Erfaren HR-partner till vår HR-avdelning
Karlskoga kommun
Personal- och HR-specialister

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid. I Karlskoga kommun arbetar cirka 2000 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss.   Karlskoga kommun består av sex förvaltningar med olika ansvarsområden. Kommunledningskontoret som svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. • Kommunstyrelsens ledningskontor, på förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT. • Kultur- och fritidsförvaltningen som bland annat består av Kulturskolan, Strandbadet, Stråhallen, fritidsgårdar, föreningsstöd, bibliotek, konst samt förvaltningsstab. • Samhällsbyggnads- och serviceförvaltningen som bidrar till att skapa samhälleliga förutsättningar för ett gott liv genom välkomnande stadsplanering, samt ett klokt och innovativt folkhälso- och miljöarbete.  • Skolförvaltningen som ansvarar för verksamheten i förskola, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning och yrkeshögskola. • Socialförvaltningen som arbetar för att du som medborgare, ung som gammal, ska kunna få stöd, omsorg och hjälp. Det kan gälla hemtjänst, stöd för dig som är funktionsnedsatt, försörjningsstöd eller hjälp vid missbruksproblem. • Tillväxt- och tillsynsförvaltningen som arbetar för att Karlskoga kommun och Storfors kommun ska ha en god miljö och ekologisk hållbar utveckling. För att trygga en god livsmiljö ska det finnas ren luft, rent vatten, en livskraftig natur, säkra livsmedel och god inomhusmiljö. HR-avdelningen består av HR-partners, förhandlingschef, HR-administratör samt HR-chef. Avdelningen finns centralt placerad på kommunledningskontoret. Vi söker nu dig som är en erfaren, klok, välkommande och innovativ verksamhetsnära HR-partner som vill vara med på vår fortsatta HR-utvecklingsresa. Tjänsten är ett årsvikariat med start så snart som möjligt. ARBETSUPPGIFTER Vårt uppdrag är att göra det enkelt för chefer och medarbetare att verka och utvecklas i vår kommun. I rollen som verksamhetsnära HR-partner ligger fokus på att utveckla & implementera rutiner och effektiva arbetssätt för att säkerställa ett professionellt och enhetligt stöd till våra chefer i kommunen. Vi arbetar även fram styrdokument och redogör för kommunövergripande statistik. Som HR- Partner arbetar du brett med alla HR-relaterade frågor såsom exempelvis arbetsrätt, arbetsmiljö, kompetens- och ledarskapsutveckling, rekrytering, rehabilitering, fackliga förhandlingar. Du stödjer cheferna både självständigt och i team och tillsammans arbetar vi för att skapa förutsättningar för att utföra verksamheternas uppdrag så effektivt och framgångsrikt som möjligt. KVALIFIKATIONER • Tidigare erfarenhet av en roll som HR- Partner eller motsvarande • Relevant eftergymnasial utbildning inom HR • Kunskap och erfarenhet av att bygga upp samt implementerat processer och strukturer inom HR-området • Erfarenhet av att stötta chefer i både strategiska och operativa HR-frågor. För att trivas hos oss bör du stimuleras av utåtriktat arbete och den bredd i arbetsuppgifterna som det innebär när man arbetar som verksamhetsnära HR -Partner. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och strukturerat men som även trivs med att arbeta i team. Vidare är du resultatorienterad och trygg i nya situationer. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från aktuella system vi arbetar i så som Visma Personec P, Visma recruit, Hypergene, Adato och Stella. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem. Vänd dig istället till PA-support (HR-avdelningen) tel: 0586-610 55 för vidare hantering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
HR- Generalist till Nordic Wellness Division Väst
Sportlife M W AB
Personal- och HR-specialister

Bli vår nästa kollega! Nordic Wellness söker HR Generalist Brinner du för att skapa struktur, stötta chefer och arbeta nära verksamheten? Vill du vara en del av ett starkt HR-team i en snabbt växande organisation där hälsa, energi och utveckling står i fokus? Då kan du vara rätt person för oss! Om oss Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 360 klubbar och 500 000 medlemmar. Vår resa präglas av ständig tillväxt och stark framåtanda – där våra värdeord Fun, Movement, Strong och Together genomsyrar allt vi gör. Vi vill skapa miljöer där människor mår bra, utvecklas och känner sig inkluderade – både på träningsgolvet och på kontoret. Om rollen Som HR Generalist hos oss blir du en viktig del av ett engagerat HR-team med 16 kollegor utspridda över Göteborg, Stockholm, Malmö, Halmstad och Jönköping. Trots att vi sitter på olika orter har vi ett nära samarbete, stöttar varandra och utvecklas tillsammans varje dag. I rollen arbetar du brett inom HR-området och är ett nära stöd till våra chefer i både operativa och strategiska frågor. Du hanterar allt från rekrytering, onboarding och arbetsrätt till rehabprocesser, interna utbildningar och utveckling av rutiner. Det är en roll för dig som vill ha variation, ansvar och en vardag i rörelse. Exempel på arbetsuppgifter: Stötta chefer i personalärenden, inklusive arbetsrätt, facklig kontakt och rehabiliteringsärenden Driva rekryteringsprocesser via Teamtailor – skriva annonser, urval, intervjumallar, referenstagning Arbeta med introduktion, onboarding och interna utbildningsinsatser Bidra till utveckling av policies, mallar och interna processer Hantera HR-administration och dokumentation Identifiera och driva förbättringar inom HR-arbetet Delta i strategiska HR-initiativ kopplat till verksamhetens utveckling Vem är du? Vi söker dig som har arbetat med HR-frågor i minst tre år och är redo för en bred roll där du får ta stort ansvar. Du är trygg i dialogen med både chefer och medarbetare, trivs i en snabbrörlig miljö och har ett lösningsfokuserat mindset. Du ser vad som behöver göras – och gör det. Vi ser att du har:  Eftergymnasial utbildning inom HR eller liknande område Minst 3 års erfarenhet av brett HR-arbete Vana av att hantera arbetsrättsliga frågor, facklig kontakt och rehabiliteringsärenden Erfarenhet av rekrytering och introduktionsprocesser God struktur, eget driv och god förmåga att prioritera Flytande svenska i tal och skrift Meriterande är erfarenhet av våra system: Teamtailor (rekrytering) Catalystone (HR-system) Relesys (kommunikation/utbildning) Flex HRM (tid/lön) Vad vi erbjuder dig:  Ett engagerat HR-team med stark teamkänsla och högt i tak En arbetsmiljö där glädje, rörelse och gemenskap är en självklar del av vardagen Möjlighet att bidra både operativt och strategiskt i en organisation i ständig utveckling Fri träning på alla våra klubbar – vi lever som vi lär Placering:  Huvudkontoret vid Backaplan, Göteborg  Omfattning: Heltid, tillsvidare och vi tillämpar 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar inte distansarbete  Ansökan Sista ansökningsdag 15 juli. Urval sker löpande – vänta inte med din ansökan! Bakgrundskontroll genomförs i slutskedet av rekryteringsprocessen och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till oss på Nordic Wellness – där vi växer starka tillsammans. Fun. Movement. Strong. Together.

26 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Senior HR Business Partner
Cytiva Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Bring more to life. Are you ready to accelerate your potential and make a real difference within life sciences, diagnostics and biotechnology? At Cytiva, one of Danaher’s 15+ operating companies, our work saves lives—and we’re all united by a shared commitment to innovate for tangible impact. You’ll thrive in a culture of belonging where you and your unique viewpoint matter. And by harnessing Danaher’s system of continuous improvement, you help turn ideas into impact – innovating at the speed of life. Working at Cytiva means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. Take your next step to an altogether life-changing career. Learn about the Danaher Business System which makes everything possible. We're looking for a Senior HR Business Partner to join Cytiva's global HR team supporting the Downstream business unit. The position as Senior HR Business Partner is an onsite role based in Uppsala. As Senior HR Business Partner at Cytiva, you will be responsible for the short and long-term strategic leadership of all aspects of HR management for the assigned client groups within our Downstream business unit. You will serve as an advisor and counsel to global leadership teams to help them achieve their business goals through effective HR strategy deployment and by providing guidance as needed for effective decision making. You will also be responsible for providing leadership and direction to the global and local HR teams supporting in the acquisition and development of talent as well as creating and maintaining a highly productive and engaging work environment. Additionally, you will serve as a thought leader and partner in advancing organizational capabilities and effectiveness and will provide lead organizational and talent development efforts. In this role, you will be responsible for: Determine organizational implications of business strategy; facilitate organizational diagnosis and metrics to drive organizational effectiveness through talent and organizational capabilities and culture. Partner closely with the HR