Teknisk enhetsspecialist – hårdvara & reparation 💻
Wrknest AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten För ett världsledande företag inom kommunikationslösningar söker vi nu en praktiskt lagd teknikspecialist med erfarenhet av hårdvara och reparation. Uppdraget är perfekt för dig som vill använda din tekniska kompetens i en hands-on roll där du får arbeta med ett stort spektrum av enheter. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med start omgående och möjlighet till förlängning. Du förväntas vara tillgänglig för arbete under hela sommaren, med undantag för juli samt en vecka i augusti. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team som ansvarar för hantering, felsökning och reparation av teknisk utrustning. Arbetet kräver noggrannhet och ett stort teknikintresse. Reparation och felsökning av laptops, telefoner och annan IT-relaterad hårdvara Hantering av moderkort, PC-portar och komponenter Användning av handverktyg, särskilt skruvmejsel, i det dagliga arbetet Dokumentation och rapportering av utfört arbete Kommunikation med ansvarig teamledare vid tekniska avvikelser Vi söker dig som Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom teknik eller IT från arbetslivet eller fritiden. Du har praktisk vana av att hantera och reparera olika typer av enheter samt förstår grunderna i hårdvaruuppbyggnad. Meriterande kvalifikationer: Erfarenhet av arbete med moderkort och PC-portar God kännedom om olika tekniska enheter Vana av att arbeta med enklare handverktyg i tekniskt arbete Du är noggrann, lösningsorienterad och gillar att arbeta praktiskt. Det är också viktigt att du har en stark känsla för kvalitet och ett genuint teknikintresse, även på fritiden. Du trivs i ett tekniskt sammanhang och har lätt för att arbeta självständigt med ansvar för dina uppgifter. Övrig information Start: Omgående, med arbete under hela sommaren  Plats: Stockholm Omfattning: Heltid Anställningsform: Konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning Om kunden Kunden är ett innovativt och globalt teknikföretag som utvecklar produkter och lösningar för att möjliggöra kommunikation för människor med särskilda behov. Med stark internationell närvaro och fokus på kvalitet och teknik ligger de i framkant inom sitt område. Du blir del av ett engagerat team där teknik och mänskligt värde möts. Om Wrknest Engineering Wrknest Engineering är specialiserade på att hjälpa dig som ingenjör eller tekniker att hitta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med framtidens företag och erbjuder både rekryterings- och konsultuppdrag inom teknik och industri – alltid med människan i centrum. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer och strävar efter att vara en engagerad och lyhörd partner. Via oss får du möjlighet att vara en del av tekniska framsteg som formar morgondagens samhälle – i roller där din kunskap gör verklig skillnad. Vår ambition är att du ska trivas, utvecklas och känna dig stolt över ditt arbete. Läs mer på www.wrknestengineering.se.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
1st line supporttekniker sökes till Nordlo i Ängelholm
Nordlo Improve AB
Supporttekniker, IT

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för IT? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du spelar en avgörande roll i att hjälpa kunder med deras tekniska utmaningar? Då har vi jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker nu en engagerad 1st Line Supporttekniker som vill bidra till vår framgångsrika supportavdelning. Som 1st Line Supporttekniker kommer du att vara det första kontaktledet för våra kunder, där du assisterar dem med deras tekniska frågor och problem via telefon och e-post. Du kommer att arbeta i en snabb och stimulerande miljö där ingen dag är den andra lik. Dina arbetsuppgifter: - Hantera inkommande supportärenden och ge professionell support till våra kunder. - Utföra felsökning och problemlösning av tekniska problem relaterade till hårdvara och mjukvara. - Dokumentera ärenden och lösningar i vårt ärendehanteringssystem. - Se till att kunderna får en snabb och effektiv serviceupplevelse. - Samarbeta med andra team för att säkerställa hög kundnöjdhet. Om dig - Har en grundläggande förståelse för IT och teknik. - Är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett förståeligt sätt. - Är problemlösare med en positiv attityd och förmåga att arbeta under press. - Trivs med att arbeta i team men också kan ta egna initiativ. - Meriterande om man har erfarenhet av kundservice, gärna inom IT-relaterade områden.   Om Nordlo Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Vi erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper vi våra kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. Vill du veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Senior IT-tekniker
Human IT-support AB
Supporttekniker, IT

Är du en tekniskt vass problemlösare med känsla för service?Du har flera års erfarenhet inom IT och trivs i en roll där du får kombinera din tekniska bredd med ett genuint engagemang för användare. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i komplexa miljöer och lösa problem effektivt – samtidigt som du förklarar lösningarna på ett pedagogiskt sätt. Du har ett stort intresse för teknik, infrastruktur och nätverk, och du är van att arbeta självständigt med såväl support som förbättringsarbete. Kommunikation är en av dina styrkor, och du vet vikten av tydlig återkoppling – både internt och mot kund. Vi söker dig som har minst 4 års erfarenhet av liknande roller. Du trivs med ansvar, bidrar gärna till utveckling av processer och är en viktig spelare i teamet – både tekniskt och socialt. Arbetsuppgifter – Senior IT-tekniker Som senior IT-tekniker ansvarar du för att säkerställa en stabil, säker och effektiv IT-arbetsmiljö för organisationens användare. Du arbetar proaktivt och strategiskt med både drift, support och utveckling av workplace-lösningar. Dina insatser har direkt påverkan på användarupplevelse, produktivitet och informationssäkerhet. Exempel på arbetsuppgifter: Självständigt installera, konfigurera och hantera klientplattformar, skrivare, telefoner och andra workplace-enheter Leda felsökning och hantera komplexa tekniska incidenter relaterade till arbetsplatsmiljön – både på plats och via fjärrsupport Säkerställa patch- och uppdateringshantering enligt säkerhetsstandarder och övervaka systemens hälsa och regelefterlevnad Stötta användare på en avancerad nivå, samt bidra till användarutbildning och kunskapsspridning internt Dokumentera förändringar, förbättringar och lösningar på ett strukturerat sätt, samt hantera inventarier och livscykelhantering Bidra med förbättringsförslag för ökad automation, effektivisering och kvalitet i workplace-processer och tekniska plattformar Arbeta nära IT-drift, informationssäkerhet och arkitektur för att säkerställa helhetsperspektiv och kontinuerlig utveckling Kvalifikationer Minst 4–5 års erfarenhet av arbete med IT-arbetsplatslösningar i större organisationer Goda kunskaper inom Windows-plattformar, M365, nätverksanslutningar, felsökning, image-hantering och klientdistribution (t.ex. Intune, SCCM) Vana att arbeta självständigt med förbättringsarbete och förändringshantering Erfarenhet av att skapa och följa upp teknisk dokumentation och rutiner Stark kommunikationsförmåga och vana att ge stöd till både tekniska och icke-tekniska användare Svenska flytande i tal och skrift Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Junior IT-tekniker
Human IT-support AB
Supporttekniker, IT

Är det något du gillar så är det teknik! Du gillar känslan av att hjälpa människor, att få känna hur de uppskattar att någon som verkligen kan sin sak gör det begripligt för dem. Du är intresserad av teknik och även såklart att ge god service. Du tycker om att kommunicera med människor och inser vikten av återkoppling. Du bör ha minst 1-3 års relevant arbetserfarenhet, samtidigt lägger vi stor vikt vid personlighet. Arbetsuppgifter: Som junior IT-tekniker fokuserar du på att ge support och se till att arbetsplatsens teknik fungerar som den ska. Du arbetar nära användarna och får lära dig hur en professionell IT-miljö underhålls. Vanliga arbetsuppgifter: Installation och konfiguration av arbetsplatser Du hjälper till att installera datorer, skrivare, telefoner och annan utrustning, samt ser till att allt fungerar och är kopplat till nätverket. Felsökning och användarsupport När kollegor får tekniska problem, hjälper du till att hitta lösningar – antingen på plats eller via fjärrsupport. Du lär dig att arbeta metodiskt och tryggt även vid stressiga situationer. Uppdateringar och grundläggande säkerhet Du ser till att enheter är uppdaterade med rätt mjukvara och säkerhetspatchar. Vi visar dig hur du arbetar enligt företagets rutiner för IT-säkerhet. Support och service Du är ett vänligt ansikte utåt som ger teknisk hjälp och vägleder användare på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Dokumentation Du hjälper till att dokumentera installationer, utrustning och ärenden så att vi alltid har koll på IT-miljön. Lärande och utveckling Du deltar aktivt i förbättringsarbete och får stöd att växa i din roll och ta mer ansvar över tid. Kvalifikationer: Utbildning inom IT/teknik, eller 1–2 års praktisk erfarenhet av IT-support eller liknande Intresse för teknik, problemlösning och att hjälpa andra Kommunikativ och serviceinriktad – du gillar att prata med användare och kan förklara teknik på ett enkelt sätt Grundläggande kunskaper om datorer, operativsystem och nätverk Talar och skriver svenska obehindrat  Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden   Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
IT-supporttekniker - Ringhals
Human IT-support AB
Supporttekniker, IT

Vi erbjuder en roll där du kommer förvalta en bred teknisk plattform, med stora möjligheter till både tekniskt lärande och personlig utveckling. Det är en inspirerande arbetsplats där trivsel, kundservice och säkerhetstänk är i fokus. I rollen som Supporttekniker får du vara med i alla steg gällande införande, utveckling och förvaltning av kundens system och tjänster. Vi söker dig som är ansvarsfull, lösningsfokuserad och målinriktad, samtidigt som du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person är du snabblärd, har lätt för att sätta dig in i nya verktyg och system, och trivs och presterar i en miljö med periodvis högt tempo. Du kommer att arbeta med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden via telefon, portal och mail, från både kunder, interna och externa användare. Arbetsuppgifter: Du kommer att lösa inkomna ärenden med kundservice och säkerhet som högsta prioritet Hantera beställningar av tex behörigheter och konton Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med kundens system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga och långsiktiga arbetet samt ta ansvar för sin egen utveckling Bidra med din kompetens till teamet Samarbeta med kunder och leverantörer Kvalifikationer: Erfarenhet av teknisk support Driv att arbeta med ständiga förbättringar Känsla för att hjälpa till Ett brinnande intresse för teknik Förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett enkelt sätt för olika intressenter Relevant utbildning och/eller certifieringar är meriterande Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Ringhals, Väröbacka Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
IT-supporttekniker - Forsmark
Human IT-support AB
Supporttekniker, IT

Vi erbjuder en roll där du kommer förvalta en bred teknisk plattform, med stora möjligheter till både tekniskt lärande och personlig utveckling. Det är en inspirerande arbetsplats där trivsel, kundservice och säkerhetstänk är i fokus. I rollen som Supporttekniker får du vara med i alla steg gällande införande, utveckling och förvaltning av kundens system och tjänster. Vi söker dig som är ansvarsfull, lösningsfokuserad och målinriktad, samtidigt som du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person är du snabblärd, har lätt för att sätta dig in i nya verktyg och system, och trivs och presterar i en miljö med periodvis högt tempo. Du kommer att arbeta med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden via telefon, portal och mail, från både kunder, interna och externa användare. Arbetsuppgifter: Du kommer att lösa inkomna ärenden med kundservice och säkerhet som högsta prioritet Hantera beställningar av tex behörigheter och konton Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med kundens system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga och långsiktiga arbetet samt ta ansvar för sin egen utveckling Bidra med din kompetens till teamet Samarbeta med kunder och leverantörer Kvalifikationer: Erfarenhet av teknisk support Driv att arbeta med ständiga förbättringar Känsla för att hjälpa till Ett brinnande intresse för teknik Förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett enkelt sätt för olika intressenter Relevant utbildning och/eller certifieringar är meriterande Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Forsmark, Östhammar Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Roll - Teknik
Human IT-support AB
Supporttekniker, IT

