Enhetschef till Måltidsservice inriktning skola
Eskilstuna kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du vara med och skapa förutsättningar för goda matvanor för vår kommande generation? Som enhetschef hos oss på måltidsservice får du tillsammans med dina medarbetare och kollegor arbeta med hållbara måltider till våra minsta gäster. Vi söker dig som tycker om att leda i förändring och som med entusiasm vill vara med och bidra på vår utvecklingsresa inom hela måltidsorganisationen. ARBETSUPPGIFTER Du ansvarar för cirka trettio medarbetare i ett tiotal olika kök och restauranger inom förskola och grundskola. Tillsammans med ledningsgrupp och stödfunktioner för måltidsservice är du starkt bidragande till utvecklingsresan för såväl din enhet som måltidsorganisationen som helhet. Du har en självständig roll med frihet att lägga upp din planering på bästa sätt. Det är genom god struktur och organisation du skapar goda förutsättningar för både den dagliga måltidsverksamheten och för framtidens måltider. Då dina kök är utspridda innebär rollen många gånger ett ledarskap på distans samtidigt som en stor del av din arbetstid förläggs i de kök du ansvarar för. Med stort fokus bidrar du till trygghet och en utvecklande och kreativ arbetsmiljö där varje medarbetares kompetens tas till vara på bästa sätt. Tillsammans sätter ni mål för hur ni kan fortsätta arbeta klimatsmart med hänsyn till ekonomi och budget samtidigt som ni utvecklar kost- och måltidsupplevelsen för våra unga. Som enhetschef har du självklart fullt ansvar för ekonomi, arbetsmiljö och personal. KVALIFIKATIONER Nu söker vi dig som genom tillit, ödmjukhet och tydlighet skapar förutsättningar för engagemang, trygghet och mod i den verksamhet du leder. Med ditt positiva förhållningssätt och din kompetens tacklar du utmaningar på ett professionellt sätt. Du trivs i relationsbyggandet och att leda i förändring, samverka och samarbeta är enkelt för dig. Du är en god lyssnare och självständig som person med förmåga att arbeta mot uppsatta mål, planera, strukturera, analysera och att se till helheten. Vi ser gärna att du tidigare arbetat som chef med ansvar över verksamhet, ekonomi, personal och att du är van att jobba med planering, genomförande och uppföljning. Du är utbildad inom relevant område och har du dessutom en högskoleutbildning inom måltidsområdet där näringslära ingår ses det som ett stort plus. Du kommer att leda möten, hålla presentationer och skriva olika rapporter som ställer krav på god svenska både i tal och skrift. Vill du vara med och skapa framtidens måltider i Eskilstuna? Skicka in din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Chef till enheten för Informationsförvaltning
Migrationsverket
Förvaltnings- och planeringschefer

På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vi söker en engagerad och strategisk chef till enhet för informationsförvaltning. Migrationsverket befinner sig i en spännande fas av utveckling och förnyelse – där digitalisering, innovation och strategisk styrning spelar en central roll. Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen (DUA) driver den här transformationen genom att utveckla processer och förmågor som gör vår verksamhet smartare, mer effektiv och mer rättssäker. Hos oss får du vara med och skapa verklig samhällsnytta. Om Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen (DUA) DUA består av fyra sektioner som arbetar med både digital och verksamhetsnära utveckling. En av dessa är Sektionen för strategi och informationsstyrning, som i sin tur omfattar två enheter. Vi söker nu en chef till Informationsförvaltningsenheten – en viktig aktör i arbetet med att säkerställa att rätt information finns tillgänglig, hanteras korrekt och bidrar till verksamhetens mål. Enheten ansvarar för: Systematisk informationskvalitet och informationsvård Verksamhetsutveckling med fokus på informationshantering Registratur och arkiv Strategiskt stöd inom informationsstyrning Om rollen Som enhetschef leder du ett team på cirka 20 medarbetare. Du har helhetsansvar för personal, budget, verksamhetsutveckling och arbetsmiljö. Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för en modern, hållbar och utvecklingsinriktad informationshantering – där både medarbetarnas engagemang och den tekniska utvecklingen tas tillvara. Du ingår i sektionens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med kollegor inom hela DUA samt andra avdelningar inom myndigheten. Tillsammans driver ni utveckling som gör verklig skillnad – både för medarbetare och för de människor vi är satta att hjälpa. Vi söker dig som: Är en trygg och kommunikativ ledare med förmåga att inspirera och engagera Har erfarenhet av att leda utvecklingsarbete inom informationsstyrning, digitalisering och myndighetsstrategi Förstår hur styrning, struktur och innovation hänger ihop för att skapa