Centers of Excellence (COEs) and Regional HR teams to execute programs, processes and practices, including Performance Management, Talent Acquisition, Learning and Development, Compensation Planning, and Organization Talent Review efforts. Enable leaders to assess and create talent development opportunities and facilitate cross-functional talent movement. Assess, identify and take action on retention and engagement trends as well as act as an advisor on inclusion and belonging for leaders. Advise leaders during times of change and partner with the business to develop and implement change management and communication plans. Provide coaching and guidance to leaders on performance improvement, facilitating feedback and other employee relations support. Collaborate with employee representatives across Sweden, addressing ER related matters, workplace issues, negotiating collective agreements, and fostering a fair and respectful relationship between management and employees in accordance with local legal requirements. Lead efforts to implement organizational changes, collective agreements, policy roll outs and updates and other local and global projects, including preparing for and leading the information, consultation and negotiations in partnership with the relevant Regional HR Managers and maintain a trusting cooperation with the employee representative bodies throughout these processes. Utilize Danaher Business System (DBS) tools to identify key targets to improve/metrics to analyze and solve business problems that impact organizational effectiveness. Lead cross OpCo / Business Unit / Regional improvement projects as assigned. The essential requirements of the job include: We are looking for a consultative Human Resources professional who is experienced with providing a variety of HR solutions to meet business needs. You love analyzing data, identifying continuous improvement opportunities, and excel in building relationships with business stakeholders in a matrixed and collaborative environment. Bachelor’s degree in Human Resource Management, Business Administration, or a related field. Several years of experience from business-oriented HR roles. Demonstrated experience as a cross-functional partner who collaborates well and can indirectly influence in a matrixed environment. Proven labor and employee relations experience over a significant period in a large multinational / international environment / matrix organization. Sound experience in negotiation and working & building relationships with works councils / unions. A self-motivated individual who is comfortable operating with minimal direction and who thrives in a dynamic environment as a leader influencing change and transformation. Credible and savvy business partner who will be perceived as a trusted consultant and functional expert to senior management. Mission-driven individual with high energy and strong levels of perseverance; works toward both individual and team goals. Capable of rolling up one’s sleeves to do what it takes to drive results; not hindered by process or ambiguity. Excellent interpersonal and communication skills. Fluent in both Swedish and English. Willing to travel approximately up to 10-20% of the time. Cytiva, a Danaher operating company, offers a broad array of comprehensive, competitive benefit programs that add value to our lives. Whether it’s a health care program or paid time off, our programs contribute to life beyond the job. Check out our benefits at Danaher Benefits Info.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
HR Business Partner
Industri-Matematik International AB
Personal- och HR-specialister

Vill du göra skillnad i en HR-roll där du både får arbeta strategiskt och operativt? Brinner du för att stötta chefer, driva rekrytering och utveckla HR-processer? Då kan detta vikariat vara rätt för dig. Du kanske vill veta mer? IMI Supply Chain Solutions är ett nordiskt mjukvarubolag som utvecklar affärskritiska IT-lösningar för logistikintensiva verksamheter. Vi har över 50 års erfarenhet och hjälper företag inom detaljhandel, grossistverksamhet och e-handel att få full kontroll på sin logistik – från lager och transport till orderhantering och butikslogistik. Vi finns främst i Norden och samarbetar med välkända bolag som Ahlsell, Apotek Hjärtat, Aim'n, Ellos och Granit. Vi befinner oss i en spännande fas tillsammans med våra svenska ägare Priveq – där tillväxt, kultur och innovation går hand i hand. Vi tror att starka team bygger framgång, och att arbetsglädje är en viktig nyckel till resultat. Vi är ca 150 anställda geografiskt utspridda på våra kontor i