Jobba hemifrån med kundservice – finsktalande sökes!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och försäljning blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang. Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering. Bedriva merförsäljning i kundsamtal. Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer. Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare. Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Arbeta från ditt eget hem! Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag. Möjlighet att arbeta från vårt moderna kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice och försäljning och drivs av att utvecklas inom det. Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift. Flytande i finska i både tal och skrift. Har datorvana. Godkänd gymnasieutbildning. Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse. Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: 08.00-17.00 vardagar och helger. Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Kundsupport på halvtid mot orderläggning/supply chain till ITAB
Framtiden i Sverige AB
Kundtjänstpersonal

ITAB växer och har en spännande framtid framför sig! Därför söker vi nu efter en extra resurs som vill stötta upp och jobba 50% under hösten 2025! Om du är intresserad är du välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Om rollen I rollen som Kundsupport hos ITAB kommer du att vara i spindeln i nätet mellan intern personal, leverantörer, säljbolag och distributörer. Du kommer arbeta med orderläggning och se till att ITABs produkter anländer i tid, uppdatera kunder om leveranstider och ser till att de får sina efterfrågade produkter i tid. Du kommer arbeta och dokumentera i flera olika affärssystem samt delta och hålla i möten såväl internt som externt. Som nyanställd Kundsupport kommer du inledningsvis att gå bredvid befintlig personal. Du kommer att omge dig av duktiga och erfarna kollegor som bara är ett samtal bort när du har frågor. ITABs kundsupport har mycket att göra just nu och därför är den här tjänsten en utökning av det nuvarande teamet. Tjänsten behöver fyllas under perioden 1 september – 31 december 2025. För rätt person och om behovet kvarstår eller utökas kan det på sikt finnas öppningar för fortsatt anställning även efter årsskiftet. Detta kommer utvärderas längre fram. Ordinarie arbetstider är måndag – fredag 8–17. Du som arbetar halvtid kommer ha möjlighet att lägga upp din arbetstid enligt överenskommelse med chefen. Du kan tex. komma att arbeta kl. 8-12 varje dag, förutom torsdagar då önskemålet är att du kan arbeta eftermiddag fram till kl. 15 pga. avdelningsmöte. Exempel på arbetsuppgifter: •Ansvarig för orderhantering, •Samordna och övervaka leveranser, •Sales- and operations planning, •Hantera och besvara frågeställningar från andra parter, •Kvartalsvis prisuppdateringar mot säljbolagen, •I samråd med kunder, logistikavdelningen och logistikpartnern Logent ta fram lösningar inom: - Distribution och transport, - Dokumentation och tullhantering (tex. Incoterms, HS-koder, ursprungsintyg, mm.), - Export utanför EU som tredjepartslogistik (3PL).och presentera underlag för hur produkterna ska kunna levereras på ett effektivt sätt. Din profil Du känner dig bekväm med att arbeta i olika affärssystem och tycker det är roligt att lära dig nya. Du har tidigare erfarenheter inom support/supply chain/administration/motsvarande som du erhållit genom arbete eller studier. Du har också ett intresse för flöden och processer. Det är viktigt att du har god social kompetens, är kommunikativ och gärna tar kontakt med andra personer, eftersom du kommer ha mycket telefon- och mejlkontakt samt hålla i möten. Du är en god lyssnare och hålla andra parter uppdaterade om hur leveransprocesserna av ITABs produkter ligger till. Skallkrav för tjänsten: •Erfarenhet av support/supply chain/administration/motsvarande genom arbete/utbildning •Svenska och engelska i tal och skrift •Erfarenhet av arbete i ERP-/CRM-/Affärssystem Meriterande för tjänsten: •Utbildning inom Supply Chain/Logistik/Administration/Motsvarande •Arbetat i affärssystemen IFS/Jeeves/Salesforce •Språkkunskaper i franska/tyska/spanska/italienska •B-körkort Om ITAB ITAB är ett världsledande bolag inom butiksinredning mot huvudsakligen detaljhandeln. De säljer inredning som kassadiskar, passagegrindar, hyllsystem och belysning till flera väletablerade matvarukedjor. Mer information om ITAB finner du här: https://itab.com/sv. ITAB i Jönköping erbjuder fräscha och moderna kontor. Tillsammans med dina kollegor kommer du kunna nyttja trevliga gemensamhetsutrymmen så som fikarum och gym. Du kommer ha kollegor från många olika avdelningen, vilket gör det enkelt för dig att bolla tankar och idéer med andra. ITAB värdesätter ett trevligt och inkluderande arbetsklimat och kommer därför göra det yttersta för att du ska känna dig välkommen! Som Kundsupport på ITAB erbjuds du: •Tillhöra en härlig arbetsgrupp med gott samarbete, •Möjligheten att på sikt få arbeta med förbättringsarbeten, •Närvarande och engagerade chef, •Mycket utbildningar, •Goda karriärmöjligheter inom ITAB. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. I rollen som Kundsupport kommer du inledningsvis vara anställd som konsult via Framtiden. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängd anställning via Framtiden och i det långa loppet gå över i en anställning direkt hos ITAB. Hur du ansöker För att söka tjänsten som Kundsupport, ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta Lisa Hannerz: [email protected] alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Välkommen att söka tjänsten redan idag! Rekryteringsprocessen: •Urval sker löpande •Intervju (Framtiden) •Betyg och referenstagning •Intervju (ITAB) •Beslut om anställning •Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum •​Sista ansökningsdatum: 2025-06-31 Villkor Startdatum: 1 september 2025, anställningen löper t.o.m. 31 december 2025 Placeringsort: Jönköping Arbetstider: Dagtid, må-fr Omfattning: Halvtid, 50%

20 maj 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Orderadministratör/kundservice till Nordens ledande IT-företag
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett av Nordens ledande IT-företag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag som är ett vikariat med start omgående, och som sträcker sig fram till slutet av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service • God systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Omgående Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Vi söker dig som vill växa inom kundservice ✨
Xzakt Kundrelation AB
Kundtjänstpersonal

Är du nyfiken på människor, gillar att hitta lösningar och känner att kommunikation är din grej? Då kanske vi har något för dig. Just nu söker vi kollegor till våra uppdrag inom kundservice. Det kan handla om allt från abonnemang och elavtal till resebokningar och e-handel. Det viktigaste är inte vad du har gjort tidigare – utan vad du är sugen på att göra nu.  Hos oss handlar kundservice om att möta människor med omtanke och tydlighet – via telefon, chatt och mejl. Du är där när någon behöver hjälp, stöttar dem vidare och ser till att de känner sig hörda. Det är ett jobb där du får göra göra skillnad – varje dag. Och nej, vi kräver inte 5 års erfarenhet (vi kräver faktiskt inte ens ett CV). Men vi tror att du är: Nyfiken på människor Ganska skarp på att formulera dig på svenska och engelska En problemlösare med tekniska färdigheter Taggad på att påverka din lön, vi jobbar nämligen med bonusar utöver fast lön Okej, men vad är det för typ av jobb?Det beror lite på uppdraget – vi samarbetar med flera olika företag inom t.ex. telekom, e-handel, resor och energi. Du får alltid en betald utbildning där du lär dig allt du behöver om företaget, systemen och sättet vi jobbar på. Men i stort handlar det om att: Hjälpa kunder via telefon, chatt och mejl Svara på frågor om produkter, tjänster och villkor Hantera reklamationer, avbokningar och andra kundärenden Representera varumärket på ett schysst och lösningsorienterat sätt I vissa uppdrag, erbjuda relaterade tjänster och erbjudanden (med bra stöd från teamet) Vad får du av oss? En ordentlig introduktion + löpande stöd från teamledare och kollegor Fast lön enligt kollektivavtal (Unionen): Under 24 år: 122,65 kr/h Över 24 år: 142,19 kr/h Ett team med skön stämning – AWs, quiz, fika och firande av högtider är en självklar del Möjlighet att växa – många i ledande roller hos oss började i dina skor Friskvårdsbidrag, utvecklingsmöjligheter och ett riktigt bra gäng  Hur funkar ansökan?Vi tror mer på potential än på papper. Därför slipper du skriva CV och personligt brev – istället svarar du på några frågor som hjälper oss förstå vem du är och om vi passar ihop. Schysst, va? Vi rekryterar löpande, så om det känns rätt – kör! Det här kan vara början på något nytt. Kort och gott: Arbetstider: Varierar beroende på uppdrag – vardagar, helger, och tider mellan 07.00–22.00. Vi försöker matcha dina önskemål så långt det går! Plats: Centrala Gävle Start: Nästa omgång drar snart igång Omfattning: 80% Anställning: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Så – vad väntar du på? Klicka dig vidare och ansök redan idag. Vi rekryterar löpande!    Vi ser fram emot din ansökan och kanske välkomna just Dig till vårt team

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Trafikledare till Assistansbolagets räddningscentral