hållbara lösningar Är van att samarbeta med olika aktörer, både inom och utanför en organisation Har ett strategiskt tänk kombinerat med förmåga att omsätta idéer i praktiken Hos oss får du: En möjlighet att påverka hur en av Sveriges största myndigheter arbetar med informationshantering Vara del av ett kompetent och engagerat ledarteam Arbeta med frågor i skärningspunkten mellan teknik, verksamhet och samhällsuppdrag En roll med tydligt mandat att driva förändring – med stöd från både ledning och kollegor Krav Vi söker dig som har en akademisk utbildning som bedöms relevant för rollen, alternativt en annan utbildningsbakgrund i kombination med motsvarande erfarenhet. Du har aktuell erfarenhet av att arbeta som chef med ansvar för budget, personal och arbetsmiljö. Vidare har du god erfarenhet av att leda och driva verksamhetsutveckling. Du har också en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Meriter Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med förvaltningsrätt, liksom kunskap inom registratur- och arkivfrågor. Det är också en fördel om du har lett team med specialistkompetens eller haft en ledande befattning inom statlig verksamhet. Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Arbetstider: Kontorsarbetstid Placering: Norrköping Tillträde: enligt överenskommelse  Ansökan Vill du vara med och driva vår utveckling framåt? Välkommen med din ansökan senast den 19 augusti 2025.  Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.  _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner.  https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html  Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

26 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Enhetschef till Regionala enheten för läkemedel, Koncernkontoret i Malmö
REGION SKÅNE
Förvaltnings- och planeringschefer

Gör skillnad. Varje dag. Avdelningen för hälso- och sjukvårdsstyrning (HSS) arbetar som stöd till Region Skånes politiska organisation och koncernledning med uppdragsarbete samt uppföljning av den samlade hälso- och sjukvården. Vårt uppdrag är att bidra till ett sammanhängande och väl fungerande hälso- och sjukvårdssystem, utifrån invånarnas behov och utifrån en effektiv användning av resurserna. Avdelningen är en aktiv part i det nationella arbetet som utvecklar hälso- och sjukvårdssystemet. Hälso- och sjukvårdsdirektör (HSD) är avdelningschef och HSS är indelat i två områden vilka leds av två områdeschefer, tillika biträdande hälso- och sjukvårdsdirektörer. Den regionala enheten för läkemedel ingår i område övergripande stabsprocesser, avtal, läkemedel och digitalisering. Där ingår även Regionalt Cancer Centrum (RCC Syd) och funktionsansvarig läkemedelschef, forskningschef samt regional chefläkare och chefsjuksköterska. I avdelningens andra område finns enheterna tillgänglighet- och produktionsstyrning, kunskapsstyrning, dataanalys och registercentrum (DARC) samt regionala operationsteamet. Områdescheferna har en gemensam ledningsgrupp med enhetschefer samt funktionsansvariga. Regionala läkemedelsenheten har till uppdrag att utveckla och stödja hälso- och sjukvården med kunskap och tjänster som främjar en rationell, säker och kostnadseffektiv läkemedelsanvändning och en optimal läkemedelshantering i Region Skåne. Läkemedelsenheten är en aktiv del i Region Skånes kunskapsstyrning vars syfte är att sprida kvalitetssäkrad kunskap och tjänster. På enheten arbetar i dagsläget cirka 35 medarbetare. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne: https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-oss/ledarskap-som-gor-skillnad/ ARBETSUPPGIFTER Enheten för läkemedel leder, samordnar och utvecklar arbetet rörande upprättande av rekommendationer, regionala riktlinjer, införande av nya läkemedel till läkemedelssäkerhetsarbete och uppföljning av läkemedelsförskrivning. Prognosarbete, stöd vid upphandlingar och ekonomisk uppföljning är också en viktig del i arbetet. Ansvaret för Region Skånes sjukhusapoteksfunktion finns också på enheten och utgör den operativa basen för den regionala styrningen och det strategiska arbetet inom läkemedelsförsörjningen. Den regionala enheten för läkemedel ansvarar också för arbete inom nutrition som behandling. Medarbetare från enheten ingår bland annat i Läkemedelsrådet och Lokal arbetsgrupp (LAG) läkemedel inom Kunskapsstyrning. Flera medarbetare har också arbetsuppgifter inom projektet SDV (Skånes Digitala Vårdmiljö). Detta sammantaget medför att den regionala läkemedelsenhetens kompetensnivå är mycket hög, vilket i sin tur ger mycket goda utvecklingsmöjligheter för dess medarbetare. På enheten finns flera teamansvariga och koordinatorer som leder olika sakområden. Läkemedelsarbetet på strategisk nivå i Region Skåne leds av en funktionsansvarig läkemedelschef. I enhetschefsuppdraget ingår att aktivt arbeta för att skapa