Linköping, Hässleholm, Göteborg, Östersund, Tønsberg, Fredrikstad och Toruń. Om rollen som HR Business Partner Som HR Business Partner är du en del av vårt People and Culture-team. Du arbetar nära våra chefer och har en nyckelroll i att utveckla och stötta verksamheten i både det vardagliga och det långsiktiga. Du kommer bland annat att arbeta med: Coachning och chefsstöd – Du identifierar behov, avlastar och stöttar våra chefer i HR-frågor, både strategiskt och operativt. Rekrytering – Du leder våra rekryteringsprocesser och i de fall vi tar hjälp med rekryteringar är du den som har kontakt med våra rekryteringspartners. Du representerar oss även på rekryteringsmässor. Onboarding & Offboarding – Du är ett stöd vid onboarding och offboarding, genom att till exempel planera introduktion och hålla Exit-samtal. HR-processer & system – Du utvecklar vårt sätt att arbeta med HR-verktyg, implementerar förbättringar och förädlar våra processer. Policy- och ESG-arbete – Du säkerställer att våra interna policys är uppdaterade, relevanta och lagstadgade. Tjänsten är placerad i Linköping och resor till våra andra kontor förekommer. Detta är ett föräldravikariat mellan Q4 2025 – Q3 2026, exakt datum bestäms tillsammans. Det finns möjlighet att tjänsten kan övergå i en tillsvidareanställning efter vikariatets slut. Beroende på din bakgrund kan personalansvar för två medarbetare bli aktuellt under vikariatet, detta diskuteras under våra intervjuer. Är du den vi söker? Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning Human Resources samt några års erfarenhet av HR-arbete, gärna i en liknande roll där du både fått coacha chefer och driva egna initiativ. Du gillar att ha många kontaktytor, bygga förtroende och vara nära verksamheten. Du är självgående, lösningsorienterad och har förmågan att ta ansvar från idé till genomförande. Du trivs med att växla mellan operativa uppgifter och strategiskt tänk och du är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Du är ”business minded” och har lätt för att prioritera och motivera aktiviteter med affären i fokus. Det är meriterande om du har erfarenhet av Flex HRM och Teamtailor. Välkommen till IMI Hos oss är balansen mellan arbetsliv och privatliv viktig – liksom att du får möjlighet att växa och göra skillnad. Vi jobbar i en kultur där vi stöttar varandra, delar kunskap och firar framgångar tillsammans. På kontoret erbjuder vi massage, yoga och gemensamma aktiviteter så som musikquiz och kräftskiva. Du får ta del av vårt generösa förmånspaket med bland annat extra semesterdagar, ett högt friskvårdsbidrag och en förmånlig tjänstepension. Vi är dessutom stolta över att vara certifierade som ett Great Place To Work. Välkommen till ett företag där du får växa, bidra och göra skillnad – tillsammans med oss på IMI.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
HR-specialist med inriktning ledarskapsutveckling
REGION STOCKHOLM
Personal- och HR-specialister

Du erbjuds Att bli en del av Stab HR på Karolinska med idag över 90 medarbetare Goda möjligheter till långsiktig utveckling inom HR-professionen och möjligheten att bidra till sjukhusövergripande utvecklingsarbete inom HR Driva och samordna all ledarskapsutveckling både på ett övergripande plan och för den enskilda verksamheten  Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Vi söker nu en HR-specialist med inriktning ledarskapsutveckling. I rollen som HR-specialist ingår ansvar för att samordna planeringen, genomförandet och uppföljningen av all ledarutveckling vid Karolinska Universitetssjukhuset. Du arbetar nära Stab HR:s Coreteam för ledarskapsutveckling och bidrar aktivt till att utveckla och implementera chefsförsörjningsprocessen. En viktig del av uppdraget är att arbeta med konceptutveckling av olika lokala ledarinsatser, anpassade efter sjukhusets behov och mål. För att skapa relevanta och verksamhetsnära insatser sker arbetet i nära samverkan med processägaren, verksamheten och Stab HR, med syftet att fördjupa förståelsen för de utmaningar och möjligheter som finns i den operativa vardagen. Anställningen är inom Hälsocentrum som är en enhet inom Stab HR, arbetet genomförs i samarbete med olika verksamheter inom Karolinska såväl som med andra organisationer inom regionen. HR-specialisten är underställd verksamhetschefen för Hälsocentrum och ingår i ett team för ledarskapsutveckling.  