NOFO Hotel & Wine bar söker Hotellreceptionist, extra vid behov
Nofo Hotel AB
Hotellreceptionister m.fl.

NOFO Hotel NOFO Hotel & Wine bar är ett familjeägt hotell som ligger i den mest pulserande delen av Södermalm. Vi brinner för design och service, det sistnämnda skulle vi inte klara av utan våra underbara medarbetare. Vår ambition är att skapa en avslappnad och professionell miljö, där gästen är väl omhändertagen. NOFO Hotel är en del av WordHotels Crafted – en sammanslutning av noggrant utvalda hotell där förstklassig service, stil och komfort står i fokus. Förutom NOFO ingår andra Stockholmshotell i WordHotels Crafted, så som The Winery, Kung Carl, Hotel Franz och Hotel Ruth. Vår vinbar inriktar sig på att servera unika och noggrant utvalda viner från småskaliga producenter, lokalt öl och innovativ mat gjord med kärlek för närproducerade och säsongens råvaror. I vinbaren, såväl som i alla andra delar av hotellet, försöker vi alltid göra det lilla extra för att våra gäster ska känna sig speciella. Personlig profilVi söker dig som brinner för möten med nya människor och som kan konsten att skapa unika serviceupplevelser. Du har en positiv attityd, är genuin och tillmötesgående mot gäster och kollegor samt trivs att arbeta i ett högt tempo. När problem dyker upp så ska de lösas, vilket kräver att du är lyhörd och ödmjuk för vad gästen vill ha. Du är driven, van vid att ta eget ansvar och att ständigt sträva efter utveckling av service, gästupplevelser och bemötande. Du hanterar stressiga situationer med ett leende. Vi söker dig med tidigare erfarenheter från service och gärna från hotell/restaurang. Om ditt hjärta slår lite extra för Södermalm så är även det ett stort plus. Vad är din roll?I arbetsuppgifterna ingår att välkomna och finnas till för våra gäster. Receptionen är hotellets hjärta och du är den första som gästen möter när de kommer in. Du följer avdelningens checklista och ansvarar för att alla uppgifter utförs under arbetspasset. In och utcheckning, bokning och naturligtvis allt det härliga som händer i en reception; vägbeskrivningar, ge tips om restauranger, sevärdheter med mera.  Du är även den sista personen som gästen möter innan avresa så att säkerställa att gästen haft en bra vistelse är av stor vikt då vi vill att alla våra gäster lämnar NOFO med en vilja att komma tillbaka. Goda datakunskaper är ett krav och du får gärna ha tidigare erfarenheter av Mews. Att hantera svenska och engelska både i tal och skrift är ett krav. TJÄNSTEN Tjänsten: Extra vid behov  Tillträde: så snart som möjligt - vi intervjuar löpande Tjänsten innebär varierande arbetstider under dag, kväll och helger  Om du är intresserad av blir en del av vår resa mot att bli ett av Stockholm häftigaste hotell, ansök via vår hemsida -  https://career.nofohotel.se/ Varmt välkommen med din ansökan! Hälsningar, Sebastian Andersson

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Good Morning Hotels Hägersten söka säljande medarbetare till receptionen.
Ligula Hospitality Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Good Morning+ Hägersten är ett hotell i södra Stockholm, med 206 rum. Good Morning+ Hägersten ingår i Ligula Hospitality Group AB Beskrivning Good Morning+ Hägersten finner du i södra Stockholm, 206 moderna hotell rum , med konferens möjligheter, restaurang och gym,  ligga  strax utanför tullarna. Härifrån tar du dig enkelt till både Arlanda och Stockholmsmässan, och Stockholm City är bara en kort tunnelbaneresa bort Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter inkludera in & utcheckning, ta emot bokningar via mail och telefon. Du har en viktig säljande roll i hotellets reception och ska har ett hög servicenivå. Kunskaper i  PMS MEWS är till en fördel. Kvalifikationer Duktig i svenska  och engelska med tal oh skrift och her ett genuint service intresse Vilkor Enligt avtal Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 46 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kock till Gyllene Uttern
Jula Hotell AB
Hotellreceptionister m.fl.

Anrika Gyllene Uttern blev en del av hotellkedjan Jula Hotell. Gyllene Uttern är ett traditionellt och mysigt hotell i Gränna. Här arbetar du omgiven av naturen och med en fantastisk utsikt över Vättern. Gyllene Uttern är en fyrstjärnig anläggning som består utav hotellrum, stugor, en vacker restaurang, kaffestuga samt konferenslokaler. Här hos oss arbetar vi tillsammans och vi är där gästen är.  Skapa unika smakupplevelser i en växande Hotellkedja som kock på Gyllene Uttern Nu har du möjligheten att få växa inom Sveriges roligaste bransch. Hos oss får du ett varierande arbete med gästen och teamet i fokus. Som kock kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor för att ge bästa möjliga smakupplevelse till våra gäster. Att ge restaurangens och hotellets gäster den bästa servicen, mat med mycket god kvalitet och en fin upplevelse är något du brinner för. Om du drömmer om att få utvecklas i rollen som kock och vill arbeta i en fartfylld miljö tillsammans med härliga kollegor, är det här en chans du inte bör missa!   Ditt anställningserbjudande Som anställd på Gyllene Uttern får du lön enligt överenskommelse, tillgång till friskvårdsbidrag samt flertalet rabatter. Du kommer att ingå i ett kompetent team som samarbetar och utvecklar varandra. Du kommer att få stöd och hjälp av en engagerad Köksmästare och erbjuds en stimulerande arbetsmiljö där du kan känna dig bekväm och motiverad. I takt med att kedjan ständigt utvecklas men också växer, kommer det att finnas spännande karriärmöjligheter för rätt person framöver.   Dina arbetsuppgifter I rollen som kock skapar du tillsammans med dina kollegor i köket, inte bara utsökta måltider, ni har även roligt och bjuder på er själva. Du är därmed högst delaktig i att skapa en miljö där både personal och gäster stortrivs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: arbeta med A la carte, större bokningar och lunch arbeta i en snabb miljö med hög service arbeta med allt från ordinarie drift till större event som bröllop och fester för stora sällskap I rollen får du vara kreativ och arbeta med detaljerna som för samman hotellet och närområdet på en tallrik. Vår ambition är att arbeta så långt det är möjligt med lokala producenter för både mat och dryck samt värna om den kreativitet som finns i köket. Ett gemensamt mål är att vi ska vara där gästen är för att kunna ge den service våra gäster minns och vill tillbaka till. Detta kräver ett högt engagemang från alla som arbetar på hotellet.   Värt att veta                        Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning.  Arbetstiderna varierar mellan dag , kvällar och helger. Du kommer att arbeta efter schema med start enligt överenskommelse. Gyllene Uttern har kollektivavtal med Unionen och HRF.  Din anställning börjar med en introduktion. Detta ger dig möjlighet att lära dig allt som du behöver veta för att utföra ditt arbete på ett korrekt och effektivt sätt.   Våra förväntningar Vi söker dig som älskar att laga mat och framför allt nyskapande rätter efter säsong och råvara, allt för att överraska gästerna med en smakupplevelse För att arbeta som kock hos oss behöver du: utbildning som är relevant för tjänsten tidigare arbetslivserfarenhet inom hotell, konferensanläggning eller restaurang goda kunskaper i svenska arbeta strukturerat och organiserat förmåga att arbeta bra under press i ett högt tempo vana av att arbeta i en omväxlande miljö där utmaningar ses som möjligheter Du sätter stort värde i ditt bemötande mot gästen samt mot dina kollegor vilket gör att du har en god kommunikationsförmåga,  trivs med att ta ansvar, är självgående i ditt arbete och är inte rädd för att rycka in där du behövs mest för stunden. Du har ett öga för detaljer och leverera med extra omtanke ligger i din natur.   Så här söker du Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Frågor om tjänsten besvaras av Hotellchef Mattias Tambour [email protected] Sista ansökningsdag är den 7 juli. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

12 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
RECEPTIONIST VIKARIAT
Meholmen Hotell AB
Hotellreceptionister m.fl.

Smögens Hafvsbad är en av Sveriges vackraste hotell-, konferens- och spaanläggningar, beläget i Bohuslän på den svenska västkusten. Här finns 76 hotellrum fördelade på två hotellbyggnader, Spa-avdelning med stort utbud av behandlingar, pool, bubbelpool och stor konferensanläggning samt à la carte restaurang specialiserad på havets läckerheter. Smögens Hafvsbad ingår, tillsammans med systerhotellet Vann Spa Hotell Konferens, i Meholmen Hotell AB. Vår ägare, Aspelin Ramm Fastigheter, står för att solvent ägande och en sund personalpolitik. Vi kan erbjuda dig en energifylld och händelserik arbetsplats. Våra ambitioner är höga och målsättningen är att varje gäst skall få en upplevelse i världsklass. Som receptionist på Smögens Hafvsbad arbetar du med gästservice, bokning via telefon och mail, värdskap på konferens och är en resurs på andra avdelningar vid behov, t ex hjälpa till med frukostbuffé mm. Du skall ha en genuin känsla för service och ett stort intresse för våra gäster. Du måste vara flexibel, ansvarsfull och en positiv person. Erfarenhet från att arbeta under tidvis mycket stor arbetsbelastning är en fördel. Du måste också ha mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.  Arbetet sker främst dagtid men även natt vid enstaka tillfälle. Tjänsten är på 80% enligt överenskommelse och är ett tolv månaders vikariat  med chans till förlängning. Tillträde 1 september för utbildning och introduktion eller enligt överenskommelse. Månadslön enligt kollektivavtal. Har du frågor kring tjänsterna, kontakta assisterande hotellchef Helen Gustafsson, tel: 0523 668450 eller mail: [email protected]

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Night Receptionist
Radisson Royal Hotel AB
Hotellreceptionister m.fl.

Radisson Hotel Group is one of the world's largest hotel groups with ten distinctive hotel brands, and more than 1,460 hotels in operation and under development in 95+ countries. The Group’s overarching brand promise is Every Moment Matters with a signature Yes I Can! service ethos. People are at the core of our business success and future. Our people are true Moment Makers and together we bring the culture, spirit, environment and opportunities that empower you to be your best, every day, everywhere, every time. Together, we make Every Moment Matter. About the role: Not a normal 9-5’er? Escape the ordinary and say Yes I Can! We are currently seeking a Night Receptionist to join our vibrant team. At Radisson Hotel Group we are in search of individuals who go beyond the resume – those with character, skills, talents, and a passion for creating memorable experiences. As a Night Receptionist, you bring a heightened sense of responsibility, a focus on delivering exceptional service, and a dedication to ensuring a seamless and secure guest experience to our dynamic night team. It’s not just about check-in and check-out during night hours; it’s about everything in-between - You will be ensuring all aspects of the guest journey and experience are anticipated and delivered to the highest level - You will exude patience, empathy and have the personality to host the show - As an integral part of the team, you will work proactively to ensure guest satisfaction and the smooth running of the front office department About you: Flexibility and a positive, Yes I Can! Attitude An eye for detail Is a creative problem-solver. Passionate about creating extraordinary service. Ability to work as part of a team to ensure guest satisfaction. Strong verbal communication skills Is familiar with auditing work, checks and processes Experience in a similar position is beneficial but not essential Why Join Radisson Hotel Group?  Live the Magic of Hospitality - Be part of a team that creates exceptional experiences and memorable moments every day. Let your Yes I Can! spirit shine as you bring hospitality to life.  Build a Great Career - No matter your background or experience, we invest in your growth, learning, and career development—helping you reach your full potential.  Experience the Team Spirit - Join a workplace that’s inclusive, fun, and meaningful. We celebrate diversity, support one another and foster a sense of belonging through our Employee Resource Groups and inclusion initiatives.  Lead with Your Ambition - Your ideas, passion and drive matter! We empower you to make a difference—in hospitality, your community and beyond.  Enjoy Global & Local Perks - No matter where you’re located, you’ll enjoy exclusive global benefits - like special hotel rates for you and your loved ones at our hotels worldwide. Plus, you’ll have access to local perks and rewards tailored to your country, making your experience even more rewarding!   Join us in shaping the future of hospitality! If you’re ready to bring your talent, energy, and passion, we’d love to hear from you.  Apply now and let’s make every moment matter.  We welcome applicants from all backgrounds, abilities, and experiences. If you need any adjustments during the application process, please let us know.

10 juni 2025
Sista ansökan:
7 december 2025
Receptionist – Sommarvikariat med möjlighet till förlängning
Kosta Food & Beverage AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vi söker nu en serviceinriktad och engagerad receptionist för sommarens högsäsong! Är du en person som trivs med att arbeta med människor, har ett professionellt bemötande och gillar varierande arbetsuppgifter? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten Som receptionist är du ofta den första personen våra gäster möter, vilket gör din roll avgörande för första intrycket. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: Att ta emot och välkomna besökare och gäster Telefonsamtal och mejlhantering Bokningar Enklare administrativa uppgifter Övrigt förekommande receptionsarbete Arbetstider: Tjänsten innebär varierande arbetstider under både kvällar och helger. Du bör vara tillgänglig under större delen av sommaren. För rätt person finns möjlighet till vidareanställning efter sommarsäsongen. Vi söker dig som: Har god servicekänsla och gillar att möta människor Är stresstålig och flexibel Har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system Talar och skriver svenska och engelska obehindrat (ytterligare språk är meriterande) Tidigare erfarenhet från reception, kundtjänst eller liknande är ett plus, men inget krav B-körkort är meriterande, men inget krav Vi erbjuder: Ett omväxlande och socialt arbete Trevlig arbetsmiljö med stöttande kollegor Möjlighet till fortsatt anställning efter sommaren Lön enligt kollektivavtal Låter detta som något för dig? Välkommen att skicka din ansökan med CV och ett personligt brev till [email protected] så snart som möjligt. Urval sker löpande!

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sommarjobb receptionist
TG Drift AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu söker vi fler medarbetare till receptionen! Vem söker vi? Dig som vill vara med och skapa en gästupplevelse utöver det vanliga. Vi letar efter dig som är kunnig, engagerad, driven och en lagspelare. Vi söker dig som har passion för personlig service och gästbemötande. Kunskap i PMS, Visbook är metierande. Vi erbjuder en trygg anställning, varierade arbetstider och villkor enligt kollektivavtal. Du kommer erbjudas arbete både dag- och kvällstid samt helger. Är du intresserad? Tveka inte att höra av dig till oss! Skicka in din ansökan redan idag. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Mejla [email protected] och märk ansökan med Receptionist. Varmt välkommen med din ansökan! #jobbjustnu

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
A Less Ordinary Front Office Star (Receptionist)
Väderkullen The Lodge AB
Hotellreceptionister m.fl.

A Less Ordinary Front Office Star Letar du efter ett jobb där varje dag känns som något utöver det vanliga? Nu söker vi en Front Office Star/receptionist som vill vara med och ge våra gäster ett Life Less Ordinary – från första hej till sista hejdå. Som receptionist på The Lodge arbetar du mitt i hjärtat av hotellet. Du möter gäster från hela världen, hanterar bokningar, in- och utcheckning, svarar på frågor och får varje människa att känna sig sedd. Ibland jobbar du också i vår spareception på Honulele Spa – med utsikt över vidderna och mjuka ukuleletoner i bakgrunden. Vi söker dig som är professionell, strukturerad och älskar att jobba med människor. Du har ett varmt bemötande, nära till skratt och gillar att ha koll på detaljer. Erfarenhet av hotellreception och bokningssystem (gärna Spectra) är ett krav. I utbyte får du en unik arbetsmiljö, ett sammansvetsat team och möjligheten att göra verklig skillnad för våra gäster – varje dag. Rollen – vad du kommer att göra: In- och utcheckning Hantera grupp- och konferensbokningar samt privatgäster Telefonsamtal, mejl och personlig service på plats Kassahantering och betalningar Vara behjälplig i Spa-receptionen på Honulele Spa Vem vi söker – kanske är det du? Du brinner för service och människor Du är tydlig, strukturerad och lösningsorienterad Du har lätt till skratt och gillar att arbeta i team Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift (danska är ett plus) Du har erfarenhet av reception eller bokning Du har gärna jobbat i Spectra eller liknande system Vad du får hos oss: Ett sammansvetsat team med stark värdegrund En unik arbetsmiljö högt över trädtopparna Möten med människor från hela världen (yes, vi har världens bästa gäster!) En plats där utveckling och omtanke går hand i hand Personalförmåner i form av rabatter och friskvård Praktisk information: Tjänstgöringsgrad: Ca 80–100%, provanställning Arbetstid: Dagtid, både vardagar och varannan helg Start: Enligt överenskommelse Kollektivavtal finns 20 minuter från Lund. 40 från Malmö. Och ändå en helt annan värld. Låter det som något för dig? Då hoppas vi att du söker direkt! Vi letar efter rätt person – inte bara rätt CV. Om vi tror att just du är den vi söker så bjuder vår hotellchef Tove upp dig på en kaffe högt över trädtopparna för ett första möte. Welcome to a Less Ordinary Job!

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Receptionist till Scandic Stora Hotellet
Thread AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu söker vi en Receptionist till Scandic Stora Hotellet Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Classification: Business Sensitive Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 75%. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Stora Hotellet i Nyköping! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Receptionist
Hotel Bügelhof i Sälen AB
Hotellreceptionister m.fl.

Hotel Bugelhof Receptionist - vintersäsongen 2025/2026! Vi söker receptionister till vårt mysiga hotell, Hotel Bügelhof. Vi har idag 54 rum i olika storlekar. Varierande arbetstider, både dagpass, eftermiddagspass samt nattpass. Nu söker vi Dig som har: · Relevant utbildning och/eller några års erfarenhet är meriterande. . Du tycker om att arbeta i grupp och hjälpa dina kollegor . Du är självständig · Du har ett gott öga för ordning och reda, inser att du kommer längre med ett leende och ser lösningar istället för problem. · Du vill dela med dig av din kunskap. · Du älskar att ge service och sätter dina gäster i första rummet. · Dessutom har du alltid ett glatt humör och en stor portion sunt förnuft. Som person har du lätt att få folk med dig och genom din närvaro skapa en positiv atmosfär både för gäster och kollegor. Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen att söka jobb hos oss, du kan söka direkt i mobilen genom att svara på några korta frågor och observera att vi prioriterar kandidater som svara på våra videofrågor. Inget Cv eller personligt brev behövs! Intervjuer sker löpande och tjänsterna blir tillsatta efterhand. Personalboende kan vi erbjuda i Sälens By, bil är ett måste då avståndet till hotellet är ca 7 km. På Hotel Bügelhof är det inte mer än ett snöbollskast till både lift och pist. Vi har tagit det där med service ett litet steg längre, det där lilla extra som man inte förväntar sig. Ni hittar oss på Sälfjällstorget i Lindvallen där ni har närheten till flertalet restauranger, affärer, skiduthyrningar och mycket mer. Vi har 54 hotellrum, funktionellt inredda med inspiration från alperna och fjällen i en harmonisk mix. Vi har även en mysig relaxavdelningen med bubbelpool, kallbad, bastu & solarium. Vårt 4-stjärniga hotell erbjuder allt som behövs för underbar avkoppling oavsett om du åker skidor eller inte. Hotellet har öppet från 27 november till 19:e April!

9 juni 2025
Sista ansökan:
7 september 2025