Informatör/Kommunikatör

Sök bland 79 lediga jobb som Informatör/Kommunikatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Studentmedarbetare inom kommunikation
Lunds kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du få ett kvalificerat extrajobb på schyssta villkor som är relevant för studierna och ger dig en fot in på en arbetsmarknad? Som studentmedarbetare i Lunds kommun genomför du ett kvalificerat uppdrag vid sidan av dina studier. Ditt uppdrag Är du student inom strategisk kommunikation och vill få praktisk erfarenhet av kommunikationsarbete i en samhällsviktig organisation? Då kan detta vara något för dig! Lunds kommun söker nu en engagerad och nyfiken studentmedarbetare som vill vara med och utveckla vår digitala kommunikation. Du kommer att arbeta med sociala medier, nyhetsbrev och eventkommunikation – och få möjlighet att växa i rollen med stöd från erfarna kollegor. Som studentmedarbetare kommer du att: - vara med och planera strategiska inriktningar på kommunikationsinnehåll. - skapa och publicera innehåll i kommunens sociala mediekanaler mot näringslivet, med huvudinriktning på Business in Lund. - stötta i produktion och utskick av nyhetsbrev. - bidra till kommunikation kring evenemang, både internt och externt. - arbeta nära kommunikatörer och andra verksamheter i kommunen. - analysera och följa upp kommunikationsinsatser. Du får möjlighet att ta eget ansvar, men också lära dig längs vägen. Du tilldelas en handledare som stöttar, förmedlar yrkeskunskaper och följer upp ditt arbete och utveckling. Arbetstiden förläggs enligt överenskommelse med dig för att matcha dina studiebehov. Din anställning omfattar i genomsnitt 8 timmar per vecka och du har timlön. Vi söker dig  Vi söker dig som aktivt studerar vid universitet/högskola. Du ska ha läst minst 1 år helfart (60 högskolepoäng eller 200 yrkeshögskolepoäng) inom efterfrågat ämne.  Krav för tjänsten är: - pågående högskoleutbildning inom strategisk kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller liknande. - praktik eller tidigare erfarenhet inom kommunikation (kan styrkas med arbetsprov/portfölj). - goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - grundläggande kunskaper i Adobe Creative Suite för redigering av enklare grafiskt material. Vi ser gärna att du har: - kunskap i nyhetsbrevsverktyg som Ungapped eller motsvarande. - grundläggande bild- och videoredigeringsförmåga. - förståelse för tillgänglighetsanpassad kommunikation. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett kvalificerat extrajobb som är relevant för dina studier. Villkoren är schyssta och dina arbetstider anpassas efter dina studier. Studentmedarbetarjobben i Lunds kommun får höga betyg av studenterna i våra utvärderingar. Så här säger några tidigare studentmedarbetare:  "Roligt och intressant att jobba för Lunds kommun där det finns stora ambitioner, möjligheter och framtidstänk." "Jag har fått mycket frihet under ansvar och möjlighet att implementera utbildningen i arbetslivet." "Intressanta och givande arbetsuppgifter som varit en väldigt bra erfarenhet för jobbsökande framöver." Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringsprocessen har vi valt att ta bort det personliga brevet och ersatt det med urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Varmt välkommen med din ansökan senast 20 juli. Om arbetsplatsen Du blir en del av kommunikationsavdelningen vars uppdrag är att stödja, samordna och leda kommunens organisation inom kommunikation och medborgarservice. Vi erbjuder kommunens medarbetare strategisk kompetens, tjänster och stöd för att säkra samhällsinformation, bygga varumärke och god service, tillgänglighet och ett gott bemötande för de som bor och verkar i Lunds kommun. Vi har vår hemvist på kommunhuset Kristallen. På kommunkontoret arbetar cirka 400 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Kommunikatör till AI-center (50%)
Umeå Universitet
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Är du intresserad av att kommunicera banbrytande forskning inom artificiell intelligens (AI) och bidra till att forma framtidens samhälle? Centrum för transdisciplinär AI (TAIGA) vid Umeå universitet söker nu en kommunikatör på 50%. TAIGA är ett fakultetsövergripande centrum vid Umeå universitet som främjar transdisciplinär forskning och utbildning inom AI. TAIGA skapar mötesplatser och nätverk för forskare, lärare och studenter, och arbetar för att stärka Umeå universitets internationella forskningsprofil inom AI. Tillsammans med föreståndaren och projektsamordnaren är kommunikatören en central del av organisationen. Läs mer om TAIGA: https://www.umu.se/centrum-for-transdisciplinar-ai/ Arbetsuppgifter Som kommunikatör vid TAIGA kommer du att:  - Samordna och hantera intern och extern kommunikation för TAIGA.  - Bidra till utvecklingen av kommunikationsstrategier och målsättningar.  - Stötta forskargrupper och projekt med kommunikationsinsatser.  - Utforma och underhålla TAIGAs webbplats och eventuella sociala medier.  - Planera och genomföra kommunikationsaktiviteter såsom att;  - Skriva nyhetsnotiser, underlag till pressmeddelanden och andra redaktionella texter   - Producera och formge tryckt och digitalt material, såsom broschyrer och affischer.  - Delta i nätverkande och omvärldsbevakning.  Kvalifikationer  Vi söker dig som har:  - Högskoleutbildning (lägst kandidatexamen) inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande.  - Erfarenhet av webbpubliceringssystem (t.ex. Episerver, Wordpress).  - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.  - Erfarenhet av layout, formgivning, bild- och filmproduktion samt av att skriva nyhetsartiklar, underlag till pressmeddelanden och andra texter.  - Förmåga att arbeta självständigt och i grupp, med god kommunikations- och samarbetsförmåga.  Meriterande:  - Erfarenhet av arbete vid universitet, myndighet eller större organisation.  - Kunskaper inom AI och teknikkommunikation.  - Erfarenhet av omvärldsbevakning och webbkommunikation. Anställningsvillkor: Anställningen avser deltid (50%) och är tillsvidare med tillträde 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Anställningen är placerad vid Institutionen för Datavetenskap där du blir del av den administrativa gruppen på cirka 30 personer.  Ansökan: Du ansöker via vårt rekryteringssystem.   Din ansökan ska innehålla:  - CV och personligt brev.  - Kontaktuppgifter till minst två referenser.  - Dokumentation av formella meriter (betyg, examensbevis, kursintyg etc.).  - Övrig dokumentation (arbetsintyg, dokumentation av erfarenheter etc.).  För mer information, kontakta föreståndare Frank Dignum på [email protected].  Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17   Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kommunikatör sökes!
Adecco Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du ansvarstagande, noggrann och har en mycket god samarbetsförmåga? Har du tidigare arbetat som kommunikatör och söker en spännande möjlighet att utvecklas? Då kan du vara den person vi söker! Om tjänsten Vi söker en resurskonsult inom kommunikation som producerar innehåll och tar fram kommunikationsplaner för digitala kanaler. Du stödjer projektledare i klimatanpassningskommunikation, anpassar budskap efter målgrupp och kanal, och samarbetar med en strategisk kommunikatör. En viktig del är att ge rådgivning och stöd till verksamheter för tydlig och effektiv kommunikation. • Uppdragets längd är planerad att sträcka sig från augusti till december 2025. Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter: • Ta fram och anpassa kommunikationsplaner kopplade till klimatanpassningsplanen för Göteborg. • Delta i projektmöten och justera kommunikationen efter behov och målgrupper. • Stödja projektledare och verksamheter i kommunikationsfrågor. • Ta fram kampanjmaterial, nyhetsbrev, inbjudningar och andra kommunikationsprodukter i samarbete med strategisk kommunikatör. • Skapa grafiskt material, illustrationer, enklare filmer och presentationer enligt den grafiska profilen. • Planera och genomföra informationsmöten, seminarier och verksamhetsbesök. • Hantera kommunikationsstöd under projektet, inklusive pressfrågor och inkomna ärenden. Om dig Vi förväntar oss att uppdraget utförs med en serviceinriktad attityd och ett vänligt bemötande, samt att arbetet präglas av professionalism och fackmannamässighet. Uppdraget ska dessutom följa god affärs- och yrkessed, och utföras med den skicklighet, kompetens och omsorg som kännetecknar ett välrenommerat företag inom branschen. Krav för dig som söker denna tjänst: • Relevant akademisk examen motsvarande filosofie kandidatexamen. • Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. • Behärskar svenska i tal och skrift. • Kunskap och erfarenhet av att arbeta med relevanta programvaror, såsom Adobe Creative Suite (InDesign, photoshop, illustrator) och webbpubliceringsverktyg. Meriterande: • Kunskaper i Premiere Pro. Urval och intervjuer sker löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jemima Hammarström via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Kommunikatör
HÖGLANDSFÖRBUNDET
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Höglandsförbundet – Samverkan är vår styrka! Höglandsförbundet är ett kommunalförbund bildat av Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda. Dessa fem kommuner, på småländska höglandet, värdesätter samarbete och vet att vi blir starkare tillsammans. Genom att slå ihop våra styrkor och resurser kan vi öka kompetensen, bättre utnyttja resurser, höja kvaliteten och ge invånarna bättre service. Hos oss finns idag en rad olika verksamheter som arbetar för hela Höglandets bästa. Från 1 januari 2025 är Höglandsförbundet huvudman för gymnasieutbildningar i Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda. Vi har fem skolor där cirka 600 medarbetare har sin arbetsplats och drygt 3000 elever genomför sin gymnasieutbildning. Vårt uppdrag är att erbjuda och genomföra utbildningar med hög kvalitet på gymnasiet och ha ett programutbud som motsvarar ungdomars efterfrågan och arbetsmarknadens behov. Ditt nya jobb Som medarbetare på Höglandsgymnasiet stöttar du skolchef, gymnasiechefer och rektorer i kommunikativa frågor, både på operativ och strategisk nivå. Du har ansvar för den sammanhållna interna och externa kommunikationen. Du utvecklar och underhåller innehållet på intranät och externwebben samt publicerar i sociala medier.  Du producerar olika former av informations- och pressmaterial och är stöd i mediekontakter. Du har ett sammanhållande ansvar för den grafiska profileringen i Höglandsgymnasiet. Du deltar i interna och externa forum och nätverk, och följer utvecklingen i omvärlden för att möjliggöra aktuell och relevant kommunikation för våra målgrupper. I tjänsten ingår nämndsadministration av Höglandsförbundets utbildningsnämnd.  Ditt arbete sker också i nära samarbete med förbundsövergripande funktioner som till exempel kommunikationsstrateg och HR, för att tillsammans skapa en helhet som är långsiktig och hållbar för Höglandsgymnasiet och Höglandsförbundet.   Rollen som kommunikatör på Höglandsgymnasiet är nyinrättad och är under utveckling. Tillsammans med skolchefen kommer du att kunna utveckla denna spännande tjänst! Placeringsort på Höglandet kan diskuteras och det finns också möjlighet att jobba på distans.  Om dig Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och professionell i ditt arbete, och som vill vara med och utveckla Höglandsgymnasiet - där vägar möts och framtiden formas. Vi vill att du har en högskoleexamen inom kommunikation eller annat område som av arbetsgivaren bedöms likvärdigt. Du har några års erfarenhet av kommunikationsarbete. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift på ett enkelt, tydligt och tillgängligt sätt.  Om du har tidigare erfarenhet av kommunikationsarbete inom en politiskt styrd organisation är det meriterande. Meriterande är också att ha erfarenhet av gymnasieskola. Likaså är det meriterande med erfarenhet av publicering och utveckling av innehåll för webb och intranät. Du är van vid att samarbete och motiveras av att tillsammans med andra uppnå resultat. Du tar initiativ och driver arbetet framåt. Du har förståelse för och agerar utifrån din roll, men ser till hela förbundets bästa på kort och lång sikt. Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

26 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Medarbetare till projektet Skogsungdomarna
Länsstyrelsen i Västerbottens län