Vi söker dig som    Planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och ser till att hålla uppsatta tidsramar. Du är initiativtagande, driver aktiviteter framåt och levererar resultat. I samarbetet med andra är du kommunikativ och lösningsfokuserad, vilket bidrar till ett gott arbetsklimat. Du arbetar målinriktat och har ett tydligt resultatfokus i både planering och agerande, och du är flexibel när förutsättningar eller mål förändras. Dessutom har du ett strategiskt tänkande och ett brett perspektiv, där du väger in långsiktiga konsekvenser och anpassar dina insatser därefter. Kvalifikationer Krav: Akademisk examen som företrädesvis organisationspsykologi, alternativt annan beteendevetenskaplig utbildning i kombination med erfarenhet inom ledarskapsutveckling  Flerårig erfarenhet av arbete med utvecklingsuppdrag inom ledar- och medarbetarutveckling samt kulturfrågor Erfarenhet av arbetssätt och metoder som innebär att arbeta nära verksamheten i utvecklingsuppdrag Erfarenhet av att samverka både internt och externt (inom och över organisatoriska gränser) Erfarenhet av förändringsledning och förändringskommunikation  Meriterande: Vidareutbildningar inom området ledarskap och medarbetarskap Erfarenhet av arbete inom en 24/7-verksamhet Erfarenhet av tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap inom en komplex organisation, gärna inom offentlig sektor   Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Human Resources- HR För att stödja sjukhusets alla kliniska verksamheter arbetar jurister, ekonomer, kommunikatörer, HR, Inköpare och IT för att vi tillsammans ska generera vård i världsklass och vara en verkligt Attraktiv Arbetsgivare! https://www.karolinska.se/om-oss/om/organisation/Administrativa-verksamheter/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Ansvarig HR & lön
adding PEOPLE AB
Personal- och HR-specialister

Därför är du viktig Trivs du bäst när du får skapa från grunden, utveckla arbetssätt och påverka framtiden? För vår kunds räkning söker vi nu en ansvarig för HR & lön till ett växande företag i Småland. Rollen hos oss är helt ny – det betyder att du inte kommer till en färdig mall med givna ramar som styr ditt arbete. Här erbjuds du istället möjlighet att påverka, forma och skapa framtidens HR-funktion från grunden tillsammans med oss! Fokus i din roll Du kommer till ett företag som utvecklas och som har en stark vilja att bygga en hållbar HR-funktion för framtiden. Det är exakt här du kommer in i bilden! Ditt uppdrag blir att axla ett helhetsansvar över områdena HR och lön, både operativt och strategiskt. Du kommer få skapa, utveckla och förvalta såväl strukturer, rutiner och arbetssätt som strategier och framtidsplaner. Fokus i din roll kommer inledningsvis vara med tyngd på rekryteringsprocessen, on- och offboarding, att stötta våra chefer samt utvecklingsfrågor kopplat till vår organisationskultur. I rollen ingår även löneadministration för ett hundratal löner på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Du kommer att spela en avgörande roll i hur företaget växer – och hur människor trivs och utvecklas längs vägen. Om vi får önska Vi tror att du har några års erfarenhet av HR och/eller lön, gärna i en bred och självständig roll. Du har en hög grad av personlig mognad och är trygg i dig själv. Du har god kommunikativ förmåga och behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du har lätt för att se helheten men har också ett öga för detaljer. Vi ser att du är trygg i att vara både operativ och strategisk, och är redo för ditt nästa steg. Framför allt så har du viljan, drivet och engagemanget att skapa en professionell och hållbar HR-funktion tillsammans med oss! Är det rätt plats för dig? Vi tror att du trivs i en miljö där du får driva, påverka och bygga från grunden - och att din struktur får saker att hända. Hos oss är din erfarenhet efterfrågad och vi ser fram emot att få forma vårt företags framtid tillsammans med dig. För att trivas och lyckas i vårt team ligger samarbete dig nära, samtidigt som du är trygg i att arbeta självständigt och ta eget ansvar för dina områden. Har du djup erfarenhet inom HR och vill utveckla din kompetens inom lön – eller tvärtom – så är det här en roll som ger dig utrymme att växa. Vi ser fram emot din ansökan! Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering söder om Jönköping. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Urval sker löpande, så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Frågor? Kontakta rekryteringskonsult Elina Terne, [email protected] eller 073-039 70 04.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
HR Business Partner till CW Lundberg i Mora
