IT Support Technician

The world’s most popular audio streaming subscription service is looking for a IT Support Technician to join the band in a consultant assignment.The client hastransformed music listening forever when launched in 2008. Period: 2023-10-23 to 2024-12-31 (full-time), with a possibility of extension. Working Hours: 8am-5pm at the Offices in Stockholm About the roleThe client issearching for an IT Support Technician, office based, to give the Internal IT support team the boost it needs to scale its support operations with the growth of the company.You will be heping the employees in the IT-bars, working in the companysticketing system (Jira) solving tickets, monitoring the It slack channel and helping users that way. Inaddition you'll also be doingback office tasks.The client boasts a dynamic distributed workforce that stretches the globe and uses primarily Apple devices with a mix of Windows and Linux laptops as well as various mobile devices. A wide range of SaaS solutions, that constantly evolve, help improve productivity and you’ll be at the forefront of supporting the user IT needs to ensure they are contributing to the company’s mission. What you'll do Provide exceptional customer service to the clientsglobal employees working from anywhere Be the representative in the clientsIT Bars and other support channels Manage incoming requests and give personal and remote support on hardware and software problems to fellow employees Maintain printers, meeting room technology and other IT related equipment in the clients offices Administration and support of i.e Google Workspace, JAMF and centralised user management (LDAP) Collaborate closely with other teams to make sure alignment remains on a global scale within the IT Support area Continuously work with updating support documentation Participate in the onboarding for new employees Support senior colleagues in preparations and execution of vendor engagements. On-call service will be included in the role. Participate in some IT support improvement initiatives Who you are Apple and Google experience is a must Advantage to have experience of JIRA You have 1-2 years of experience working in a helpdesk environment You have experience in supporting macOS and Windows based systems and love to give personal, customer focused support to help colleaguessolve technical problems. You are familiar with client and software deployment solutions. You have some experience of using Terminal. You are comfortable communicating both verbally and in writing in English since that is the company language. You exhibit a growth mindset and are a curious person and a fast learner. You enjoy diving into new technologies and tools. You are a patient troubleshooter. You may not have the answer, but you know how to find it. You are a team player that actively collaborates with your team, and in other locations, to find solutions to problems. You stand behind the companyvalues and live them to the fullest. You are self-motivated and active with the ability to work independently. You are dependable, have a sense of urgency and are able to meet deadlines. You have communication and customer support skills, maintaining a professional demeanor at all levels of the business. You follow and execute your development plan. You are flexible and willing to adapt to fast and often occurring changes. We are Market Partner Market Partneris proud to be an equal opportunity employer. You are welcome to our communityregardless of who you are, no matter where you come from, or what you look like.

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Supporttekniker

Arbetsbeskrivning Vi söker nu två supporttekniker till vår kunds utvecklings- och digitalisering avdelning som kommer arbeta med support och tillhandahålla service stöd . I rollen som servicetekniker kommer du jobba på kunds servicedesk. Du kommer arbeta med användarsupport och felsökning inom områden som bla. PC, mobiltelefon. Du kommer via telefon, e-post och chat mot avsändare avseende hård- och mjukvara, du kommer även att administrera IT-miljöer såsom behörigheter och användarkonton samt instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.  Arbetstiden är vardagar dagtid med möjlighet till flex, tjänsten är belägen i Jönköping med en viss möjlighet till distansarbete. För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en strukturerad arbetsmetod med fokus på ordning och reda. Du ska vara ansvarsfull då du som supporttekniker tar ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs. God kommunikation och förmåga att samarbeta är viktigt, liksom att vara lösningsorienterad och bidra till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus.  Kraven för tjänsten inkluderar högskoleutbildning inom IT eller likvärdig utbildning, samt minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete alt gymnasieutbildning inom IT eller likvärdig utbildning med 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete Meriterande för tjänsten är kunskaper i ärendehanterinssystemet Marval och enligt ITIL Ansökan Tjänsten är en visstidsanställning på 5 månader. Start enligt överenskommelse under maj månad där du blir anställd av Randstad. Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på [email protected] (ansökan tas ej emot på mail) Ansvarsområden Se till att all IT-utrustningen fungerar Servicestöd via t.ex telefon, e-post och chat Administrera IT-miljöer Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program Kvalifikationer Gymnasieutbildning inom IT eller likvärdig utbildning med 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete Högskoleutbildning inom IT eller likvärdig utbildning, samt minst 1 års arbetslivserfarenhet Ansvarstagande Stresstålig God kommunikation  Lösningsorienterad Erfarenhet från Marval ITIL-kompetens Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Supporttekniker - Webbhotell

Tycker du om att lösa tekniska mysterier? Vill du hjälpa företag hantera sina IT-tjänster? Vi på Oderland Webbhotell söker en tekniker till supporten. Vi erbjuder dig Kunskap om nya tekniker och system Varierande arbetsuppgifter En trygg arbetsmiljö Flexibla arbetstider Du arbetar direkt mot en lojal kundbas och tar emot ärenden via telefon, chatt och e-post. På Oderland har vi ingen "first line" utan alla supporttekniker förväntas lära sig kontinuerligt. I arbetet ingår hantering av ett brett spektra av ärenden, allt från fakturor till debugging i linuxmiljö. Det är därför en fördel om du gillar och trivs med uppgifter av varierande svårhetsgrad. De flesta ärenden eskaleras inte utan hanteras från början till slut på supporten. Exempel på arbetsuppgifter Undersöka varför ett mail inte kommit fram Genomföra flytt av en hemsida Rådgöra kund som fått intrång ("blivit hackad") Anmäla ett fel till underleverantör Bekräfta för en kund att en faktura blivit betald För att trivas i rollen måste du vara en person som tycker om att hjälpa andra - både kunder och medarbetare. Vi arbetar tätt tillsammans så det är viktigt att du känner ett intresse för att bidra till en social arbetsmiljö. Våra supporttekniker arbetar relativt fritt och självständigt men du måste vara bekväm med att följa grundläggande rutiner och riktlinjer. Professionellt och vänligt bemötande i kundkontakt är en självklarhet. Vi söker dig som Har ett brinnande intresse för teknik Är social och bra på att kommunicera Talar och skriver flytande svenska och engelska Kan jobba kvällar och helg ibland Du behöver inte vara formellt utbildad inom IT. Många av oss som jobbar här idag är till stor del självlärda. Driv och nyfikenhet är värdefulla personlighetsdrag. När man mästrat rollen som supporttekniker finns på sikt möjlighet att fördjupa sina kunskaper inom Linux, drift och underhåll av servrar. Det är en fördel om du har erfarenhet av att jobba med cPanel, arbeta i terminal, vet vad en konfigurationsfil är och vet vad programmering innebär, även om du inte själv jobbat som programmerare. Erfarenhet av webbutveckling (PHP, JavaScript, MySQL), CMS (WordPress, Drupal, Prestashop, Magento), Servrar (Apache, LiteSpeed) underlättar att komma in i arbetet. Oderland Webbhotell erbjuder premiumtjänster inom webbhosting, främst till företag. Företaget grundades 1998 och har sedan dess stadigt växt. Vi har en perfekt arbetsplats för dig i centrala Göteborg på Kungsgatan 56. Kontoret ligger i nyrenoverade lokaler med stort kök där det finns frukost, dricka, kaffemaskin m.m. Det är ca 4-5 min gångavstånd till Centralstationen. Under utbildning/provanställning (6 mån) kommer du att arbeta på kontoret. Sedan finns möjlighet att delvis arbeta remote. Vår support är öppen 8 - 21 samt 10 - 15 helger. Kvälls- och helgarbete fördelas jämnt i arbetsgruppen. Både kvälls och helgarbete ger extra ersättning. Vi har 50% flex vilket innebär att det går att flexa under ca hälften av arbetstiden, d.v.s. den tid man inte är schemalagd i supporten. Pension, sjukvårdsförsäkring, frukostmat, frukt, dricka, friskvårdsbidrag samt fina arbetskamrater ingår. Intervjuer sker löpande, inkom med din ansökan snarast men senast den 17 Juni.

10 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
1st line support på uppdrag till vår kund i Karlskrona!

Om tjänsten Nu söker vi dig som brinner för IT och teknik inför rollen som 1st line support till vår kund i Karlskrona. Är du en engagerad person med en naturlig fallenhet för service? Är du dessutom familjens IT-guru? Då är detta rätt roll för dig. Vi söker nu för vår kunds räkning en 1st line support inom IT på ett heltidsuppdrag som sträcker sig från och med maj till oktober 2024. Du kommer att bli en del av ett dynamiskt team där ni tillsammans kommer att hjälpa användarna att lösa deras IT-relaterade problem effektivt och professionellt. Du kommer att bli anställd som konsult via Poolia under uppdragets gång. Är det dig vi söker? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Tillhandahålla telefon- och fjärrsupport till användare för att lösa IT-relaterade problem på första nivån. • Diagnostisera och lösa tekniska problem relaterade till användarnas datorer, nätverk och programvara. • Hantera användarfrågor och incidentrapporter via fjärrstyrning och telefonsamtal. • Stödja användare med inloggningsproblem, e-postkonfiguration, och andra grundläggande IT-frågor. • Dokumentera ärenden och utförda åtgärder noggrant i supportsystemet. Vem är du? Personliga egenskaper: • Kommunikativ och serviceinriktad med förmågan att hantera kunder på ett professionellt sätt. • Förmåga att samarbeta effektivt med andra teammedlemmar och erbjuda hjälp när det behövs. Krav på erfarenhet: • Tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support eller liknande roll. • God kunskap om AD, Windows och andra vanliga system och mjukvaror. • Flytande i både svenska och engelska. Vi söker en självständig och driven individ som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och som har en passion för att erbjuda exceptionell kundservice inom IT. Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen in med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
2nd line tekniker

Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet.Ditt team ansvarar för att systemet och dess tillhörande applikationer fungerar enligt förväntan genom att på ett effektivt sätt hantera ärenden, felsökning, lösa incidenter, rapporter och problem. Du kommer främst arbeta med drift, förvaltning och 2nd line support. Vi ser att du ärintresserad och har förmågan att ha en god överblick över applikationerna och deras närmaste gränssnitt. Genom att agera "spindeln i nätet" engagera rätt kompetenser för att lösa incidenter, driftsproblem och requests. Som person är du strukturerad,noggrann och har lätt för att skapa kontakter eftersom rollen kräver attdu kommunicerarmed olika utvecklingsteam och med andra delar av verksamheten. Kvalifikationer för rollen: Arbetat enligt ITIL-processer. God erfarenhet av Intune. God erfarenhet av att arbeta i en komplex Windows klientmiljö med tillhörande applikationer som Microsoft 365. God erfarenhet av Windows server. God erfarenhet inom Active Directory, Azure AD och GPO:er. God erfarenhet inomvirtuella VMware miljöer. Grundläggande kunskaper i SQL (t.ex. göra utsökningar). Grundläggande kunskaper inom nätverk och VPN. Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande: God erfarenhet av att arbeta med Microsoft System Center-produkter (SCCM applikationsdistribution, OS deployment, patch hantering, Endpoint Manager etc.). God erfarenhet inom virtuella VMware miljöer. Powershell scripting. God erfarenhet av Mac OS. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Sommarjobb inom IT/lager hos Foxway

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: 🌟 Foxway - De möjliggör cirkulär teknik 🌍 Drivs du av att skapa kundvärde och arbeta med digitalisering och hållbarhet? Då är Foxway en perfekt match. Foxway är ett globalt företag med över 1400 kollegor i nio länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön. Är du deras nästa kollega som vill göra skillnad och fortsätta växa tillsammans?   Din roll: ITAD-tekniker (IT Asset Disposition) Som ITAD-tekniker (lagerarbetare inom IT) är du en del av ett fantastiskt team fokuserat på hårdvarulogistik och lagerhantering. I denna roll kommer du att ta emot använda produkter från Foxways kunder och säkerställa maximal återanvändning. Oroa dig inte; du kommer att få allt nödvändigt stöd för att självsäkert hantera en stor volym hårdvara och dess logistik. Under 2024 förväntar sig Foxway att hantera över 140 000 enheter begagnad utrustning från sina kunder 🔝🌍! Vem är du? Vi letar efter dig som har en positiv inställning, som är detaljorienterad och van vid en snabb arbetsmiljö. Ditt noggranna tillvägagångssätt är avgörande med tanke på den betydande mängden hårdvara du kommer att hantera. Om du trivs i teamwork och delar önskan att uppnå gemensamma mål med dina kollegor kan detta vara det perfekta för dig! Bonuspoäng om du är intresserad av både IT och hållbarhet - Foxways vinnande kombination 🌟 Om Foxway Foxway strävar efter att göra det digitala livet enklare och bidra till positiv samhällsförändring. Deras uppdrag är att förenkla IT-tjänster, göra dem hållbara så att deras kunder kan fokusera på det de är bäst på. Som ett snabbt växande företag siktar de på att vara den ledande leverantören av hållbara IT-tjänster och elektronikåtervinning i Europa. De hanterar alla steg internt, vilket särskiljer dem på marknaden. Foxway finns här för att vägleda sina kunder genom deras digitala resa. Är det dig vi söker? Mero assisterar Foxway i denna rekryteringsprocess. Hör av dig till mig, Filippa Cederlund som är ansvarig för rekryteringsprocessen för att presentera dig eller ställa frågor om rollen. Urvalsprocessen pågår, så se till att söka rollen eller höra av dig så fort som möjligt 👋 På Foxway värdesätter de mångfald och inkludering på arbetsplatsen och erbjuder lika möjligheter för alla! Villkor: Plats: Växjö  Arbetstid: Heltid (07:00-16:00) Period: 2024-06-01 till och med 2024-08-16 Observera: Foxway har kunder inom offentlig sektor och regioner, vilket kräver ett prickfritt belastningsregister 🚨 Missa inte chansen att bli en del av Foxway och vara med på deras spännande resa mot en mer hållbar och förenklad digital värld! 🚀 Joina Foxway och påbörja din karriär inom IT och hållbarhet 👇 Detta är en möjlighet till en fast anställning och karriär inom cirkulär tech! Under sommarperioden kommer du att vara konsult genom oss, Mero - och vi kommer göra vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg och sedd. Som en del av vårt kollektivavtal kommer du såklart ha tillgång till friskvård, pensionsförmåner och mer. Som grädde på moset kommer du att ha en dedikerad konsultchef som du alltid kan kontakta för vägledning och stöd.

