. Vi söker dig som kan utveckla det administrativa arbetet på förvaltningen, hantera styrande dokumentprocessen, vara samordnare för informationssäkerhet, och representera IT och digitalisering i beredningsgruppen. Genom trygghet och god självkännedom, vågar du leda andra genom delaktighet utifrån vår lagstiftning, politiskt förväntade resultat samt genom de ledning och styrningsprinciper som är framtagna inom förvaltningen. Om du är en driven ledare med erfarenhet av att hantera komplexa administrativa och utvecklingsuppgifter, och har en passion för att förbättra kommunens tjänster och processer, ser vi fram emot din ansökan. Kvalifikationer Du har minst en 3-årig högskoleutbildning med inriktning som vi bedömer är relevant för verksamheten och tjänsten. Meriterande är om du har erfarenhet som chef inom kommunal verksamhet. Du är en driven och målinriktad ledare som är skicklig på att bygga relationer, samarbeta och på ett tydligt och meningsfullt sätt kan kommunicera ett budskap och skapa förtroende. Du har en god organisationsförmåga och är en konstruktiv och målinriktad person. Har har lätt för att strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter och kan arbeta både operativt och strategiskt. Du har förmåga att ta hänsyn till det större perspektivet, samtidigt som du kan se hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Din förmåga att kommunicera både i tal och skrift är god. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Intervjuer genomförs 4/6, 5/6 och 10/6.   Krigsplacering Om du söker en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Övrigt Vänersborgs kommun - attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Våra värdeord: Levande, attraktiv, hållbar - tillsammans Olika är normen! Hos oss är mångfald positivt, alla är vi olika och det är en tillgång. Vi arbetar även aktivt med att skapa ett hållbart arbetsliv och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Kommunen nyttjar vår tids möjligheter att ge nya medarbetare en introduktion direkt vid start! Är du nyfiken på att prova introduktionen redan nu och få veta mer om hur vi arbetar i Vänersborgs kommun? Starta http://introduktion.vanersborg.se/ genom att välja avsnitt och skriv in ditt namn för att få ett diplom efter genomförd introduktion. Ditt namn registreras ingenstans. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - surfa in på vårhttp://jobb.vanersborg.se/ och sidan https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/jobba-i-vanersborgs-kommun . Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer . Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling.

13 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Enhetschef- led och utveckla arbetet på Finansdepartementets Kommunenhet

Kommunenheten är en del av Avdelningen för offentlig förvaltning som ansvarar för utvecklingen av förvaltningspolitiken. Kommunalekonomiska frågor, kommunal lagstiftning och styrning av kommunsektorn är viktiga delar av Kommunenhetens uppdrag. Kommunenheten arbetar med lagstiftningsärenden som rör bl.a. kommunallagen. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som chef för Kommunenheten kommer du att leda, organisera och planera enhetens arbete. Du kommer att ansvara för utvecklings- och förändringsarbete inom enhetens ansvarsområden, men också för mer fortlöpande frågor som aktualiseras inom ansvarsområdet. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med den politiska ledningen. Arbetsuppgifterna på enheten innefattar frågor om politik, ekonomi, styrning och lagstiftning. Ditt jobb kommer att präglas av en blandning av långsiktigt strukturella frågor, snabba bedömningar samt utveckling av enheten. Förhandling, förankring och samverkan är viktigt i ditt arbete. Du är även van att företräda en verksamhet i olika sammanhang. Din bakgrund Du har akademisk utbildning, gärna inom ekonomi eller juridik. Du har ledarerfarenhet med personalansvar från arbete i staten. Du har kunskaper om kommunsektorn, om förhållandet mellan staten och kommunsektorn och om den svenska förvaltningsmodellen. Det är en fördel om du har kunskaper om det ekonomiska regelverk som styr kommunsektorn och om kommunal lagstiftning. Du har erfarenhet från att företräda en verksamhet i olika sammanhang. Det är meriterande om du har ledarerfarenhet med personalansvar från Regeringskansliet. Det är även meriterande om du har erfarenheter från arbete med berednings- och budgetprocessen inom Regeringskansliet. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Dina egenskaper För att passa för rollen behöver du ha förmåga att skapa hållbara relationer, vara lyhörd, analytisk och ha förmåga att skapa en god arbetsmiljö. Du är resultatinriktad och flexibel samt har förmåga att delegera. Vi värdesätter att du har god förmåga att tänka och agera strategiskt samt att du är inriktad på att samarbeta över enhetsgränserna på avdelningen för offentlig förvaltning. Övrigt Vi erbjuder en tillsvidareanställning som departementsråd och ett tidsbegränsat chefsförordnande på fem år med möjlighet till förlängning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Tillträde snarast. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Sofia Harlén, tf avdelningschef för avdelningen för offentlig förvaltning (OFA) på 08-405 52 15. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Johanna Rosén på 08-405 88 42. Fackliga kontaktpersoner är Simon Monti Danielsson och Miriam Ben Hadj Ali för Saco och Lotta Nordqvist för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 26 maj 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Finansdepartementet ansvarar för frågor som rör statens ekonomi. Det handlar om samordning av statens budget, prognoser och analyser, skattefrågor samt styrning och förvaltning av statens verksamhet. Dessutom ansvarar departementet för frågor som rör finansmarknad, upphandling, kommuner och regioner samt konsumentlagstiftning.

10 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Interim chef till serviceområde Väst Tullverket

Om tjänsten Nu söker vi en erfaren interim chef till vår kund Tullverket i Göteborg. - Omfattning: heltid 100% - Start: 2024 08 01 - Längd: 2024 12 30, med eventuell förlängning 6 månader. Du blir anställd av Dreamwork, alternativt kan möjlighet finnas att fakturera från eget bolag. I denna process ingår säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som chef för serviceområde Väst är du med och driver och leder verksamheten mot enhetens uppsatta mål. Du har personalansvar för ca 8 medarbetare placerade i Göteborg. Tjänsten utförs på plats och du som konsult sitter i Tullverkets lokaler i Göteborg. Chef för serviceområde Väst är underställd enhetschefen och ingår i enhetens chefsgrupp. För chefer i Tullverket gäller att alla chefer ska företräda arbetsgivaren och verkställa fattade beslut. Vem är du? För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier: • Erfarenhet av chefsbefattning från en organisation i Tullverkets storlek som har verksamhet på olika platser i landet samt distansledarskap. • Erfarenhet av förändringsledning • Erfarenhet av att följa upp verksamhet, analysera resultat och föreslå förbättringsåtgärder Meriterande - Tidigare chefserfarenhet från större myndighet. Om verksamheten Låter detta som ett spännande uppdrag som du skulle passa för? Ja då söker du via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen!

10 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Enhetschef för Sortiment till verksamhetsområde hjälpmedel i Malmö

Gör skillnad. Varje dag. Har du viljan och modet att leda en specialiserad och kompetent enhet framåt i sin utveckling? Är du en ledare som är utvecklingsfokuserad, med förmåga att samverka och skapa goda relationer både internt och externt? Då är detta en spännande möjlighet för dig! Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde (VO) inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel som ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter. Sortimentsenheten tillhör område order/logistik, som ansvarar för order- och materialflödet i hela verksamheten. I området ingår även enheterna kundservice, administration, och logistik. Enheten för sortiment har sortiment- och avtalsansvar för de olika hjälpmedelsområdena samt ansvar för hjälpmedelsanvisningarna. Vi leder upphandlingsarbete och följer upp avtal, sortiment och anvisningar i syfte att säkra att Region Skånes patienter får rätt produkter. Vi på Sortimentsenheten är ett organiserat arbetslag och hanterar Region Skånes förskrivningsbara hjälpmedel. Vårt syfte är att göra livet mera möjligt för Skånes invånare som nyttjar hjälpmedel. ARBETSUPPGIFTER Nu välkomnar vi en enhetschef till enheten för sortiment. Enheten består av cirka tio medarbetare och som enhetschef har du ansvar för enhetens samlade verksamhet, ekonomi och personal. Du leder medarbetare som är specialiserade inom sina olika områden och rollen kräver ett kommunikativt och tydligt ledarskap som i sin tur skapar en god och hållbar arbetsmiljö samt arbetsglädje. Som enhetschef säkerställer du att verksamheten bedrivs med förväntad effektivitet och ger medarbetarna förutsättningar för att kunna arbeta med ständiga förbättringar i vardagen. Du är bra på att motivera och entusiasmera och du fungerar som en inspiration och mentor för medarbetare genom att ha en vision för enhetens arbete. På ett professionellt och förtroendeingivande sätt stärker du länkar mellan enheten och dess samarbetspartners och du representerar enheten för verksamheten som helhet. I rollen som enhetschef har du stort fokus på att utveckla arbetet utifrån hjälpmedels processbaserade arbetssätt, därutöver driver du strategiska frågor rörande enheten och ibland på en övergripande nivå. Verksamheten utgår ifrån LEAN-filosofin och har skapat en struktur där samtliga medarbetare deltar i lokala puls- och förbättringsmöten. I dessa möten hanteras avvikelser och förbättringar utifrån givna processer. Perspektivet är kundcentrerat, där kunden primärt är förskrivaren och slutkunden är patienterna. Du rapporterar direkt till områdeschefen för order/logistik och ingår tillsammans med övriga enhetschefer i områdets ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Därtill har du flerårig erfarenhet av en ledande befattning. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda medarbetare inom politiskt styrd organisation. Utöver detta är det fördelaktigt om du har utbildning inom organisation och/eller ledarskapsutbildning. Har du erfarenhet av upphandlingsarbete och kunskap om lagen om offentlig upphandling samt andra relevanta lagar och avtal inom området är detta till en fördel. Som person är du värderingsstyrd, engagerad och har ett prestigelöst förhållningsätt. Du står stadigt i din ledarroll där du tar ditt chefsansvar för att styra och koordinera enheten. Vidare trivs du bra med att arbeta med utvecklingsfrågor där ditt ledarskap präglas av en tydlighet och din förmåga att utgå från ett helhetsperspektiv. Som ledare använder du dig av ett coachande förhållningsätt samt en rak kommunikation för att uppmuntra dina medarbetare och teamet att utvecklas samt hitta nya samarbetsformer. Därutöver är du nyfiken och lyhörd till din medarbetargrupp där ett utvecklingsfokus är en självklarhet för dig och du styr och koordinerar enheten på ett strukturerat sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag från misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer planeras hållas 2024-06-03 samt 2024-06-06 ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Enhetschef till myndighetens nyinrättade enhet Radioaktivt avfall

