HR-specialist till Nackas kommunala skolor

Nackas kommunala skolor når goda resultat och genom beprövad samt ny pedagogik bejakar vi kreativitet för att stimulera barns och ungdomars lärande. Vi har ett aktivt utbyte mellan våra 2 600 medarbetare som arbetar inom förskola, grundskola och gymnasium. Nackas kommunala skolor söker HR-specialist Nackas kommunala skolor når goda resultat tack vare våra fantastiska medarbetare som vågar arbeta på nya sätt. Verksamhetsstödet är stödenhet till Nackas kommunala skolors produktionsdirektör samt skolledare. I verksamhetsstödet finns kompetens inom HR, ekonomi, digital kompetens, fastighetsfrågor samt skol- och förskoleutveckling. Verksamhetsstödet arbetar efter de övergripande målen att ge rätt information och rätt stöd, nöjda kunder samt att erbjuda utvecklingsinsatser som genererar måluppfyllelse på alla nivåer. Verksamhetsstödet består av en stabil och välfungerande medarbetargrupp på drygt 20 personer. Stödet kännetecknas av hög kompetens, stort driv och målsättningen att ständigt utveckla, förbättra och stötta verksamheterna inom Nackas kommunala skolor. Vi har nu för avsikt att anställa en professionell och driven HR-specialist. Har du rätt bakgrund, erfarenhet samt ett professionellt förhållningssätt så erbjuder vi ett riktigt engagerande, ansvarsfullt och givande arbete. Ditt uppdrag  I rollen som HR-specialist erbjuds du ett omväxlande och engagerande uppdrag där du huvudsakligen arbetar operativt och konsultativt med skolledningarna i alla förekommande HR-relaterade arbetsområden. Ditt arbete är verksamhetsnära och brett med fokus bland annat inom arbetsrätt, medarbetarärenden, rehabilitering, förhandling, fackliga kontakter, chefsrekrytering samt lag- och avtalstolkning. Du kommer även att arbeta strategiskt med utbildningsinsatser och utvecklingsarbete. Du ingår i ett team med andra HR-specialister. HR-teamet ska leverera hög service och starkt stöd. För att trivas och klara av rollen som HR-specialist behöver du kunna driva dina egna ärenden, vara självgående och klara av både hög belastning och komplexa ärenden. Du kommer att arbeta i en decentraliserad och målstyrd organisation med stort ansvar att inom givna ramar utveckla både HR:s arbetssätt samt, tillsammans med skolledningarna, verksamheterna mot fastställda mål och vara ett funktionellt chefsstöd. Du är en viktig representant för Nackas kommunala skolor och verksamhetsstödet.   Din erfarenhet Vi söker dig som har en universitets-/högskoleutbildning inom det HR-relaterade området. Ett krav är att du har arbetsrätt i din utbildning. Arbetslivsmässigt ser vi att du har minst fem års arbete inom HR, med tyngdpunkt inom arbetsrätt, förhandling, rehabilitering eller svåra samtal. I dina tidigare arbeten ska du även drivit och arbetat självständigt i hela HR-processer, byggt förtroendefulla relationer samt haft en stor grad flexibilitet i dina uppgifter. Du är van att arbeta med fackliga parter samt skapa och bevara goda kontakter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av skola och/eller kommunal verksamhet och dess avtalsområden. Det är meriterande med erfarenhet från skolområdet. Yrket kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, i tal som skrift, samt goda IT- och digitaliseringskunskaper. Är det här du? För att lyckas i denna roll behöver du ha en hög problemlösande förmåga, självständig i ditt arbete och du har lätt för att möta förändringar i krav och förutsättningar. Du är relationell och kommunikativ men ändå tydlig och rak. Du har en stor personlig mognad och hög integritet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Du är en stark person som med full kraft kommer att anta utmaningen att ständigt driva stödet vidare genom ett kostnadseffektivt arbete baserat på specialistkunskap och målinriktning. Vi erbjuder dig Som anställd i Nacka kommun har du bland annat tillgång till förmåner som friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år, subventionerad lunch, köp av SL-kort via nettolöneavdrag och en mångsidig intern stödfunktion. I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Utdrag ur Polisens belastningsregister för skola och förskola krävs i samband med anställning. Vi ber dig att välja "digitalt registerutdrag" för snabbare hantering. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och vi ser gärna din ansökan med tillhörande CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 28 maj. Du söker via rekryteringssystemet. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta: Helena Ekwall, chef för verksamhetsstödet, [email protected], 070-431 84 49. Helen Wallstedt, HR-samordnare, [email protected], 070-431 78 42. Fackliga företrädare nås genom kommunens växel, 08-718 00 00.   Välkommen med din ansökan!   Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Verksamhetsstödet är stödenhet till Nackas kommunala skolors produktionsdirektör samt skolledare. I verksamhetsstödet finns kompetens inom HR, ekonomi, digital kompetens, fastighetsfrågor samt skol- och förskoleutveckling. Verksamhetsstödet arbetar efter uppdraget att ge rätt information och rätt stöd, identifiera verksamhetsbehov samt att erbjuda utvecklingsinsatser som genererar måluppfyllelse på alla nivåer.