9 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Supporttekniker i Jönköping

Har du utbildning och erfarenhet inom IT? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdragetVi söker en supporttekniker för ett konsultuppdrag på en myndigheti Jönköping. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå fram till mitten av augusti med möjlighet till förlängning på ytterligareen månad. Tjänsten är på heltid och du arbetar på kundens kontor i Jönköping under kontorstider. Det finns viss möjlighet till distansarbete på deltid. Dina arbetsuppgifter Som supporttekniker tar du ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt samt bidrar till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av: Se till att IT-utrustning fungerar Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer) Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program. Dina kvalifikationer I denna roll behöver du vara självgående, och ha god samarbetsförmåga samt vara kundfokuserad. Tjänsten kräver att du har dessa kvalifikationer: Högskoleutbildning inom IT, exempelvis högskoleingenjör med datainriktning eller annan likvärdig IT-utbildning Minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbete alternativt gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk) Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Minst ett års erfarenhet av linjearbete (förvaltning) i en driftorganisation samt användarsupport Djup kompetens inom MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, skrivare och konferensutrustning Meriterande Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Marval ITIL-kompetens 2 år eller mer erfarenhet av uppdrag inom samma roll Erfarenhet av att arbeta som supporttekniker i offentlig sektor med över 500 användare. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-05-17 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén. [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 175 40 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

8 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Helpdesktekniker till Mölndals stad

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Digitaliserings- och IT-avdelningen tillhör stadsledningsförvaltningen i Mölndals stad och består av en ledning och två enheter; Utveckling och förvaltning samt IT-drift och support. Totalt är vi cirka 40 medarbetare, och vårt uppdrag är att arbeta både strategiskt och operativt för att driva digitaliseringen framåt och säkerställa en väl fungerande IT-organisation i staden. Den här tjänsten är placerad på enheten IT-drift och support, vars uppdrag är att ansvara för den dagliga driften och fokusera på kundnyttan samt att tillgodose stadens behov av en väl fungerande och stabil IT-miljö. Enheten ansvarar också för att hjälpa stadens användare med god IT-support och förse dem med den IT-utrustning som krävs för att de ska kunna utföra sitt arbete. Avdelningen hanterar kontinuerligt en mängd ärenden som registreras, analyseras och prioriteras för att därefter bearbetas beroende på vad ärendet avser. Bland de större inflödena av ärenden finns beställningar av produkter, tjänster och funktioner jämte begäran om teknisk service och support. ARBETSUPPGIFTER Vi kan nu erbjuda ett vikariat som Helpdesktekniker på enheten IT- Drift och Support då en av våra medarbetare ska testa på en annan roll internt. Enheten består av ca 20 medarbetare och ansvarar för: • IT-infrastruktur • Klient • Datakommunikation • IT-Helpdesk • På platsen support • Beställning & Leverans I rollen som Helpdesktekniker stöttar du tillsammans med dina kollegor upp organisationen med IT-support. Arbetet sker i en Windowsbaserad miljö och problemen rör både klientapplikationer och verksamhetsspecifika applikationer och system. Arbetet innefattar dator samt behörighetsrelaterade ärenden. Organisatoriskt är du en del av första linjens support. Exempel på arbetsområden: • Första kontakt med verksamheter vid IT support • Support via telefon, mail, fjärrstyrning • Support av telefonisystem • Hantera ärenden via ärendehanteringssystem • Felsökning och teknisk problemlösning av allt ifrån klienter, nätverk och applikationer • Hantera konto- och behörighetsadministration • Hantera beställningar av konton samt behörigheter KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av IT och telefoni. Du har avslutad gymnasieutbildning och meriterande är om du har eftergymnasial utbildning gällande IT-support och/eller erfarenhet av arbete inom IT-support. Du är även flytande i svenska, i både tal och skrift. Vidare har du ett stort intresse för och förmåga att på ett effektivt sätt använda och förstå digitala verktyg och tjänster. Som person har du driv och god initiativförmåga. Du är ordningsam och engagerad och har lätt för att med god pedagogisk förmåga skapa förståelse för hur ärende hanteras. Du har god kommunikativ förmåga och skapar förutsättningar för ett tydligt och effektivt arbetssätt för dig själv och din omgivning. Du har även lätt för att söka information, för att kunna ge en bra service samt support. Då vi arbetar teamsbaserat vill vi även att du har god samarbetsförmåga och ser dig som en lagspelare. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Supporttekniker