Vi erbjuder en roll där du kommer förvalta en bred teknisk plattform, med stora möjligheter till både tekniskt lärande och personlig utveckling. Det är en inspirerande arbetsplats där trivsel, kundservice och säkerhetstänk är i fokus. I rollen som Supporttekniker får du vara med i alla steg gällande införande, utveckling och förvaltning av kundens system och tjänster. Vi söker dig som är ansvarsfull, lösningsfokuserad och målinriktad, samtidigt som du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person är du snabblärd, har lätt för att sätta dig in i nya verktyg och system, och trivs och presterar i en miljö med periodvis högt tempo. Du kommer att arbeta med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden via telefon, portal och mail, från både kunder, interna och externa användare. Arbetsuppgifter: Du kommer att lösa inkomna ärenden med kundservice och säkerhet som högsta prioritet Hantera beställningar av tex behörigheter och konton Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med kundens system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga och långsiktiga arbetet samt ta ansvar för sin egen utveckling Bidra med din kompetens till teamet Samarbeta med kunder och leverantörer Kvalifikationer: Erfarenhet av teknisk support Driv att arbeta med ständiga förbättringar Känsla för att hjälpa till Ett brinnande intresse för teknik Förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett enkelt sätt för olika intressenter Relevant utbildning och/eller certifieringar är meriterande Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Oskarshamn Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Technical Support

About TP-Link Headquartered in the United States, TP-Link is a key player in the network products and solutions market. Ranked the No.1 supplier of WLAN products, TP-Link distributes its service in more than 170 countries. TP-Link Nordic has established office in Sweden since 2013. We’re looking for 2 technical support Sweden. Job role and responsibilities: Daily tasks: • Help consumers and clients who contact TP-Link Support, to record and answer questions, solve their problems. • Support channels: Phone Calls, Email, Online Chat. • Answer review questions in public forum. • Other technical support tasks assigned by GM or Line Manager. Products: • Consumer networking, smart home. • Refer to https://www.tp-link.com/se/. Knowledge improvement and certification by TP-Link: • Receive professional training of TP-Link products and troubleshooting skills. • To attend and pass TP-Link Certification Test is mandatory. Desired Skills and Experience: • You have at least 2 years of experience of technical support in ICT or consumer electronics industry. • Basic networking knowledge. • Strong sense of customer satisfaction. • Technical background and call center experience is plus. We offer: TP-Link has no.1 market share in consumer networking and IPC categories. We continue to grow by expanding channel partners and portfolios. In return for your talent and effort, we pay a competitive salary and offer attractive benefits, which may include, but not limited to: • Competitive salary package. • KPI bonus, monthly assessment and distribution. • Pleasant, young, and international working environment. • Career opportunities to develop into product or category management team. Other information: • Place of work: 100% in office in Solna. • Starting date: Q2 2025. • Language: native Swedish is mandatory, fluent in English, other Nordic language is a plus. If you are interested, please send your CV in English to us.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Systemtekniker i cloudbaserad miljö
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad IT-tekniker med god förståelse för både hårdvara och mjukvara? Till ett uppdrag hos en kund i Linköping söker vi nu en IT-supporttekniker som vill arbeta brett med varierande ärenden och daglig användarsupport. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som systemtekniker kommer du att vara en viktig del av IT-supporten, där du hanterar inkommande ärenden från användare inom ett brett spektrum av tekniska områden. Arbetet är omväxlande och bygger ofta på etablerade rutiner, vilket ger dig en stabil grund att stå på samtidigt som du får möjlighet att utveckla din problemlösningsförmåga. Exempel på arbetsuppgifter: -     Felsökning och support kring uppkopplingsproblem, framför allt i Citrix-miljöer. -     Hjälp med Teams, OneDrive och andra Microsoft 365-tjänster. -     Stöd vid nyanställningar: kontoskapande (AD, mail), licenshantering, tilldelning av fysisk eller virtuell dator, telefon och personlig mapp. -     Installation av program i Citrix-miljö (applayering), via Intune eller företagsportalen. -     Support kring telefoni, mobila enheter, Intune och Miradore. -     Beställningar av kringutrustning som tangentbord, skärmar och kablar. -     Användarstöd för cirka 80 olika programvaror – huvudsakligen Microsoft-applikationer. -     Konfiguration och felsökning av videokonferenssystem (Yealink, Zoom). -     Support för Teams- och Zoommöten, särskilt i virtuella klientmiljöer. -     Hantering av uppdragsmappar i filsystemet samt åtkomstbehörigheter. -     Felsökning av synkronisering av kontakter i mobiler, USB-relaterade problem och bildskärmsinställningar. -     Hjälp med att återställa filer från tidigare versioner och hantera låsta filer. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som: -     Har tidigare erfarenhet av IT-support, servicedesk eller liknande teknisk roll. -     Har goda kunskaper inom Microsofts produktportfölj, särskilt M365, Teams, OneDrive och Outlook. -     Är bekant med Citrix-miljöer, Intune och mobilhantering. -     Arbetar strukturerat och lösningsorienterat med fokus på service och användarnytta. -     Har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och system. -     Är kommunikativ och trivs med att hjälpa andra – både på plats och på distans. Meriterande: -     Erfarenhet av videokonferenslösningar (Yealink, Zoom). -     Grundläggande kunskap om licenshantering, AD och rättighetsstyrning. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
IT-tekniker | Västerås | Experis
Experis AB
Supporttekniker, IT

Vill du vara en nyckelspelare i en värld full av teknik och innovation? På Experis får du chansen att inte bara följa vägen, utan att skapa din egen. Som IT-Tekniker kommer du att vara hjärtat av den dagliga driften och ha möjlighet att forma din framtid. Är du redo att vara med och skapa din väg framåt? Din vardag hos oss: Som IT-tekniker på Experis är ingen dag den andra lik. Med en känsla för service och en motivation att hjälpa andra kommer du att trivas utmärkt som IT-tekniker hos oss! Vi lägger stor vikt i individens möjlighet att påverka sin egna resa och utveckling. På Experis kommer du möta varierande utmaningar och få chansen att utvecklas dagligen! Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta nätverkshantering, IT-säkerhet, anpassningar, installationer, systemadministration, felsökning och mycket mer. Din insats kommer att förenkla mångas personers vardag! Det är med glädje vi välkomnar dig till vårt team, där du kommer att få agera nyckeln till ett smidigt IT-landskap. Tillsammans kommer vi att hjälpas åt för att finna innovativa och smidiga lösningar. Du kommer få möjligheten att bidra med din kunskap i grupp samtidigt som du även får chansen att arbeta individuellt. Hos Experis är alla konsulter en del av Experis-familjen! Det är viktigt för oss att din vardag blir både spännande och lärorik. Låter detta som en perfekt roll för dig? Ta kontakt med oss redan idag! Vi ser gärna att du har: * Högre utbildning inom IT och några års erfarenhet som IT-tekniker eller likvärdigt * Kunskaper om ärendehanteringssystem * Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet * Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Saknar du högre utbildning? Längre relevant arbetslivserfarenhet (minimum 3 år) som IT-tekniker kan kompensera för detta. Hur är du som person? Vi letar efter någon som tar ansvar och kan vara flexibel i sin roll som IT-tekniker. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för IT och en känsla för service och noggrannhet. Med en positiv inställning och ett vilja att utvecklas, kommer man långt! Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Övrig information Detta är en generell annons för flertalet olika roller inom IT-administration. När du skickar in din ansökan till oss kommer vi att granska den och bedöma om din profil matchar våra behov. Vi kommer därefter att bjuda in dig till en dialog med någon av våra Talent Acquisition Specialists om du har en matchande profil. Oavsett hur processen fortlöper kommer du alltid att få återkoppling. Vad kan vi erbjuda dig? På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara Vi ser framemot att höra från dig! Låter detta som något för dig? Kontakta Vilma på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025