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
HR Business Partner till Paligo

Om företaget Paligo är ett växande SaaS-företag där du fårbli en nyckelspelare i ett häftigt, internationellt bolag som genomsyras av prestigelöshet och spännande projekt.Deras molnbaserade Component Content Management System (CCMS)möjliggör globalt teamarbete, vilket gör att användare kan hantera teknisk dokumentation och produktinformation på ett smidigt sätt. Paligo strävar efter att vara den främsta lösningen inom branschen och drivs av exceptionell produktkvalitet, värde och kundnöjdhet. Här får du vara med på en framgångsresa i detta bolag på ca 100 anställda som just nu är i övergången mellan start-up till scale-up. Drivs du av en föränderlig miljö med en kultur som värdesätter sina anställda? Läs då vidare nedan! Om teamet I rollen som HR Business Partner blir du en nyckelspelare i organisationen och du erbjuds spännande möjligheter att driva förändring, inspirera och stötta chefer. Madeleine, HR Director, blir din närmsta chef och till teamet hör även flera kollegor inom HR samt en HRBP för produkt- och utvecklarorganisationen. HR-teamet sitter på huvudkontoret i Solna och präglas av en trygg anda där man delar med sig av framgångar och misstag och hjälps åt. Ni utgör en viktig del av Paligo som verkligen satsar på en stark HR-organisation. Om rollen Nu söker vi digsom ska axla rollen som HRBP för revenue-organisationen där du kommer att vara kontaktperson för team inomsälj, customer success, teknisk support och marknadsföring. Du kommer att ge dedikerat stöd till Chief Revenue Officer (CRO), baserad i Dublin, samt rapporterande chefer, med fokus på att skapa och bibehållaen högpresterande kultur där anställda trivs. Dina ansvarsområden kommer att inkludera att leda initiativ relaterade till provisionsmodeller, karriäravancemang, ledarskapsprogram och kulturbyggande aktiviteter för anställda baserade i Dublin, USA och Kanada. Exempel på arbetsuppgifter: Rådgivning, coaching och utbildning av chefer inom olika personalrelaterade ämnen Drivande av interna HR-processer Analys av personaldata och identifiering av fokusområden för utveckling Arbete med prestationshantering och initiativ för anställdas utveckling Stötta chefer med rekrytering inom säljorganisationen Utveckling och ledande av Paligos ledarskapsprogram Kvalifikationer 3+ års relevant erfarenhet inom en snabbt växande organisation Erfarenhet som HR Business Partner eller likvärdig roll Erfarenhet av att arbeta chefsnära i en start-up/scale-up miljö Erfarenhet av att arbeta i ett globalt företag, med stöd till chefer och anställda i olika länder Erfarenhet av HRBP arbete inom en säljorganisation eller mot en säljavdelning Erfarenhet av att arbeta inom en tech- eller SaaS-miljö Fullständigt professionella kunskaper iengelska och svenska då båda språken används i rollen MeriterandeErfarenhet av att arbeta med Hibob som ett HRIS, alternativt annat modernt HR-system Personliga egenskaper Under rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi tror att det är dessa som gör att du kommer trivas och lyckas i denna roll. Följande fyra egenskaper kommer gå som en röd tråd genom processen då du kommer arbeta i en föränderlig miljö, med en chef och ett teamsom litar på dig som medarbetare. Därför är det av vikt att du är: Initiativtagande Ansvarstagande Orädd Flexibel Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställningStart: Augusti/september 2024Omfattning: Heltid, måndag-fredag, 8-17. Flexibla arbetstider med möjligheter att arbeta 1-2 dagar hemifrån.Plats: Solna, Stockholm, i ljusa och fräscha lokaler! Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande Löpande urval av CV Arbetspsykologiska tester Intervju med A-hub Intervju hos Paligo Referenstagning Erbjudande Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kan du höra av dig till [email protected].

