Logistikchef
Sök bland 39 lediga jobb som Logistikchef och börja ditt nya yrkesliv idag!
About the Position Are you a dynamic and strategic leader ready to take on the challenge of driving growth and operational excellence in one of the Nordic region’s leading third-party logistics providers? PostNord TPL is looking for a Regional Managing Director North, based in Stockholm. In this role, you will have full P&L responsibility, lead and develop teams, and create strategies to optimize and expand operations. At the end of 2025, PostNord TPL will take over the management of a major logistics operation. This transition presents an exciting opportunity to optimize and develop a large-scale facility, but it also comes with challenges. With a significant workforce and complex processes to integrate, strong leadership will be essential to ensure a smooth transition and drive continuous improvements from day one. You will report directly to PostNord TPL’s CEO, Andrew Kristensen, and play a key role in strengthening the business both in Sweden and across the Nordics. If you thrive in a results-driven environment where commercial growth, operational efficiency, and leadership excellence go hand in hand, this is the role for you! Your Responsibilities Will Include: - Full P&L responsibility for the region, ensuring financial targets are met. - Leading and developing managers and employees to strengthen team performance. - Optimizing logistics operations to drive efficiency and customer satisfaction. - Creating and executing strategies to ensure continuous business growth. - Driving commercial initiatives for both existing and new business opportunities. - Building strong relationships with customers and partners to enhance collaboration. - Ensuring compliance with all relevant laws, regulations, and internal guidelines. Background and Experience: - Extensive leadership experience within logistics and/or supply chain. - Proven P&L responsibility and a strong track record in business development. - Experience in leading and coaching other managers, driving engagement and results. - Strong commercial acumen with a sharp eye for business opportunities. - Strategic and analytical mindset with a data-driven decision-making approach. - Expertise in change management within dynamic environments. - Excellent communication and negotiation skills. - Relevant academic education. - Fluent in Swedish and English; knowledge of German is a plus. Personal Characteristics As a leader, you are results-driven, decisive, and solution-oriented, with a strong ability to motivate and engage teams. You thrive in a commercial setting, balancing strategic thinking with hands-on leadership. Adaptable and open to change, you navigate complex challenges with confidence. You are structured, goal-oriented, and a powerful communicator—someone who builds trust and drives success. Are you ready to lead the next phase of PostNord TPL’s growth? Apply now and be a part of shaping the future of logistics! In this process Postnord TPL collaborates with Novare Executive Search. Please note we do not accept application through email. If you have questions about the role or process, please contact Frans Lundin at [email protected] or Gustav Nyqvist at [email protected] PostNord TPL AB är den marknadsledande tredjepartslogistikaktören i Sverige och i Norden. Vi är lokaliserad i Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby i Sverige, Köge i Danmark, samt Åbo, Helsingfors och Lahti i Finland. Vi erbjuder innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar som sträcker sig från producent till konsument. Våra kunder är alltifrån det lilla e-handelsföretaget till den stora globala aktören. Oavsett kundens storlek och förutsättningar är vår drivkraft att alltid leverera en logistiklösning som ökar kundens konkurrenskraft och möjliggör ökad tillväxt.