en god arbetsmiljö som innehåller arbetsglädje, ett framåtblickande fokus och ett respektfullt samarbete. Som enhetschef ansvarar du för budget, personal och i samverkan med läkemedelschef för utveckling av verksamheten. Som enhetschef för den regionala enheten för läkemedel rapporterar du direkt till biträdande hälso- och sjukvårdsdirektör/biträdande avdelningschef. Du ingår även i avdelningens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en för tjänsten relevant utbildning som antingen apotekare, receptarie eller motsvarande. Du har flerårig chefserfarenhet med personal och budgetansvar samt har goda kunskaper inom läkemedelsområdet och vårdens processer. Utöver detta har du även god insikt i en regions läkemedelsarbete. Därtill har du erfarenhet av att leda grupper med hög specialistkunskap och processinriktade arbetssätt. Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav. Vi ser det även som meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete, samt att hantera komplexa situationer i samverkan med olika intressenter såväl internt som med andra organisationer och myndigheter. Som chef och ledare är du en förebild genom att leda verksamheten utifrån värderingar och utvecklande ledarskap, som också är transparent, synligt och nära. För att nå framgång i arbetet är du en tydlig ledare med driv och mod som med ditt engagemang har förmåga att samla ditt team och arbeta för att nå uppsatta mål. Du ser olika individers behov och kan på bästa sätt tillvarata och utveckla den kompetens och kraft som finns i medarbetargruppen. Som person är du serviceinriktad och känner entusiasm för att jobba med förändringar. Ständig utveckling genom förbättringar är en del av vår organisationskultur och vi värdesätter din erfarenhet av och intresse för förbättringsarbete. Du har god förmåga att tänka i nya banor och är inte rädd att utmana traditioner. Tjänsten innebär mycket interna och externa kontakter och för att lyckas i rollen är du en god kommunikatör och en bra relationsbyggare som skapar långvariga förtroendeingivande samarbeten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig!

26 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Chef Tvätteriet
REGION KALMAR LÄN
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du en driven och trygg chef med genuint intresse för människor? Trivs du med ett aktivt arbete och stor variation? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker chef till Tvätteriet i Västervik! I rollen leder du 30 medarbetare, med befattningar såsom tvättbiträde, tvättmaskinskötare och maskin- och textilansvarig. Enhetens uppdrag är att tillhandahålla rena textilier till Region Kalmar läns verksamheter, allt från personal- och patientkläder till handdukar och lakan. Du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar och ansvarar därmed för ledning, planering, uppföljning och förbättring. Du ingår i ledningsgruppen för basenheten logistik och rapporterar till basenhetschefen. Vi erbjuder dig en varierad roll med ett engagerande och inspirerande uppdrag där du i nära samarbete med dina medarbetare och interna kunder skapar förutsättningar för säkrare vård och god tillgänglighet. Vår målsättning är att ständigt utveckla vår verksamhet och att förbättra kvaliteten och effektiviteten i våra processer.  Om dig Du har en för uppdraget relevant högskoleutbildning och/eller minst fyra års erfarenhet av arbete som chef och ledare. Erfarenhet från producerande verksamhet är meriterande. Eftersom resor över länet ingår i ditt arbete behöver du ha B-körkort. Vi söker dig som är trygg i rollen som chef och ledare. Du är lyhörd för medarbetarnas behov och tydlig i din kommunikation. Du leder med både hjärta och hjärna, och har modet att fatta beslut även i utmanande situationer. Med ett starkt driv och tålamod skapar du förutsättningar för långsiktig utveckling – både för dina medarbetare och för verksamheten som helhet. Du arbetar strukturerat, håller riktning och är handlingskraftig när det krävs. Du tror på delaktighet och engagemang, och vet att goda resultat byggs tillsammans. Hos dig finns ett genuint intresse för att utveckla, förbättra och göra skillnad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att den vi söker har en positiv grundsyn och agerar utifrån Region Kalmar läns värdegrund med ett öppet, engagerat och kunnigt ledarskap. I Region Kalmar län arbetar vi med och utbildar våra chefer inom det utvecklande ledarskapet (UL). Det kännetecknas av att man är ett föredöme, visar personlig omtanke och inspirerar och motiverar sina medarbetare. Läs gärna mer om det här: Ledare och chef | Region Kalmar Län. Din framtida arbetsplats Vår basenhets huvuduppgift är att på ett smidigt och effektivt sätt tillhandahålla hjälpmedel, förbrukningsvaror, sjukvårdsmateriel och textilier för Region Kalmar läns olika verksamheter. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Inom basenheten logistik är vi 120 medarbetare varav 30 av dessa medarbetare tillhör Tvätteriet. Vi är en del av Regionservice, som är 500 medarbetare med specialkompetens inom flera olika yrkesområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Chef till sektion inom luftvärn