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
People & Culture Business Partner for Svenska Fönster

If you want to be part of developing value-creating HR processes together with national and European colleagues, you might be the one we're looking for! Dovista Sweden, with strong and well-renowned companies such as Svenska Fönster, Mockfjärds Fönster, and Velfac, continues its successful journey towards becoming the window supplier of tomorrow. We are now strengthening the organization with an additional Business Partner in P&C, People & Culture. Our Offer You will be offered a position alongside five dedicated P&C colleagues in Sweden, including two Business Partners, two Generalists, and a Payroll Specialist. We are now developing our P&C work by expanding our collaboration between Sweden and Norway and therefore we are strengthening with another Business Partner. You will primarily work with the production organization in Sweden and be an important support to our Production Director and other managers within production. In addition to that, together with other colleagues, you will also drive and process lead new national, regional and group-wide working methods. Together, Sweden, Norway, Denmark, and UK/Ireland form P&C Region North within Dovista. The team consists of 11 colleagues in P&C and Payroll. In the region, we share success stories and best practices to succeed locally. Region North is one of three P&C regions (North, Central, and East) working together to develop processes, policies, and working methods. You will report to the Head of P&C Region North, Elin Persson, based in Edsbyn. In your daily HR work, you will support and coach managers, drive continuous improvements, collaborate and negotiate with trade unions, ensure and develop processes for onboarding, employer branding, recruitment, competence development, etc. You'll also implement activities in the regional annual cycle such as People Review, annual development dialog, and employee surveys. Furthermore, you'll collaborate with regional and central P&C organizations to drive various initiatives. The position is based at the headquarters in Edsbyn. About you: You have several years of experience in a broad HR role, preferably from a similar position where you have driven HR issues at the forefront. You have an academic degree in HR or personnel science and speak and write Swedish and English fluently. You get energy from working with tactical HR, continuous improvements and can drive the ongoing work on implementing group-wide processes within P&C in Sweden. You enjoy working closely with the business and can adapt your work to situations based on needs. With humility and in a non-prestigious way, you dare to challenge the organization, if necessary, in order to streamline processes and work smart in the long term. Does this sound interesting? Then you are warmly welcome with your application, perhaps you are the important piece of the puzzle in our continued journey of success. You will be offered a position in a group with a strong culture that focuses on human sustainability and is characterized by a passion for quality windows. Application In this recruitment we collaborate with Jefferson Wells. For questions about the position, please contact recruitment consultant Marjo Carlson; [email protected], 070-377 06 64. Welcome with your application as soon as possible, but no later than 2024-05-27, selection will take place continuously and the position may be filled before the closing date. We look forward to hearing from you! Svenska Fönster is part of the Dovista group with approximately 6,600 employees, and together, we are the leading supplier of facade windows and exterior doors in Europe with distinct brands and strong local roots. The group is owned by the VKR Group - a Danish family and foundation-owned company with around 19,000 employees in about 40 countries. Dovista's organization in Sweden currently consists of three companies; Svenska Fönster, Mockfjärds Fönster, and Velfac, with a combined turnover of approximately 2 billion and around 600 employees.

6 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Interims- och underkonsulter inom HR

Vi söker erfarna interims- ochunderkonsulter inom HR för samarbete under sommaren och hösten. Många av våra kunder efterfrågar just nu konsulterför kortare eller längre uppdrag, både på heltid och deltid. Just nu söker vi underkonsulter inom HR och arbetsrätt. Genom att vara underkonsult hos oss på Andara Group får du stor frihet att styra din egen tid, bestämma vilka uppdrag du ska välja och utvecklas inom nya områden. Våra uppdrag har alltid en fastställd början och slut och du går in som interimskonsult med syfte att till exempel fylla ett kompetensbehov under tiden en rekryteringsprocess pågår eller som vikarie för en chef eller specialist. Vi har även kunder som efterfrågar underkonsulter för att utföra en specifik uppgift under en begränsad period, tex en större omorganisation elleren lönekartläggning. Vi på Andara Group hjälper dig att hitta uppdrag och matchar din kompetens och erfarenhet mot rätt kund. Genom att vara underkonsult håller du i taktpinnen och styr helt själv via ditt egna bolag. Registrera gärna ditt CV hos oss så kontaktar vi dig för att matcha dig mot våra uppdrag. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Varför jobba på Andara Professionals? Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra konsultuthyrningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen. Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån. Varmt välkommen med ditt CV!

3 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
HR-strateg med fokus på kompetensförsörjning

Enheten för utveckling och hr-stöd Är du redo att ta dig an en av Jönköpings kommuns största utmaningar? Har du god erfarenhet av att arbeta strategiskt och processorienterat och vill använda det för att att stärka kommunen i vårt arbete med kompetensförsörjning? Då har du ett jobb att söka. Ditt nya jobb Som HR-strateg kommer du att utveckla och införa en kommungemensam process och modell för strategisk kompetensförsörjning, vilket också kan innebära att samordna och ansvara för genomförande av identifierade kompetensförsörjningsinsatser. Du ansvarar för samordningen av kommunens omställningsmedel i enlighet med avtal och den strategiska kompetensförsörjningen. Du ansvarar för uppföljning och rapportering till verksamhet och nämnd. I rollen ingår omvärldsbevakning av trender och faktorer som kan påverka framtida förutsättningar och behov av nya kompetenser, och att utveckla samverkan med relevanta aktörer för att långsiktigt stärka möjligheten att attrahera, rekrytera och behålla/utveckla medarbetare. Som HR-strateg är du också processledare för en eller flera kommunövergripande HR-processer inom kompetensförsörjning. Arbetet sker i nära samarbete och dialog med övriga HR-strateger (tillika processledare) och kollegor på enheten och avdelningen, chefer och medarbetare inom HR på övriga förvaltningar och bolag samt andra relevanta roller och funktioner inom kommunkoncernen. Din kompetens Du har en högskoleexamen inom HR eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget och har flera års erfarenhet av att arbeta med utveckling och införande av processer och modeller i stora och komplexa organisationer, gärna inom strategisk kompetensförsörjning. Du är van att jobba med ett processorienterat arbetssätt där helhet, dialog och samarbete är i fokus. Du har en god förmåga att bygga tvärfunktionella relationer och samarbeten. Du skapar engagemang och delaktighet för att nå gemensamma mål. Du har en god kommunikativ förmåga och anpassar ditt budskap till olika målgrupper. Du är van att med utgångspunkt i visioner och strategier identifiera och driva mot mål och uppnå resultat. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska. Du har en god IT-vana och vana av att jobba i olika systemstöd och verktyg. Välkommen till oss Som HR-strateg hos oss blir du en del av enheten Utveckling och HR-stöd på Stadskontorets HR-avdelning. Avdelningens uppdrag är att styra, stödja och stimulera kommunkoncernens chefer och HR-funktioner så att vi tillsammans kan utföra uppdraget enhetligt och professionellt. Inom kommunen pågår ett arbete med att samordna våra gemensamma HR-resurser och att utvecklas i riktning mot ett mer processorienterat arbetssätt. Kompetensförsörjning är ett av våra utmaningsområden och därför förstärker vi vår organisation med denna strategroll. I augusti 2024 flyttar enheten till nyrenoverade lokaler på Tändsticksområdet. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-). Bra att veta Intervjuer planeras till vecka 22-23. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta enhetschef Jenny Lundgren på e-post [email protected] eller telefon 0722-030159. Facklig företrädare hittar du här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret). Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som HR-strateg! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

3 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
HR-partner med ansvar för lönebildning

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en engagerad HR-medarbetare som ska driva, utveckla och förvalta Länsstyrelsens lönebildning. Det innebär bland annat att du genomför lönekartläggningar, och årliga lönerevisioner. Du kommer också att utbilda och stödja våra chefer i lönebildning samt hålla i vårt partsgemensamma arbete med våra fackliga företrädare. I din roll som HR-partner kommer du också att vara ett brett HR-stöd till ett antal chefer inom flera områden som till exempel kompetensförsörjning, arbetsmiljö och arbetsrätt. På Länsstyrelsen får du möjlighet att utvecklas i en organisation som arbetar med att möta en snabbt föränderlig och komplex omvärld och som värdesätter samarbete och ett hållbart arbetsliv. Du kommer arbeta på HR-enheten med elva kompetenta och omtänksamma kollegor. Vi lär oss av varandra och har alltid en kollega som stöd och bollplank. Vi utvecklar vår verksamhet utifrån verksamhetens behov och förutsättningar och du behöver därför vara öppen för att dina arbetsuppgifter kan komma att variera. Placeringsort: Göteborg Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Kvalifikationer Du har examen från Personal- och arbetslivsprogrammet och några års aktuell erfarenhet av brett HR-stöd till chefer. Alternativt har du en högskole- eller universitetsutbildning i kombination med många års aktuell erfarenhet av brett HR-stöd till chefer. Du har kunskaper om arbetsrätt, arbetsmiljö och diskrimineringslagstiftning. Du har erfarenhet av att delta i lönebildningsarbete och det är meriterande om du har ansvarat för och genomfört lönerevisioner respektive lönekartläggningar. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att arbeta strategiskt inom något annat HR-område på övergripande nivå. Självklart har du kunskap om och ett stort intresse för just lönebildning samt grundläggande kunskaper i excel. Du har förmåga att stärka cheferna i deras arbetsgivarroll och bygger öppna och tillitsfulla arbetsrelationer. Du har helhetssyn med fokus på möjligheter och har förmåga att analysera fakta och komma med förslag på praktiska och sunda lösningar. Tillsammans med dina HR-kollegor hittar du vägar att bedriva värdeskapande HR-arbete som utvecklar verksamheten. Du är bra på att kommunicera, lyhört och prestigelöst, men är också trygg med att ifrågasätta och ställa krav. Med din pedagogiska förmåga bidrar du till reflektion och lärande i organisationen. Du har vilja och förmåga att leda och utveckla dig själv och tar ansvar för att uppgifter slutförs med kvalitet. Du är trygg med att verka i en föränderlig verksamhet, planera om och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du hanterar svåra situationer, samarbetar med dina kollegor och planerar ditt arbete. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Övrigt Provanställning kan komma att tillämpas. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.   Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
HR-Generalist till K 4 Norrlands dragonregemente