Är du en skicklig Huvudplanerare med intresse för ledarskap, som vill optimera flöden och driva hållbara lösningar? Som Huvudplanerare hos Lantmännen Biorefineries tar du en ledande roll i vår S&OP-process, där du driver och utvecklar arbetet med att balansera tillgång och efterfrågan, optimera lagernivåer och stärka lönsamheten. Här får du en nyckelposition i en innovativ och hållbar verksamhet, där du genom ditt engagemang och strategiska tänkande bidrar till framgång – från jord till bord! Det här kommer du att göra Som ansvarig för den taktiska planeringen och vår månatliga S&OP-process kommer du att spela en central roll i att säkerställa en optimal balans mellan tillgång och efterfrågan för våra produktionsanläggningar och produktkategorier. Du optimerar lagernivåer, driver förbättringar av nyckeltal som leveranssäkerhet och lönsamhet, samt hanterar spännande projekt kopplade till nya kunder, flöden och produkter. I denna roll blir du även superanvändare för våra planeringsverktyg och rapporteringssystem. Därmed bidrar du till utvecklingen av våra interna processer och stöder verksamheten med data och insikter. Du får möjligheten att skapa hållbara logistiklösningar, samtidigt som du säkerställer att vi följer relevanta regelverk och policys. Här får du chans att göra verklig skillnad, i en organisation som värnar om långsiktig framgång och hållbarhet! Huvudplaneraren fungerar som spindeln i nätet och har många kontaktytor inom organisationen, bland annat mot sälj, operations, inköp och logistik. Du sammanställer på månadsbasis dina analyser och lyfter dem med ledningsgruppen. Detta ger dig en väldigt god inblick i organisationen och du blir en specialist med stor möjlighet att påverka. Som Huvudplanerare S&OP Manager har du personalansvar för 7 medarbetar inom logistik, som du aktivt coachar, motiverar och utvecklar med tydliga målsättningar. Rollen är placerad på någon av våra anläggningar i Norrköping eller Lidköping och rapporterar till Anders Jideklev - Supply Chain Director. Det här behöver du för att lyckas och trivas Du har: Akademisk utbildning med inriktning logistik eller motsvarande - Erfarenhet av att ha arbetat med huvudplanering, S&OP och taktisk planeringGoda kunskaper om varuflöde med dess flöden, processer och teknologi Grundläggande kunskaper inom ekonomi Erfarenhet av att driva och utveckla förändringsarbete och projekt Erfarenhet av att hantera stora mängder data Goda kunskaper i Excel Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är även meriterande om du har: - Dokumenterad erfarenhet av ledarskap, med eller utan personalansvar Du är: - En trygg ledare med förmågan att ge direktiv och tydliga instruktioner till dina medarbetare. I ditt ledarskap bygger du förtroende, engagemang och medarbetarskap genom att vara tydlig med vad som förväntas. Duktig på att se helheten och förstå hur olika företeelser hänger ihop med varandra i ett större sammanhang En skicklig relationsskapare som gillar att knyta kontakt med andra för att agera spindeln i nätet En självständig förändringsledare som är van vid att driva ditt eget arbete framåt från början till slut med goda resultat Analytiskt lagd med god förmåga att se mönster och lösa problem på ett effektivt sätt En person som trivs i samarbete med andra för att nå gemensamma mål Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord. Vad vi erbjuder dig Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain! Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 13/4 2025. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil. För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater. På Lantmännen är det viktigt att alla har lika möjligheter till anställning och utveckling i koncernen. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Julia Labbart på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. www.lantmannen.se. Lantmännen Biorefineries är Sveriges enda storskaliga bioraffinaderier med siter i Norrköping och Lidköping. Vi är den största nationella producenten av spannmålsbaserad etanol samt en av de största tillverkarna av dryckessprit, foder och livsmedelsingredienser. Vi har en hög hållbarhetsprofil och är en viktig aktör i omställningen till ett klimatsmart samhälle. Vi är ca 300 medarbetare och omsätter ca 4,5 miljarder kr.
