Din nya roll Vill du bidra till samhällsnytta i en teknisk supportroll där service står i fokus? Nu söker vi en erfaren supporttekniker till en offentlig verksamhet i Stockholm. Här får du chansen att arbeta i en samhällsbärande organisation där varje samtal gör skillnad. Som konsult i servicedesken ansvarar du för att ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden via telefon och webbanmälan. Du felsöker, hjälper användare direkt där det är möjligt och eskalerar ärenden vid behov. Rollen är en viktig del av användarstödets första linje. Arbetsuppgifter: - Ta emot ärenden via telefon och webbanmälan - Registrera, kategorisera och prioritera ärenden - Utföra första felsökning och guida användare via telefon eller mejl - Lösa ärenden i första kontakt där det är möjligt - Eskalera mer komplexa ärenden till andra eller tredje linjen - Arbeta med ärendehanteringssystem och fjärrstyrningsverktyg För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Minst 2 års erfarenhet inom IT-support/helpdesk med telefon som verktyg (senaste 5 åren) Minst 2 års erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon (senaste 5 åren) Minst 2 års erfarenhet av arbete med MS Office (senaste 5 åren) Minst 2 års erfarenhet av Microsoft Windows operativsystem (senaste 5 åren) Minst 2 års erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem Erfarenhet av att använda fjärrstyrningsverktyg Vem är du? Du är en positiv och serviceinriktad person som trivs med att hjälpa andra. Du har hög arbetsmoral, är punktlig och närvarande i ditt arbete. Du är trygg i att kommunicera med olika typer av människor och bekväm med att både ge och ta emot konstruktiv feedback. Din strukturerade sida gör att du har lätt att prioritera, följa rutiner och arbeta systematiskt även i högt tempo. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse/skriv ut lön Start: 2025-09-01 Slut: 2027-08-30, med möjlighet till förlängning till 2028-08-29 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Om rollen I rollen som supporttekniker kommer du att vara först på bollen när användarna behöver hjälp. Du hanterar ärenden via telefon och webb, utför felsökningar, registrerar händelser och löser problem direkt eller eskalerar vidare till rätt teknisk nivå. Ditt arbete sker i ett växlande tempo där struktur, kommunikation och ett positivt bemötande är avgörande. Din profilVi tror att du är: En problemlösare med passion för service. Strukturerad, punktlig och närvarande. Positiv och social med ett professionellt förhållningssätt. Bekväm med att både ge och ta emot feedback. Krav för rollen För att lyckas i uppdraget behöver du ha: Godkänd gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning inom IT. Mycket god svenska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet inom: IT-support/helpdesk med telefon som arbetsredskap Felsökning av PC, kringutrustning och nätverk Microsoft Office och Windows-operativsystem Ärendehanteringssystem Fjärrstyrningsverktyg Meriterande Erfarenhet från offentlig sektor Erfarenhet från rättsväsendet Praktisk information: Plats: På plats i Stockholm Uppdragets längd: 01 sep 2025 -30 augusti 2027, med option på förlängning till 2028 Ansök senast: 18 juni 2025 Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
OM JOBBET I rollen som supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen. ERFARENHETER OCH EGENSKAPER För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker har följande egenskaper: Du vet vad service är för en användare och du uppskattar att ge det Du är ordningsam gällande tidspassning och närvarande på arbetet Du är en positiv och social person Du är bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande, konstruktiv feedback Krav på din kompetens: Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Minst två (2) års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap. Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon. Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office. Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av arbete med Microsoft Windows Operativsystem. Minst två (2) års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem. Dokumenterad erfarenhet av fjärrstyrningsverktyg. Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbete i offentlig sektor Tidigare erfarenhet av arbete i rättsväsendet ÖVRIGT Start: Sep Plats: Stockholm (cnetralt) Särskilt om arbetstid Servicedesk I detta uppdrag jobbar du huvudsakligen måndag-fredag på något av dagpassen (tidigaste start 06:45, senaste sluttid 18:00). Enstaka pass kvällar eller helger kan dock förekomma. Information gällande säkerhetsprövning: Myndigheten ställer höga krav på konsults säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll samt tecknande av säkerhetsskyddsavtal enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras av konsult respektive konsults arbetsgivare innan Uppdragsavtalet kan göras gällande. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. OM D-SOURCE Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? INGET JOBB FÖR DIG? Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.
