Logistikchef
Sök bland 35 lediga jobb som Logistikchef och börja ditt nya yrkesliv idag!
At Lynk & co we’re on a mission to revolutionize last-mile logistics, ensuring a seamless delivery experience for our customers. As the Head of Last Mile Services, you’ll lead this transformation, driving innovative solutions and operational excellence. Collaborate with diverse teams and elevate our delivery services to stay ahead in a competitive landscape. If you're a visionary with a passion for logistics and exceptional customer experiences, we’d love to hear from you!" What You'll Do Spearhead the creation and execution of groundbreaking last-mile logistics strategies to deliver exceptional customer service. Cultivate and manage strong supplier relationships, sourcing logistics services that enhance efficiency and drive cost-effectiveness. Oversee the implementation of local supply chains and logistics systems, ensuring a seamless experience from supplier to customer. Monitor key performance indicators (KPIs) and lead continuous improvement initiatives to enhance logistics processes and customer satisfaction. Work closely with internal teams and external partners to align logistics operations with our regional and global business goals. Set and manage budgets to meet financial targets while delivering high-quality, cost-efficient services. What You Should Have A robust background in logistics or service industries, with several years of experience, preferably within the automotive sector. Proven track record in managing large-scale logistics operations and driving last-mile delivery success. Excellent leadership skills, with experience leading geographically diverse, cross-functional teams. Strong analytical abilities, connecting logistics operations to broader business outcomes. A proactive and collaborative approach, with exceptional communication skills. Full professional proficiency in English is a must. A degree in Industrial Engineering, Logistics, or a related field; an MBA is a plus. Working for Lynk & Co Want to learn more about working for Lynk & Co and what we offer? Read more via this link: Why Lynk & Co - Lynk & Co (lynkco.com) Our Recruitment Process At Lynk & co we utilize a competence-based framework to ensure we find the best fit for our team. You can apply by submitting your LinkedIn profile or CV in English, along with answers to a few insightful questions. Our selection process primarily focuses on the competencies and skills you've acquired throughout your career. To ensure a fair and science-driven approach, we employ psychometric assessments from Alva Labs. This helps us identify candidates who are most likely to thrive in the role and contribute to our success. We encourage you to submit your application as soon as possible, with a final deadline of 23rd of October 2024. We’ll be conducting ongoing selection of candidates during the application period, so don’t hesitate to apply if you're interested! If you’d like to learn more about the position, please reach out to Donika Sejdiu at [email protected]. Tolearn more about us, checkoutourwebsiteand follow us onLinkedInandFacebook.
Om rollen För kunds räkning söker vi nu en operativ och lösningsorienterad Produktionsledare som vill ta ett stort ansvar i Dahls dagliga arbete inom transport och distribution. I rollen kommer fokus ligga på att säkerställa att logistikflöden till kund och Dahls egna butikerfungerar optimalt. Du kommer att ha personalansvar för ett team på sju självgående medarbetare som hanterar daglig drift, och säkerställer att verksamheten flyter smidigt. Som produktionsledare kommer du att ha daglig kontakt med Dahls externa samarbetspartner och deraschaufförer och transportledning. Du koordinerar även fysiska lagerflyttar och hanterar dagliga problem som uppstår, såsom sjukdomsfall bland chaufförer eller kapacitetsjusteringar. Din uppgift är att tillsammans med anlitat åkeri säkerställa att de har rätt kapacitet och att deras leveranser sker i tid med hög kvalitet. I samband med att Dahl tar deras nya Centrallager i Bålsta i drift allt mer så ingår även ansvar att säkra transportkapacitet för lagerflyttar av produkter till Bålsta. Vidare kommer du även bli involverad i planering av flytt av deras egna omlastning i Järfälla.Arbetsuppgifter: - Daglig problemlösning och samordning av distribution - Säkerställa rätt bemanning och kapacitet i transportkedjan - Samarbete med åkerier för att lösa kapacitetsproblem - Koordinera fysisk lagerflytt och delta i flyttprojekt - Följa upp och analysera kostnadsutfall samt föreslå förbättringar i flödena - Hålla i produktionsmöten och säkerställa en effektiv drift - Hantera fakturering och administration kring transport och logistik - Vid behov stötta säljteamet i dialog med kund kring logistiska frågor - Personalansvar för sju anställda, utveckling och daglig ledningPlats: Järfälla Omfattning: Heltid Startdatum: Omgående Detta är ett konsultuppdrag via oss på Clevry på inledningsvis sex månader med god möjlighet till överrekrytering för rätt kandidat. Din profil Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna med vidare studier inom logistik eller liknande. Du har erfarenhet av att leda operativa