Tullverket söker HR-generalist
TULLVERKET
Personal- och HR-specialister

Plötsligt händer det! Ett HR-jobb på Tullverket. I Luleå! Är du skicklig på att ge chefer ett verksamhetsnära och varierat HR-stöd med ett tydligt arbetsgivarperspektiv? Skulle du dessutom trivas i ett statligt sammanhang präglat av samhällsnytta, säkerhet och strävan efter digital utveckling? Vi erbjuder en självständig och omväxlande roll som HR-generalist i ett prestigelöst samarbete med kompetenta kollegor och verksamhetschefer som efterfrågar och värdesätter sitt HR-stöd. Du tillhör organisatoriskt HR-avdelningen och är en av myndighetens åtta HR-generalister. Även om gruppen är spridd geografiskt kommer du uppleva den som nära eftersom det finns en ständigt pågående dialog och regelbundna digitala möten. Arbetsklimatet i gruppen är tillitsfullt, ansvarstagande och hjälpsamt. Du samarbetar också mycket med våra andra HR-kollegor, exempelvis specialister och supportfunktionen. Du kommer sitta med vår IT-avdelning i Luleå och vara chefsstöd bland annat till cheferna där. Du är den enda HR-medarbetaren i Luleå. Din närmsta chef sitter i Stockholm liksom Tullverkets HR-chef. Om tjänsten Som HR-generalist på Tullverket ger du ett verksamhetsnära stöd till chefer och bidrar till att stärka dem i rollen som tydliga arbetsgivare. I din roll använder du en bred generell kompetens inom hela HR-området och ger konsultativt stöd i rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, kompetensplanering, lönebildning, grupputveckling, omställning, misskötsamhetsärenden mm. Du behöver gilla att jobba med ”högt som lågt”, vara operativ och samtidigt driva eller delta i mer strategiska aktiviteter. Vi söker dig som har: • högskoleutbildning inom HR-området eller motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig • goda kunskaper i svenska i tal och skrift • flerårig erfarenhet i närtid av verksamhetsnära och brett HR-stöd till chefer • erfarenhet av att ha stöttat chefer i rekrytering Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att ge HR-stöd till chefer i statlig verksamhet eller offentlig förvaltning • erfarenhet av att arbeta med grupper och arbetsklimat • erfarenhet av att arbeta med datadriven HR, exempelvis med hjälp av AI och BI Som person är du: • Ansvarsfull: du driver självständigt och effektivt ditt arbete framåt. Du kommer förberedd och behöver sällan bli påmind om sådant som ligger på ditt bord. • Initiativtagande: du ser vad som behöver göras i det löpande arbetet och ser till att det händer. Du identifierar också förbättringsmöjligheter och initierar konkreta och smarta insatser. • Problemlösande: du drivs av och får energi av att hitta lösningar och se resultat. Du fastnar sällan i problem utan hittar vägar framåt utifrån ditt prestigelösa förhållningssätt. • Flexibel: du har förhållandevis lätt för att hantera ändrade eller oklara förutsättningar. Du trivs när det finns lite tolkningsutrymme så du får använda ditt eget omdöme. • Bra på att samarbeta: andra tycker att du är lätt att ha att göra med eftersom du lyssnar lyhört, kommunicerar effektivt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är öppen, generös och bygger broar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och lärande av varandra högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Möjlighet till flexibel arbetsplats finns (två dagar i veckan på distans). Övrigt Referensnummer: TV-2025-15378 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning och individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse, men förhoppningsvis så snart som möjligt efter sommaren. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Gabrielle Wahlström, tel. 08-40 500 93. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G Persson, tel. 040-661 33 21 och för Saco-S, Tappen Kuusela tel. 08-405 01 44. Välkommen med din ansökan senast den 9 juli. Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna i rekryteringssystemet i samband med att ansökan skickas in. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.

18 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
HR-specialist till Transitio
Cruitive AB
Personal- och HR-specialister

Transitio söker HR-specialist Vill du bidra till en hållbar och attraktiv regionaltågstrafik? Nu utökar vi teamet med en HR-specialist. Vi ser fram emot att träffa dig som är van vid att stötta och vägleda chefer i deras dagliga ledarskap och HR-arbete. Du är trygg inom facklig samverkan och förhandling, ser fram emot att föreslå processer för talang- och successionsplanering och även sköta personaladministration. Om företaget Transitio är ett bolag som ägs av tjugo regioner i Sverige, med uppdrag att anskaffa, finansiera och förvalta järnvägsfordon för regional kollektivtrafik. Företagets syfte är att optimera ägarnas fordonskostnader och säkerställa hög kvalitet inom anskaffning, förvaltning och underhåll. Transitio förvaltar en större del av Sveriges regionala fordonsflotta och spelar en central roll i landets järnvägstrafik. Här får du arbeta i en organisation med korta beslutsvägar, vilket gör att du snabbt kan ta ansvar och bidra med egna idéer. Om du vill vara med och påverka och utveckla arbetssätt och processer i en stimulerande, framtidsorienterad miljö, kommer du trivas här. Med fokus på samarbete, kunskapsdelning och hållbarhet är Transitio ett inkluderande företag som satsar på kontinuerlig kompetensutveckling. Om rollen HR-specialisten ansvarar för att driva och utveckla företagets HR-arbete i nära samarbete med VD och övriga i ledningen. Vi ser att du har en bred kompetens inom HR och arbetar på såväl strategisk som operativ nivå. Rollen innebär övergripande att stödja bolagets chefer i HR-relaterade frågor. HR-specialisten ansvarar för att förvalta och utveckla Transitios arbetssätt och HR-processer utifrån strategi och övergripande mål inom bolaget. Utgångspunkten i utvecklingen är verksamhetsbehoven och att skapa rutiner som administrativt är väl anpassade till bolagets arbetssätt. HR-specialisten rapporterar till VD. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter • Driva och utveckla HR-verksamheten i enlighet med VD:s direktiv och övriga styrande dokument. • Stötta chefer i arbetsrättsliga frågor, svåra samtal samt i det systematiska arbetsmiljöarbetet och rehabilitering. • Aktivt stötta och bidra till att utveckla chefer i sin roll samt driva och utveckla Transitios ledarskapskultur. • Ansvara för att vid var tid gällande kollektivavtal är känt och implementerat. • Ansvarig kontaktperson gentemot berörda fackligaorganisationer samt driva central facklig samverkan såsom lönebildning. • Ansvara för Transitios förmånserbjudande/paket till medarbetarna omfattande lön, pensioner och övriga förmåner samt avtal och information kring detta. • Ansvara för processen Personal med rutiner och stödjande dokument. • Stötta chefer i kompetensförsörjning. Hitta rätt medarbetare, introducera, utveckla och bibehålla samt genomföra avslutningssamtal och analysera erfarenheter. • Ansvara för driva rekryteringar i samarbete med rekryterande chef eller extern firma. • Arbeta med talang och successionsplanering tillsammans med chefer. • Initiera och driva utvecklingsinitiativ inom verksamhetsområdet. • Utveckla befintliga samt identifiera behov av nya nyckeltal samt sätta mål för dessa. • Tillsätta och följa upp konsulter som stöttar inom ansvarsområdet. • Ansvara för att kommunicera internt och externt gällande ansvarsområdet. • Vara uppdaterad på relevanta lagar och föreskrifter. • Löpande rapportera resultat och framdrift till VD. Vi söker dig som har Dokumenterad mångårig erfarenhet inom HR med ansvar för hela HR-processen. Gedigen erfarenhet av chefsstöd gällande deras personalansvar såsom svåra samtal, kompetensutveckling mm. Erfarenhet av att leda, driva och följa upp sakfrågor. Mycket goda kunskaper i svenska samt goda i engelska i tal och skrift. Meriterande för rollen är • Erfarenhet av facklig samverkan inklusive förhandling. • Erfarenhet att hantera svåra personalärenden. • Erfarenhet av upphandlingar enligt LOU/LUF. • Erfarenhet av konsultstyrning. Utbildningsbakgrund: Högskole- eller universitetsutbildning. Meriterande: • Personalvetare eller Beteendevetare. • Utbildning inom psykologi, sociologi eller pedagogik. • Utbildning i Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM). • Utbildning inom Arbetsrätt. • UGL – utveckling av grupp och ledare Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning: Du har en analytisk sida och trivs med problemlösning. Samarbete är viktigt för dig och du är relationsorienterad. Du är entusiastisk och positiv som person. Du förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt och får andra att känna sig bekväma. Att sätta mål för projekt och att uppnå dom tillsammans gör att du trivs bra på jobbet. Du förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Vårt erbjudande: Värderingar är en central del av Transitios företagskultur. De berättar själva om sitt arbete med värdegrunden på följande sätt: ”Vi tror att en engagerande och inkluderande organisation skapar trygga och motiverade medarbetare. Därför involverade vi samtliga våra medarbetare i arbetet med att ta fram våra fem värdeord, Prestigelöshet, Ömsesidig respekt, Transparens, Gemenskap och Ansvar. Genom denna gemensamma process kan samtliga stå bakom de framtagna värdeorden. Transitio är certifierat av Great Place to Work och tillhör därmed en av flera unika organisationer som sätter sina medarbetare i första rummet. Certifieringen är ett bevis på vår starka kultur av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap – värden som gör oss till en arbetsplats där människor trivs och utvecklas. ” Vi söker primärt dig som vill arbeta heltid men omfattning kan diskuteras. Tjänsten är tills vidare med placering i Stockholm, centralt på Drottninggatan. Personalförmåner kommuniceras i rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med AGERA HR. Du visar intresse genom att registrera CV och ett motivationsbrev om varför du vill bli Transitios HR-specialist. Ansvarig rekryteringskonsult är [email protected]. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 27 juli 2025. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med AGERA HR. Du visar intresse genom att registrera CV och ett motivationsbrev om varför du vill bli Transitios HR-specialist. Ansvarig rekryteringskonsult är [email protected]. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 23 juni.

17 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Vikarierande HR-strateg
Hylte kommun
Personal- och HR-specialister

Välkommen till den lilla och styrkebaserade kommunen med stora möjligheter - där ditt arbete gör skillnad! Här har du chansen att bidra med samhällsviktiga tjänster, till dem vi är till för, tillsammans med dina kollegor. Vi utgår från friskfaktorer och har ett styrkebaserat förhållningssätt som fokuserar på människors och organisationens styrkor. Det är också det vi kommunicerar och ger återkoppling på. Du ges hållbara arbetsvillkor, förutsättningar att växa och bidra till det kollegiala lärandet. Vi vägleds av utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet och det förväntar vi oss att du också gör. Kom och gör skillnad med oss! Vikarierande HR-strateg Arbetsuppgifter Kul att du är nyfiken på tjänsten! Om du väljer att söka behöver du inte skicka in något CV eller personligt brev. Istället ombeds du besvara sju urvalsfrågor som är kopplade till de kompetenser vi söker. Mer information hittar du under rubriken "Om denna rekryteringsprocess". Nedan kan du läsa mer om själva uppdraget.   Om uppdraget: Tjänsten är ett vikariat och du kommer tillsammans med dina HR-strategkollegor att stötta chefer i arbetsrätt, arbetsmiljörätt, ledarskap och i Hyltes personalpolitik. Respektive HR-strateg har återkommande kontakt med våra fackliga organisationer och ansvarar särskilt för stöd till en eller två förvaltningar. Du kommer sannolikt bland annat att ansvara för stödet till cheferna på barn- och ungdomsförvaltningen och delta i samverkan samt i central samverkansgrupp. Rollen är till viss del formbar och kan utvecklas utifrån dina intressen och styrkor. Du behöver också ha ett intresse för teknik, AI och digitalisering samt vilja tillämpa ett datadrivet och styrkebaserat förhållningssätt. Detta är ett område som vi på personalavdelningen håller på att stärka oss i för att förbättra vår leveransförmåga. På kommunledningsförvaltningen arbetar vi dessutom just nu med att stärka oss tillsammans i friskfaktorn kompetensutveckling. Likt övriga kollegor på kommunledningsförvaltningen ska du, utifrån ett HR-perspektiv, arbeta stödjande, samordnande och ledande med ett tydligt uppdrag gentemot våra kärnverksamheter/kommunen.   Om oss: Vår HR-avdelning består av tre lönekonsulter, en verksamhetsutvecklare HR & digitalisering, fyra HR-strateger, en löneassistent och en personalchef. Hos oss ser vi kollegors styrkor, gör varandra bättre och bidrar tillsammans utifrån våra kompetenser för att stärka vår leveransförmåga. Varje måndag har vi på personalavdelningen veckoincheckningar där vi fångar upp varandra genom att checka in med: hur en mår/arbetsbelastning om en behöver eller kan bistå med hjälp ber om eller delger varandra info Övrig information Anställningsform: Detta är ett vikariat på ett år med eventuell möjlighet till förlängning. Start from augusti eller enligt överenskommelse. Om denna rekryteringsprocess: Vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess, vilket innebär att vi utgår från en tydlig kravprofil och bedömer alla kandidater utifrån förutbestämda och relevanta kompetenser för rollen. För att skapa en rättvis, strukturerad och träffsäker process använder vi därför urvalsfrågor som är direkt kopplade till de kompetenser vi söker. På så vis får du möjlighet att visa din erfarenhet och din förmåga på ett konkret sätt - och vi som arbetsgivare kan fatta välgrundade beslut. Det innebär också att vi inte ber om personligt brev och inte heller om CV vid ansökningsförfarandet. Du söker istället genom att svara på sju urvalsfrågor som alla kandidater får. Vi har uppskattat att den tid som behöver avsättas för att besvara frågorna är cirka 20-40 minuter. De fem första frågorna består av ja/nej-alternativ med en möjlighet att utveckla ditt svar, medan de två sista är fritextfrågor där vi ber dig ge kortfattade svar (max 500 tecken vardera). Vi uppskattar tydliga och reflekterade svar som ger oss en god bild av dina erfarenheter och kompetenser. Efter urvalet sker kortare teams-intervjuer och slutligen har vi fysiska intervjuer med slutkandidaterna. Vid den fysiska intervjun kommer ett arbetsprov (ej logiskt test eller personlighetstest) att göras. . Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.   Vår ambition är att du som söker ska känna dig väl bemött, bli bedömd på lika villkor - och att vi hittar den person som bäst matchar det vi verkligen behöver.   Ömsesidig referenstagning: Du kan givetvis ta referenser på rekryterande chef och arbetsplatsen. Om du vill göra det kan du höra av dig till Kontaktcenter så kopplar dem dig vidare till rätt person: 0345 180 00. Referenser tas på slutkandidaten eller möjligen på de två sista slutkandidaterna. Du informeras innan referenstagning sker. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är driven och har ett stort intresse för HR-frågor och ser kopplingar mellan teknikutveckling, människor (beteenden) och organisation. Du är intresserad av att jobba med din och andras potential, du vill lära om och lära nytt, förbättra arbetssätt samt arbeta proaktivt. Det är viktigt för oss att du är en lagspelare som snabbt kan sätta dig in i rollen och bidra både strategiskt och operativt. Du arbetar självständigt, tar ansvar och driver såväl dina egna som våra gemensamma frågor framåt.   Om du dessutom har ett coachande förhållningssätt, hög arbetskapacitet och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, är du den rätta personen för oss. Det är meriterande om du: Har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms vara relevant för tjänsten. Har ett genuint intresse för hälsofrämjande arbetsmiljöarbete utifrån hela medarbetarresan, samt respekt för den svenska partsmodellen och har kunskaper i arbetsrättsliga frågor. Har arbetat med AI, digitalisering av arbetsprocesser och HR analytics för att förbättra HR-stöd och verksamhetsutveckling. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.

17 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
HR-partner
Blekinge Tekniska Högskola
Personal- och HR-specialister

Blekinge Tekniska Högskola är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor, där samhällets digitalisering och hållbarhet står i fokus. Vi söker nu en ny medarbetare som vill vara med att utveckla vår verksamhet. Låter det som din framtid?HR-avdelningen HR-avdelningen är en avdelning om 11 personer. Avdelningen har ett strategiskt och operativt ansvar för att stödja chefer och verksamhet i frågor som rör personal, arbetsmiljö och organisation. Avdelningen är rådgivande i arbetsrättsliga frågor, hanterar avtal och samverkan med de fackliga organisationerna. Därtill ansvarar HR för personal- och löneadministration, i enlighet med de krav som ställs på en statlig myndighet. I uppdraget ingår även att vidareutveckla BTH som en attraktiv arbetsgivare. Detta omfattar hela rekryteringsprocessen, inklusive introduktion av nya medarbetare och stöd vid internationella rekryteringar. HR-avdelningen samordnar och driver det systematiska arbetsmiljöarbetet samt arbetet med jämställdhet och lika villkor. Vi söker nu en HR-partner till vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som HR-partner arbetar du rådgivande i personalfrågor till prefekt och chefer. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med bl a rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering och arbetsrättsliga frågor. Du kommer även att hantera löpande personaladministrativa uppgifter. I rollen som HR-partner kombinerar du både operativt och strategiskt arbete i nära samarbete med kollegor inom avdelningen. Vår verksamhet attraherar medarbetare från olika delar av världen. Den mångfald som internationella kollegor tillför berikar både vår arbetsmiljö och vår kompetensbas. Därför är det viktigt för oss att erbjuda ett professionellt, tillgängligt och individanpassat stöd genom hela rekryteringsprocessen. I detta arbete kommer du att ha ett särskilt ansvar för att tillhandahålla ett kvalitativt stöd till introduktion, med särskilt fokus på internationella kandidaters behov. Arbetet omfattar även att aktivt bidra till en smidig etablering och integration av nya medarbetare från andra länder, inklusive praktiska frågor som rör omlokalisering och vägledning i samband med flytt och bosättning.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR-området eller motsvarande. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat stödjande till chefer inom HR- och rekryteringsadministration. Du ska ha mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är ansvarstagande, nyfiken på andra människor och har ett genuint intresse för utveckling, både i ditt eget arbete och i organisationen som helhet. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du trivs med att kombinera operativa och administrativa uppgifter med ett rådgivande arbetssätt. Tjänstgöringsort Karlskrona Tjänstgöringsomfattning Heltid Tillträde Enligt överenskommelse Varaktighet Vikariat, 1 år Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 15 augusti 2025 Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte registrera din ansökan i vårt rekryteringssystem. Kontakta istället HR-specialisten som står som kontaktperson i annonsen för mer information. Anvisningar till sökande finns på https://www.bth.se/om-bth/lediga-tjanster. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och anvisningarna. BTH välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi har valt medier för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare för rekryteringstjänster.

