Monitoring officer till SEB kort!

Vi är en stor organisation med många områden där medarbetare kan driva eller stödja vår kärnverksamhet. Om du är drivs av ett ständigt lärande, trivs med att samarbeta och strävar efter att göra en positiv inverkan i samhället, då kan du hitta möjligheter till en lång och stimulerande karriär hos oss. Är du redo att bli en del av SEB och bidra till vår gemensamma framgång? Om rollen Är du analytisk, brinner för service och gillar att den ena dagen inte är den andra lik? Då har du hittat rätt! I rollen ingår det att noggrant övervaka och analysera transaktioner och beteendemönster för att identifiera och förebygga bedrägerier samt kortmissbruk. Det innebär även att vara beredd att hantera inkommande spärrsamtal utanför ordinarie arbetstid. Vidare ingår det att utföra övervakning och analys i system för att upptäcka avvikande mönster i kunders korttransaktioner och vid behov vidta åtgärder direkt eller eskalera ärenden till andra avdelningar för ytterligare hantering. Teamet du kommer jobba i består idag av ca 20 personer, vi arbetar med ett rullande schema och arbetsuppgifterna varierar från pass till pass. Vi är på plats dygnet runt för att hjälpa och kontakta våra nordiska kunder som misstänks ha blivit utsatta för bedrägerier. Vi söker därför dig som vill ha ett fartfyllt och varierat jobb och gärna kan jobba både dagtid, helger och kvällar. Jobbet kräver att du har möjlighet och trivs i att jobba både dag, kväll och helg (nattpass kan förekomma). Vem är du Vi söker dig som är nyfiken, analytisk och har en flexibel inställning. Vi tror att du naturligt har både en förmåga för djupgående analys och för att tillhandahålla en utmärkt service. Som en skicklig lagspelare trivs du i en miljö där kundbemötande är i fokus. Dessutom ser du förändringar som spännande möjligheter och är entusiastisk över att vara en del av SEB:s pågående digitala omställning. Vi ser gärna att du: - Har en eftergymnasial utbildning/akademisk examen och/eller relevant arbetslivserfarenhet - Har en bakgrund inom betalning och -kreditkort och/eller har arbetat preventivt med bedrägerier tidigare. - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska (meriterande om du har kunskaper i övriga nordiska språk) Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, med inledande provanställning Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Stjärntorget 4, Solna 169 79 Arbetstider: Varierande arbetstider Tack för att du överväger att bli en del av SEB kort. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Securitas söker en kundserviceadministratör

Nu har du chansen att söka tjänsten som kundtjänstadministratör till Securitas! Är du en glädjespridare som brinner för att ge service utöver det vanliga och som besitter administrativa skills? Är du även riskmedveten som person och en lagspelare? Då kan det här vara en tjänst för dig! OM SECURITAS I över 85 år har vi på Securitas sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Åren ger oss erfarenhet och kompetens som vi behöver när vi nu blickar framåt. För vi är övertygade om att den trygghet och säkerhet som vi står för kommer att vara viktigare än någonsin i framtiden. Numera har vi kollegor över hela världen. Det betyder att vi har samlat ännu mer kompetens och kunskap inom Securitas. Och som Sveriges största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Du tar hand om människors säkerhet Securitas tar hand om dig.” OM TJÄNSTEN I rollen som kundtjänstadministratör innebär det ett tätt samarbete med kunder och säljare. Du kommer även samarbeta nära med dina kollegor i samma team, som arbetar både på plats och på andra kontor runt om i landet. Mer specifikt kommer du hantera registreringar/ ändringar av avtal och fakturor där du arbetar för att kvalitetssäkra/upptäcka eventuella fel och åtgärda dessa. Det tillkommer även kundkontakt/kundservice samt övriga kundtjänstadministrativa arbetsuppgifter. Securitas vill vara i framkant när det kommer till branschen och i denna roll som kundtjänstadministratör kommer du ha en stor påverkan på detta genom den dagliga kontakten med kunder, säljare och kollegor. För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas. VEM ÄR DU? För att lyckas i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad som person och har erfarenhet eller ett intresse för administration. Du har ett öga för detaljer och en bra helhetssyn och trivs bra att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser även att du har ett ekonomiintresse och är strukturerad samt ansvarstagande i det dagliga arbetet där du tilltalas av en föränderlig miljö. Slutligen ser vi att du har en positiv inställning med skinn på näsan. Kunskaper kring användandet av Lime och Dynamics 365 och tidigare erfarenhet inom kundservice är meriterande. VI SÖKER DIG SOM: - Har en gymnasial utbildning - Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal och skrift - Har en god dator- och systemvana - Har en hög säkerhetsmedvetenhet PRAKTISK INFORMATION Arbetsgivare: Workz Uppdragsgivare: Securitas Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltidsanställning med sex månaders vikariat Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Malmö Arbetstider: Måndag-fredag 08:00-16:30 VI ERBJUDER DIG Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss. Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen. Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen (https://www.workz.se/f%C3%B6r-jobbs%C3%B6kare) om vår rekryteringsprocess. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected]