Försvarets Materielverk
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du leda kvalificerade projekt som stärker Sveriges luftförsvar – idag och imorgon? Vi söker nu en chef för sensorsystem inom luftvärnsenheten. Här får du använda din drivkraft, ditt ledarskap och ditt resultatfokus i en verksamhet som gör verklig skillnad. Du leder medarbetare i tekniskt avancerade uppdrag, där du spelar en viktig roll i att skapa riktning och förutsättningar för ett arbetsklimat präglat av engagemang, ansvar och framåtrörelse. Om tjänsten Som sektionschef får du en varierande roll med många kontaktytor. Du ansvarar för verksamhet, personal, ekonomi, säkerhetsskydd och resultat. Genom tydlig uppföljning och dialog säkerställer att målen nås. Som chef har du även det övergripande ansvaret för hela processen gällande anskaffning av materiel, från upphandling till leverans till Försvarsmakten. Du säkerställer att sektionens resurser och kompetenser används på ett effektivt sätt för att leverera resultat. Du tar även ansvar för sektionens produktion genom att samordna och prioritera på ett sätt som stärker helheten. Med ett ledarskap som kombinerar tydliga ramar med stöd och närvaro leder du dina medarbetare, samt skapar du förutsättningar för både fokus och trygghet i det dagliga arbetet. En viktig del av uppdraget är att bidra till medarbetarnas utveckling genom regelbundna samtal, uppföljning och ett tillitsfullt ledarskap. Du genomför rekrytering, är lönesättande och arbetar för en god och hållbar arbetsmiljö. Vidare tar du ansvar för såväl sektionen och luftvärnsenheten drivs framåt. Du strävar efter god samverkan såväl internt som externt med målet att projekt och samverkan bidrar till gemensam framgång. Självklart är du också en aktiv och bidragande del av enhetens ledningsgrupp, där du medverkar till att utveckla både verksamheten och det strategiska samarbetet inom organisationen. Som chef företräder du FMV:s vision, mål och värdegrund. Du är dina medarbetares viktigaste kommunikationskanal. Tjänsten är placerad i Stockholm. Tjänsteresor förekommer, såväl inrikes som utrikes. Om dig Vi söker dig som är utbildad till civil-/högskoleingenjör eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer som likvärdig. Du har aktuell och relevant erfarenhet som chef med personalansvar samt av att arbeta i en organisation under större förändring. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har relevant erfarenhet av arbete i statlig myndighet. Har du erfarenhet av materiel- eller tjänsteförsörjning till Försvarsmakten, kunskap om Försvarsmaktens och FMV:s kund-, beställarrelation och de regelverk som styr detta är det en fördel, men vi är även öppna för sökande från helt andra branscher. Önskvärt men inget krav är erfarenhet av luftvärnssystem och/eller dess gränsytor. B-körkort är en fördel. Personliga egenskaper är av stor vikt för oss och vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Som chef på FMV skapar du förutsättningar för både medarbetarnas och FMV:s utveckling. Du har förmågan att se verksamheten i ett större sammanhang och agerar med förståelse för din roll i helheten. Ditt ledarskap präglas av en tydlig resultatorientering och en vilja att ständigt utveckla verksamheten. Genom att sätta tydliga mål och ramar skapar du en stabil grund där medarbetare känner trygghet, vet vad som förväntas och får det stöd de behöver för att kunna leverera och växa. Vidare visar du omtanke i handling, både gentemot medarbetare och samarbetspartners, och bidrar till en kultur där ansvar, respekt och samarbete står i fokus. Du förstår att en effektiv och leveranssäker organisation bygger på att ta tillvara olika perspektiv och erfarenheter. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du kommer att arbeta på vårt verksamhetsområde armémateriel som ansvarar för teknik och tjänster som används av Armén och Hemvärnet, exempelvis fordon, vapen, skydd och luftvärn. Sektionen för sensorsystem ingår i luftvärnsenhet och arbetar med att både anskaffa och vidmakthålla luftvärnssystem. Ett luftvärnssystem består av sensorer för upptäckt, identifiering och klassificering, samband och ledningssystem för beslut och överföring av information samt verkanssystem för bekämpning. På luftvärnsenheten har vi sektioner vars projekt bygger upp kompletta luftvärnssystem. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-08. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV på svenska, där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • I urvalsarbetet kan vi komma att genomföra tester med stöd av extern leverantör. • Våra fackliga företrädare är SACO Anna Karin Persson, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Gunnar Östermark och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000. • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Therese Råvik via FMV:s växel: 08-782 4000. Kontakta rekryterare Ellinor Rosengren Thelin på [email protected] vid frågor om rekryteringsprocessen. #LI-Hybrid #LI-ER1 För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Enhetschef till Enheten för arrangemang och scener