Hej! Ready to continue your IKEA adventure with us? We’re looking for a Fulfilment Manager to join the heartbeat of our store – our Customer Fulfilment (CFF) team. Your Journey Your journey could have many beginnings. What matters is what you’ve learned and who you’ve become along the way. To be a great fit for this role, your story should include these key moments and learnings: Passion for People and Leadership: “Take care of the people and the people will take care of the business” should be your motto. Navigating fulfilment operations is a fun challenge, but without our people, there wouldn’t be an IKEA. Focus on co-worker growth and well-being, and the business will thrive. Collaboration is the allen-key to success: Collaboration is the allen-key to success. Whether it was an intense “kraftsamling” or a successful cross-functional project, you know that through teamwork, nothing is impossible. Lead by Example: Inspiration and motivation come naturally when you lead by example. Maybe you were inspired by a former manager or a family member. You’ve discovered that setting a good example inspires those around you. When in doubt, go back to the basics: The world is complex, and simplifying it is a virtue. When things get too complicated, you stop, reflect, and act based on our IKEA values – back to the basics. Focus on the long term: while it’s inevitable to not act on a spontaneous opportunity, don’t forget the endgame. Start with identifying the goals, then on the way there. You’ll have your team walking beside you and helping you find the way and in uncertain times, your job is to align and to prioritize. To work with us We believe in creating a better everyday life for the many people, ensuring every customer experience is seamless and memorable. Your mission? Lead a dedicated team through the exciting and ever-changing world of retail operations. Your goal? Ensure every product reaches our customers with precision and care, creating smiles and satisfaction along the way. We are looking for a Fulfilment Manager to lead and inspire a high-performing team. You will work with the CMP Commercial and Unit Management teams to promote communication, flexibility, and performance. Your role includes developing skills, planning for succession, and ensuring a work environment that supports equality, diversity, and well-being. Key Responsibilities: • Leadership: Lead and develop the fulfilment team with a high focus on communication, long-term development, and performance • Operational Excellence: Drive fulfilment operations focusing on quality, productivity, and cost optimization from a short- and long-term perspective • Safety and Compliance: Ensure a safe working environment and compliance with procedures. • Commercial Growth: Lead the fulfilment aspect of the unit’s growth agenda. Together as a team We are a community driven by a shared vision and values. We believe in the potential of every individual and the power of collaboration. If you are passionate about leading through people and eager to deliver exceptional customer value in a fast-paced supply chain environment, your adventure continues here with us. The CFF-team at IKEA Karlstad consists of 32 co-workers, specialists and managers. You’ll have two department managers reporting directly to you. You report directly to the Market Manager. Questions or support? Let's connect! This is a full-time permanent position. Start date according to agreement. Last day to apply is the 30th of March. If you have any questions regarding the job, please reach out to Johan Thylén, [email protected] If you have any questions regarding the recruitment process, please reach out to Markus Meltzer, [email protected]. We look forward to reading your application.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som Manager Logistics Engineering får du en central roll i att bygga upp och utveckla en ny sektion som kräver stort fokus och engagemang. Du har ett helhetsansvar för sektionens verksamhet, inklusive budget, rekrytering, personal- och arbetsmiljöansvar. Rollen kräver ett strategiskt fokus där du driver förbättringsarbete och effektiviserar arbetsflöden, med ett särskilt intresse för digitalisering och modernisering av processer. Du kommer att samarbeta nära med den övriga ledningsgruppen för att säkerställa att sektionen utvecklas och bidrar till verksamhetens långsiktiga mål. En central del av ditt arbete är att säkerställa att vi möter projektens behov av