Enhetschef Trafik och projekt

Till enheten Trafik och projekt på Gatuavdelningen söker vi en kommunikativ och engagerad chef. Enheten består av två verksamhetsområden Trafik och Projekt. Trafik ansvarar för trafikplanering, kollektivtrafik och myndighetsutövning som dispenser och tillstånd. Projekt ansvarar för planering, projektering samt om- och nybyggnation av gator, gång-och cykelvägar, torg och broar. Tjänsten är ny, vilket ger dig möjligheter att påverka såväl rollen som utvecklingen av enheten. Vi ser framemot din ansökan!  Arbetsuppgifter  Du har ansvar för enhetens personal, ekonomi, verksamhet och arbetsmiljö. För närvarande arbetar 10 medarbetare på enheten. Du styr enheten utifrån mål och strategier samt arbetar med att kvalitetssäkra och utveckla enheten. För oss är det viktigt med utveckling och att du aktivt arbetar med ständiga förbättringar.  Som enhetschef har du ansvar för den strategiska trafikplaneringen och att förbättra framkomlighet och trafiksäkerhet inom kommunen. Enhetschefen ansvarar även för uppföljning och utveckling av kollektivtrafiken samt att följa upp framdriften i investeringsprojekt. Rollen innebär många kontakter med andra kommunala avdelningar, myndigheter, företag och organisationer. Rollen innebär även att du är delaktig i det dagliga arbetet, dvs arbeta med utredningar, avtal, upphandlingar, samverkan, planering, omvärldsbevakning, tillståndsärenden etc. Enhetschefen rapporterar direkt till avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Kvalifikationer  Du har en lämplig utbildning eller kunskap förvärvad genom erfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i ledande befattning. Har du tidigare erfarenhet av entreprenadarbeten, samhällsplanering- och/eller trafikfrågor är det meriterande. Som person är det viktigt att du har förmågan att se helheten, att du är tydlig och strukturerad samt har förmågan att motivera och leda andra. För tjänsten krävs B-körkort.  Mer om tjänsten  Tillsvidareanställning, heltid. Du är placerad på Stadsporten mitt i Piteås centrum, där vi arbetar aktivitetsbaserat i moderna lokaler.  Välkommen med din ansökan senast 2024-05-26.  Om arbetsplatsen  Samhällsbyggnad är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  Samhällsbyggnad - Berättelser från Samhällsbyggnad - Samhällsbyggnad (pitea.se) Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)  Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se)  Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Chef Lönecenter Karlstad kommun

Är du en utvecklingsorienterad person som brinner för löneområdet och har god vana av att driva förändringsprocesser? Läs då mer om chansen att få bli vår nya chef för Lönecenter! Kommunstyrelsen har beslutat att centralisera all lönehantering inom Karlstad kommun och från och med 2025 kommer vi att ha ett gemensam lönecenter. Arbetsuppgifter Under hösten kommer du som chef projektleda för att bygga upp verksamheten innan sammanslagningen.  Lönecenter ska ge en kundorienterad och kostnadseffektiv service till nytta för medborgare, chefer och medarbetare. Uppdraget som chef för Lönecenter innebär att vara en drivande kraft i uppbyggnad av organisation, innehåll, organisationskultur och tjänsteutbud. Ett framgångsrikt samarbete med såväl kunder som andra intressenter och verksamheter är väsentligt. Som chef för Lönecenter har du personal-, resultat-, budget- och arbetsmiljöansvar. Du ger förutsättningar för delaktighet, inflytande och god arbetsmiljö och är bra på att skapa en vi-känsla, ett bra klimat i gruppen och ett effektivt team. Du ansvarar för utveckling och optimering av processer, kompetensutveckling och motiveras av att driva förbättringsarbete så att vi bidrar till fortsatt hög kvalité av leverans av tjänst ut till kund. Lönecenter kommer bestå av ca 18 medarbetare. Enheten ansvarar för att samordna och administrera lönehantering samt en del lönenära hantering för hela Karlstad kommun. Strävan kommer att vara att hålla en hög servicenivå. Vi använder oss av HR-systemet Heroma. Kvalifikationer Du är utbildad inom löneområdet, exempelvis genom Yrkeshögskolans löneutbildning, eller så har du en akademisk utbildning, exempelvis inom personal/HR området eller ekonomi, alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.  Vi ser med fördel att du har erfarenhet av att framgångsrikt ha arbetat med processer och med ständiga förbättringar samt arbetat i politiskt styrda organisationer eller i stora, komplexa organisationer. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med lönefrågor. Du tycker det är roligt och utmanande att arbeta i en komplex omgivning där du nyttjar din problemlösningsförmåga utifrån ett helhetsperspektiv och är bra på att strukturera arbetet. Som chef och ledare behöver du vara trygg i dig själv, skapa lagkänsla samtidigt som du uppmuntrar enskilda medarbetares egen initiativkraft. Vi ser gärna att du har erfarenhet av en roll i ledande befattning som exempelvis enhetschef eller teamledare alternativt att du har bedrivit ledarskap via projektledning eller på annat sätt. Har du tidigare erfarenhet från arbete med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB) samt lönesystemet Heroma så är det meriterande. Vidare är erfarenhet av förändringsarbete och arbete i offentlig sektor meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt sätt att leda. Vi erbjuder Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/ jobbahososs Hos oss får du: • Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden” • Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar • Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv • En centralt belägen arbetsplats • Förmåner Varmt välkommen med din ansökan! Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Enhetschef Vuxenenheten

Vi söker en engagerad och driven enhetschef till Vuxenenheten i Borlänge, ett uppdrag för dig som vill ha en viktig roll i det strategiska arbetet för att få fler i egen försörjning. Nya socialtjänstlagen, digitalisering och aktivitetsplikt är några av utmaningarna som du kommer att möta i arbetet. Som enhetschef kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla arbetet inom enheten för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet. Enheten tillhör verksamhet Arbetsmarknad och Ekonomiskt bistånd, en av tre verksamheter i den nya Social- och Arbetsmarknadsförvaltningen i Borlänge kommun. Vuxenenheten, som har ca 60 anställda, består av team med olika inriktningar (tre utredningsteam som arbetar inom området ekonomiskt bistånd, ett beroendeteam som arbetar inom området missbruksproblematik, ett biståndsteam som arbetar inom området socialpsykiatri, ett team som arbetar med dödsbohantering, ett team som arbetar med felaktiga utbetalningar och ett nybesöksteam). Enheten leds av enhetschef samt två biträdande enhetschefer, teamen har också stöd av 5 st. 1:e socialsekreterare. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du personal-, budget-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar. Ditt uppdrag och ansvar är att arbetet bedrivs i enlighet med lagstiftning och riktlinjer samt är kostnadseffektivt. Enhetschefen ska vara pådrivande i arbetet när det gäller att tillämpa aktivitetsplikten samt samarbeta nära med enhetschef inom Arbetsmarknad och Integration, samt med övriga chefer inom Individ och Familjeomsorgen. Vi arbetar i nära dialog med politiken, dragningar för nämnd och tjänsteskrivelser ingår också i arbetsuppgifterna. Som enhetschef för Vuxenenheten ingår du i verksamhetens ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera, leda, följa upp och utveckla arbetet inom Vuxenenheten i enlighet med de styrdokument som finns inom ramen för uppdraget. Tjänsten innefattar ett brett kontaktnät både internt och externt och du kommer att vara delaktig i en mängd olika projekt. Vi befinner oss i ett spännande skede och i takt med att förutsättningarna ändras kan ansvar och uppdrag komma att förändras över tid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. Du har mångårig chefserfarenhet med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Vidare har du gedigen arbetslivserfarenhet från socialtjänst samt dess lagstiftning. Mycket goda kunskaper i det svenska språket, muntligt som skriftligt erfordras. Som person ser vi att du är en problemlösare som initierar förändringar, utvecklar lösningar på de utmaningar som kommer och anpassar dig till nya omständigheter. Planering och framförhållning är något som är naturligt för dig. Vidare är du en god relationsbyggare som dels kan bygga nya relationer men som också värnar om de redan befintliga. Du är en god kommunikatör som tydligt och enkelt kan förmedla information både muntligt och skriftligt. Om du genomgått ledarskapsutbildning, arbetsmiljöutbildning eller har arbetslivserfarenhet av ekonomiskt bistånd, beroende eller socialpsykiatrin, så ses samtliga av dessa som meriterande för tjänsten. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Enhetschef till fastighetsdrift, Karlskoga