Vill du bidra till myndighetens utvecklingsarbete inom omhändertagande av radioaktivt avfall? Radioaktivt avfall måste hanteras så att människor och miljö skyddas mot skadlig verkan av strålning både på kort och lång sikt. För att kunna genomföra sitt uppdrag inom området behöver Strålsäkerhetsyndigheten utveckla kunskap i frågor rörande pågående avveckling av reaktorer, friklassning, slutförvar och en möjlig utökning av kärnkraften i Sverige. Vi söker nu en enhetschef till en nyinrättad enhet vars huvudsakliga uppdrag kommer att vara att utveckla kunskap och bedriva utredningsarbete inom radioaktivt avfall, friklassning, avveckling och geologiska slutförvar. Enheten kommer även att stödja övriga delar av avdelningen genom t.ex. forskningshandläggning, internationell verksamhet och utveckling av myndighetens föreskrifter, samt myndighetens övriga två avdelningar inom tillståndsprövning och tillsyn. Enheten tillhör avdelningen Normering och Kunskapsutveckling och kommer att bestå av ca 10 medarbetare. Tjänsten är placerad i Solna. Samhällsviktiga arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du som enhetschef får bygga upp och utveckla en ny enhet tillsammans med medarbetarna. Som enhetschef leder du och utvecklar enhetens arbete samt rapporterar till avdelningschefen. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du med helhetssyn och ett gemensamt ansvarstagande aktivt bidrar till avdelningens och myndighetens strategiska mål och utveckling, vilket också förutsätter samverkan och samarbete med andra enheter och avdelningar på myndigheten. Du ansvarar övergripande för enhetens verksamhet och budget samt har personalansvar för enhetens medarbetare vilket omfattar att vara lönesättande chef och ansvara för arbetsmiljö, arbetsplatssamverkan och kompetensutveckling inom enheten. Du kan även komma att involveras i myndighetens verksamhet kring beredskap och civilt försvar. I arbetet ingår att inom området delta i nationellt och internationellt utvecklingsarbete och att initiera och genomföra samverkan med myndigheter och andra aktuella organisationer så som OECD:s kärnenergibyrå och det internationella atomenergiorganet IAEA. Resor i tjänsten förekommer, både nationellt och internationellt. Kvalifikationer Vi söker dig som har • naturvetenskaplig eller teknisk examen eller annan utbildning som myndigheten bedömer relevant för tjänsten • erfarenhet av arbetsledning som exempelvis chef eller projektledare • erfarenhet av arbete rörande radioaktiva ämnen, kärnsäkerhet eller strålskydd • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska Det är meriterande om du har  • chefserfarenhet med personal, budget- och löneansvar • arbetslivserfarenhet från förvaltningsmyndighet, som medarbetare och/eller som chef • erfarenhet av arbete inom hantering eller slutförvaring av radioaktivt avfall • erfarenhet av att delta i internationellt arbete Personliga egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas och kunna prestera i rollen är det viktigt att du har en förmåga att skapa och underhålla goda relationer, både internt och externt med företrädare för andra organisationer. Strålsäkerhetsmyndighetens chefsprofil är inriktad på det utvecklande ledarskapet. För att fungera bra i rollen som enhetschef behöver du • ha förmåga att leda och motivera för att effektivt nå uppsatta mål på kort och lång sikt • vara trygg, stabil och ha självinsikt • ha ett helhetsperspektiv och strategisk förmåga • vara initiativtagande och ha mod att agera när det behövs • ha empatisk förmåga • ha hög grad av integritet En hög säkerhetsmedvetenhet är av stor vikt som anställd på Strålsäkerhetsmyndigheten likaså att du delar vår värdegrund. Avdelning Normering och Kunskapsutveckling har en central roll i att driva myndighetens regel- och kunskapsutveckling bland annat inom områdena strålskydd, kärnkraftssäkerhet och slutförvar. I avdelningens uppdrag ingår bland annat regel- och kunskapsutveckling nationellt, inom EU och internationellt. Uppdraget omfattar även forskningsfinansiering och nationell kompetensförsörjning samt utredningsunderlag och expertstöd inom strålskydd, kärnkraftssäkerhet och slutförvar. Under 2024 kommer en mindre organisationsförändring inom avdelningen att genomföras vilket kommer resultera i att det kommer finnas totalt 8 enheter på avdelningen. En av enheterna kommer att vara den nyinrättade enheten Radioaktivt avfall. Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt sett sex månaders provanställning. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta avdelningschef Catarina Danestig Sjögren, 08-799 40 00. Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Ansökan sker genom att du bifogar CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Du behöver inte bifoga personligt brev. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Tester i samband med denna rekrytering kommer att användas. Arbetsprov kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 28 maj 2024 Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med säkerhetskultur och arbetar aktivt med att förbereda för att hantera ansökningar om tillstånd för ny kärnkraft och den fortsatta stegvisa prövningen av planerat slutförvar av använt kärnbränsle. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg.

8 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Arenachef till Nyköpings kommun

Divisionen Näringsliv, Kultur och Fritid verkar för att ge Nyköping kommuns invånare, besökare, företag och föreningar en god service och ett brett utbud av möjligheter, upplevelser och aktiviteter. Divisionens övergripande mål är att bidra till ett hållbart samhälle med en stark demokrati, stark tillväxt och en god miljö att verka och leva i. Divisionen delas idag in i fem verksamheter och en stab. Näringsliv stödjer och utvecklar det lokala näringslivet med målsättning att skapa tillväxt i näringslivet. Turism skapar en levande och attraktiv plats för både invånare, besökare och turister samt marknadsför Nyköping som ett attraktivt besöksmål med målsättningen att öka besöksnäringen. Kultur och bibliotek med Stadsbiblioteket, Kulturskolan, konstverksamhet och Barnkulturcentrum ger invånare upplevelser som berikar fritiden och skapar förutsättningar för demokratin. Fritid skapar mötesplatser och förutsättningar för god hälsa och livskvalitet tillsammans med civilsamhället. Nyköpings Arenor samordnar och genomför kultur- och idrottsevenemang, konserter och festivaler. De driver och utvecklar Nyköpings arenor och anläggningar. Utöver dem fem verksamheterna finns en central stab som ansvarar för ekonomi, administration, kvalitet, inköp, marknad, strategi och projektledning. Just nu söker divisionen en operativ Arenachef till Nyköpings Arenor. ARBETSUPPGIFTER Som Arenachef i Nyköpings kommun har du en stor variation av arbetsuppgifter. Du ansvarar för att leda och utveckla Nyköpings Arenor tillsammans med din ledningsgrupp. Du är en del av Division Näringsliv, kultur och fritids ledningsgrupp med tillhörande ansvar för hela divisionens utveckling och samarbete. Du har personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar. Din vardag består av följande ansvarsområden och arbetsuppgifter; - Leda Nyköpings Arenor mot att nå uppsatta mål. - Ansvara för drift och utveckling av Nyköpings Arenor inom kultur, idrott och fritid. - Ansvara för att sälja in och fylla Nyköpings Arenor med innehåll. - Ansvara för att tillsammans med ditt team planera, projektera och genomföra kultur- och idrottsevenemang som lockar besökare till våra arenor. - Ansvara för arbetsmiljön på Nyköpings Arenor där en inkluderande och värdegrundsstyrd verksamhet formas tillsammans med teamet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och samarbetsvillig med en gedigen och dokumenterad ledarerfarenhet. Din passion för att samarbeta och nå uppsatta resultat, samtidigt som du skapar en bra arbetsmiljö är avgörande för att lyckas i rollen. Vi ser att: • Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt men viktigast är att kunna översätta strategier i taktiska planer samt säkerställa operativa resultat tillsammans med andra. • Du har erfarenhet av att arbeta i ledande position. Vi söker efter dig som har en coachande och tillitsbaserad ledarskapsstil och som känner dig trygg i ditt ledarskap och vill bygga inkluderande och hållbara arbetsmiljöer. • Du har erfarenhet från arena- och eventbranschen med dokumenterade egna säljresultat. • Du har erfarenhet från att leda drift- och förvaltningsorganisationer inom arenabranschen. • Har du erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet/politiskt styrd organisation är det meriterande men ej nödvändigt. • Har du ett brett kontaktnät inom evenemangsbranschen är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din vilja att tillsammans med ditt team skapa resultat som ökar attraktionskraften i Nyköping och din förmåga att utveckla våra arenor. ÖVRIGT Låter tjänsten intressant så sök via Visma Recruit, på det sättet kan vi säkerställa behandlingen av dina personuppgifter. Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. • Provanställning kan komma att tillämpas. • Om du önskar stöd i Visma Recruit vänligen ring supporttelefon 0771-693 693. • Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. • Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Onsite

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Gruppchef till utredningsgrupp i lokalpolisområde Luleå/Boden

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. ARBETSUPPGIFTER Som chef för utredningsgrupp 2 rapporterar du till chefen för lokalpolisområdet samt ingår i ledningsgruppen, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • polisexamen med godkänd aspiranttjänstgöring eller annan akademiskt examen/utbildning, som arbetsgivaren bedömer relevant • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef eller arbetsledare, den senaste femårsperioden • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde såsom trygghets-/brottsförebyggande- och/eller brottsbekämpande arbete • ingått i ledningsforum Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av utredningsarbete • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar • fullföljt en av polisens chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • analys och helhetssyn • mål och resultat • utveckling och förändring • social säkerhet • muntlig och skriftlig kommunikation • skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Arbetsort: Luleå Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid (5:2) Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Chef grupp Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult: [email protected]. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. . Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024