Vill du vara en nyckelperson i ett globalt IT-supportteam där du får kombinera teknisk kompetens med service i världsklass? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad Global Supportspecialist som vill vara med och stötta användare i en dynamisk och internationell miljö. Uppdraget sträcker sig från juni till december 2025 och passar dig som trivs med att arbeta både självständigt och i team, med fokus på förbättring och effektivitet. Placeringsort: Frövi Omfattning: 100% Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Global Supportspecialist kommer du att vara en viktig del av vårt IT-team och fungera som länken mellan användarna och IT. Du hanterar inkommande ärenden, både på plats och via fjärrsupport och säkerställer att användarna får snabb och korrekt hjälp. Du ansvarar även för beställning och leverans av IT-utrustning, samt dokumentation och förbättringsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Ta emot och hantera supportärenden via ärendehanteringssystem - Prioritera och kategorisera ärenden enligt fastställda rutiner - Ge support på plats när fjärrstyrning inte räcker till - Beställa och leverera datorer, telefoner och tillbehör - Installera och konfigurera hårdvara samt mjukvara - Dokumentera lösningar i kunskapsdatabas och ärendehanteringssystem - Bidra till att servicenivåer hålls på respektive plats - Arbeta med incidentloggning och analys för förbättringsåtgärder - Säkerställa korrekt registerhållning - Delta i förbättringsarbete och arbeta kostnadseffektivt Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk support och som trivs i en roll där du får kombinera teknik med service. Du är pedagogisk, lösningsorienterad och har lätt för att skapa goda relationer. Du är stresstålig, flexibel och har förmåga att prioritera i en föränderlig vardag. Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer: - Erfarenhet av teknisk support i nätverksmiljö - Goda kunskaper i Active Directory, EntraID och Intune - Erfarenhet av Windows-klienter och servrar - Kunskap om MS Office, skrivare och utskriftshantering - Erfarenhet av mobiltelefoni och hantering av mobila enheter - Förmåga att felsöka via fjärrstyrningsverktyg - God dokumentationsvana - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - Erfarenhet av att delta i projekt och testplanering - Meriterande med kunskap om pappersindustrin och produktionsnära IT Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Har du ett tekniskt intresse och vill till en arbetsplats där varje dag inte är den andra lik? Vill du vara en del av ett av Sveriges ledande bolag som alltid sätter sina kunder och anställda i första hand? Vi söker nu någon med erfarenhet av Service Desk, first-line eller motsvarande roller och som nu vill arbeta på ett stort bolag där du har stora möjligheter till utveckling inom bolaget. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med ett löpande urval! OM TJÄNSTEN För att passa in i rollen som Servicedesktekniker hos vår kund läggs mycket stor vikt på din sociala kompetens och viljan att alltid försöka lösa användarens problem, det finns inga problem som inte går att lösa. Rollen som Servicedesktekniker är omväxlande och ingen dag är den andra lik där du kommer att erbjuda IT- och användarstöd till bolagets ca 2500 anställda. Ditt primära ansvar blir att ge support via deras Servicehub (walk in), telefon, chatt och fjärrstyrning. Alla supportärenden registreras via deras ärendehanteringssystem ServiceNow. Du erbjuds - Att arbeta i ett bolag där din insats verkligen gör skillnad - Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget - Ett bolag som värdesätter välmående på arbetsplatsen Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ge användarstöd och lösa incidenter eller förfrågningar i användningen av den digitala arbetsplatsen (dator, mobil, MS 365 m.m.) samt de applikationer/system som vår kunds medarbetare jobbar i. * Registrera inkommande samtal och chatt i ärendehanteringssystemet samt bemanna Servicehubben. * Upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor. Följa alla Service Level Agreements, förmedla mer komplexa problem till grupper på 2nd/3rd line. * Här jobbar de enligt ramverket ITIL och som Servicedesktekniker kommer man främst jobba i processerna Incident, Service Request och Problem. VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av en roll inom Service Desk, first-line eller motsvarande - Har erfarenhet av support i Microsoft 365 - Har kunskap inom ServiceNow, Azure och Active Directory - Har jobbat enligt ITIL - Är flytande svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat med support i en större organisation. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Serviceinriktad - Driven - Stresstålig Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Om Kitron Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Indien, Kina, Malaysia och USA. Kitron har cirka 2500 anställda. Våra värderingarLocation: Jönköping, Torsvik. Deadline: 2025-07-12 Söker du en utvecklande och central roll där du får vara en nyckelspelare i ett lokalt IT-team? Vi letar efter en kundorienterad och strukturerad IT Support Analyst med gedigen erfarenhet av datanätverkskommunikation och IT-support. Hos oss på Kitron AB bidrar du till en smidig IT-vardag för våra medarbetare och säkerställer att vår produktion flyter problemfritt. Ditt nya jobb Som IT Support Analyst hos oss blir du en central del av vårt dedikerade IT-team. Du kommer att tillhandahålla förstalinjesupport för en rad tekniska områden och vara vår trygghet när det kommer till IT-utmaningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att: Supportera, övervaka och felsöka företagets virtuella och fysiska servrar samt enskilda användares arbetsstationer (datorer), skrivare och telefoner. Installera och konfigurera hårdvara och mjukvara enligt företagets standarder. Stödja, övervaka och felsöka företagets nätverkshårdvara och mjukvaruresurser. Tillhandahålla proaktiv och reaktiv support till våra användare, med fokus på att säkerställa produktionsmiljöns stabilitet och drift. Arbeta med klienthantering och klient- & endpoint management. Din kompetens Vi söker dig som är en stark och öppensinnad lagspelare med utmärkt kommunikationsförmåga och en förmåga att snabbt lösa problem. Du är strukturerad och har dokumenterad erfarenhet av IT-felsökning och problemlösning. Du är proaktivt villig att lära dig nya tekniker och kontinuerligt utvecklas inom IT-området. Krav: Relevant eftergymnasial utbildning inom IT, Ingenjör eller motsvarande. Minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom IT-support eller liknande område. Gedigen erfarenhet av Windows 10/11 och i vissa fall Mac. Erfarenhet av Client deployment och verktyg som Intune/Autopilot/Kaseya/SCCM. God kunskap om Cisco Networking. Erfarenhet av Active Directory, Windows Server, Microsoft 365 och Azure. Kunskaper om olika operativsystem som Windows, Linux, Mac och Android. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Kännedom om VMware Technology och Veeam Technology. Grundläggande förståelse för Microsoft SQL Database. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att påbörja intervjuer innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Kitron AB har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. För att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö genomför vi bakgrundskontroller på alla nya medarbetare. Detta är en del av vår rekryteringsprocess och syftar till att bekräfta att våra anställda uppfyller de krav och standarder som vårt företag och branschen ställer. Välkommen med din ansökan!
Nordlo Jönköping AB Erfaren kundstödsmedarbetare sökes till Nordlo Jönköping Vi på Nordlo Jönköping blir större och söker efter dig som tillsammans med oss vill vara med och leverera helhetslösningar inom IT-infrastruktur till våra kunder. Vi söker nu en serviceinriktad 1st line medarbetare till vårt kundstödsteam. Om rollen I rollen som kundstödsmedarbetare kommer du att vara första kontaktpunkt för våra kunder och en viktig uppgift är att värna om att användarna får en positiv upplevelse genom ett professionellt och serviceinriktat bemötande. Du kommer att spela en avgörande roll i att hjälpa användare med tekniska problem och säkerställa att de får snabb och professionell support. Genom varierande arbetsuppgifter och olika kundmiljöer har du goda möjligheter att lära dig mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens. Du kommer tillhöra vårt kundstödsteamteam i Jönköping där du tillsammans med ett 10-tal kollegor arbetar med att: - Hantera och lösa inkommande ärenden via telefon, mail och system - Ge teknisk support och felsökning för våra användare - Eskalera mer komplexa ärenden till 2nd line support eller konsult - Dokumentera och följa upp ärenden i vårt ärendehanteringssystem Om dig Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett stort intresse för IT. Det är av yttersta vikt att du är kommunikativ, pedagogisk, lösningsorienterad och ansvarsfull. Du behöver tycka om att jobba med felsökning, teknik och människor. Du behöver behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift. Utöver detta bör du även ha: - Flerårig erfarenhet av IT-support eller kundtjänst - Relevant utbildning - Goda IT-kunskaper - Lätt för att uttrycka dig korrekt och pedagogiskt i skrift och tal - Förmåga att arbeta självständigt och i team - Ett intresse av att utvecklas och lära dig nya saker - Erfarenhet av Microsoft 365, Azure/Entra - Erfarenhet av Active Directory / Windows Server - Erfarenhet av Windows OS (10 & 11) Erfarenhet inom följande är meriterande: - ITIL - Nätverksteknik - Freshservice(ärendesystem) Vi erbjuder - Ett spännande och utvecklande arbete - Möjlighet till vidareutbildning och karriärutveckling - En arbetsplats med fokus på trivsel, samarbete och med en mycket hög medarbetar och kundnöjdhet - En god balans mellan arbetstid och fritid - En stor delaktighet och möjlighet att påverka - Ett lyhört och närvarande ledarskap Om Nordlo Vi är cirka 900 kollegor på ett 40-tal kontor i Sverige och Norge och levererar tjänster inom IT-infrastruktur till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet. På vårt Jönköpingskontor är vi ca 50 medarbetare. Vill du veta mer om oss? Besök gärna nordlo.com där du kan läsa mer om vår verksamhet och våra medarbetare. Tveka inte på att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad IT-tekniker till vår kund, en myndighet i Sundbyberg, med ett samhällsbärande uppdrag inom energisektorn. Deras arbete är avgörande för att säkerställa en stabil och trygg elförsörjning i hela landet. Organisationen befinner sig i en expansiv fas med höga krav på digitalisering, IT-säkerhet och tillgänglighet, vilket ställer stora krav på både tekniska lösningar och intern support. Du kommer att vara en del av ett professionellt och engagerat team där samarbete, ansvarstagande och utveckling står i fokus. Arbetsmiljön är både tekniskt utmanande och meningsfull, då du får möjlighet att bidra till en verksamhet som är viktig för hela samhället. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som IT-tekniker kommer du att arbeta brett med att ge förstklassig IT-support till våra användare. Du hanterar inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem och säkerställer att de är korrekt klassificerade och prioriterade. Du kommer att felsöka och lösa incidenter inom uppsatta SLA/OLA, samt agerar dispatcher genom att vidareförmedla ärenden till rätt supportnivå eller specialistgrupp när det behövs. Du kommer att arbeta med installation och felsökning av både hård- och mjukvara, paketering och utskick av programvaror. Vid behov kommer du att bidra till utbildning och kunskapsöverföring inom teamet. Du kommer även att ge tekniskt stöd vid livestreaming och digitala event, såsom interna eller externa livesändningar, möten, presentationer eller webbsändningar. Det innebär att du ser till att utrustning som mikrofoner, kameror och presentationsverktyg är korrekt uppsatta och testade innan sändning. Din profil och kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga och är van vid att ta egna initiativ. Du är flexibel och anpassningsbar, särskilt vid varierande arbetsbelastning, och har lätt för att prioritera och fatta beslut även under tidspress. Du är utåtriktad och kommunikativ med en tydlig och professionell ton gentemot både kollegor och användare. Med din ödmjuka inställning och förmåga att skapa förtroende bygger du goda relationer inom teamet och i organisationen. Du arbetar strukturerat och självständigt med ett starkt målfokus, har en naturlig fallenhet för administrativa uppgifter och trivs i en roll där både samarbete och eget ansvar är viktigt. Krav - Minst 5 års erfarenhet av roller inom IT-support eller servicedesk - Erfarenhet av Windows-miljöer - Erfarenhet av Microsoft 365 och Active Directory - Erfarenhet av ServiceNow - Erfarenhet av tekniskt stöd vid livestreaming och digitala event - Erfarenhet av installation och felsökning av hård- och mjukvara Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]
I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Kommunledningskontoret svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. På förvaltningen finns flera stödjande och styrande funktioner såsom exempelvis HR, kommunikation, ekonomi och IT. ARBETSUPPGIFTER Har du stort intresse för IT, är kommunikativ, självgående och bekväm i mötet med nya människor? Är du en stjärna på service och support? Då kan det vara dig vi söker till vårt supportteam! Som IT-supporttekniker hos oss arbetar du huvudsakligen med att hjälpa användare med olika IT-problem och felsöka rotorsaken till dessa. En vanlig arbetsdag ger du användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem i frågor om datorer, system, skrivare och kringutrustning. Om felsökningen så kräver besöker du våra användare på plats, så resor inom kommunen förekommer inom gruppen. Detta löser du med hjälp av dina egna förkunskaper från tidigare erfarenheter, tillsammans med andra kollegor och gemensam dokumentation. Arbetet sker i ett härligt och engagerat supportgäng, I rollen ingår att vara en aktiv del av det utvecklingsarbete som bedrivs i gruppen gällande IT-supportens tjänster och leveranser. Kvälls- och helgjobb kan förekomma vid speciella tidpunkter. KVALIFIKATIONER Utbildning på högskolenivå inom IT/teknik eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Flerårig erfarenhet i arbetslivet inom IT-området kan ersätta kravet på utbildning Utöver det behöver du även behärska svenska och engelska väl i tal och skrift. Det är ett krav att du har B-körkort. Vi förväntar oss att du som söker denna tjänst har erfarenhet av att arbeta med följande: • Installation, felsökning och hårdvaruhantering av PC, Chromebooks, Mobiltelefoner, kringutrustning och nätverk • System för fjärrinstallation och fjärrstyrning för PC • AD-konton och behörighetshantering • Hantering av digitala användare i system som AD, MDM, M365 • Tjänster kring mobiltelefoni och surfplattor som MDM-verktyg och sim-kort. Meriterande kunskaper är kunskap/erfarenhet inom ITIL samt inom Telia Touchpoints lösningar. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem. Vänd dig istället till PA-support (HR-avdelningen) tel: 0586-610 55 för vidare hantering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. KTH:s IT-avdelning ingår i KTH:s verksamhetsstöd och består av runt 150 anställda. Vi utvecklar och förvaltar IT miljö inom utbildning, forskning och den administrativa plattformen på KTH, en IT miljö som är både komplex och mångfacetterad. Avdelningens ambition är att vara en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö präglad av öppenhet och med goda förutsättningar till utveckling för alla medarbetare oavsett identitetsuttryck, bakgrund eller ålder. IT-avdelningens enhet för Användarstöd erbjuder IT-, Audio/video och Tele-relaterat användarstöd till såväl anställda som studenter på KTH. Användarstödet erbjuds via telefon, e-post, besök vid mottagningsdisken och på plats hos användarna. Lokalt IT-stöd Campus är en av fem organisatoriska grupper inom enheten Användarstöd och erbjuder på-platsen support, med följande områden i fokus: datorarbetsplatsen, applikationsstöd, skolspecifika behov såsom verkstäder och labbmiljöer samt övrig förekommande support som kräver fysisk närvaro. En annan viktig del av gruppens uppdrag är att fånga upp och kanalisera verksamhetens behov av IT-stöd, likaså att agera proaktivt och informera/instruera användarna kring de IT-tjänster vi erbjuder. Till Lokalt IT-stöd Campus söker vi nu en ny kollega att bli en del av vårt team. Arbetsuppgifter Vi söker IT-supporttekniker till 2:a linjen inom IT-Support. Du kommer utföra supportrelaterade arbetsuppgifter som innefattar bland annat installationer, felsökning, hantering av ärenden via ärendehanteringssystem, utleverans av hårdvara samt administration i våra IT-system. Du kan komma att vara stationerad både centralt på användarstöd och lokalt ute på de olika institutionerna efter behov. En del av arbetsuppgifterna kommer även att vara stöd för KTH Entré i IT-relaterade frågor - en samordnad mottagningsdisk för flera av KTH:s servicefunktioner. Man har även ansvar för att hålla dokumentation uppdaterad som stöd för felsökning eller administration i system. Då KTH har mycket internationella studenter och forskare är det viktigt att man uttrycker sig väl på både svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Gymnasieutbildning - Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av 2:a linjens IT-support och att utföra självständigt arbete - Minst 4-år dokumenterad erfarenhet av IT-support arbete - Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem - God kunskap om PC och Mac - God kunskap om Outlook samt andra mailklienter - Vana av att läsa och skriva dokumentation - Obehindrad kommunikation på svenska och engelska i tal och skrift krävs i det dagliga arbetet - Körkort nivå AM, traktor eller högre Meriterande - Utbildning inom IT-Support - Erfarenhet av att arbeta med telefonsupport - Erfarenhet från centralt administrerade datormiljöer - Erfarenhet av att jobba med IT-support inom akademiska miljöer - Erfarenhet av komplexa IT-miljöer Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har en hög servicekänsla, god social och teknisk kompetens, god organisationsförmåga och en problemlösande analysförmåga samt ambition att lära dig nya saker. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Trivs du i en arbetsroll, där du agerar teknisk support för användare och kollegor? Då kan denna roll passa dig som handen i handsken Som 1st line supporttekniker erbjuds du värdefull kunskap inom IT-branschen och möjligheten att bygga din karriär. Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss på Tavana IT! OM ROLLEN First line support i ett grymt team ute hos en av våra kunder i Malmö Arbete i en större företagsmiljö med mycket karriärmöjligheter Pedagogiskt hjälpa användare med IT-relaterade problem via telefon, mail och fjärrstyrning Registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem Hantering av konton samt felsökning i Windowsmiljö och andra applikationer Administration inom b.la. Active Directory, Citrix och Office365 VEM ÄR DU? Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst sex månaders erfarenhet inom servicedesk och är utbildad inom IT. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. VARFÖR TAVANA? Vårt motto är att det ska vara roligt att gå till jobbet. Vi skapar därför möjlighet till utveckling och anordnar roliga events oss kollegor emellan Som konsult hos Tavana erbjuds du en arbetsplats med varierande uppgifter i dynamiska miljöer och med fantastiskt trevliga kollegor. Vi värnar om våra konsulter. Det är först när ni lyckas – som vi lyckas! INFORMATION Plats: Malmö Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Yay! Ansök redan idag, med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Mediq is looking for a Healthcare IT Specialist who is passionate about technology and health! We are seeking a highly motivated and driven professional to join our team. This is your opportunity to work for a leading company where you enable sustainable healthcare and make a difference to society every day. General Description of the Position: The primary responsibilities of the position involve Create and develop software solutions, IT-related support, installation, and development for Mediq’s medical technology agency products. This includes developing solutions, performing installations, preventive maintenance, troubleshooting, and repairs in accordance with the supplier’s guidelines. Technical support is a major part of the role, with the aim of minimizing potential operational disruptions at customer sites, ensuring optimal tender documentation, and delivering value-creating offers to customers. The role also has a strong sales component and involves close collaboration with the sales team. You will be responsible for: Create and develop software solutions for customers Install and validate equipment at customer sites in connection with sales, together with the sales team Provide technical support to external customers and other internal functions within Mediq Assist with technical product training for internal and external customers Coordinate the flow of technical equipment and maintain logs/records for rental, loan, and sold products Provide input on service agreements and pricing of service fees for technical equipment for our customers Contribute to the training of healthcare personnel in the use of equipment Ensure compliance with applicable standards and regulations What we look for: University degree or equivalent in IT. Education in medical technology is considered a merit, as are equivalent skills acquired through other education and work experience in technically oriented production and support Experience and knowledge in IT-related medical technology Understanding of the purpose and structure of processes, as well as the ability to identify risks Understanding of the healthcare environment and the significance of equipment for operations, as well as the ability to recognize potential risks and consequences for both customer and patient Competence to provide guidance and troubleshoot support cases, both verbally and in writing Strong computer skills, including experience with inventory, quality, and business systems Experience working with the sales department to achieve shared customer goals Solid experience in process-driven and methodical work within industrial production
Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Luleå arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är i augusti. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Observera att tjänsten utgår från Luleå. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det är viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt! Exempel på dagliga uppgifter: - Hantera inkommande ärenden via telefon/e-post - Konfiguration av hårdvara - Felsöka inkommen hårdvara - Koordinera utbyte av hårdvara på plats Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är. Vem är du? För att lyckas som Supporttekniker behöver du följande kvalifikationer: - Ett intresse för IT och Service - God kommunikation och pedagogisk förmåga - Grundläggande kunskap om Active Directory, Azure, O365 - Svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande: - Arbetslivserfarenhet inom IT-support eller kundtjänst - Metodisk felsökning och felavhjälpning - Kunskaper inom ITIL - Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget Om verksamheten Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult med goda möjligheter till tillsvidare hos kund. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
Välj ett jobb för att visa detaljer