Umeå kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Umeå är känt för sitt kreativa klimat med ett rikt, inspirerande kulturliv, inte sällan av nationell betydelse. Här finns bland annat kulturhuset Väven, ett operahus, fyra uppskattade museer, tongivande festivaler, en skulpturpark i världsklass, konstgallerier, en europeisk filmfestival och musik-, dans- och teatergrupper för alla åldrar. Programavdelningen består av konstverksamhet, program– och gästspel, kultur för seniorer, kulturreception och Sveriges första kvinnohistoriska museum. Tillsammans med kommunikatörer, tekniker och Vävens vaktmästeri levererar avdelningen ett brett och högkvalitativt kulturutbud som välkomnar alla, oavsett förutsättningar eller förkunskaper. Dina arbetsuppgifter Du är en av avdelningens två enhetschefer. Tillsammans med din närmaste chef, programchefen, kommer du att leda, planera och utveckla arbetet för verksamheterna. Som enhetschef har du budget-, arbetsmiljö- samt personalansvar. Verksamheterna inom enheten för Arrangemang och scener är: Kultur för seniorer består av två medarbetare som erbjuder kultur i dess vidaste bemärkelse för att bidra till ökad livskvalitet och folkhälsa. Kultur för seniorer skapar kvalitativa kulturmöten, workshops och mindre och större arrangemang för att kommunens seniorer ska ta del av konst och kultur, verkar för ökad delaktighet, eget skapande och spännande möten. Vaktmästeriet består av fem medarbetare som huvudsakligen arbetar med bok- och posthantering, larm och lås, utlämning av passerkort, transporter, underhåll av inredning och utrustning, inköp av bland annat förbrukningsartiklar samt möblering och övrig service vid arrangemang i Väven. I gruppen ingår även en scentekniker. Kulturreceptionen bemannas av såväl två ordinarie medarbetare samt timanställda och ansvarar för allmän information om Väven och om vår programverksamhet, hjälp med kopiering och annan service, biljettförsäljning och visningar i Väven. Kulturreceptionen ansvarar också för utställningsverksamheten i Kommunhörnan. Kommunikation består av två medarbetare som arbetar med kommunikation och marknadsföring av Vävens verksamheter, via kanaler inhouse som digitala skärmar, via Vävens hemsida samt via sociala kanaler och mediekontakter. Bokningsteamet består av sex medarbetare som ansvarar för bokning, planering och genomförande av större och mindre arrangemang huvudsakligen i Väven men även i det offentliga rummet. Det handlar om gästspel, festivaler, konferenser kommunövergripande projekt och större egna arrangemang. Som enhetschef ingår du i Programavdelningens ledningsgrupp, där vi arbetar tillsammans med att utveckla Programavdelningens verksamhetsområden. Om dig Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom företrädesvis kulturområdet. Du måste ha erfarenhet av ledarskap, gärna med personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du ska också ha arbetat med arrangemang och event inom kulturområdet samt ha en mycket god administrativ förmåga. Det är bra om du har erfarenhet av personaladministration och schemaläggning.  Vi ser gärna att du har förståelse för frågor inom teknik/IT och/eller scenteknik. Erfarenhet av att ha jobbat i en kommunal/politiskt styrd organisation är meriterande, så även tidigare erfarenhet av kommunikationsfrågor. Har du någon form av chefs- eller ledarutbildning ser vi det också som meriterande. Till detta uppdrag söker vi en trygg ledare med ett grundmurat intresse för kultur. Vi söker dig som vill engagera, leda och inspirera dina medarbetare samt uppmuntra till samverkan och med­skapande. Andra egenskaper som är nödvändiga är en god samarbetsförmåga, prestigelöshet och helhetssyn då vi tillsammans bidrar till enhetens utveckling. Du är välorganiserad och arbetar systematiskt för att säkerställa måluppfyllelse. I rollen har du många kontakter, externt och internt, och det är viktigt att du är lyhörd och kommunikativ. Det är också viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi strävar efter en organisation som kännetecknas av jämställdhet och mångfald i alla avseenden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Enhetschef till kansli och ekonomi, kompetensförsörjningskontoret
Norrköpings kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du arbeta med att skapa tydliga processer och goda förutsättningar för de du leder? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontorets uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhället tillväxt och individens utveckling. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden. Vi söker nu en enhetschef till verksamhetsstöd, enhet kansli och ekonomi. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef för kansli och ekonomi leder och utvecklar du verksamheten tillsammans med ditt kompetenta team. Enheten är ett ledningsstöd och har roller som arbetar kontorsövergripande och stödjande för verksamheterna vilket innebär att du snabbt behöver växla fokus och kan balansera arbetet därefter. Rollen som enhetschef innebär att du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. För att lyckas i rollen har du kontinuerlig dialog med verksamheterna kring ärendeframskrivning, utvärdering, policyarbete, framtagande av riktlinjer, analys samt omvärldsbevakning som ligger till grund för framtida planering. Du ansvarar för förberedelser, genomförande och efterarbete av den politiska nämndens möten samt det totala ärendeflödet inom kontoret allt från inkommen handling till expedierat protokoll. I din roll ansvarar du för att styra, leda, samordna, utveckla och säkerställa de olika processerna samt säkerställer en god service och tillgänglighet. Du är en del av en engagerad ledningsgrupp för verksamhetsstöd som består av tre enhetschefer, en verksamhetsutvecklare och en verksamhetschef. Här arbetar du strategiskt tillsammans med ledningsgruppen för att kärnverksamheten ska nå nämndens mål samt säkerställer att vi arbetar utifrån gällande lagar, förordningar och vår lokala styrning. Du har ett intresse av ekonomiprocessen då kontorets ekonomifunktion finns inom enheten. En gruppledare inom ekonomifunktionen leder det dagliga operativa arbetet. Du behöver ha ett nära samarbete med ekonomichef och gruppledare. Vem är du? Vi söker dig som har en högskoleexamen inom statsvetenskap, ledning och organisation eller annan motsvarande utbildning. Alternativt arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta och leda i politisk styrd organisation, gärna inom en kommun. Vi söker dig som är en trygg och pålitlig ledare med ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är utvecklingsorienterad, samarbetsinriktad och anpassar din ledarstil efter individ och situation. Du har en god självkännedom och kommunicerar tydligt dina förväntningar. Vi ser gärna att du har kunskap att arbeta med ärendehantering samt bereda underlag till nämnd. Du behöver vara en god skribent som har intresse av att skriva egna underlag samt läsa och ge feedback på medarbetarnas underlag. Du är förtrogen med lagar kopplade till kommunal verksamhet, så som kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighetsprincipen. Du erövrar kunskaper i det du inte vet och söker stöd där det behövs, exempelvis genom kontakter och kollegor på andra kanslienheter inom kommunen och utbyter erfarenheter.  Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 3 augusti Kontakt: Verksamhetschef/Ekonomichef Katarina Onmalm, [email protected] eller HR-konsult rekrytering Katarina Nyqvist, [email protected] På grund av semestrar har vi begränsad möjlighet att svara, men återkommer till dig så snart vi kan.  Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef till område Applikation inom it-staben
Uppsala kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

IT-avdelningen Ta chansen att få leda en grupp duktiga och motiverade medarbetare! Vi söker en enhetschef som med glädje och entusiasm vill driva leveransen av IT-system till kommunens viktiga verksamheter inom vård, omsorg, socialtjänst och trygghet. Rollen passar dig som är van att ha en ledande roll i stora organisationer, vill utvecklas och utveckla samt bli en del av ett bra ledningsteam. Här får du möjlighet att arbeta nyskapande tillsammans med andra och göra skillnad för dem vi finns till för. IT-avdelningen inom Uppsala kommun ansvarar för leverans och utveckling av kommunens hela IT-miljö, som används av ca 15 000 medarbetare. Avdelningen genomgår just nu en omorganisation och det nya området Applikation, där denna tjänst är placerad stöttar alla kommunens verksamheter med olika IT-lösningar. Vi ansvarar för i stort sett alla upphandlade och egenutvecklade IT-system inom kommunen. Medarbetarna arbetar med systemens hela livscykel; från kravställning och dialog med användare till upphandling, löpande drift och support, utveckling av ny funktionalitet, dialog med leverantörer och slutligen avveckling. Välkommen att visa ditt intresse! Ditt uppdrag Ditt uppdrag blir att leda en enhet med ca 15 personer. Du har personalansvar, budgetansvar och arbetsmiljöansvar samt även leveransansvar för de system som omfattas inom din enhet. Du