K 4 i Arvidsjaur är ett litet regemente vilket innebär en närhet till allt, såväl inom verksamheten som mellan kollegor. K 4 utbildar, utvecklar och leder jägarförband med kvalificerad förmåga att verka på djupet av fiendens gruppering i en subarktisk miljö. K 4 söker en HR-generalist med placering i Arvidsjaur som vill vara med och skapa en organisation under återuppbyggnad. Lockas du av att arbeta med att skapa förutsättningar för förbandets verksamhet i fred, kris och krig? Då är det här något för dig. Tillsammans skapar vi förutsättningar för Sveriges försvar.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att vara många och varierande i en spännande och utvecklande miljö, inom organisationens alla nivåer. Som HR-generalist kommer du att ge konsultativt stöd till chefer och medarbetare inom stora delar av HR-området, utifrån fastställda policys, riktlinjer, lagar och avtal. Du kommer att arbeta brett och med varierande arbetsuppgifter, huvudsakligen operativt. Du kommer bl.a. arbeta inom områdena lönebildning och rekrytering. Arbetet kräver att du kan hålla flera ärenden igång samtidigt. I och med att K 4 befinner sig i en pågående uppbyggnadsprocess kan omfattning på arbetsuppgifter och arbetssätt komma att ändras. Du behöver vara beredd på att utföra uppkomna arbetsuppgifter som ligger utanför de ordinarie, när behov finns. Det medför även att du förväntas bidra aktivt med att utveckla metoder och arbetssätt inom HR-funktionen.   KRAV Kvalifikationer • Akademisk utbildning inom HR/personalvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Mycket god förmåga att kommunicera på svenska, i såväl tal som skrift. • Förmåga att kommunicera på engelska i, såväl tal som skrift. • B-körkort. • Goda kunskaper i Office-paketet.   Personliga egenskaper Vi söker dig som är tydlig, driven och prestigelös. Vi ser också att du är ansvarsfull, noggrann och har lätt att utrycka dig i tal och skrift. Du är en god relationsbyggare som inger förtroende, har ett coachande förhållningssätt och har en hög integritet och personlig mognad. Du har förmåga att snabbt och flexibelt kunna växla mellan såväl olika arbetsuppgifter som tidsperspektiv. Du är en god arbetsgivarföreträdare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   MERITERANDE • Erfarenhet av arbete inom HR-funktion eller motsvarande • Erfarenhet av tjänstgöring inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av att ha arbetat som chef. • Erfarenhet av att ha arbetet fackligt.   För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningsform: Tjänsten är en civil befattning, en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Arvidsjaur Civil befattning Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse   Arbetstiden är främst dagtid men även arbete under kvällar, helger och längre övningar förekommer.   Upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen K4 HR, [email protected]   Fackliga företrädare Försvarsförbundet, OFR/S, Kristina Stavenor, [email protected] Officersförbundet, OKND, Richard Holmén, [email protected] Ovan nås även via växeln: 0505-45 10 00   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-24. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norrlands dragonregemente är ett av Sveriges nya regementen, men med en lång och anrik historia. Förbandet kan agera och verka i alla Sveriges miljöer, där krigsförmågan i den subarktiska miljön är kärnan och specialiteten. Regementets huvudort är Arvidsjaur, vars ödemarksmiljöer och närhet till fjällen ger svåra och utmanande förhållanden för våra soldater att träna i. Läs mer på : www.forsvarsmakten.se/k4 Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Operativ HR med fokus på utveckling till Saltängen