Vill du arbeta i en kundorienterad roll med högt tempo? Är du en strukturerad problemlösare som gillar att hjälpa människor? Då är du den vi söker!  Assistansbolaget söker nu trafikledare till vår räddningscentral. Rollen innebär att du via telefon hjälper kunder som behöver vägassistans. Du leder och fördelar uppgifterna på ett lösningsorienterat sätt och följer uppgifterna genom företagets ledningssystem tills uppdraget är slutförd och kunden har fått den hjälp den behöver. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Mottagning av inkommande samtal Ärendehantering och trafikledning via toppmoderna IT-system Problemlösning av olika slag relaterat till vägassistans Ledning och fördelning av arbete till bärgare runt om i hela landet Följa etablerade processer, manus och procedurer Detta söker vi: Som person är du serviceinriktad, stresstålig och självständig i ditt arbetssätt. Det är också viktigt i rollen att vara en problemlösare, och du ska ha ett genuint intresse av att hjälpa kunder för att leverera den bästa kundupplevelsen. Vi ser att du är en högpresterande person och motiveras av att arbeta mål- och resultatinriktat.  För att passa in på arbetsplatsen ska du som person vara lugn, kommunikativ och lösningsorienterad. Du gillar kundkontakt och kan enkelt anpassa dig till olika kunders behov samtidigt som du målmedvetet leder samtalet med kunden. Vi erbjuder: Du arbetar i ett öppet kontorslandskap nära andra ambitiösa och engagerade medarbetare. Tillsammans kommer ni att delta i en mycket spännande tillväxtresa, där ni kommer att lära och utvecklas, arbeta i toppmoderna system och varje dag få chansen att leverera förstklassig service till våra kunder. Du får en fast lön och en rörlig del som är baserad på incitament, där du kommer att mätas på effektivitet, tydlighet, försäljning av utförda uppgifter samt kvalitet och kundservice. Du kommer att arbeta på våra kontor högst upp i Prismahuset i Oceanhamnen i Helsingborg, med slående utsikt över Öresund som kuliss. Dina kvalifikationer: Avslutad gymnasial utbildning. Flytande svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Danska är meriterande. Goda IT-kunskaper och snabb inlärningsförmåga. Intresse för fordon är meriterande.  Serviceinriktad, stresstålig och självständig. Det är meriterande med erfarenhet från en liknande roll, men inget krav. Du får upplärning i uppdragshantering på plats.  Anställningsvillkor: Tjänsten är förlagd på plats på vårt kontor i Helsingborg, och arbetspass kan förekomma kontorstid, kväll och helg. Lönen består av en fast grundlön samt en provisionsdel som baseras på prestation.  Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Heltidstjänst inom kundsupport med start omgående
Sprio AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som brinner för service och vill jobba med kundtjänst i Göteborg! Som kundsupportmedarbetare ger du förstklassig service genom att hantera ärenden via telefon. Vi erbjuder en föränderlig arbetsplats med fokus på utveckling! I denna roll är du kundens röst utåt och förstår att varje kund är lika viktig. Som person är du ansvarstagande, positiv och öppen samt gillar att bidra till god stämning och teamkänsla. Då det är en kommunikativ roll är det viktigt att du kan tala svenska och engelska obehindrat.  Vi söker dig som: Är framåt och driven Kan arbeta under ett högt tempo Har möjlighet att arbeta varierande arbetstider Vill utvecklas och är nyfiken OBS, för detta uppdrag krävs det att du är tillgänglig för att påbörja tjänsten 9 juni och tillgänglig hela sommaren- tillsvidare därefter.  Detta uppdrag är beläget i Göteborgs området.  Lön och förmåner enligt kollektivavtal. Skicka in din ansökan redan idag!

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Dansktalande kundtjänstmedarbetare på 50% till kund i Eskilstuna sökes!
Arena Personal Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Nu söker vi sig som kan danska och är en riktig fena på kundservice!  Detta är ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna där vi nu söker en serviceinriktad problemlösare som hjälper till att skapa den bästa kundupplevelsen som bara är möjlig.  En riktig nyckelroll där du får göra skillnad!  Om tjänsten Du kommer att vara en del av detta fantastiska team som arbetar med kundservice mot olika länder och språk. Ditt arbete kommer då innefatta: Besvara kundfrågor via telefon, e-post, chatt samt sociala medier Hantera klagomål och reklamationer Bistå med hjälp om produkter, tjänster och processer Lösa kundproblem snabbt och effektivt Ta vidare komplicerade ärenden till rätt avdelning Samla in värdefull feedback och följa upp kundärenden Aktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete Administrativa uppgifter som exempelvis dokumentera kundkontaker i CRM-system, uppdatera kundinformation och rapporter.  Denna tjänst kommer omfatta ett arbete på 50%.  Vem är du?  Vi tror att du först och främst är kan hantera det danska språket i tal och skrift, och för denna del även det svenska språket då detta är centralt inom koncernen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande kundtjänstrelaterat arbete sedan tidigare och kan hantera kundfeedback och förbättringsarbete. Du är en lösningsorienterad, ansvarstagande, flexibel person som kan ta snabba och genomtänkta beslut under stunder av högt tempo.  Meriterande om du även har erfarenhet av system som Salesforce, Dixa eller liknande.  Vi ser gärna att du har: Erfarenhet/utbildning av kundservicearbete, kommunikation eller feedbackhantering Erfarenhet av system så som Salesforce, Dixa eller liknande, detta är dock enbart meriterande.  Behärskar danska språket i såväl tal som skrift Vi kommer löpande gå igenom alla ansökningar - så ansök redan idag!

20 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Finsktalande kundtjänstmedarbetare på 50% till kund i Eskilstuna!
Arena Personal Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Nu söker vi sig som kan finska och är en riktig fena på kundservice! Detta är ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna där vi nu söker en serviceinriktad problemlösare som hjälper till att skapa den bästa kundupplevelsen som bara är möjlig. En riktig nyckelroll där du får göra skillnad! Om tjänsten Du kommer att vara en del av detta fantastiska team som arbetar med kundservice mot olika länder och språk. Ditt arbete kommer då innefatta: Besvara kundfrågor via telefon, e-post, chatt samt sociala medier Hantera klagomål och reklamationer Bistå med hjälp om produkter, tjänster och processer Lösa kundproblem snabbt och effektivt Ta vidare komplicerade ärenden till rätt avdelning Samla in värdefull feedback och följa upp kundärenden Aktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete Administrativa uppgifter som exempelvis dokumentera kundkontaker i CRM-system, uppdatera kundinformation och rapporter. Detta är två tjänster där ena innefattar en tjänst på 50% Vem är du? Vi tror att du först och främst är kan hantera det finska språket i tal och skrift, och för denna del även det svenska språket då detta är centralt inom koncernen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande kundtjänstrelaterat arbete sedan tidigare och kan hantera kundfeedback och förbättringsarbete. Du är en lösningsorienterad, ansvarstagande, flexibel person som kan ta snabba och genomtänkta beslut under stunder av högt tempo. Meriterande om du även har erfarenhet av system som Salesforce, Dixa eller liknande. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet/utbildning av kundservicearbete, kommunikation eller feedbackhantering Erfarenhet av system så som Salesforce, Dixa eller liknande, detta är dock enbart meriterande. Behärskar finska språket Vi kommer löpande gå igenom alla ansökningar - så ansök redan idag!

20 maj 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Kundservicemedarbetare i Linköping
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice, försäljning eller teknik blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Bedriva merförsäljning på några av våra avdelningar Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Nyöppnat, modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice, försäljning eller teknik och drivs av att utvecklas inom det Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vi erbjuder vardagar, kvällar och helger utefter din tillgänglighet! Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Service Planning Officer
Bee Bemanning AB
Kundtjänstpersonal

Vi på Bee Bemanning söker en Service Planning Officer till vår kund, ett ledande företag inom klimatlösningar. I denna roll blir du en nyckelperson i serviceavdelningen med ansvar för att hantera garanti- och returärenden, serviceuppföljning och kundsupport. Ansvarsområden: Ansvara för kommunikationen mellan serviceavdelningen och huvudkontoret. Hantera garanti- och returärenden samt agera kontaktperson vid kundärenden med konflikt. Stödja installatörer vid förfrågningar om reservdelar. Samarbeta nära med interna avdelningar såsom försäljning, order, logistik och marknadsföring. Optimera och standardisera serviceprocesser och -system för att förbättra kvalitet och produktivitet. Leda och delta i projekt kopplade till teknisk support, fältservice, garantihantering, administration och lärande. Bidra vid implementation av nya system inom serviceområdet. Ansvara för insamling, analys och rapportering av data kopplad till serviceverksamheten som underlag för ledningsbeslut. Följa upp och hantera KPI:er för servicekvalitet och serviceproduktivitet. Säkerställa uppföljning av den övergripande serviceplanen. Vara beredd på kortare affärsresor till huvudkontor eller dotterbolag vid behov. Kvalifikationer Du arbetar effektivt med MS Office-applikationer, internet och e-post. Avancerade kunskaper i Excel, dataanalysverktyg (t.ex. Power BI) och ERP (t.ex. SAP) är definitivt ett plus. Erfarenhet från en liknande position är meriterande Minst 1–2 års arbetslivserfarenhet krävs om du saknar akademisk utbildning. Du har en kandidatexamen inom tillämpad ekonomi, civilingenjör inom ekonomi, maskinteknik, etc. Erfarenhet av VVS/KYL branschen är meriterande. Övrig information Tjänsten är i huvudsak förlagd till kundens kontor i Solna, med möjlighet till distansarbete vid behov. Arbetstiderna är måndag till torsdag kl. 08:00–16:30 samt fredag kl. 08:00–16:00. Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen med din ansökan redan idag, då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Detta är en konsultanställning via Bee Bemanning, vilket innebär att du kommer att vara uthyrd till vår kund. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdatum: 30/6-2025 Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser löpande rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet. Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser löpande rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025