Kraftplan AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats där människor får växa, trivas och prestera? CW Lundberg grundades för 30 år sedan av en entreprenör som brann för att utveckla innovativa produkter! Snabbt, enkelt och nära våra kunder. Idag är andan en del av vårt DNA och något vi stolt bär med oss när vi skapar taksäkerhetsprodukter och solpanelsinfästningar i absoluta världsklass. Vi utvecklar ständigt våra produkter utifrån kundnytta, säkerhet och hållbarhet. Alla våra produkter tillverkas i hjärtat av Dalarna, Mora. Vi ser möjligheter och utvecklar genomtänka lösningar, utan genvägar. Vårt fokus är att designa, utveckla och producera taksäkerhet och solpanelsinfästningar av högsta klass. Det har det alltid varit. Och det är våra medarbetare som gör jobbet, de är viktiga för oss! Vi jobbar alltid för en mer inkluderande och innovativ kultur – för att vara marknadsledande! Nu söker vi en engagerad och erfaren HR Business Partner Vem vi söker Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna i en affärsnära roll där du känner dig trygg i både operativa och strategiska HR-frågor. Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap, företagsekonomi eller motsvarande samt mycket goda kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljö och förändringsledning. Vi ser gärna att du har kunskaper om olika HR-system så som Heartpace, Winningtemp eller liknande men det är inget krav. Som person har du: • Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och resultatinriktat. • En stark kommunikativ och social förmåga där du enkelt bygger relationer. • Ett stort engagemang för att skapa en arbetsplats präglad av inkludering, omtanke, engagemang och utveckling. Som person är du empatisk, lyhörd, prestigelös och modig där du vågar utmana, föra svåra samtal och driva förändringsarbete tillsammans med våra chefer och medarbetare på ett konstruktivt sätt. Om rollen Som HR Business Partner arbetar du i en bred och varierad roll där du är både strategiskt bollplank och operativt stöd i personalfrågor. Du fungerar som en viktig länk mellan verksamheten och vår ledningsgrupp och du bidrar i ditt nära samarbete med våra chefer till att skapa struktur, kvalitet och trivsel i hela organisationen. Du kommer att: • Stödja chefer i frågor som rör arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering och organisationsutveckling. • Driva och utveckla HR-processer som löneöversyn, medarbetarsamtal, successionsplanering och FTE-planering • Vara en nyckelperson i kultur- och värderingsutveckling kopplat till inkludering, ledarskap och engagemang. • Arbeta datadrivet med nyckeltal och analys som grund för förbättringar. • Representera företaget i interna och externa personalfrågor. • Vara en aktiv del i arbetet att utveckla vår arbetsmiljö och mål inom social hållbarhet. Du rapporterar till HR-chefen som sitter i företagets ledningsgrupp och tjänsten omfattar 50% med placeringsort Mora. Vad vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats där vi tror på inkludering, engagemang och omtanke. Med stora möjligheter att påverka och vara delaktig. I din roll kommer du ha ett nära samarbete med engagerade chefer och kollegor som vill utvecklas tillsammans och där din roll och kompetens verkligen gör skillnad – både för verksamheten och medarbetarna! Omfattning: 50% av heltid Ersättning: fast månadslön Startdatum: enligt överenskommelse Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan senast 2025-08-10 men ansökningarna behandlas löpande så vänta inte, ta chansen! Har du frågor? Kontakta vår rekryterare [email protected] eller 070-9393155 Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Genom Rekryteringslots Dalarna och #masadighem kan vi erbjuda medflyttarservice, läs om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
HR-generalist till deltidsuppdrag i Stockholm
Jurek Recruitment & Consulting AB
Personal- och HR-specialister

Är du en självgående och erfaren HR-generalist som trivs i en bred roll där du får arbeta självständigt och bidra till en viktig samhällsfråga? Vår kund är en ideell organisation med stark sammanhållning och ett genuint engagemang för sitt viktiga uppdrag. I den här rollen får du ett operativt helhetsansvar för HR-processerna i en mindre organisation, där du arbetar nära verksamheten och har stort eget ansvar. Du driver det dagliga HR-arbetet, inklusive HR-årshjulet, och blir en nyckelperson i att säkerställa att rutiner och processer fungerar smidigt. Det här är en roll för dig som gillar att få saker att hända, som trivs med att arbeta hands-on och som uppskattar en vardag där struktur möter flexibilitet. Arbetsuppgifter • Ansvara för och driva HR-årshjulet • Stötta chefer i operativa HR-frågor • Säkerställa att HR-processer och rutiner är uppdaterade och följs • Hantera frågor kopplade till compensation & benefits • Delta i och förbereda MBL-förhandlingar • Bidra till en god arbetsmiljö och stärka organisationskulturen Vem är du?  