Vi söker nu en teknisk och erfaren enhetschef till fastighetsdriften Karlskoga, Område fastigheter inom Regionservice, Region Örebro län. Placeringen är på Karlskoga lasarett. Här får du goda möjligheter att själv forma tjänsten och arbeta med ditt ledarskap! Område fastigheter ansvarar för förvaltning, drift och byggnation av Region Örebro läns fastigheter, ca 520 000 m2. Vår huvuduppgift är att vårda våra fastigheter och att se till att lokalerna är funktionella och ändamålsenliga. Det gör vi genom verksamhets- och teknikanpassning eller genom att skapa nya lokaler eller byggnader. Våra hyresgäster är till största delen vårdverksamheter, vilket innebär en hög teknisk komplexitet och krav på samband, funktionalitet och flöden. Tillsammans är vi ca 140 medarbetare inom fastigheter, både yngre och mer erfarna. Våra medarbetare är drivna, engagerade och har en hög teknisk kompetens. Hos oss möter du människor som hjälper varandra och har en god sammanhållning. Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, transport, logistik, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra ca 1000 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Enhetschef till fastighetsdrift, Karlskoga Arbetsuppgifter Som enhetschef för fastighetsdrift Karlskoga kommer du, i samråd med länsdriftschef att följa upp och utveckla verksamhet, ekonomi och medarbetare inom driftgrupp Karlskoga. Du har arbetsmiljöansvar för de medarbetare som rapporterar till dig och du ingår i en driftledningsgrupp tillsammans med sju andra enhetschefer. Driftgruppen består av åtta tekniker som tillsammans arbetar med tillsyn och skötsel av fastigheternas försörjningssystem så som värmesystem, ventilation, kylsystem, vattenreningsanläggningar, styrsystem och driftövervakningssystem. Vi har dygnet-runt verksamhet med beredskap, ansvarar för medicinska gassystem och sköter om driften på lasarettet men även yttre fastigheter som vårdcentraler och folkhögskola. Området omfattar Karlskoga lasarett, Dagcenter i Karlskoga, Pilgårdens vårdcentral i Degerfors samt Laxå vårdcentral. I samarbete med övriga enhetschefer och driftingenjör blir din uppgift att säkerställa att våra kunder får en god service och bra underlag för att fortsätta utveckla våra fastigheter. Övrig information Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker dig som vill vara en ledare och har en förmåga att driva arbetet framåt samt bygga goda relationer med ledning, medarbetare och kunder. Du har en akademisk utbildning med teknisk inriktning eller har motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du är lösningsorienterad och drivs av utmaningar, en lagspelare som kan ta egna initiativ när situationen så kräver. Som enhetschef behöver du vara kommunikativ och ha förmågan att skapa delaktighet och engagemang. Du är resultatorienterad och förstår vikten av att arbeta både operativt och strategiskt nära dina medarbetare. Du ansvarar för att de dagliga arbetsuppgifterna flyter på och att teamet är effektivt och utvecklas. Du är även delaktig i den långsiktiga ekonomiska och verksamhetsmässiga planeringen för ditt driftområde. För rollen krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift, allmänt goda IT-kunskaper och en god struktur i det administrativa arbetet. Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete där du till stor del lägger upp din dag själv, vilket ställer krav på personlig förmåga till planering och prioritering. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av förändringsledning. Körkort lägst B, är önskvärt. Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten: . Göra uppföljningar hos kund . Bidra till att utveckla driftledningsgruppens arbete . Tillse att kontinuerlig planering och uppföljning av produktionen sker . Verka för att medarbetarna får förutsättningar för att utföra sitt arbete . Följa upp ekonomi och bidra till ekonomisk planering samt budgetering. . Upprätta rutiner och leda arbetsmiljöarbete på avdelningen . Delta i daglig resursplanering och löpande uppföljning av produktionen . Administrera gruppgemensamma driftaktiviteter och -utbildningar . Övervaka hanteringen av skötslar och arbetsordrar och se till att de utförs utifrån prioritering. . Bidra till utveckling av metoder för statistik och produktionsuppföljning . Vidareutveckla registreringsrutiner i driftsystem i samråd med systemansvarig . Följa upp beläggning på individnivå, samt utveckla kvalitén på skötslar för ansvarsområdet. . Bevaka bemanning av uppdraget dag, kväll, natt . Hantera reklamationer och ha kundkontakter kring ärenden . Följa upp materialinköp och löpande kostnader Ansökan Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Läs mer här Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig Arto Åkerman, Områdeschef Fastigheter, 070-618 4840. Fackliga företrädare Vision Isabell Karlsson 019-602 2755.