Vi söker nu en Operativ HR med fokus på utveckling till Saltängen för att arbeta brett med operativt HR-arbete. Värderar du att vara en del av ett engagerat team på en positiv arbetsplats med god gemenskap? Då har vi chansen för dig! Du välkomnas in i en ny roll i organisationen där du kommer vara en uppskattad resurs och få bidra med dina kunskaper. Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande! Om tjänsten Som Operativ HR kommer du att spela en central roll i att stödja företaget. Du kommer att sitta med i ledningsgruppen och agera dagligt stöd till verksamheten och bidra med resultat för bolagets fortsatta utvecklingsarbete. Du kommer att arbeta nära avdelningscheferna för att förstå och främja företagets mål och personalbehov. I rollen ingår det att säkerställa så HR-strategier, riktlinjer och visioner implementeras i HR-processer. Du har en central roll i företagets framgång och säkerställer att personalstrategier, rutiner, policys, kompetens, säkerhet och arbetsmiljö är i linje med företagets affärsstrategi. Du rapporterar direkt till företagets VD. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia och du anställs direkt hos Saltängen i Norrköping. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Poolia och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som Operativ HR ingår stimulerande och varierande arbetsuppgifter på en dynamisk arbetsplats. Du driver HR-frågor av olika slag och utveckling framåt inom några av följande områden. - Introduktion av nyanställda (checklistor, säkerhet, arbetsmiljö etc.) - Avtal och villkorsfrågor - Uppföljning av rutiner, policys och värderingar i daglig verksamhet - Implementering av medarbetarundersökningar och uppföljning - Employer Branding / Kompetensförsörjning - Rekryteringsprocess - Kompetensutveckling - Lönekartläggning - Ledarutveckling Nya arbetsuppgifter kan tillkomma och vissa kan ändras, utifrån verksamhetens behov och framtida utveckling. Vem är du? För att lyckas och trivas i rollen har du en kandidatexamen inom HR eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har en gedigen erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR området och är van att arbeta med efterlevnad av lagar och regler. Du trivs med operativt HR-arbete och variation i dina arbetsuppgifter. Som person är du självgående, affärsdriven och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du har en förmåga att bygga starka arbetsrelationer på alla nivåer inom verksamheten. Vi söker dig som har ett stort driv och initiativförmåga samt trivs i en roll med flera kontaktytor. Som person är du kommunikativ och har en god social förmåga. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av tillverkande industri. Om verksamheten Saltängen grundades år 1950 och anlitas idag av Sveriges ledande industri- och byggföretag. Vår unika arbetsmetod från inspektion till revision innebär att vi tar ett helhetsansvar för den föreslagna och levererade lösningen. Struktur, kapacitet och kompetens gör oss till en komplett projektpartner.

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Erfaren lönekoordinator med utpräglad känsla för service

Är du vår lönekoordinator? Vi söker dig med utpräglad servicekänsla till vårt starka HR-team. Du har ett stort intresse för löneprocessen och vill vara med och ge våra chefer ett professionellt stöd i ett brett spektrum av löne- och HR-frågor. Om rollen Vi outsourcar vår lönehantering där Apsia tar över under hösten och har inrättat en ny kvalificerad roll som lönekoordinator. I rollen som lönekoordinator erbjuds du ett varierat arbete där du får arbeta brett med HR- och lönerelaterade frågor. Rollen innebär många kontaktytor i hela vår organisation och du kommer bland annat att: - Vara vår seniora lönekoordinator med ansvara för att kvalitetssäkra inrapporterad data inför lönehantering - Verka som vår professionella kravställare internt respektive till Aspia som hanterar vår löneadministration - Verka som första kontaktperson gentemot Aspia - Driva förändrings- och förbättringsprocesser inom rapportering och lönerelaterade frågor - Identifiera kostnadsökningar i löneprocessen - Följa upp ett delegerat budgetansvar för lönehanteringsprocessen - Genomföra utbildningar för chefer och medarbetare för att säkerställa och förenkla den interna rapporterings- och löneprocessen - Bistå chefer med stöd i frågor kopplade till vårt HRM-system och andra digitala HR-relaterade system - Hantera och besvara löpande frågor i vårt ärendehanteringssystem - Självständigt driva och delta i utvecklingsprojekt relaterade till vårt HRM-system men också andra projekt kopplat till HR I rollen som lönekoordinator kommer du vidare att arbeta med att upprätta anställningsavtal, schemaläggning, tolka kollektivavtal, uppdatera personalhandboken och delta i olika effektiviseringsprojekt inom HR-området. Du ingår i HR-team bestående av åtta personer och du rapporterar till HR-chef. Du har : - Flerårig erfarenhet av att arbeta som lönekoordinator/lönespecialist eller motsvarande - Erfarenhet av kvalificerad HR- och löneadministration och tidigare erfarenhet av arbete med schemaläggning - Erfarenhet av att arbeta med outsourcade löner sedan tidigare och med dessa kunskaper vet du hur på bästa sätt samarbetar mot en extern lönepart - Goda kunskaper i Office-paketet - Erfarenhet av att arbeta i en personalintensiv verksamhet - Erfarenhet av att självständigt driva och delta i utvecklingsprojekt relaterade till lön Det är meriterande om du har erfarenhet av Flex HRM och Flex Payroll. Då tjänsten innehåller tolkning av kollektivavtal har du grundläggande arbetsrättsliga kunskaper. Du har en förmåga att, på ett tydligt sätt, dela med dig av dina kunskaper och du är mån om struktur och ordning. Du har en utpräglad känsla för service och ett förtroendeingivande sätt där du uppfattas som trygg med ett lösningsorienterat mindset. Du trivs i en ansvarsfull roll där du har lätt att driva ditt eget arbete framåt och som person är du noggrann och nyfiken. Framförallt tycker du om att utveckla, lära nytt och jobba med ständiga förbättringar med stort intresse för processfrågor. Du är en duktig kommunikatör med god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och du har god samarbetsförmåga. Självklart identifierar du dig med Stockholms Stadsmissions värdegrund. Övrigt om tjänsten - Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. - Tillträde enligt överenskommelse med hänsyn till ev. uppsägningstid. Ansökan I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan för att få veta mer om din motivation/intresse samt hur väl du uppfyller tjänstens kravprofil. Tester via vår samarbetspartner JobMatch kan förekomma i rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Total Rewards / LTIP Specialist

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Total Rewards / LTIPSpecialist The People & Organization team are now recruiting a Total Rewards Specialist to join our growing team at H2 Green Steel. In this role,You will collaborate closely with internal stakeholders and partners to ensure the compliant and accurate administration of reward plans, reporting, and follow-up activities, especially related to our Long Term IncentiveProgram.Your role will also involve fostering positive communication with candidates and employees, enhancing their perception of the H2GS total rewards offering. This is a great opportunity for you whospassionate about aligning rewards strategies with organizational goals and driving engagement. Responsibilities: Facilitate Long Term Incentive Programprocesses and deliverables with stakeholders and partners. Ensure accurate administration, reporting and monitoring ofplan documentation and participant data. Propose plan changes to secure the attraction and retention ofemployees. Provide guidance and serve as the main point of contact for program inquiries. Secure effective communication onprogram details to stakeholders including candidates, employees, and the board. Maintain software programs and ledgers related to the program. Prepare materials for the people committee and board of directors. Coordinate reporting and taxation activities as needed. Participate in Total Rewards projects and projects in thebroader people agenda. Knowledge, education, skills and experiences: Academic education in relevant field. Several years of previous experience from a similar role, preferably in a start up environment. Previous experience in finance, taxation or reward, especially managing Lont Term Incentive Programs. High tech literacy and ability to work with systems. Project management skills and experiences. Leadership & communication skills: Growth and learning mindset – interest of developing in a broader area within Total Rewards and People processes. Strong communication and interpersonal skills. Ability to impact and influence stakeholders without direct line managerial responsibilities. Cross functional collaboration skills. Strong attention to detail and accuracy in execution. Ability to handle confidential information with discretion. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024