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Med tanke på skogsfrågor, ungdomar och aktiviteter. Vi söker dig som vill bidra i rollen som medarbetare i projektet Skogsungdomarna. Länsstyrelsen Västerbotten driver Västerbottens regionala skogsprogram tillsammans med Skogsstyrelsen och Region Västerbotten. Skogsprogrammet Västerbotten och forskningsplattformen Future Forests (SLU och UMU) driver tillsammans projektet Skogsungdomarna. Genom samarbetet mellan Skogsprogrammet och Future Forests ges möjlighet att kombinera skogsprogrammets närhet till de skogliga verksamheterna och Future Forests närhet till forskning och akademi. På så sätt kan ungdomsverksamheten få tillgång till bred kompetens och ett stort kontaktnät, samt bidra med ungdomsperspektiv till båda organisationer. Projektet arbetar med att lyfta och visa på ungdomars perspektiv i de skogliga frågorna genom information och aktiviteter. Allt arbete i Skogsungdomarna leds och genomförs av ungdomar, med stöd från Skogsprogrammet Västerbotten och Future Forests.  Hos oss kännetecknas arbetsmiljön av hjälpsamhet och villkoren av livspusselvänlighet. Vår gemensamma uppgift är att skapa samhällsnytta. Som statligt anställd hos Länsstyrelsen erbjuder vi särskilda förmåner kring friskvård, föräldralön, pension etc. Läs gärna mer https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss.html.  Arbetsuppgifter Syftet med Skogsungdomarna är: - Att möjliggöra en ingång till skogsfrågor för ungdomar från olika bakgrunder - Att utgöra en kanal för ungdomsperspektiv kring Skogsprogrammet Västerbottens frågor - Att främja internationellt samarbete mellan ungdomsgrupper i Barentsregionen. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: - Möjliggöra för ungdomar att lära sig mer om skogliga frågor och ge sina perspektiv på dessa - Planera och leda exkursioner och workshops som visar skogars olika värden, såväl fysiska som digitala - Nå ut till ungdomar via besök på skolor och universitet samt genom digital närvaro. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har en avslutad eller pågående universitetsutbildning, gärna med skoglig inriktning - Har intresse av skogsfrågor För att du ska trivas i rollen som ungdomsledare är det viktigt att du är självständig och självgående. Du kommer att ingå en liten grupp så även din samarbetsförmåga med andra är av stort värde. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Det är två tjänster som är tidsbegränsade till och med 2025-12-31 och omfattningen är 10–12%. Om Länsstyrelsen Västerbotten Länsstyrelsen Västerbotten är en kunskapsmyndighet. Genom helhetsperspektiv med engagemang för samverkan och den enskilda invånaren gör vi hållbar utveckling möjlig i hela länet. Vi utgår från Västerbotten och tar avstamp i allt som händer, både inom länets gränser och utanför. För oss är det lika naturligt att samarbeta med offentliga aktörer som andra statliga myndigheter, regioner och kommuner som näringsliv och civilsamhälle. Länsstyrelsen är regional krishanterings- och totalförsvarsmyndighet och du kan i händelse av samhällskris eller krig få arbeta med andra uppgifter än de du anställts för. Hos oss jobbar cirka 300 medarbetare i ett 80-tal olika yrkesroller. Våra specialistkompetenser finns inom en bredd av områden som är viktiga byggstenar för att vårt samhälle ska fungera för alla invånare och för ekologisk, ekonomisk och social utveckling. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Om ansökan När du skickar in din ansökan blir den en offentlig handling. https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd kan du läsa mer om hur vi behandlar vi dina personuppgifter. Har du skyddade uppgifter, kontakta oss så hjälper vi dig med hur du kan gå vidare med en trygg och säker ansökningsprocess. Kontaktuppgifter till oss hittar du https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb.html. Vid denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Kommunikationsstrateg till Falu Energi & Vatten
Adecco Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du en strategisk kommunikatör som vill bidra till att vidareutveckla ett av Faluns starkaste varumärken? Vill du tillsammans med oss skapa framtidens Falun? Nu finns en unik möjlighet för dig som är kommunikationsstrateg med särskilda kunskaper inom varumärkesbyggande. Falu Energi & Vatten är alla Falubors energiföretag som tillsammans med våra kunder och invånare vill bidra till ett hållbart samhälle utan utsläpp. Vårt uppdrag är att underlätta för våra kunder att ta kloka beslut och göra mer hållbara val. Att jobba hos oss innebär att du gör skillnad i många människors vardag. Inte minst din egen. Arbeta som kommunikationsstrateg Vi kan erbjuda dig en rolig, spännande och viktig tjänst med stort eget ansvar. Du kommer att tillhöra oss i kommunikationsgruppen som tillsammans jobbar med att stötta organisationen i olika typer av kommunikationsfrågor. Ditt uppdrag blir att arbeta med allt från strategisk kommunikationsplanering och kampanjer, till att skriva texter och jobba med sociala medier. Under 2026 kommer FEV att börja arbeta enligt vår nya affärsplan, och vi behöver din hjälp att uppdatera såväl varumärkesplattform som grafisk profil, liksom vår hållbarhetskommunikation. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: •Göra kommunikations- och marknadsplaner •Utveckla vår externa kommunikation på ett strategiskt plan •Ta fram riktlinjer kopplade till kommunikation •Planera, genomföra och följa upp kampanjer •Stötta ledningsgrupper och projekt i kommunikationsfrågor •Skriva olika typer av texter, sociala medier-inlägg och pressmeddelanden •Publicera inlägg och annonser på Facebook, Instagram och LinkedIn samt utvärdera dessa insatser Kollegan Agnes om arbetsplatsen: FEV är en spännande arbetsgivare! Vill du jobba i en samhällsviktig bransch med betydelse för människors vardag är det hos oss du ska vara. Vår verksamhet är nödvändig för att samhället ska fungera! Utvecklingen i branschen går snabbt, och inom kommunikation är vi mitt uppe i en intressant resa där vi i framtiden vill jobba smartare, mer strategiskt och mer digitalt. FEV har många förmåner och en fin gemenskap. Välkommen till oss! Din profil Du är en driven och positiv person som kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och eget ansvar. Muntligt är du även en god kommunikatör som är pedagogisk och trygg i rollen att coacha andra. Du har ett strategiskt tänk med en känsla för helheten. Du är van att driva kommunikationsarbetet utifrån verksamhetens mål och kan växla mellan strategisk planering och praktiskt genomförande. Att arbeta med flera uppdrag parallellt med god struktur är en naturlig del av ditt arbete. Vi utgår från att du är en hjälpsam lagspelare och har lätt för att knyta kontakter, samarbeta och bygga relationer. Du som söker har: •Utbildning inom kommunikation eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig •Dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kommunikatör •God erfarenhet av att arbeta med strategisk kommunikation, marknadsföring, kommunikationsplanering och varumärkesbyggande •Erfarenhet av att arbeta med lednings- och projektgrupper •Erfarenhet av mediafrågor och/eller kriskommunikation. •Erfarenhet av att arbeta med Meta Business Suite •Erfarenhet av att genomföra kampanjer •Mycket god kunskap i det svenska språket i tal och skrift •B-körkort Det är meriterande om du har: •Kunskap om energibranschen •Erfarenhet av att filma och redigera inslag med mobil •Kunskap i SiteVision, Photoshop, InDesign, Adobe Premiere Elements I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-13. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agnes Lind, kommunikationsstrateg, via [email protected] alternativt rekryterare Ulrika Struve på [email protected]. Då vi står inför semestertider kan svarstid på frågor vara lite längre än vanligt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Kommunikatör till Campus Totalförsvar
Luleå Tekniska Universitet
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du bidra till att stärka Sveriges totalförsvar och samtidigt jobba med strategisk kommunikation i en nationell satsning? Vi söker nu en drivande kommunikatör som tillsammans med utbildningssamordnare och andra nyckelpersoner vid universitetet utvecklar och synliggör utbildningsinsatser inom ramen för Campus Totalförsvar. Om uppdraget Campus Totalförsvar är en nationell plattform som samlar över 35 lärosäten i syfte att synliggöra och stärka utbildning och forskning inom totalförsvarsområdet. Luleå tekniska universitet är ett av två lärosäten med samordnande ansvar inom denna satsning, som leds av Försvarshögskolan. I rollen som kommunikatör blir du en nyckelperson i att säkerställa tydlig, målgruppsanpassad och samordnad kommunikation – såväl internt vid LTU som externt mot andra lärosäten, myndigheter och intressenter. Dina arbetsuppgifter • Hantera och utveckla innehåll kopplat till utbildningar på campustotalforsvar.se • Skapa och publicera nyheter, uppdatera struktur och förbättra sökbarhet på webbplatsen • Ta fram kommunikationsmaterial i dialog med Försvarshögskolans kommunikationsteam • Delta i planering och kommunikation kring seminarier, utbildningar och konferenser • Hantera inkommande ärenden via e-post och webbformulär • Stämma av extern kommunikation med media och säkerställa enhetlig strategi. Vi söker dig som • Har relevant utbildning inom kommunikation eller marknadsföring • Är van att arbeta i projektform, gärna i akademisk eller offentlig kontext • Har mycket god stilistisk förmåga på svenska och engelska • Är självgående, strukturerad och bra på att samverka med olika aktörer Meriterande är erfarenhet av arbete med samhällsberedskap, totalförsvar eller högskolesektorn. Vi erbjuder • Ett meningsfullt uppdrag i ett nationellt sammanhang • Möjlighet att bidra till samhällsnytta inom ett prioriterat område • Samarbete med engagerade kollegor vid flera universitet • Flexibilitet, ansvar och möjlighet att påverka innehållet i rollen  Du kommer att tillhöra Luleå tekniska universitets enhet Kommunikation och varumärke som består av cirka 20 medarbetare med bred kompetens inom bland annat strategisk kommunikation, press, grafisk design, rörlig media och foto. Hos oss finns goda möjligheter att bolla idéer med varandra och ge varandra stöd i arbetet. Vi är en flexibel arbetsplats med moderna lokaler och möjlighet till hybridarbete. Omfattning och ort Vi söker en kommunikatör för tidsbegränsad anställning, augusti-december år 2025 på 50% med placering i Luleå. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta chef för Kommunikation och varumärke, Sara Blix, 0920-49 2806, [email protected]. Intervjuer genomförs under vecka 28. Fackliga företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] och OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected]. Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 6 juli 2025 Referensnummer: 2924-2025

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Verksamhetsutvecklare/kommunvägledare
Jönköpings kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du vara med och utveckla kontaktcenter i Jönköping? Vill du använda din kunskap och erfarenhet för att stärka medborgarupplevelsen av vår kommun, både i det digitala och personliga mötet? Är du dessutom ett proffs på bemötande och service? Vi söker en verksamhetsutvecklare/kommunvägledare i en kombinerad tjänst. Ditt nya jobb Som kommunvägledare på kontaktcenter har du ett av kommunens viktigaste och mest utåtriktade jobb. Du svarar på frågor och förmedlar relevant information om allt från bygglov till förskoleplats. Du lyssnar, reflekterar och guidar vidare, alltid med ett tydligt mål: att leverera främsta service till våra medborgare via telefon, e-post, chatt och besök. Erfarenheten som kommunvägledare tar du vidare med dig i arbetet med verksamhetsutveckling med sikte på framtidens kontaktcenter. Här handlar det om att ta till vara på insikter och se behov och möjligheter i processen från medborgare till verksamhet, med enkelhet som nyckelord. Du samarbetar nära dina kollegor på kontaktcenter, du har också kontakter med många andra verksamheter i kommunen inom ramen för ditt uppdrag. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet av service. För att lyckas i rollen som kommunvägledare behöver du snabbt kunna ta in information och förmedla den på ett pedagogiskt sätt. Du har ett gott omdöme och är lyhörd i mötet med medborgare för att ge bästa möjliga service. Du är bra på att samarbeta och har lätt för att bygga relationer. Kort sagt: en god ambassadör för alla verksamheter och första intrycket för många medborgare. Erfarenhet som projektledare är viktigt för att du ska lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare. Du drivs av att utveckla allt från e-tjänster till lösningar med hjälp av AI i samverkan med andra och med medborgarfokus. Det innebär att du behöver ha aktuell digital teknisk förmåga och systemförståelse för ärendehantering, analys och processer. Du behöver också ha mycket goda kunskaper i svenska och det svenska samhället, samt goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder dig - ett utvecklande jobb i en spännande miljö - en arbetsgemenskap utöver det vanliga Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 6 augusti. Vi läser ansökningarna löpande och intervjuer genomförs efter att ansökningstiden har gått ut. Den 18-20 augusti genomförs korta  intervjuer för den som går vidare. Önskar du komma i kontakt med någon av våra fackliga representanter: Amanda Nygren, Akademikerförbundet SSR tel. 036-107381 eller Rebecca Färgh, Vision tel. 036-102925. Om du vill veta mer om vad vi som arbetsgivare erbjuder läs mer https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss. För frågor Kontakta Ewa Ling Persson, kontaktcenterchef, tfn 036-10 21 69 eller e-post [email protected] Välkommen till oss Kontaktcenter i Jönköpings kommun har i uppdrag att samordna kommunens service och kontakt med allmänheten i nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag. Kontaktcenter är en drivande och betydelsefull aktör i kommunens utveckling för att öka service, kommunikation och tillgänglighet i alla sammanhang. Kontaktcenter är en del av Jönköpings kommuns kommunikationsavdelning. Avdelningen är placerad på stadskontoret. Din enhet är en av tre på kommunikationsavdelningen. Enheten kontaktcenter har cirka 22 medarbetare som är kommunvägledare och verksamhetsutvecklare. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Kommunikatör till Konkurrensverket
Konkurrensverket
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig. Vi söker en kommunikatör som är riktigt bra på att producera målgruppsanpassat innehåll för digitala kanaler och som trivs i samarbete med andra. På vår enhet får du 15 trevliga kollegor som är indelade i två funktioner: kommunikation och it. Du kommer att ingå i kommunikationsfunktionen och arbeta tillsammans med ett engagerat och kreativt gäng med sju kommunikatörer. Vi samarbetar gärna i såväl små som stora uppdrag för att nå bästa resultat, och har oftast väldigt roligt tillsammans på jobbet. Dina arbetsuppgifter Du kommer huvudsakligen att planera, skriva, producera och publicera innehåll till vår externa webbplats, nyhetsbrev och sociala medier. Du kommer också arbeta med att löpande uppdatera och underhålla vår webbinformation. I rollen ingår att följa upp och analysera resultatet av olika publiceringar för att kunna förbättra både innehållet och vår träffsäkerhet. Du kommer ha ett nära samarbete med andra kommunikatörer i innehållsproduktionen för våra digitala kanaler. Vi har många spännande kommunikationsuppdrag framöver som du kommer att vara delaktig i. Ett av de större projekten är att bygga ett nytt modernt intranät, och du kommer att ingå i projektgruppen där du framför allt kommer att bidra med din kunskap om innehållsproduktion. Du kommer också bidra i arbetet med att ta fram planer för våra externa kommunikationsaktiviteter. Kvalifikationer Vi söker dig som är en driven, kreativ och noggrann skribent med erfarenhet av att producera textinnehåll för digitala kanaler. För att passa till tjänsten har du: - en akademisk examen eller liknande utbildning inom kommunikationsområdet - erfarenhet av arbete på en tillsynsmyndighet - mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att anpassa texter till olika målgrupper, format och kanaler - förmåga att snabbt ta fram budskap ur komplexa textunderlag - erfarenhet av att skriva klarspråk och kunskap om vad det innebär - erfarenhet av arbete med innehållsförvaltning i digitala kanaler Det är meriterande om du: - har arbetat som redaktör för digitalt nyhetsbrev eller liknande Som person trivs du i samarbete med andra och har lätt för att skapa goda relationer. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar initiativ till förändringar och förbättringar, och har lätt för att dela med dig av din egen kunskap. Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Om du känner igen dig i beskrivningen kommer du att passa bra för jobbet och förhoppningsvis trivas riktigt bra hos oss. Jobba hos Konkurrensverket Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28–35 dagar per år beroende på ålder, och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats: https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/ Ansökan Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast 2025-07-16. Bifoga ditt CV samt ett ansökningsbrev där du berättar på vilka sätt du passar för tjänsten. Bifoga även examensbevis och eventuella betyg/intyg som visar vilka kurser du har läst och dina studieresultat. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi. Vi planerar att bjuda in till intervjuer i vecka 31. Information och kontakt Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet 6 månaders provanställning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till kommunikationschef Erika Svärdh eller Anna Bornäs som är ansvarig HR-partner. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00. Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kommunikatör med inriktning mot varumärke
Högskolan i Borås
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Högskolan i Borås erbjuder mer än bara ett jobb – här är du med och påverkar och bidrar till utveckling. Vi vill att du ska må bra både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi bland annat flexibla arbetstider, ett generöst semesteravtal och bra villkor vid föräldraledighet. Det finns även möjlighet till internationell kompetensutveckling genom studier eller praktik utomlands. Med vårt centrala läge har du nära till stadens utbud och goda pendlingsmöjligheter. Välkommen till oss på avdelningen Kommunikation! Dina arbetsuppgifter Som kommunikatör med inriktning mot varumärke jobbar du framför allt med ett av våra starka dottervarumärken: Textilhögskolan. Du arbetar i nära samarbete med den kommunikationsansvariga kommunikatören vid Akademin för textil, teknik och ekonomi. Du kommer främst att arbeta praktiskt med att producera material som nyhetsbrev, affischer, broschyrer, skriva nyheter och webbtexter samt skapa content för sociala medier och på webben. Du förväntas vara uppdaterad inom sociala medier och har ett nära samarbete med kollegor på avdelningen Kommunikation. I arbetsuppgifterna ingår även att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser samt stödja verksamheten i frågor som rör marknadsföring och varumärkesarbete. Dina kvalifikationer  För att vara aktuell för anställningen behöver du ha några års erfarenhet som kommunikatör eller marknadsförare. Du ska ha en högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, marknadskommunikation, PR och varumärke, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är också ett krav att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Utöver den formella utbildningen förväntas du ha praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har även arbetat med sociala medier och har relevant kunskap inom varumärke och strategisk kommunikation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi söker dig som kan arbeta självständigt, är lösningsorienterad och strukturerad med förmåga att organisera ditt arbete väl. Du är samarbetsinriktad och har ett tillmötesgående förhållningssätt. Meriterande: • Arbete med varumärkesstrategi • Adobe CS Din anställning Vikariat på heltid, som längst till och med 30 november 2026. Tillträde 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse.  Placeringsort Borås. Diarienummer: PA2025/117 Så här ansöker du Välkommen med din kompletta ansökan inklusive diarienummer och bilagor via vårt rekryteringssystem senast 10 augusti.  Guide för hur du ansöker i vårt rekryteringssystem och bilagor som ska bifogas Högskolan i Borås uppmuntrar ansökningar från personer med varierande bakgrunder, erfarenheter och synsätt eftersom detta berikar och stärker vår verksamhet. Vi eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Vill du veta mer? Intervjuer sker på plats i Borås den 26 och 27 augusti. Högskolan i Borås är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Förmåner för anställda Jobba hos oss Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer. Observera att våra kontaktpersoner kan vara svåra att nå under sommaren på grund av semester. Vi återkopplar så snart vi kan och tackar för ditt tålamod! Jennifer Tydén, rekryterande chef. Facklig företrädare för Saco-S är Klas Håkan Alm som nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Facklig företrädare för OFR/S nås via [email protected]. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag och annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025