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Säljande kundservicemedarbetare

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vad erbjuder vi? Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds: - Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum - Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling. - En engagerad och erfaren Team Manager - Roliga aktiviteter så som tävlingar, fika, after works med mer Om tjänsten I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor på Frösön. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-18:00. Startdatum för tjänsten är 22 eller 29 april. Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice. Din profil För att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du: - Har ett stort intresse för kundservice - Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål. - Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt. - Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet. - Har erfarenhet av kundservice eller försäljning - Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är i april och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Customer Care Agent

Are you passionate about providing exceptional customer service? Join our vibrant team at Simployer as a Customer Care Agent (CCA), where you'll have the opportunity to work both remotely and from our office in Stockholm. As a CCA, you'll be at the forefront of our commitment to delivering outstanding customer experiences. Key Responsibilities: - Engage with customers via phone, email, and chat, delivering timely and professional assistance. - Offer comprehensive support, including troubleshooting technical issues and providing product insights. - Handle customer inquiries related to invoices and subscriptions with efficiency and accuracy. - Maintain meticulous records of customer interactions using our CRM system. - Collaborate closely with internal teams to address customer needs and resolve issues effectively. - Proactively identify areas for process improvement and contribute ideas to enhance our service delivery. - Strive to exceed customer satisfaction targets and uphold service level agreements. Simployer consultants forge strong client relationships, aiding them in overcoming challenges big and small. We seek individuals who relish in finding solutions and aiding customers in harnessing the full potential of our products. Our consultants are both service-minded and goal-oriented, and we are committed to fostering their personal growth and empowerment within the company. Our diverse company culture unites colleagues from various backgrounds and locations, creating a collaborative environment. Your teammates are based in both Norway and Sweden, and we operate in a hybrid manner – combining remote and office work. Message from the hiring manager: Hello! I'm Tobias Carneteg, your future manager. Working with our customers necessitates a pragmatic, solution-oriented approach centered around customer satisfaction. Individual responsibility is our foundation for maintaining high engagement levels at work. The Simployer culture is a source of pride, and joining us means becoming an integral part of it. - Previous experience in a customer facing role - Fluent in Swedish and English, with excellent written and verbal communication skills. - Strong problem-solving abilities and a proactive mindset when tackling challenges. - Display empathy and patience in addressing customer concerns and inquiries. - Proficient in using CRM software and other relevant tools to manage customer interactions. - Exceptional organizational skills, with the ability to multitask and prioritize effectively. We're seeking an individual who is naturally curious and thirsty for knowledge, continuously seeking opportunities to learn and grow in your role. Your ability to build meaningful connections with customers, partners, and colleagues, will foster collaboration and drive collective success. What we offer: At Simployer, our employees are our greatest asset. Our inclusive culture is founded on trust, respect, autonomy, and a shared purpose. We value work-life balance and provide avenues for professional and personal growth. Your contributions will be acknowledged and valued. If this resonates with you, we'd love to learn about your strengths, aspirations, and what brings you joy at work. Interested? Submit your application in English. Selection is ongoing. For further details, contact Tobias Carneteg, Customer Care Manager, at +46 730 28 00 26. Simployer is a “people first” company. We offer a unique combination of high-value and people-centric products, services and expertise. Our simplifying solutions are the preferred choice of more than 15,000 customers and 1,2 million users in Northern Europe. For almost four decades, we have helped our customers unleash the full potential in people, the core asset of any company. Managers who want to lead better – by inspiring, engaging and developing their employees – choose our solutions. We are on an exciting journey where we will continue to grow our company into new markets in Northern Europe. In Simployer we have a culture where it is possible to grow, and to have a direct impact on the business through empowerment and flat structure. You will work with colleagues who are passionate about their work and we can promise you that we have a lot of fun at work. To succeed in the market, reach our growth goals and continue to fulfil our vision, we need top talent who shares our conviction that people make businesses grow. Are you our next Simployee?