Vi söker dig som har 3–5 års erfarenhet av en bred HR-roll och som har god förståelse för HR-processer och arbetsrätt. Du är van att arbeta självständigt, tar egna initiativ och har en god känsla för människor och relationer. Du är trygg i din kompetens, prestigelös och trivs i en operativ roll där du får vara nära verksamheten. Med ett genuint intresse för människor och arbetsmiljö bidrar du till en arbetsplats med starkt engagemang och samhällsnytta. Du erbjuds Detta är ett konsultuppdrag på 40% med start i september 2025 och en varaktighet på 12 månader. Uppdraget utgår från vår kunds fina lokaler i centrala Stockholm, med möjlighet till hybridarbete. I den här rollen får du möjlighet att arbeta i en värderingsdriven organisation med ett viktigt samhällsuppdrag, där du gör verklig skillnad. Du erbjuds en självständig roll med stort förtroende samt att arbeta i en varm och inkluderande arbetsmiljö där engagemanget är påtagligt i vardagen. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hedda Grenlöv på [email protected]. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
HR-partner
Blekinge Tekniska Högskola
Personal- och HR-specialister

Blekinge Tekniska Högskola är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor, där samhällets digitalisering och hållbarhet står i fokus. Vi söker nu en ny medarbetare som vill vara med att utveckla vår verksamhet. Låter det som din framtid?HR-avdelningen är en avdelning om 11 personer. Avdelningen har ett strategiskt och operativt ansvar för att stödja chefer och verksamhet i frågor som rör personal, arbetsmiljö och organisation. Avdelningen är rådgivande i arbetsrättsliga frågor, hanterar avtal och samverkan med de fackliga organisationerna. Därtill ansvarar HR för personal- och löneadministration, i enlighet med de krav som ställs på en statlig myndighet. I uppdraget ingår även att vidareutveckla BTH som en attraktiv arbetsgivare. Detta omfattar hela rekryteringsprocessen, inklusive introduktion av nya medarbetare och stöd vid internationella rekryteringar. HR-avdelningen samordnar och driver det systematiska arbetsmiljöarbetet samt arbetet med jämställdhet och lika villkor. Vi söker nu en HR-partner till vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som HR-partner arbetar du rådgivande i personalfrågor till prefekt och chefer. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med bl a rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering och arbetsrättsliga frågor. Du kommer även att hantera löpande personaladministrativa uppgifter. I rollen som HR-partner kombinerar du både operativt och strategiskt arbete i nära samarbete med kollegor inom avdelningen. Vår verksamhet attraherar medarbetare från olika delar av världen. Den mångfald som internationella kollegor tillför berikar både vår arbetsmiljö och vår kompetensbas. Därför är det viktigt för oss att erbjuda ett professionellt, tillgängligt och individanpassat stöd genom hela rekryteringsprocessen. I detta arbete kommer du att ha ett särskilt ansvar för att tillhandahålla ett kvalitativt stöd till introduktion, med särskilt fokus på internationella kandidaters behov. Arbetet omfattar även att aktivt bidra till en smidig etablering och integration av nya medarbetare från andra länder, inklusive praktiska frågor som rör omlokalisering och vägledning i samband med flytt och bosättning.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR-området eller motsvarande. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat stödjande till chefer inom HR- och rekryteringsadministration. Du ska ha mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är ansvarstagande, nyfiken på andra människor och har ett genuint intresse för utveckling, både i ditt eget arbete och i organisationen som helhet. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du trivs med att kombinera operativa och administrativa uppgifter med ett rådgivande arbetssätt. Tjänstgöringsort: Karlskrona Tjänstgöringsomfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Varaktighet: Vikariat, 1 år Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast 15 augusti 2025 Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte registrera din ansökan i vårt rekryteringssystem. Kontakta istället HR-specialisten som står som kontaktperson i annonsen för mer information. Anvisningar till sökande finns på https://www.bth.se/om-bth/lediga-tjanster. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och anvisningarna. BTH välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi har valt medier för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare för rekryteringstjänster.