Vi söker supporttekniker till Myndighet inom det svenska kraftsystemet. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid.Säkerhetsprövning krävs för denna tjänst. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Den drivs drivs i form av ett statligt affärsverk, och har drygt 1400 medarbetare varav de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg. Rollen som Support-tekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen kan även ingå installation av datorer, felsökning av både hård - och mjukvara.Arbetsuppgifter Bemanna servicedesk (08:00 – 17:00); ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail Supporta arbetsplats- och mötesteknik i Svenska kraftnäts lokaler Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem Säkerställer information och klassning, prioritet etc Löser incidenter enligt SLA /OLA Eskalerar till nivå 2 & nivå 3 Uppdaterar kunskapsdatabasen Felsökning av både hård- och mjukvara Agera dispatcher och skicka ärenden till rätt grupp Utskick av beställda programvaror Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter Administrera användarkonton Dokumenterar lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen Utbildning, dokumentation och kunskapsöverföring Krav (OBS, obligatoriska) Utbildning inom IT eller minst 3 års arbetslivserfarenhet inom IT som klienttekniker/supporttekniker Minst 2 års arbetslivserfarenhet under de senaste 5 åren i rollen som IT-supporttekniker Meriterande Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory, Azure Hybrid AD samt virtuella Vmware miljöer. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Maintenance Automation Technician

We built the leading online grocery store and now we want to share what we’ve created with the world! Delivering a broad assortment of high-quality, affordable groceries to thousands of doorsteps is a complex process, but we believe we’ve cracked the code. Using data-driven methodology, with a focus on sustainability all the way along the chain, we are creating the most efficient retail system in the world Join Our Team as a Maintenance Technician! Are you ready to embark on a rewarding journey where your technical expertise and problem-solving abilities make a real difference? We're seeking a talented Maintenance Technician to join our dynamic team and play a pivotal role in ensuring the operational reliability of our value chain The RoleAs a Maintenance Technician with us, you'll have the opportunity to maintain and enhance the performance of our machinery and equipment through corrective and preventive maintenance measures. Your keen eye for detail and commitment to excellence will contribute to the seamless functioning of our operations, driving efficiency and productivity to new heights.But that's not all – you'll also be at the forefront of innovation, actively participating in continuous improvement activities and exciting new projects. From integrating cutting-edge technology to optimizing processes, your contributions will shape the future of our organization To be successful, we believe you :We're looking for someone who thrives in a fast-paced environment, where each day presents unique challenges and opportunities for growth. With a minimum of four years of experience in a technical role within an industrial setting, along with a relevant educational background, you'll bring invaluable expertise to our team. What sets you apart is your ability to collaborate effectively across departments, fostering a harmonious work environment where ideas flourish and innovation thrives. Your adaptability and problem-solving skills make you a valuable asset, ensuring that you can tackle any obstacle with confidence and composure.Join Us Today! If you're ready to take the next step in your career and be part of a dynamic team committed to excellence, then we want to hear from you! Apply now to join us as a Maintenance Technician and embark on an exciting journey where your talents truly shine We arecommitted to being an inclusive community, cultivating diversity, equity and belonging into our everyday workplace culture. When hiring for our team, we welcome the unique contributions that people can add with different cultural backgrounds, ethnicity, race, gender, gender identity and expression, nationality, age, languages spoken, color, religion, disability, sexual orientation, education and beliefs. If you have a disability such as a hearing, or visual impairment or any other neurodivergent need that requires accommodating during the hiring process, please let us know in advance. You can do this by contacting the job owner or hiring manager.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024