Är du familj och vänners egna IT-tekniker? Vi har nästa utmaning för dig som vill utvecklas inom IT-support! Hos oss kommer du mötas av en kultur där du själv är med och banar vägen för din karriär inom IT. Vi vill vara med på din resa, vill du vara med på vår? Ge din IT-karriär en nytändning och bli en del av Experis idag! 🚀 Arbetsbeskrivning Känner du den där kittlande känslan när du får chansen att fördjupa dig i kniviga problem och leverera service i världsklass? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att vara räddaren i nöden för dina kollegor när det gäller IT-relaterade utmaningar. Din arbetsdag blir som en resa genom IT-landskapet, där du utforskar allt från teknikmiljöer och kringutrustning till operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ärenden kommer att strömma in från alla håll, huvudsakligen via telefon, chatt och mail. Ditt engagemang kommer att spela en avgörande roll för att lindra andras tekniska huvudvärk och skapa en smidig arbetsdag för alla. Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag! Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk. Och glöm inte att du kommer stöta på varierande arbetsuppgifter som håller dig på tårna! Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Dara eller Vilma, så berättar vi gladeligen vilka vi är! Vi söker dig som har: * Gymnasial relevant utbildning * Minst ett halvårs erfarenhet inom helpdesk eller liknande * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas! Om Experis Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor. Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Gör Experis till din nästa destination! Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-administration. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Dara på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning. Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀
Har du erfarenhet av IT/OT och brinner för nätverksinfrastruktur? Vill du arbeta i en dynamisk miljö hos en ledande aktör inom automation och digitalisering? Vi söker nu en driven och tekniskt kunnig systemingenjör med fokus på nätverk till ett spännande uppdrag i Västerås! Arbetsbeskrivning I denna roll kommer du att arbeta med hantering, underhåll och felsökning av IT/OT-nätverksinfrastruktur. Du ansvarar för att säkerställa en stabil och säker nätverksmiljö för industriella styrsystem och produktionskritiska system. Ditt arbete innefattar också implementering av IT-säkerhetstjänster och skydd för styrsystem. Det finns goda möjligheter att bli direkt anställd av kund efter inhyrningsperioden. Arbetstiderna är kontorstid, måndag till fredag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: * Drift, underhåll och felsökning av IT/OT-nätverk och säkerhetsinfrastruktur * Konfiguration och administration av brandväggar, switchar och servrar * Implementering av nätverkssäkerhetsåtgärder och skydd för industriella styrsystem * Övervakning av nätverkskommunikation och identifiering av säkerhetshot * Samarbete med interna och externa intressenter för att säkerställa en stabil och säker nätverksmiljö Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som systemingenjör/projektingenjör med fokus på nätverk. Du är en strukturerad och analytisk person med god problemlösningsförmåga. Du trivs i en självständig roll där du tar ansvar och kan fatta egna beslut. Detta är en junior tjänst, men med fördel har du nedan med dig. Krav: * Utbildning inom IT eller likvärdigt * Erfarenhet av IT/OT-nätverk, övervakning och säkerhet * Kunskaper i konfiguration och administration av brandväggar, switchar och servrar * Erfarenhet av Windows Server 2016/2019/2022 samt Windows 10/11 * God förståelse för domänstruktur, Active Directory och VPN-lösningar * Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: * Kunskaper i VMware och virtualisering * Erfarenhet av IT-säkerhet och virusskydd * Certifieringar inom nätverkssäkerhet (t.ex. CCNA, CCNP, Fortinet, Palo Alto) Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara Ansökan Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Vilma Andersson på mailadress [email protected]