7 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Enhetschef Fastighetsteknik USÖ

Vi söker nu en teknisk och erfaren enhetschef till Fastighetsteknik, USÖ, Område fastigheter inom Regionservice, Region Örebro län. Placeringen är på Universitetssjukhuset i Örebro. Här får du goda möjligheter att själv forma tjänsten och arbeta med ditt ledarskap! Område fastigheter ansvarar för förvaltning, drift och byggnation av Region Örebro läns fastigheter, ca 520 000 m2. Vår huvuduppgift är att vårda våra fastigheter och att se till att lokalerna är funktionella och ändamålsenliga. Det gör vi genom verksamhets- och teknikanpassning eller genom att skapa nya lokaler eller byggnader. Våra hyresgäster är till största delen vårdverksamheter, vilket innebär en hög teknisk komplexitet och krav på samband, funktionalitet och flöden. Tillsammans är vi ca 140 medarbetare inom fastigheter, både yngre och mer erfarna. Våra medarbetare är drivna, engagerade och har en hög teknisk kompetens. Hos oss möter du människor som hjälper varandra och har en god sammanhållning. Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, transport, logistik, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra ca 1000 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Enhetschef Fastighetsteknik USÖ Arbetsuppgifter Som enhetschef för Fastighetsteknik kommer du, i samråd med avdelningschef att följa upp och utveckla verksamhet, ekonomi och medarbetare inom fastighetsdriftgruppen på USÖ. Du har arbetsmiljöansvar för de medarbetare som rapporterar till dig och du ingår i en driftledningsgrupp tillsammans med sju andra enhetschefer. Driftgruppen består av 18 medarbetare som tillsammans arbetar med tillsyn och skötsel av fastigheternas försörjningssystem så som värmesystem, ventilation, kylsystem, vattenreningsanläggningar, styrsystem och driftövervakningssystem. Vi har dygnet-runt verksamhet med beredskap och jour kopplat till USÖ s helikopterflygplats. Vi ansvarar även för medicinska gassystem och sköter om driften på Universitetssjukhuset. I samarbete med övriga enhetschefer och driftingenjör blir din uppgift att säkerställa att våra kunder får en god service och bra underlag för att fortsätta utveckla våra fastigheter. Övrig information Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker dig som vill vara en ledare och har en förmåga att driva arbetet framåt samt bygga goda relationer med ledning, medarbetare och kunder. Du har en akademisk utbildning med teknisk inriktning eller har motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du är lösningsorienterad och drivs av utmaningar, en lagspelare som kan ta egna initiativ när situationen så kräver. Som enhetschef behöver du vara kommunikativ och ha förmågan att skapa delaktighet och engagemang. Du är resultatorienterad och förstår vikten av att arbeta både operativt och strategiskt nära dina medarbetare. Du ansvarar för att de dagliga arbetsuppgifterna flyter på och att teamet är effektivt och utvecklas. Du är även delaktig i den långsiktiga ekonomiska och verksamhetsmässiga planeringen för ditt driftområde. För rollen krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift, allmänt goda IT-kunskaper och en god struktur i det administrativa arbetet. Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete där du till stor del lägger upp din dag själv, vilket ställer krav på personlig förmåga till planering och prioritering. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av förändringsledning. Körkort lägst B, är önskvärt. Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten: . Göra uppföljningar hos kund . Bidra till att utveckla driftledningsgruppens arbete . Tillse att kontinuerlig planering och uppföljning av produktionen sker . Verka för att medarbetarna får förutsättningar för att utföra sitt arbete . Följa upp ekonomi och bidra till ekonomisk planering samt budgetering. . Upprätta rutiner och leda arbetsmiljöarbete på avdelningen . Delta i daglig resursplanering och löpande uppföljning av produktionen . Administrera gruppgemensamma driftaktiviteter och -utbildningar . Övervaka hanteringen av skötslar och arbetsordrar och se till att de utförs utifrån prioritering. . Bidra till utveckling av metoder för statistik och produktionsuppföljning . Vidareutveckla registreringsrutiner i driftsystem i samråd med systemansvarig . Följa upp beläggning på individnivå, samt utveckla kvalitén på skötslar för ansvarsområdet. . Bevaka bemanning av uppdraget dag, kväll, natt . Hantera reklamationer och ha kundkontakter kring ärenden . Följa upp materialinköp och löpande kostnader Ansökan Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Tillträde: Enligt överenskommelse. Läs mer här Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig Arto Åkerman, Områdeschef Fastigheter, 070-618 4840. Fackliga företrädare Vision Isabell Karlsson 019-602 2755.

7 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Enhetschef