17 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Personalkoordinator
Försvarsmakten
Personal- och HR-specialister

Försvarsmakten finns för att försvara Sverige, våra allierade och vår frihet att leva som vi själva väljer. Vill du gå till jobbet och veta att du bidrar till en säkrare framtid? Nu finns möjligheten att ta nästa steg i karriären och samtidigt bli en del av något större. Om enheten Södra Militärregionen (MR S) är en av fyra militärregioner, vilka representerar en permanent militärgeografisk indelning av Sveriges territorium. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning & samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem Militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. I en militärregion möts Försvarsmakten och civilsamhället. Därför behöver vi förstå Försvarsmaktens roll, ha en god omvärldsbevakning och en helhetsförståelse kring hur samhället är organiserat och fungerar. Om Militärregiongrupp Skåne SSK är en militärregiongrupp och en del av Södra Militärregionens ledningsförmåga. Förbandet SSK är baserat på fyra orter i Skåne och dess främsta uppgift är att utbilda, utveckla och leda länets fyra hemvärnsbataljoner. Hemvärnet har till uppgift att verka över hela konfliktskalan - från stöd till samhället vid svåra påfrestningar i fred till väpnad strid i krig. Hemvärnet är en del av Försvarsmaktens insatsorganisation och utgör nästan hälften av Försvarsmaktens personal. På detta sätt bildar hemvärnsförbanden en nationell, territoriell basplatta för försvaret och skyddet av Sverige. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som personalkoordinator stödjer du SSKs personalansvariga chefer med hantering av anställd personal. Du samordnar, under Planchefens ledning, gruppens fyra HR-handläggare och rekryteringskoordinatorn i deras dagliga arbete. Du kommer i befattningen som personalkoordinator att arbeta med personal- och rekryteringstjänst till hela militärregiongruppen och dess hemvärnsförband. Det innefattar att under Planchefen koordinera HR-handläggare och rekryteringspersonal. Befattningen ställer krav på struktur, initiativförmåga och god simultanförmåga. KRAV Kvalifikationer • Examen från eftergymnasial utbildning inom personaladministration eller angränsande ämnesområde eller motsvarande utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Flerårig aktuell och relevant erfarenhet av personal- och/eller rekryteringsarbete • Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift • Goda IT kunskaper (MS Office) • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som stimuleras av utmaningar, har en hög arbetskapacitet, är kommunikativ och utåtriktad samt har en förmåga att arbeta självständigt. Vi värdesätter att du har en positiv och lösningsinriktad grundsyn och snabbt kan sätta dig in i nya förutsättningar och arbetsuppgifter. Vidare arbetar du efter en tydlig struktur, trivs med att ta initiativ och har en god simultanförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • Erfarenhet inom Försvarsmakten • Erfarenhet av arbete med utbildningar och/eller intervjuer • Genomförd och godkänd militär grundutbildning • Militärt förarbevis • Goda kunskaper om Hemvärnet och de frivilliga försvarsorganisationerna Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som för närvarande inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Resor inom Sverige med övernattning förekommer. Arbetsort: Malmö/Husie. Tillträde: Enligt överenskommelse, önskvärt hösten 2025. Upplysningar om befattningen Dan Wolke, [email protected] Information om rekryteringsprocessen [email protected] Fackliga företrädare OFR: Krister Forsberg OFR/S: Senadin Sela SEKO: Sven-Erik Borg SACO: Maria Iglesias Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på 010-826 80 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-11. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
HR-konsult deltid i Uppsala
Jurek Recruitment & Consulting AB
Personal- och HR-specialister

Vill du göra skillnad som HR-konsult i en rådgivande och självständig roll – på deltid? Nu söker vi dig som har gedigen erfarenhet inom HR och som trivs med att arbeta nära verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker nu en HR-konsult på deltid, ca 1-2 dagar i veckan, med start i augusti till vår kund i Uppsala. Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag med fina lokaler och trevliga kollegor, där du kommer vara en värdefull och uppskattad resurs och få bidra med dina kunskaper. Som HR-konsult kommer du som ensam HR på företaget att spela en viktig roll i att stötta organisationen i olika HR-frågor och ärenden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer framför allt att innefatta: • Facklig kontakt och förhandlingar • Stötta chefer med personalärenden och arbetsrättsliga frågor • Se över rollbeskrivningar, processer och policys Vem är du?  För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning inom personalvetenskap, HR eller liknande område, samt minst 5–7 års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal, särskilt inom arbetaryrken (blue collar), och är van vid att hantera fackliga frågor. Du är trygg och bekväm i dialogen med fackliga representanter och har självständigt drivit fackliga förhandlingar. Din kommunikativa förmåga är mycket god, och du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska. Som person är du konsultativ, lösningsorienterad och har en lugn och trygg framtoning som bygger goda relationer genom tydlig och förtroendeingivande kommunikation. Du är proaktiv och har en god förmåga att följa upp och driva arbetet framåt.  Du erbjuds Du erbjuds ett spännande uppdrag som HR-konsult med start i augusti. Uppdraget är löpande utan slutdatum. Behovet är på deltid med en ungefärlig omfattning ca 1-2 dagar i veckan.  Ansökan Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Darberg på [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
HR Business Partner
Transcom AB
Personal- och HR-specialister

Transcom is all about people, and we’re looking for a HR Business Partner to support our team in Gävle and help create a workplace where everyone thrives. You’ll be incharge of the local HR support and help foster a people-centered culture. If you’re passionate about making a difference, apply today and join us! Join us as a HR Business Partner! In this role you will: * Coach and support managers in operational HR matters * Support the business in labor law issues * Develop and drive business-oriented HR work * Support managers' work in developing and ensuring the organizational and social work environment * Proactive attendance management (frisknärvaro), rehabilitation, and employee satisfaction * Union collaboration and negotiations * Administrative tasks are part of this role, but large portions are automated or handled by our Global People Services * Foster a positive work culture What's in it for YOU! * Permanent position, with 6 months probation period * Inclusive environment, that makes you feel supported, encouraged, and welcome from day one * Work experience that boosts your career opportunities * You'll get the chance to deepen your HR knowledge by close collabriation with the HR team and HR Manager * You'll have the opportunity to specialize in the HR area you're most passionate about * Continuous development through our internal learning platforms and best practices sharing * Team building events, sports, and social responsibility events; * Health care allowance * Subsidized meals with Rikskortet * Salary - 36.000 SEK - 38.000 SEK per month What we are looking for: * Native written and spoken proficiency in Swedish * Good English language skills (at least B2 level) * Able to work from the office in Gävle * High sense of responsibility, willingness and ability to organize work independently and to work efficiently * Energetic, initiative personality with great communication skills * Previous experience and/or education in the human resources What Life at Transcom is like! At Transcom, we’re relentlessly committed. To our clients and each other. Every day, someone starts their journey with Transcom. Taking the potential they have today and turning it into skills for the future. Getting recognized for working hard, being a team player, and supporting others. Championing positive, lasting change in their teams and communities. That’s just how we are at Transcom. Here we care and root for each other. You’re included, just as you are, from day one. And with the right mindset, there’s no end to how far we can go together.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
HR-specialist till Clustera Sverige AB
Clustera Sverige AB
Personal- och HR-specialister

HR-specialist till Clustera Sverige AB Vi söker en engagerad och kunnig HR-specialist som vill vara med att utveckla en modern HR-funktion tillsammans med oss. Vår önskan är att du är trygg i arbetsrätten, van vid fackliga förhandlingar, trivs med att stötta chefer i både mindre och större personalärenden och är ett stöd till våra medarbetare. Om oss Clustera Sverige AB är en del av APM Group som startades 1994 i Australien. Koncernen har cirka 17 000 medarbetare med verksamhet i 11 länder runt om i världen. APM hjälper över två miljoner människor varje år att leva ett bättre liv och levererar tjänster med fokus på att få deltagare närmare en anställning eller utbildning. Verksamheten i Sverige omfattar cirka 130 medarbetare på 50 kontor. Clustera levererar arbetsmarknadstjänster och program i hela landet, och har ett genuint intresse av att hjälpa människor att komma vidare i både livet och karriären. Under åren har vi framgångsrikt levererat våra tjänster med mycket goda resultat och hög kvalitet. Vi är ISO-certifierade inom ISO 14001 och ISO 9001. Vad innebär det att vara en del av Clusteras team? Clustera är ett etablerat bolag där det är högt i tak och kreativitet och nytänkande välkomnas. Vi ingår i en global koncern med lång erfarenhet från internationella matchningstjänster. Med stabil värdegrund vägleder vi i alla lägen. På Clustera tror vi på människors förmågor och brinner för att stödja och lyfta dem. Vårt mål i mötet med andra är att motivera och inspirera till nya möjligheter. Det gäller både våra deltagare och samarbetspartners, men även våra medarbetare och samhället i övrigt. Tjänsten som HR-specialist Du kommer att få goda möjligheter att vara med och påverka HR-arbetet i företaget och ingå i vårt HR-team. Det är en roll där du kan vara med och göra skillnad. Tjänsten är på 50%. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att: • Ge kvalificerat stöd till chefer i frågor kopplade till arbetsrätt, arbetsmiljö och personalärenden. • Planera, hålla i och dokumentera fackliga förhandlingar enligt MBL. • Följa upp rehabiliteringsärenden och stötta chefer i svåra samtal och situationer. Du är även kontaktperson gentemot företagshälsovården. • Utveckla processer, rutiner och interna utbildningar. • Stötta våra medarbetare i olika arbetsrelaterade situationer. • Ingå i HR-teamet där vi jobbar tillsammans, bollar idéer och stöttar varandra, Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Minst några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. • Bred kunskap inom HR-området med fokus på arbetsrätt, kollektivavtal och arbetsmiljö. • Erfarenhet av att driva fackliga förhandlingar. • God vana vid att tillämpa kollektivavtal inom tjänstemannasektorn. • Vana att arbeta med både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer där du stöttar och bidrar med lösningsförslag. • Akademisk utbildning inom HR, arbetsrätt, beteendevetenskap, arbetsrätt eller liknande. • Lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du kommunikativ, driven och trygg i dig själv och i att fatta beslut. Du är strukturerad, lösningsorienterad och drivs av att skapa en riktigt bra arbetsplats för våra medarbetare. Samarbete och att bygga goda relationer är naturligt för dig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Låter det här som du? Då ser vi fram emot din ansökan! Placering: Det kan vi diskutera utifrån var du bor. Anställning: Tillsvidareanställning på 50%. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 31 juli. Sök gärna tjänsten så snart som möjligt, då intervjuer sker löpande och anställning kan ske innan sista ansökningsdag. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en utvecklande och spännande roll i ett internationellt bolag, där du blir en viktig del i ett framgångsrikt team. Personalen är organisationens viktigaste resurs och därför är det självklart att erbjuda en utvecklande och stimulerande roll. Vi drivs av att se människor växa, utvecklas och att arbeta med det man har passion för. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Eva-Marie Johansson, [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personalspecialist med inriktning digitalisering och systemstöd
Göteborgs Universitet
Personal- och HR-specialister

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Personalspecialist med inriktning digitalisering och systemstöd Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats genom digitalisering, utveckling av arbetssätt och stärkt digital förmåga vid ett av Sveriges främsta universitet? Genom att stegvis implementera digitala lösningar och automatiserade processer strävar vi efter att öka den administrativa effektiviteten och frigöra tid för mer värdeskapande arbete. Anställningen som personalspecialist är placerad vid sektionen för personalekonomi och systemstöd som är en av tre sektioner vid Personalenheten. Personalenhetens gemensamma uppdrag är att stödja universitetets ledning, fakulteter och institutioner i arbetet med att stärka universitetets attraktivitet och förmåga till långsiktig kompetensförsörjning genom att vara en professionell och samordnat verksamhetsstöd som erbjuder relevanta tjänster. Sektionen för personalekonomi och systemstöd har ett arbetsfält som spänner över områden inom personal- och löneekonomi, uppföljning och intern styrning och kontroll, digitalisering, samordning av lönerelaterade tjänster och systemförvaltning. Sektionen består idag av 10 medarbetare – kompetenta systemförvaltare, systemadministratörer, personalspecialister och utvecklingsledare. Vi söker dig Vi söker dig som vill bidra till universitetets utveckling och fortsätta resa med att vidareutveckla ett professionellt och relevant verksamhetsstöd inom HR-området. Med nyfikenhet och förståelse för den akademiska verksamhetens villkor och behov bidrar du tillsammans med kollegor med relevanta och verksamhetsanpassade lösningar inom HR-området.  Arbetsuppgifter  Som personalspecialist med inriktning mot digitalisering och systemstöd kommer du framför allt att: · Fungera som specialist för ett eller flera HR-administrativa system: kravställning, konfiguration, tester och dokumentation · Löpande förvalta systemlösningar: användarstöd, incidenthantering, releaseplanering och kvalitetskontroller · Driva förbättrings- och utvecklingsarbete utifrån digitala möjligheter i befintliga system, i nära samarbete med IT-enheten och verksamhetsrepresentanter · Driva digitaliseringsinitiativ för HR-processer, t.ex. automatisering av arbetsflöden eller införande av nya digitala verktyg. · Implementera och förvalta processer för t.ex. reseregler, säkerställa att regelverk efterlevs och uppdateras vid förändringar · Ta fram och analysera nyckeltal och indikatorer inom HR-området · Utbilda och stödja chefer och handläggare inom ditt ansvarsområde · Dokumentera rutiner, informera och kommunicera förändringar Tillsammans med kollegor arbetar du kontinuerligt med effektivisering, förenkling och där det är möjligt digitalisering av administrativa rutiner. Vid behov kan du även komma att hantera frågeställningar och handlägga ärenden inom andra delar än de ovan angivna exemplen. Kvalifikationer  Vänligen se kravprofilen på vår hemsida inför ansökan. Vi erbjuder dig Det finns gott om stimulerande utmaningar och möjligheter vid Göteborgs universitetet – du får ett spännande och utvecklande arbete i en akademisk miljö som borgar för intressanta samtal och utbyten av idéer. Du omfattas av statliga kollektivavtal och erbjuds bland annat generös semester, tjänstepension och goda möjligheter till föräldraledighet. Vi strävar efter att medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Vi erbjuder möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan, förutsatt att det fungerar med verksamhetens behov och förutsättningar. Personalenheten arbetar i lokaler på Rosenlundsgatan 4 och flyttar under 2026 till nya lokaler på Rosenlundsgatan 8. Anställning  Anställningen är en tillsvidareanställning med en omfattning av 100 % (heltid) med placering vid Personalenheten, Göteborgs universitet, Göteborg. Tillträde för anställningen är snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.   Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: Tf sektionschef Albina Vizlin, [email protected], 0766-184433. Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande  Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 6 juli 2025.   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
HR-specialist arbetsrätt
Bergs kommun
Personal- och HR-specialister

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunens verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Är du en trygg expert inom arbetsrätt som brinner för att vägleda i komplexa personalfrågor? Vill du arbeta strategiskt och operativt med att säkerställa att vår organisation alltid agerar enligt gällande lagar och kollektivavtal? Då kan du vara den HR-specialist vi söker! Hos oss får du en nyckelroll i HR-teamet där du får använda din specialistkunskap för att bidra till en rättssäker, inkluderande och hållbar arbetsmiljö. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete i en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse där ditt arbete verkligen gör skillnad – varje dag. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som HR-specialist arbetsrätt ansvarar du för att stödja kollegor och i vissa fall chefer framför allt inom arbetsrätt och anställningsvillkor. Rollen innefattar kvalificerad rådgivning inom arbetsrätt, kollektivavtalstolkning, facklig samverkan samt medverkan i löneöversyn.  Du är avdelningens specialist på lag- och avtalstolkning, vilket framför allt omfattar tolkning och tillämpning av arbetsrättslig lagstiftning och kommunala kollektivavtal. Du kommer även att ge stöd i hantering av arbetsrättsliga ärenden, t.ex. vid omplacering, uppsägning eller arbetsbrist samt håller kollegor och chefer informerade om förändringar i lagar och avtal samt dess påverkan på verksamheten. Du ansvarar för facklig samverkan och förhandlingar genom att planera, kalla till och genomföra MBL-förhandlingar vid t.ex. organisationsförändringar, policybeslut eller upphandlingar samt dokumentation av samverkans- och förhandlingsprocesser enligt gällande regelverk. Du biträder HR-chef i arbetet med den årliga löneöversynen, bland annat med att samla in och sammanställa löneunderlag, stödja chefer i lönesättningsprocessen utifrån riktlinjer och lönepolitiska mål samt delta i fackliga löneförhandlingar och säkerställa att processen sker enligt avtal. Kvalifikationer Du har en kandidatexamen inom PA eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete där arbetsrättslig inriktning och/eller arbete inom en politiskt styrd organisation är särskilt meriterande Du har mycket god kunskap om arbetsrätt, kollektivavtal inom kommunal sektor (ex. HÖK, AB) samt erfarenhet av facklig samverkan och MBL-förhandlingar. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.  Körkort för personbil är ett krav då det kan komma att förekomma resor i tjänsten. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som HR-specialist i kommunen behöver du ha följande egenskaper: - Strukturerad: Du har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar metodiskt och säkerställer att uppgifter slutförs enligt uppsatta tidsramar och krav. - Kommunikativ förmåga: Du uttrycker dig klart och tydligt i både tal och skrift. Du kan anpassa din kommunikation efter målgrupp och skapar förtroende genom ett professionellt bemötande. Du har lätt för att förklara komplexa regelverk på ett pedagogiskt sätt. - Serviceinriktad: Du har ett tillmötesgående och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du ser HR som en stödjande funktion och strävar efter att skapa värde för chefer och -verksamhetens behov. - Helhetssyn: Du förstår hur olika delar inom kommunen hänger ihop och hur HR-arbetet bidrar till kommunens övergripande mål. Du väger in både lagkrav, verksamhetsmål och personalperspektiv i ditt beslutsfattande. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Vi erbjuder många olika förmåner, exempelvis möjlighet till friskvårdstimme och en bred förmånsportal. Möjlighet finns till visst distansarbete utifrån överenskommelse och verksamhetens behov. Tjänsten ger goda möjligheter att anpassa sina arbetstider Varmt välkommen till oss!  Kontaktinformation Fredrik Åström, HR-chef, +46 0687-164 02, [email protected] Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 36, [email protected] Facklig kontaktperson, Kommunväxeln, 0687-161 00, [email protected] Arbetsplats BOX 73 84521 Svenstavik

13 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025