processer, helst inom transport- eller logistikbranschen. Har du arbetat med chaufförer och transportplanering tidigare, exempelvis hos ledande logistikbolag, är det mycket meriterande. Vi ser gärna att du har god datorvana och är bekväm med Excel, särskilt i att använda pivot-tabeller och utföra grundläggande analyser. Erfarenhet av kvalitetsarbete, samt av att identifiera och förbättra brister i arbetsflöden, är en stor fördel. Det är även ett plus om du har erfarenhet av transportupphandling och samarbete med åkerier. Som person är du en operativ och handlingskraftig ledare med en prestigelös inställning. Du har en stark förmåga att fatta snabba beslut och trivs med att vara ute på golvet, där du har mycket kontakt med både medarbetare och externa parter. Du är självgående, ansvarstagande och van att arbeta med problemlösning i en dynamisk miljö. Samtidigt är du strukturerad, analytisk och har ett intresse för att följa upp resultat och kostnadsutfall. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar god dialog med både interna team och externa aktörer. Slutligen gillar du att arbeta med människor, och du har en naturlig ledarstil som motiverar och engagerar dina medarbetare. Om du vill vara med och leda Dahls team framåt och säkerställa att deras logistiska flöden rullar smidigt, ser vi fram emot din ansökan! Varför arbeta hos oss? Dahl erbjuder entrivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär.Vi vill att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och ha kul på jobbet. Vi har en stark tro på att våra medarbetare är avgörande i vår framgång och vi är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär hos oss.Om Dahl Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen och tillsammans strävar vi efter att upplevassom tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Att arbeta på Dahl innebär variation och möjlighet att få vara en del av det stora bolagets trygghet och stabilitet samtidigt som du upplever effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget. Dahl är med sina återkommande utmärkelser av ”Årets karriärföretag” en attraktiv arbetsplats för över 1200 medarbetare över hela landet.Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocesssamarbetar Dahl med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Varmt välkommen med din ansökan redan idag!Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Läs mer om våra rekryteringstjänster
Är du redo att spela en nyckelroll i ett dynamiskt och framåtblickande företag? Wallners, Sveriges ledande leverantör av solskydd, har funnits på marknaden sedan 1965. Som en del av Hunter Douglas-gruppen är vi en stark aktör inom solavskärmning i Sverige. Just nu står vi inför en betydande expansion och söker en engagerad Montageledare som kan ta fullt ansvar för montering, service och hantering av reklamationer. I rollen som Montageledare blir du företagets ansikte utåt och säkerställer att våra tjänster levereras med högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter: Ledarskap och personalansvar: Du ansvarar för montörsgruppen i distriktet Stockholm, säkerställer att nya montörer får rätt utbildning och introduktion, samt följer upp prestationer och godkänner tidrapporter. Du leder teamet i enlighet med företagets värderingar och policys. Operativt ansvar: Du koordinerar den dagliga driften, fördelar ordrar och säkerställer att arbetet utförs effektivt och enligt prioriteringar. Du ansvarar även för att lösa service- och reklamationsuppdrag på ett kostnadseffektivt sätt. Administrativt ansvar: Du ser till att lagret är organiserat, att montörernas fordon och verktyg är i gott skick, och att alla material och delar är tillgängliga. Hälsa, Miljö och Säkerhet (HMS): Du ansvarar för att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö genom att följa och utveckla goda rutiner för HMS. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av att leda montörer och planera arbetet inom en montage- eller produktionsmiljö. Meriterande är om du har erfarenhet från solskyddsbranschen. Är strukturerad, lösningsorienterad och van vid att arbeta både operativt och administrativt. Trivs med att ha personalansvar och brinner för att skapa ett gott arbetsklimat. Har ett kundfokuserat förhållningssätt och förmåga att hantera svåra kundärenden på ett professionellt sätt. Vad vi erbjuder: Möjligheten att utvecklas i en ledande roll på ett expansivt företag. En arbetsplats som värnar om god sammanhållning och en sund arbetsmiljö. Kollektivavtal och konkurrenskraftiga villkor. Anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Så här rekryterar vi Du ansöker genom att skicka ditt CV och personliga brev via epost till [email protected] senast den 31/10. Märk ansökan med Montageledare. Vi rekryterar löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet så tveka inte att skicka in din ansökan. Du är varmt välkommen att kontakta vår HR-ansvarige Caroline Byström på [email protected] under hela processen vid frågor om tjänsten eller processen. För att läsa mer om oss besök gärna vår hemsida: https://www.wallners.se Varmt välkommen med din ansökan – lås oss tillsammans vara med på resan när vi tar solskyddsbranschen i Sverige till nya höjder.
Vad kommer du att göra? Det här är en nyinrättad roll på vår terminal i Malmö. Ditt ansvar som produktionsledare är att leda, utveckla, utmana och coacha ditt team bestående av ca 10 medarbetare. Det övergripande uppdraget som produktionsledare är att säkerställa den dagliga driften för ett effektivt och säkert varuflöde med hög kvalitet till våra kunder. Detta ställer stora krav på planering, framförhållning och kommunikation både med dina medarbetare och kollegor. Du har ett nära samarbete med våra transportplanerare på plats. Du främjar ett inkluderande arbetsklimat där allas idéer och synpunkter tas tillvara för att driva gruppen och företaget framåt. Genom ditt engagemang och driv leder du och inspirerar dina medarbetare till att uppnå sin fulla potential. Trygga villkor och bra arbetsmiljö. Vi är ett stabilt företag med bra villkor och löner. Våra lager är moderna och utrustningen bra, vilket skapar en trygg arbetsmiljö. Var med och gör skillnad. Vi driver restaurangbranschen framåt och jobbar varje dag för att skapa en mer hållbar framtid. Och som medarbetare är du en viktig del av det. Här välkomnas nya idéer och infallsvinklar. Viktigt för att jobbet ska passa dig. • Du har tidigare erfarenhet av ledarskap i någon form • Du har förmåga att skapa teamkänsla och bidra till ett gott samarbetsklimat • Du har en god kommunikativ förmåga Vi ser det som meriterande om: • Du har erfarenhet från logistik och/eller transportbranchen • Du har någon form av ledarskapsutbildning Din arbetsplats På rangeringen i Malmö är vi ca 20 kollegor och här blir du en del av ett flitigt gäng med humor, värme och god stämning. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att vår alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser. Hur går rekryteringen till? Vi jobbar aktivt för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Med målet att spegla alla våra kunder och samhället vi verkar i, söker vi människor i alla åldrar och med olika bakgrunder. I våra rekryteringar använder vi oss av personlighetstest. Det är för att kunna jämföra kandidater på ett så objektivt sätt som möjligt. Vi gör också bakgrundskontroller. Läs mer om rekryteringen och våra tester här. Sista ansökningsdag: 13 oktober 2024 (vi arbetar löpande med rekryteringen så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag) Tillträde: omgående/enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid, 100% Arbetstider: ca 07-16 Antal lediga befattningar: 1 Adress: Martin & Servera Logistik AB Blidögatan 27, Malmö För frågor om tjänsten kontakta: Rekryterande chef Jimmi Lindoff - [email protected] (vi tar ej emot ansökningar via brev/mejl). För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-partner Sofia Ahlborg Zetterquist - [email protected] Facklig företrädare: Niclas Ellberg, Unionen, [email protected] Välkommen till Martin & Servera. Tillsammans gör vi på Martin & Servera-gruppen skillnad för alla som älskar mat och dryck. Med omtanke om varandra, våra kunder och allas framtid gör vi varje dag lite godare. Och som medarbetare hos oss är du en viktig del av framgången. På Martin & Servera växer vi och utvecklas tillsammans samtidigt som alla är viktiga och får ta plats. Vi är en familjeägd koncern med över 3000 medarbetare. Här tas dina erfarenheter, idéer och kunskaper tillvara. Välkommen till oss.
Vi söker nu en Processchef som drivs av att leda, utveckla och engagera andra ledare. Vi ser Martin & Servera som ett gigantiskt lagspel, där alla delar är viktiga. Här lägger vi stor vikt vid samarbete mellan olika avdelningar/funktioner då du som processchef och dina medarbetare är en del av hela logistikflödet. Tillsammans med dina tre andra processchefskollegor ingår ni i lagerledningen och ni arbetar sida vid sida med både drift och strategiska frågor. I din roll som processchef kommer du framför allt ansvara för UT-processen, som innebär att du ansvarar för våra utlastningsprocesser, vår orderstyrning samt hantering av tomgods. Vi färdigställer leveranser både för direktdistribution från Halmstad och för vidare transport till våra omlastningscentraler i Malmö och Göteborg. Du har ett personalansvar för ca åtta direktrapporterade produktionsledare, med varierande arbetstider, som i sin tur ansvarar för ca 100 medarbetare. Ditt jobb blir att coacha, utveckla och leda din personalgrupp, skapa struktur i driften och följa upp våra processer. Våra ledare har förståelse för helheten och är beredda på snabba förändringar. Detta ställer stora krav på planering, framförhållning och kommunikation. Om ett lagspel ska fungera måste alla våga ta ansvar - Du ansvarar för att skapa ett sådant samarbetsklimat. Som chef är du en viktig förebild och en duktig lagspelare som engagerar och får andra ledare att växa i sina roller. Vad kommer du att göra? • Leda, utveckla och coacha ett team på ca åtta direktrapporterade produktionsledare med varierande arbetstider • Säkerställa att produktionsledarna driver och utvecklar det dagliga arbetet i produktionen och leder sina underställda lagerarbetare mot uppsatta mål • Driva ett aktivt arbetsmiljöarbete • Stötta dina produktionsledare i rehabiliteringsprocesser och vid svåra samtal • Vara operativt ansvarig för UT-processen inom lagerdriften • Tillsammans med produktionsledarna och lagerchef vara med och utveckla arbetsprocesser, strategier och interna rutiner • Arbeta med budget, mål, visuell styrning och uppföljning av LEAN-arbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Eftergymnasial utbildning inom logistik eller likvärdig arbetslivserfarenhet • Erfarenhet från arbetsledande befattning inom logistik eller motsvarande roll • Erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor • Goda kunskaper inom Officepaketet • Stark kommunikationsförmåga och är duktig på att bygga trygga relationer, i och utanför organisationen. Om du har kunskap och erfarenhet av LEAN samt har erfarenhet av att driva förbättrings- och förändringsarbete inom lager, terminal eller transport så ser vi det som meriterande. Din arbetsplats Vårt lager i Halmstad är kommunens största privata arbetsgivare. Här kommer du att arbeta ihop med nästan 600 kollegor. Tillsammans vill vi skapa en miljö som uppmanar till förändring och hela tiden hitta sätt att göra saker smartare, tydligare, säkrare, bättre, enklare och roligare. Hur går rekryteringen till? Vi jobbar aktivt för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Med målet att spegla alla våra kunder och samhället vi verkar i, söker vi människor i alla åldrar och med olika bakgrunder. I våra rekryteringar använder vi oss av personlighetstest. Det är för att kunna jämföra kandidater på ett så objektivt sätt som möjligt. Vi gör också bakgrundskontroller. Läs mer om rekryteringen och våra tester här. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 20 oktober 2024 Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid (40h/vecka) Tillträde: 1 februari/Enligt överenskommelse Adress: Martin & Servera Logistik AB, Fraktgatan 2, 305 92 Holm Kontakt: Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Hammargren, Lagerchef, på 0725-626265, [email protected]. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sofia Zetterquist, HR-partner, [email protected] Facklig kontaktperson (Unionen): Pierre Johansson, [email protected] Tillsammans gör vi på Martin & Servera-gruppen skillnad för alla som älskar mat och dryck. Med omtanke om varandra, våra kunder och allas framtid gör vi varje dag lite godare. Och som medarbetare hos oss är du en viktig del av framgången. På Martin & Servera växer vi och utvecklas tillsammans samtidigt som alla är viktiga och får ta plats. Vi är en familjeägd koncern med över 3000 medarbetare. Här tas dina erfarenheter, idéer och kunskaper tillvara. Välkommen till oss.
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: About us: In 2022, Instabee was founded after combining Budbee and Instabox - two leading last-mile delivery companies with three consumer-facing brands: Budbee, Instabox, and Porterbuddy. Instabee serves millions of consumers across Europe with convenient deliveries and is on track to become the leading European e-commerce enabler. Always with the merchant at heart. We are obsessed with radically simplifying the parcel shipping and receiving experience. Instabee has swiftly emerged as a force to reckon with in the industry, serving thousands of merchants and millions of consumers. About the role as Site Manager: As Site Manager in Sundsvall, you will be responsible for managing our terminal, fleet, and driver operations to ensure outstanding but cost-efficient service delivery. As a leader you empower our employees to effectively carry out their duties, to take responsibility for our business, and develop in their roles. You will also ensure that the site works for high customer satisfaction and good delivery quality. In this role you will be reporting to the Regional Manager North and work closely with the other Site Managers in the region. You will, among other things: Develop the site by initiating and implementing tactical and strategic activities and improvement work that aligns with Instabee's long-term strategies and goals. Lead, coach and follow up with your employees in their respective assignments. Managing sorting and driving operations at the terminal to ensure we meet delivery deadlines and without errors. Analyze and identify cost drivers and be responsible for achieving a cost-effective business. Managing the scheduling of staff to ensure cost efficiency and staff motivation. Ensuring the safety of our employees and providing a good work environment. Being responsible for the recruitment, retention, and development of staff, including performance reviews. Responsible for the site's budget and KPIs. Who you are: We are looking for a leader with experience in managing teams. You are a responsible team-player with the ability to combine high ambitions with a prestigeless approach. In order to be successful in this role you will need to be comfortable with an environment characterized by fast pace, rapid changes and growth. Experience as a leader in a similar role, preferably from a growing and/or production-oriented business. You have a strategic mindset and you come up with creative solutions to challenges. Experienced in handling staff issues, taking care of teams, and developing staff skills. You are a role model and have an understanding of how to create a successful culture and strong, healthy teams. Union negotiation expertise and experience in occupational health and safety is a plus. Fluent in both Swedish and English Join our global expansion and unlock endless career opportunities. Apply today! This recruitment process consists of personality and logical tests via Alva Labs and background checks via Verifiera as a review of previous public criminal records. The result is public information that is handled confidentially. This is mandatory for all recruitment processes at Instabee in Sweden.
Vem är du? Vi söker dig med flera års erfarenhet inom lager och logistik i en ledande befattning, som brinner för att utveckla både människor och verksamheter. Du har en förmåga att bygga starka relationer, baserat på respekt och förtroende, och kan skapa en arbetsmiljö där människor känner sig värdefulla och motiverade. Personliga egenskaper: Du är en ledare som: Visar äkta intresse för människor och deras utveckling. Är positiv och lösningsorienterad med en stark känsla för kvalitet. Uppmuntrar delaktighet och samarbete i teamet genom att vara lyhörd och berömma andras framgångar. Är självgående och handlingskraftig med förmågan att hantera förändring och dynamik i verksamheten. Goda kunskaper i Office-paketet. Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta med lagerhanteringssystem. B-körkort. Truckkort. Vi erbjuder På uppdrag av vår kund erbjuder DFDS Professionals en möjlighet att vara en del av en arbetsmiljö som uppmuntrar tillväxt, lärande och utveckling. I rollen som Operations Manager får du möjlighet att inte bara påverka verksamhetens framgång utan också bygga långsiktiga relationer och skapa ett arbetsklimat där människor trivs och utvecklas. Övrigt Tjänsten är på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Direktrekrytering: Under den här rekryteringsprocessen samarbetar kunden med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.SökordDFDS | Tranemo | Transport | Logistik |Operations manager| Logisik Chef| 3pl| Borås| Jönköping|
Om tjänsten Vi söker en erfaren COO till vårt team som vill vara med och skapa framtidens logistiklösningar med utgångspunkt Helsingborg. Som COO med inriktning på Tredjepartslogistik samt On Site drift kommer du att vara operationellt och kommersiellt ansvarig för Boxflows affärsområde och ha en nyckelroll i att leda Boxflows utveckling framåt. Ditt ansvarsområde Leda och utveckla verksamheten tredjepartslogistik och On Site logistics hos Boxflow. Utveckla och implementera strategier för att förbättra effektiviteten och lönsamheten. Efterleva SLA med kunder för att säkerställa högkvalitativa tjänster för våra kunder. Mottagare och delaktig i implementering av nya kunder samt uppstart av nya logistiksiter. Ansvara för att investeringar och upphandlingar inom Business Area. Driva utvecklingsarbete inom operations excellence såsom 5S eller annan metodik. Säkerställ att fastighet och processer följer gällande lagar och regler. Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa smidiga och effektiva arbetsflöden. P&L ansvar för verksamheten som idag omsätter ca 120 msek och är under stark tillväxt. Kvalifikationer Erfarenhet från ledande befattningar inom tredjepartslogistik eller annan operativ lagerdrift. Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att använda data för att driva beslut. Utmärkta ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter. Förmåga att arbeta självständigt och i team i hög tillväxt. Erfarenhet av att arbeta i en snabbväxande och dynamisk miljö. Relevant högskoleutbildning inom logistik, supply chain management, företagsekonomi eller liknande. Goda IT kunskaper och erfarenhet av att arbeta i O365. Vi erbjuder En dynamisk och utmanande arbetsmiljö. Fantastiska kollegor och en kultur som driver Boxflow framåt. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Möjlighet till aktieägarprogram. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda.Boxflow är Sveriges 6:e snabbast växande bolag alla kategorier enligt Dagens industri och är gasellvinnare.
Är du en positiv och noggrann person? Brinner du för service och vill arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med varierande arbetsuppgifter och högt i tak, då är Logistikenhet Stockholm rätt enhet för dig. Om enheten: Logistikenhet Stockholm är en enhet vid Livgardet som understödjer militära förband från verksamhetsorterna Stockholm, Solna, Kungsängen, Falun och Gävle. Enheten består idag av en Stab, en Teknisk Avdelning, en Försörjningsavdelning i Stockholm och en Försörjningsavdelning i Kungsängen. Logistikenheten bidrar till en starkare försvarsmakt genom en väl fungerande logistik, förbandsnära förrådshållning, förnödenhetsförsörjning och beställning av materielunderhåll i fred, vid beredskapshöjningar och i krig. Försvarsmakten och i synnerhet Logistikenhet Stockholm är under tillväxt inom flera olika områden Som anställd inom försvarsmakten erbjuder vi: • Tre timmars fysisk träning i veckan på arbetstid • 28-35 semesterdagar/år beroende på ålder • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov • Tillgång till träningsanläggningar och motionsspår Huvudsakliga arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att leda utvecklingen av förrådshållning av materiel och tillsammans med Logistikenhet Stockholms stab ansvara för Logistikenhetens delar av mobiliseringsplanering inom garnison Kungsängen. Du kommer även delta i projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom Försvarsmakten i stort, dock med fokus på Kungsängen garnison, samt stödja enhetens mobiliseringsfunktion. Du kommer ha befattning med personalansvar. Du ingår i enhetens ledningsgrupp tillsammans med enhetschefen och övriga avdelningschefer. Du kommer bland annat även att: • Delta i att utarbeta och utveckla mobiliseringsplaner för de förband som Logistikenhet Stockholm understödjer. • Leda utvecklingen av mobiliseringsavdelningen inklusive att rekrytera de delar av avdelningen som startas upp under 2024. • Planera och genomföra garnisonens utbildningar inom beredskaps- och mobiliseringssystemet. KRAV Kvalifikationer • Bred erfarenhet av arbete inom försvarslogistiken • B-körkort (manuell) • Du formulerar dig väl i både tal och skrift på svenska som engelska Personliga egenskaper Vi söker dig som tilltalas av att bygga upp en ny verksamhet. Därför är det viktigt att du är självgående, har en god förmåga att fatta beslut och navigera i en komplex miljö. Du kännetecknas av ett stort engagemang och nyfikenhet. Du har en god social förmåga och tillämpar det i ett utvecklande ledarskap i din vardag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av personalansvar • Erfarenhet av att koordinera och planera mobilisering • Kunskap om Försvarsmaktens materielprocesser • Erfarenhet av stabstjänst på taktisk- eller förbandsnivå inom logistik Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kungsängen, Upplands-Bro kommun Arbetstid: Dagtid Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse Vid eventuell anställning på Logistikenhet Stockholm kommer du att bli krigsplacerad på vår enhet. Upplysningar om befattning: Enhetschef Steffan Hägg, 08-584 525 04 För information om rekryteringsprocessen, kontakta Personalchef Mirja Hamlin, nås via växeln dagtid 08-584 540 00 Fackliga företrädare Officersförbundet Orry Finnermark Försvarsförbundet Kenneth Hartikainen SACO/Försvar Johan Gillemyr SEKO Lise-lotte Larsson Samtliga nås via Försvarsmaktens växel: 08- 584 540 00 Välkommen med din ansökan senast 2024-10-18. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför just du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Supply Chain Operations (SCO) lead, plan and execute the supply of IKEA products between suppliers and retailers, connecting partners and stakeholders in a seamless way. We lead tactical and operational planning, we secure optimal replenishment, we source and develop transport & logistics capacities, and we manage and execute the goods flow. More than 1000 amazing co-workers in SCO connect our customers with IKEA products in a simple, affordable, and sustainable way. We contribute to customer satisfaction by securing availability, affordability and sustainability, with quality at every touchpoint. Read more about SCO here. Are you passionate about leading co-workers in a big organization, setting direction and priorities? Do you get energy from influencing, interacting and working together to deliver great business results, then this is probably a very interesting assignment for you! As a Supply Operations Manager for North, you will be responsible for ensuring excellence in supply operational performance and its further continuous development in your scope of responsibility. This you will do in close cooperation and alignment with all relevant supply chain stakeholders, to secure availability for our customers at lowest total cost. We want to enable a more long-term focused operational performance together with process development, through strengthening our front led organization further by empowering the execution of our goods flow. This you will do through your fantastic team of Supply Operations Development Managers and Flow Performance Developers. The teams are located in Älmhult and Dortmund which will therefore include distance leadership. You are also a member of the SO management team. As a Supply Operations Manager you will, among other assignments: Be accountable for logistical operational performance and total cost development from end-to-end within your geographical assignment and creating the best preconditions for an efficient end-to-end goods flow Lead your team and empower them to be truly front lead, by inspiring, showing direction and support, together with securing a continuous development in the assignment both for your organization and for yourself Be responsible for securing performance management, retention and succession in your team and organization Be responsible for good relationships with stakeholders, both inside SCO and outside to secure effective collaboration Be the Chairman in our biggest Market Operations Forums Responsible for escalations in given geographical area Accountable to monitor, share and utilize data on overall level to secure business objectives Responsible for securing excellent results in logistical operational development and performance Accountable for compliance with working methods via Supply Operations Development Managers You are a strong businessperson with a passion for leading people. You have experience from different leading positions within IKEA Supply Chain. You are goal oriented, have the skill of setting clear direction and follow up on achievements. You are an excellent collaborator and interacts with different stakeholders, building trustful relationships. You have the capability to balance operations management here and now and short and mid term. You enable change and constantly being on the way. You act as a representative for SO/SCO in cross functional forums. You have proven experience and knowledge in: Leading by example and having the ability to bring out the best in your team and the different partners and organizations you collaborate with Influencing and collaborating with stakeholders Deep knowledge of IKEA supply chain Identifying and capturing business opportunities and deliver results with high sense of urgency Strong communication and stakeholder management skills Driving competence development At IKEA, we continuously look for better ways of working, following our vision to create a better everyday life for the many people. It is in our culture to work together and to be open, straightforward and inclusive. If this sounds like an environment you could enjoy working in, please send your CV and Cover Letter (in English) via our recruitment system Smart Recruiters. The ad will be open until 4th of Oct. For further information about the role please contact Lucie Jensen [email protected]. For questions about the recruitment process feel free to contact Malin Johannesson [email protected] The role is based in Älmhult, Sweden. We are looking forward to receiving your application!
Visar 1 till 10 av 35 jobb