Vill du ha ett varierande och stimulerande arbete där du kombinerar teknisk kompetens med kunddialog – både på hemmaplan och internationellt? Då kan du vara vår nästa Technical customer support till vår EHSQ-avdelning. Din roll Hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa kundnöjdhet och produktkvalitet. Du stöttar våra kunder, säljare och produktionsenheter med rådgivning, produktinformation och problemlösning. Arbetsuppgifterna innefattar huvudsakligen: • Utreda, administrera och följa upp reklamationsärenden • Ge teknisk support vid kundbesök, i dialog med försäljning och produktion • Ge teknisk rådgivning och information om våra produkter till kunder och säljare • Samla in och förmedla kundkrav, reklamationsläge och specialönskemål till relevanta avdelningar • Deltagande i kvalitets- och produktutvecklingsprojekt kan förekomma Tjänsten innebär en del resor– något vi tror att du ser som en möjlighet att utvecklas och bygga relationer. Vem är du? Du är en kommunikativ och lösningsorienterad person med en naturlig känsla för service. Du trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet, samarbeta över avdelningsgränser och hantera flera ärenden samtidigt. Vi tror att du har: • YH-, högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom exempelvis kartong-, tryck-eller konverteringsbranschen • God teknisk förståelse inom relevant bransch • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt • Erfarenhet av kunddialog, reklamationshantering eller teknisk kundsupport är meriterande Hos oss får du • Arbeta med högkvalitativa produkter i ett globalt företag • Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling • Bli en del av ett internationellt nätverk inom technical customer support • Erfarna kollegor och stöttning i arbetet Om Fiskeby Under 2023 förvärvades vi av RDM Group och tillsammans med åtta andra bruk är vi den största producenten av återvunnen kartong i Europa. Vi har tillverkat papper och kartong sedan 1637 och Fiskeby är det enda bruket i Skandinavien som kan ta emot dryckesförpackningar som råmaterial. Våra produkter tillverkas av 100 % returfiber, helt i linje med dagens krav på ett hållbart samhälle. Vi tillverkar 160 000 ton kartong varje år och är cirka 275 medarbetare. Här på anläggningen finns de flesta avdelningar samlade vilket skapar förutsättningar för ett nära samarbete. Läs mer på: www.fiskeby.com. Ansökan Din ansökan vill vi ha senast 11:e augusti, urval och intervjuer görs löpande. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Catharina Andersson EHSQ-Manager, 011- 15 57 47 och Lina Arvefors, HR-generalist 011- 15 57 36. Facklig företrädare för Unionen är Bo Karlsson, 011-15 57 83. Vi undanbeder oss annonserings- och rekryteringstjänster.
Nordlo Jönköping AB Kundstödschef - Led vårt engagerade team mot framtida framgångar! Vill du vara den som formar framtidens kundstöd och leder ett team som verkligen gör skillnad? Vi söker en driven och erfaren ledare som vill utveckla både människor och processer inom vår glada, trivsamma och växande organisation. Formulärets överkant Om tjänsten Som Kundstödschef blir du en central del av vår verksamhet med ansvar för att leda, utveckla och motivera vårt Kundstödsteam som idag består av sju medarbetare. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt och har en nyckelroll i att säkerställa hög kvalitet på tjänsterna, samtidigt som du kontinuerligt utvecklar och förbättrar våra arbetssätt och processer för att upprätthålla kundnöjdhet, effektivitet och en välmående organisation. Du rapporterar direkt till VD och du kommer att vara en del av ledningsgruppen. Du kommer att vara mottagare av nya kunder, där du säkerställer att all nödvändig information finns på plats för att teamet ska kunna möta kundens förväntningar och krav. Du förväntas rapportera regelbundet om teamets prestation och identifiera förbättringsområden baserat på analyser av KPI och kundfeedback. Vidare förväntas du att vara ansiktet utåt vid kundkontakter, under exempelvis månadsmöten, incidentrapportering och uppstartsmöten. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Leda, utveckla och motivera Kundstödsteamet i det dagliga arbetet - Utveckla, förbättra och effektivisera arbetssätt, processer och rutiner - Säkerställa att teamet levererar enligt uppsatta mål, SLA:er och KPI:er - Ta fram och följa upp individuella mål för teammedlemmarna - Hantera resursfördelning och prioritering - Granska, godkänna och följa upp tidredovisningar samt faktureringsunderlag - Planera kompetensutveckling - Rapportera enligt företagets rutiner till ledningsgrupp och VD - Hantera förekommande personalrelaterade uppgifter - Ansvara för ärendeflöde och uppföljning Om dig Vi förväntar oss att du är en god kommunikatör och relationsbyggare med förmåga att engagera, motivera och vinna