Kansliet för teknik och naturvetenskap med ca 60 anställda svarar för verksamhetsstöd och service till studenter, ledning, institutioner och centrumbildningar inom teknisk-naturvetenskapliga fakulteten. Kansliet består av fyra enheter och är en del av universitetsförvaltningen, men får huvuddelen av sitt uppdrag via fakultetsnämnden. Kansliet arbetar med forsknings- och utbildningsplanering, studentservice, ekonomisk planering, rekrytering av lärare, uppföljning av verksamheten samt handläggning av frågor på fakultetsnivå. Kansliet samarbetar med övriga avdelningar vid universitetsförvaltningen vid beredning av ärenden och medverkar i utredningar och remisser på uppdrag av ledningen. Läs mer om verksamheten inom teknik och naturvetenskap. Vi söker nu en enhetschef som kan leda enheten för forskningsstöd. Enheten som består av tio anställda utgör stöd till fakultetsledningen när det gäller forskningsrelaterade ärenden, t.ex. strategier, förankringsprocesser, prioriteringar, utvärderingar och nomineringar. Enheten är också aktiv vid verksamhetsplanering, uppföljning och återrapportering. Enhetens medarbetare handlägger forskningsrelaterade ärenden och är föredragande vid ledningens beslutsmöten. Enheten arbetar också med stöd till ansökningar inom EUs ramprogram och de som kräver central hantering, t ex Wallenbergstiftelserna, National Institutes of Health (NIH), liksom andra större ansökningar från svenska och internationella finansiärer. Enheten utgör också stöd till arbetet med fakultetens infrastrukturer, centrumbildningar och andra forskningssatsningar. Enheten har nära samarbete med övriga enheter vid universitetet som jobbar med forskningsstöd. Arbetsuppgifter  Som enhetschef för enheten för forskningsstöd har du det övergripande ansvaret för att leda, planera och följa upp enhetens verksamhet och du ansvarar för att fatta beslut i enlighet med gällande delegationer. Du har personal- och budgetansvar och ansvarar för arbetsmiljön på enheten. Du genomför avstämningar samt medarbetar- och lönesamtal. En viktig del av arbetet är att samarbeta med företrädare för fakultetens ledning och institutioner. Universitetsförvaltningen genomför en omorganisation av forskningsstödet och som enhetschef har du en viktig roll i att tillsammans med dina medarbetare utveckla samarbetet med andra delar av universitetsförvaltningen. Utöver detta tillkommer arbete med olika typer av utredningar eller kansligemensamma uppdrag och projekt. Du ingår i kansliets ledningsgrupp och bidrar därigenom till kansliets utveckling. Du rapporterar direkt till kanslichefen. Kvalifikationskrav För anställningen krävs universitets- eller högskoleutbildning med examen på forskarnivå, eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Därtill har du utbildning inom ledarskap eller på annat sätt inhämtad kunskap om ledarskap. Du har flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av att leda personal och har under minst tre år haft chefs- och personalansvar. Du är en ledare som har goda vitsord och aktuella referenser vad gäller ditt ledarskap och arbetsmiljöarbete. Du har erfarenhet av arbete inom statlig myndighet eller motsvarande komplex organisation och god kännedom om förutsättningarna för forskning vid svenska lärosäten. Stor vikt kommer att läggas på personliga förmågor. Genom tydligt ledarskap och ett förtroendebaserat arbetssätt bidrar du till att främja god arbetsmiljö, engagemang och delaktighet inom gruppen. Du behåller lugn i stressade och pressade situationer och fokuserar på de mål och prioriteringar din grupp har att utgå ifrån. Du har integritet och visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du har förmåga att samarbeta och skapa relationer utanför den närmaste gruppen. Du kommunicerar väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du är självgående och kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt och flexibelt sätt. Önskvärt/meriterande i övrigt Universitets- eller högskoleutbildning inom teknik/naturvetenskap eller annat relevant ämnesområde är meriterande. Det är önskvärt att du har generell kännedom om universitetsvärlden. Chefserfarenhet från universitet/högskola eller likande större organisation är starkt meriterande. Det är vidare meriterande att du har kunskap om olika källor till extern forskningsfinansiering liksom kunskap om hanteringen av forskningsinfrastrukturer. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, verksamhets- och processutveckling samt förändringsledning. Om anställningen  Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde 1 september  eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Tf kanslichef Karin Berggren Bremdal, 018-4716202, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 28 maj 2024, UFV-PA 2024/1562. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Enhetschef till Laboratoriemedicin Bas i Lund

• Gör skillnad. Varje dag. Medicinsk service ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Våra tjänster omfattar alltifrån laboratoriemedicin och medicinsk teknik till uppdrag inom prehospital sjukvård och forskning. Vi är cirka 2100 medarbetare i förvaltningen. Laboratoriemedicin Bas är ett specialitetsoberoende och växande verksamhetsområde i förvaltningen. Vi förser vården med diagnostik till stöd för vård och behandling och bedriver en bred och högteknologisk verksamhet inom specialiteterna; klinisk kemi, klinisk mikrobiologi, klinisk immunologi och transfusionsmedicin samt provtagning och funktionsundersökningar. Verksamheten kommer under de närmsta åren expandera ytterligare för att anpassa diagnostikutbudet för den framtida vården. För att upprätthålla kvalitet och kompetens samverkar vi kontinuerligt med övriga verksamhetsområden inom förvaltningen och har nära samarbete med chefer, processledare och läkare inom dessa specialiteter. Tillsammans arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra metoder, flöden och processer för att skapa konkurrenskraft anpassad till sjukvårdens framtida behov. Verksamhetens uppdrag omfattar, förutom diagnostik, konsultverksamhet för sjukvården, utbildning av bland annat läkare och biomedicinska analytiker, samt samarbete med universitet kring aktuella forsknings- och utvecklingsprojekt. I vår verksamhet ingår även område bild- och laboratorieteknik, som ansvarar för den medicintekniska säkerheten. Verksamheten bedrivs på nio orter i Skåne (Helsingborg, Hässleholm, Kristianstad, Landskrona, Lund, Malmö, Trelleborg, Ystad och Ängelholm) och består av cirka femhundra medarbetare där den största personalkategorin är biomedicinska analytiker. Vi anställer även andra yrkeskategorier så som biomedicinare, administratörer, undersköterskor och sjuksköterskor. Tillsammans svarar vi årligen ut cirka 17 miljoner provsvar. Här kan du läsa mer om att arbeta som chef i Region Skåne: https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-region-skane/arbeta-som-chef-i-region-skane/ ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar en enhetschef till Enhet 1, Laboratoriemedicin Bas i Lund som vill utveckla vår verksamhet tillsammans med en kompetent medarbetargrupp! Tjänsten innebär ett delat ledarskap där ni är tre chefer som tillsammans har det övergripande ledningsansvaret. Du har det direkta personalansvaret för cirka 20 medarbetare. Som enhetschef driver du i nära samarbete med dina chefskollegor det dagliga operativa arbetet på enheten. Tillsammans skapar ni tydlighet kring beslut, uppsatta mål och arbetssätt. Som enhetschef ingår du i verksamhetsområdets ledningsgrupp och tillsammans med övriga enhetschefer är du underställd verksamhetschefen. Som enhetschef har du tillgång till administrativt stöd såsom HR och ekonomi. Gemensamt arbetar vi för en effektiv och målstyrd verksamhet med leverans av bästa möjliga kvalitet för patienterna men också bästa möjliga arbetsmiljö för våra medarbetare. Din roll innefattar även ett strategiskt arbete med verksamhetens ledningsgrupp, där god förmåga att kunna arbeta med både små och stora frågor i ett helhetsperspektiv värdesätts. Vi erbjuder ett uppdrag som är fullt av personliga och yrkesmässiga utmaningar med mycket eget ansvar. Som chef i Region Skåne har du goda möjligheter att utvecklas i din chefsroll genom spännande förbättringsarbete, chefsutbildningar och mentorskap. KVALIFIKATIONER Du har en adekvat högskoleutbildning inom biomedicin, vård eller annan utbildning och erfarenhet som bedömds likvärdigt av arbetsgivaren. Därtill har du något års ledar- och chefserfarenhet med ansvar för personal, verksamhet och budget. Erfarenhet från laboratorieverksamhet så som analysmetodik samt ackrediterad verksamhet är av stor vikt. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Vi förutsätter att du en van datoranvändare. Vi söker dig som vill leda verksamhet och arbeta som chef. Du är trygg i din yrkesroll och drivs av att vilja leda, påverka och utveckla. Du är mål- och resultatinriktad med fokus på att driva verksamheten framåt, i balans med att värna om patienter och medarbetare. I ditt ledarskap har du förmåga att se helhet samt fatta och genomföra beslut. Vidare ska du kunna entusiasmera, motivera och utveckla dina medarbetare. Din kommunikativa förmåga och ditt intresse för människor gör att du har lätt för att skapa goda relationer och samverka såväl inom som utom enheten. Du leder genom och delar Region Skånes värderingar. Vi värdesätter din förmåga att kunna omsätta övergripande mål och visioner i praktiskt arbete och handling i vardagen. Du skapar delaktighet och tillvaratar och utvecklar på bästa sätt den kompetens och kraft som finns i medarbetargruppen samtidigt som du visar personlig omtanke inför varje enskild medarbetare. Som person är du lyhörd, ödmjuk och prestigelös med förmåga att skapa engagemang. Stor vikt kommer att läggas vid balansen mellan färdighet, kunskap och personlighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Medicinsk service är en av Region Skånes elva hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Även smittskydd och vårdhygien tillhör förvaltningen. Inom förvaltningen bedriver vi även forskning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Enhetschef för enheten Prognos Väder

En av SMHIs viktigaste uppgifter är att bidra till ökad hållbarhet i samhället. Varje dag, dygnet runt, året om. Nu har du chansen att bli vår nya enhetschef med uppdraget att leda vår prognosverksamhet, vars viktiga roll är att genom prognoser, varningar och samverkan med samhällsaktörer minska sårbarhet i samhället. Om SMHI Avdelningen Samhällsberedskap innefattar arbete med prognoser, observationer, mätningar och operativa modeller. En stor del av verksamheten bedrivs 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, alla dagar om året och ska säkerställas även i en höjd beredskap. På enheten Prognos Väder finns alltid någon av våra ca 75 meteorologer i tjänst. De är uppdelad på tre grupper, en på varje kontor, i Norrköping, Göteborg och Uppsala. Enheten producerar prognoser, varningar och beslutsunderlag på allt från här och nu till storskaligt under säsongen, och enheten servar allmänhet, andra myndigheter, och privata kunder 24 timmar om dygnet, året runt. Om tjänsten I rollen som enhetschef har du personal- och arbetsmiljöansvar för tre gruppchefer, en på varje kontor. Rollen ansvarar, förutom för SMHIs samtliga leveranser inom prognos- och varningstjänst, även för att skapa en attraktiv arbetsmiljö, behålla personal och säkerställa kvalitet i våra leveranser. Särskilt fokus ligger vid frågor som rör strategi för hur prognosproduktion och meteorologyrket behöver utvecklas för att möta upp mot framtida behov samt hur nya tekniska möjligheter ska tas om hand. Det dagliga arbetet innefattar bland annat: • I hög grad självständigt arbete, men kräver också samarbete och samordning med övriga SMHI. • Verksamhets- och ekonomiansvar för enheten. • Arbete i enhetens ledningsgrupp, samt deltagande i avdelningens ledningsgrupp där du aktivt är med och utvecklar avdelningens arbete. Anställningen kan komma att innebära placering i säkerhetsklass. Svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) är förutsättningar för anställning på denna tjänst. Om dig Vi söker dig med en akademisk utbildning inom det naturvetenskapliga området eller med annan utbildning/erfarenhet som SMHI bedömer likvärdig. Dokumenterat god chefs- och ledarerfarenhet med budget- och personalansvar är ett krav samt mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande med: • Erfarenhet av 24/7-produktion • Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp • Erfarenhet och intresse av att jobba med förändringsarbete • Kunskap och/eller erfarenhet av säkerhet- och beredskapsfrågor För att lyckas i rollen som enhetschef drivs du av att både leda och utveckla verksamheten och du är van vid att peka ut riktning, kommunicera vision samt sätta övergripande mål för din del av verksamheten. De avvägningar och prioriteringar du gör sker utifrån ett helhetsperspektiv för SMHI och avdelningen. Du är trygg i arbetsgivarrollen och har förmåga att leda och motivera genom dialog och samverkan. Ditt sätt att leda uppmuntrar till utveckling och ständiga förbättringar. Då ett stort ansvar vilar på den här rollen att få processer att fungera väl över organisationsgränser kommer du ha nytta av din förmåga att skapa goda relationer, engagemang och delaktighet.   Anställningsform: Tillsvidareanställning Placeringsort: Placering på något av våra kontor i Norrköping, Göteborg eller Uppsala. Regelbunden närvaro krävs på samtliga orter. Vissa möten kräver närvaro i Norrköping. Resefrekvens: Månatligen resor till de olika kontoren, eventuellt någon utlandsresa. Sista ansökningsdag: 26 maj - 2024 Välkommen med din ansökan.   SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om. SMHI är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Enhetschef för enheten Prognos Väder

En av SMHIs viktigaste uppgifter är att bidra till ökad hållbarhet i samhället. Varje dag, dygnet runt, året om. Nu har du chansen att bli vår nya enhetschef med uppdraget att leda vår prognosverksamhet, vars viktiga roll är att genom prognoser, varningar och samverkan med samhällsaktörer minska sårbarhet i samhället. Om SMHI Avdelningen Samhällsberedskap innefattar arbete med prognoser, observationer, mätningar och operativa modeller. En stor del av verksamheten bedrivs 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, alla dagar om året och ska säkerställas även i en höjd beredskap. På enheten Prognos Väder finns alltid någon av våra ca 75 meteorologer i tjänst. De är uppdelad på tre grupper, en på varje kontor, i Norrköping, Göteborg och Uppsala. Enheten producerar prognoser, varningar och beslutsunderlag på allt från här och nu till storskaligt under säsongen, och enheten servar allmänhet, andra myndigheter, och privata kunder 24 timmar om dygnet, året runt. Om tjänsten I rollen som enhetschef har du personal- och arbetsmiljöansvar för tre gruppchefer, en på varje kontor. Rollen ansvarar, förutom för SMHIs samtliga leveranser inom prognos- och varningstjänst, även för att skapa en attraktiv arbetsmiljö, behålla personal och säkerställa kvalitet i våra leveranser. Särskilt fokus ligger vid frågor som rör strategi för hur prognosproduktion och meteorologyrket behöver utvecklas för att möta upp mot framtida behov samt hur nya tekniska möjligheter ska tas om hand. Det dagliga arbetet innefattar bland annat: • I hög grad självständigt arbete, men kräver också samarbete och samordning med övriga SMHI. • Verksamhets- och ekonomiansvar för enheten. • Arbete i enhetens ledningsgrupp, samt deltagande i avdelningens ledningsgrupp där du aktivt är med och utvecklar avdelningens arbete. Anställningen kan komma att innebära placering i säkerhetsklass. Svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) är förutsättningar för anställning på denna tjänst. Om dig Vi söker dig med en akademisk utbildning inom det naturvetenskapliga området eller med annan utbildning/erfarenhet som SMHI bedömer likvärdig. Dokumenterat god chefs- och ledarerfarenhet med budget- och personalansvar är ett krav samt mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande med: • Erfarenhet av 24/7-produktion • Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp • Erfarenhet och intresse av att jobba med förändringsarbete • Kunskap och/eller erfarenhet av säkerhet- och beredskapsfrågor För att lyckas i rollen som enhetschef drivs du av att både leda och utveckla verksamheten och du är van vid att peka ut riktning, kommunicera vision samt sätta övergripande mål för din del av verksamheten. De avvägningar och prioriteringar du gör sker utifrån ett helhetsperspektiv för SMHI och avdelningen. Du är trygg i arbetsgivarrollen och har förmåga att leda och motivera genom dialog och samverkan. Ditt sätt att leda uppmuntrar till utveckling och ständiga förbättringar. Då ett stort ansvar vilar på den här rollen att få processer att fungera väl över organisationsgränser kommer du ha nytta av din förmåga att skapa goda relationer, engagemang och delaktighet.   Anställningsform: Tillsvidareanställning Placeringsort: Placering på något av våra kontor i Norrköping, Göteborg eller Uppsala. Regelbunden närvaro krävs på samtliga orter. Vissa möten kräver närvaro i Norrköping. Resefrekvens: Månatligen resor till de olika kontoren, eventuellt någon utlandsresa. Sista ansökningsdag: 26 maj - 2024 Välkommen med din ansökan.   SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om. SMHI är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Enhetschef för enheten Prognos Väder

En av SMHIs viktigaste uppgifter är att bidra till ökad hållbarhet i samhället. Varje dag, dygnet runt, året om. Nu har du chansen att bli vår nya enhetschef med uppdraget att leda vår prognosverksamhet, vars viktiga roll är att genom prognoser, varningar och samverkan med samhällsaktörer minska sårbarhet i samhället. Om SMHI Avdelningen Samhällsberedskap innefattar arbete med prognoser, observationer, mätningar och operativa modeller. En stor del av verksamheten bedrivs 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, alla dagar om året och ska säkerställas även i en höjd beredskap. På enheten Prognos Väder finns alltid någon av våra ca 75 meteorologer i tjänst. De är uppdelad på tre grupper, en på varje kontor, i Norrköping, Göteborg och Uppsala. Enheten producerar prognoser, varningar och beslutsunderlag på allt från här och nu till storskaligt under säsongen, och enheten servar allmänhet, andra myndigheter, och privata kunder 24 timmar om dygnet, året runt. Om tjänsten I rollen som enhetschef har du personal- och arbetsmiljöansvar för tre gruppchefer, en på varje kontor. Rollen ansvarar, förutom för SMHIs samtliga leveranser inom prognos- och varningstjänst, även för att skapa en attraktiv arbetsmiljö, behålla personal och säkerställa kvalitet i våra leveranser. Särskilt fokus ligger vid frågor som rör strategi för hur prognosproduktion och meteorologyrket behöver utvecklas för att möta upp mot framtida behov samt hur nya tekniska möjligheter ska tas om hand. Det dagliga arbetet innefattar bland annat: • I hög grad självständigt arbete, men kräver också samarbete och samordning med övriga SMHI. • Verksamhets- och ekonomiansvar för enheten. • Arbete i enhetens ledningsgrupp, samt deltagande i avdelningens ledningsgrupp där du aktivt är med och utvecklar avdelningens arbete. Anställningen kan komma att innebära placering i säkerhetsklass. Svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) är förutsättningar för anställning på denna tjänst. Om dig Vi söker dig med en akademisk utbildning inom det naturvetenskapliga området eller med annan utbildning/erfarenhet som SMHI bedömer likvärdig. Dokumenterat god chefs- och ledarerfarenhet med budget- och personalansvar är ett krav samt mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande med: • Erfarenhet av 24/7-produktion • Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp • Erfarenhet och intresse av att jobba med förändringsarbete • Kunskap och/eller erfarenhet av säkerhet- och beredskapsfrågor För att lyckas i rollen som enhetschef drivs du av att både leda och utveckla verksamheten och du är van vid att peka ut riktning, kommunicera vision samt sätta övergripande mål för din del av verksamheten. De avvägningar och prioriteringar du gör sker utifrån ett helhetsperspektiv för SMHI och avdelningen. Du är trygg i arbetsgivarrollen och har förmåga att leda och motivera genom dialog och samverkan. Ditt sätt att leda uppmuntrar till utveckling och ständiga förbättringar. Då ett stort ansvar vilar på den här rollen att få processer att fungera väl över organisationsgränser kommer du ha nytta av din förmåga att skapa goda relationer, engagemang och delaktighet.   Anställningsform: Tillsvidareanställning Placeringsort: Placering på något av våra kontor i Norrköping, Göteborg eller Uppsala. Regelbunden närvaro krävs på samtliga orter. Vissa möten kräver närvaro i Norrköping. Resefrekvens: Månatligen resor till de olika kontoren, eventuellt någon utlandsresa. Sista ansökningsdag: 26 maj - 2024 Välkommen med din ansökan.   SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om. SMHI är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024