Brinner du för att utvecklas inom IT och älskar att ge förstklassig serv...
IT-Bemanning Sverige AB
Supporttekniker, IT

IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur. För kunds räkning söker vi en supporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort) och är ett stort företag baserat inom hela Norden. Servicedesken är ett tätt gäng, där samarbete och god kommunikation är högt värderat. Tjänsten ska tillsättas till Juli. Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar: Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden. Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer. Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs. Vara behjälplig vid On- och Offboarding med kontoadministration samt hårdvarubeställning. Vem vi söker: Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift. Kunskaper inom norska är meriterande, men ej ett krav. Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Dina kunskaper: Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg: Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: Ärendehanteringssystem (Freshservice) Fjärrsupport mha av TeamViewer Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection) AVD – virtuell desktop. Office 365 paketet Sharepoint Active Directory Azure VPN Microsoft Endpoint Manager MDM (Mobile Device Management) Windows 10 & 11 Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem) Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Supportmedarbetare
Randstad AB
Supporttekniker, IT

Arbetsbeskrivning Är du en serviceinriktad och tekniskt intresserad person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Vi söker nu en engagerad supportmedarbetare för ett konsultuppdrag hos en myndighet. Har du erfarenhet av användarsupport och brinner för att lösa tekniska problem? Då kan detta vara uppdraget för dig! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och tycker om att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden I rollen som supportmedarbetare kommer du att vara en viktig del av supportteamet och arbeta med att ge teknisk support till användare inom myndigheten. Du kommer att hantera ärenden kopplade till datorer, mobiltelefoner, surfplattor samt digitala möteslösningar och mjukvara som MS Word och SharePoint. Arbetet innebär många kontaktytor och kräver en lösningsorienterad och serviceinriktad inställning. Du behöver vara bekväm att arbeta i en miljö med högt tempo och jobba under tidspress. Tjänsten är säkerhetsklassad och slutkandidaten kommer att genomgå en säkerhetsprövning. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Gymnasieutbildning Erfarenhet av kundkontakt från supportfunktion eller kundtjänst Stort intresse och god kunskap om funktionalitet av datorer, mobiltelefoners/surfplattor. God kunskap om Digitala möten, MS Word och utvecklarläget i word Meriterande: Utbildning/certifiering inom tjänsteområdet support och/eller kundservice t.ex. support center analyst. ITIL eller annan processmodell för tjänstehantering. Mycket god aktuell kompetens i MS Word, gärna mallar, Sharepoint, mobila plattformar Grundläggande nätverkskunskaper och kännedom om Active Directory Kurser och eventuell certifiering i MS -produkter . IT-stöd för ärendehantering. God erfarenhet av felsökning och användarsupport på datorer, mobiltelefoner, surfplattor. Arbetat med många kontaktytor och parallella processer i en miljö med högt tempo. Egenskaper vi värdesätter: God samarbetsförmåga och lyhördhet i mötet med andra Flexibilitet och förmåga att snabbt anpassa sig till förändringar Stabilitet och lugn i pressade situationer Pedagogisk insikt och tydlig kommunikation Kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

9 maj 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
IT-supporttekniker till Svea Bank
Svea Bank AB
Supporttekniker, IT

Nu söker vi dig som har ett stort intresse för IT och teknik, som gärna vill kombinera det med en händelserik vardag där service står i fokus, till rollen som IT-supporttekniker hos oss på Svea Bank! Vad kommer du att göra? Rollen som IT-supporttekniker innebär att du dagligen hjälper användare som stött på tekniska problem av alla möjliga slag. Du kommer arbeta med att lösa inkommande supportärenden samt en hel del andra IT-relaterade uppgifter. Ärendena varierar i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Du kommer tillhöra vårt 1st Line Support team, ett sammansvetsat och hjälpsamt team med användaren och tekniken i fokus. Här finns mycket stor kunskap inom allt du ska hantera i rollen som IT-supporttekniker, vilket kollegorna mer än gärna ställer upp och delar med sig av. En vanlig dag i rollen innebär bl.a. följande: Hantera och lösa inkommande ärenden i person, via telefon, mail och fjärrstyrning Felsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustning Kontohantering i Microsoft Active Directory Ansvara för patchning och mjukvarudistribution Installera nya program och applikationer Vem söker vi? För att passa i den här rollen är det viktigt att du har ett stort tekniskt intresse, nyfikenhet och driv för att snabbt sätta dig in i de tekniska aspekterna av arbetet. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet antingen inom liknande område eller från någon form av serviceyrke, då det är viktigt att du trivs i en roll som i första hand handlar om att hjälpa människor. Då 1st Line Support teamet i Solna hanterar supportärenden från flera länder i koncernen, innebär det att du behöver kunna såväl svenska som engelska flytande i både tal och skrift. För den här rollen söker vi dig som är självgående, initiativtagande och nyfiken, då arbetet många gånger innebär att du behöver söka svar och lösningar på problem du inte stött på innan. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och drivs av att hjälpa till och lösa problem. God samarbetsförmåga, positiv inställning och vilja att ge riktigt grym service till våra användare i koncernen är något som teamet lägger stor vikt vid och lever efter. Du bör ha en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, vara pedagogiskt lagd och kunna kommunicera med individer på olika nivåer. Vi tror även att du har en hög problemlösningsförmåga, och att du trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
IT-supporttekniker till offentlig verksamhet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

För uppdrag hos vår kund inom offentlig verksamhet söker Centric en engagerad IT-supporttekniker med ett brinnande intresse för IT och service. Detta uppdrag i Göteborg är på heltid och startar så snart vi funnit rätt kandidat. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter I denna roll blir du en viktig kontaktpunkt för IT-relaterade frågor och problem, och du kommer att spela en central roll i att skapa en smidig och effektiv supportupplevelse. Du kommer att arbeta både på plats vid servicedesken och ute i verksamheten, vilket innebär att du får möjlighet att möta människor från olika delar av organisationen och ibland även hjälpa besökare som söker stöd direkt. Rollen är varierad, vilket ger dig chansen att använda hela din tekniska bredd och problemlösningsförmåga när du hanterar både enklare och mer avancerade ärenden. Du blir en del av ett kunnigt supportteam där samarbete värderas högt, men du har även självständigt ansvar för att driva dina uppgifter. Du arbetar nära användarna, dokumenterar lösningar och bidrar aktivt till att utveckla rutiner och arbetssätt, vilket säkerställer en hög kvalitet i teamets supportinsatser. Utöver användarsupport får du möjligheten att arbeta praktiskt med IT-utrustning, inklusive fysisk hantering av hårdvara, uppsättning av konferensutrustning och övervakning av kritisk infrastruktur. Detta är en roll för dig som vill bidra till en stabil och driftsäker arbetsmiljö, samtidigt som du är med och formar framtidens IT-miljö. Din profil och kvalifikationer Du har ett genuint intresse för IT och support och trivs med att ge användarna den bästa möjliga upplevelsen.   Vi ser gärna att du har: - 1-3 års erfarenhet av teknisk support och IT-support i en servicedesk - Erfarenhet av ITIL eller motsvarande metodik - God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift - Gymnasial utbildning inom relevant område   Personliga egenskaper  Vi söker dig som är utåtriktad, ansvarstagande och tycker om att samarbeta. Du trivs i en social miljö där du får vara en viktig del av teamet, och din positiva och proaktiva attityd gör dig till en uppskattad kollega.   Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att registrera din ansökan! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

8 maj 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Serviceinriktad onsitetekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken, där du får hjälpa användarna på plats med tekniska problem? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Centric söker efter vassa onsitetekniker till flera av våra kunder i Stockholmsområdet. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som onsitetekniker kommer du vara användarnas lokala support. Du finns på plats för att supportera, felsöka och hitta lösningar på tekniska problem. Likväl som du vid behov assisterar vid on- och offboardingprocesser kan du även hjälpa till med videokonferensutrustningen och nätverksrelaterade problem. Variationen på arbetsuppgifter är bred och omväxlande! Exempel på uppdrag:  Du kommer arbeta in-house hos vår kund och hjälpa interna användare med deras tekniska problem. Detta innefattar att du är användarens hjälpande hand i alla tekniska frågor, du finns tillgänglig vid onboarding av nyanställda, är snabb med att erbjuda hjälp om kollgans datorskärm slocknar från ingenstans eller om konferensrumsutrusningen krånglar. Du beställer, installerar och konfigurerar upp datorer och brinner för att leverera onsitesupport i världsklass! På detta uppdrag arbetar du i en renodlad Windows och O365-miljö. Exempel på uppdrag: Du arbetar för vår kunds räkning som onsitetekniker där du besöker olika kontor och utför hands-on relaterade IT-problem! Du är flexibel, tycker om att möta nya människor och kliva in på kontoret som den IT-hjälte du faktiskt är! I denna roll konfigurerar du datorer, felsöker och installerar skrivare, finns behjälplig vid nätverksrelaterade konfigurationer, ingen dag är den andra lik! När du hjälpt användarna på plats är du nyfiken och redo för att besöka nästa kontor för att ta dig an nästa IT-utmaning! Din profil och kvalifikationer Vi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en gymnasieexamen inom IT eller motsvarande utbildning. Du har minst 1 års erfarenhet av arbete inom IT-support. Du har en grundläggande förståelse för tekniken och tycker det är roligt att utvecklas.  Som person är du flexibel och uppskattar att arbeta i en roll där du får kombinera både tekniska frågor och den personliga kontakten med användare. Du har ett sinne för att leverera gedigen service och har en förmåga att förklara komplexa tekniska problem för användare på olika nivåer. Vi ser gärna att du har en välutvecklad kommunikativ förmåga och motiveras av att behöva tänka lösningsoritenterat. Krav:  - Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support - Kunskap inom Office 365, Active Directory och Windows  - Grundläggande kunskaper kring nätverk och nätverksutrustning - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Erfarenhet av installation och felsökning kring hårdvara - Körkort Meriterande - Förståelse för konferesrumsutrustning - Azure Active Directory - Mac  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

8 maj 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
IT Operations Technician – Endpoint Management 🖥️
Wrknest AB
Supporttekniker, IT

About the role A fast-moving tech-driven company is looking for a consultant to join their IT Operations team as an IT Operations Technician. In this hands-on role, you’ll ensure that internal users get best-in-class IT support while maintaining secure, compliant, and well-functioning endpoints. With Microsoft Intune, Autopilot, and the Microsoft 365 suite as your primary tools, you’ll play an important part in creating a reliable and modern digital workplace. The role is full-time, based in Stockholm with flexibility for hybrid work. This is a full-time consulting assignment for four months, with immediate start and work throughout the summer (including July). Your future responsibilities You’ll take ownership of daily IT operations with a focus on user support and device management. Expect varied and impactful tasks such as: Managing Windows devices via Microsoft Intune and Autopilot Creating and maintaining configuration profiles and compliance policies Deploying applications and updates Supporting internal users with onboarding/offboarding, hardware and software troubleshooting, and network support Administering Microsoft 365, including Azure AD, Windows Defender, Teams, SharePoint, OneDrive, and Office Contributing to IT security by ensuring devices comply with internal policies Creating and maintaining clear documentation for IT procedures and systems We are looking for someone who Has solid experience working with Microsoft Intune and device lifecycle management. You are comfortable working in Microsoft 365 environments and providing high-quality internal IT support. Requirements: Experience with Microsoft Intune, Autopilot, and endpoint configuration Strong knowledge of Microsoft 365 tools and services Fluent in English (Swedish and other languages are a plus) Able to work full-time including throughout July You are structured, solution-oriented, and communicative. You thrive in a fast-paced environment and have a strong service mindset. Additional information Start: ASAP Location: Stockholm (Onsite or Hybrid) Engagement: Consultant Duration: 4 months, full time (availability in July required) About the company The customer is a global and innovation-driven tech company with a strong focus on digital solutions, modern infrastructure, and secure IT operations. With a collaborative and forward-thinking work culture, they are committed to providing a seamless digital experience for all employees. About Wrknest At Wrknest, we don’t do things the old way. We believe in constantly seeking new possibilities and challenging outdated recruitment models. We live in a time of rapid digital development. To stay relevant, knowledge must be continuously renewed. That’s why we look beyond just a resume when recruiting. Instead, we focus on potential and offer personalized upskilling. This allows us to match the real-time knowledge needs of today’s workforce. Learn more at www.wrknest.se.

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Senior IT-tekniker till offentlig sektor Linköping!
Sway Sourcing Sweden AB
Supporttekniker, IT

Vill du vara en del av ett engagerat IT-team där du får arbeta både hands-on och strategiskt med modern digital arbetsplatsmiljö? Vi söker nu en erfaren och serviceinriktad IT-tekniker som vill ta nästa steg i en samhällsnära organisation! Om rollenDu kommer att ingå i ett tekniskt team med fokus på användar- och kontorsnära IT-tjänster. Här hanterar du ärenden och beställningar i en modern arbetsmiljö där du får möjlighet att göra verklig skillnad för både medarbetare och användare. Du arbetar nära kollegor inom IT, samt andra delar av verksamheten med fokus på service och kvalitet. Dina arbetsuppgifter: Drift, underhåll och support inom digital arbetsplats Installation, konfiguration och felsökning av IT-utrustning Klienthantering i Windows- och ChromeOS-miljö Användarsupport på plats i kontorsmiljö Ärendehantering i system som TOPdesk Arbeta enligt ITIL-processer och delta i livscykelhantering av IT-tjänster Vi söker dig som har: Gymnasial IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet 3–5+ års erfarenhet inom IT-drift, leverans och support Gedigen kunskap om IT-miljöer i en modern organisation Vana att arbeta med verktyg som ConfigMgr, Active Directory Erfarenhet av ITIL och ITSM-verktyg Erfarenhet av klienthantering (Windows och ChromeOS) B-körkort och tillgång till bil i tjänsten Goda språkkunskaper i svenska både i tal och skrift Personliga egenskaper vi värdesätter: Strukturerad och ansvarstagande Serviceinriktad och lösningsfokuserad Stark samarbetsförmåga och kommunikativ Kvalitetsmedveten med öga för detaljer Praktisk information:Uppdragets längd: 19 maj 2025 - 19 nov 2025 med chans till 6 månaders förlägning. Omfattning: Heltid, 100% Plats: Linköping Sista ansöskningsdag: 13 maj 2025, men vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
IT-supporttekniker
Nexer AB
Supporttekniker, IT

Vi på Nexer Infrastructure söker fler kunniga IT-supporttekniker till vårt team och söker dig som vill bredda dina kunskaper inom IT-support och infrastruktur. Vi har spännande uppdrag hos våra kunder inom Göteborgsområdet och söker dig med några års erfarenhet inom IT-support.  Vi erbjuder dig Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor  Som konsult hos oss arbetar du ute hos någon av våra kunder och ingår i deras team där ni tillsammans arbetar för att skapa en välfungerande och effektiv IT-organisation. Här kommer du arbeta med support inom 1st line, 2nd line eller on-site och du behöver ha erfarenhet inom något av dessa områden sedan tidigare. Du kommer sätta dig in i kundens IT-miljö och arbeta med felsökning och hjälpa användare med problem som uppstår i det dagliga arbetet. Du kommer komma i kontakt med exempelvis Active Directory, ärendehanteringssystem, fjärrstyrningsverktyg, Microsoft 365 och nätverksfelsökning. Jobbar du on-site kommer det även vara en del hårdvarufelsökning som exempelvis konferensutrustning. Oavsett uppdrag är det viktigt att du trivs med att erbjuda en hög servicenivå och är hjälpsam och pedagogisk i ditt tillvägagångssätt.  Vi ser gärna att du Har några års erfarenhet inom IT-support  Har arbetat med Active Directory, Windows 10, Microsoft 365 och ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem Har stort tekniskt intresse och vana att hantera och felsöka både mjuk- och hårdvara Motiveras av problemlösning och att hjälpa användare med tekniska problem Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift Det är meriterande om du även har arbetat med exempelvis Windows server, SCCM, Intune, Powershell, Azure, Microsoft Entra ID, SQL.  För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang. Mer om Nexer Infrastructure Nexer Infrastructure startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak – talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher. Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas. Ansökan Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Service Desk Agent
Akkodis Sweden AB
Supporttekniker, IT

Akkodis söker Service Desk Agent Nivå 1 och Nivå 2 Akkodis söker nu Service Desk Agents som är ansvariga för att på distans lösa incidenter relaterade till datorer, mjukvara, skrivare, telefoni, videokonferenser och övriga kringutrustningar. Dina uppgifter innefattar att kommunicera med slutanvändare, registrera incidenter, lösa eller vidarebefordra ärenden samt koordinera incidenthantering. Du hanterar även förfrågningar: På distans hanterar du serviceförfrågningar såsom informationsförfrågningar, lösenordsåterställningar, installationer, förändringar och avyttringar (IMACD) av datorer, mjukvara, skrivare, telefoni, videokonferenser och kringutrustningar. Här ingår även kommunikation med slutanvändare, att utföra eller vidarebefordra serviceförfrågningar samt koordinering och planering av resurser. Arbetet sker enligt uppsatta Servicenivåavtal (SLA). Du utbyter information och erfarenheter inom teamet samt ansvarar för användaradministration, inklusive installationer, flytt, tillägg, förändringar och avyttringar (IMACD) av användarkonton, filresurser och e-postkonton. Det innefattar även hantering av användarkonton, admin-konton och systemkonton samt administration av filresurser och e-post. Du deltar i underhållet av kunskapshanteringssystemet och bidrar till kvalitetsförbättringsprogrammet. Du arbetar även för att harmonisera processer, användarhandledningar och andra initiativ. Meriterande: • Erfarenhet av att ha arbetat på en Service Desk. • Tidigare erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem. För att trivas i rollen är du en självgående person med stark problemlösningsförmåga. Du är nyfiken och tar gärna initiativ till att lösa tekniska problem på ett effektivt sätt. Din förmåga att anpassa dig till nya situationer och arbeta proaktivt kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. Du bör också vara serviceinriktad och ha en vilja att hjälpa både kollegor och kunder med tekniska utmaningar. Att kunna hantera flera uppgifter samtidigt och bibehålla fokus på detaljer är också viktiga egenskaper för denna tjänst. Din förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och processer gör att du snabbt kan bidra till verksamheten. Krav: • Du måste kunna kommunicera flytande på svenska. • Du behöver klara en eventuell säkerhetsprövning. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. • Nivå 1 1-3 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete. • Nivå 2 3-5 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete.   Om Akkodis Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser Inom IT och Engineering. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i Nordamerika, Europa och Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag. På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden. Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

7 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Digital Workplace Specialist till PostNord Strålfors
Bravura Sverige AB
Supporttekniker, IT

Vill du ha en nyckelroll i att utveckla framtidens digitala arbetsmiljö? Som Digital Workplace Specialist hos Strålfors får du möjligheten att kombinera teknisk expertis med moderna Microsoft-lösningar i ett bolag som driver den digitala transformationen framåt. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar året ut. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Strålfors. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PostNord Strålfors är ett ledande nordiskt tech- och kommunikationsbolag som möjliggör effektiv och säker informationshantering mellan företag och deras kunder. Genom innovativa lösningar inom digitala plattformar, fakturadistribution, e-förvaltning och informationslogistik hjälper Strålfors sina kunder att automatisera och personalisera sin kommunikation – oavsett kanal. Som en del av PostNord-koncernen kombinerar Strålfors det stabila i ett stort bolag med det snabbrörliga i en digitalt driven verksamhet. Här får du möjlighet att bidra till samhällsviktig infrastruktur, samtidigt som du är med och driver den digitala utvecklingen framåt. Med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland har Strålfors en stark nordisk närvaro och samarbetar med några av de största aktörerna inom finans, offentlig sektor, handel och energi. Att arbeta på Strålfors innebär att bli en del av en inkluderande och framtidsfokuserad kultur, där innovation, kundvärde och hållbarhet står i centrum. Arbetsuppgifter I den här rollen arbetar du tekniskt och lösningsorienterat i en Microsoft-baserad IT-miljö. Du hanterar klienter i Intune, arbetar med konfiguration och drift, och är med och testar samt implementerar Autopilot-lösningar. En stor del av ditt arbete handlar om att stötta pågående projekt, där du bland annat bidrar till migreringen från Windows 10 till Windows 11. Du arbetar även med backuphantering, säkerhetslösningar som Microsoft Defender, och administration kopplat till Entra ID. I dina dagliga arbetsuppgifter samarbetar du tätt med andra interna team, särskilt produktionsenheten, för att skapa stabila och framtidssäkra lösningar i hela organisationen. Exempel på vad du gör i rollen: • Arbetar med klienthantering, konfiguration och policyer i Microsoft Intune • Testar, utvärderar och implementerar Autopilot-lösningar • Deltar i migreringen från Windows 10 till Windows 11 • Säkerställer och utvecklar backup-rutiner • Arbetar med säkerhet i Microsoftmiljön, bl.a. med Defender och Entra ID • Använder verktyg inom Microsoft Azure och hanterar enterprise-lösningar • Samarbetar nära med produktionsenheten och interna projektteam Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • 3–5 års erfarenhet från en teknisk IT-roll med fokus på klienthantering och Microsoftmiljö • Mycket goda kunskaper inom Intune, Autopilot och Microsoft Defender • Erfarenhet av Azure, Logic Apps och administration av Entra ID • Vana av att arbeta med script i Graph och hantera enterprise-lösningar • God förståelse för Microsoft 365, inklusive Teams, SharePoint och Exchange • Svenska och engelska i tal och skrift (svenska är meriterande men inget krav) Som person är du nyfiken, engagerad och har ett stort intresse för teknik – du trivs bäst när du får hantera komplexa IT-miljöer och hitta smarta lösningar. Du har en positiv inställning, tar gärna egna initiativ och ser till att saker blir gjorda. Eftersom teamet arbetar nära varandra och ofta samarbetar över olika projekt, är det viktigt att du är prestigelös, kommunikativ och uppskattar kunskapsutbyte. Du motiveras av att ständigt utvecklas, både själv och tillsammans med andra, och ser det som en självklarhet att bidra till en god stämning i gruppen. Övrig information Start: augusti Plats: Malmö / Ljungby Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante

7 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025