blir en av sex enhetschefer som leds av en områdeschef. Du kommer att driva respektive delta i ett antal olika tvärfunktionella forum för att säkerställa leveransen av enhetens system och även arbeta nära dina kollegor i områdets ledningsgrupp. Vi vill att du är intresserad av att arbeta med verksamhetsutveckling tillsammans med andra och att du har en kreativ attityd till problemlösning i olika sammanhang. Som chef är du tillgänglig och empatisk. Du trivs med att vara nära dina medarbetare för att stötta dem i deras utveckling och leverans, både individuellt och i grupp. Du är duktig på att bygga relationer till dina medarbetare men även de verksamheter din enhet stöttar. Som chef i Uppsala kommun ges du goda förutsättningar till att utvecklas och verka som chef genom stöd från kommunledningskontorets stab i frågor om ekonomi, HR, kommunikation, IT, upphandling, fastighetsfrågor och juridiska frågor och löpande kompetensutveckling. Din bakgrund Vi söker dig med erfarenhet av både arbete i en ledande roll och av arbete inom offentlig förvaltning eller stora företag. Som grund har du en högskoleutbildning inom IT eller annat område som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Du har god teknisk förståelse och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Om du dessutom har erfarenhet av följande är det meriterande: • offentlig upphandling • arbete med förvaltning och drift av IT-system • verksamhetsutveckling • arbete i ledningsgrupp. Som person tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och att agera därefter. Vidare förstår du ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för att leda andra och förmåga att leda, motivera och samordna medarbetare. Upplysningar I denna process planerar vi att genomföra (digitala) intervjuer i vecka 33, dvs i mitten av augusti. Har du frågor om tjänsten, kontakta: Sofia Cassel, områdeschef, företrädesvis via [email protected] eller via tfn/sms 018-727 46 08. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Kajsa Angerdal, hr-specialist, tfn/sms 018-727 12 95. Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Akavia och Sacorådet Jonny Eliasson, 018-727 22 12 Ledarna 0200-87 11 11 Sveriges ingenjörer Peter Nõu, 018-727 16 95 Vision Liselotte Ehn, 018-727 49 49 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Gruppchef för operativ verksamhet kontanthantering
Sveriges Riksbank
Förvaltnings- och planeringschefer

Avdelningen för betalningar har i uppdrag att bedriva den övervägande delen av Riksbankens verksamhet inom området betalningar. Avdelningens uppdrag består sammanfattningsvis av kontantförsörjning, betalningsavveckling, och policyanalys inom området betalningar. Verksamheten har en stor bredd och präglas av en mix av operativt, verksamhetsutveckling och policyanalys. Avdelningen består av fem enheter. Den operativa verksamheten är central för att betalningar ska fungera i Sverige och ställer särskilda krav på oss som jobbar med den. VI ERBJUDER DIG Vill du arbeta i en ledande befattning inom betalningsområdet på Sveriges Riksbank? Enheten för kontanthantering och analys (EKA), ansvarar för att driva, förvalta och utveckla Riksbankens kontantförsörjning på ett säkert och effektivt sätt. Våra utmaningar framåt är att säkerställa och utveckla Riksbankens mål och krav inom kontantområdet. Arbetet bedrivs i nära samarbete med marknaden, leverantörer och andra centralbanker.  DET HÄR GÖR DU HOS OSS Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att leda och fördela arbetet vid den operativa kontantgruppen. Som gruppchef har du personalansvar för handläggare samt tekniker inom området kontanter och ansvarar för att verksamheten når mål och upprätthåller hög tillgänglighet för marknaden. Som chef och ledare delegerar du uppgifter till medarbetarna, stöttar dem i utförandet och säkerställer att arbetet utförs med hög kvalitet. Du rapporterar till enhetschefen. Enheten för kontanthantering och analys ansvarar för Riksbankens uppdrag att ge ut sedlar och mynt, inlösensverksamheten samt depåer runt om i landet. Det innebär att enheten driver och utvecklar Riksbankens kontanthantering, vilket inkluderar verksamhetsutveckling, logistik, systemstöd, leverantörsstyrning och analys. Vidare ansvarar enheten för inlösen av skadade och ogiltiga sedlar samt att ta fram kontinuitets- och beredskapsplaner. Verksamheten bedrivs enligt ett regelverk med höga krav på ordning och reda samt säkerhet. Vid olika tillfällen förväntas du agera som enhetschef och därmed bidra i avdelningens ledningsgruppsarbete. DITT TEAM Enheten består av ca 25 medarbetare med hög kompetens inom olika områden. Enheten arbetar bla. med verksamhetsutveckling, systemförvaltning och analys inom betalningsområdet. Din grupp består av ca 10 medarbetare, vilka är placerade vid Riksbankens kontanthanteringskontor i Märsta. Din huvudsakliga placering är vid kontoret i Märsta.  Vid olika tillfällen krävs tid vid huvudkontoret Brunkebergstorg i Stockholm, samt besök vid Riksbankens övriga kontor runt om i landet.  Du kommer ha mycket kontakt och samarbeten med kollegor på andra enheter och avdelningar inom Riksbanken och även externt. Huvudfokus för dig kommer vara den dagliga verksamheten vid kontoret i Märsta samt säkerställa att Riksbanken uppfyller kraven inom kontantområdet i enlighet med riksbankslagen. MER OM DIG Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdig. För att lyckas i uppdraget krävs gedigen erfarenhet från en chefsroll med personalansvar, samt förmåga att leda och inspirera medarbetare med olika kompetenser och bakgrunder. Det är även viktigt att du har arbetat med utvecklings- och förändringsarbete. Vidare söker vi dig som har kunskap om det finansiella systemet och kontantmarknaden, eller som har god förståelse för verksamhet med särskilda säkerhetskrav. Rollen passar dig som är intresserad av ledarskap och som har en god förmåga att motivera och leda medarbetare mot att nå verksamhetens uppdrag och mål. Du har en helhetssyn där du ser till hela verksamhetens bästa när det kommer till beslut och agerande. Då Riksbanken är en myndighet med en offentlig och komplex verksamhet är det viktigt att du har hög integritet och ett gott omdöme. Du är också strukturerad och har en god analytisk förmåga. Du tycker om att samarbeta och skapa goda relationer och anpassar dig gärna till ändrade omständigheter och är positiv till förändringar. Det är också viktigt för oss att du är en god kommunikatör som talar och skriver flytande både på svenska och engelska.  MER OM TJÄNSTEN Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas Placering: Kontor Broby Märsta Arbetstid: Förtroendearbetstid Förmåner: Generösa semestervillkor, löneväxling till pension, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass.  Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning, innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap.  ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här. ANSÖK I denna rekrytering samarbetar Riksbanken med rekryteringsföretaget Source Excecutive och rekryteraren Bianca Gideback gör ett första urval i samråd med rekryterande chef samt utför intervjuer. Därefter träffar du rekryterande chef Mattias Rostedt. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 augusti. Vi vill också att du besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Riksbanken genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär kontroll av examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning. Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss kontakt av försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Enhetschef till Omsorg för personer med funktionsnedsättning, OF
Oskarshamns kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en enhetschef till Området för funktionsnedsatta, OF. Som enhetschef hos oss ingår du i ledningsgruppen som består av 10 enhetschefer, verksamhetsutvecklare och enhetsassistent. Du är underställd områdeschefen och har ansvar att verkställa beslut inom LSS och SoL. OF: s verksamhet växer och det pågår ständiga utvecklingsarbeten där vi försöker ta tillvara olika enhetschefers kompetens och erfarenhet inom olika områden så att det ska bli så bra som möjligt för verksamheterna. I ditt uppdrag ingår det att du ska omvandla politiskt fastställda mål till effektiv verksamhet. Enhetschefens ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Inom verksamheten OF vill vi ständigt ligga i framkant och driva utvecklingsarbeten och där har du som enhetschef en viktig roll att fylla. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning och gärna med en tidigare erfarenhet av arbetsledning. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Tjänsten kräver att du är strukturerad och organiserad, med ett gott sinne för administration. Du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer vilket innebär att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Ditt ledarskap skapar delaktighet och ansvarstagande ute i organisationen. Du är aktiv, lyhörd och närvarande som ledare med en förmåga att hantera så väl sakfrågor som medarbetare på ett professionellt sätt. I ditt uppdrag ingår det varierad dokumentation varför du behöver kunna formulera dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi använder oss av en mängd olika datasystem som exempelvis Medvind, WinLas, Visma och Treserva. Det är därför viktigt att du, förutom en grundläggande datavana, lätt kan ta dig an olika datasystem. I ditt arbete har du stöd av HR-partner, ekonom och framförallt av ditt team. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Löpande rekrytering sker och provanställning kan förekomma. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025