förtroende hos både medarbetare och kunder. Du är proaktiv och lösningsorienterad. Prestigelöshet och ödmjukhet är ytterligare egenskaper som vi värdesätter. Som ledare är du mogen, trygg, stabil och tydlig. Du har fokus på både individen samt utveckling av verksamheten. Du ser saker ur ett helikopterperspektiv och har god affärsförståelse. Du drivs av att nå uppsatta mål samt motiveras av kundnöjdhet och lönsamhet. Vi ser att du bör ha tidigare erfarenhet av personalansvar och givetvis att du har ett tekniskt kunnande och intresse. Har du dessutom erfarenhet av ITIL så är det meriterande. För att trivas i rollen ser vi att du trivs med att ta ansvar för ditt och teamets framgång. Med en förmåga att hålla fokus och prioritera under press lyckas du navigera komplexa situationer. Du har en stark problemlösningsförmåga och arbetar proaktivt för att identifiera och hantera utmaningar. Ditt professionella bemötande, tillsammans med din starka samarbetsförmåga, bidrar till att skapa ett arbetsklimat präglat av öppenhet och förtroende. Du är lyhörd för andras perspektiv, vilket hjälper till att bygga relationer och främjar en positiv dynamik inom teamet och på kontoret. Genom att bemöta både kollegor och kunder med respekt och tydlig kommunikation, skapar du en miljö där alla känner sig hörda och motiverade att nå gemensamma mål. Som Kundstödschef hos oss får du möjlighet att vara med och påverka och utveckla både team och verksamhet. Du kommer att arbeta i en miljö där dina idéer och förbättringsförslag välkomnas och där du har befogenhet tillsammans med ledningsgrupp att fatta beslut inom ditt ansvarsområde. "Är du vår nästa Kundstödschef? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag." Om Nordlo Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Vi erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper vi våra kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,4 miljarder SEK, har ca 1 000 anställda på orter i Sverige och Norge. På vårt Jönköpingskontor är vi 50 medarbetare. Vill du veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.
Önskar du att ha mer inflytande över din karriärväg? Vad sägs om att få en trygg anställning hos Sveriges härligaste konsultföretag? Vi letar efter dig som är social, trevlig och vill ha möjlighet att utvecklas. Jobba hos oss Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT-tjänster inom infrastruktur. Här ser vi individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapa trivsel, utrymme att växa och få dig att nå framgång i din karriär. Vi hoppas nå dig som vill hitta en karriär inom IT och letar efter en roll som passar dig, vare sig de är att vara en mångsidig generalist eller en områdesspecialist. Här gör du jobbet medan vi tillhandahåller certifieringar för att du ska nå dina IT-önskningar och skapar möjligheter baserat på din vilja och mål. Med våra samarbeten har vi skapat tydliga val hur du går framåt utifrån dina karriärsmål. Du kommer bli erbjuden certifieringar, utbildningsplaner och intressanta uppdrag. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen. Din nya tjänst Utvecklas i varierande supportroller hos flera av våra fantastiska kunder, där du matchas efter din kompetens, erfarenhet och ambition. Du kommer supportera intern användare, där kundernas IT-miljöer har varierande komplexitet, huvudsakligen inom Windows. Vi värdesätter din framtid och utveckling högt, så när du är ute på uppdrag har du chansen att påverka din egen karriär. Hos oss kan du följa en av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din yrkesutveckling. Vi anser att alla anställda ska ha samma möjligheter att gå framåt, därför har vi tydliga riktlinjer för utbildning samtidigt som du har en trygg tillsvidareanställning. Det viktigaste för oss är att ha skickliga supporttekniker med rätt kompetens för att möta våra kunders behov. Där vi samtidigt ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska trivas hos oss. Supportteknikerrollen kan vara likartade mellan olika arbetsplatserna, men vi strävar efter att skapa något unikt, där du kan utmärka dig samtidigt som du har tydliga mål att sikta på. Vi tror att detta kan vara fördelaktigt för dig, för Thalamus och även våra kunder och ser fram emot att berätta mer vid en intervju! Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support för företagsanvändare och som vill fortsätta växa inom IT-infrastruktur, oavsett om du siktar på att vara generalist- eller specialist. Vi matchar olika kompetensnivåer med lämpliga uppdrag, och det viktigaste för oss är din erfarenhet och din personlighet. För att passa in i rollen ser vi gärna att du har skaffat dig erfarenhet av IT inom exempelvis: Windows, Active Directory, o365, Azure, Intune, Ärendehantering och Teams. Så om du har erfarenhet inom IT-support och vill ha en plan för din karriärväg framåt, tveka inte att söka till oss. Du som person Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas. Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa inom IT-infrastruktur. Vi kommer att finnas där för att stötta och guida dig på din resa. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och har vårat huvudkontor i Stockholms län, men vi arbetar med konsulter runt om i Sverige. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Är du en problemlösare med känsla för service? Vill du arbeta i en teknisk roll där varje dag innebär nya utmaningar och där du är en nyckelperson för att hålla IT-hjulet snurrande? Då är det här uppdraget för dig! Vad du kommer att göra I rollen som Servicedeskmedarbetare kommer du att vara förstalinjens hjälte för våra användare. Du ger support och service kopplat till: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering (ex. lösenord, behörigheter) Lättare tekniska frågor kring hårdvara och system Hantering av inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem Dina främsta verktyg är telefonen och ärendehanteringssystemet – och självklart din förmåga att bemöta människor med tålamod och professionalism. Vi söker dig som har Några års erfarenhet från IT-support Goda språkkunskaper i svenska och engelska Ett strukturerat arbetssätt och lösningsorienterad approach Vana av att felsöka nätverksutrustning och hantera konton/behörigheter. Varför detta uppdrag? Arbeta i en dynamisk miljö med härliga kollegor Utvecklas tekniskt i en roll med stort ansvar Sätta guldkant på sommaren genom ett meningsfullt uppdrag i Malmö Praktisk erfarenhet: Plats: Malmö (på plats) Period: 30 juni – 30 september 2025 Sista ansökningsdag: 18 juni 2025. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
NXT Interim Göteborg söker för en av sina kunder en serviceinriktad Onsite-tekniker. Om rollen: I denna roll kommer du att ansvara för att säkerställa en effektiv och stabil IT-miljö på arbetsplatsen. Detta inkluderar allt från att stödja slutanvändare på plats till att hantera gemensamma ytor såsom konferensrum. Du förväntas erbjuda alla slutanvändare en pålitlig IT-miljö och ha ett serviceinriktat förhållningssätt för att underlätta dina kollegors vardag. Denna tjänst är en heltidstjänst som kräver fysisk närvaro på kontoret i Göteborg. Teamet för Onsite-support ansvarar för att tillhandahålla service och information, hantera frågor samt lösa incidenter och serviceförfrågningar från verksamheten. Dina uppgifter kommer att innefatta att förbereda datorer, installera program och tillbehör för slutanvändarna. Du kommer även att ansvara för att hålla kunskapsdatabasen uppdaterad och förse användarna med nya instruktioner och guider för både verksamheten och IT. Om dig: Vi söker dig som har relevant erfarenhet inom området och är nyfiken på att ta dig an denna tjänst. Vi ser gärna att du har ett starkt teknikintresse och vill bidra till att underlätta för dina kollegor i verksamheten. Du gillar att supportera och trivs i en miljö där förutsättningarna kan förändras och där prioriteringar kan behöva göras om utifrån användarnas behov. Du är kundorienterad, affärsmässig och proaktiv med att fånga upp potentiella utmaningar innan de uppstår. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och gärna delar med dig av dina kunskaper. Vidare har du en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag samt processförbättringar. Bra kommunikationsförmåga och lyhördhet är fördelaktiga i förhållande till slutanvändarna och kan även bidra till att bygga ett kontaktnät. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen och det är viktigt att du kan sätta dig in i användarens situation för att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa till där det behövs. Trevligt bemötande och hjälpsamhet är nyckelord i vår kunds verksamhet. Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där det finns krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Skallkrav: Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter B-körkort Flytande svenska och engelska NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer