Om företaget Service Works Global (SWG) levererar innovativa fastighetssystem till både offentlig och privat sektor – från regioner och kommuner till stora fastighetsägare. Faciliate är en av SWG:s huvudprodukter och används som kundportal och central plattform för fastighetsförvaltning. SWG befinner sig i ett spännande skede där integrationen mellan olika produktområden fördjupas. För Faciliate innebär det en möjlighet att forma framtidens supportfunktion – mer teknisk, mer proaktiv och med större ägarskap i ärendena. Faciliate har sitt huvudkontor i Eskilstuna men teamet är delvis utspritt geografiskt. Kulturen präglas av engagemang, öppenhet och vilja att utvecklas – både som team och på individnivå. Om tjänstenSom Supporttekniker i Facilitate-teamet arbetar du med användarsupport och systemrelaterade frågor inom ett omfattande och komplext IT-system. Supporten omfattar både 1st- och 2nd-line, där du hanterar allt från enklare användarfrågor till mer tekniska och djupgående ärenden. Ambitionen är att vidareutveckla rollen mot ökad teknisk bredd, konsultativ förmåga och ett större ägandeskap i ärendehanteringen. I rollen arbetar du nära utvecklingsteamet och andra interna funktioner, och du blir en viktig del i arbetet med att bygga upp struktur, processer och tydligare roller i teamet. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera supportärenden från kunder via portal/mail. Förstå och felsöka ärenden i systemet. Bidra till att dokumentera, strukturera och förbättra supportens arbetssätt. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som vill växa, både i rollen och i kunskap. Du behöver inte vara expert från dag ett, men du har ett stort tekniskt intresse och viljan att förstå hur komplexa system hänger ihop. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande och trivs i en miljö där du får påverka och vara med och forma struktur och arbetssätt. Det är också viktigt att du har en god servicekänsla och gillar att samarbeta. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av support, kundtjänst eller IT-relaterat arbete. God kommunikationsförmåga och en strukturerad arbetsstil. Intresse för teknik och nyfikenhet på systemutveckling. Det är meriterande om du har: Grundläggande kunskaper i SQL eller programmering. Erfarenhet av arbete i komplexa systemmiljöer. Arbetat i Jira eller liknande ärendehanteringssystem. Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.
Nu söker vår kund drivna IT Supporttekniker till deras härliga team som sitter i Östersund. Är du tekniskt nyfiken, serviceinriktad och vill fortsätta utvecklas tekniskt? Som 1st Line Support är du företagets första och viktigaste kontaktpunkt när det gäller teknisk support – en roll med stor variation, ansvar och möjlighet att växa inom IT. I den här rollen ger du professionell och lösningsfokuserad support till användare hos olika kunder. Du hjälper till att lösa tekniska problem, hanterar konton och bistår med support kring hårdvara och systemlösningar – alltid med hög servicekänsla. Dina främsta verktyg är telefon och ärendehanteringssystem, där du snabbt och effektivt tar emot inkommande ärenden och ser till att varje kund får rätt hjälp. Exempel på arbetsuppgifter i rollen: Supportera och guida användare kring tekniska frågor Arbeta med felsökning och support inom Windowsmiljö samt Microsoft 365 och dess applikationer Hantera och dokumentera ärenden i ärendehanteringssystem Felsökning av hård-och mjukvara Kontoadministration i Active Directory samt EntraID Tjänsten passar dig som har ett starkt intresse för IT och service, och vill arbeta mer kundnära i ett team med gemensamma mål. Du har teknisk förståelse och erfarenhet av teknisk support eller liknande roll. Vi ser också att du behärskar svenska obehindrat och kan kommunicera på engelska. Som person är du självgående, initiativrik och trivs med frihet under ansvar. Du är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Du arbetar effektivt även i högt tempo och har ett lösningsfokuserat mindset. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Östersund Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Din nya tjänst Rollen som Onsite tekniker innebär att du är en av IT-avdelningens viktigaste ansikten utåt i företaget. Där kommer du hantera IT-problem på plats, byta ut datorer/IT-utrustning och vara en förlängd arm av ärenden som skickats av firstline. I det dagliga arbetet möts du av både svenska och internationella användare vilket kräver att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du kommer att få arbeta i ett team tillsammans med flera andra tekniker där ni strävar mot att uppnå era och bolagets mål. Onsitegruppen du kommer tillhöra är en grupp av tekniker med stora hjärtan och vilja att göra sitt bästa. Du kommer att ta emot ärenden främst genom ärendehanteringssystem. Därefter avgör du själv eller tillsammans med ditt team hur ni ska lösa problemet, oftast är det ärenden där ni kommer att behöva ta er till användaren och hjälpa på plats. De flesta av användarna har tekniska frågor kopplade till mjuk- och hårdvara. För att kunna svara på användarens frågor och lösa ärendena med ett så bra resultat som möjligt kommer du regelbundet att samarbeta med olika delar inom organisationen för att användaren ska få en så bra lösning som möjligt. Gruppen som du kommer att arbeta tillsammans med är väldigt hjälpsam och stöttande. Ni hjälper varandra för att lyckas i arbetet och för att utvecklas både individuellt och som grupp. Arbetsplatsen är väldigt social, har en positiv atmosfär där du som arbetstagare är i fokus. Hos Thalamus kommer du bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult. Vi lägger stort fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas. Certifieringsmöjligheter inom bla Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt. Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer. Placering i Stockholm City eller Liljeholmen. 8-17 vardagar. Din bakgrund Vi ser att du kommer från en servicedeskbakgrund där du jobbat med ärendehantering angående frågor inom infrastruktur så som felsökning av Windows, Office365 och hårdvara. Du har förståelse för hur IT fungerar på en arbetsplats och hur saker är ihopkopplade. Vi ser även gärna att du gillar att jobba i team men klarar av att ta eget ansvar. Vill du samla fler pluspoäng så har du kunskaper inom Active directory, ServiceNow och erfarenhet av att arbeta med varierande ärenden. Vi värderar högt Vi ser gärna att du har flera av följande: • Intresse inom IT • Jobbat inom IT-support, HW eller liknande. • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. • Utbildad inom IT • Ärendehanteringssystem (gärna ServiceNow) • Windowsklienter • Microsoft Office (Office365) • Hårdvara/kringutrustning • Active directory Du som person Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som Onsite tekniker har mycket kontakt med människor. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet. Din ansökan Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Din nya arbetsgivare Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss! Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Umeå arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Luleå arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Karlstad arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Borlänge arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Gävle arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Östersund arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Örnsköldsvik arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer