Logistikchef

Sök bland 35 lediga jobb som Logistikchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Gruppchef till Rx - Morgongåva

På Apotea händer det mycket och vi växer snabbt. Nu finns chans att bli en del av vår framgångssaga då vi behöver förstärka med en gruppchef för Dag till vårt logistikcenter i Morgongåva. På Apoteas avdelning för Rx arbetar vi med receptbelagda läkemedel. Vi är ca 40 logistikmedarbetare och ca 70 farmaceuter och teamledare. Avdelningen leds av 6 gruppchefer som rapporterar till Driftchef. Vårt uppdrag är att alltid göra vårt yttersta för att vi ska hålla våra kundlöften. Som gruppchef ansvarar du för att vi håller stopptider det innebär att bemanna, planera, prioritera och följa upp i det dagliga arbetet inom logistik och recepthantering. Du gillar att arbete i ett högt tempo och kan effektivt växla mellan arbetsuppgifter. Du brinner för att utveckla och motivera dina medarbetare och de andra inom avdelningen. Du har en stor förmåga att kunna förstå flöden och helheter. Du ansvarar även för att tillsammans med de andra gruppcheferna ta initiativ och aktivt utveckla befintliga arbetsprocesser för att effektivisera och optimera arbetet. Vi strävar alltid för att hålla en hög, jämn kvalitetsnivå i vårt arbete. Du har personalansvar för ca 25 medarbetare som du följer upp prestationer med och coachar för att nå högt uppsatta mål. Du arbetar även med schemaläggning, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering samt annan tillhörande personaladministration. Vår produktion är både omfattande, komplex och i ständig utveckling. Det innebär att du och din grupp ser förändringar som en naturlig del i utvecklingsarbetet samtidigt som ni är redo att möta de utmaningar som kommer dyka upp. Arbetsuppgifter Säkerställa att vi håller stopptider och uppfyller mål och KPI:er Följa upp prestationer, utveckla och motivera medarbetarna samt coachning Samarbeta med alla inom avdelningen samt med andra inom organisationen för att nå bästa resultat Förändringsarbete för att effektivisera arbetsprocesser Vi söker dig som har... goda ledarskapsförmågor en mycket god förmåga att kommunicera förmåga att leda i förändring erfarenhet av att arbeta i en snabbrörlig produktionsmiljö med stora logistiska flöden. Minst tre års ledarerfarenhet med personalansvar. God förmåga att leda genom andra och en vilja att kontinuerligt arbeta med att förbättra och utveckla. God simultankapacitet och en förmåga att kunna fokusera på helheten. Prestigelös med en positiv attityd och en hög grad av servicekänsla. Erfarenhet av att arbeta med e-handel Vana att arbeta med IT-system för lager Eftergymnasial utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet Meriterande Erfarenhet av lager- eller logistikarbete Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete Om tjänsten Heltid, vikariat på 1 år Arbetstider är dagtid. Kvälls- och helgarbete förekommer. Placeringsort Morgongåva Vad vi kan erbjuda dig... Vi är en arbetsplats fylld med fantastiska kollegor! Vi har kollektivavtal, ett generöst friskvårdsbidrag och personalrabatter på flertalet e-handelsföretag. Vi är… Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 21 000 receptfria varor och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2020. Med snabba leveranser och rådgivning via mejl, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 12 Mkr till 4 miljarder 2020. I vårt toppmoderna logistikcenter på 38 000 kvm i Morgongåva, Heby kommun arbetar idag drygt 850 medarbetare. Vi skickar dagligen ut ca 40 000 paket innehållande allt från läkemedel till livsmedel till våra kunder runt om i hela landet. För mer information se apotea.se Vill du bli en av oss? Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse.

28 november 2023
Sista ansökan:
5 december 2023
Senior Manager Engineering – Material Flow

Senior Manager Engineering – Material Flow We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Senior Manager Engineering – Material Flow to join our Engineering team! Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. Your future team As the Senior Manager of our Material Flow Engineering team, you will lead a group of specialists and engineers specializing in material handling, packaging, factory layout and factory simulation. This team is currently focused on designing, planning, and equipping a world-class Gigafactory to commence production in 2026. The Material Handling Engineers in your future team oversee internal logistics flow within the factory. They manage overall project management for advanced factories and warehouses related to industrial material flow engineering projects. Additionally, the Factory Layout and Simulation Engineers deliver operationally excellent factory and simulation designs, while Packaging Engineers are responsible for inbound packaging requirements and design specifications for advanced factories and warehouses. Together, these technical disciplines create a diverse team aiming to be part in producing the world’s most sustainable lithium-ion batteries. Your primary role will be to lead this team in establishing the Gigafactory in Torslanda! What You Will Do Your primary responsibility will be overseeing all aspects of engineering management within to the team. You will focus on team growth, competence development, and long-term employee satisfaction. Additionally, you will play a crucial role in facilitating cross-functional integration with relevant engineering teams to define interfaces for advanced real-time monitoring, production control, and optimization. Your responsibilities will include: - Managing engineers and suppliers against tight deadlines, optimizing factors such as quality, capacity, CAPEX, OPEX, and OEE (Overall Equipment Effectiveness) - Manage projects, timelines, budget, and track progress within respective engineering departments or teams. - Establish and ensure compliance with standards and procedures. Skills & requirements: To thrive in this role, you should possess extensive project management experience in demanding industrial environments. A broad technical background in material handling, packaging, or factory design or simulation engineering is necessary. Ideally, you also have demonstrated engineering leadership experience in a fast-growing environment, particularly within the battery cell, semiconductor, electrochemical, automotive or food and pharmaceutical industries. As an individual, you are highly execution-oriented, possess excellent time management skills, and thrive on leading your team by building trust and empowering your team. You have a genuine passion for technology, innovation, and people. We believe that you have: - BSc or MSc in Mechanical-, Industrial Manufacturing, Production Engineering or equivalent. - At least 5 years of experience in managing engineers and large-scale projects. - Excellent written and oral English communication skills. - Experienced in managing people in multi-cultural environments. - Ability to thrive under high pressure and meet tight deadlines. This position may be filled before the application deadline, as we process the applications on an ongoing basis. We therefore recommend that you apply as soon as possible. We look forward to receiving your application! Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells. You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

28 november 2023
Sista ansökan:
17 december 2023
Produktionsledare

Vi söker en produktionsledare/logistikansvarig till vår kund i Mölndal! Vi söker någon med teknisk bakgrund som är strukturerad och noggrann och van vid att jobba i team. I arbetsuppgiften ingår förutom ledning av produktionen, truckkörning, packning, bokning av transporter samt mindre monteringsarbeten. Krav: Erfarenheter av praktiskt produktionsarbete och lagerarbete. Meriterande: Godkänd truckutbildning (max 5 år gammal) och traversutbildning. Arbete i affärssystem (helst SAP) samt vana vid att hantera Excel och Word. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

28 november 2023
Sista ansökan:
5 december 2023
Logistik- och inköpsansvarig till Gigant AB

Om företaget Vi är Gigant och likt namnet antyder har vi stora ambitioner. Vårt mål: att skapa attraktivare, effektivare och säkrare industriarbetsplatser. Vi verkar i huvudsak inom produktion, verkstad och lager/logistik. Vårt erbjudande består av produkter och lösningar inom arbetsplatsutrustning, lyft och last samt miljösäkring. Visionen är att bli den självklara experten på morgondagens industriarbetsplats. Gigant fick för två år sedan nya ägare och är nu mitt inne i en spännande resa där stora satsningar görs inom allt från sälj, erbjudandeutveckling och IT-miljö till satsningar i eget produktionsbolag. Det finns en stabil grund i Gigant, vi är ett väletablerat bolag och en viktig del för oss är våra engagerade medarbetare. Vi är ett prestigelöst team där alla brinner för att ha kunden i fokus. Som Logistik- och inköpsansvarig på Gigant finns stora möjligheter att vara med och forma bolagets framtid och aktivt delta i utvecklingen av försörjningsprocessen, bolagets strategier och hållbarhetsarbete. Dina arbetsuppgifter Som Logistik- och inköpsansvarig på Gigant ansvarar du för företagets kompletta logistikupplägg samt det operativa inköpet. Du utvecklar och effektiviserar processer och rutiner inom logistik, lager och operativt inköp för att säkerhetsställa försörjningsprocessen och den operativa driften både inom Gigant och gentemot kunder och leverantörer. Du har alltså en viktig och central funktion i företaget där du samarbetar med flera olika avdelningar. Utöver ovan övergripande ansvar innefattar rollen följande arbetsuppgifter: - Övervaka logistikflöden från leverantör till kund för att identifiera förbättringspunkter. Flödet består av frakthantering, lagerverksamhet samt set up mot leverantörer och kunder. - Uppföljning av inköp, lager och logistik med hjälp av KPI:er - Identifiera större strategiska förändringsbehov inom vår logistikkedja och försörjningsprocess - Införa nya logistikupplägg baserat på kundbehov - Skapa förutsättningar för effektiv och kvalitativ lagerdrift och transport - Ansvara för Gigant AB´s lager - Ansvara för SLA/avtal med externa leverantörer av logistiktjänster till Gigant - Delta i uppföljnings- och förbättringsmöten med nyckelleverantörer - Att proaktivt med erbjudandeorganisationen sätta mål och driva årliga förbättringsprogram - Ansvara för relevanta system, optimera och utveckla dessa för att arbeta effektivt med operativt inköp och logistikkedjan samt analysera konsekvenser och behov Vidare ansvarar du även för att agera i enlighet med Gigants ledarbeteenden och värderingar, samt för att arbeta målinriktat och bidra till att förbättra verksamhet och resultat. Som Logistik- och inköpsansvarig rapporterar du till Gigants VD, och har två operativa inköpare som rapporterar till dig. Din profil För att lyckas i rollen som Logistik- och inköpsansvarig krävs det att du kan agera både strategiskt och operativt. Du behöver vara kreativ med ett nytänkande och nyfiket angreppssätt. Vi tror att du som söker är trygg i din yrkesroll och har en god insikt i både dina styrkor och utvecklingsområden på ett prestigelöst sätt. Det är viktigt att du är självgående med ett stort engagemang för det du gör. Även om du har många kompetenta kollegor du samarbetar och bollar med, krävs ett stort eget driv för att lyckas i rollen. Samtidigt som du behöver ha en god prioriterings- och planeringsförmåga hoppas vi på att oförutsägbara händelser och förändringar inte stör dig något nämnvärt, utan snarare motiverar dig och håller dig stimulerad. Vidare har du en god analytisk förmåga att hantera stora datamängder. En central del i rollen är en god systemförståelse som innebär att du kan analysera data och rapporter och på ett vant sätt kan se samband, konsekvenser och behov. Sist men inte minst önskar vi att du är både en lagspelare och lagledare som samarbetar bra i grupp. Rollen innefattar personalansvar och vi hoppas på att du har förmågan att motivera och stötta dina medarbetare. Krav och önskemål på utbildning, erfarenhet och kompetens: - Eftergymnasial utbildning inom relevanta områden - Flera års erfarenhet av roller inom supply chain - Erfarenhet av projektledning, analysarbete och logistikutveckling - God systemförståelse och vana vid att arbeta i komplexa system (Gigant använder Jeeves ERP som affärssystem, erfarenhet av detta är meriterande) - Erfarenhet av arbete i WMS-miljö - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Tjänsten är en direktrekrytering till Gigant AB. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Murro på telnr: 0702420766 eller mejl [email protected]. Ansökningar tas endast emot via www.soderco.se med hänsyn till GDPR. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om oss Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

27 november 2023
Sista ansökan:
17 december 2023
Sektionschef Logistik

Har du erfarenhet inom ledarskap, bakgrund inom logistik och motiveras av att driva utvecklingsarbete? Vill du arbeta i en verksamhet vars syfte är att skydda människor och samhälle? Välkommen med din ansökan! Din roll Vår produktion i Linköpingsområdet växer och vi förbereder oss för framtida utmaningar genom att utöka med en ny chef som kommer att ansvara för lager och produktionsplanering på vår fabrik i Malmslätt. Arbetsgruppen består av totalt 8 personer i dagsläget och i din roll som Sektionschef kommer du få arbeta utifrån perspektivet att uppnå en lärande organisation med engagerade medarbetare som bidrar till positiv utveckling genom att de förstår företagets utmaningar, affärsidé och övergripande målsättningar. Fokus i rollen är att driva utveckling inom den egna avdelningen samt att eftersträva rätt kvalitet till rätt kostnad vilket innebär att ständigt vara proaktiv gällande förbättringar. Vi ser att du strävar efter att medverka aktivt till att uppfylla kundens förväntningar med bibehållen eller lägre kalkylerad tillverkningskostnad. Arbetsområden kommer mer detaljerat bl.a. att involvera: * Optimera och hantera våra lager * Ansvara för planeringen av materialförsörjningen och transporter * Personalledning-utveckling och rekrytering inom verksamhetsområdet * Kapacitetsberäkningar och resursfördelning * Introduktion och utbildning av underställd personal * Arbetsmiljöansvar * Att stödja avdelningschef för Planering/Logistik i budgetarbete Det är även viktigt att du som Sektionschef skapar dig kännedom om verksamhetssystemet, lagar, regler och arbetsrutiner. Din profil Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område, till exempel logistik, eller motsvarande erfarenhet. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet utav ledarskap samt är tekniskt intresserad. Du har förmåga att hantera målstyrning och uppföljning samt kan tillgodogöra dig och förmedla information. Har du erfarenhet av explosiver, farligt gods, aeos och kännedom kring vår verksamhet är det meriterande. För oss är det viktigt att man som anställd kan leva upp till företagets grundvärderingar och vi värdesätter initiativrikedom och drivkraft i dig som person. Du har mycket god förmåga att samarbeta och att kommunicera internt såväl som externt och du är kvalitetsmedveten samt serviceinriktad. Har du tidigare varit linjechef är detta meriterande. Utöver ovanstående har du: * Förmåga att kommunicera på engelska, muntligt och skriftligt. * God kännedom om de lagar och regler som styr arbetsmiljö och arbetarskydd. * Datavana på en god nivå. Gärna erfarenhet av IFS och Antura. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap Vad du blir en del av Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 20 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

24 november 2023
Sista ansökan:
5 januari 2024
Nordic Supply Chain Director - Saint-Gobain

Saint-Gobain Koncernen Saint-Gobain startade verksamheten i den lilla orten Saint-Gobain i regionen Picardie i norra Frankrike. Året var 1665 och det första uppdraget var att producera glas till det kungliga slottet Versailles. I dag finns Saint-Gobain finns i 75 länder, har mer än 170 000 anställda och är ett av världens 100 största företag. Saint-Gobain är världsledande inom lätt och hållbart byggande och designar, tillverkar och distribuerar material och tjänster för byggmarknaden. Alla varumärken inom Saint-Gobain styrs av ett gemensamt syfte: "MAKING THE WORLD A BETTER HOME". Saint-Gobain utvecklar och tillverkar produkter och lösningar som är viktiga ingredienser för allas vårt välbefinnande och för vår framtid. De finns överallt i våra boenden och i vårt dagliga liv; i byggnader, transportmedel, infrastruktur och i många industriella tillämpningar. De erbjuder komfort, prestanda och säkerhet samtidigt som de tar sig an utmaningar som hållbart byggande, resurseffektivitet och minskad klimatpåverkan. Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med mer än 179 000 anställda. I Sverige bidrar ca 800 anställda till en omsättning på drygt 3,8 miljarder SEK. Hos oss blir du en del av en inkluderande arbetskultur som präglas av respekt och mångfald. Vi tillhör Byggnadsämnesförbundet och har kollektivavtal med IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna. In this role you will be responsible for ensuring an efficient supply chain through medium- to long-term load balancing cost management and optimizing cross-country flow. You are also responsible for driving strategic footprint evolution to align with organizational objectives. In this role you are promoting Supply Chain Excellence practices and overseeing the set-up and harmonization of S&OP processes. Key responsibilities • Ensure optimal load balancing at the Nordics level through local demand consolidation and cross-country flow optimization • Drive strategic evolution of the Nordic operational footprint to align with business objectives and supply chain efficiency • Promote and instill Supply Chain Excellence practices across the organization to ensure continuous improvement • Standardize and implement the S&OP process across the Nordics, encompassing tools, processes and training • Define and implement product allocation strategies, set inventory targets and adjust capacity as needed to meet demand and supply requirements • Optimize transportation and warehousing operations across the Nordics including cross-brand delivery opportunities to improve service and reduce costs • Promote Supply Chain Excellence practices and serve as the Nordics reference contact • Ensure a robust talent management is in place, nurturing leadership within the Supply Chain functions and ensuring succession planning for key positions • Be a key player in SAP HANNA implementation Key qualifications and competencies Formal • Bachelor’s or Master’s degree in supply chain management, Business Administration, Logistics • 5 years experience in supply chain management roles, with at least 2 years in a leadership position , preferably within the construction materials industry Skills • Strong understanding of S&OP processes, inventory management and supply-demand balancing • Demonstrated ability to lead and develop teams, drive change and promote a culture of continuous improvement • Familiarity with industry best practices and relevant regulations governing supply chain operations and sound knowledge of transport and warehousing optimization • Professional certifications such as Certified Supply Chain Professional (CSCP) or Certified in Production and Inventory Management (CPIM) from APICS are highly desirable • Ideally, some experience with SAP HANNA In this role you will report to Nordic Operation Directors André Limon, [email protected]. Welcome with your application latest 3rd of December, 2023.

23 november 2023
Sista ansökan:
3 december 2023
Logistikchef, JTEKT Column Systems AB