19 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Spontanansökan - Sommarjobb inom kundtjänst i Stockholm

Vi söker ambitiösa och självgående personer som vill jobba med att leverera enastående kundservice hos någon av våra uppdragsgivare. Vi arbetar med ett flertal uppdragsgivare som återfinns inom många olika branscher och kan erbjuda varierade och spännande uppdrag. Som kundtjänstmedarbetare kommer du främst arbeta med att ta emot och hantera kunders ärenden via telefon, e-post och chatt, som du sedan tillsammans med kunden löser på bästa sätt. Utöver detta tillkommer det ofta en del administrativa uppgifter samt andra arbetsuppgifter som kan variera beroende på uppdragsgivarens verksamhetsområde. Vi söker dig som har en positiv inställning och är bra på att kommunicera på svenska och engelska och som trivs med att jobba i team. Om du är intresserad av att sommarjobba inom kundservice i Stockholm, vänligen skicka in ditt CV och personliga brev till oss så snart som möjligt. Skriv gärna vilka veckor som du vill jobba. Vi ser fram emot att höra från dig! ATT JOBBA SOM KONSULT PÅ THE WOFI The WOFI hjälper Dig att hitta spännande tillsvidare jobb eller konsultuppdrag inom just Ditt val av karriärsområde och vi jobbar med många attraktiva klienter. Med en gedigen erfarenhet av branschen vet vi vad som krävs för ett lyckat samarbete där just du som kandidat och medarbetare är viktigast för hela verksamheten. Som anställd konsult via oss omfattas du utav kollektivavtal vilket ger dig en trygg anställning. Det innebär avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Utöver detta får du en individuell mentor som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod och som ser till att du utvecklas i din yrkesroll samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Kundservicemedarbetare till AB Reservdelar i Sollentuna

AB Reservdelar (ABR) har i över 80 år erbjudit kvalitetsreservdelar, tekniskt kunnande, leveranssäkerhet samt ett brett och djupt sortiment som passar mer än 90 % av den svenska bilparken. Med verksamhet och lager i såväl Stockholm som Malmö kan våra 80 anställda säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser i hela Sverige. Om tjänsten Hos AB Reservdelar utvecklar vi vår egen reservdelskatalog och strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen. Vi är stolta över våra högkvalitativa produkter och över att kunna erbjuda en servicenivå som motsvarar den. Som en del av vårt kundsupportteam kommer du att spela en viktig roll i detta arbete och hjälper våra kunder med allt från katalogapplikationer till teknisk support och reklamationsfrågor. Vår kundserviceavdelning består idag av ett dedikerat team på sju personer. Tillsammans hanterar ni alla inkommande kundorder, returer, offertförfrågningar och andra förekommande arbetsuppgifter på vår kundserviceavdelning. Kundservice är våra kunders första kontakt med vårt företag och ni arbetar mycket över telefon samt mejl, och för ett nära samarbete med våra lager-, produkt- och inköpsavdelningar för att säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet och - support. Rollen är baserad på vårt huvudkontor i Sollentuna och du rapporterar till vår kundservicechef. Din profil: För att matcha rollen tror vi att du: - Har god teknisk förståelse, och det är meriterande om du har erfarenhet från fordonsbranschen. - Har goda dator- och systemkunskaper. - Är van vid att arbeta med telefon eller inom service. - Pratar och skriver svenska flytande och behärskar engelska. Andra språkkunskaper är meriterande. Dina yrkesmässiga färdigheter är viktiga för oss men din personlighet är minst lika värdefull, och vi ser en serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande person framför oss. Det är också viktigt att du är prestigelös, flexibel och noggrann. Vidare är du en självklar lagspelare och trivs med att ha ett nära samarbete med såväl kunder som kollegor. Delar du dessutom vårt intresse för bilar och fordonsbranschen så kommer du att passa in mycket bra hos oss. Vi erbjuder: Hos oss får du inte bara möjlighet att utveckla din karriär i en stimulerande och växande organisation, utan också chansen att vara en del av ett team där din insats verkligen uppskattas och gör skillnad. Vi är måna om våra medarbetares utveckling och du kommer att få alla verktyg du behöver för att utvecklas, växa och lyckas i din roll. Så, om du är redo för en spännande utmaning och vill bli en del av vårt framgångsrika team, skicka in din ansökan redan idag! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin på 070 074 59 18 eller av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

19 mars 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Jollyroom söker Norsktalande Kundserviceagenter!

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Vi letar efter våra nästa stjärnor till det norska kundserviceteamet! Vårt syfte är att underlätta livet för barnfamiljen och hur gör vi det? Jo, genom att ha en solid styrka på Kundservice och satsa på det viktigaste vi har: KUNDEN! Glada medarbetare som ger enastående service till våra kunder är nyckeln till att uppnå vårt mål. Vi satsar stort och planerar att expandera vårt redan fantastiska team här på platsen i Göteborg för att erbjuda den ultimata kundupplevelsen. Var med oss! Vårt kundtjänst team består för närvarande av individer med olika arbetslivserfarenheter, men en gemensam nämnare är att de alla har erfarenhet av att arbeta med kundservice på olika sätt. De är målinriktade, serviceorienterade och tar initiativ. För oss är det viktigt att du delar liknande erfarenheter och egenskaper. Detta ger oss möjlighet att leverera den bästa servicen inom branschen till våra kunder. Känner du igen dig i den här beskrivningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med i matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen? Som Customer Service Agent har du följande arbetsuppgifter: - Leverera utomordentlig kundsupport och lösa frågor på ett effektivt sätt via telefon, e-post, sociala medier och chatt för våra norska & svenska kunder - Skapa och upprätthålla starka kundrelationer genom att lyssna, förstå och erbjuda skräddarsydda lösningar - Samarbeta med teamet för att säkerställa att varje kundinteraktion är en positiv och smidig upplevelse - Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen Vi tror att du har följande bakgrund: - Flytande kunskaper i både skrift och tal i norska - God kommunikationsförmåga på engelska & svenska - Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke, gärna inom kundservice, eventuell som butikssäljare - Mycket god datavana och snabblärd i nya affärs- och kundvårdssystem Fördelar med att jobba hos oss: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team! - Stora karriärmöjligheter, vi har under 2022 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city - Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning. Praktisk information och upplägg - Start: Omgående eller enligt ÖK - Omfattning: Heltid, 40 h/veckan (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 - Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8-17 - Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter: Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

19 mars 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Hjälpsam kundservicemedarbetare

Är du den som dina vänner vänder sig till för att få hjälp i olika frågor? Eller den personen som gärna hjälper familjen att förstå olika applikationer på mobilen? Får du energi av att känna "nu har jag verkligen gjort en skillnad i någons liv"? Vi söker nya kollegor till vår fina arbetsplats i Arbrå. Du kommer hjälpa privatpersoner i olika frågor bland annat fakturafrågor, adressändring, tekniska verktyg med mer. Du får givetvis genomgå en utbildning hos oss innan du självständigt besvarar kunder via inkommande samtal, mail och chatt. Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vår fokus på en kundupplevelse i världsklass! Vårt kontor befinner sig i Arbrå. Här sitter vi i stora luftiga lokaler i ett öppet kontorslandskap. På kontoret finns även ett gym och ett relaxrum där du får nyttja det vid anställning hos oss. Vi är måna om en trevlig arbetsplats och här kommer du mötas av människor som ser dig och det är lätt att bli en del i gänget! Vi brinner för kundservice i världsklass och här får du chansen att utveckla dina kunskaper inom både service såväl som att lösa olika problem. Du kommer även få inblick i hur olika externa kunder arbetar och lära dig mycket om olika branscher. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag. Om tjänsten Vi kommer under våren och sommaren 2024 anställa flera nya medarbetare hos oss. Du inleder anställningen med en introduktion och anställs i en timanställning. Vi räknar med att du kan arbeta minst 20 timmar per vecka och även under sommaren. Arbetstiderna är varierande beroende på vilken avdelning du arbetar på hos oss. På vissa avdelningar är arbetstiderna kontorstider, medan andra avdelningar så arbetar man kvällar och helger. Startdatum för tjänsterna varierar under våren och sommaren 2024 och är flexibla om du har en uppsägningstid. När du ansöker till tjänsten kommer du få besvara några frågor och vid kontakt med rekryterare så kommer vi gå igenom vilka intressen du har och erfarenheter för att matcha dig mot rätt avdelning och område. Dina arbetsuppgifter En vanlig dag hos oss innebär att du loggar in i vårat ärendehanteringssystem och besvarar inkommande samtal från kunder. Du representerar ett företag och kommer utgå från kundens riktlinjer och önskemål. Du arbetar på plats hos oss i Arbrå och kommer ha kollegor runtom dig samt en närvarande Team Manager som kan stötta dig i mer komplexa ärenden. Din profil Vi söker dig som vill hjälpa andra personer att lösa och förstå olika problem. Du behöver vara serviceinriktad och vilja arbeta mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du även tycker det är roligt att lära dig nya uppgifter och har en positiv inställning. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska - Har en god datorvana - Har en vilja att utvecklas inom kundservice Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

19 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
CDON söker Quality & Communications manager

Om uppdragsgivaren Vi söker nu dig som vill bli en del av CDON Group, ett svenskt börsnoterat bolag med lång historia och lång erfarenhet av e-handelsmarknaden. Bolagets uppdrag är att frigöra kraften i marknadsplatsen för att ge den bästa shoppingupplevelsen i Norden. CDON är dedikerade till att erbjuda fantastiska shoppingupplevelser online och är på jakt efter en Customer Service Quality & Communications som vill följa med på denna resa för de två nordiska marknadsplatserna: CDON och Fyndiq. Om rollen Vår ideala kandidat har en stark passion för kundnöjdhet samt en djup förståelse och intresse för kundservice och att göra affärer. Du kommer att vara specialisten och den man vänder sig till i alla frågor som rör vårt kvalitetsarbete inom kundservice, inklusive kundnöjdhet och analys av problem och bakomliggande orsaker. Det är viktigt att du har en passion för kundservice i världsklass. Du kommer att vara direkt involverad i den dagliga verksamheten inom Customer Experience/Service där du bland annat gör prognoser och deltar i projekt för att säkerställa att vi ger våra kunder en fantastisk upplevelse. Du kommer att vara en del av en mindre och snabbrörlig Brand & Customer Experience-avdelning, vilket kräver att du är självständig och har förmågan att prioritera och hantera en varierande arbetsbelastning. Med det snabbt föränderliga landskapet för e-handel kommer din förmåga att förutse marknadsförändringar och anpassa strategier därefter att vara ovärderlig för vår fortsatta framgång! Övergripande ansvarsområden - Utveckla, implementera och genomföra ett systematiskt arbetssätt för kundservicestatistik och analysprocesser - Utveckla, implementera och genomföra kundservicekommunikation såsom winback-automatiseringar och annan kundnöjdhetskommunikation - Bidra till att skapa och implementera vår kundservicestrategi, inklusive projektledning av initiativ och kontinuerligt föreslå förbättringar och förändringar som kommer att öka kundnöjdheten - Identifiera behov och förändringar i våra kundserviceprocesser och kvalitetsarbete, övervaka implementering av förändringar och stödja i utförandet - Identifiera behov för vår kundservicekanalstrategi, implementera och driva processer (t.ex. sociala medier, betygssajter etc.) - Bidra till att driva nödvändiga förändringar inom företaget för att förbättra vår kundupplevelse - Koordinera och leda projekt - 2:a linjens kundsupport vid behov Kvalifikationer och önskad bakgrund - Minst 3-5 års erfarenhet inom relevanta områden som kvalitet, analys och projektledning - Erfarenhet av kundservicerelaterade system (kontaktsystem, reclaimsystem, etc) - God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska - Erfarenhet av projektledning, med förmåga att hantera flera projekt samtidigt och hålla deadlines - Är en lagspelare och tycker om att samarbeta då våra projekt ofta involverar flera intressenter - Bekväm med att växla mellan planering och detaljfokuserat utförande och validering i en snabbrörlig miljö - Älskar struktur, prioritering och att förbättra processer för att maximera effektiviteten - Känner sig bekväm med att fatta datadrivna beslut Vad som erbjuds - En möjlighet att vara en del av en unik tillväxtresa som aktivt bidrar till framgången för de ledande e-handelsmarknadsplatserna i Norden. - En samarbetsinriktad och dynamisk arbetsmiljö med passionerade kollegor som tror på CDON Groups uppdrag - Konkurrenskraftigt kompensationspaket, inklusive förmåner som pension och försäkring genom Max Matthiessen och MyBenefit-portalen. - Karriärmöjligheter inom ett företag i snabb utveckling. Ansökningsprocess Bifoga ditt CV och ett kort personligt brev som beskriver ditt intresse och lämplighet för jobbet. Vi kommer att genomföra intervjuer med kandidater löpande. För att säkerställa en professionell och opartisk bedömning kommer vi att be kandidaterna att utföra en kombination av logiska resonemang och personlighetstester som en del av processen. Kundservice kundtjänst customer sucess care

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Sommarjobb - finsktalande kundservice

Som Customer Care Specialist är du nyckeln till att sammanföra företagets varumärken, kunder och återförsäljare. Denna tjänst erbjuder inte bara möjligheten att överträffa kundernas förväntningar genom din serviceexpertis, utan ger även dig chansen att vara en del av den pågående digitala transformationen. Ansök nu och vara med och forma framtiden! OM FÖRETAGET Här kan du jobba på ett av Sveriges största företag med cirka 23 000 anställda. Tillsammans strävar vi efter att skapa frihet för människor att röra sig personligt, hållbart och säkert. Företagskulturen präglas av nyfikenhet, samhörighet och samarbete med en stark vilja att påverka och göra skillnad. Arbetsmiljön är modern och bekväm i nyrenoverade lokaler. Du får förmåner som SATS-gym, lunchrestauranger i närheten och enkla kollektiva förbindelser. Gratis parkering finns också. Vid intervjun delar vi mer om företaget och dess unika karaktär. Välkommen till en plats där du inte bara jobbar, utan även påverkar och gör skillnad! OM TJÄNSTEN Du kommer, tillsammans med dina fantastiska kollegor, spela en nyckelroll i att upprätthålla en kvalitativ och professionell kundsupport, där ni fungerar som länken mellan koncernens olika varumärken, kunder och återförsäljare. I den pågående digitala resan är du en viktig del av skapandet av en ny kundresa för ett stort välkänt bolag. Genom att assistera både befintliga och nya kunder via chatt, telefon och mejl, blir du en central del av den digitala omvandlingen. I dina kundärenden inkluderas även administrativt arbete. Med ett varierande arbete i kundservice är det essentiellt att du analyserar kundens behov och proaktivt arbetar för att hitta unika lösningar för varje situation. Din roll är också central när det gäller att notera och eskalera avvikelser, samt att hänvisa kunder vidare till andra avdelningar vid behov. VEM ÄR DU? Du drivs av att skapa nya relationer och är en skicklig kommunikatör. Med intresse och förmåga att samarbeta gör dig till en viktig stöttepelare för dina kollegor. Din positiva inställning gör att du ser möjligheter där andra ser problem. För oss är det även viktigt att du har god dator- och systemvana samt att du är öppen för att lära dig nya saker. Din förmåga att vara problemlösande och din nyfikenhet gör dig till en resurs som ständigt söker nya vägar framåt. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och en stark vilja att utvecklas, då rollen erbjuder betydande möjligheter till både personlig och professionell tillväxt. VI SÖKER DIG SOM - Har en fullständig gymnasieutbildning - Talar och skriver obehindrat på svenska, engelska och finska Språkkunskaper i nordiska språk är mycket meriterande för tjänsten. PRAKTISK INFORMATION Start: 28 maj - 31 aug Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Torslanda, Göteborg Arbetstider: Varierade tider, måndag till fredag VI ERBJUDER DIG Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad operativ chef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz! ANSÖKAN Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. I denna process ser vi även att du bifogar dina ansökningshandlingar på engelska, samt har en bild i dina ansökningshandlingar för att effektivisera rekryteringsprocessen. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected]

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024