kompetens och resurser, samtidigt som du värnar om personalens utveckling och trivsel. Din profil För att lyckas i rollen har du ett starkt intresse för att förstå våra produkter och deras användning. Du är en skicklig kommunikatör med förmåga att anpassa ditt budskap till olika målgrupper, och du trivs i en roll där du får driva och koordinera komplexa uppgifter. Som person är du strukturerad och handlingskraftig, med förmågan att hantera utmaningar och fatta tydliga beslut. Du har gedigen erfarenhet av att leda och utveckla team inom logistik eller ingenjörsverksamhet, samt erfarenhet av att driva och koordinera projekt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en tekniskt komplex miljö, gärna inom försvarsindustrin eller andra tekniska branscher. Du har tidigare haft personalansvar och har erfarenhet av att arbeta med budget, resurshantering och arbetsmiljöansvar. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att implementera digitala lösningar eller processförbättringar. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Vill du vara med och förändra byggbranschen tillsammans med Årets Leanbyggare 2021? Då finns möjligheten att söka tjänsten som regionansvarig hos JM Supply. JM Supply AB är ett helägt dotterbolag till JM AB med ansvar för intransport av byggmaterial på JM:s byggarbetsplatser. Om tjänsten Som regionansvarig hos JM Supply ansvarar du, tillsammans med dina logistikmedarbetare, för att intransport av byggmaterial sker enligt våra prioriteringar: arbetsmiljö, kvalitét, tid och kostnad. I tjänsten intar du rollen som personalansvarig chef där du ansvarar för planering, utförande och uppföljning av logistikmedarbetarnas arbetspass. Vidare ingår utveckling av våra processer och arbetsmetoder samt ansvar för ekonomi gentemot projekt och din närmaste chef. Du kommer ägna mycket tid åt din personalgrupp, med arbetsuppgifter som: Rekrytera, introducera och säkerställa din nyanställda personals utveckling Coacha, träna och leda medarbetare i JM Supply:s standardiserade arbetssätt Tät uppföljning med samordnare för logistiken och säkerställa att vi når uppsatta mål Schemalägga din personal samt summera resultat och ekonomi på projekten. Vidare säkerställer du att projekten/byggarbetsplatserna är nöjda med intransporten. Du säkerställer att arbetssätt, standarder, avvikelser och processer utvärderas och förbättras kontinuerligt. Du leder gruppen mot organisationens uppsatta mål. Du är en del av ledningsgruppen för JM Supply AB som består av 3 regionansvariga chefer samt VD. Du och dina kollegor jobbar tätt ihop. Och på JM Supply jobbar vi strukturerat i alla delar av processen. Det finns därför alltid möjlighet att få stöd av dina kollegor i samma roll som din. Din profil Du har en ingenjörsexamen från högskola eller universitet, gärna inom Bygg eller Logistik, samt några års erfarenhet av att arbeta inom byggproduktion eller logistik. Vidare är erfarenhet av att arbeta med utvecklingsarbete och Lean production meriterande för denna roll. Du har god struktur i ditt arbete, du värdesätter ditt arbete högt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Som person ser du inte hinder, utan du är lösningsorienterad och trivs med att ställas inför utmaningar som handlar om att lösa och driva. Du samarbetar för att skapa förtroende och bygger starka relationer i organisationen genom ett närvarande ledarskap och god kommunikation med kollegor och medarbetare. Då tjänsten innebär personalansvar ser vi att du har ett starkt intresse för att leda andra människor där du brinner för att se din personalstyrka utvecklas. Vi erbjuder På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FN:s globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JM:s klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor. Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen. Praktisk information Tjänsten är en tidsbegränsad anställning mellan 2025-06-01 – 2026-06-31. Du kommer att vara stationerad på vårt huvudkontor i Solna men även resa regelbundet till Göteborg där du ansvarar för två projekt. Verksamheten inom JM Supply pågår på byggarbetsplatser mellan 15.00-22.00 och övrig produktionspersonal arbetar mellan 06.30-15.30. Därmed förväntas du fördela din arbetstid mellan dessa tider. Kontakt och ansökan Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar kopplat till tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Petra Johansson på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.