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
HR-strateg med fokus på arbetsmiljöområdet
Hörby kommun
Personal- och HR-specialister

Hörby ett jobb med mening, i hjärtat av Skåne. I Hörby är det nära till både naturen och människorna. Här bor drygt 15 000 personer och vi som jobbar i kommunen brinner för att göra vardagen lite enklare, tryggare och trivsammare för dem alla. Oavsett om du jobbar i omsorgen, fixar grönytorna eller får tekniken att fungera så handlar det om att göra skillnad. Här är det lätt att känna sig hemma, både i byn och i gänget på jobbet. Och, det är lätt att ta sig hit från exempelvis Lund, Malmö och Kristianstad. Vi jobbar målmedvetet på att vara en arbetsplats där du vill stanna för att du trivs, får chansen att växa och vet att din insats betyder något. Det ska kännas bra att gå till jobbet, helt enkelt. HR-enheten är ett glatt och engagerat gäng som varje dag arbetar med att stötta och utveckla verksamheten. I gruppen finns två drivna HR-strateger med ansvar för processerna kompetensförsörjning samt ledarskap och medarbetarskap de blir också dina närmaste kollegor. Tillsammans med en förhandlingsstrateg, en vikarierande HR-generalist, tre kunniga lönespecialister och en systemförvaltare med koll på det tekniska, bildar vi en trivsam och stöttande enhet. Allt under ledning av vår HR- och kommunikationschef. Vill du bli en del av vårt härliga team och bidra till ett hållbart arbetsliv? Vänta inte, sök! ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du en central roll i att både stödja våra chefer i det dagliga operativa HR-arbetet och driva det långsiktiga utvecklingsarbetet inom arbetsmiljöområdet. I dagsläget är rollen till stor del operativ, där du förväntas vara ett brett och kvalificerat stöd till våra chefer inom HR-områdets samtliga delar. Det kan vara rehabsamtal, förhandlingar och samverkan, stöd med insatser vid oönskat beteende rekrytering och avslut. Arbetet är delvis händelsestyrt, därför är din förmåga att snabbt skifta fokus och ställa om till ändrade förutsättningar viktigt, samtidigt som du har förmågan att bibehålla ett positivt förhållningssätt. Genom att utveckla våra processer och skickliggöra våra chefer skapar vi tillsammans förutsättningar för ett mer strategiskt arbetssätt framåt. Vår kommun är i förändring och utveckling vilket innebär att du behöver trivas med att navigera i en organisation där vissa processer är under uppbyggnad och rutiner och arbetssätt formas under resans gång. Vi tror att du ser möjligheter där andra ser utmaningar, och att du är trygg i att driva utveckling med tydlighet, prestigelöshet och ett serviceinriktat förhållningssätt. Just nu deltar vi även i ett spännande EU-projekt tillsammans med flera av våra grannkommuner där vi arbetar för att förebygga sjukfrånvaro och stärka friskfaktorerna utifrån ett långsiktigt mål om att vara en attraktiv arbetsgivare. Här har du stora möjligheter att sätta din prägel. KVALIFIKATIONER För att vara den vi behöver, och för att du ska trivas och utvecklas i ditt uppdrag, vill vi att du har: • Utbildning på högskolenivå med minst 180 hp inom det personalvetenskapliga området. Om din examen är relevant för tjänsten avgörs av kombinationen med din arbetslivserfarenhet • Minst 2 års erfarenhet av liknande roll, gärna i offentlig förvaltning. Det är meriterande om du tidigare arbetat med arbetsmiljöfrågor och du behöver ha ett starkt intresse för området och självständigt kunna sätta dig in i området. Vi söker dig med förmåga att ta helhetsperspektiv och ett prestigelöst förhållningssätt. Du är självgående och kan växla mellan olika perspektiv och arbetsuppgifter samt mellan operativt och strategiskt arbete. Andra beskriver dig som pedagogisk och engagerande, som en stöttande och samarbetsorienterad kollega. Du kan bygga och underhålla goda relationer med såväl kollegor och chefer som fackliga företrädare och medarbetare. Du vet hur du balanserar tydlighet med smidighet i ditt sätt att kommunicera. Du gillar att skratta tillsammans och ser humor som en del av arbetsvardagen. Utöver en spännande utmaning och härliga kollegor erbjuder vi dig förtroendearbetstid, möjlighet till distansarbete delar av din arbetsvecka och en rad förmåner via Benify som vi gärna berättar mer om. För oss är det viktigt att du och det befintliga teamet passar bra ihop då vi värnar om vår fina samarbetskultur, därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Känner du igen dig i den här beskrivningen? Välkommen att vara med och forma framtidens arbetsmiljö i vår kommun! ÖVRIGT Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025