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i karriären som Logistikchef. Har du erfarenhet från logistik inom tillverkande industri? Har du en högskolexamen och inom Supply Chain / Logistik? Drivs du av att utveckla såväl processer, medarbetare som att uppnå och överträffa uppsatta mål? Då ser vi fram emot din ansökan! JTEKT Column Systems AB är en systemleverantör som utvecklar, producerar och säljer ställbara styrkolonner, teleskopaxlar och ventiler till dom ledande tillverkarna av lastbilar, bussar och jordbruksmaskiner i Europa. Företaget är marknadsledare för styrkolonner till tunga fordon inom Europa, en position som uppnåtts genom framgångsrik produktveckling och produktion. Vi är idag ca 160 anställda och omsätter 45 MEUR. JTEKT Column Systems AB ingår i den japanska JTEKT-gruppen som är global systemleverantör till den internationella fordonsindustrin. Vi arbetar enligt IATF 16949 och ISO 14001. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarområden är: Övergripande styrning - Interagera och skapa goda och långsiktiga relationer med leverantörerna och andra intressenter för att skapa gemensamma förutsättningar för lönsamma och hållbara affärer över tid. - Implementera och, följa upp KPI:er samt genomföra relevanta åtgärder vid avvikelser från uppsatta KPI:er. - Personalansvar och kompetensutveckling av medarbetare. - Utveckla och dokumentera ansvarsområdets arbetssätt och processer. Materialstyrning - Styra inkommande material för att uppnå störningsfri produktion och vidta åtgärder vid materialbrist. - Optimera bundet kapital och minimera transportkostnader. Produktionsstyrning - Produktionsplanering med fokus på optimalt resursutnyttjande, leveransprecision, optimal bundet kapital och minimala transportkostnader. Godsmottagning, förråd och lager - Övergripande ansvar för inkommande gods (direkt och indirekt material) och avgående gods samt att detta registreras korrekt i affärs- och EDI-system. Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - Minst högskoleexamen med teknisk, kommersiell inriktning eller en kombination av dessa. - Mycket goda kunskaper av arbete med produktionsstyrning och materialanskaffning inom tillverkande industri. - Goda kunskaper inom Lean Production samt produktionslogistiska termer och begrepp. - Erfarenhet produktions- och materialflöden, lagerhantering samt samarbete med fraktbolag. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – tekniskt, kommersiell, skriftligt och muntligt. - Mycket god vana att arbeta i affärs- och EDI-system och Excel. - Erfarenhet av ISO 14001 och IATF 16949 är meritande. Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper: - Lösningsorienterad. - Drivande och resultatinriktad. - Förmåga att omsätta teori till praktik. - Affärsmässig och ha känsla för affärer. - Ha helhetssyn och samtidigt kunna vara analytisk. - Naturliga ledaregenskaper och ha ett högt civilkurage. - Relationsskapande och god förmåga att skapa och bibehålla goda affärsrelationer. Erbjudande Som Logistikchef får du en nyckelposition i företaget med stor möjlighet till påverkan och dina prestationer har en direkt och tydlig effekt på företagets resultat. Beslutsvägarna är korta med goda förutsättningar att genomföra, realisera och uppvisa resultat. Du får en personlig och yrkesmässig utveckling genom att anta omfattande utmaningar inom fordonsindustrin, i ett högt tempo, i en global dynamisk miljö och med fokus på interagerande. Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20. Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss gärna: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

23 november 2023
Sista ansökan:
12 december 2023
General Manager

General Manager Do you want to create and operate business and deliver success to customers? Are you an operationally driven person with a great interest in Logistics? Keep reading! We are a transport and logistics company providing the safe, reliable and efficient movement of people and goods - more than 11,000 colleagues, all committed to transforming our business into a greener and more digitised operation. We are proud of our role as part of the critical infrastructure serving customers and communities across Europe and further afield. DFDS Logistics Services AB is a haulage company within DFDS in Gothenburg and Karlshamn. The main part of the business is placed in Gothenburg where we focus on automotive logistics - inbound and outbound. In Gothenburg we utilize 140 trucks and 250 drivers. In recent years, the business in Gothenburg has grown through acquisitions and we are now at a stage where we must consolidate the business by standardizing and digitizing. We are now looking for a General Manager to our Business in Gothenburg who will contribute to the company’s ongoing journey. Be part of DFDS and be part of the movement! About the role The role involves the overall responsibility for all operations, including customer relations. You will also be a key player to strengthen our organization and of course be fully responsible for financial and operational targets. Key Responsibilities You will among others have the following key responsibilities: - Develop the business both commercially and in terms of internal processes. - Streamlining and optimizing operations. - Set up, implement and follow up on targets for the business. - Budget, prognosis, and follow-up work in consultation with the MD - Ensure that costs and revenues are being in line with the budgeted targets and notify deviations. - Support and coach employees About you As a person you handle multiple social situations and relationships with various people with self-confidence. You are also a person who has great focus and energy on achieving desired targets. You have the ability to communicate easily and efficiently, both internally and externally. You act from a holistic perspective with customers, financials, and organization in focus. Finally, you are a person who are able to act calm and focused in unexpected situations. We believe you have experience from a similar position or other solid experience within the logistics industry. Furthermore, we believe you have: - Fluent in Swedish and English - Driver’s license - Degree in supply chain/engineering/economics or equivalent experience - Managerial experience, preferably from the logistics industry What we offer: We offer an opportunity to be part of a market-leading innovative global company at the forefront of complex logistics solutions. A challenging role where your energy will make a difference. Join the movement and grow with us.  While you’re with us, we want you to develop and move yourself forward. We’ll encourage you to challenge yourself to acquire new skills and perspectives. We aim to attract and retain the best talents and provide challenge and opportunity for personal growth and development. Contact In this recruitment, we are working with Hudson Nordic as our recruitment partner. If you have any questions regarding the position, please contact André Högevoll at [email protected] or +46 (0)709 258 228 Selection and interviews are ongoing, so we welcome your application as soon as possible. We look forward to hearing from you!

23 november 2023
Sista ansökan:
11 maj 2024
Supplier Delivery Assurance Manager

Supplier Delivery Assurance (SDA) Manager We are looking for a Supplier Delivery Assurance Manager for our client in the automotive industry. The role of the SDA is to ensure that suppliers can meet current and future volume demands of our client. The SDA needs to ensure that suppliers have adequate capacity and flexibility throughout the supply chain to deliver material to production sites and aftermarket facilities according to their needs. They should work towards a stable long-term supplier capacity situation. In this role you also monitor, map and analyze capacity and flexibility in the supply chain through e.g. capacity audits, as well as make risk assessments regarding individual suppliers ability to deliver parts. You will network and represent Purchasing in various meetings and steering groups. Responsible for analyzing new program volumes, evaluating the suppliers’ ability to meet the program and finally giving a response to the program. You also act as a Crisis Leader to manage supplier capacity issues and drive action plans to mitigate delivery and capacity disturbances or risks in accordance with the escalation ladder. This can also include coordinating delivery priorities between various sites. The SDA takes part in the strategic improvement work related to Supplier Delivery Assurance Manager role and processes. Skills required: University degree in technology and/or business but key is to have an understanding and experience in logistics and operations management, preferably in the manufacturing industry. Skills in capacity management, communication, project management, lean production and logistics. You have a holistic approach identify main improvement areas and work towards defined goals together with different stakeholders as well as have a strong business mindset. The role relies on the ability to build relationships to lead cross functional activities with multi-cultural teams. You are part of a team, but this role will require you to drive your own initiatives and work independently. Being fluent in English is required and experience from working in an international environment is beneficial. Fluent in English both spoken and written

22 november 2023
Sista ansökan:
22 december 2023
Inköps- / Logistikchef till Internationellt bolag – Malmö

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Inköps- / Logistikchef till Internationellt bolag – Malmö Är du en vass Inköpare som är redo för nästa steg i karriären? Har du ambitioner att axla en spännande och omväxlande roll på ett Internationellt bolag med nordiskt huvudkontor i Malmö? Då är detta kanske ditt nästa jobb? Du ansvarar för Inköp och Lager i ett härligt team om 4 personer. Ditt ansvar innefattar även orderavdelningen om 6 personer. Huvudansvaret ligger på operativt inköp men du jobbar även strategiskt med ansvar för att samordna, styra och utveckla logistik- och orderavdelning. I ditt ansvarsområde ingår bl.a: Operativt inköp Analysera och åtgärda lageromsättning och leveranssäkerhet Kontakt och upphandling med leverantörer Styrning och strategisk planering och utveckling av lager och orderavdelning. Leda och fördela det dagliga arbetet för dessa avdelningar. Din bakgrund: Relevant eftergymnasial utbildning samt några års erfarenhet av inköp / logistik. Industriell erfarenhet samt tekniskt intresse / förståelse. Erfarenhet av ISO-9000 samt gärna erfarenhet av att tidigare arbetat i SAP. Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du är driven och målinriktad. Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du är förändringsbenägen och löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Malmö. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på tel. 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

21 november 2023
Sista ansökan:
21 december 2023