Har du en utbildning som logistiker och söker en ny utmaning i karriären? Vill du bidra med din nyfikenhet och kunskap inom logistik i ett globalt företag och ta nästa steg i karriären? Vi söker nu logistiker för framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborgsområdet. Om tjänsten Som logistiker hos vår kund kan din vardag komma att variera något beroende på vilken avdelning ditt uppdrag utförs på och vilken roll du får axla. Vanligt återkommande behov hos vår kund är tjänster såsom Speditör, Tulladministratör, Materialstyrare, Materialplanerare och Transportplanerare för att nämna några. I rollen som Logistiker är det vanligt att du är en del av en logistikavdelning och arbetar nära leverantörer samt har många interna kontakter. Ditt arbete går i huvudsak ut på att hantera logistiken och ansvara för att kartlägga kommande behov. I din roll som Logistiker kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Förutsäga och kommunicera de kommande behov de aktuella leverantörerna har för att säkerställa att produkterna finns på plats i tid. • Rutinuppgifter såsom att ta emot och hantera stora mängder information i analytiskt syfte för att utveckla nya sätt att hitta rätt information. • Övriga arbetsuppgifter av logistisk karaktär. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del förfrågningar inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en god grundläggande förståelse för logistikprocesser, gärna från en eftergymnasial utbildning inom logistik. Vi tror att du är relativt ny på arbetsmarknaden och har en stark motivation att arbeta dig framåt och att gå in i en roll där du får utvecklas och lära dig massor inom logistik. Det kan även vara så att du arbetat inom området i flera år men nu är redo att bredda dina kunskaper och sikta på att utveckla din karriär. Vidare ser vi att du besitter en god analytisk förmåga och motiveras av att hitta lösningar på problem. Du trivs bra med att arbeta självständigt, driver gärna ditt eget arbete framåt och kan prioritera bland flera brådskande uppgifter. Vi ser även att du är snabblärd samt uppskattar att arbeta i nära kontakt med ditt team och andra personer inom och utanför organisationen. Viktigt för tjänsten är att: • Du har god förståelse för logistikprocesser. • Du är flytande i tal och skrift på svenska såväl som på engelska då vår kund är en global aktör. • Har god datorvana. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic på [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och förändra byggbranschen tillsammans med Årets Leanbyggare 2021? Då finns möjligheten att söka tjänsten som regionansvarig hos JM Supply. JM Supply AB är ett helägt dotterbolag till JM AB med ansvar för intransport av byggmaterial på JM:s byggarbetsplatser. Om tjänsten Som regionansvarig hos JM Supply ansvarar du, tillsammans med dina logistikmedarbetare, för att intransport av byggmaterial sker enligt våra prioriteringar: arbetsmiljö, kvalitét, tid och kostnad. I tjänsten intar du rollen som personalansvarig chef där du ansvarar för planering, utförande och uppföljning av logistikmedarbetarnas arbetspass. Vidare ingår utveckling av våra processer och arbetsmetoder samt ansvar för ekonomi gentemot projekt och din närmaste chef. Du kommer ägna mycket tid åt din personalgrupp, med arbetsuppgifter som: Rekrytera, introducera och säkerställa din nyanställda personals utveckling Coacha, träna och leda medarbetare i JM Supply:s standardiserade arbetssätt Tät uppföljning med samordnare för logistiken och säkerställa att vi når uppsatta mål Schemalägga din personal samt summera resultat och ekonomi på projekten. Vidare säkerställer du att projekten/byggarbetsplatserna är nöjda med intransporten. Du säkerställer att arbetssätt, standarder, avvikelser och processer utvärderas och förbättras kontinuerligt. Du leder gruppen mot organisationens uppsatta mål. Du är en del av ledningsgruppen för JM Supply AB som består av 3 regionansvariga chefer samt VD. Du och dina kollegor jobbar tätt ihop. Och på JM Supply jobbar vi strukturerat i alla delar av processen. Det finns därför alltid möjlighet att få stöd av dina kollegor i samma roll som din. Din profil Du har en ingenjörsexamen från högskola eller universitet, gärna inom Bygg eller Logistik, samt några års erfarenhet av att arbeta inom byggproduktion eller logistik. Vidare är erfarenhet av att arbeta med utvecklingsarbete och Lean production meriterande för denna roll. Du har god struktur i ditt arbete, du värdesätter ditt arbete högt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Som person ser du inte hinder, utan du är lösningsorienterad och trivs med att ställas inför utmaningar som handlar om att lösa och driva. Du samarbetar för att skapa förtroende och bygger starka relationer i organisationen genom ett närvarande ledarskap och god kommunikation med kollegor och medarbetare. Då tjänsten innebär personalansvar ser vi att du har ett starkt intresse för att leda andra människor där du brinner för att se din personalstyrka utvecklas. Vi erbjuder På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FN:s globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JM:s klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor. Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen. Praktisk information Tjänsten är en tillsvidareanställning där du kommer vara stationerad på vårt huvudkontor i Solna. Start i juni eller enligt överenskommelse. Verksamheten inom JM Supply pågår på byggarbetsplatser mellan 15.00-22.00 och övrig produktionspersonal arbetar mellan 06.30-15.30. Därmed förväntas du fördela din arbetstid mellan dessa tider. Du har med fördel B-körkort då det dagliga arbetet innebär resor till våra projekt inom Storstockholmsområdet. Kontakt och ansökan Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar kopplat till tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Petra Johansson på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.
Att det är människorna som skapar Hertz framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det marknadsledande hyrbilsföretaget vi är. Om du vill vara en del av ett familjärt bolag där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan – så kanske detta är nästa steg för dig! Vi söker nu en Head of Fleet & Inventory som ska leda vårt arbete med att bygga en effektiv och framtidssäkrad bilflotta. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar för att utveckla och implementera nya arbetssätt samt leda ett engagerat team – med målet att skapa långsiktiga resultat och en hållbar verksamhet. Om du har lång erfarenhet från bilbranschen och en passion för ledarskap och processutveckling, då kan det här vara nästa steg för dig! Rollen innebär ett helhetsansvar för Hertz hyrbilsflotta. Ansvaret innefattar att se till så att vi har rätt flotta utifrån kundperspektiv, kostnadseffektivitet och placering av bilar samt att optimera var bils livslängd inom den svenska verksamheten. Då rollen är ny inom organisationen kommer du bygga och implementera processer och strukturer för att säkerställa ett effektivt och optimerat arbetssätt. Du kommer leda den nya Fleetavdelningen med befintlig och erfaren personal. För att söka rollen ser vi att du har: • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller försäljning • Minst 10 års erfarenhet från bilbranschen alternativt logistikbranschen • Minst 5 års erfarenhet i en chefsroll, gärna med erfarenhet av att leda komplexa teamkonstellationer • Mångårig erfarenhet av inköp och förhandling • Erfarenhet från strategiskt logistikarbete • Lång erfarenhet av budgetansvar • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och engelska Det är meriterande om du har: • Vana att arbeta med leasingkalkylering • Erfarenhet av finansiering och försäkringsfrågor Utöver detta lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är strukturerad och organiserad i ditt arbete samtidigt som du besitter en stark social och kommunikativ förmåga och kan samarbeta effektivt med olika intressenter. Du har en gedigen affärsförståelse och förmåga att fatta beslut som främjar företagets långsiktiga mål och hållbarhet. Att vara ansvarstagande, ha ett starkt driv och agera med lyhördhet är en självklarhet för dig, vilket gör att du alltid ser till helheten i din och ditt teams arbetsinsats. Du är trygg i din ledarroll och agerar förebild i alla lägen. Du verkar för ett utvecklande och modigt ledarskap och säkerställer att vi arbetar i rätt riktning enligt vår vision samt att rutiner för din avdelning finns och efterföljs. Som chef har du stöd i andra ledare, PX (HR) och kollegor. Här är medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar. Det här är Hertz 💛 Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Red Locker, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några). För oss är det viktigt att vår organisation ska återspegla samhället, våra kunder och är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften samt ökar vår interna kollektiva kompetens. Hos oss kallas och är alla våra anställda Medansvariga med möjlighet att ta ansvar och påverka både sin utveckling och i viss mån arbetssituation. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar. Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Observera att bakgrundskontroller görs på slutkandidater. Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.
Ready to find your path? Try new things. Share experiences. And discover what you truly enjoy. Your role The role is a unique opportunity to form a new department with responsibility within Integrated Logistics Support. This area is a crucial for our customer deliveries, training and system availability after delivery. This department includes four sections: ILS Sub project management, Training, Technical publications and Logistics Engineering. The task for this new department is to build competence within the whole ILS-area and develop our ways-of-working. We are on a journey and you will be the driver to make it happen. The aim is to deliver to all projects - some phases will be more intense than others. All wins we can find to make us more efficient are welcome! As the Head of ILS you will be a part of 9LV Design Management Team. You will work closely with the head of 9LV Hardware. Other important interfaces are the Products organization, Systems and SW. Naval Combat Systems has grown a lot within all areas during the last years and we will continue to grow in sales. You need to find a strategic way forward and execute together with your managers and employees! Your Profile To thrive in this role, you are curious and forward-thinking, always seeking new and innovative ways to enhance logistics operations. Your structured approach allows you to manage complexity with precision, while your goal-oriented mindset ensures that projects are driven to successful completion. You foster a culture of trust and openness, actively contributing to Saab's strategic and cultural goals. With a strong business understanding and customer focus, you align logistics strategies with operational needs, balancing long-term planning with hands-on execution. Your ability to combine strategic thinking with a structured and results-driven approach makes you a key player in cross-functional collaboration and continuous improvement. Required skills: * MSc or experience that could count as equivalent * Experience in project management and/or people manager * Excellent communication skills in both written and spoken Swedish and English. Desired skills: * Knowledge of low volume production * Awareness of the defence industry use of ILS This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.
GARO är ett företag, som under eget varumärke, utvecklar och tillverkar innovativa produkter och system inom elinstallation och elbilsladdning. Med fokus på användarvänlighet, hållbarhet och design tar GARO ett tydligt helhetsansvar. Koncernen har ca 430 anställda med operativ verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Irland, Polen, Storbritannien och Tyskland. Försäljningen är fördelad på affärsområdena GARO Electrification och GARO E-mobility. Huvudkontoret ligger i svenska Gnosjö. Produktionsenheter finns i Sverige och Polen. GARO är noterad på Nasdaq Stockholm OMX, Small Cap. Affärsidén är att ”med fokus på innovation, hållbarhet och design utvecklar GARO lönsamma helhetslösningar”. Logistikchef till GARO – Led och utveckla vår logistikverksamhet! Har du erfarenhet av lager och logistik inom tillverkningsindustrin? Är du en driven ledare med ett analytiskt och systematiskt arbetssätt? Vill du vara en nyckelspelare i att optimera våra varuflöden och utveckla en stark logistikorganisation? Hos GARO får du möjligheten att kombinera strategiskt tänkande med operativt ledarskap i en expansiv och innovativ organisation. Om rollen: Som Logistikchef på GARO har du det övergripande ansvaret för vår logistikverksamhet i Gnosjö och Hillerstorp. Du leder och utvecklar organisationen på våra logistikfunktioner och arbetar aktivt med daglig styrning och förbättringsarbete. Rollen innebär att säkerställa effektiva varuflöden internt och externt, optimera fraktupphandlingar samt ansvara för budget och personalutveckling. Du deltar även i koncernens Supply Chain-ledningsgrupp och har en central roll i vår processutveckling, inklusive ERP-projekt. Om dig: Vi söker dig som har erfarenhet av lager och logistik inom tillverkningsindustrin, med dokumenterad erfarenhet av ledarskap. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt är van vid att arbeta i Microsoft Office. Har du erfarenhet av tullfrågor är det en merit. Vi ser även erfarenhet av internationell miljö eller affärssystem som Microsoft D365 som meriterande. Som person är du analytisk, systematisk och beslutsmässig. Du har en stark förmåga att motivera och engagera ditt team och ser förändring som en naturlig del av vardagen. Vad vi erbjuder dig: Hos GARO får du en dynamisk roll i en expansiv organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du blir en del av ett stöttande team och får tillgång till marknadens bästa produkter och tjänster. Vi erbjuder: • En fri och självständig roll med stort eget ansvar. • En innovativ arbetsmiljö och ett starkt team. • Möjlighet att effektivisera GAROs internationella samordning • 30 semesterdagar och förtroendetid. ÄR DU REDO FÖR NÄSTA UTMANING? Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Läs mer och ansök via www.fskpeople.se I denna rekrytering samarbetar GARO AB med FSK People. För frågor om tjänsten, kontakta rekryteringsansvarig P-A Karlsson och Johan Sandahl. Välkommen till GARO – tillsammans skapar vi framtidens hållbara lösningar!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 39 jobb